abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60944198
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:05 schreef Jelief het volgende:

[..]

Waarom precies? Vanwege de narcose of een andere reden?
Helemaal weet ik niet zeker...

Maar het heeft te maken met dat je hormonen ook nog een hoop doen. Dus door invloed vand e hormonen kan het bultje nu wat groter zijn, en als ik stop met bv kan het bultje weer kleiner worden. En de stuctuur van je borsten zijn heel anders als je borstvoeding krijgt...

Maar het kon in elk geval niet zolang ik bv gaf...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60945150
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is iedere keer de oorzaak.... Maar dit is potjandorie alweer de 4e, ik word er zo moe van. Weer met warmkrompressen en Jen vaak aan die kant aanleggen. Maar dan gaat die kant weer extra aanmaken waardoor de rechterborst dan weer groter is dan de linker. Met truitje aan valt het niet zo op, maar met bikini wel dus.

Ik zit nu toch wel te denken om te gaan afbouwen.... Maar ik heb geen idee hoe. Jen moet gewoon meer andere dingen gaan eten dan alleen mamamelk. Maar drinkt dus nooit meer dan 120cc in 1x... fruit is gewoon problematisch.... Boterham? Ja een korstje sabbelen, maar een hele boterham? En dan avond eten? Een halve wortel is wat ze weg krijgt.
Ticootje balen zeg, weer een borstontsteking!

Maar geef Jen tijd, je bent net begonnen met bijvoeden. Ze hoeft heus niet ineens te eten alsof ze een kleuter is... Voor haar lijfje zijn die hoeveelheden al prima. (beeld je in dat je röntgenogen had en haar kleine maagje kon zien)
Grotere porties rekken de maag vaak onnodig uit, wat het risico op overgewicht later verhoogd.
En zoals ik in het kleine baby'tjes topic al postte: Liande heeft sinds haar 5-6 maand nooit meer willen drinken dan 120-130 ml. En ook fruit heeft tot 10 maand geduurd eer ze er meer dan 3 happen van wou. Nog steeds eet ze miniporties in vergelijking met vele leeftijdsgenootjes (zelfs in vergelijking met borstgevoede kindjes)
En toch is er niks mis met haar: ze groeit behoorlijk goed, volgt haar curve (volgende week weer meten en wegen) en ze ontwikkelt zich prima (loopt, speelt, ontdekt).
Een hele boterham gaat er hier ook nog niet in overigens.

Dus ik kan het alleen maar eens zijn met owlet
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:56 schreef owlet het volgende:
... En als je ziet hoe weinig de meeste peuters nou eigenlijk naar binnen krijgen (en daar toch heel goed op groeien en bloeien) terwijl het gros van die peuters geen BV meer krijgt dan kan je je misschien wel voorstellen dat het heel normaal is voor een kind om weinig te eten...
Wat ik maar wou zeggen, stel dat je afbouwt en Jennifer eet nog steeds kleine porties, dan is dat niet zo erg als je nu misschien denkt. Zolang ze goed groeit is het prima! (en dat kan je misschien checken door even tussen de normale afspraken in te gaan wegen bij het CB)
pi_60945473
Ja, ik denk gewoon dat ik haar eten aanbiedt als ik zelf ga eten... Verder gewoon regelmatig borst aanbieden, zolang madam niet klaagt lijkt het mij dat ze geen honger heeft..
pi_61005417
Nou, het lijkt erop dat ik ruim genoeg voeding heb.
Amber spuugt sinds een week ofzow, met hele gutsen komt het weer terug. Ze heeft er verder geen last van. En ze groeit prima.
Vandaag bij CB geweest en het erover gehad, en maar eens proberen eerst wat te kolven voor ik haar laat drinken. Kijken hoe dat gaat.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61006841
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Helemaal weet ik niet zeker...

Maar het heeft te maken met dat je hormonen ook nog een hoop doen. Dus door invloed vand e hormonen kan het bultje nu wat groter zijn, en als ik stop met bv kan het bultje weer kleiner worden. En de stuctuur van je borsten zijn heel anders als je borstvoeding krijgt...

Maar het kon in elk geval niet zolang ik bv gaf...
Als het alleen vanwege de narcose was had ik die arts van jou even een mailtje gestuurd
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61032956
Ik heb gister heerlijk op bed gelegen met bijna 40 graden koorts. Oh wat voel je jedan beroerd. Nu dus toch maar aan de AB.... Jen heb ik gister ook thuis gehouden, aangezien ze lekker vaak moet drinken. Dat vond ze helemaal niet erg. Gelukkig had mn man vrij genomen om voor Jen te zorgen.

Gelukkig is de koorts nu wel weg... Bedje heb ik ook al verschoond, ik was drijfnat vannacht. De borstontsteking is wel erg snel gegaan deze keer en ook flink groter als ik gewent was. Mn halve borst is flink rood en het doet ook echt pijn.
pi_61034947
Ticootje
pi_61035757
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:55 schreef owlet het volgende:
Ticootje
Ik was ook heel zielig..
pi_61035902
He nou Tico. Wat voor ab heb je nu gekregen?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:06 #85
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61038127
Och Ticootje, ik weet hoe beroerd je er van kunt zijn, zeker als het niet de eerste keer is. Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61038206
Ik heb amoxilline. Die had ik nog liggen. De vorige keer had ik m niet gebruikt omdat ik geen koorts had en met massage ik de onsteking goed wegkreeg. Nu ging het opeens heel snel. (Misschien ook omdat ik het niet zo goed in de gaten heb gehouden omdat we met onze poes bezig waren, maar die heeft het helaas niet gered) Dus nu moest ik ook echt de AB gebruiken, onder lichte dwang van mijn man en de huisarts.
pi_61038271
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:51 schreef PM-girl het volgende:
Och Ticootje, ik weet hoe beroerd je er van kunt zijn, zeker als het niet de eerste keer is. Sterkte!
De eerste keer was ik er vroeger bij, toen had ik alleen maar verhoging (38,5). Dan gaat het nog wel. Maar deze keer deden alle haartjes op mn lichaam pijn. En een hoofdpijn, ongelofelijk!

Gelukkig is de koorts wel heel snel weg.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:03:09 #88
94046 PM-girl
pi_61038488
Ik dacht dat dat antibioticum niet ideaal was voor borstontsteking Ticootje, maar hopelijk werkt het voor jou wel!
*
pi_61041038
Klopt PM, maar helaas had ik weer niet mijn eigen huisarts.... Die deelde die mening dat voor een BO beter een AB gebruikt kan worden dat een minder breed spectrum heeft. Maar goed deze HA denkt daar duidelijk anders over. Mocht de ontsteking niet weg zijn na deze kuur dan hoop ik toch echt bij mijn eigen HA terecht te kunnen.

Ik had overigens een belafspraak staan voor bij mijn eigen HA. Alleen mijn man vond dat niet voldoende, dus die had op hoge poten naar onze praktijk gebeld dat ze mij met een belafspraak hadden opgezadeld.... Dus kon ik toch nog terecht, maar niet bij mijn eigen HA.

Ik vond het ook trouwens een hele vervelende man. Hij": "Wat is er aan de hand?" Ik:"Weer het zelfde borstontsteking" Hij:"Oh, dus de diagnose is al gesteld".
En later nog eens: "Hielp de AB van de vorige keer goed?" Ik: "Die heb ik niet gebruikt in overleg mij mijn huisarts". Hij: "Dat ben ik toch ook?"(zwaar ontdaan) Ik: "In overleg met de lactatiekundige en de huisarts leek het op dat moment echt beter om nog even te wachten met de AB". Hij: "Ok goed, maar nu moet je het echt wel gebruiken, en goed koelen..."

Toen ik dus de deur uitliep heb ik mijn man dus nog een snauw gegeven dat ik mn bed uit moest met 40 graden koorts om een discussie te gaan voeren met deze vervelende man en dat ik dit echt wel met mijn eigen HA met een belafspraak had kunnen afhandelen. Dan had ik nu een ander AB gehad en een langere kuur....

Maar we zullen zien.
pi_61069847
Nou de ontsteking is bij lange na niet aan het slinken. En het doet zo'n vreselijkveel pijn. Ik kan echt niet masseren zonder dat de tranen in mn ogen springen.

Vanmorgen heb ik ook nog een volle trap van Jennifer erop gehad. Zo dom als ik was hield ik de spin voor haar toen ik de luier ging wisselen, van plezier greeg ik dus een volle trap net tegen die borst.

Dus ook maar een paracetamolleke...

Jen weigert ook de ontstoken borst. Met geen mogelijkheid wil ze eraan drinken. Met kolven zie ik niets raars, geen slierten, of een rare kleur. Masseren krijg ik er geen rommel uit. Vandaag dus al 2x de druk eraf gehaald en toch maar steeds blijven proberen, maar iedere keer neemt ze een slok en begint te huilen. Geef ik de andere borst is er niets aan de hand.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:31:29 #91
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61071556
Ticootje
pi_61073614
Wat erg Ticootje. Beterschap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61074374
Ik merk dat er een soort zachte bobbel op de schijf zit. Ik zit een beetje te zoeken naar wat dat kan zijn. De zachte bobbel doet echt zo vreselijk pijn dat ik er zelfs niet zachtjes overheem kan masseren. Dat mn bh er iets op drukt voel ik al.

Zo heb ik het dus nog niet meegemaakt.
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:49:52 #94
94046 PM-girl
pi_61080399
Ticootje, wat rot! Kun je niet bellen met de huisarts en vragen om een ander AB? Ik leef met je mee!
*
pi_61080634
Hè get Ticootje! Een andere antibioticum is misschien wel een goede optie idd.
Enne, ibuprofen werkt ook ontstekingsremmend en mag in tegenstelling tot wat veel mensen denken juist wél bij BV (zie ook de medicijnenlijst)
Hopelijk lukt het om in ieder geval de borst goed leeg te krijgen of dat nou door kolven of door Jen is.
Beterschap!
pi_61080766
Tico gats wat naar! Is het steeds dezelfde borst die bij jou klachten geeft? Si het dan een optie om die kant droog te leggen en alleen met de andere kant te voeden?
Ik ben klachtenvrij sinds ik die beslissing heb gemaakt.
Ik voed weer voor m`n genot en plezier nu
Saartje
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:25:50 #97
94046 PM-girl
pi_61084856
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voed weer voor m`n genot en plezier nu
Wat ontzettend fijn Maneki!
*
pi_61085221
Ja maneki, dat is een goede optie... Dat ga ik dus doen, dit is namelijk niet leuk! Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Het lijkt er trouwens op dat er een abces op zit... Ik heb gister de HAP gebeld, als dat zo is moet ie eerst rijpen, duurt 2 dagen-week. Dan kan ik er zelf wat aan plukken om te legen, anders geeft de HA een sneetje...

Of te wel een soort puist..

Oh en de pijn is afgrijzelijk!

[ Bericht 46% gewijzigd door Ticootje op 24-08-2008 17:55:20 ]
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:51:10 #99
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61099199
Onze mijlpaal hebben we al gehaald, met demi stopte de produstie met 6 weken, ondanks nog iedere 1.5 á 2 uur aanleggen voor een week lang en veel getob, maar Demi dronk van begin af aan al niet goed aan de borst.
Nika daarintegen, een echt natuurtalent, verslaafd is ze aan moedermelk lijkt het wel.
Ze is 8 weken en het gaat prima, de regeldagen zijn we goed doorgekomen.
Ik mag ook enorm van geluk spreken, om 23.00 uur krijgt ze de laatste voeding en dan wordt ze rond 6.30 á 7.00 uur wakker, dus ik kom ook goed aan mijn rust.
in het begin vond ik het wat vreemd en haalde ik haar toch uit bed om 3.00 uur maar ja, madam sliep gewoon verder, geen zin om te eten, slapen wil ze.

Als ik dan hier lees hoe het ook kan gaan dan besef ik me al te goed dat we erg van geluk mag spreken, dus speciaal voor de dames die zo doorzetten ondanks alle trubbels!

[ Bericht 0% gewijzigd door KD-fotografie op 24-08-2008 23:58:51 ]
pi_61107186
Ticootje, auw
Beterschap met je BO/abces!

KD, leuk dat jullie je mijlpaal gehaald hebben! Gek hoe anders elk kind weer is hè.

En wij hebben een nieuwe 'mijlpaal'... gisteren is Liande aan de borst in slaap gevallen, uitgeput van haar feestje. vond ons ontzettend lief samen en ik was gewoon erg blij (en een beetje ontroerd-stomme hormonen!) dat mijn vent het zo normaal en vanzelfsprekend vindt, het feit dat ik de borst nog steeds geef.
Ik hoor/lees soms andere verhalen...
We zien wel waar we stranden... waarschijnlijk voor de tweede er is... soms wil liande eerst het flesje en dan pas de borst, andere momenten wil ze echt alleen maar de borst en dan duwt ze het flesje weg...
pi_61115592
Ticootje AU enbeterschap

KD, gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Iksje, Mike vond in het begin 6 maanden wel genoeg, nu vind ie alles goed
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61118516
Hier vindt mijn man het een goed idee om de rechterkant af te bouwen. Hij maakte zich vooral zorgen om mij.

Maar hij weet dat ik doorga tot een jaar, en dat vindt hij prima. Leuk als er eindelijk iemand is in je omgeving die ook lang voedt. Zo ziet hij dat we niet de enige zijn.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:34:11 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61120428
Vandaag voor het eerst iets van promotie voor bv gezien.. Een winkelwagenmuntje met de tekst "borstvoeding, gratis & onbetaalbaar. Borstvoeding.nl"

Lag hier op het CB

Meteen eentje ingepikt natuurlijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 22:15:29 #104
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61124107
Als er hier nog iemand op zoek is naar een goede kolf: in het vraag en aanbod kinderspullen topic staat mijn Ameda Lactaline Personal te koop.
Na twee keer moeizaam relacteren heeft Maja de borst als voedingsbron van d'r programma geschrapt
Wel wil ze 'm af en toe nog om knus aan te sabbelen. Zo illustreert ze toch mooi de opmerking van Jack Newman dat borstvoeden belangrijker is dan borstvoeding
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:18:35 #105
94046 PM-girl
pi_61124191
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:15 schreef Macka66 het volgende:
Als er hier nog iemand op zoek is naar een goede kolf: in het vraag en aanbod kinderspullen topic staat mijn Ameda Lactaline Personal te koop.
Na twee keer moeizaam relacteren heeft Maja de borst als voedingsbron van d'r programma geschrapt
Wel wil ze 'm af en toe nog om knus aan te sabbelen. Zo illustreert ze toch mooi de opmerking van Jack Newman dat borstvoeden belangrijker is dan borstvoeding
Wat jammer Macka, maar toch maar weer al die maanden gelukt!
En die laatste zin, ik ben het er helemaal mee eens!
*
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 22:40:16 #106
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61124941
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:18 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wat jammer Macka, maar toch maar weer al die maanden gelukt!
En die laatste zin, ik ben het er helemaal mee eens!
Drie en een halve maand. Ik heb er anderhalve maand over gedaan om te accepteren dat het echt over is
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61125872
Fijn dat je het toch nog zo`n tijd hebt weten te doen Macka!
Tico, ik ga ook vrolijk door tot madam een jaar is hoor! Dan maar met 1 tiet, dan koop ik voor de andere kant gewoon een kipfiletje
Saartje
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:09:53 #108
94046 PM-girl
pi_61133608
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Drie en een halve maand. Ik heb er anderhalve maand over gedaan om te accepteren dat het echt over is
Dat zeg ik, toch al die maanden gelukt!
*
pi_61133829
macka
pi_61134042
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Fijn dat je het toch nog zo`n tijd hebt weten te doen Macka!
Tico, ik ga ook vrolijk door tot madam een jaar is hoor! Dan maar met 1 tiet, dan koop ik voor de andere kant gewoon een kipfiletje

Haha, ja mooi. Maar op dit moment is de ontstoken borst zeker een cupmaat groter. Door de ontsteking is de hele borst gezwollen, echt het ziet er niet uit. Ik zit vrijdag weer bij de huisarts, morgen is de laatste dag van de AB-kuur en de ontsteking is nog niet bepaald op zn retour. Dus het klopt inderdaad dt amoxicilinne geen goed AB is voor de borstontsteking.

Ik ben nog steeds thuis, ik kan weinig doen. Ik probeer maar zoveel mogelijk te rusten en de linkerkant wat te stimuleren. De rechterkant doe ik nu alleen de druk eraf halen, ik kan Jen er niet meer aan hebben. Door de pijn duurt het even voordat er een tsr komt en dat blieft madam niet, dus gaat ze eraan trekken en erop slaan. (De tranen staan in je ogen) Nu moet ik 3x per dag de druk eraf halen. 'S morgens mag Jen wel even de druk eraf drinken, dan is ze nog duf, dan gaat het wel. Verder kolf ik dus 2x ongeveer 100cc eruit en dat bouw ik gewoon af. De melk gaat de vriezer in.
pi_61134703
Wat een toestand, Ticootje
Denk je dat het afbouwen langzaam genoeg gaat zo?
pi_61134959
Macka, toch knap dat je het al die tijd volgehouden hebt.

Moeilijk Ticootje, om zo af te moeten bouwen. En het lijkt me verschrikkelijk veel pijn doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61144367
Ik zou als ik jou was Tico, pas serieus gaan afbouwen als de ontsteking weg is. Ik was er heel zeker van dat alles weg was toen ik de laatste voeding van madam eindelijk liet schieten, en het doet meteen weer meer pijn. Je moet er gewoon héél voorzichtig mee zijn en goed de tijd voor nemen.
Sterkte want het is klote!
Saartje
pi_61147730
Door de koorts heeft de productie een aardige knauw gekregen. Vandaag heb ik Jen 2x aan de ontstoken borst gehad en straks voor het slapen gaan mag ze nog een keer. En ik heb ook 2x gekolfd, dus kom ik vandaag op 5x uit de rechterborst. Dat hou ik gewoon een aantal dagen vol en dan ga ik naar 4 en dan weer een paar dagen en dan 3 enz.... Ik denk dat ik er steeds ongeveer een week tussen laat zitten.

Wachten tot de ontsteking weg is... tja, zoals het eruit ziet duurt dat nog wel even. Bovendien als ik dan ga afbouwen krijg ik weer kans op een nieuwe ontsteking omdat dat bobbeltje er zit. Ik heb geen last van stuwing. (Links wel een beetje)
pi_61148974
ok, je voelt het zelf het beste
Saartje
pi_61159238
Het is in elk geval gelukt om Jen vandaag al 2x aan rechts te voeden. Vannacht om 1 uur en om half 6. Ze was heerlijk rustig en heeft beide keren de borst goed leeggedronken. (Toen kon je ook heel duidelijk zien hoe groot de ontsteking is, die bij een lege borst flink uitpuilt)

Ik moet even kijken hoe ze vandaag is, maar ik heb haar toch liever aan de borst dan de kolf. (Doet allebei erg zeer, de ontsteking loopt voor een deel over de tepel) Dat is ook eigenlijk de hele reden dat ik thuis ben MET Jennifer, zodat ze die borst goed kan legen. Misschien dat ik aan de pijn gewent raak dat het nu wel beter lukt.

Met 5x op een dag op rechts is nog geen afbouwen... Nu ze beter eet hoeft ze nog maar 7 keer bij mij te eten, maar dat was tot ik brood gaf wel een keer of 9 of 10. Iedere voeding geef ik 1 borst, dus 5 is daar toch echt de helft van. Maar als ik nu 5x aan rechts laat drinken, dan betekent dat dus 2x links, en dat is dus helemaal niet de bedoeling, dan droogt links op. Ik zie wel vandaag, het is gewoon even elke dag bekijken hoe Jen is en of het lukt.
pi_61161317
Ticootje, oei.... wat pijnlijk. Ik had zelf een paar keer een melkblaar, dat was ook naar. Dit klinkt nog erger.... Sterkte ermee!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61169782
Ticootje, wat een narigheid zeg
Sterkte ermee!

Maneki, wat ontzettend fijn om te lezen dat het, op de nieuwe manier, wel fijn en pijnloos voor je is om te voeden. Hoera

Macka, ik kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk voor je is om nu dan echt gestopt te zijn...
Schrale troost: Maja zal iig nog regelmatig lekker aan/tegen/op de borst kunnen liggen in een van je vele doeken

Iksje, wat schattig, zo'n slapende Liande aan de borst!
Ik las elders trouwens dat je nu echt uit de kast bent gekomen. Hoe gaat het voeden nu je zwanger bent?

Net terug van een heerlijke vakantie en ik kan wederom uitroepen dat ik zo blij ben dat ik bv geef!
Op schoot zittend liggend springend in het vliegtuig heeft Devin lekker kunnen drinken wanneer hij wilde en dat gaf hem troost. En ondanks de Turkse temperaturen van 40+ graden en een luchtvochtigheid van 85%, waardoor het zweet letterlijk uit je gutste, ben ik niet een keer bang geweest voor uitdroging.
Ik heb trouwens weer een bijzondere voedplek voor in het lijstje: in de branding.
Niet een keer, niet 2 keer, het was ELKE keer dat we de zee ingingen raak! Na een tijdje in en bij zee te hebben gespeeld (en schelpjes en steentjes te hebben afgelikt) kwam altijd het moment dat meneer bovenop me klom, bikini opzij deed en prinsheerlijk ging liggen drinken. Ondertussen sloegen de wilde golven over ons heen en deed ik mijn best niet te worden weggespoeld, maar hij bleef vrolijk doordrinken
En geen lullige hoeveelheden: soms was hij wel een kwartier lang aan het lurken. Zo'n fijn en speciaal gevoel met die brandende zon, woeste zee, overal zand ... echt zo'n oer-gevoel kreeg ik ervan. Soms kregen we zelfs applaus van langslopende omaatjes
.... met gevoel voor drama....
pi_61172068
Mijn eigen gestelde diagnose bleek helaas te kloppen. Ik kom net van het ziekenhuis, daar is het abces opengesneden. De wond moet nu open blijven. Nu is het zeker kijken hoe ik Jen aan de borst krijg. Kolven kan niet, daar is de snee te dichtbij mijn tepel voor.

Wat een feest is borstvoeding geven!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:27:38 #120
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61173032
Wat een ellende Ticootje. Sterkte met de pijn en met proberen te voeden.

Ik heb zo'n bewondering voor het doorzettingsvermogen dat jullie hier hebben. Ondanks alle problemen gewoon toch door blijven voeden. Heel knap.
pi_61173479
Oh Tico wat een ramp! Ik hoop voor je dat dit heel snel weer heelt, wat een ellende zo!
Saartje
pi_61174641
Ticootje, da's echt ellendig! Sterktje joh!
pi_61174992
Oh nee Ticootje!
Hoe is het inmiddels? We zijn een paar uur verder, heb je Jen nog gevoed?
pi_61175232
Nee, ik had Jen 10 minuten voor het opensnijden nog aan de borst gehad. (Ja in een ziekenhuis kan je prima voeden) Ze ligt nu te slapen, ik verwacht haar rond een uurtje of 10, dan moet ze aan rechts.

Nu een aantal uur later, de eerste gaas heb ik eraf gehaald, die was doorweekt. Nieuwe gaas erop, nieuwe pleister. Er komt nog waanzinnig veel rommel uit, ongelofelijk. Je moet het zien als een soort hele grote puist. De arts had m goed leeg gemaakt, maar de rommel blijft er nu nog een paar dagen uit komen, daarom mag de wond niet dicht.

En heel eerlijk, het doet al veel minder pijn. Er stond zoveel druk op, dat was de grootste oorzaak van de pijn. Nu doet alleen de wond pijn.

(Oh en had ik al gezegd dat zo'n sneetje bijna zonder verdoving is?!) (Ja ik heb wel even een traantje gelaten)
pi_61175362
Geen verdoving
Gelukkig heb je al minder pijn, dat scheelt. Kun je nu uberhaupt wel wat doen om de situatie te laten verbeteren, of is het gewoon afwachten?
pi_61175735
Spoelen... wond openhouden (zit vette gaas in, anders hadden ze een jodiumgaas erin gedaan, maar ik ben allergisch voor jodium) Verder gewoon rust houden, wat heel belangrijk is bij ontstekingen. Vrijdag terug op de wondpoli, voorzichtig met Jen aanleggen. Hij snapte me helemaal dat ik Jen niet vaak kon aanleggen, Jen is echt een driftkikker als het haar niet zint. Maar nu kan ik dus niet kolven, maar gelukkig is het avond dus Jen is lekker duf, dat moet lukken. Morgen zie ik wel weer.

Ik zal wel even littekenzalf van biodermal halen, ik lees namelijk op een ander forum dat de littekens niet zo mooi worden (niet dat het me heel veel kan schelen)
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:30:16 #127
94046 PM-girl
pi_61176534
Oeh Ticootje, jij bent gewoon een van de uitzonderingen! (mijn ha zei ooit dat een abces uitzonderlijk was!) Sterkte!
*
pi_61178325
zonder verdoving... nooo...... tandjes op elkaar, zeg.. Wel fijn dat je al resultaat bemerkt.
Maar wat een ellende met dat voeden nu zo. Ik kan me voorstellen dat je ff onwijs baalt van borstvoeding geven!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:20:27 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61180217
Ik lurk hier zeer regelmatig (onderdeel van hardhandig rammelen), maar ik spring toch even uit lukrstand om ticootje een hart onder de riem te steken. jemig, wat heftig, zeg! Was dat goedaardige knobbeltje dus een abces? is dat nu weg, of had ik dat verkeerd begrepen? Iig wel fijn dat er wel al zo snel verbetering is! voor jou!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:43:15 #130
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61180859
Ticootje, wat vervelend!
Ik heb ook eens een abces gehad, maar dat kon niet poliklinisch verwijderd worden, ik ben onder narcose geopereerd en moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven (Daan was toen 1 mnd. oud). De borst kon ik vervolgens niet kolven, maar ik kon wel alle melk via de drain in de wond eruit masseren (tijdens het spoelen van de wond).
Sterkte ermee!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61181329
Sterkte Ticootje!
Je zou idd moeten kunnen voeden na een abces; misschien kan iemand van VBN/LLL je evt helpen als je het niet goed ziet zitten maar wel wilt.. of een lactatiekundige natuurlijk. http://www.ouders.nl/lacta/bv0404.htm is misschien nog interessant.
Beterschap
pi_61184491
Ticootje, auw!

Maar je klinkt heel opgelucht dat de druk er nu af is. Ik hoop dat het vlot geneest, beterschap!

enneh voor je doorzettingsvermogen!
pi_61184666
Kersjes wat een heerlijk verhaal van je vakantie! Super zeg

Ticootje, wat een ellende, sterkte ermee
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61185887
voeden lukt nog prima hoor. Alleen zit de pleister voor een deel over de tepel en moet Jen die meepakken. Dat vindt ze maar niets. Maar er komt echt nog goed melk uit, dus niets aan de hand verder.

De goedaardige knobbel zit dieper, davinia. Die kan echt pas verwijderd worden als ik gestopt ben met voeden.

Mijn plan om rechts te laten opdrogen heb ik nog steeds. Je kan prima met 1 borst voeden, in 4 maanden tijd heb ik nu 4 borstontstekingen gehad (1e op moederdag, dan onthou je wel), vaarvan 2 met antibiotica behandeld zijn en 2 zonder met massage en warmte konden deze via de tepel de rommel kwijt. Met natuurlijk als hoogtepunt de laatste ontsteking die zich uitte in een abces.... Ik ben het echt vreselijk zat. Het hele probleem is dat ik gewoon weet dat over hooguit een maand het weer raak is als ik niet ga afbouwen. Daarom staat mijn besluit echt vast. Ik merk nu al dat links aan het overnemen is, die zit steeds goed vol, terwijl dat altijd de borst was met minder productie. Rechts ga ik in 5 weken proberen af te bouwen. Deze week zit ik op 5 voedingen per dag uit rechts, in 5 weken tijd kan dat worden afgebouwd (bv.com). Natuurlijk goed luisteren naar mijn eigen lichaam, stuwing hoort erbij. (Als de borst steeds vol zit maakt het lichaam een hormoon aan dat de melk afbreekt en weer in het lichaam opneemt. Hoe voller de borsten hoe minder productie, hoe leger de borsten hoe meer productie.)

Vannacht heeft Jen niet uit rechts gedronken, vannacht om 3 uur voelde de rechterborst nog heel goed soepel, dus heb ik links gegeven, vanmorgen om 6 uur mocht ze aan rechts, maar door de pleister wilde ze niet goed drinken, maar heeft ze wel de druk eraf gedronken.

Ik heb vandaag zelfs al gespoeld, dat valt reuze mee. Er komt nog steeds goed veel rommel uit, geen wonder dat ik pijn had en me ziek voelde. (Ook geen wonder dat Jen niet aan de borst wilde toen de rommel via de tepel naar buiten kwam, gadver wat een vieze troep).
pi_61197745
Ticootje, ik ben blij dat je ondanks alles toch positief bent!

Grijs, wat erg om 3 dagen zonder je pasgeborene te moeten doorbrengen

Fuente, mooi he?
Weet je, ik ben nooit een topless zonner geweest en zal dat ook nooit worden. Iets met ongemakkelijk voelen en complexen enzo
Maar sinds ik bv geef vind ik het helemaal niet zo erg meer als mijn borst per ongeluk zichtbaar wordt in het openbaar.
Dan krijg je dus dit soort taferelen:
pi_61198312
Oh kerstjes ik ken het hoor. Voeden met beugelbikinitop is gewoonweg kut. Dus ook in het zwembad op de camping ging gewoon de bovenkant uit en kind eraan. Er lagen daar genoeg meiden topless, ik vond dat ik dan ook gewoon topless kon voeden.

Ik vind het trouwens een hele leuke foto, voeden in de branding.
pi_61198926
kersjes wat leuk zo
Tico je hebt grondig onderzoek gepleegd, heel goed!
Zo heb je geen een-tiet-voedsters, en zo heb je er 2 Hier loopt rechts ook steeds meer terug, links doet het prima
Saartje
pi_61201926
Soms heb ik het idee dat onze problemen het topic hier een beetje overheersen. Natuurlijk horen problemen ook in dit topic thuis, maar ik mis ook een beetje de nieuwe moeders die hier kwamen vertellen dat alles super gaat.

Ik zal daarom niet al te veel meer uitwijden over mijn problemen met voeden. Ik denk zelf dat als rechts droog is dat mijn problemen helemaal over zijn. En dan hoop ik gewoon weer op een heel veel goede verhalen in dit topic.
pi_61202208
Hier gaat alles nog steeds hardstikke goed met de borstvoeding
Als ik kolf krijg ik een mega opbrengst van vaak zo'n 260 ml totaal, daar kan mevrouw wel meerdere malen van drinken
Ze drinkt de fles ook nog steeds heel goed, laatste voeding krijgt ze met de fles (omdat ze dan vaak te moe is om genoeg te drinken) en sindsdien slaapt ze ook door. Ook voor mij fijn, want 's avonds zit ik weer vaak met vollere borsten en dan kolf ik dus mooi
Wel heb ik dat de rechterborst echt altijd VEEL meer heeft dan links, als ik kolf heb ik rechts soms 180ml (in opvangbeker past maar 150ml officieel) en dat in zo'n 5-8 minuten...
Dat is ook wel lastig omdat die ook sneller hard en pijnlijk aanvoelt, mja, luxeprobleem

Ticootje, sterkte met je abces/ontsteking en het afbouwen met rechts
pi_61202402
Mrien, je hebt ook grotere bewaarbekers van avent, van 240cc. Die heb ik, omdat ik ook monsterhoeveelheden kon kolven.
Wij deden ook 's avonds de fles geven hoor, dan sliep mevrouwtje lekker door. Daar ben ik mee gestopt toen ik weer ging werken, ik ben geen melkkoe.
pi_61204403
Die grote bewaarbekers van Avent passen helaas niet op mijn kolf Ik heb sinds een paar weken de Medela Pump in Style en die bevalt erg goed. De opvangbekers zijn alleen niet al te groot .. maar goed, meestal stop ik met rechts maar als de beker vol zit
De grote flessen van Avent heb ik overigens al, die staan in de koelkast om als opvang te bieden voor de melk. Ik heb al ruim anderhalve liter in de diepvries liggen, vries nu niet meer zoveel in, Lotte krijgt nu gewoon wat vaker een flesje als ze tussendoor drinken wilt (vaak 's avonds, of ik kan makkelijker weg).
Als er teveel in de koelkast staat vries ik het wel in, maar zo'n mega vooraad lijkt me ook niet echt handig, want als Lotte straks naar het kdv gaat (2 dagen in de week) moet ik toch kolven.

Owja, ik geef nu al precies 2 maanden borstvoeding
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:07:09 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61204609
mrien, weet je dat de flessen van difrax, die kromme, ook op je kolf kunnen?
dan kan je zo'n grote fles eronder hangen, en dan kom je een stuk verder
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61208382
mrien wat fijn dat 't zo goed gaat!

ticootje wat een narigheid... een voorspoedig herstel gewenst!
pi_61212121
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
goede tip, dank je!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:11:01 #145
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61213628
tico, sterkte ermee

kersjes, leuke foto

ik heb overigens deze gekregen van een vriendin, zijn erg handig.

http://www.medela.nl/BENE(...)cts/pumpsavebags.php
pi_61215318
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Ah dat wist ik niet, goede tip want ik heb er daar 2 van (kleine en grote)

Die zakjes heb ik ook, maar gebruik ze meer om melk over te gieten en in de diepvries te bewaren, je kunt er ook wel direct in kolven maar dat heb ik nog niet gedaan
pi_61223274
In de bewaarzakjes van medela kan toch ook maar 150cc? Ik heb er wel eens direct in gekolfd... ik vond het niets. Overgieten heb ik best vaak gedaan, ik vergeet nogal eens mijn aventbekers mee naar mn werk, gelukkig heb ik daar zakjes liggen.
pi_61241870
Hoi

Hier ook borstvoeding, als het lukt sowieso een half jaar volledig (allergieën ed in familie van beide kanten) en als het even kan nog wat langer ook, mijn zus heeft 18 maanden borstvoeding gegeven aan de middelste en een jaar (waarvan een halfjaar volledig) aan de tweeling en dat ging ook prima, goed voorbeeld doet goed volgen

Ik val even binnen met een vraagje: kan je gekolfde melk van verschillende keren kolven bij elkaar gooien in één flesje als je het gaat geven? Of moet je dat ook echt in verschillende keren geven?

En nog één: soms heeft Leander één borst helemaal leeggedronken en de andere bijna niet en dan kolf ik maar wat af. Vervolgens krijgt hij zin in een toetje en moet hij alsnog die andere borst. Ik ben altijd een beetje bang dat hij dan niet meer genoeg krijgt, of is dat onzin?

Die bewaarbekers van Avent vind ik trouwens écht handig stukje luiertape met de datum er op en de vriezer in! Ze passen ook niet direct op mijn (avent, isis) handkolf, maar overschenken van een flesje naar een bewaarbeker is nou ook weer niet zó veel werk
pi_61242085
hoi!

Melk die je in een flesje geeft mag gerust van verschillende kolfbeurten zijn. Als je melk spaart om te bewaren is het belangrijk dat het dezelfde temperatuur heeft als je het bij elkaar gooit.

Wat is de reden dat je afkolft, als ik vragen mag?
Over het algemeen, als de BV goed loopt, zou ik zo vroeg nog niet gaan kolven. Je grijpt dan toch een beetje in in het natuurlijke vraag-aanbodprincipe.
Maar je hoeft zeker niet bang te zijn dat Leander te weinig uit die andere borst krijgt. Als je hem gewoon zo lang laat drinken als hij wil en hij is dan tevreden dan heeft hij genoeg. Hij komt vanzelf weer als hij honger krijgt en zolang je op verzoek voedt en hem niet in een uren-schema wilt dwingen (én hij gezond is, groeit, plast, poept, alert is, uit zichzelf niet langer dan een uur of drie tussen voedingen laat zitten etc., etc.) zal hij niets te kort komen.
pi_61242546
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:50 schreef freecell het volgende:
Hoi

Hier ook borstvoeding, als het lukt sowieso een half jaar volledig (allergieën ed in familie van beide kanten) en als het even kan nog wat langer ook, mijn zus heeft 18 maanden borstvoeding gegeven aan de middelste en een jaar (waarvan een halfjaar volledig) aan de tweeling en dat ging ook prima, goed voorbeeld doet goed volgen

Ik val even binnen met een vraagje: kan je gekolfde melk van verschillende keren kolven bij elkaar gooien in één flesje als je het gaat geven? Of moet je dat ook echt in verschillende keren geven?

En nog één: soms heeft Leander één borst helemaal leeggedronken en de andere bijna niet en dan kolf ik maar wat af. Vervolgens krijgt hij zin in een toetje en moet hij alsnog die andere borst. Ik ben altijd een beetje bang dat hij dan niet meer genoeg krijgt, of is dat onzin?

Die bewaarbekers van Avent vind ik trouwens écht handig stukje luiertape met de datum er op en de vriezer in! Ze passen ook niet direct op mijn (avent, isis) handkolf, maar overschenken van een flesje naar een bewaarbeker is nou ook weer niet zó veel werk
1. je borst maakt gelijk nieuwe melk aan, dus ik denk wel dat er een toetje in zit voor Leander
2. Heb je niet zo'n verkleinstukje waar je die aventbekers op kunt schroeven? Ik heb er hier 4 staan. Wil je er wel eentje opsturen.
Dat ding schroef je op de kolf, en dan schroef je de aventbeker vervolgens daar weer op.

Ik geef nu nog maar 1 voeding. Eva is nu 9 maanden. Gaat prima. Al merkte ik vannochtend dat ze erg snel losliet. Misschien wil ze niet meer. Maar als dat zo is, dan heb ik er vrede mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')