abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61339728
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Platte kant: check! Ik lijk oms seen beetje op een dentalspeen direct na het voeden Niet altijd trouwens.

Wit niet, Tara is hier in huis de persoon met raynoud, ik niet

's nachts doet voeden dus echt pijn en overdag valt het allemaal 100% mee... ik zie écht het verschil niet in aanleggen of drinken....
Ik dacht namelijk dat een afgeplatte tepel ook niet goed was. Ik ga even opzoek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61340063
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dacht namelijk dat een afgeplatte tepel ook niet goed was. Ik ga even opzoek.
Ik merk trouwens geen verschil in pijnlijk/niet pijnlijk icm met plat. Dat lijkt niks met elkaar te maken te hebben?
pi_61343119
Toch heel kritisch blijven kijken naar het aanleggen, freecell. (moet sowieso altijd )

Als jullie met 'plat' bedoelen dat de tepel eruit ziet als een een lipstick die veel gebruikt is (afgeplat), dan gaat er inderdaad iets mis met aanleggen. De tepel ligt dan wat verfrummeld in het mondje.
Variety is the spice of life
pi_61343400
quote:
Op woensdag 3 september 2008 11:39 schreef nebelung het volgende:
Toch heel kritisch blijven kijken naar het aanleggen, freecell. (moet sowieso altijd )

Als jullie met 'plat' bedoelen dat de tepel eruit ziet als een een lipstick die veel gebruikt is (afgeplat), dan gaat er inderdaad iets mis met aanleggen. De tepel ligt dan wat verfrummeld in het mondje.
Ja, dat bedoel ik. Ik had dat in het begin ook. Jen moest nog wat beter happen. Nu laat zn mn tepels gewoon helemaal heel. Ze komen ook gewoon mooi rond weer uit haar mondje.

Aanzuigpijn kan kloppen.
pi_61374952
Hmmm, volgens mij hebben we toch gewoon spruw met z'n tweetjes. Ik houd het namelijk goed in de gaten en zag net wat witte vlekjes op leander z'n gehemelte die ik niet met een vinger wegkreeg. Even consultatiebureau gebeld en ik moet de huisasrts bellen. Die is morgenvroeg weer bereikbaar.
Ik hoop eigenlijk dat het spruw is, dan is het met behandeling zo over
pi_61375124
Dat is vervelend freecell, maar er is idd goed wat aan te doen. Als het spruw is, zorg je dan dat je zowel iets krijgt voor Leander als voor jezelf? Huisartsen hebben soms de neiging alleen is voor het kind voor te schrijven en dat is niet genoeg. En flink aan de kookwas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61375216
Klinkt wel als spruw, witte vlekken.

Hier gaat het afbouwen heel lekker. Noodgedwongen moet ik een werkdag zonder kolven of drinken (Jen wil niet drinken op het moment dat ik kan). Maar daar had ik 1 dag last van en de volgende dag had ik nog maar amper stuwing. Vandaag doet het helemaal niets dat de borst niet geleegd wordt. Lekker soepel, niets aan de hand.

Op deze manier kan ik nog overwegen om rechts niet helemaal droog te leggen, maar gewoon zo doorgaan zodat ik niet hoef te kolven (aangezien het daar steeds mis gaat).

Jen eet verder goed en drinkt nog steeds zo'n 7x per dag. Ik ga nu langzaamaan toch proberen haar wat andere dingen te geven dan melk, dus toch ook maar iets van sap of water proberen. Zo hoef ik lekker helemaal niet meer te kolven op mn werk en drinkt ze gewoon bij mij als ik thuis ben.
  zaterdag 6 september 2008 @ 09:24:07 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61421303
Geef ik toch al bijna 2 jaar borstvoeding (met her en der wat onderbrekingen) zonder ook maar het kleinste probleempje.. Nu lijkt het wel raak
Nienke maakte de afgelopen dagen een potje van de avonden en nachten, 19.uur naar bed, 20.00 uur nog een slokje om in slaap te vallen, 0.00 voeding en 4.00 weer voeding.. Dan weer goed slapen vanaf 19.00 is ook vragen om problemen natuurlijk. Ik werd om 3.00 uur wakker van de pijn kon niet op m'n zij liggen, dan ging ik helemaal door de grond. Na een tijdje toch maar er uit, ergste druk er af kolven en twee paracetamol genomen. Half uur later kwam Nienke dus meteen aan de pijnlijke borst gelegd en toetje andere kant. Vanmorgen weer de pijnlijke borst eerst.. Maar straks toch maar weer een paracetamol tegen de pijn. Goed laten drinken aan die kant, warmhouden en hopen dat het zo overgaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61421317
he wat vervelend, ET. Hopelijk is het snel over.
Freecell, heb je inmiddels al wat tegen de spruw gekregen?
pi_61422929
Balen ET

Wij hebben hier wat tegen de spruw. Het is zoet, geel en heeeeel plakkerig. Ik moet het voor de voeding op mijn tepel doen, maar daarvoor is de dosering te groot, dus tijdens het voeden af en toe nog wat erbij.
Resultaat: We zijn allebei erg plakkerig en het drinken is een heel gedoe. En dat moet dus 4x per dag:')
pi_61423473
Wat een rare manier om het toe te dienen Kijk anders even in de openingspost, daar staan wat goede tips. Volgens mij werkt het makkelijker om met je pink wat in het mondje te smeren en dan apart je tepels te behandelen. Tijdens de voeding spoelt het ook zo snel weer weg, lijkt me.
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:01:49 #212
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61423617
Is dat Nystatine Labaz? Of heb je Daktarin? Dat heb ik (beide) 2x gehad. Die Nystatine vond ik ook zo'n kliederbende, zorgde dat er altijd babydoekjes in de buurt waren om de plakboel schoon te vegen.
De Nystatine moest ik met een soort spuitje in de mond toedienen en een beetje op m'n tepel doen na het voeden.
Daktarin moest ik eerst op m'n tepel smeren en dat moest ze er dan 'afdrinken'. Maar dat lukte niet in 1x, dus dat moest ik 2 of 3 keer doen per voeding. En dan smeerde ik het laatste beetje na de voeding op m'n tepel.

En denk eraan om met spruw ook alles wat met de mond en tepel in aanraking komt regelmatig te wassen (beddegoed, spuugdoekjes, knuffels, b.h., etc.)

[ Bericht 55% gewijzigd door Grijs op 06-09-2008 12:06:55 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61423810
Nystatine inderdaad.
Ik ga geloof ik ook maar gewoon met het spuitje in z'n mond doen en na die tijd wat op mijn tepels, want het spul is ook simpelweg te dun om op mijn tepels te blijven zitten.

Als het zo blijft ga ik Gentiaan Violet overwegen. Lekker simpel, hoeft maar één keer per dag en na 3 dagen is het meestal over.
Absoluut Enorm Nadeel: Een week lang een paarse Leander
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:22:15 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61425157
ET, trekt het bij nu? Succes ermee!

Freecell, succes met het uitbannen van de spruw!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61430719
Hier gaat het helemaal super!

ET, hoe is het nu? Nog pijnlijk?
pi_61430989
Mijn bep was helemaal niet zo heel paars van de Gentiaan hoor, viel best mee

Balen is dat he E.T, als ze je zo laten zitten! Heeft ze nu al wel weer goed gedronken aan die kant?
Saartje
  zaterdag 6 september 2008 @ 19:22:04 #217
3011 E.T.
pi_61432569
ze drinkt wel en elke voeding wordt het wel iets minder pijnlijk.. maar onverwachte aanrakingen zorgen er nog steeds voor dat ik door de grond ga Heel groot deel van die borst is ook wat roder dan normaal; niet vurig ofzo.. het is ook niet echt warm.
Voor ik ga slapen zal ik iig kolven, zodat het niet zo heel erg vol kan lopen.
En hopen dat het morgen beter gaat
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61433489
Dat is vervelend ET.

Freecell, die nystatine hadden wij ook. Die deed ik na de voeding met een wattenstaafje in Anna's mond. Voor jezelf is dat juist niet fijn, omdat je pijnlijke tepels kunt krijgen als dat plakspul aan je pads/beha blijft kleven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_61436149
Yppy: Leander krijgt teveel nystatine om het met een wattenstaafje te doen. Ik doe het nu met het pipetje in zijn mond (hij vind het heerlijk haha) en de bij mezelf nog wat op de tepels. Als het niet helpt over een weekje begin ik wel aan de gentiaan denk ik

Trouwens heb ik nu regelmatig wel witte tepels na het voeden en als het witte dan weg aan het trekken is, is dat enorm pijnlijk Misschien toch reynaud? Zou toch belachelijk zijn als ik dat in mijn tepels had! (TARA heeft behoorlijk reynaud in zijn hele lijf, maar dus niet in zijn tepels )
Maar ik merk wel dat het tijdens het voeden zelf inmiddels minder pijnlijk en soms zelfs helemaal pijnvrij is!
Dat is heel relaxed, want nu weet ik zeker dat het niet aan het aanleggen ligt, want daar werd ik langzamerhand toch wat onzeker over. Ik leg namelijk elke keer op dezelfde manier aan en soms doet het pijn en soms niet.
Wel gaat het pijn doen als hij heel lang aan één kant drinkt. En dat past ook niet bij verkeerd aanleggen, want dan doet het begin juist pijn en gaat het daarna meestal over.
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:51:20 #220
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61436436
Nystatine hebben wij hier ook gebruikt maar ik ben er snel mee gestopt.
Mijn kindje kreeg er ontzettende diarree van, en zo zaten we op zondag bij de huisartsenpost met een uitgedroogd kind
Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar het is misschien iets om op te letten.
pi_61436927
Is niet belachelijk Freecell.

Wat ik al wilde zeggen is dat je geen Raynaud hoeft te hebben om er toch last van te hebben bij het voeden van je kind. Het komt nog geregeld voor hoor. Is niet gek als je bedenkt dat als je tepel in de mond van je kindje is en dan eruit, dat de wisseling van warm naar koud voor verkramping zorgt. Als je iets bij de hand hebt wat warm is (een warm compresje of zo) en dat er meteen oplegt als je Leander afkoppelt, dan kan je de ergste pijn voorkomen. Ik heb er zelf ook behoorlijk last van gehad.

Het is overigens wél zo dat deze vorm van Raynaud (de tepelverkramping dus) vaak samengaat met al wat schade aan de tepels. In jouw geval blijkt dat dus spruw te zijn. Maar blijf hoe dan ook het aanleggen in de gaten houden.

Sterkte ET!
  zondag 7 september 2008 @ 14:35:12 #222
94046 PM-girl
pi_61447883
Freecell, ik heb ook dat witte wegtrekken gehad. Ik wist niet dat je er een naam aan kon geven. Ik noemde het alsof je een goedkoop frambozenijsje leeggezogen had, dan blijft er enkel wit ijs over

ET, klinkt niet fijn! Succes!
*
  zondag 7 september 2008 @ 15:18:31 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61448716
Wat grappig zeg, ik was het totaal vergeten maar heb die wit weggetrokken tepels dus ook gehad!

Dus toch spruw... Ellendig Freecell, hopelijk zijn jullie er snel weer van af.

E.T., hoe gaat het vandaag? Heb je al minder last?

Hoe zit het ook alweer met (koe)melk geven aan bv-kindjes?
Omdat Devin niet meer zoveel bv krijgt heb ik van de week een beetje halfvolle melk geprobeerd te geven. Hij heeft er 20 cc van gedronken, maar niet van harte. De karnemelk die ik later probeerde werd direct weer uitegespuugd en de fles werd walgend weggeduwd. Hij lust dus (nog) geen melk, net als zijn mama
Yoghurt en vla lust hij wel en eet hij vrijwel dagelijks. Meestal maar een paar hapjes, maar toch. En als ik hem de kans geeft dan zou hij zomaar een pond kaas weg kunnen eten, daar is hij dol op
Hoe erg is het dan dat hij geen zuivel drinkt?
.... met gevoel voor drama....
pi_61449187
Helemaal niet erg
Zuivel is zwaar overgewaardeerd. Er zijn meer mensen op de wereld die geen andere zuivel dan moedermelk kunnen verdragen en die groeien ook gezond op. Dingen als calcium haal je veel beter en in veel grotere hoeveelheden uit groene groente en nog wat andere dingen.
Als je verder niet allergisch bent dan is zuivel prima als "iets lekkers", maar het is zeker niet nodig om je zorgen te maken als je kind geen zuivel wil. Dat geldt ook voor KV-kindjes trouwens
  zondag 7 september 2008 @ 16:47:24 #225
3011 E.T.
pi_61451018
Tnx voor de beterschapswensen
Vandaag gaat een stuk beter gelukkig, gisteravond laat heeft Nienke het grootste obstakel weggedronken volgens mij en sindsdien ben ik bijna pijnloos. Af en toe voel ik nog wat irritatie, maar als je dat vergelijkt met gister zou dat 'pijnloos' betekenen

Gelukkig is het geen BO geworden *zweetvanhoofdveegt*
pi_61453297
Goed om te lezen, ET. Hopelijk is het morgen helemaal weg.
pi_61456185
Gelukkig ET, je kunt je dan zo opgelucht voelen.
*OUD heilige*
  zondag 7 september 2008 @ 20:18:44 #228
62233 Jelief
ikke lief!
pi_61456451
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef owlet het volgende:
Helemaal niet erg
Zuivel is zwaar overgewaardeerd. Er zijn meer mensen op de wereld die geen andere zuivel dan moedermelk kunnen verdragen en die groeien ook gezond op. Dingen als calcium haal je veel beter en in veel grotere hoeveelheden uit groene groente en nog wat andere dingen.
Als je verder niet allergisch bent dan is zuivel prima als "iets lekkers", maar het is zeker niet nodig om je zorgen te maken als je kind geen zuivel wil. Dat geldt ook voor KV-kindjes trouwens
Klopt. Emma krijgt naast mijn melk geen koemelkom te drinken. Wel toetjes en melkprodukten verwerkt in eten. Ze eet behoorlijk groente en vlees dus ik denk dat ze wel voldoende eiwitten en calcium binnen krijgt.
Ik vertrouw wat dat betreft erg op moeder natuur die wel zorgt dat ze via mijn melk wat binnen krijgt.

[disclaimer, dit gaat over [mijn kind, ik ben geen prof]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 7 september 2008 @ 20:19:13 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61456474
Thanks Owlet
Dat wist ik eigenlijk al een beetje, maar als je aan het twijfelen gebracht wordt kan het nooit kwaad dit weer eens bevestigd te krijgen.

E.T., daar ben je maar mooi aan ontsnapt
pi_61456660
Ik sluit me aan bij owlet en jelief. Over zuivel maak ik me nooit zo'n zorgen, ook niet nu mijn dochter gestopt is met bv. Ze lust geen melk/karnemelk, maar eet wel graag een bakje yoghurt per dag. Prima wat mij betreft. Met dat bakje haalt ze zelfs de aanbevolen hoeveelheid zuivel wel denk ik. Dat is toch na 1 jaar 150 ml? Dat is net dat bakje. Ik vind het wel best
pi_61459415
Hier ook hetzelfde. Ik heb een koemelkallergie, vriendlief lust geen gewone melk.
Dus dat is gewoon niet in huis.

Wel ontbijt pepijn iedere dag met yoghurt met muesli (hij vind het lekker, en papa en mama houden niet van brood, dus dat is er hier niet altijd in huis).

Verder zit er in het eten bij ons geen melk vanwege mij, maar krijgt pepijn wel af en toe een ijsje.

Als ik me het goed herrinner dan haal je uit 1x per week 2 ons broccoli eten, meer calcium dan uit iedere dag 200ml melk. zoiets was het, maar pin me niet vast op de getallen.
In ieder geval is calcium uit groenten, noten en andere plantaardige producten veel makkelijker op te nemen dan uit zuivel.

Pepijn viel vanmiddag heerlijk aan de borst in slaap, en lag helemaal slap vol overgave op schoot.
pi_61460976
Ronja is een echte yoghurtfreak (het liefst puur, de bikkel) en ze drinkt de laatste tijd erg graag karnemelk. Prima, want beter dan diksap of andere suikerhoudende dranken en met alleen water drinkt ze toch minder. Maar het beetje moedermelk dat ik vandaag voor haar kolfde omdat ik benieuwd was wat er al/nog uit zou komen vond ze ook nog wel te drinken
pi_61461037
Dat is fijn Owlet, dat ze het nog lust!!
Als je dan straks net als bij ronja weer een overproductie hebt, dan kan Ronja evt wat over is opdrinken.
Dan hoef je het tenminste niet weg te gooien.
  zondag 7 september 2008 @ 23:14:54 #234
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61462837
Owlet, wat ontzettend leuk dat je nog/alweer melk produceert! Hoeveel had je eruit gekregen?

P_iglet, als ze in slaap vallen aan de borst... dat is zo
Hier gebeurt dat nooit meer helaas.

En ik ga me dus officieel geen zorgen maken over eventuele tekorten omdat meneer geen melk lijkt te lusten. Puh
pi_61467369
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:14 schreef Kersjes het volgende:
Owlet, wat ontzettend leuk dat je nog/alweer melk produceert! Hoeveel had je eruit gekregen?
vijf minuten dubbelzijdig: 30 cc en toen ben ik maar gestopt.
Ik hoop echt dat ik met deze kolf als ik weer ga studeren. (PISA) straks makkelijker kan kolven dan vroeger met mijn avent handkolf.

[ Bericht 6% gewijzigd door owlet op 08-09-2008 09:31:19 ]
  maandag 8 september 2008 @ 09:20:37 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61467442
Freecell, heb je nog gekeken naar die kolfverkleiners?
pi_61467502
P-iglet, zit er zoveel calcium in broccoli?? Dat wist ik niet. Ik hou echt niet van broccoli, maar het staat nog wel op mn lijstje voor Jen. Waar mijn man dan wel weer blij mee is, die vind broccoli erg lekker.
pi_61467551
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:20 schreef amaranta het volgende:
Freecell, heb je nog gekeken naar die kolfverkleiners?
Ben nog niet in het centrum geweest. En daar zit de dichtstbijzijnde prenatal.
  maandag 8 september 2008 @ 12:51:59 #239
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61471473
Hier een meiske wat het ondanks een tweede keer spruw goed doet met bv gelukkig. Hier nu ook een tweede kuur Nystatine Labaz inmiddels en ik geef 4 keer 1 ml per dag na de voeding en na de voeding smeer ik mijn tepels in en voor de nacht kolf ik een voeding die ze gevingervoed krijgt van haar papa. De eerste keer was het na drie dagen weg toen kwam ze ermee uit het ziekenhuis en blijkbaar is het toch niet helemaal weggeweest want nu heeft ze het weer sinds een dag of drie dus smeren we maar weer en drinken we het weer. Kleeft inderdaad heel erg maar wel raar dat er voor hetzelfde medicijn verschillende adviezen worden gegeven.
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:56:10 #240
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61491485
Wat fijn dat het zo goed gaat Mibos en freecell, ondanks de spruw.

Ik ga vanavond naar een info-bijeenkomst van de VBN/LLL (ben nu ff kwijt welke van de 2 het was).
Even een rare vraag: hoe voelt een toeschietreflex? Toen ik Finn bv gaf, voelde ik die nl. nooit, maar nu voel ik dus af en toe (vooral onder de douche) iets waarvan ik me afvraag of dat het is. Het voelt een beetje af zo'n zenuwtrekje van je oog, maar dan sterker, langer en kringvormig onder m'n tepelhof
pi_61491929
Ik vraag me af hoe anderen het vonden om minder borstvoeding te gaan geven. Op een gegeven moment gaat je kindje andere dingen eten en minder bij jouw drinken. Wat vond je daarvan en wat was jouw gevoel erbij?

Ik geef nu alleen 's morgens voordat ik naar mn werk ga en als ik dan thuis kom en als ze naar bed gaat (en als ze 's nachts ook nog trek heeft natuurlijk ook). Maar ik merk gewoon dat ik het toch een beetje jammer vind dat ze zo weinig bij mij drinkt. Ik mis haar gewoon een beetje. Herkenbaar?
pi_61492104
Ja hoor, herkenbaar... Liande heeft lang frequent gedronken bij mij... 's morgens live bij mij, en dan tussen het thuiskomen en naar bed gaan nog een keer of 3. (en 's nachts )

Nu is het alleen nog bij het thuiskomen en naar bed gaan (als er nog voldoende melk is), soms nog 's morgens.
Je gunt je kleintje die te ontdekken wereld en nieuwe zelfstandigheid van eten, kruipen etc wel... maar ik denk dat het heel normaal is om die intieme momenten aan de borst te missen.
pi_61492163
Ook gewoon als ik thuis kom heeft ze niet altijd zin om lekker bij mij te drinken. Het is gewoon zo anders, ik ben niet meer haar eerste levensbehoefte, maar ik ben nu meer voor de lekker.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:12:04 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61492800
Ticootje, ik herken het wel. Ik geef alleen nog maar de ochtendvoeding en ik heb het idee dat ze die eigenlijk ook niet meer hoeft. Vanmorgen heeft ze (naast dat ze pas om 9 uur wakker werd) nog geen 2 minuten gedronken. Denk dat ik niet meer zoveel melk heb.
MIjn vraag is eigenlijk, of je, je 1 wk geen bv hebt gegeven, je het nog kunt oppakken. Of stopt de productie dan volledig?
Ik ga binnenkort namelijk 7 dagen weg (en Eva is er dan niet bij).
pi_61493138
Eva is pas 9 maanden, dan een week zonder voeding ga je niet redden vrees ik.

Ik ben eind augustus een keer 5 dagen en een keer 7 dagen weggeweest (Pepijn was toen bijna 14 maanden). Pepijn is beide keren halverwege 1 dag langsgeweest, toch heb ik echt wel moeten kolven.
Normaal drinkt Pepijn 2x per dag ongeveer. Ik kon het wel af met 1x per dag kolven gemiddeld.

Maar ik vrees dat als je nu een week niet gaat kolven het einde verhaal is met je bv.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:43:50 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61493481
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:29 schreef p_iglet het volgende:
Eva is pas 9 maanden, dan een week zonder voeding ga je niet redden vrees ik.

Ik ben eind augustus een keer 5 dagen en een keer 7 dagen weggeweest (Pepijn was toen bijna 14 maanden). Pepijn is beide keren halverwege 1 dag langsgeweest, toch heb ik echt wel moeten kolven.
Normaal drinkt Pepijn 2x per dag ongeveer. Ik kon het wel af met 1x per dag kolven gemiddeld.

Maar ik vrees dat als je nu een week niet gaat kolven het einde verhaal is met je bv.
Ik was inderdaad niet van plan om te gaan kolven dan.
Nouja, als het zo is, dan heb ik er vrede mee. Tegen de tijd dat ik weg ben is ze bijna 11 maanden, en dan vind ik het wel mooi.
pi_61493506
Maar kolven moet toch gewoon kunnen dan? Lijkt me dat je het daarmee wel oplost!

Hier honger! Al dagen, constante honger! Komt dat van de borstvoeding? Ik heb het gevoel dat ik de hele snoepwinkel wel opkan
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:50:50 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61493670
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:44 schreef freecell het volgende:
Maar kolven moet toch gewoon kunnen dan? Lijkt me dat je het daarmee wel oplost!

Hier honger! Al dagen, constante honger! Komt dat van de borstvoeding? Ik heb het gevoel dat ik de hele snoepwinkel wel opkan
Ja, dat zou je denken. Misschien doe ik het ook wel. Punt is dat ik daar helemaal geen zin in heb. Kolven is een heel gedoe. Zit in een hotel, moet allemaal moeilijk gaan doen.
plus, de laatste keer dat ik gekolfd heb, 3 wk geleden,kolfde ik amper 30 cc volgens mij. ZOu dat voldoende zijn om de bv op gang te houden dan?
pi_61493790
Is kolven dan dan weggooien geen optie. Heb ik op Lowlands ook gedaan. (ook geen ideale plek voor hygienisch kolven )
Hoe weinig je ook kolft, je blijft wel vraag creeeren waardoor er productie blijft lijkt me.
Gewoon 1x per dag even op je hotelkamer is toch niet zoveel gedoe?

hihi ok dat roept degene die vanaf het begin heel hard heeft geroepen dat ze het met 14 maanden wel mooi zou vinden, en echt geen week fulltime ging kolven.
Tsja toen het eenmaal zo ver was had ik echt nog geen zin om te stoppen met borstvoeden. En zeker nu ik veeeeeel van huis weg ben, en het heel druk heb. Vind ik die korte momentjes intensief met Pepijn wel erg fijn!!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:00:42 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_61493906
Nou, ik zal kijken of er in de koffer nog een kolf kan. Vind het bv zo knus namelijk
Bedankt voor jullie advies.
pi_61494079
Je kan het dan wel weer oppakken, Amaranta, maar dan zal je veel meer moeten gaan voeden dan alleen de ochtendvoeding. Ik zou ook in die week zeker blijven kolven en dan ook wel wat meer dan één keer per dag.
één keer per dag voeden op negen maanden is aan de weinige kant. (Productietechnisch gezien dan hè. Als het voor jullie goed voelt is het natuurlijk goed!), je productie zal dat best gevoelig zijn voor schommelingen door minder drinken.

Tico, ik had er ook een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vond ik het leuk om te zien hoe ze kon genieten van het eten maar aan de andere kant voelde het ook als een stukje los komen. Maar ik ben niet gaan minderen bij het bijvoeden dus wat dat betreft was het niet zo'n ontzettend groot losmaakproces
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:58:53 #252
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61496534
Tico ik had er op zich niet zoveel problemen mee om met de avond en ochtendvoedingen te stoppen. Ze werd ouder en kreeg genoeg uit haar voeding en dat leek me vrij normaal en op een gegeven moment wilde ze 's avonds zelf niet meer. Ik vind persoonlijk dat een grens als het kind aangeeft dat het niet meer wil dan houd het op. Bij Eva nu zal ik het denk ik niet anders aanpakken.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:34:28 #253
94046 PM-girl
pi_61497415
Jojogirl, dat wat je beschrijft lijkt inderdaad wel op het gevoel van een tsr. Ik had ze soms vrij heftig en dan vond ik het een 'krakend' gevoel, of niet Moonah
Echt het gevoel dat er iets uit moet.

Weet een kindje na een week nog 'hoe' ze moet drinken aan de borst?
*
pi_61499440
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:34 schreef PM-girl het volgende:
Nou daar zeg je me wat! Ik denk dat er best een kans bestaat dat dat niet zo makkelijk meer gaat, Ronja was het ook in no time verleerd.
Je zal dan echt met een goed beleid moeten relacteren, dan denk ik dat het wel weer een kans van slagen heeft maar het zal best wat tijd en energie kosten.
pi_61499641
Hier was weer gaan drinken na 4,5 dag geen enkel probleem...

Zouden kindjes het ook niet sneller verleren als ze uit zich zelf stoppen, of toe zijn aan stoppen?
pi_61499895
dat kan ik me wel voorstellen, P_iglet!
pi_61528890
Gisteren lekte ik ineens
Was wel uit de borst waaruit al +-24 uur niet meer gedronken was maar toch... spontaan lekken (dus niet tijdens het kolven) was al zo lang geleden!
En ik was in gezelschap van 3 mannen denk niet dat ze iets gemerkt hebben... gelukkig maar
pi_61530375
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:34 schreef PM-girl het volgende:

Zit wel wat in. vanmorgen deed Eva ook heel raar met mn borst. Ze zat er echt op te bijten net alsof ze op haar speen zat te bijten. Deed geen pijn overigens.

Iksje, misschien schaamden die mannen zich wel
pi_61533683
Iris was het zo verleerd
Maar ik heb niet echt bewust afgebouwd, Iris was er volgens mij wel aan toe en heeft er nooit meer omgevraagd. Een week later stonden we onder de douche en ik wilde kijken of ze nog wilde, maar ze keek me aan, zo van: "En wat moet ik met dat ding? "
  woensdag 10 september 2008 @ 20:49:44 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_61533844
Hier ging het net zoals bij LadyS. Ive besloot zelf te stoppen (ik gaf toen alleen nog 's ochtends een voeding). Eerst wilde hij nog maar om de dag en opeens was het afgelopen. Hij hapte niet meer, hij keek niet eens meer naar mijn borsten! Hij was er blijkbaar helemaal klaar mee.
pi_61574193
Op 28 september wordt er een ontmoeitingsdag georganiseerd ter gelegenheid van de wereld borstvoedingsweek. Voor meer informatie: http://www.wbwnederland.nl/
pi_61574282
Gisteren stond Anna op de commode toen ik haar omkleedde. Doet ze ineens mijn shirt naar beneden en gaat hard "lekkuh" roepen.
*OUD heilige*
pi_61574782
hihi. Emma zat laatst op de commode nadat we samen in bad waren geweest. tja blote borst op mondhoogte
pi_61575341
Jen probeert ook vaak te happen als we in bad zitten, maar dat gaat gewoon niet. Dus als ze dan aangekleed is door papa mag ze altijd gelijk lekker bij mama, en dan geniet ze er dubbel van.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:58:03 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61584635
Nika voed ik wel eens als we in bad liggen, dan ligt ze op haar buik half bovenop me.

Een borstvoedingsinstantie had me gevraagd om wat borstvoedingsfoto's te maken, van mezelf gaat dat wat lastig dus heb het uitbesteed aan mijn man.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61585362
Oh, drinkfoto's zijn zo vreselijk lief...
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:02:50 #267
94046 PM-girl
pi_61586592
Wat een mooie platen KD! Goed gedaan, Snakeman!
Ik vind vooral de eerste goed weergeven, hoe een serieuze zaak het drinken is voor de kleintjes!
*
pi_61586709
Wat prachtig, KD!
* owlet telt de weken af
pi_61587100
Erg mooi KD!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61587636
Haha, hier wordt er soms ook spontaan aangehapt zodra er een blote borst voorbij komt

Ticootje, ik heb het er soms heel moeilijk mee als ik denk aan stoppen met bv. Ik kan het nu even niet goed omschrijven, maar ik zie echt zo op tegen de die onvermijdelijke dag dat hij niet meer bij me zal willen drinken
Die dag lijkt niet zo ver weg meer, hij krijgt nu steeds vaker maar 1 voeding per dag ('s ochtends) en heeft mij en mijn melk niet meer nodig om in slaap te vallen. Moeilijk te accepteren dat dat o zo speciale tussen ons 2-en waarin ik hem datgene geef dat ik alleen kan geven, en voor de rest niemand anders, straks voorbij zal zijn

Prachtige foto's KD!
pi_61587816
Mooi KD!nog iets meer dan 4 maanden en dan heb ik ook weer een klein drinkertje

Kersjes ik kan mij ook haast niet voorstellen dat Emma ooit niet meer wil. Al gaan er wel eens dagen voorbij dat ze niet drinkt en er ook niet om vraagt. En je kunt nog héél lang voort met 1 keer per dag dirnken hoor!
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:58:37 #272
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61590257
dank jullie wel!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:00:27 #273
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61590316
KD wat lief en mooi
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_61592240
KD Mooi! Opsturen naar de borstvoedingsagenda!

Je kunt stemmen voor de borstvoedingsprijs 2008 op de SBO-site. Moeilijk, moeilijk, maar toch maar Gonneke gekozen

http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/bv-prijs2008.html
  Jubileum moderator zaterdag 13 september 2008 @ 00:13:25 #275
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61592275
Wat een prachtige foto's KD! Echt schitterend!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61592340
Mooie platen KD! Wow!

Saar is een hele lastige klant momenteel. Ze gunt zichzelf de rust en tijd niet om te drinken, en dan ga ik al apart met haar op bed liggen. Ze dronk de laatste dagen echt bedroevend weinig maar ik heb een oplossing gevonden
Samen liggend op een kleed til ik aan haar kant dat kleed op zodat ze tegen me aan komt te liggen en ze als een worstje ingerold is. Samen in een tentje
Vanavond was ze eindelijk weer eens in slaap gevallen aan de borst op die manier
Saartje
pi_61595316
Mooie foto KD! Je inspireert me
Zo'n foto is tof voor het album en Tara kan ook goed fotograferen

Ik voel me net een lopend buffet vandaag meneer wil om de 2 uur bijna een uur drinken
Ben benieuwd hoelang hij uur op, uur af volhoudt! (en ik ben al zo gewend aan hem, voor mij voelt het niet meer als enorme opgave als hij dat een dagje doet. Laat maar komen dat hummeltje )
pi_61595358
Wat lief, Maneki! Begrijp ik nou goed dat het voeden weer plezierig is nu je één borst gebruikt?
pi_61595404
Het gaat heel goed inderdaad owlet! Ik heb het pas weer geprobeerd om de rechterkant op te voeren (was alweer helemaal tot rust gekomen, melkblaar was ook eindelijk weg) maar dat was meteen weer mis. Lesje geleerd dus.
Ik voed nu met links en hoop dat nog heel lang vol te kunnen houden
Saartje
pi_61595537
Fijn!

Grappig dat er van die uitzonderingsproblemen zijn die je nooit ziet en dat je ze dan soms ineens meerdere keren tegen komt. Zoals nu met Maneki en Ticootje. Of eerst met Macka en Snoopy.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:32:59 #281
94046 PM-girl
pi_61599994
Wat fijn Maneki!

Kijk wat ik vanmorgen 'vond' in de vriezer, eigenlijk vergeten dat het er nog lag. Het kolven zolang geleden, uit een flesje drinken ook.
*
pi_61601558
Hier gaat het heel goed. Ik heb rechts niet helemaal droog hoeven leggen. Zolang ik maar niet kolf gaat het super. Ik zit nu op zo''n 5 voedingen per dag. Tussen 8 en 5 geef ik geen borstvoeding, ook niet als ik wel thuis ben.

De schijf onder de ontsteking is al bijna weg, de wond is zo goed als dicht. Het litteken valt enorm mee, ik moet denk ik straks heel goed kijken (tussen alle straie) waar die ook al weer zat. Wel heeft de rechterborst voor de helft een andere kleur, dat trekt ook wel weer bij.

Van stuwing heb ik maar 2 dagen last gehad. De 2 voedingen die ik overdag afkolfde heb ik in een week afgebouwd. 1e meteen na de ingreep, de andere ongeveer 4 dagen later noodgedwongen (Jen wilde niet op het kdv bij me drinken, en ik kon niet eerder van mn werk) Alleen de eerste dag bij afbouwen last gehad van een volle borst, maar dat was op dag 2 al weg. Ik heb nog een poosje alleen links wel afgekolfd, die heb ik nu ook afgebouwd. Die ging nog makkelijker.

Jen vindt nog enorm veel troost aan de borst, drinken voor het slapen gaan is ook een heerlijk ritueel. S'nachts heb ik haar met 5 minuten weer voldaan en tevreden in haar bedje liggen....

Ik ben echt nog lang niet van plan om te stoppen. We gaan eerst een jaar volmaken, daarna zie ik wel weer. Ik merk wel dat ik er niet meer heel erg mee te koop loop dat Jen nog bij me drinkt. Over het algemeen wordt je raar aangekeken als je kindje ouder dan 6 maanden nog bij je drinkt. Ook heb ik totaal geen zin meer om met mensen in discussie te gaan of me te verantwoorden. Mamamelk is gewoon heel goed voor Jen en ze vindt het heerlijk.

Ik heb hier ook nog wat gekolfde melk liggen, die ga ik vand e week maar even meegeven naar het kdv, weggooien vind ik zonde.
pi_61601821
Fijn dat het zo goed gaat met 1 borst Maneki!

En Ticootje ook fijn dat het zo goed gaat met 1 borst helemaal en de ander deels!

Ik ben gistermiddag weggegaan en rond 12 uur vanmiddag pas weer thuis gekomen. Lotte heeft alle afgekolfde melk netjes gedronken en ik heb totaal 4x gekolfd, voor ik wegging, rond 8 uur en rond 12 uur en vanmorgen weer. Ging hardstikke goed gelukkig! Zelfs op de parkeerplaats bij de McDonalds (wel eindje verder geparkeerd) moeten kolven en dat ging ook goed (vest omgekeerd aantrekken en je ziet niets).

Nu dus weer dubbelblij met de kolf, want die kon ook mooi op batterijen

En helemaal fijn natuurlijk dat ik weer thuis ben, heb Lotte wel gemist en ze kon toen ik weer thuis was gelijk weer bij me drinken en dat was toch wel weer heel erg
pi_61638441
Hoe leer je een baby het bijten af? Madam heeft 2 ondertandjes en ik was dus altijd lekker naïef, dacht dat ze daar niet mee konden bijten omdat de eigen tong er over ligt bij het drinken..maar ze bijt dus gewoon wel! En die kleine witte streepjes zijn vlijmscherp
Saartje
pi_61638639
Meteen afkoppelen Maneki.
pi_61639015
Auw maneki Sterkte ermee iig!

En ik ben weer aan het voeden Meneer heeft een uurtje geslapen en was toen weer wakker. En voeden duurt hier een uur (en eerder afkoppelen? WOEDEND!). Dit is al de derde ochtend dat het om de 2 uur is. En gisteren de hele dag Dat is dus uur op, uur af

Gelukkig liet hij er vannacht 2x 3 uur tussen zitten, anders werd ik gek denk ik...

edit: als hij woensdag op het bureau nu nóg niet goed gegroeid, ga ik ter plekke heel hard huilen denk ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door freecell op 15-09-2008 09:59:45 ]
pi_61639122
Is hij misschien aan het regelen Freecell??
pi_61639307
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Is hij misschien aan het regelen Freecell??
Hij doet dit sinds week 2 al meer dagen wel dan niet, dus dat is dan wel erg veel regelen...
3 uur tussen 2 voedingen (lees 2 uur niet, 1 wel) is hier overdag een uitzondering...
pi_61639338
Ik weet dat er genoeg melk is, maar ik begin me echt af te vragen wat de voedingswaarde is
pi_61639483
freecell, te weinig voedingswaarde in de melk kan eigenlijk niet als gezond persoon.
zelfs in afrika hebben ze genoeg voedingswaarde in de borstvoeding.

Misschien kun je een lactatiekundige of vrijwilliger van VBN of LLL bellen. Wellicht hebben die nog tips zodat Leander wat effectiever kan drinken.
Borstcompressie waar ticootje hierboven een linkje van plaatst is soms ook een optie omdat ze dan extra vette achtermelk krijgen. Maar misschien goed omdat in overleg te doen met iemand die er verstand van heeft.
pi_61639566
Meteen afkoppelen idd, Maneki. En proberen te herkennen wanneer ze gaat bijten. Bij Ronja was dat bijvoorbeeld als ze contact met mij wilde maken, dan begon ze te lachen waardoor de tong terug trok.
Sommige kindjes bijten als de TSR niet snel genoeg komt of juist als ze verzadigd zijn. Als je die moment hetkernt kan je het een beetje voor zijn.
Vreemd genoeg werd het bij Ronja (en volgens mij bij alle kinderen) juist minder naarmate ze meer tanden krijgen

Freecell, ik denk dat Leander zo veel drinkt omdat hij behoorlijk vroeg geboren is en wat moeite heeft met zich warm houden. Dat kost een berg energie en dat kan hij het beste aanvullen door veel (kleine beetjes) te drinken.
Heb je zijn gewichtstoename ook al langs de curve van borstvoeding.com gelegd? Soms maakt dat een heel verschil.
De CB curve, gebaseerd op kinderen van 40 weken die kunstvoeding krijgen is niet altijd toepasbaar op alle kindjes

Met die voedingswaarde zal het wel goed zitten
pi_61639583
Dank je wel.
Ik kende het niet, maar deed dit zelf al automatisch. Het punt is alleen dat hij wél drinkt. Hij sabbelt ook wel eens, maar dan duw ik dus even op bovenstaande manier en dan drinkt hij weer.

En als hij klaar is met 1 borst en ik knijp héél zachtjes in de tepelhof, dan komt er nog een straaltje uit. Dit is een halve minuut na het stoppen met drinken over, dus dat wordt echt door hem gestimuleerd. Ook als hij sabbelt, drukt hij harder dan ik dan doe met mijn vingers, dus ook met sabbelen krijgt hij volgens mij nog wel wat binnen....
pi_61639632
Warm houden gaat nu goed
Ik troost mij ook met de gedachte dat zijn kerngezonde papa zijn hele cb-tijd op de onderlijn heeft gezeten, al was het dan ook een 7-ponder.
En na zijn cb-tijd is hij er onder geschoten en hij zit nog steeds met een veel te laag BMI kerngezond te zijn
pi_61639662
oja en als ik eens zo'n gestuwde harde schijf heb, drinkt hij die er in kwartiertje uit. Dus hij drinkt dan wel goed toch? Mén waarom gaat er in dit huis nooit iets volgens het boekje? Het ventje is ook meer tijd wakker dan hij slaapt
pi_61639730
Freecell, misschien wil Leander ongemak wegdrinken?
Sommige kindjes met (verborgen) reflux hebben die neiging, de melk verzacht dan wel tijdelijk maar neemt het probleem niet weg.
pi_61639807
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:36 schreef Iksje het volgende:
Freecell, misschien wil Leander ongemak wegdrinken?
Sommige kindjes met (verborgen) reflux hebben die neiging, de melk verzacht dan wel tijdelijk maar neemt het probleem niet weg.
Dat zou wel een mogelijkheid zijn inderdaad. Ik ga ff googelen, want ik ken het hele verschijnsel niet.

edit: hmm, hij geeft echt nooit melk terug, liggen is meestal geen probleem en hij huilt niet idioot veel of slikt veel.

[ Bericht 11% gewijzigd door freecell op 15-09-2008 11:09:44 ]
pi_61639860
Ongemak kan inderdaad misschien ook zijn de warmte van mama ('s melk) opzoeken (zoals Owlet post) of krampjes oid…
pi_61639887
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:30 schreef freecell het volgende:
Warm houden gaat nu goed
Fijn!
quote:
Ik troost mij ook met de gedachte dat zijn kerngezonde papa zijn hele cb-tijd op de onderlijn heeft gezeten, al was het dan ook een 7-ponder.
En na zijn cb-tijd is hij er onder geschoten en hij zit nog steeds met een veel te laag BMI kerngezond te zijn
Ach ja joh, als Leander wel een mooi lijntje volgt zonder enorme pieken en dalen dan groeit hij toch? In zijn eigen tempo, dat wel, maar hij groeit. En dan kan je naar de andere factoren kijken om te zien of je je zorgen moet maken.
Zou hij nou moeilijk en weinig drinken dan zou een "laag lijntje" meer reden voor zorgen zijn dan wanneer hij zich de hele dag door vol tankt, lijkt me zo
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:32 schreef freecell het volgende:
oja en als ik eens zo'n gestuwde harde schijf heb, drinkt hij die er in kwartiertje uit. Dus hij drinkt dan wel goed toch? Mén waarom gaat er in dit huis nooit iets volgens het boekje? Het ventje is ook meer tijd wakker dan hij slaapt
Omdat er geen boekjes zijn die de werkelijkheid ook maar een beetje benaderen
pi_61639973
Freecell om de twee uur drinken vind ik niet zo heel vreemd voor een nog-niet-zo-lang-geleden-geboren baby. Dat hij een uur aan je borst hangt is wel lang. Heb je al eens geprobeerd om hem na enige tijd af te koppelen? Emma wilde soms ook heel lang 'drinken'maar effectief drinken deed ze alleen de eerste 20 minuten ofzo, daarna was het meer sabbelen en mama voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')