abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61592340
Mooie platen KD! Wow!

Saar is een hele lastige klant momenteel. Ze gunt zichzelf de rust en tijd niet om te drinken, en dan ga ik al apart met haar op bed liggen. Ze dronk de laatste dagen echt bedroevend weinig maar ik heb een oplossing gevonden
Samen liggend op een kleed til ik aan haar kant dat kleed op zodat ze tegen me aan komt te liggen en ze als een worstje ingerold is. Samen in een tentje
Vanavond was ze eindelijk weer eens in slaap gevallen aan de borst op die manier
Saartje
pi_61595316
Mooie foto KD! Je inspireert me
Zo'n foto is tof voor het album en Tara kan ook goed fotograferen

Ik voel me net een lopend buffet vandaag meneer wil om de 2 uur bijna een uur drinken
Ben benieuwd hoelang hij uur op, uur af volhoudt! (en ik ben al zo gewend aan hem, voor mij voelt het niet meer als enorme opgave als hij dat een dagje doet. Laat maar komen dat hummeltje )
pi_61595358
Wat lief, Maneki! Begrijp ik nou goed dat het voeden weer plezierig is nu je één borst gebruikt?
pi_61595404
Het gaat heel goed inderdaad owlet! Ik heb het pas weer geprobeerd om de rechterkant op te voeren (was alweer helemaal tot rust gekomen, melkblaar was ook eindelijk weg) maar dat was meteen weer mis. Lesje geleerd dus.
Ik voed nu met links en hoop dat nog heel lang vol te kunnen houden
Saartje
pi_61595537
Fijn!

Grappig dat er van die uitzonderingsproblemen zijn die je nooit ziet en dat je ze dan soms ineens meerdere keren tegen komt. Zoals nu met Maneki en Ticootje. Of eerst met Macka en Snoopy.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:32:59 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61599994
Wat fijn Maneki!

Kijk wat ik vanmorgen 'vond' in de vriezer, eigenlijk vergeten dat het er nog lag. Het kolven zolang geleden, uit een flesje drinken ook.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61601558
Hier gaat het heel goed. Ik heb rechts niet helemaal droog hoeven leggen. Zolang ik maar niet kolf gaat het super. Ik zit nu op zo''n 5 voedingen per dag. Tussen 8 en 5 geef ik geen borstvoeding, ook niet als ik wel thuis ben.

De schijf onder de ontsteking is al bijna weg, de wond is zo goed als dicht. Het litteken valt enorm mee, ik moet denk ik straks heel goed kijken (tussen alle straie) waar die ook al weer zat. Wel heeft de rechterborst voor de helft een andere kleur, dat trekt ook wel weer bij.

Van stuwing heb ik maar 2 dagen last gehad. De 2 voedingen die ik overdag afkolfde heb ik in een week afgebouwd. 1e meteen na de ingreep, de andere ongeveer 4 dagen later noodgedwongen (Jen wilde niet op het kdv bij me drinken, en ik kon niet eerder van mn werk) Alleen de eerste dag bij afbouwen last gehad van een volle borst, maar dat was op dag 2 al weg. Ik heb nog een poosje alleen links wel afgekolfd, die heb ik nu ook afgebouwd. Die ging nog makkelijker.

Jen vindt nog enorm veel troost aan de borst, drinken voor het slapen gaan is ook een heerlijk ritueel. S'nachts heb ik haar met 5 minuten weer voldaan en tevreden in haar bedje liggen....

Ik ben echt nog lang niet van plan om te stoppen. We gaan eerst een jaar volmaken, daarna zie ik wel weer. Ik merk wel dat ik er niet meer heel erg mee te koop loop dat Jen nog bij me drinkt. Over het algemeen wordt je raar aangekeken als je kindje ouder dan 6 maanden nog bij je drinkt. Ook heb ik totaal geen zin meer om met mensen in discussie te gaan of me te verantwoorden. Mamamelk is gewoon heel goed voor Jen en ze vindt het heerlijk.

Ik heb hier ook nog wat gekolfde melk liggen, die ga ik vand e week maar even meegeven naar het kdv, weggooien vind ik zonde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61601821
Fijn dat het zo goed gaat met 1 borst Maneki!

En Ticootje ook fijn dat het zo goed gaat met 1 borst helemaal en de ander deels!

Ik ben gistermiddag weggegaan en rond 12 uur vanmiddag pas weer thuis gekomen. Lotte heeft alle afgekolfde melk netjes gedronken en ik heb totaal 4x gekolfd, voor ik wegging, rond 8 uur en rond 12 uur en vanmorgen weer. Ging hardstikke goed gelukkig! Zelfs op de parkeerplaats bij de McDonalds (wel eindje verder geparkeerd) moeten kolven en dat ging ook goed (vest omgekeerd aantrekken en je ziet niets).

Nu dus weer dubbelblij met de kolf, want die kon ook mooi op batterijen

En helemaal fijn natuurlijk dat ik weer thuis ben, heb Lotte wel gemist en ze kon toen ik weer thuis was gelijk weer bij me drinken en dat was toch wel weer heel erg
pi_61638441
Hoe leer je een baby het bijten af? Madam heeft 2 ondertandjes en ik was dus altijd lekker naïef, dacht dat ze daar niet mee konden bijten omdat de eigen tong er over ligt bij het drinken..maar ze bijt dus gewoon wel! En die kleine witte streepjes zijn vlijmscherp
Saartje
pi_61638639
Meteen afkoppelen Maneki.
pi_61639015
Auw maneki Sterkte ermee iig!

En ik ben weer aan het voeden Meneer heeft een uurtje geslapen en was toen weer wakker. En voeden duurt hier een uur (en eerder afkoppelen? WOEDEND!). Dit is al de derde ochtend dat het om de 2 uur is. En gisteren de hele dag Dat is dus uur op, uur af

Gelukkig liet hij er vannacht 2x 3 uur tussen zitten, anders werd ik gek denk ik...

edit: als hij woensdag op het bureau nu nóg niet goed gegroeid, ga ik ter plekke heel hard huilen denk ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door freecell op 15-09-2008 09:59:45 ]
pi_61639122
Is hij misschien aan het regelen Freecell??
pi_61639307
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Is hij misschien aan het regelen Freecell??
Hij doet dit sinds week 2 al meer dagen wel dan niet, dus dat is dan wel erg veel regelen...
3 uur tussen 2 voedingen (lees 2 uur niet, 1 wel) is hier overdag een uitzondering...
pi_61639338
Ik weet dat er genoeg melk is, maar ik begin me echt af te vragen wat de voedingswaarde is
pi_61639483
freecell, te weinig voedingswaarde in de melk kan eigenlijk niet als gezond persoon.
zelfs in afrika hebben ze genoeg voedingswaarde in de borstvoeding.

Misschien kun je een lactatiekundige of vrijwilliger van VBN of LLL bellen. Wellicht hebben die nog tips zodat Leander wat effectiever kan drinken.
Borstcompressie waar ticootje hierboven een linkje van plaatst is soms ook een optie omdat ze dan extra vette achtermelk krijgen. Maar misschien goed omdat in overleg te doen met iemand die er verstand van heeft.
pi_61639566
Meteen afkoppelen idd, Maneki. En proberen te herkennen wanneer ze gaat bijten. Bij Ronja was dat bijvoorbeeld als ze contact met mij wilde maken, dan begon ze te lachen waardoor de tong terug trok.
Sommige kindjes bijten als de TSR niet snel genoeg komt of juist als ze verzadigd zijn. Als je die moment hetkernt kan je het een beetje voor zijn.
Vreemd genoeg werd het bij Ronja (en volgens mij bij alle kinderen) juist minder naarmate ze meer tanden krijgen

Freecell, ik denk dat Leander zo veel drinkt omdat hij behoorlijk vroeg geboren is en wat moeite heeft met zich warm houden. Dat kost een berg energie en dat kan hij het beste aanvullen door veel (kleine beetjes) te drinken.
Heb je zijn gewichtstoename ook al langs de curve van borstvoeding.com gelegd? Soms maakt dat een heel verschil.
De CB curve, gebaseerd op kinderen van 40 weken die kunstvoeding krijgen is niet altijd toepasbaar op alle kindjes

Met die voedingswaarde zal het wel goed zitten
pi_61639583
Dank je wel.
Ik kende het niet, maar deed dit zelf al automatisch. Het punt is alleen dat hij wél drinkt. Hij sabbelt ook wel eens, maar dan duw ik dus even op bovenstaande manier en dan drinkt hij weer.

En als hij klaar is met 1 borst en ik knijp héél zachtjes in de tepelhof, dan komt er nog een straaltje uit. Dit is een halve minuut na het stoppen met drinken over, dus dat wordt echt door hem gestimuleerd. Ook als hij sabbelt, drukt hij harder dan ik dan doe met mijn vingers, dus ook met sabbelen krijgt hij volgens mij nog wel wat binnen....
pi_61639632
Warm houden gaat nu goed
Ik troost mij ook met de gedachte dat zijn kerngezonde papa zijn hele cb-tijd op de onderlijn heeft gezeten, al was het dan ook een 7-ponder.
En na zijn cb-tijd is hij er onder geschoten en hij zit nog steeds met een veel te laag BMI kerngezond te zijn
pi_61639662
oja en als ik eens zo'n gestuwde harde schijf heb, drinkt hij die er in kwartiertje uit. Dus hij drinkt dan wel goed toch? Mén waarom gaat er in dit huis nooit iets volgens het boekje? Het ventje is ook meer tijd wakker dan hij slaapt
pi_61639730
Freecell, misschien wil Leander ongemak wegdrinken?
Sommige kindjes met (verborgen) reflux hebben die neiging, de melk verzacht dan wel tijdelijk maar neemt het probleem niet weg.
pi_61639807
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:36 schreef Iksje het volgende:
Freecell, misschien wil Leander ongemak wegdrinken?
Sommige kindjes met (verborgen) reflux hebben die neiging, de melk verzacht dan wel tijdelijk maar neemt het probleem niet weg.
Dat zou wel een mogelijkheid zijn inderdaad. Ik ga ff googelen, want ik ken het hele verschijnsel niet.

edit: hmm, hij geeft echt nooit melk terug, liggen is meestal geen probleem en hij huilt niet idioot veel of slikt veel.

[ Bericht 11% gewijzigd door freecell op 15-09-2008 11:09:44 ]
pi_61639860
Ongemak kan inderdaad misschien ook zijn de warmte van mama ('s melk) opzoeken (zoals Owlet post) of krampjes oid…
pi_61639887
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:30 schreef freecell het volgende:
Warm houden gaat nu goed
Fijn!
quote:
Ik troost mij ook met de gedachte dat zijn kerngezonde papa zijn hele cb-tijd op de onderlijn heeft gezeten, al was het dan ook een 7-ponder.
En na zijn cb-tijd is hij er onder geschoten en hij zit nog steeds met een veel te laag BMI kerngezond te zijn
Ach ja joh, als Leander wel een mooi lijntje volgt zonder enorme pieken en dalen dan groeit hij toch? In zijn eigen tempo, dat wel, maar hij groeit. En dan kan je naar de andere factoren kijken om te zien of je je zorgen moet maken.
Zou hij nou moeilijk en weinig drinken dan zou een "laag lijntje" meer reden voor zorgen zijn dan wanneer hij zich de hele dag door vol tankt, lijkt me zo
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:32 schreef freecell het volgende:
oja en als ik eens zo'n gestuwde harde schijf heb, drinkt hij die er in kwartiertje uit. Dus hij drinkt dan wel goed toch? Mén waarom gaat er in dit huis nooit iets volgens het boekje? Het ventje is ook meer tijd wakker dan hij slaapt
Omdat er geen boekjes zijn die de werkelijkheid ook maar een beetje benaderen
pi_61639973
Freecell om de twee uur drinken vind ik niet zo heel vreemd voor een nog-niet-zo-lang-geleden-geboren baby. Dat hij een uur aan je borst hangt is wel lang. Heb je al eens geprobeerd om hem na enige tijd af te koppelen? Emma wilde soms ook heel lang 'drinken'maar effectief drinken deed ze alleen de eerste 20 minuten ofzo, daarna was het meer sabbelen en mama voelen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')