abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61175735
Spoelen... wond openhouden (zit vette gaas in, anders hadden ze een jodiumgaas erin gedaan, maar ik ben allergisch voor jodium) Verder gewoon rust houden, wat heel belangrijk is bij ontstekingen. Vrijdag terug op de wondpoli, voorzichtig met Jen aanleggen. Hij snapte me helemaal dat ik Jen niet vaak kon aanleggen, Jen is echt een driftkikker als het haar niet zint. Maar nu kan ik dus niet kolven, maar gelukkig is het avond dus Jen is lekker duf, dat moet lukken. Morgen zie ik wel weer.

Ik zal wel even littekenzalf van biodermal halen, ik lees namelijk op een ander forum dat de littekens niet zo mooi worden (niet dat het me heel veel kan schelen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:30:16 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61176534
Oeh Ticootje, jij bent gewoon een van de uitzonderingen! (mijn ha zei ooit dat een abces uitzonderlijk was!) Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61178325
zonder verdoving... nooo...... tandjes op elkaar, zeg.. Wel fijn dat je al resultaat bemerkt.
Maar wat een ellende met dat voeden nu zo. Ik kan me voorstellen dat je ff onwijs baalt van borstvoeding geven!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:20:27 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61180217
Ik lurk hier zeer regelmatig (onderdeel van hardhandig rammelen), maar ik spring toch even uit lukrstand om ticootje een hart onder de riem te steken. jemig, wat heftig, zeg! Was dat goedaardige knobbeltje dus een abces? is dat nu weg, of had ik dat verkeerd begrepen? Iig wel fijn dat er wel al zo snel verbetering is! voor jou!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:43:15 #130
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61180859
Ticootje, wat vervelend!
Ik heb ook eens een abces gehad, maar dat kon niet poliklinisch verwijderd worden, ik ben onder narcose geopereerd en moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven (Daan was toen 1 mnd. oud). De borst kon ik vervolgens niet kolven, maar ik kon wel alle melk via de drain in de wond eruit masseren (tijdens het spoelen van de wond).
Sterkte ermee!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61181329
Sterkte Ticootje!
Je zou idd moeten kunnen voeden na een abces; misschien kan iemand van VBN/LLL je evt helpen als je het niet goed ziet zitten maar wel wilt.. of een lactatiekundige natuurlijk. http://www.ouders.nl/lacta/bv0404.htm is misschien nog interessant.
Beterschap
pi_61184491
Ticootje, auw!

Maar je klinkt heel opgelucht dat de druk er nu af is. Ik hoop dat het vlot geneest, beterschap!

enneh voor je doorzettingsvermogen!
pi_61184666
Kersjes wat een heerlijk verhaal van je vakantie! Super zeg

Ticootje, wat een ellende, sterkte ermee
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61185887
voeden lukt nog prima hoor. Alleen zit de pleister voor een deel over de tepel en moet Jen die meepakken. Dat vindt ze maar niets. Maar er komt echt nog goed melk uit, dus niets aan de hand verder.

De goedaardige knobbel zit dieper, davinia. Die kan echt pas verwijderd worden als ik gestopt ben met voeden.

Mijn plan om rechts te laten opdrogen heb ik nog steeds. Je kan prima met 1 borst voeden, in 4 maanden tijd heb ik nu 4 borstontstekingen gehad (1e op moederdag, dan onthou je wel), vaarvan 2 met antibiotica behandeld zijn en 2 zonder met massage en warmte konden deze via de tepel de rommel kwijt. Met natuurlijk als hoogtepunt de laatste ontsteking die zich uitte in een abces.... Ik ben het echt vreselijk zat. Het hele probleem is dat ik gewoon weet dat over hooguit een maand het weer raak is als ik niet ga afbouwen. Daarom staat mijn besluit echt vast. Ik merk nu al dat links aan het overnemen is, die zit steeds goed vol, terwijl dat altijd de borst was met minder productie. Rechts ga ik in 5 weken proberen af te bouwen. Deze week zit ik op 5 voedingen per dag uit rechts, in 5 weken tijd kan dat worden afgebouwd (bv.com). Natuurlijk goed luisteren naar mijn eigen lichaam, stuwing hoort erbij. (Als de borst steeds vol zit maakt het lichaam een hormoon aan dat de melk afbreekt en weer in het lichaam opneemt. Hoe voller de borsten hoe minder productie, hoe leger de borsten hoe meer productie.)

Vannacht heeft Jen niet uit rechts gedronken, vannacht om 3 uur voelde de rechterborst nog heel goed soepel, dus heb ik links gegeven, vanmorgen om 6 uur mocht ze aan rechts, maar door de pleister wilde ze niet goed drinken, maar heeft ze wel de druk eraf gedronken.

Ik heb vandaag zelfs al gespoeld, dat valt reuze mee. Er komt nog steeds goed veel rommel uit, geen wonder dat ik pijn had en me ziek voelde. (Ook geen wonder dat Jen niet aan de borst wilde toen de rommel via de tepel naar buiten kwam, gadver wat een vieze troep).
pi_61197745
Ticootje, ik ben blij dat je ondanks alles toch positief bent!

Grijs, wat erg om 3 dagen zonder je pasgeborene te moeten doorbrengen

Fuente, mooi he?
Weet je, ik ben nooit een topless zonner geweest en zal dat ook nooit worden. Iets met ongemakkelijk voelen en complexen enzo
Maar sinds ik bv geef vind ik het helemaal niet zo erg meer als mijn borst per ongeluk zichtbaar wordt in het openbaar.
Dan krijg je dus dit soort taferelen:
.... met gevoel voor drama....
pi_61198312
Oh kerstjes ik ken het hoor. Voeden met beugelbikinitop is gewoonweg kut. Dus ook in het zwembad op de camping ging gewoon de bovenkant uit en kind eraan. Er lagen daar genoeg meiden topless, ik vond dat ik dan ook gewoon topless kon voeden.

Ik vind het trouwens een hele leuke foto, voeden in de branding.
pi_61198926
kersjes wat leuk zo
Tico je hebt grondig onderzoek gepleegd, heel goed!
Zo heb je geen een-tiet-voedsters, en zo heb je er 2 Hier loopt rechts ook steeds meer terug, links doet het prima
Saartje
pi_61201926
Soms heb ik het idee dat onze problemen het topic hier een beetje overheersen. Natuurlijk horen problemen ook in dit topic thuis, maar ik mis ook een beetje de nieuwe moeders die hier kwamen vertellen dat alles super gaat.

Ik zal daarom niet al te veel meer uitwijden over mijn problemen met voeden. Ik denk zelf dat als rechts droog is dat mijn problemen helemaal over zijn. En dan hoop ik gewoon weer op een heel veel goede verhalen in dit topic.
pi_61202208
Hier gaat alles nog steeds hardstikke goed met de borstvoeding
Als ik kolf krijg ik een mega opbrengst van vaak zo'n 260 ml totaal, daar kan mevrouw wel meerdere malen van drinken
Ze drinkt de fles ook nog steeds heel goed, laatste voeding krijgt ze met de fles (omdat ze dan vaak te moe is om genoeg te drinken) en sindsdien slaapt ze ook door. Ook voor mij fijn, want 's avonds zit ik weer vaak met vollere borsten en dan kolf ik dus mooi
Wel heb ik dat de rechterborst echt altijd VEEL meer heeft dan links, als ik kolf heb ik rechts soms 180ml (in opvangbeker past maar 150ml officieel) en dat in zo'n 5-8 minuten...
Dat is ook wel lastig omdat die ook sneller hard en pijnlijk aanvoelt, mja, luxeprobleem

Ticootje, sterkte met je abces/ontsteking en het afbouwen met rechts
pi_61202402
Mrien, je hebt ook grotere bewaarbekers van avent, van 240cc. Die heb ik, omdat ik ook monsterhoeveelheden kon kolven.
Wij deden ook 's avonds de fles geven hoor, dan sliep mevrouwtje lekker door. Daar ben ik mee gestopt toen ik weer ging werken, ik ben geen melkkoe.
pi_61204403
Die grote bewaarbekers van Avent passen helaas niet op mijn kolf Ik heb sinds een paar weken de Medela Pump in Style en die bevalt erg goed. De opvangbekers zijn alleen niet al te groot .. maar goed, meestal stop ik met rechts maar als de beker vol zit
De grote flessen van Avent heb ik overigens al, die staan in de koelkast om als opvang te bieden voor de melk. Ik heb al ruim anderhalve liter in de diepvries liggen, vries nu niet meer zoveel in, Lotte krijgt nu gewoon wat vaker een flesje als ze tussendoor drinken wilt (vaak 's avonds, of ik kan makkelijker weg).
Als er teveel in de koelkast staat vries ik het wel in, maar zo'n mega vooraad lijkt me ook niet echt handig, want als Lotte straks naar het kdv gaat (2 dagen in de week) moet ik toch kolven.

Owja, ik geef nu al precies 2 maanden borstvoeding
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:07:09 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61204609
mrien, weet je dat de flessen van difrax, die kromme, ook op je kolf kunnen?
dan kan je zo'n grote fles eronder hangen, en dan kom je een stuk verder
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61208382
mrien wat fijn dat 't zo goed gaat!

ticootje wat een narigheid... een voorspoedig herstel gewenst!
pi_61212121
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
ziet er niet uit, een groene, of oranje, kromme, fles onder je mooie lichtgele kolf, maar ach.
goede tip, dank je!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:11:01 #145
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61213628
tico, sterkte ermee

kersjes, leuke foto

ik heb overigens deze gekregen van een vriendin, zijn erg handig.

http://www.medela.nl/BENE(...)cts/pumpsavebags.php
pi_61215318
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Ah dat wist ik niet, goede tip want ik heb er daar 2 van (kleine en grote)

Die zakjes heb ik ook, maar gebruik ze meer om melk over te gieten en in de diepvries te bewaren, je kunt er ook wel direct in kolven maar dat heb ik nog niet gedaan
pi_61223274
In de bewaarzakjes van medela kan toch ook maar 150cc? Ik heb er wel eens direct in gekolfd... ik vond het niets. Overgieten heb ik best vaak gedaan, ik vergeet nogal eens mijn aventbekers mee naar mn werk, gelukkig heb ik daar zakjes liggen.
pi_61241870
Hoi

Hier ook borstvoeding, als het lukt sowieso een half jaar volledig (allergieën ed in familie van beide kanten) en als het even kan nog wat langer ook, mijn zus heeft 18 maanden borstvoeding gegeven aan de middelste en een jaar (waarvan een halfjaar volledig) aan de tweeling en dat ging ook prima, goed voorbeeld doet goed volgen

Ik val even binnen met een vraagje: kan je gekolfde melk van verschillende keren kolven bij elkaar gooien in één flesje als je het gaat geven? Of moet je dat ook echt in verschillende keren geven?

En nog één: soms heeft Leander één borst helemaal leeggedronken en de andere bijna niet en dan kolf ik maar wat af. Vervolgens krijgt hij zin in een toetje en moet hij alsnog die andere borst. Ik ben altijd een beetje bang dat hij dan niet meer genoeg krijgt, of is dat onzin?

Die bewaarbekers van Avent vind ik trouwens écht handig stukje luiertape met de datum er op en de vriezer in! Ze passen ook niet direct op mijn (avent, isis) handkolf, maar overschenken van een flesje naar een bewaarbeker is nou ook weer niet zó veel werk
pi_61242085
hoi!

Melk die je in een flesje geeft mag gerust van verschillende kolfbeurten zijn. Als je melk spaart om te bewaren is het belangrijk dat het dezelfde temperatuur heeft als je het bij elkaar gooit.

Wat is de reden dat je afkolft, als ik vragen mag?
Over het algemeen, als de BV goed loopt, zou ik zo vroeg nog niet gaan kolven. Je grijpt dan toch een beetje in in het natuurlijke vraag-aanbodprincipe.
Maar je hoeft zeker niet bang te zijn dat Leander te weinig uit die andere borst krijgt. Als je hem gewoon zo lang laat drinken als hij wil en hij is dan tevreden dan heeft hij genoeg. Hij komt vanzelf weer als hij honger krijgt en zolang je op verzoek voedt en hem niet in een uren-schema wilt dwingen (én hij gezond is, groeit, plast, poept, alert is, uit zichzelf niet langer dan een uur of drie tussen voedingen laat zitten etc., etc.) zal hij niets te kort komen.
pi_61242546
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:50 schreef freecell het volgende:
Hoi

Hier ook borstvoeding, als het lukt sowieso een half jaar volledig (allergieën ed in familie van beide kanten) en als het even kan nog wat langer ook, mijn zus heeft 18 maanden borstvoeding gegeven aan de middelste en een jaar (waarvan een halfjaar volledig) aan de tweeling en dat ging ook prima, goed voorbeeld doet goed volgen

Ik val even binnen met een vraagje: kan je gekolfde melk van verschillende keren kolven bij elkaar gooien in één flesje als je het gaat geven? Of moet je dat ook echt in verschillende keren geven?

En nog één: soms heeft Leander één borst helemaal leeggedronken en de andere bijna niet en dan kolf ik maar wat af. Vervolgens krijgt hij zin in een toetje en moet hij alsnog die andere borst. Ik ben altijd een beetje bang dat hij dan niet meer genoeg krijgt, of is dat onzin?

Die bewaarbekers van Avent vind ik trouwens écht handig stukje luiertape met de datum er op en de vriezer in! Ze passen ook niet direct op mijn (avent, isis) handkolf, maar overschenken van een flesje naar een bewaarbeker is nou ook weer niet zó veel werk
1. je borst maakt gelijk nieuwe melk aan, dus ik denk wel dat er een toetje in zit voor Leander
2. Heb je niet zo'n verkleinstukje waar je die aventbekers op kunt schroeven? Ik heb er hier 4 staan. Wil je er wel eentje opsturen.
Dat ding schroef je op de kolf, en dan schroef je de aventbeker vervolgens daar weer op.

Ik geef nu nog maar 1 voeding. Eva is nu 9 maanden. Gaat prima. Al merkte ik vannochtend dat ze erg snel losliet. Misschien wil ze niet meer. Maar als dat zo is, dan heb ik er vrede mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')