abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60494799

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

Mocht iemand een leuke naam voor de titel hebben dan moeten ze die even doorgeven aan een modje. Ik wist even niks.

Vorige delen:
Canada
Canada deeltje 2 Fok!kers in dit mooie land!

Laatste post:
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Ik had je post even gemist. Graag!
pi_60494813
Dank voor het herplaatsen van mijn post, tevebe.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_60495462
Ja, nu voel ik extra druk om mijn boekje erbij te pakken. Er staan daar zoveel namen, adressen en nummers in dat ik voorlopig nog wel even zoet ben met zoeken en een traantje weg te pinken bij een ieder die ik mis.

Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
pi_60495534
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
Ja dat had ik de 1e tijd ook. Ik ben nu al bijna 5(!) maanden terug. Ik denk nog bijna dagelijks aan mijn tijd daar. Een paar vriendinnen van me uit Duitsland die ik daar heb ontmoet vinden het ook helemaal niet meer leuk in Duitsland. Ze zijn nu 2 maanden thuis, maar zijn aan het kijken of ze een werkvisum kunnen regelen.
pi_60495691
Ik heb m'n stagebeoordeling net opgehaald. Klaar nu dus

Vakantie
pi_60495756
tvp!
pi_60495888
Het lijkt bij mij wel of ik daar nooit ben geweest.

Ik mis niet zozeer Canada hoor, meer het reizen.
pi_60503732
Hebben ze in Canada echt niks beters te doen dan Johnathan Roy te gaan vervolgen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:13:48 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60513610
@Cle0

nog bedankt voor je verhaal in het vorige topic Erg nuttig

Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewend In Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben

Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel

Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
The line is a dot to you!
pi_60513864
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0

Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewend In Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben

Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel

Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.
Ik zelf heb voor University Sprinklers gewerkt in Greater Vancouver. Ik heb op boerderijen gewerkt voor eten en slaapplaats. Heb als kok/afwasser gewerkt bij Sunshine Village. Als 'bouwvakker' in Canmore en mijn laatste baantje was vakkenvuller bij Safeway.
pi_60514529
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0

Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?

Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
pi_60514664
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?

Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
pi_60514978
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.

Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
pi_60514998
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:23 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.

Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
De volgende keer zou ik het ook niet meer via TA doen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:35:02 #15
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60524394
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
pi_60526628
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:49:52 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60527971
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:41 schreef tevebe het volgende:

[..]

Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika

Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
pi_60528070
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:49 schreef kepler het volgende:

[..]

het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika

Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
Jasper valt in de winter erg mee. Banff is goed te doen en anders is er in Canmore ook werk zat.
pi_60533863
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:01:57 #20
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60534492
@tevebe

Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit

Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_60534656
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef Inukshuk het volgende:
@tevebe

Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit

Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Het ligt in een nieuwe wijk bergop Ik kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:33:22 #22
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60535363
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:08 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het ligt in een nieuwe wijk bergop Ik kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?
Screw the future...
We're cold now!
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:39:29 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60535504
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:39 schreef Cle0 het volgende:
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
hoezo?
pi_60536622
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:33:06 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60536927
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?

In ieder geval iedereen bedankt voor alle informatie!

Ik weet nu een beetje wat alle mogelijkheden zijn. Komende weken/maanden ga ik een visum regelen en daarna (ergens in januari/februari ofzo) een beetje rondkijken voor een baantje. Het plan is om in februari weg te gaan en dan zal ik van mei t/m augustus in Australie zitten, en dan echt proberen een baantje te vinden in Canada
pi_60537068
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:33 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?
Geen idee Ik ben er maar 1x geweest, maar ik herinner me dat het op een berg ligt en dat de huizen pas net waren opgeleverd toen ze het kregen. Volgens mij is het nu iets langer als een jaar geleden.
Als ik de kans heb sta ik morgen op het vliegveld. Abbotsford is voor een grote stad vreselijk saai, maar als je rustig wilt wonen is het er wel ideaal. Mijn droom is om ooit in downtown Van te wonen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 06:45:49 #27
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60542568
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Geen idee Ik ben er maar 1x geweest, maar ik herinner me dat het op een berg ligt en dat de huizen pas net waren opgeleverd toen ze het kregen. Volgens mij is het nu iets langer als een jaar geleden.
Als ik de kans heb sta ik morgen op het vliegveld. Abbotsford is voor een grote stad vreselijk saai, maar als je rustig wilt wonen is het er wel ideaal. Mijn droom is om ooit in downtown Van te wonen.
Uhm toch niet Hasting I hope?
Screw the future...
We're cold now!
pi_60542782
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

1721 comox ftw
pi_60543682
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 06:45 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Uhm toch niet Hasting I hope?
Lijkt me heerlijk om tegenover de bibliotheek op hastings te wonen Mocht ik ooit zoveel geld hebben dan zou ik graag in Shawtower of in de nieuwe Fairmont willen wonen. Alleen dat kost nu al tegen t miljoen aan. Wel in dollars, maar die heb ik net niet liggen hier.
pi_60543757
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:33 schreef kepler het volgende:

[..]

hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?

In ieder geval iedereen bedankt voor alle informatie!

Ik weet nu een beetje wat alle mogelijkheden zijn. Komende weken/maanden ga ik een visum regelen en daarna (ergens in januari/februari ofzo) een beetje rondkijken voor een baantje. Het plan is om in februari weg te gaan en dan zal ik van mei t/m augustus in Australie zitten, en dan echt proberen een baantje te vinden in Canada
Meestal hebben hotels staffaccom. Maar ook de coffeebar waar ik werkte had staffaccom omdat ze anders geen mensen konden vinden. Dus iedereen zoekt een baantje met staffaccom. Als je daarmee start kan je ondertussen op zoek naar een eigen kamer danwel appartement.
pi_60563617
quote:
Canada: Most liveable city also bright green
Google "the world's most liveable city" and Vancouver comes up. The city is also classed as one of the world's most sustainable. With four of the Hemingways either working in or studying urban design - and with yours truly being half-Canadian and only ever having visited there once before for a two-day stopover in Quebec - I thought it was about time we visited Vancouver.

When you start the descent in the plane, you see that Vancouver is blessed with snow-capped mountains, a massive river delta and huge coastal inlets. The airport is crisp and modern but not "up itself" like some of the architectural airport statements. You can travel to downtown within 20 minutes, passing through "liveable" suburbs of streets with trees, coffee shops, local retailers, green spaces ... nothing iconic, nothing that tries too hard, just good, old-fashioned, homely places.

Sometimes a destination just feels right, and in so many ways Vancouver felt right to us. The Hemingways like shopping: we like our vintage clothes, and our 70s and 80s vinyl soul music, and our furniture and interior products. We like the serendipity that enthusiastic and knowledgeable independent store owners bring to the shopping experience.

Most cities seem to think that if they can attract some international designer labels or a branch of some global chain store they have achieved urban regeneration. But isn't that another step towards wearing the badge of "clone town" unless it's mixed with serendipity? London, New York and Paris are great places to shop because they have retail areas that all have a different feel. And Vancouver does the same.

It isn't big as world cities go - population around 600,000 - but it still manages to provide variety and a whole series of areas to visit. And it's easy to get around; the city is compact, with a fantastic public transport system, from old-fashioned trolley buses to the retro-futuristic sky train.

But we walked. I love walkable cities. We walked from downtown, through Gastown, along Main St and Commercial Rd, finding vintage store after thrift store after vinyl record store. This is a wealthy city that enjoys thrift.

But Vancouver is not afraid to celebrate high-quality architecture and public spaces. Our first day was spent doing this in incessant rain, but it's a sign of a great city when the rain doesn't get you down (just as well because it rains a lot in Vancouver).

Walk around the wonderfully landscaped waterfronts, zig-zag across the harbour on the cute Aquabuses, marvel at the magnificent residential glass towers with their verdant roof gardens, terraces and green roofs, and hop off to visit the wonderful food markets of Granville Island and what must be the most mouth-watering supermarket in the world, Urban Fare, in the regenerated textile district of Yaletown.

Vancouver also has its gritty side. Scrape the laid-back San Francisco-style surface of its bohemian suburbs and there are potheads everywhere.

On one bus ride along Hastings Street, we seemed to pass through an Escape from New York film set of thousands of drug addicts and prostitutes.

But Vancouver never seems threatening. Get your map out and you can be sure that almost immediately someone will ask if you need help. If you take a taxi, the driver is invariably friendly and turns into a tour guide. This friendly, modern, hippie vibe is a very attractive element of Vancouver.

A highlight of our time in the city was riding bikes. (There are cycle hire outlets across Vancouver.) We cycled around Stanley Park and its city beaches, picnic, recreation and play areas and on to the beautiful and wild Wreck Beach by the lovely University of British Columbia. You can put your bikes on bike racks on the front of buses ... and the bus drivers help you to put them on. That's an integrated sustainable transport system.

Vancouver has the skiing facility of Grouse Mountain on its doorstep, but we chose to take the two-hour ski bus to North America's premier ski resort, Whistler.

The journey up was great and Whistler is a nice town.

Great skiing - so my kids tell me - by day, and an amazing selection of outdoor gear shops to browse in the late afternoon, and good-quality restaurants - and even a club with 80s old-school hip-hop icon Afrika Bambaataa performing while we were there - for the evening.

Vancouver is certainly sustainable. It has a climate change action plan with an aim to reduce carbon emissions by 20 per cent between 2004 and 2010. The newspapers are full of stories about plans to turn all the city's waste into power, and discussion about how to grow the city sustainably. On the streets, it seems as if every other car and taxi is a hybrid-fuel Toyota Prius.

But to me, Vancouver's sustainable strengths are the ability to walk it, cycle it, access great public transport, and that it understands and enjoys thrift.

Its council and architects pride themselves on building sustainability into the buildings (their green building strategy is to be applauded).

Unlike in many other cities, the high-density apartment blocks add to the city. This is a city where I could bring up a family and live within spitting distance of a downtown office. And Vancouver is also blessed with a great location.

Hiking, beach walks, stimulating cycling, skiing, access to wilderness, watersports, fly fishing for salmon and trout are all on the doorstep. Sustainability is intrinsically linked to liveability and happiness. Even as a visitor, I could see why Vancouver comes right on top of that pile.

- INDEPENDENT
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:37:41 #32
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_60858487
Hoi!

Over precies 4 weken zit ik in het vliegtuig onderweg naar canada om daar voor een jaar te gaan werken. Werk, visum en onderdak allemaal gelukkig goed geregeld. Maar nog iemand tips van wat ik nog mee moet mee nemen om naar canada te gaan (denk hierbij aan stroom voorziening oid )
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:27 schreef tevebe het volgende:

[..]

Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.
Ik zelf heb voor University Sprinklers gewerkt in Greater Vancouver. Ik heb op boerderijen gewerkt voor eten en slaapplaats. Heb als kok/afwasser gewerkt bij Sunshine Village. Als 'bouwvakker' in Canmore en mijn laatste baantje was vakkenvuller bij Safeway.
Visum hier binnen een week binnen
pi_60861072
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:37 schreef Sloffie het volgende:
Hoi!

Over precies 4 weken zit ik in het vliegtuig onderweg naar canada om daar voor een jaar te gaan werken. Werk, visum en onderdak allemaal gelukkig goed geregeld. Maar nog iemand tips van wat ik nog mee moet mee nemen om naar canada te gaan (denk hierbij aan stroom voorziening oid )
[..]

Visum hier binnen een week binnen
Aangezien je in de winter naar Canada gaat... Zorg dat je warme kleren bij je hebt
pi_60862572
Zit er hier ook iemand die met een Work Permit naar Canada is gegaan?
Was nl net te laat voor 't Young Workers Exchange Program (dat was goed balen)
Maar nu wil ik 't dus via deze weg proberen (kan ik ook gelijk 2 jaar blijven, ook niet geheel onbelangrijk.)

Vraag me dus af hoe gemakkelijk 't ging, omdat je dan nu ook een brief van HR-Canada nodig hebt etc. (of hoe dat dan ook voluit heet)

Heb dus wel een joboffer, en die staat ook op de E-LMO lijst,...maar al dat papier gedoe moet dus eerst geregeld worden van mijn werk, en ben bang als 't tè veel werk is, dat ze er dan liever vanaf zien. (daar wil ik liever nog niet aan denken)
pi_60870805
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:36 schreef tevebe het volgende:

[..]

Aangezien je in de winter naar Canada gaat... Zorg dat je warme kleren bij je hebt
en een snowboard
  zondag 17 augustus 2008 @ 15:43:46 #36
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_60901050
Goeiemiddag,
Ik ga ooit emigreren naar Canada (moet binnen 2-3 jaar lukken) dus hier alvast een TVPtje.
Montreal trekt mij het meest vanwege het franstalige gevolgd door Toronto vanwege de serie Pure Pwnage
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:35:25 #37
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_60903272
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:50 schreef missymuffet het volgende:
Was nl net te laat voor 't Young Workers Exchange Program (dat was goed balen)
Hoezo te laat? Ik heb vorige week dus mijn visum via het Young Workers Exchange Program binnen gekregen
pi_60905456
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:35 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Hoezo te laat? Ik heb vorige week dus mijn visum via het Young Workers Exchange Program binnen gekregen
Lucky you!!

Nee was te laat, als in, kon 't niet meer opsturen want op de website staat dat er geen meer zijn voor 2008

Mag ik vragen hoe je precies die hebt gekregen? m.a.w wat voor een job offer heb je?
En hoe lang duurde 't eer je 't terug had?
Wil dus nu 't gewone werk visum gaan proberen,...dus ben benieuwd.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:10:32 #39
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_61233063
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Lucky you!!

Nee was te laat, als in, kon 't niet meer opsturen want op de website staat dat er geen meer zijn voor 2008

Mag ik vragen hoe je precies die hebt gekregen? m.a.w wat voor een job offer heb je?
En hoe lang duurde 't eer je 't terug had?
Wil dus nu 't gewone werk visum gaan proberen,...dus ben benieuwd.
Óf dan heb ik heel veel geluk gehad of dan heb je het mis... Ik heb via iemand die er eerder is geweest een link gekregen naar een pdf formulier (staat op m'n vaste pc, ik zal um opzoeken), deze ingevuld, verklaring van goed gedrag, 2 pasfoto's en een kopie van m'n paspoort in een enveloppe gestopt en naar berlijn opgestuurd.

Mijn kammeraad moest ook nog een kopie van z'n diploma en een "detailed job description / job title and details on the conditions on your employment signed on paper with company letterhead" naar de ambassade faxen, dit naar aanleiding van een email. Ik heb niks gehoord en 2 weken later kreeg ik een mooie enveloppe binnen waardoor nu het plafon gerepareerd moet worden:P

Kortom, weinig moeitje mee gehad terwijl we écht dachten dat het een enorm karwij zou zijn om een visum aan te vragen.

p.s. 12 september gaat het gebeuren
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:14:05 #40
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_61233178
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef missymuffet het volgende:

[..]
m.a.w wat voor een job offer heb je?
Ik werk bij een Nederlander (28 jaar terug verhuisd) die eigenlijk 4 bedrijven heeft met de meest uiteen lopende werkzaamheden. Officieel staan wij ingeschreven bij een bedrijf wat doet aan ongedierte bestrijding Zoals ik in de post hierboven beschreef heb ik geen moeite gehad met de aanvraag. Ik denk ook n.a.v. mijn afgeronde opleiding, goed bedrijf en een niet langere periode dan 12 maand het visum voor weinig problemen zorge.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:14:44 #41
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_61233200
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:14 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Ik werk bij een Nederlander (28 jaar terug verhuisd) die eigenlijk 4 bedrijven heeft met de meest uiteen lopende werkzaamheden. Officieel staan wij ingeschreven bij een bedrijf wat doet aan ongedierte bestrijding Zoals ik in de post hierboven beschreef heb ik geen moeite gehad met de aanvraag. Ik denk ook n.a.v. mijn afgeronde opleiding, goed bedrijf en een niet langere periode dan 12 maand het visum voor weinig problemen heeft gezorgd
pi_61233719
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:14 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Haha dan heb je dus geluk gehad,maar of ik lees 't niet goed, maar bij jou staat niet dat je er een joboffer hebt bij gedaan. Want als je die niet hebt, dan ben je voor 't Work and Holiday visum gegaan, die waren nog iets langer beschikbaar,....maja die heb ik al gehad, en je mag ze geen 2x achter mekaar.

Conclusie bij mij dus, kan dit jaar niet weg, niks meer aan te doen, dus nu maar hopen op volgend jaar.
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:36:20 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61313586
Canada.... is dat niet dat land waar de Stanley Cup al sinds 1993 niet meer te vinden is?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61330146
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:36 schreef maartena het volgende:
Canada.... is dat niet dat land waar de Stanley Cup al sinds 1993 niet meer te vinden is?
Weet ik niet Ik weet wel dat de Canucks vorig jaar een prijs hadden gepakt. Memorial cup volgens mij
pi_61405859
Vanaf januari mag ik meepraten in dit topic, dan woon ik namelijk in Montréal! Wel erg koud zal dat worden...
pi_61406937
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:40 schreef pietjekanarie het volgende:
Vanaf januari mag ik meepraten in dit topic, dan woon ik namelijk in Montréal! Wel erg koud zal dat worden...
Het voelde er warmer aan als Toronto! Alleen Montreal had meer sneeuw. Montreal vond ik zelf ook aantrekkelijker als Toronto. Hoe dat in de zomer is weet ik niet
pi_61407163
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:18 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het voelde er warmer aan als Toronto! Alleen Montreal had meer sneeuw. Montreal vond ik zelf ook aantrekkelijker als Toronto. Hoe dat in de zomer is weet ik niet
Haha, nou volgens mij is dat warmer maar relatief. In vergelijking met wat we in Nederland hebben vries ik sowieso dood. Maar ik heb er zin in!
pi_61410686
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef pietjekanarie het volgende:

[..]

Haha, nou volgens mij is dat warmer maar relatief. In vergelijking met wat we in Nederland hebben vries ik sowieso dood. Maar ik heb er zin in!
Haha ja dat zeker! Alleen is de kou er wel anders als hier. Alleen in Toronto is het ijskoud doordat het aan het water ligt.
pi_61559623
Mogen mensen die tijdelijk in Canada wonen ook in dit topic komen?
pi_61559662
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:12 schreef LoggedIn het volgende:
Mogen mensen die tijdelijk in Canada wonen ook in dit topic komen?
Nee ga weg!

Dit topic is voor iedereen! Voor mensen die er graag eens heen willen, die er wonen, die er gewoond hebben en die er op vakantie zijn geweest. Al is er ook nog een Canada topic in Travel Daar wordt meer gepost.
pi_61559705
Maar travel is meer vakantie georienteerd, en ik ben hier niet echt op vakantie
pi_61559731
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:16 schreef LoggedIn het volgende:
Maar travel is meer vakantie georienteerd, en ik ben hier niet echt op vakantie
Nee maar plaatsen meer mensen die er (tijdelijk) wonen/gewoond hebben.
Oh en er staat meer onzin

[ Bericht 11% gewijzigd door tevebe op 11-09-2008 20:28:47 ]
pi_61602817
Gisteren aangekomen... Wat een super mooi land Over een jaar moet ik al terug
pi_61603533
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:03 schreef Sloffie het volgende:
Gisteren aangekomen... Wat een super mooi land Over een jaar moet ik al terug
Gefeliciteerd! Waar zit je?
pi_61635678
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Waar zit je?
Abbotsford, BC!

Leuke omgeving, straks nog maar even weer rondtoeren maar morgen wel aan het werk:(
pi_61635794
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:17 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Abbotsford, BC!

Leuke omgeving, straks nog maar even weer rondtoeren maar morgen wel aan het werk:(
Ha ha... Waar in Abby? Ik heb daar 3 maanden gewoond Waar werk je? Ik woonde zelf vlakbij Yale secondary..
pi_62342580
Oh no! Het is pas 12 October en het sneeuwt, 10 cm vandaag! Het is weer winter in Saskatchewan...

Onze zonnebloemen in de achtertuin

Onze voortuin

Mijn auto

Mijn vriendin hard aan ut werk

Onze driveway aan het shovelen
pi_62342776
Leuke foto's Is de winter er nu eerder als vorig jaar?
pi_62343153
Hmm vorig jaar sneeuwde het pas eind October, een paar weken vroeger dus. Gelukkig is het nog niet erg koud, het was -1 overdag.
pi_62354964
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:42 schreef jeroen1976 het volgende:
Hmm vorig jaar sneeuwde het pas eind October, een paar weken vroeger dus. Gelukkig is het nog niet erg koud, het was -1 overdag.
Ja ik heb al gehoord en gelezen dat er op meer plaatsen in Canada de winter al aan het komen is. In Banff hadden ze de 1e sneeuw al eind augustus. Hopelijk hebben ze een beter seizoen als vorig jaar.
pi_62745118
TVP

Over 2 maanden en 5 dagen mag ik hier ook posten
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62745140
Waarom heb ik hier nog geen TVP geplaatst.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_62757702
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden man Nog ff geen sneeuw dus
pi_62758457
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden man Nog ff geen sneeuw dus
In Kelowna vriest het alweer enkele dagen, maar 20graden dat is wel relax!. Ik heb het nu al kouder dan toen ik vorig jaar in Banff was. Klote kou hier!
Ik zal hier trouwens ook even mijn vraag stellen.
Is het mogelijk om 2x een aanvraag in te dienen voor een werkvisum? En hoeveel geld moet je ongeveer op je rekening hebben staan als je wilt emigreren?
pi_62758582
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
pi_62758628
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
En qua sneeuw? Ben je al wezen snowboarden/skien?
pi_62758663
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
pi_62761481
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:32 schreef LoggedIn het volgende:
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
Vreemd. Eind augustus hadden ze al sneeuw. Zul je zien dat het seizoen even dramatisch wordt als vorig jaar
pi_62763812
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver

Wat was er vorig jaar dan?
pi_62763937
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef LoggedIn het volgende:
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver

Wat was er vorig jaar dan?
Nauwelijks sneeuw Op de bergen was het vooral ijs wat er lag.
pi_62764301
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef LoggedIn het volgende:
haha Zullen ze niet echt blij mee zijn
Zolang Whistler maar genoeg sneeuw heeft over anderhalf jaar
pi_62774397
@ tevebe

Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62775623
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:49 schreef axz0l het volgende:
@ tevebe

Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Nee, ik ben helaas bijna 8 maanden terug in NL. Ik ben me wel aan het orienteren om terug te gaan. NL bevalt me niet meer
pi_62788394
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie ( ), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL

En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
pi_62788456
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie (:P), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL

En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
Heb je er gestudeerd of werkvisum? En hoe heette dat plaatsje ook alweer waar je zat? Ik hoop volgend jaar weer terug te kunnen. Anders moet ik tot de Spelen wachten of bijna 2 jaar als ik hopelijk het 3e leerjaar in Canada kan doen. Als ik het 3e leerjaar haal
pi_62788608
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?

Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd heb Het niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..

Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
pi_62789031
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?

Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd heb Het niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..

Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
Haha nee
Ik had eind vorig jaar/begin dit jaar enkele mensen ontmoet in Banff die ook studeerde in Calgary. Iets met International Business meen ik.
Jammer dat school in Canada zo vreselijk duur is, maar anders zou ik het ook overwegen om daar te studeren.
pi_62789288
ik zou dan naar de UBC gaan maar daar is het iets van $22,000 per jaar
pi_62789461
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:48 schreef LoggedIn het volgende:
ik zou dan naar de UBC gaan maar daar is het iets van $22,000 per jaar
Ja en dan moet je nog onderdak hebben en eten SFU is volgens mij al iets goedkoper. UCFV scheelt wel al veel.
pi_62789698
ik wil wel in Vancouver studeren En de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou

En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
pi_62789797
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
ik wil wel in Vancouver studeren En de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou

En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
Ik studeer nu in Maastricht en woon bij m'n ouders Goedkoper kan niet Volgens mij vallen de prijzen op de campus ook nog best mee. UBC heeft wel een supermooie locatie. SFU is ook niet verkeerd trouwens, maar dat is Burnaby
Jammer dat ik dit jaar niet na de studiebeurs kon gaan. Aantal jaar terug stonden er diverse universiteiten uit BC.
pi_62789898
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben (wonen bij mn ouders)

En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurst Moet het nog maar eens goed bekijken allemaal
pi_62790043
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:11 schreef LoggedIn het volgende:
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben (wonen bij mn ouders)

En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurst Moet het nog maar eens goed bekijken allemaal
Ja het is ook niet makkelijk kan ik je zeggen. Ik heb 10 maanden in Canada gezeten en het is heel erg wennen... UCFV is 'goedkoop'. Ik weet alleen niet of je daar ook je master kunt halen. En het is in Abby. Uurtje rijden van Vancouver.
pi_62790291
jah.. Uurtje rijden van is niet in Ik heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
pi_62790372
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:26 schreef LoggedIn het volgende:
jah.. Uurtje rijden van is niet in Ik heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saai Al werken er ontzettend lekkere chicks bij Sammy J Ik heb er familie wonen dus dat zou studeren voor mij ook weer wat goedkoper maken als ik eventueel daar zou kunnen wonen.
pi_62790481
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaan Sowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet Maar dat was ook een van de eerste dingen die ik op m'n inmiddels overleden weblog had geschreven, de chicks daar waren beter dan Utrecht op zaterdagmiddag
pi_62790507
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:32 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaan Sowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet
Ja echt he. Eigenlijk wou ik de boozecruise doen, maar dat is er helaas niet van gekomen. Maar savonds met uitgaan dan is het genieten
pi_62790575
boozecruise dat klinkt leuk Soort halve spring break ofzow?
pi_62790665
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:35 schreef LoggedIn het volgende:
boozecruise dat klinkt leuk Soort halve spring break ofzow?
Lekker op de boot drinken en de boot vaart door Burrard Inlet. GVD wat doe ik hier nog?
pi_62790771
Haha Jezelf voorbereiden om te emigreren Da's iig wat je hoort te doen in NL
pi_62790856
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
Haha Jezelf voorbereiden om te emigreren Da's iig wat je hoort te doen in NL
Tuition & Ancillary Fees
$10,250

Books & Supplies
$800 - $1,500

UCFV dus. Das echt 'goedkoop' Misschien moet ik nu stoppen met mn huidige opleiding en dan een jaar fulltime werken. Mn huidige school bevalt toch niet en ben toch pas 1e jaars.
pi_62791615
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vet Maar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan

Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
pi_62791909
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:08 schreef LoggedIn het volgende:
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vet Maar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan

Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
Ja het blijft natuurlijk stukken duurder als Nederland, maar in vergelijking met UBC, SFU, BCIT valt de prijs mee. Ik denk ook wel dat mijn ouders bij zullen dragen, maar ik zal zeker weten het merendeel moeten betalen. Misschien moet ik me toch maar eens serieus er in gaan verdiepen.
pi_62792272
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekken Je studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
pi_62792500
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:29 schreef LoggedIn het volgende:
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekken Je studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
Ja ik zal het met mijn ouders moeten overleggen. Ze weten allang dat mn huidige school niet bevalt. En het moet natuurlijk ook maar kunnen met m'n familie. Anders moet ik opzoek naar woonruimte.
pi_62792592
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
pi_62792699
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:38 schreef LoggedIn het volgende:
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
Ja ik zal toch de tentamens moeten afwachten, maar m'n moeder staat wel achter m'n plannen. M'n vader iets minder
pi_62792855
Daar zijn het ouders voor Maar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst

Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
pi_62792962
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
Daar zijn het ouders voor Maar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst

Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
Ja het zal voornamelijk zijn dat ze me weer moeten missen en dat ze mee moeten betalen Maar ze weten allang dat ik hier niet happy ben.
Ze vinden het wel leuk om naar Canada te gaan. Ze willen zelfs een camper kopen daar zodat ze 3-4 maanden per jaar kunnen reizen.
pi_62793471
Hehe Ja, mijn vader kan niet reizen per vliegtuig/ boot/ etc. Na een kwartier hangt ie over de reling/ in een papieren zakje Als ze mij gewoon per auto konden bezoeken was het wel anders geweest

Maarja, dat zijn kleine dingen.. Ik zou het niet erg vinden om een paar keer per jaar een weekendje naar NL te gaan, ik zou het alleen niet kunnen betalen

Maar weet niet.. Ik denk dat als ik terug ben in Nederland, dat ik alle mogelijkheden eens rustig ga bekijken. Ik zit ook met m'n bachelor afsluiting; hoewel het best kut zal zijn, is het denk ik wel slim voor de toekomst om die in Canada te gaan doen. Misschien dat ik dan in de zomer weer ff naar Vancouver ga om te solliciteren, en mss dat ik dan ook bij universiteiten kan gaan kijken En wie weet kan ik dan ook wel wat duidelijkheid krijgen over de mogelijkheden die een werkgever me zou kunnen bieden
pi_62793571
Ja ik ga ook naar de emigratiebeurs toe. Dan weet ik hopelijk meer over eventuele emigratie. Het belangrijkste voor mij momenteel is (proberen te) sparen
Ik zal even bij wat vrienden informeren hoe UCFV staat aangeschreven.
pi_62826400
Ik hoop dat ik in Januari of begin Februari ook weer mag gaan
Ben nu al aan 't aftellen,....hoop zóó dat 't lukt.
(zoniet, ben ik voor een hele lange tijd waarschijnlijk niet te genieten! )
pi_62827717
Waarvoor ga je misschien naar Canada dan? En waarom blijf je daar zo lang over in onzekerheid zitten als je in Jan mss al moet gaan?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:32:14 #105
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_62828821
Vergeten dat ik hier ook nog gepost had
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ha ha... Waar in Abby? Ik heb daar 3 maanden gewoond Waar werk je? Ik woonde zelf vlakbij Yale secondary..
Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saai Al werken er ontzettend lekkere chicks bij Sammy J Ik heb er familie wonen dus dat zou studeren voor mij ook weer wat goedkoper maken als ik eventueel daar zou kunnen wonen.
Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!

Het weer is vandaag gewoon cut geworden. De voorspellingen zijn heel simpel. Regen. 2 weken lang! Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken enorm mooi weer gehad, lekker gevist (vissen van 2.5 meter) en natuurlijk nog steeds genieten van de omgeving!
pi_62830346
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 07:32 schreef Sloffie het volgende:
Vergeten dat ik hier ook nog gepost had
[..]

Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)
[..]

Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!

Het weer is vandaag gewoon cut geworden. De voorspellingen zijn heel simpel. Regen. 2 weken lang! Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken enorm mooi weer gehad, lekker gevist (vissen van 2.5 meter) en natuurlijk nog steeds genieten van de omgeving!
Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".
King Road weet ik niet of ik daar geweest ben. Ik zat meestal aan de andere kant van de snelweg. Waar ben je wezen vissen? Bij Harrison?
pi_62834896
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 01:39 schreef LoggedIn het volgende:
Waarvoor ga je misschien naar Canada dan? En waarom blijf je daar zo lang over in onzekerheid zitten als je in Jan mss al moet gaan?

Omdat ik mijn papierwerk nog niet in orde heb, en ook al heb ik daar nog tot 11 December de tijd voor, ben gewoon heel bang dat mijn 'letter of employment' niet goed genoeg is,..dus dat ze me weigeren.
(ik ga voor een Young Workers Exchange Program, ben vorig jaar al op het W&H visum geweest, dus dat mag nu niet niet meer)
pi_62835057
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Omdat ik mijn papierwerk nog niet in orde heb, en ook al heb ik daar nog tot 11 December de tijd voor, ben gewoon heel bang dat mijn 'letter of employment' niet goed genoeg is,..dus dat ze me weigeren.
(ik ga voor een Young Workers Exchange Program, ben vorig jaar al op het W&H visum geweest, dus dat mag nu niet niet meer)
Dat wil ik ook. Ik ben vorig jaar met TravelActive geweest, maar wil eigenlijk opnieuw een aanvraag indienen voor een nieuw werkvisum.
pi_62835156
Dus dan heb jij ook eerst een werkgever nodig?
De werkgever is bij mij geen probleem,....ben alleen bang dat de baan zelf een probleem word.
(wil nl gewoon in een restaurant werken) Maar ze zeiden me (haha heb al zoveel vragen gestuurd naar de ambassade)
dat het 'loosely related to your field of experience or what you studied'........en dat doet 't ook wel, maar toch.

En dat ik al in Januari/Februari wil gaan, ach ben al (naja 'al') sinds Juni weer thuis,en heb 't echt zoooo gehad, wil zo graag weer terug. Dus hoe eerder hoe beter.
pi_62835221
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:45 schreef missymuffet het volgende:
Dus dan heb jij ook eerst een werkgever nodig?
De werkgever is bij mij geen probleem,....ben alleen bang dat de baan zelf een probleem word.
(wil nl gewoon in een restaurant werken) Maar ze zeiden me (haha heb al zoveel vragen gestuurd naar de ambassade)
dat het 'loosely related to your field of experience or what you studied'........en dat doet 't ook wel, maar toch.

En dat ik al in Januari/Februari wil gaan, ach ben al (naja 'al') sinds Juni weer thuis,en heb 't echt zoooo gehad, wil zo graag weer terug. Dus hoe eerder hoe beter.
Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.

De werkgever zal mss bij mij wel een probleem zijn. Ik heb wel bij een aantal bedrijven gewerkt die me ook teruwillen hebben, maar dat was simpel werk waarvoor ze genoeg mensen kunnen krijgen.
pi_62836097
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:48 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.

De werkgever zal mss bij mij wel een probleem zijn. Ik heb wel bij een aantal bedrijven gewerkt die me ook teruwillen hebben, maar dat was simpel werk waarvoor ze genoeg mensen kunnen krijgen.
Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)
daaorm ben ik bang dat mijn brief niet goed genoeg is. Maar omdat 't opzich maar voor een jaar is hoop ik dat ze er neit zo moeilijk over doen, maja dat weet ik pas als ik het opstuur,...en dan is 't maar afwachten.
(en daar ben ik al zo'n held in) Zou echt niet weten wat ik zou doen als ze het weigeren
pi_62838877
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:21 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)
daaorm ben ik bang dat mijn brief niet goed genoeg is. Maar omdat 't opzich maar voor een jaar is hoop ik dat ze er neit zo moeilijk over doen, maja dat weet ik pas als ik het opstuur,...en dan is 't maar afwachten.
(en daar ben ik al zo'n held in) Zou echt niet weten wat ik zou doen als ze het weigeren
Naja je zegt het zelf al dat de kans vrij klein is. Ik hoop het ook voor je dat je kunt gaan.
Ik ben momenteel mezelf aan t afvragen of ik probeer mn school hier af te maken of iig mijn P probeer te halen. Of dat ik voor een werkvisum ga of daar ga studeren.
pi_62845617
missymuffet, mag ik vragen hoeveel geld je (minimaal) nodig hebt voor het Young Workers Exchange Program? Voor het W&H visum ging het maar om 1500$ ofzo.
pi_62854231
Ging 't bij 't W&H om dat bedrag? Oh dat wist ik niet, maar jij bent met Travel Active gegaan of niet?
Zal dan wel wat anders gaan, ik heb 't namelijk zelf geregeld (gewoon de hele zooi naar Berlijn gestuurd)
En daar stond nergens dat ik een bepaald bedrag moest hebben, gewoon dat ik over genoeg financiele middelen moest beschikken, maar dat is denk ik vooral omdat je met een W&H geen garantie hebt op een baan. (althans niet gelijk) maar met 't Young Workers,...dan heb je gelijk een baan als je begint.
En aangezien je iedere 2 weken krijg betaald. Dus ik denk dat als je rond de $1500/$2000 hebt goed genoeg is. (Is voor jezelf ook wel wat makkelijker natuurlijk als je niet gelijk op een houtje hoeft te bijten)

Wat zou je dan voor een werk willen doen? Maar studeren is wel prijzig daar he?
Dus jij zit nog wel een tijdje in NL of niet? Nee als 't aan mij had gelegen was ik in Augustus gelijk weer teruggegaan,...maja was net te laat,visums waren op. (wat heb ik gebaald toen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan) Dus daarom wil ik ook zo snel weer gaan in Januari of anders Februari op z'n laatst.
(jaja die winter overleef ik nou ook wel )
pi_62855375
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:56 schreef missymuffet het volgende:
Ging 't bij 't W&H om dat bedrag? Oh dat wist ik niet, maar jij bent met Travel Active gegaan of niet?
Zal dan wel wat anders gaan, ik heb 't namelijk zelf geregeld (gewoon de hele zooi naar Berlijn gestuurd)
En daar stond nergens dat ik een bepaald bedrag moest hebben, gewoon dat ik over genoeg financiele middelen moest beschikken, maar dat is denk ik vooral omdat je met een W&H geen garantie hebt op een baan. (althans niet gelijk) maar met 't Young Workers,...dan heb je gelijk een baan als je begint.
En aangezien je iedere 2 weken krijg betaald. Dus ik denk dat als je rond de $1500/$2000 hebt goed genoeg is. (Is voor jezelf ook wel wat makkelijker natuurlijk als je niet gelijk op een houtje hoeft te bijten)

Wat zou je dan voor een werk willen doen? Maar studeren is wel prijzig daar he?
Dus jij zit nog wel een tijdje in NL of niet? Nee als 't aan mij had gelegen was ik in Augustus gelijk weer teruggegaan,...maja was net te laat,visums waren op. (wat heb ik gebaald toen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan) Dus daarom wil ik ook zo snel weer gaan in Januari of anders Februari op z'n laatst.
(jaja die winter overleef ik nou ook wel )
Ja al heb ik via TravelActive nooit hoeven aan te tonen dat ik over dat bedrag beschikte. Ook toen ik een rekening opende bij BMO geloofde ze me wel.

Ik zou bijna al het werk wel aannemen. Het liefst iets wat een beetje aansluit bij m'n opleiding, maar dat maakt me in het begin niet zo uit. Studeren daar is idd behoorlijk prijzig. Ik zal daarom ook nog wel minimaal een jaar in NL zijn Ik kan niet wachten tot het over is en weer terug kan.
Waar wil je heen als je weer in Canada bent?
pi_62858943
Naar Edmonton (AB)
Ik weet dat sommige 't niet zo'n geweldige stad vinden,....maar ik wel.
Voel me daar echt helemaal thuis. Ben in de zomer ook 2 weken naar Vancouver geweest, en iedereen was daar zo vol lof over, maar mij viel 't een beetje tegen. (misschien júist omdat iedereen zei dat 't zo geweldig is)
Maja toen ze vroegen waar ik dan vandaan kwam (Edmonton) dan keken ze me aan van; dáár? Wat moet je daar nou?
Zal volgend jaar ook voor het eerst naar Calgary gaan, dus ben benieuwd. Oh en Vancouver,...haha veels te nat, bah we hebben veel regen gehad, en dat jaar dat ik in Edmonton heb gezeten, heb ik amper regen gezien!
pi_62859321
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:32 schreef missymuffet het volgende:
Naar Edmonton (AB)
Ik weet dat sommige 't niet zo'n geweldige stad vinden,....maar ik wel.
Voel me daar echt helemaal thuis. Ben in de zomer ook 2 weken naar Vancouver geweest, en iedereen was daar zo vol lof over, maar mij viel 't een beetje tegen. (misschien júist omdat iedereen zei dat 't zo geweldig is)
Maja toen ze vroegen waar ik dan vandaan kwam (Edmonton) dan keken ze me aan van; dáár? Wat moet je daar nou?
Zal volgend jaar ook voor het eerst naar Calgary gaan, dus ben benieuwd. Oh en Vancouver,...haha veels te nat, bah we hebben veel regen gehad, en dat jaar dat ik in Edmonton heb gezeten, heb ik amper regen gezien!
Vancouver
Edmonton is mij juist afgeraden om daar heen te gaan. Ze vinden het een onaantrekkelijke stad waar niet veel te doen is. Het enige wat ik weet van Edmonton is dat ze die mega mall hebben. Calgary is trouwens ook behoorlijk saai
De regen vergeef ik Vancouver wel. Wat een stad! Heerlijk om na het werken richting het strand te gaan. Of langs de Seawall lopen. Hopelijk komt er een dag dat ik er woon
pi_62859529
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen! (dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
pi_62859770
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen! (dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
Ja dat is in Vancouver wel jammer ja, maar wat jij met Edmonton hebt heb ik dus met Vancouver. Ik was er bijna 7 jaar niet geweest, maar toen ik er rondliep in m'n eentje voelde ik me er meteen thuis. Jammer dat de huizen er onbetaalbaar zijn
  maandag 10 november 2008 @ 08:05:00 #120
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_63094673
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".
Sporthoofdstad? Nog niks van gemerkt! Laatst wel een keer in de sportbar geweest bij gebrek aan beter. 00:15: laatste drankje
Whistler is wel helemaal aan het verbouwen, vooral highway 99, die ligt helemaal open door de enorm vele wegwerkzaamheden!
quote:
King Road weet ik niet of ik daar geweest ben. Ik zat meestal aan de andere kant van de snelweg.
King road zit net paralel aan de snelweg, tussen de universiteit en Clearbrook road. De gevangenis zit er trouwens ook aan
quote:
Waar ben je wezen vissen? Bij Harrison?
Fraser river, bij Mission het water in en dan bijde kanten op eigenlijk. Sturgeon's gevangen van 1.5 tot 2.5 meter met niet al teveel moeite!
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:53 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vancouver
Edmonton is mij juist afgeraden om daar heen te gaan. Ze vinden het een onaantrekkelijke stad waar niet veel te doen is. Het enige wat ik weet van Edmonton is dat ze die mega mall hebben. Calgary is trouwens ook behoorlijk saai
De regen vergeef ik Vancouver wel. Wat een stad! Heerlijk om na het werken richting het strand te gaan. Of langs de Seawall lopen. Hopelijk komt er een dag dat ik er woon
Tips voor plekken in Vancouver waar je geweest moet zijn (ook nightclubs)?
pi_63096274
quote:
Op maandag 10 november 2008 08:05 schreef Sloffie het volgende:

Sporthoofdstad? Nog niks van gemerkt! Laatst wel een keer in de sportbar geweest bij gebrek aan beter. 00:15: laatste drankje
Whistler is wel helemaal aan het verbouwen, vooral highway 99, die ligt helemaal open door de enorm vele wegwerkzaamheden!
Ja dat zijn ze schijnbaar van plan. Property tax gaat heel snel omhoog daar schijnbaar om het maar te kunnen financieren.

King road zit net paralel aan de snelweg, tussen de universiteit en Clearbrook road. De gevangenis zit er trouwens ook aan
Universiteit ben ik wel regelmatig langs gekomen. Dan moet ik dus ook wel een aantal keer op King Road zijn geweest. Ik ben trouwens aan het kijken naar de kosten van UFV. Weet jij hoe die aangeschreven staat?

Fraser river, bij Mission het water in en dan bijde kanten op eigenlijk. Sturgeon's gevangen van 1.5 tot 2.5 meter met niet al teveel moeite!
Ah in Mission. Daar ben ik maar een paar keer geweest. Een keer om de trein te pakken, af en toe naar de bios en ik ben er wezen schieten in het bos. Die snelweg naar Mission wordt toch ook aangepakt?

Tips voor plekken in Vancouver waar je geweest moet zijn (ook nightclubs)?
Voor uitgaanstips moet je bij WooZ zijn. Die is er vaak uitgeweest. Het enige wat ik me kan herinneren is Yuk Yuk's (comedyclub wel een aanrader) en een of andere Irish Pub waar ik de naam niet van zou weten.
En mooie, herkenbare foto's
pi_63202540
Hoe moeilijk is het nou om in Canada een (goede) baan te vinden?
Ik speel zelf ook wel eens met de gedachte om op een dag te emigreren, maar het hele carrièreverhaal houdt me tegen. Ik doe nu in Nederland een master, en ik zou het een beetje zonde vinden als ik hier in Canada niks aan heb, en op een laaggeschoold baantje terecht kom. Heeft iemand hier ideeën over?
  donderdag 13 november 2008 @ 23:16:20 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63207163
vandaag eerste stap gezet naar een Work&Holiday visum voor Canada De formulieren voor Verklaring omtrent Gedrag opgestuurd naar de ambassade

Binnenkort begint de applicatie van het visum voor 2009 en daar wil ik op tijd bij zijn. Verder kan ik meedoen aan een soort van Job Fair in Australie komende zomer (aangezien ik daar dan toch ben). Is oorspronkelijk alleen voor Australiers, maar ze willen me wel helpen met het zoeken van een baan. Dan zou ik dus al zeker zijn van een (wintersport)-baantje en een onderkomen Hopelijk gaat dat allemaal lukken Ik zou dan voor 5-6 maanden gaan werken in een wintersportgebied in Canada
pi_63218827
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:16 schreef kepler het volgende:
vandaag eerste stap gezet naar een Work&Holiday visum voor Canada De formulieren voor Verklaring omtrent Gedrag opgestuurd naar de ambassade

??? Waarom heb je die al naar de ambassade opgestuurd? Mag toch pas vanaf 11 December je papieren opsturen voor 2009? Alles wat te vroeg is sturen ze toch weer terug. Of snap ik 't nou niet?

Kan zelf ook niet wachten totdat 't 11 December is dan kan ik tenminste 't hele boeltje opsturen
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:53:40 #125
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_63240194
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:16 schreef kepler het volgende:

Binnenkort begint de applicatie van het visum voor 2009 en daar wil ik op tijd bij zijn. Verder kan ik meedoen aan een soort van Job Fair in Australie komende zomer (aangezien ik daar dan toch ben). Is oorspronkelijk alleen voor Australiers, maar ze willen me wel helpen met het zoeken van een baan. Dan zou ik dus al zeker zijn van een (wintersport)-baantje en een onderkomen Hopelijk gaat dat allemaal lukken Ik zou dan voor 5-6 maanden gaan werken in een wintersportgebied in Canada
Toevallig in de buurt van Whistler? Daar worden namelijk een boel van de olympische winterspelen 2010 gehouden, booming business daar op dit moment
pi_63299631
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:

Ik heb bijna een jaar in Edmonton gewoont en vond het inderdaad een erg fijne stad. Groot, maar overzichtelijk en veelal vriendelijk (iets wat ik het tegenovergestelde van Calgary vind). Ik woonde redelijk dichtbij Rexall Place en de prachtige vallei met tal van sport en relax mogelijkheiden.

Veel mooie oudere buurten met statige huizen langs brede lanen maar ook redelijk veel nieuwbouw in de suburbs. De binnenstad is redelijk saai met veel kantoorgebouwen en een redelijk ondergronds winkelcentrum en wat andere uitgaansgelegenheden. Whyte Ave is een stuk levendiger met barretjes en exotische winkeltjes, en een van de beste icecream winkeltjes in Western Canada!

Als je de natuur in wilt is het eventjes rijden naar het westen maar de foothills met uitgetrekte naaldbossen, snelstromende riviertjes en rustige meren zijn prima te doen in het weekend.

Toen ik er woonde (jeetje alweer 8 jaar geleden bereken ik nu), was er volop werkgelegenheid in alle sectoren en de levenskosten waren relatief laag vergeleken met andere Canadeze steden van dit formaat. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Ik werkte destijds als Contractor (vooral schilderwerk) bij de vele huizen bouwers die deze huizen woonklaar maken op hun bouwplaats en dan vervoeren en installeren op een perceel ergens in of rond de stad.

Ik heb nog steeds een beetje heimwee naar m'n Edmonton maar ben nu nog redelijk gelukkig in Regina .
  maandag 17 november 2008 @ 23:41:29 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63304870
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:57 schreef missymuffet het volgende:

[..]

??? Waarom heb je die al naar de ambassade opgestuurd? Mag toch pas vanaf 11 December je papieren opsturen voor 2009? Alles wat te vroeg is sturen ze toch weer terug. Of snap ik 't nou niet?

Kan zelf ook niet wachten totdat 't 11 December is dan kan ik tenminste 't hele boeltje opsturen
nou voor een verklaring van goed gedrag moet de betreffende instantie de formulieren ook invullen (in dit geval de Canadase ambassade). Deze verklaring heb je vervolgens weer nodig om het uiteindelijke visum aan te vragen. Aangezien het aanvragen en verwerken van zo'n verklaring een tijdje kan duren (2-4 weken) heb ik die alvast aangevraagd

Dan kan ik, zodra de inschrijving voor het visum begint, gelijk alles opsturen. Althans, zo heb ik het begrepen
pi_63305426
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:41 schreef kepler het volgende:

[..]

nou voor een verklaring van goed gedrag moet de betreffende instantie de formulieren ook invullen (in dit geval de Canadase ambassade). Deze verklaring heb je vervolgens weer nodig om het uiteindelijke visum aan te vragen. Aangezien het aanvragen en verwerken van zo'n verklaring een tijdje kan duren (2-4 weken) heb ik die alvast aangevraagd

Dan kan ik, zodra de inschrijving voor het visum begint, gelijk alles opsturen. Althans, zo heb ik het begrepen
Hmmm....dat heb ik zo niet gedaan (ook vorig jaar niet)
Ik ben gewoon naar de gemeente gegaan, met de uitgeprinte versie van de website waarop staat dat ik een verklaring van goed gedrag nodig heb voor een visum en het adres van de ambassade, en dat was okay. Binnen 2 weken lag mijn verklaring van goed gedrag op de mat.
(nu hoop ik dus wel dat er dus niks veranderd is, want ben van plan om volgende week alles op te sturen)
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:48:26 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63325309
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:00 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Hmmm....dat heb ik zo niet gedaan (ook vorig jaar niet)
Ik ben gewoon naar de gemeente gegaan, met de uitgeprinte versie van de website waarop staat dat ik een verklaring van goed gedrag nodig heb voor een visum en het adres van de ambassade, en dat was okay. Binnen 2 weken lag mijn verklaring van goed gedrag op de mat.
(nu hoop ik dus wel dat er dus niks veranderd is, want ben van plan om volgende week alles op te sturen)
hmm, ja zo zou het ook kunnen inderdaad
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:59:49 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63331911
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:57 schreef missymuffet het volgende:

[..]

je kan hem trouwens al eerder opsturen
quote:
For citizens of The Netherlands:

Applications for all 2009 Youth Mobility Programs will be accepted as of the 24th of November 2008. Applications which arrive before this date will not be accepted and will be returned to sender.
pi_63333744
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:59 schreef kepler het volgende:

[..]

je kan hem trouwens al eerder opsturen
[..]

Jaa ik weet het! (maja toen ik dat typte was dat nog niet bekend.
Zie dat er sowieso wat dingen zijn veranderd. Sommige positief,..andere niet zo.
(heel fijn dat je nu wel met een 'one-way ticket' mag reizen.
minder fijn dat je nu voor elk visum maar 1x in aanmerking komt,...maar hoop stiekem dat ze dat volgend
jaar weer terug veranderen)
Maar mijn brief gaat dus volgende week op de bus, en dan duimen draaien maar.
pi_63350588
Canada is en blijft een geweldig land! ga er over een paar jaar 1 jaar voor mn studie naar toe, en ben ook van plan er te gaan wonen. Ik kan niet wachten!
pi_63350922
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:03 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Zie dat er sowieso wat dingen zijn veranderd. Sommige positief,..andere niet zo.
minder fijn dat je nu voor elk visum maar 1x in aanmerking komt,...maar hoop stiekem dat ze dat volgend
Ja ik had sommige info nog niet eerder gezien, maar ik keek toevallig gister en zag dat ook staan.

Ik ben er nog niet uit wat ik moet doen. School is een drama en zelfs mijn mentor gaf toe dat het schandalig is. Maar als ik mijn P heb dan kan ik naar de uni gaan en anders zou ik undergraduate moeten doen. Twijfels twijfels twijfels..
  woensdag 19 november 2008 @ 18:36:34 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63352078
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:03 schreef missymuffet het volgende:

[..]

ik ga het dit weekend uitzoeken en invullen. Hopelijk krijg ik snel die verklaring van goed gedrag en dan doe ik ook alles op de post
  donderdag 20 november 2008 @ 21:54:14 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63387207
ah, de ingevulde formulieren (voor verklaring van gedrag) terug van de Ambassade

Snel gedaan
pi_63496853
Yep, overal in het nieuws, inderdaad!!
 FR
pi_63496942
ik had er eigenlijk niks van gehoord, maar ben de laatste dagen ook extreem druk met andere dingen Wel dik als er zon ding over je huis komt vliegen, is wel ff wat anders dan een bus met 350 man die daar excessief belasting voor moesten betalen
pi_63498123
wel droog trouwens dat jullie daar allemaal in de sneeuw zitten, terwijl het hier dagen achtereen zonnig en (relatief) warm is
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:59:11 #141
236337 EelcoIV
Kookeiland.net
pi_63514688
* EelcoIV zegt hallo vanuit Waterloo, ontario.
Studeer aan University of Waterloo, maar Canada valt mij nogal tegen. Heeeeeel veel regels, paspoort meenemen naar de kroeg, geen goed restaurant te vinden etc.

Achja we kunnen iig sleetje rijden
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:10:12 #142
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63515085
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
Studeer aan University of Waterloo, maar Canada valt mij nogal tegen. Heeeeeel veel regels, paspoort meenemen naar de kroeg, geen goed restaurant te vinden etc.

regels hebben wij hier in NL ook

Paspoort meenemen moest ik ook in Nieuw Zeeland en Amerika. De 2 keer dat ik in Canada naar de kroeg ben geweest tijdens mn vakantie had ik geen paspoort nodig trouwes

edit: in het Oosten van NL kan je nu ook sleetje rijden trouwens

[ Bericht 7% gewijzigd door kepler op 25-11-2008 19:16:02 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:12:31 #143
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_63515159
quote:

Kleine stad zeker? Lijkt me niet echt maatgevend voor heel Canada
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_63515653
quote:

Veel regels Hier is het juist vet relaxed, zeker in verhouding met NL. En ID in de kroeg went wel hoor, ik laat meestal gewoon m'n rijbewijs zien.. En restaurants zijn hier gewoon iets anders
pi_63521681
quote:

Dat ligt dan denk ik meer aan de omgeving.
pi_63537142
paspoort meeneemen naar de kroeg?
Hoe zit het eigelijk, moet je in Canada net als in Nederland jezelf altijd kunnen legetimeren.. m.a.w. moet ik altijd mn paspoort meeneemen waar ik ook ga?
Of zal mn ID kaart ook voldoende zijn als 'eerste' legetimatie
pi_63538701
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef axz0l het volgende:
paspoort meeneemen naar de kroeg?
Hoe zit het eigelijk, moet je in Canada net als in Nederland jezelf altijd kunnen legetimeren.. m.a.w. moet ik altijd mn paspoort meeneemen waar ik ook ga?
Of zal mn ID kaart ook voldoende zijn als 'eerste' legetimatie
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me als ik uitga. Zowel hier als toen ik in Canada zat en dat was genoeg. Ik weet niet of je je altijd moet kunnen legitimeren.
pi_63556079
vandaag lag er trouwens sneeuw hier wel bijzonder weinig (NLse hoeveelheid), dus na een dag volle zon was het meeste al wel weer weg
pi_63562606
Ga vandaag alles op de bus doen!
(keep your fingers crossed!) Hoop eigelijk dat ik voor 2009 antw. heb, maar denk het eigelijk wel. (en dan natuurlijk wel positief antwoord he)

Btw misschien dat ik erover heen gelezen heb, maar ik kon niet vinden dat je er dit keer een 'return'envelop in moest doen. Heb het wel maar gedaan, die postzegel boeit dan ook niet meer.
  vrijdag 28 november 2008 @ 06:22:45 #150
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_63585430
quote:
Ze zeggen dat je vanaf hier dat licht er van ook zou moeten kunnen zien... Ik zal wel niet goed opgelet hebben of zo
quote:

ID in de kroeg zijn ze enorm streng om, dat klopt. Voor de rest heb ik van regels nog heel weinig last gehad. Contract tekenen voor werk? Nog nooit van gehoord, ik heb nog niks getekend zelfs en toch elke maand loon

Restaurants heb je hier in overvloed, kroegen daar in tegen weer niet en als je die hebt zuigen ze meestal
pi_63585659
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 06:22 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je vanaf hier dat licht er van ook zou moeten kunnen zien... Ik zal wel niet goed opgelet hebben of zo
[..]

Gemiste kans
  vrijdag 28 november 2008 @ 07:24:49 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63585688
Ik ben in Januari weer eens in Canada. Ditmaal laat ik mijn Nederlandse paspoort gewoon lekker thuis.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63708345
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 07:24 schreef maartena het volgende:
Ik ben in Januari weer eens in Canada. Ditmaal laat ik mijn Nederlandse paspoort gewoon lekker thuis.
Amerikaans paspoort?
pi_63721588
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:05 schreef LoggedIn het volgende:
er lag vandaag echt sneeuw
Mag verdomme ook wel eens. Het is december
pi_63751926
Iemand eigelijk enig idee hoe lang het ongeveer duurt eer je antw. krijgt van de ambassade?
(ik ongeduldig? Echt niet...)
Kan me vorig jaar herinneren met mijn WHP dat ik 't voor het jaar om was mijn brief had.
Weet niet of YWEP ook zo snel gaat.
pi_63992570
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mag verdomme ook wel eens. Het is december

Op sommige plekken zak je nu weg tot boven je knieën Beat that NL
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:43:16 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63992672
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef missymuffet het volgende:
Iemand eigelijk enig idee hoe lang het ongeveer duurt eer je antw. krijgt van de ambassade?
(ik ongeduldig? Echt niet...)
Kan me vorig jaar herinneren met mijn WHP dat ik 't voor het jaar om was mijn brief had.
Weet niet of YWEP ook zo snel gaat.
goede vraag, ik heb hem ook deze week op de post gedaan. Nu heb ik nog even de tijd, maar lijkt me wel handig om te weten of ik het visum heb voordat ik vertrek op reis
pi_63993211
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:39 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Op sommige plekken zak je nu weg tot boven je knieën Beat that NL
Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.
pi_63994047
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:06 schreef tevebe het volgende:

[..]

Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.
Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).
pi_63995181
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).
Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweest
pi_63997112
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweest
Hmm, daar hebben we wel gereden idd, dus zou goed kunnen
pi_64038844

Wat een bikkel

Sloffie hoe bevalt de kou/sneeuw in Abby?
pi_64151618
Ik heb mijn visum! (voor YWEP) ben zoo blij, echt een pak van mijn hart.
Was zo gestressed de laatste dagen.
Dus eind Januari ga ik weer
pi_64152554
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
Gefeliciteerd
pi_64153334
nou, het zit er bijna op Vanavond mag ik het vliegtuig weer in, terug naar het land der belastingen, achterlijke verboden en het westerse 3e wereld wegennet
pi_64158965
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:06 schreef LoggedIn het volgende:
nou, het zit er bijna op Vanavond mag ik het vliegtuig weer in, terug naar het land der belastingen, achterlijke verboden en het westerse 3e wereld wegennet
Ik leef met je mee

Goede vlucht gewenst..
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:47:21 #168
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64159189
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
cool, wanneer had jij alles opgestuurd?
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:32:09 #169
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64168856
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:58 schreef tevebe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een bikkel

Sloffie hoe bevalt de kou/sneeuw in Abby?
Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)
pi_64171533
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:47 schreef kepler het volgende:

[..]

cool, wanneer had jij alles opgestuurd?
Heb het de 27ste op de bus gedaan.
Duurde iets van 3 weken.
Vrij snel nog eigelijk.
pi_64177522
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:32 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)
Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij mee
pi_64182568
Aahhh, ik begin ook aardig gestresst te raken. Mijn verklaring van goed gedrag duurde een eeuwigheid, dus die heb ik pas een dikke week geleden op kunnen sturen (de rest hadden ze al wel bij de ambassade). De uni wil dat ik eind december aankom, dus het wordt wel heel erg krap nu. Streeeessss.

Gelukkig heb ik sinds gisteren wel officieel woonruimte:

.

Is een woonwijk waar enkel graduate students wonen, een minuutje of twee lopen van het gebouw waar ik colleges zal volgen en mijn experimenten zal uitvoeren. Ik deel mijn huisje met een andere student, ieder een eigen kamer, maar gezamenlijke keuken, badkamer en woonkamer. Ik ben enorm blij dat ik iets on-campus heb kunnen vinden. Brrrr.
pi_64182648
Nu ziet het er trouwens ongeveer zo uit:

Op de plaatjes vind ik de sneeuw nog mooi...
pi_64182867
Waar is dat?
pi_64182906
Edmonton. Om heel precies te zijn, East Campus Village aan de University of Alberta.
pi_64182950
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef Petertje81 het volgende:
Edmonton. Om heel precies te zijn, East Campus Village aan de University of Alberta.
Lekker weer is het daar nu Wat ga je er studeren?
pi_64183528
Ja, ik zag het al. Ik heb gisteren maar even een nieuwe muts gekocht.

Neurolinguistiek. Hersenexperimenten naar taalverwerking. Ik heb er zin in.
pi_64183705
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:37 schreef Petertje81 het volgende:
Ja, ik zag het al. Ik heb gisteren maar even een nieuwe muts gekocht.

Neurolinguistiek. Hersenexperimenten naar taalverwerking. Ik heb er zin in.
Verstandig
Je opleiding klinkt uhm moeilijk
pi_64191545
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:40 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik leef met je mee

Goede vlucht gewenst..
Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellende Ik ben niet neergestort, maar daar is dan ook alles mee gezegd
pi_64191630
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellende Ik ben niet neergestort, maar daar is dan ook alles mee gezegd
Positief blijven denken, gratis rollercoaster ritje bij je vlucht gehad.
pi_64192002
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

dat nieteens, alle problemen deden zich voort op de verschillende vliegvelden
pi_64192044
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Owh, dan is het wel jammer. Vertel, vertragingen?
pi_64192232
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Inderdaad. Alles nog een beetje erger maken. Vinden de chicks leuk
pi_64192245
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Vliegtuig ijsvrij enzo maken waardoor je uren vertraging oploopt?
pi_64195775
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef Petertje81 het volgende:
Oehh nog een Edmonton-ganger... (hmm lekker Nederlands...)
Daar ga ik eind Januari ook heen, heb eindelijk mijn visum.
Zit alleen aan de andere kant van de rivier.
pi_64196870
Wat ga je in Edmonton doen, missy?
pi_64200708
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vliegtuig ijsvrij enzo maken waardoor je uren vertraging oploopt?
de-icing deden ze niet, maar het was gewoon een klerezooi. In Toronto viel 75cm sneeuw per uur volgens het nieuws, dus enorme vertragingen daar. Daardoor was het op Calgary ook kut, uiteindelijk waren al mn vluchten een uur vertraagd. Daardoor heb in Europa mijn vlucht gemist; gezeik en uren wachten enzow (en na 25u wakker zijn en rondhangen op vliegvelden/ vliegtuigen zit je daar echt niet op te wachten). En om het compleet te maken ligt mijn koffer nu nog ergens in Canada Ik kan straks nieteens een schone onderbroek aantrekken

maar goed, verder valt het wel mee.. Heb gewoon in de Nederlandse nacht geslapen, en gister bitterballen gegeten
pi_64200770
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

de-icing deden ze niet, maar het was gewoon een klerezooi. In Toronto viel 75cm sneeuw per uur volgens het nieuws, dus enorme vertragingen daar. Daardoor was het op Calgary ook kut, uiteindelijk waren al mn vluchten een uur vertraagd. Daardoor heb in Europa mijn vlucht gemist; gezeik en uren wachten enzow (en na 25u wakker zijn en rondhangen op vliegvelden/ vliegtuigen zit je daar echt niet op te wachten). En om het compleet te maken ligt mijn koffer nu nog ergens in Canada Ik kan straks nieteens een schone onderbroek aantrekken

maar goed, verder valt het wel mee.. Heb gewoon in de Nederlandse nacht geslapen, en gister bitterballen gegeten
Een uur vertraging? Vind ik eigenlijk nog best meevallen met dit weer. Wel klote dat je daardoor je aansluiting hebt gemist.

Hoe bevalt Nederland?
pi_64200791
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:36 schreef tevebe het volgende:

[..]

Een uur vertraging? Vind ik eigenlijk nog best meevallen met dit weer. Wel klote dat je daardoor je aansluiting hebt gemist.

Hoe bevalt Nederland?
Pfff, gisteravond op weg naar huis in de auto.. Mijn god wat is het Nederlandse verkeer chaotisch..

Verder, het eerste wat ik van Europa zag...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neuh, ik ben nog niet echt blij dat ik "terug" ben
pi_64200814
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Pfff, gisteravond op weg naar huis in de auto.. Mijn god wat is het Nederlandse verkeer chaotisch..

Verder, het eerste wat ik van Europa zag...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neuh, ik ben nog niet echt blij dat ik "terug" ben
Herkenbaar Ik had dan gelukkig geen regen, maar die drukte in het verkeer is gewoon vreselijk.

Praat je nu Nederlands met een Amerikaans accent?
pi_64200888
Ja, iedereen zwabbert maar van rechts naar links, grote snelheidsverschillen, heel de tijd bochten en opritten enzow.. Pff, relax!

Accent is gewoon nogsteeds hetzelfde, maar hier en daar komen er wel wat engelse woorden door Of dan moet je nadenken hoe je iets ookalweer zegt in het NLs
pi_64200903
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:51 schreef LoggedIn het volgende:
Ja, iedereen zwabbert maar van rechts naar links, grote snelheidsverschillen, heel de tijd bochten en opritten enzow.. Pff, relax!

Accent is gewoon nogsteeds hetzelfde, maar hier en daar komen er wel wat engelse woorden door Of dan moet je nadenken hoe je iets ookalweer zegt in het NLs
Maar je praat dus niet express met zo'n overdreven amerikaans accent Blijft altijd leuk om te horen als er van die mensen zijn de enkele weken/maanden wegblijven en dan ineens moeite hebben met de Nederlandse taal.
pi_64200920
mwah, denk dat ik daar te kort voor weg was.. Mn Engelse accent is ook niet veel beter geworden

Ik luister nu nog wel even naar m'n Canadese radiozender
pi_64200939
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:56 schreef LoggedIn het volgende:
mwah, denk dat ik daar te kort voor weg was.. Mn Engelse accent is ook niet veel beter geworden
Je moet juist gebruik maken van je accent.
pi_64201188
quote:
Homeless B.C. woman burns to death while trying to keep warm

ROSEMARY KEEVIL-FAIRBURN
With a report from The Canadian Press

December 20, 2008

VANCOUVER -- A scorched smell still lingered yesterday afternoon at the site where a 47-year-old homeless woman burned to death trying to stay warm as the early morning temperatures plunged below freezing in downtown Vancouver.

Police had visited the woman, known on the street as Tracey, three times to offer her shelter. Each time she refused. During the last visit, at about 12:30 a.m., an officer offered her a cigarette and she asked to borrow his lighter to light a candle, police said.

Four hours later, Lola Funk was travelling in a taxi when she saw the fire. "Originally I thought it was a garbage-can fire on the corner and, as we passed by in the cab, I realized that it was a shopping cart that was totally engulfed in flames and there was a charred body inside."

Constable Jana McGuinness said everything in the woman's possession went up in flames: "There was no way to save her. She died instantly. It was a pretty disturbing scene."

Bouquets of flowers were placed in the snow near the site. There were poinsettia from a group of Vancouver police, including Sergeant Steve Gibson who was one of the first people at the scene. "I never had anything like this in my 30 years of policing," he said. "She died alone."

Constable McGuinness said police are trying to get the homeless into shelters. On Monday night, they offered shelter to 101 people; only 12 accepted, and six accepted blankets, she said.

A homeless man, who called himself Raven, said that he knew the woman and she did not want to go into a shelter: "People will steal your stuff in a heartbeat," he said.

Judy Graves, with Vancouver's Tenant Assistance Program, said Tracey had a slight build and "was an extraordinarily sweet woman." Ms. Graves said Tracey had been living in the West End for years, and she would open doors for everyone in the neighbourhood as a way of panhandling.

Ms. Graves said there's a misconception in Vancouver that all the homeless are in the Downtown Eastside, but there are about 150 homeless people in the West End.

One homeless person, Darrell Mickasko, burned to death last winter. Pamela Erickson was with him and survived the fire. She said she is still haunted by the accident: "I find it hard to get over. I keep hearing him screaming."

The first bouquet of flowers set at the site where Tracey died had an anonymous note attached to it. "Sorry we never met," it said, "but we will see you on the other side."
pi_64201534
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:35 schreef LoggedIn het volgende:
das ook geen manier om aan je eind te komen
Nee idd. Waarom ging ze dan ook niet in op het aanbod?
pi_64203595
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:39 schreef Petertje81 het volgende:
Wat ga je in Edmonton doen, missy?
Ga daar een jaar werken in een restaurant.
(vorig jaar ook gedaan op een W&H visa)
Maar wilde heel graag terug, en dat kon alleen met een werkaanbod,...en dat is gelukt
pi_64221005
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:31 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Ga daar een jaar werken in een restaurant.
(vorig jaar ook gedaan op een W&H visa)
Maar wilde heel graag terug, en dat kon alleen met een werkaanbod,...en dat is gelukt
Ik moet zeggen dat ik vrij verbaasd ben dat ze je toch een visum hebben gegeven. Congrats uiteraard
pi_64232663
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik vrij verbaasd ben dat ze je toch een visum hebben gegeven. Congrats uiteraard
Waarom denk je dat ik zo'n stress had? Was zó bang dat ik 't niet zou krijgen,
maja een werkaanbod is een werkaanbod, als er specifieke regels voor zouden zijn, zouden
ze dat eigelijk ook al op de site moeten vermelden.(anders krijgen mensen valse hoop)
(had zelf ook al een mail gestuurd en toen zeiden ze dat de joboffer niet in je voor of nadeel werkt, dus volgens mij zolang je er een hebt,..zit je goed)

(en mijn brief was ook wel goed opgesteld, haha zo gedetailleerd mogelijk, niet alleen 'serveerster' ofzo neer gezet)
Maja het wachten zit er gelukkig op, vertrek over een maand al! Heb d'r zó'n zin in, boeit me niet dat 't nu ontzettend koud is, zolang ik maar kan gaan.
pi_64240973
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
pi_64251636
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
In de ochtend sta je wel soms stil, maar meestal kun je wel gewoon langzaam doorrijden. Vooral bij de Port Mann Bridge kan het een drama zijn. Oh en de tunnel bij Richmond is ook drama
pi_64258797
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:19 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik zo'n stress had? Was zó bang dat ik 't niet zou krijgen,
maja een werkaanbod is een werkaanbod, als er specifieke regels voor zouden zijn, zouden
ze dat eigelijk ook al op de site moeten vermelden.(anders krijgen mensen valse hoop)
(had zelf ook al een mail gestuurd en toen zeiden ze dat de joboffer niet in je voor of nadeel werkt, dus volgens mij zolang je er een hebt,..zit je goed)

(en mijn brief was ook wel goed opgesteld, haha zo gedetailleerd mogelijk, niet alleen 'serveerster' ofzo neer gezet)
Maja het wachten zit er gelukkig op, vertrek over een maand al! Heb d'r zó'n zin in, boeit me niet dat 't nu ontzettend koud is, zolang ik maar kan gaan.
Haha, die stress omtrent het visum is herkenbaar. Maar vanochtend.... YEAH! Eindelijk toch mijn visum binnen!

Ik heb ook maar meteen een vliegticket geboekt. Ik ga op de briljant gekozen datum 1 januari, omdat ik pas op 2 januari mijn kamer in mag. Nog maar een dikke week dus! Tot nu toe ben ik vrij relaxed geweest over mijn vertrek, maar toen ik net het vliegticket boekte begon het toch aardig te kriebelen. Het is toch best een grote stap en hij lijkt er niet kleiner op nu het zo dichtbij komt.
  woensdag 24 december 2008 @ 01:18:41 #204
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64311525
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij mee
Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
pi_64311618
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
[..]

Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
pi_64322127
ik heb geboekt!! Naja omgezet, had nog 'n ticket staan.
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
pi_64322563
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
pi_64326812
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
pi_64327010
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:25 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
pi_64328086
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:31 schreef tevebe het volgende:

[..]

London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
pi_64328467
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:58 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
Dat is wel relax dan. Ben ook wel jaloers
pi_64330395
quote:
.

Mooie vlucht heb je ook. Volgens mij de beste verbinding die er mogelijk is, ongeveer.

Rechtstreekse vluchten ben ik namelijk ook nog niet tegen gekomen. Ik moet zelfs twee keer overstappen, omdat ik zo kort van tevoren geboekt heb. In Londen (2 uur wachten) en in Vancouver (4 uur wachten). Maar ach, ik vind het zo'n probleem niet. In Vancouver ben ik rond etenstijd, dus daar ga ik gewoon even in een restaurantje zitten en een boek lezen.
pi_64330465
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
pi_64365105
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
pi_64365282
Verlate vrolijk kerstfeest.
pi_64365333
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:58 schreef Koploperkopper het volgende:
Verlate vrolijk kerstfeest.
Fijne 2e kerstdag
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:01:55 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64365380
quote:
tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?
pi_64373539
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:01 schreef kepler het volgende:

[..]

tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:29:09 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64373807
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:17 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
Ja ik ga op een W&H. In Australie heb je een speciale beurs waar ze je voor 99% zekerheid een baantje kunnen regelen in de wintersport in Canada. In principe is dat alleen voor Australiers, maar als ik zelf mijn visum en ticket zou regelen dan kon ik ook meedoen. Ik moet het nog even goed uitzoeken, maar anders ga ik sowieso vanuit Australie zoeken.
  woensdag 31 december 2008 @ 06:33:36 #220
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64523530
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
quote:
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:07 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:54 schreef tevebe het volgende:
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
pi_64629373
Ook tijdelijk woonachtig in Canada! Kelowna (BC)
pi_64629463
quote:
Op woensdag 31 december 2008 06:33 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
[..]

[..]

Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
[..]

Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
Wel gaaf dat je er op die manier bent gekomen. Ik hoorde dat er nog steeds een flink pak sneeuw ligt. Iets van 80cm ofzo?
  woensdag 14 januari 2009 @ 06:26:39 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65017416
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
-
pi_65064323
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 06:26 schreef maartena het volgende:
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
pi_65080436
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:44 schreef tevebe het volgende:

[..]

De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
De Niagara Falls, was voor mij persoonlijk 1 grote tegenvaller, misschien te hoge verwachtingen over de watervallen zelf, maar die kermis idd. Is in ieder geval 1 plek waar ik niet meer naar terug ga.
pi_65084217

ik mis canada
pi_65086683
Ik zou ze toch wel een keer willen bezoeken..

Sowieso geldt in het algemeen gewoon, zodra er hekken en/of toegangskaartjes in beeld komen, is het meestal kut
pi_65087739
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:

Sowieso geldt in het algemeen gewoon, zodra er hekken en/of toegangskaartjes in beeld komen, is het meestal kut
Het is inderdaad een must-see maar trek er geen dag voor uit om gezellig door het plaatsje te lopen ofzo.
pi_65089014
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:

Moet je ook zeker doen!
pi_65089673
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:15 schreef Cle0 het volgende:

ik mis canada
Welkom bij de club
  zaterdag 17 januari 2009 @ 03:25:29 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65133830
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:34 schreef Irrem het volgende:
De Niagara Falls, was voor mij persoonlijk 1 grote tegenvaller, misschien te hoge verwachtingen over de watervallen zelf, maar die kermis idd. Is in ieder geval 1 plek waar ik niet meer naar terug ga.
Het is ook DE tourist trap van Canada. Maar in de winter was ie toch erg mooi om te zien.
-
pi_65145975
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 03:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is ook DE tourist trap van Canada. Maar in de winter was ie toch erg mooi om te zien.
Zag het er zo uit?
pi_65147193
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zag het er zo uit?
[ afbeelding ]
Wel mooi ja!
pi_65147767
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:00 schreef Irrem het volgende:

[..]

Wel mooi ja!
Het was iig lekker rustig toen
pi_65899865
Jeej eindelijk tickets geboekt voor 2 weekjes vakantie in NL eind juni. Binnenlandse vluchten met Air Canada (Jazz) zijn nu goedkoop, $149 (normaal $300) voor Regina > Toronto en geen brandstof belasting. Volgens mij is dit ook voor andere vluchten. Toch had ik gehoopt dat de totale kosten minder zou zijn ivm de financiele crisis, maarja, voor het eerst in jaren een zomervakantie!! (ipv niet in het hoogseizoen door te hoge prijzen).

Weet iemand wat Martinair doet dit jaar? Als je via de website probeerd te boeken kan je niet meer vanuit of naar Canada vliegen (Toronto > Amsterdam). Proberen ze kosten te besparen door niet op TO te vliegen? (Teveel concurentie?).

Mijn ma heeft 5 pakjes croquetten ingeslagen alvast, ik hoop dat die niet freezerburned zijn over 5 maanden!
pi_65902266
Erg vooruitziend, je moeder!!
Is ze bang dat ze straks anders uitverkocht zijn?!!
 FR
pi_65926021
Je weet het maar nooit met de crisis he, Mora kan zomaar opgedoekt worden!!

Neu, ze waren in de aanbieding. Ik ben 14 dagen 'thuis' dus dat is 1.43 croquet per dag! Ooit eens croquetten gekocht bij een Nederlands winkeltje in Edmonton (zelf gemaakte) maar dat was net stopverf. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om ze te maken zoals Mora en Van Dobben doen...
pi_65928442
mss moet ik binnenkort toch eens een kroket eten. Vroeger vond ik ze niet lekker, dus ik eet altijd bitterballen.
pi_65933133
Is toch ongeveer hetzelfde? (afhankelijk van de "kok")
 FR
pi_65933774
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:17 schreef Bora-Bora het volgende:
Is toch ongeveer hetzelfde? (afhankelijk van de "kok")
mwah, zo ongeveer wel.. De verhouding prut/ krokant korstje is alleen wel heel anders, dat beinvloed de smaak ook
pi_65934467
Ja dat is idd zo, het krokante korstje vind ik het lekkerste dus moet ik ervoor zorgen dat er ook veel bitterballen op het menu staat! Ik hoop dat ik op de terugreis niet voor 2 zitplekken moet betalen want dat wordt 2 weken flink eten!

Gelukkig kan je steeds meer Nederlands voedsel hier krijgen, ik maak af en toe boerenkool ('kale', in een blik) en andijvie-stamppot met Goudse kaas en spekjes. Ook nasi is nu makkelijk te maken aangezien de Superstore Conimex produkten importeerd (sate saus, atjar tjampur (oid), nasi kruiden)!! Okay ik ben nu officieel erg hongerig, en ik zit nog 10 minuten op 't werk!!
pi_65937545
Ik moet toch eens naar de Superstore. Ik hoor daar veel goede dingen over.
pi_65964529
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 05:45 schreef Petertje81 het volgende:
Ik moet toch eens naar de Superstore. Ik hoor daar veel goede dingen over.
Ik weet niet of elke Superstore dezelfde produkten verkoopt maar aan Nederlandse produkten heb ik de volgende hier (Regina) gezien:

Goudse Kaas (uit Gouda, niet de neppe versie die in Canada gemaakt is en echt anders smaakt)
Diverse Conimex produkten (nasi kruiden, sambal, atjar, ketjap manis)
Kroepoek (niet echt Nederlands, maar hoort wel bij de Nasi!)
Diverse koekjes (Speculaas, gevulde speculaas, stroopwavels, Sprits, Kano's & Scholiertjes)
Drop (munt drop, dubbel zout en katjes)
pi_66361851
Jep hier ook bij de superstore Conimex en Drop!
De koekies heb ik nog niet gevonden, maar ik vermaak me perfect met Oreo's !
De niagara falls is de grootste afknapper die ik ooit heb gezien, je kon amper foto's maken door de duizenden toeristen en het stadje wat erbij is gebouwd deed me meer aan een opgetunede efteling denken!!

Nog 8 weekjes en ik ga weer naar Nederland; maar vind het niet eens zo erg
pi_66367335
quote:
Op maandag 23 februari 2009 02:48 schreef axz0l het volgende:
Jep hier ook bij de superstore Conimex en Drop!
De koekies heb ik nog niet gevonden, maar ik vermaak me perfect met Oreo's !
De niagara falls is de grootste afknapper die ik ooit heb gezien, je kon amper foto's maken door de duizenden toeristen en het stadje wat erbij is gebouwd deed me meer aan een opgetunede efteling denken!!

Nog 8 weekjes en ik ga weer naar Nederland; maar vind het niet eens zo erg
Hoe was de rondtrip?
pi_66429363
Hmm.. zowel plus en minpunten.

Toronto is een vieze grauwe saaie stad, de Niagara falls is idd de grootste tourist-trap die ik ooit gezien heb en NY was erg vet, al vind ik dat ook een vieze stad! Wel erg mooi.
Tijd vliegt hier wel trouwens, zit alweer op de helft en minder dan 8 weken ben ik weer in NL.. wow
pi_66456313
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef axz0l het volgende:

Toronto is een vieze grauwe saaie stad, de Niagara falls is idd de grootste tourist-trap die ik ooit gezien heb en NY was erg vet, al vind ik dat ook een vieze stad! Wel erg mooi.
Tijd vliegt hier wel trouwens, zit alweer op de helft en minder dan 8 weken ben ik weer in NL.. wow
Hm ik vond Toronto in de winter wel leuk. Vies kon ik het zeker niet noemen. Niagara Falls moet je niet te lang blijven. Even die watervallen bekijken en meteen weer gaan.
pi_66458325
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef axz0l het volgende:

Vies als in veel industrie enzo of vanwege veel troep op straat? Ik ben nooit in de winter in Toronto geweest dus kan het er allemaal wat viezer uitzien door de vervuilde sneeuw enzo.

Over het algemeen vind ik de Canadese steden een stuk schoner dan Nederlandse steden; mensen gooien veel minder hun troep op straat maar netjes in de prullenbak. Ik heb echt bijna geen kauwgum in de winkelstraten gezien en als ik dan op visite ben in NL heb ik soms het gevoel dat ik op een rubbere/geplastificeerde straat loop!

Ook de parken in de stad vind ik een stuk schoner, moet altijd een beetje walgen als ik in een stadspark ben in Nederland en ik zie gebruikte luiers, ondergoed en (bruin) toiletpapier in de bosjes.

Ook weet ik dat hier in Regina de 'streetsweepers' echt vaak door de stad trekken om de straten netjes te houden. Alleen vaak wel in de vroege vroege ochtend dus dan word ik wel eens wakker van het 'beep beep beep' als ze achteruit gaan, maarja.

Ik denk dat het een combinatie is van dat de mensen hier meer netjes zijn en dat de gemeente er meer aan doet om alles schoon te houden.

Het zal natuurlijk ook wel anders zijn in sommige buurten van de grote steden in Canada maar daar zijn het vooral de achtertuinen en backalleys die smerig zijn, niet de publieke gebieden.

[ Bericht 16% gewijzigd door jeroen1976 op 25-02-2009 20:37:43 ]
pi_66462792
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Vies als in veel industrie enzo of vanwege veel troep op straat? Ik ben nooit in de winter in Toronto geweest dus kan het er allemaal wat viezer uitzien door de vervuilde sneeuw enzo.

Over het algemeen vind ik de Canadese steden een stuk schoner dan Nederlandse steden; mensen gooien veel minder hun troep op straat maar netjes in de prullenbak. Ik heb echt bijna geen kauwgum in de winkelstraten gezien en als ik dan op visite ben in NL heb ik soms het gevoel dat ik op een rubbere/geplastificeerde straat loop!

Ook de parken in de stad vind ik een stuk schoner, moet altijd een beetje walgen als ik in een stadspark ben in Nederland en ik zie gebruikte luiers, ondergoed en (bruin) toiletpapier in de bosjes.

Ook weet ik dat hier in Regina de 'streetsweepers' echt vaak door de stad trekken om de straten netjes te houden. Alleen vaak wel in de vroege vroege ochtend dus dan word ik wel eens wakker van het 'beep beep beep' als ze achteruit gaan, maarja.

Ik denk dat het een combinatie is van dat de mensen hier meer netjes zijn en dat de gemeente er meer aan doet om alles schoon te houden.

Het zal natuurlijk ook wel anders zijn in sommige buurten van de grote steden in Canada maar daar zijn het vooral de achtertuinen en backalleys die smerig zijn, niet de publieke gebieden.
In de zomer van 2007 was Vancouver vies. Toen waren de vuilnismannen wekenlang aan het staken ofzoiets.
pi_66469165
Mijn ervaring hier in Edmonton is ook dat men de straten netjes schoon houdt. Wel is men nogal laks waar het het sneeuw-/ijsvrij maken van de trottoirs betreft. Waarschijnlijk beschouwt men dat als Sisyphusarbeid. Niet onterecht, overigens. Ik zou er ook niet aan beginnen.

De Superstore beviel me overigens wel. Ik vond vooral de bakken met bulkgoederen bijzonder. Die had ik nog niet eerder gezien.
pi_66469189
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Hehe, hier gisteren ook. Aangezien ik on campus woon worden de trottoirs hier schoongemaakt door een door de universiteit ingehuurd bedrijf (Godzijdank!). Dat gebeurt inderdaad vroeg in de ochtend. Om vijf uur, welteverstaan. Beep, beep, beep, BEEP, BEEP, BEEP, BEEP!, BEEP!, BEEP!. Ik toch maar eens uit mijn raam kijken. Kijk ik die man recht in zijn gezicht aan, op nog geen twee meter afstand. Ik heb maar vriendelijk gelachen en mijn hand opgestoken alvorens kreunend onder mijn dekbed te verdwijnen. Hij kan er ook niets aan doen natuurlijk.
  woensdag 11 maart 2009 @ 05:42:03 #252
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_66923099
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat is idd zo, het krokante korstje vind ik het lekkerste dus moet ik ervoor zorgen dat er ook veel bitterballen op het menu staat! Ik hoop dat ik op de terugreis niet voor 2 zitplekken moet betalen want dat wordt 2 weken flink eten!

Gelukkig kan je steeds meer Nederlands voedsel hier krijgen, ik maak af en toe boerenkool ('kale', in een blik) en andijvie-stamppot met Goudse kaas en spekjes. Ook nasi is nu makkelijk te maken aangezien de Superstore Conimex produkten importeerd (sate saus, atjar tjampur (oid), nasi kruiden)!! Okay ik ben nu officieel erg hongerig, en ik zit nog 10 minuten op 't werk!!
We hebben hier zelfs een Nederlandse winkel die allerlei dingen uit Nederland laat verschepen

Safe on Foods heeft trouwens ook veel zooi van knor en dergelijke, speculaasjes & stroopwafels daar ook gehaald en nog veel meer dingen die we ook in Nederland hebben. Maar goed, we gaan nog niet dood want we hebben Boston Pizza nog (met mooie serveersters )
pi_66924720
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 05:42 schreef Sloffie het volgende:

[..]

We hebben hier zelfs een Nederlandse winkel die allerlei dingen uit Nederland laat verschepen

Safe on Foods heeft trouwens ook veel zooi van knor en dergelijke, speculaasjes & stroopwafels daar ook gehaald en nog veel meer dingen die we ook in Nederland hebben. Maar goed, we gaan nog niet dood want we hebben Boston Pizza nog (met mooie serveersters )
Mooie serveersters hebben ze ook bij Sammy J

Trouwens nog steeds flink aan het werk? Ik hoorde op de radio dat er flink wat auto's van de weg waren gegleden maandag door de sneeuwval tussen Abby en Chiliwack.
pi_66947983
Nu mag het toch echt wel voorjaar worden hoor, wind chill van -47 vanochtend. Het is 11 Maart moeder natuur!!!! Wie heeft er een goede baan in BC voor mij?
pi_66958726
Weet iemand of het goed vertoeven is in Vancouver? Hoor van iedereen dat het zeer onveilig is door de vele gangs, zwervers en andere criminaliteit.
Zit daar volgende week een weekendje.
Winkels open op zondag btw?
pi_66959796
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 07:51 schreef axz0l het volgende:
Weet iemand of het goed vertoeven is in Vancouver? Hoor van iedereen dat het zeer onveilig is door de vele gangs, zwervers en andere criminaliteit.
Zit daar volgende week een weekendje.
Winkels open op zondag btw?
Vancouver en zeer onveilig? Dat is nieuw voor me. Ik heb er regelmatig snachts in mn eentje gelopen. Heb me nooit onveilig gevoeld. Je moet alleen wegblijven uit East Vancouver.
Winkels zijn gewoon open op zondag.
Er zijn nu wel meer moorden als eerst, maar een paar jaar terug waren er ook bendes bezig in Calgary en daar heb ik me ook nooit onveilig gevoeld en ik was er in die periode. In NY worden ook superveel mensen vermoord, daar heb ik me ook niet onveilig gevoeld. Ook niet snachts in Brooklyn.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:16:19 #257
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_66963577
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen. Als je er de grond voor hebt dan zet je er zo wat boerenkool in. niets gaat boven verse boerenkool van het land.

Ik weet niet wat er al wel te verkrijgen is?! Ik denk dat de zomer daar goed genoeg is voor het verbouwen van bijvoorbeeld bieten, bonen, peulen, zomerandijvie en meer van dat spul. Lijkt me ideaal.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_66989882
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen. Als je er de grond voor hebt dan zet je er zo wat boerenkool in. niets gaat boven verse boerenkool van het land.

Ik weet niet wat er al wel te verkrijgen is?! Ik denk dat de zomer daar goed genoeg is voor het verbouwen van bijvoorbeeld bieten, bonen, peulen, zomerandijvie en meer van dat spul. Lijkt me ideaal.
Kan je hier bij de betere tuinzaak allemaal krijgen hoor! Zelfs boerenkool ('Cale'). We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf. 'Jammer genoeg' hebben de kinderen het vorig jaar grotendeels overgenomen van de ouders en die kunnen niet echt Nederlands meer spreken.

Vorige zomer/najaar heb ik geoogst van mijn eigen tuintje: aardappelen, tuinbonen, courgettes (lekker groot laten worden, in de winkels kan je alleen maar superkleintjes krijgen), erwten, bonen, peultjes, andijvie, spinazie, worteltjes en radijsjes.
pi_66990122
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Kan je hier bij de betere tuinzaak allemaal krijgen hoor! Zelfs boerenkool ('Cale'). We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf. 'Jammer genoeg' hebben de kinderen het vorig jaar grotendeels overgenomen van de ouders en die kunnen niet echt Nederlands meer spreken.

Vorige zomer/najaar heb ik geoogst van mijn eigen tuintje: aardappelen, tuinbonen, courgettes (lekker groot laten worden, in de winkels kan je alleen maar superkleintjes krijgen), erwten, bonen, peultjes, andijvie, spinazie, worteltjes en radijsjes.
Heb je ook turnip?
pi_66993497
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb je ook turnip?
Nee nog niet geprobeerd, ik zal zien of ik dit jaar ruimte heb in de tuin . Dat zal wel lukken want we hebben onze hot tub verkocht (kwam met het huis en we gebruikte het nooit) dus is er wat meer ruimte ontstaan.

Hier is een plaatje, vorig jaar was een uitprobeersel aangezien ik pas een jaar in mijn huis zit en niet wist hoe de grond was voor het verbouwen van groentes.

De erwt planten waren 2 meter hoog en de courgettes zijn nog steeds niet allemaal op (ingevroren) dus het zit goed met de grond kwaliteit in Noord-Regina .
pi_67015218
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:51 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Nee nog niet geprobeerd, ik zal zien of ik dit jaar ruimte heb in de tuin . Dat zal wel lukken want we hebben onze hot tub verkocht (kwam met het huis en we gebruikte het nooit) dus is er wat meer ruimte ontstaan.

Hier is een plaatje, vorig jaar was een uitprobeersel aangezien ik pas een jaar in mijn huis zit en niet wist hoe de grond was voor het verbouwen van groentes.

[ link | afbeelding ]

De erwt planten waren 2 meter hoog en de courgettes zijn nog steeds niet allemaal op (ingevroren) dus het zit goed met de grond kwaliteit in Noord-Regina .
Hot tub lijkt me nou echt ideaal. Zeker als het buiten wat kouder is/sneeuwt.
Hoelang duurt het groenteseizoen bij jullie? Toen ik in Dawson zat werd alles eind september al binnen gezet om het te beschermen tegen de kou en rond april/mei zou alles weer buiten worden gezet.
pi_67034642
Dat dacht ik dus ook, maar we hebben nu liever meer ruimte in de achtertuin. Kan altijd weer een hot tub kopen, maar dan op ons toekomstige acreage net buiten de stad. Het groeiseizoen is idd vrij kort, laat april tot begin september. Dat is lang genoeg voor de meeste groenten dus geen probleem!!
  zondag 15 maart 2009 @ 05:07:47 #263
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_67060985
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:04 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mooie serveersters hebben ze ook bij Sammy J

Trouwens nog steeds flink aan het werk? Ik hoorde op de radio dat er flink wat auto's van de weg waren gegleden maandag door de sneeuwval tussen Abby en Chiliwack.
Vandaag ffies bij Sammy's langs gereden, zag er op zich wel leuk uit, binnenkort maar eens proberen. Vanavond was dat niet mogelijk want 'the dragon fort' (van gehoord?) riep ons dus moesten we daar eten

Mensen die niet kunnen rijden Valt er 1 cm sneeuw en dan staan al die grappige figuren gelijk op de rem. Enorme grote auto's, dikke trucks, allemaal gebouwd voor dit soort weersomstandigheden en dan krijg je dit. Er zijn volgens mij maandag 4 mensen omgekomen op de highway naar Chilliwack in 1 ongeluk. Welk radiostation luister je trouwens, wij hebben altijd virgin radio opstaan
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 07:51 schreef axz0l het volgende:
Laatst in 2 weken 13 doden door 'gang related' geweld maar dat is vooral in 1 gedeelte. Soort van tuig ruimt tuig op.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen.
Je zou voor de grap eens een willekeurig tuiniers bedrijf of kas in moeten lopen in BC, kans is groot dat er enorm veel Pakistanen en Mexicanen aan het werk zijn maar dat de grote baas een Nederlander of een Duitser is Ik heb een tijdje in die kassen hier gewerkt, heel wat verschillende maar de eigenaren zijn allemaal uit Europa. Trouwens ook nog gewerkt in een kas die groter was dan het hele dorp van waar ik vandaan kom
pi_67061481
quote:
Op zondag 15 maart 2009 05:07 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Vandaag ffies bij Sammy's langs gereden, zag er op zich wel leuk uit, binnenkort maar eens proberen. Vanavond was dat niet mogelijk want 'the dragon fort' (van gehoord?) riep ons dus moesten we daar eten

Mensen die niet kunnen rijden Valt er 1 cm sneeuw en dan staan al die grappige figuren gelijk op de rem. Enorme grote auto's, dikke trucks, allemaal gebouwd voor dit soort weersomstandigheden en dan krijg je dit. Er zijn volgens mij maandag 4 mensen omgekomen op de highway naar Chilliwack in 1 ongeluk. Welk radiostation luister je trouwens, wij hebben altijd virgin radio opstaan
[..]

Laatst in 2 weken 13 doden door 'gang related' geweld maar dat is vooral in 1 gedeelte. Soort van tuig ruimt tuig op.
[..]

Je zou voor de grap eens een willekeurig tuiniers bedrijf of kas in moeten lopen in BC, kans is groot dat er enorm veel Pakistanen en Mexicanen aan het werk zijn maar dat de grote baas een Nederlander of een Duitser is Ik heb een tijdje in die kassen hier gewerkt, heel wat verschillende maar de eigenaren zijn allemaal uit Europa. Trouwens ook nog gewerkt in een kas die groter was dan het hele dorp van waar ik vandaan kom
The dragon fort zegt me niks. Die 4 was toch vanwege die vrachtwaqen die door de berm kwam ofzo en toen een andere auto raakte? Ik luister regelmatig nog 'the Fox' (cfox), omdat de ochtendshow hilarisch is.
pi_67064105
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef jeroen1976 het volgende:
We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf.
Dat doet me aan veel lekkerdere dingen denken dan groentes
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:35:48 #266
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67938037
* Hi_flyer Emigreren wil......
pi_67986658
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:35 schreef Hi_flyer het volgende:
* Hi_flyer Emigreren wil......
Is er iets wat je tegen houdt...?
  zondag 26 april 2009 @ 01:39:13 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_68382661
* Blik is dit moment in Vancouver voor werk.

morgen naar Grouse Mountain, maandag Stanley Park, Gastown en QE park, dinsdag een culinaire tour, afsluiting van het congres meemaken van Alan Greenspan en dan weer naar huis.
pi_68382895
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:39 schreef Blik het volgende:
* Blik is dit moment in Vancouver voor werk.

morgen naar Grouse Mountain, maandag Stanley Park, Gastown en QE park, dinsdag een culinaire tour, afsluiting van het congres meemaken van Alan Greenspan en dan weer naar huis.
Hoe is het weer er nu? Ga je ook nog naar Capilano of Lynn Park?
  zondag 26 april 2009 @ 02:26:01 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_68383039
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:00 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe is het weer er nu? Ga je ook nog naar Capilano of Lynn Park?
Het weer is eigenlijk best prima, 13 graden met een zonnetje. Goed uit te houden in ieder geval. het wordt de komende dagen nog iets warmer, richting de 17 graden.

Capilano ga ik ook nog naartoe, volgens mij kom je daarlangs als je naar Grouse Mountain gaat. Lynn park staat volgens mij niet in de planning.
pi_68383061
Hier in Edmonton is Capilano een mall, dus ik vroeg me af waar jullie het over hadden.

Ik heb het gevonden. Ik heb geen enorme last van hoogtevrees, maar hier zou ik toch wel wat kriebels voelen:

[ Bericht 1% gewijzigd door Petertje81 op 26-04-2009 02:38:37 ]
pi_68383105
Hmm. Edit plus plaatje is blijkbaar geen geslaagde combinatie.

http://www.destination360(...)uspension-bridge.jpg
pi_68385354
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Het weer is eigenlijk best prima, 13 graden met een zonnetje. Goed uit te houden in ieder geval. het wordt de komende dagen nog iets warmer, richting de 17 graden.

Capilano ga ik ook nog naartoe, volgens mij kom je daarlangs als je naar Grouse Mountain gaat. Lynn park staat volgens mij niet in de planning.
Klopt, Lynn ligt ook niet al te ver van Grouse en is (iets) minder bekend. Is ook gratis, alleen minder hoog en minder lang.
pi_68385372
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:32 schreef Petertje81 het volgende:
Hier in Edmonton is Capilano een mall, dus ik vroeg me af waar jullie het over hadden.

Ik heb het gevonden. Ik heb geen enorme last van hoogtevrees, maar hier zou ik toch wel wat kriebels voelen:

[ afbeelding ]
Plaatje werkt toch gewoon? Een vrouw heeft eens een baby van die brug afgegooid.
pi_68396571
Heh, die is een aardig stukje naar beneden gevallen dan Die brug heb ik ook op gelopen, mr was verder niet heel bijzonder eig..
pi_68397116
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:48 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, die is een aardig stukje naar beneden gevallen dan Die brug heb ik ook op gelopen, mr was verder niet heel bijzonder eig..
Mwah ik vond het wel even zweten toen ik er op liep. Maar het is wel echt zo'n must om die te bezoeken.
  maandag 27 april 2009 @ 08:50:53 #277
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_68413795
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar California
pi_68433513
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:50 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar California
Oregon schijnt ook echt heel mooi te zijn. Plaats je foto's van je roadtrip? Bevalt Abby nog? Volgend jaar ga ik een bezoekje brengen aan UFV.
pi_68742090
Heeft een van de fokkertjes weleens in Winnipeg gezeten?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_68742784
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:24 schreef Wackyduck het volgende:
Heeft een van de fokkertjes weleens in Winnipeg gezeten?
Ik heb er een uitgebreide lunch gehad in die uitkijktoren (soort euromast, ben de naam vergeten) en daarna even rond gekeken in the Forks. Verder, zijn er in de zomer heel veel muskieten.

Mijn bezoek was trouwens maar enkele dagen net buiten Winnipeg.
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:07:03 #281
64191 boerinnetje
Kendime yeni bir ben lazým
pi_68779900
Heb 8 maanden in Winnipeg gewoond, woon nu in de GTA en ik zou zo naar Winnipeg teruggaan... Op de prairies zijn de mensen sowieso aardiger en de zomers zijn daar FANTASTISCH.... De winters een ander verhaal, maar omdat de zon toch veel schijnt wordt je niet zo depressief van al dat grijze gebeuren wat we hier (GTA) hebben...

Nee, geef mij maar Winnipeg!
C'est la vie, et la vie est belle!
pi_68784972
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:07 schreef boerinnetje het volgende:

Dat is mooi om te horen.

Ik heb wellicht de mogelijkheid om daar een paar maanden naar toe te gaan.
pi_68785309
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:07 schreef boerinnetje het volgende:
Heb 8 maanden in Winnipeg gewoond, woon nu in de GTA en ik zou zo naar Winnipeg teruggaan... Op de prairies zijn de mensen sowieso aardiger en de zomers zijn daar FANTASTISCH.... De winters een ander verhaal, maar omdat de zon toch veel schijnt wordt je niet zo depressief van al dat grijze gebeuren wat we hier (GTA) hebben...

Helemaal mee eens! Eindelijk iemand die ook de prairies niet vreselijk saai vindt! De zomers zijn inderdaad prachtig, en de winters ook (als je tegen de kou kan). De mensen zijn inderdaad ook een stuk vriendelijker, behulpzaam en opener hier dan in de grote steden in het Westen en Oosten (kan dat alleen voor Toronto, Vancouver, Edmonton en Calgary zeggen, in andere grote steden ben ik niet geweest).

Om welke reden ben je van Winnipeg naar TO verhuisd?

Ik zit nu al weer 7 jaar in Regina (SK) en heb het nog steeds naar m'n zin. Ik ben nog nooit in Winnipeg geweest maar mijn vriendin heeft er een jaar gewoont en zegt dat het net Regina is, alleen twee keer zo groot.

Ik wacht nog steeds op een mede-fok!ker in mijn omgeving . Het percentage Nederlanders is zeer laag hier - in de 7 jaar heb ik maar 2 mensen ontmoet die hier permanent wonen en nog Nederlands spreken. Ik liep een keertje rond in de locale Home Depot en hoor iemand 'koningin Beatrix' zeggen. Dat was erg vreemd om te horen. Nog een tijdje staan babbelen met deze mannen -- twee (nu oude) NL boeren die in de jaren 70 geemigreerd waren maar nog vloeiend Nederlands spreken.

Ik heb nu al af en toe al moeite om uit mijn woorden te komen omdat mijn gedachtes (en dromen) helemaal in het engels zijn al een paar jaar.
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:49:19 #285
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_68791098
Is onroerend goed nou zo duur geworden de laatste jaren of verbeeld ik me dat?
pi_68818988
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Is onroerend goed nou zo duur geworden de laatste jaren of verbeeld ik me dat?
Dat ligt eraan waar je kijkt. In de steden is het zeker omhoog gegaan (Al is het nog steeds een stuk goedkoper waar ik woon dan een gemiddelde Nederlandse stad of andere Canadese stad).

Voorbeeld van mijn huis:
Stad: Regina, Saskatchewan
Inwoners: 190,000

Vrijstaande Bungalow in rustige suburb
Leefbare ruimte oppervlak:: 220 m2
4 slaapkamers, 2 badkamers (douche/bad/wc/wastafel) en 1 halve badkamer (wc/wastafel)
Gekocht February 2008
Prijs: 141,000 Euro

Prijs die de gemeente aan het begin van 2009 heeft vastgesteld voor mijn huis (ivm belasting): 185,000 Euro

Prijs die de vorige bewoners betaald hadden in 2001 was 100,000 Euro.

Dus ja, sinds 2001 is de waarde/prijs flink omhoog gegaan, zo'n 12k per jaar.

Ter vergelijking met de rest van Canada - hetzelfde type huis is in TO gemiddeld 275,000 Euro en in Vancouver 400,000 Euro.

Net zoals in NL, het platteland is een stuk goedkoper, in SK gemiddeld 75,000 Euro (en dan heb je er ook een lap grond bij).
pi_68848439
Hoe zit het eigenlijk met het Canadese visumbeleid? Op de website van de Canadese ambassade in Nederland verwijzen ze meteen door naar Berlijn, lekker is dat...
pi_68849496
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:58 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het Canadese visumbeleid? Op de website van de Canadese ambassade in Nederland verwijzen ze meteen door naar Berlijn, lekker is dat...
Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.

Toen ik bij de Canadeze douane kwam verteld dat ik 6 maanden op visitors visa wilde verblijven maar omdat ik geen bewijs van een redelijke hoeveelheid geld had kreeg ik een visum voor 3 maanden. Na 2 maanden een verlenging aangevraagd voor nog 3 maanden en die had ik binnen 2 weken terug gekregen en geaccepteerd.

Als je getrouwd ben met een Canadees is dat allemaal een stuk makkelijker. Zodra je al het papierwerk (landed immigrant) hebt ingevuld dan mag je zowiezo in Canada verbijven totdat je antwoord terug heb gekregen. Je mag zelfs al werken, je krijgt een tijdelijke SIN (Social Security Number) en je kan zo'n beetje doen wat je wilt. Als je papierwerk afgewezen wordt moet je natuurlijk alles weer inleveren en terug naar NL, maar dat heb ik niet meegemaakt.

Dit alles was wel in 2001 dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.
pi_68851380
Een SIN nummer, dat klinkt wel spannend natuurlijk.

Maar ik hoorde vanuit daar dat de regels wel eens onduidelijk zijn met betrekking tot wanneer je wel/niet een visum nodig hebt. Maar door die papiermolen moet ik uiteindelijk wel heen zien te komen.
pi_68920050
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:26 schreef Wackyduck het volgende:
Een SIN nummer, dat klinkt wel spannend natuurlijk.

Maar ik hoorde vanuit daar dat de regels wel eens onduidelijk zijn met betrekking tot wanneer je wel/niet een visum nodig hebt. Maar door die papiermolen moet ik uiteindelijk wel heen zien te komen.
Lol ja nu je het zo zegt inderdaad. Mijn SIN is alleen niet 666 of 69 ofzo...

Je hebt ten alle tijden een visum nodig als je langer dan een paar weken (vakantie) verblijft. Tot 6 maanden kan je dus een vakantie visum krijgen zonder veel gedoe, zolang je maar wat geld in je pocket hebt en een geldig vliegtuig ticket terug.

Ga jij voor een werk visum? Ik weet niet hoe moeilijk die nu te verkrijgen zijn ivm de vele ontslagen in vooral Ontario. Je beste kans is dan Manitoba of Saskatchewan die zich nog goed standhouden in de economische crisis.

Familie-visum is natuurlijk het makkelijkst en het papierwerk en kosten zijn goed te doen. Dit kostte mij 7 jaar geleden zo'n $2500 CAD en 4 maanden wachten op papierwerk (ik zat dus al in Canada) -- ik heb geen idee wat dat nu is.
pi_68920202
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:35 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.

Toen ik bij de Canadeze douane kwam verteld dat ik 6 maanden op visitors visa wilde verblijven maar omdat ik geen bewijs van een redelijke hoeveelheid geld had kreeg ik een visum voor 3 maanden. Na 2 maanden een verlenging aangevraagd voor nog 3 maanden en die had ik binnen 2 weken terug gekregen en geaccepteerd.

Als je getrouwd ben met een Canadees is dat allemaal een stuk makkelijker. Zodra je al het papierwerk (landed immigrant) hebt ingevuld dan mag je zowiezo in Canada verbijven totdat je antwoord terug heb gekregen. Je mag zelfs al werken, je krijgt een tijdelijke SIN (Social Security Number) en je kan zo'n beetje doen wat je wilt. Als je papierwerk afgewezen wordt moet je natuurlijk alles weer inleveren en terug naar NL, maar dat heb ik niet meegemaakt.

Dit alles was wel in 2001 dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.
En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?
pi_68920205
Ik heb een baantje van 3 maanden aangeboden gekregen in Manitoba, dus zij sturen in principe een uitnodigingsbrief. Ik ben een single student, dus van een familie-visum lijkt me geen sprake.

En $2500 is een behoorlijke smak geld. Heb je niet een nulletje te veel getypt?
pi_68920250
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?
Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.
pi_68920398
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.
Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloeren
pi_68920456
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:54 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloeren
Jij bent al een stapje verder dan ik dan.
pi_68927968
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een baantje van 3 maanden aangeboden gekregen in Manitoba, dus zij sturen in principe een uitnodigingsbrief. Ik ben een single student, dus van een familie-visum lijkt me geen sprake.

En $2500 is een behoorlijke smak geld. Heb je niet een nulletje te veel getypt?
Een baan aangeboden krijgen maakt het een stuk makkelijker om een werk visum te krijgen. Dan kan je de contact persoon e.d. op de formulieren invullen en dat versneld de boel meestal flink.

$2500 is niet veel voor een immigratie process hoor! In NL was ik dat al kwijt voor de eerste ronde van papierwerk voor mn toenmalige vriendin, zonder de gezondheidskeuring (ook een paar honderd), de tweede ronde van papierwerk en ten slotte de notaris en de verblijfsvergunning zelf.

Ik ken iemand die een paar jaar geleden met een werk visum is gekomen en die was het dubbele kwijt, immigreren naar een populair land kost vrij veel!
pi_68952652
Maar ik ga niet permanent, maar voor een paar maanden, dan zou $2500 wel veel te duur zijn.

Jij woont nu dus 7 jaar in Canada, heb je al die tijd in Regina gewoond?
pi_69036728
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:38 schreef Wackyduck het volgende:
Maar ik ga niet permanent, maar voor een paar maanden, dan zou $2500 wel veel te duur zijn.

Jij woont nu dus 7 jaar in Canada, heb je al die tijd in Regina gewoond?
Aaah okay, nou dan is het geen $2500 hoor! Dat kost idd zo'n 100 Euro zover ik mij dat kan herinneren.

Mijn eerste jaar woonde ik in het plaatsje Meadow Lake (5000 inw), net op het randje van noord-Saskatchewan en daarmee de rimboe. Ik mis dat wel een beetje, de uitgestrekte bossen en vele meren en riviertjes (met de bijbehorende zwarte beren, wolven, elanden, bevers etc).

Maar dit weekend (+maandag) lekker naar mijn vriendins vader die in het noorden woont en vissen en op de quad door de bossen trekken.

Enfin, daarna dus naar Regina vertrokken, iets dat tijdelijk had moeten zijn, maar na 6 jaar ben ik nog steeds hier.Toch nu maar een huis gekocht vorig jaar en dit of volgend jaar een acreage net buiten de stad. Daar willen we in principe een Bed & Breakfast opzetten maar we zien wel. Diep in mijn hart wil ik eigenlijk naar B.C. verhuizen maarja, ik heb het op dit moment prima naar mijn zin hier (werk, vrienden, goedkoop wonen).
pi_69037365
Dat is al een schappelijker prijsje.

Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
pi_69065922
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Wackyduck het volgende:
Dat is al een schappelijker prijsje.

Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
Nee hoor, nouja, niet echt veel. Af en toe wordt het aangeraden om je kinderen niet buiten het dorp te laten spelen ivm een rondlopende beer. Ook is het altijd even uitkijken als je naar de lokale vuilnisbelt gaat om een lading te droppen aangezien dat meestal een populaire uithangplek is voor de beren in de omgeving.

Wolven zie je niet veel, die zijn schuw en blijven meestal diep in de bossen. Horen doe je ze zeker wel, in het begin toen ik er woonde was dat wel spannend maar op een gegeven moment ben je er aan gewent en voel je je veilig. Veel mensen hebben een jacht geweer mee in de truck als ze er op uit gaan in de bush dus mochten er aggresieve dieren in de buurt zijn dan heb je snel hulp.

Coyote's (zoals de Willie E. Coyote van Roadrunner) kom je ook regelmatig tegen maar die zijn meestal bang voor mensen. Ze lijken op een wolf maar zijn een stukje kleiner en lichter (30kg vs 65kg).

Volgens mij zijn er wel meer Fok!kers die permanent in Canada wonen toch? De grootste verschillen tussen het wonen in NL en CAN...
> het leven vind ik hier eenvoudiger
> een stuk minder stress
> meer vrijheid om te doen en laten wat je wilt
> de leefkosten zijn een stuk lager dus hou je meer geld over (ik in ieder geval) voor 'leuke' dingen
> over het algemeen vind ik de mensen een stuk vriendelijker, gastvrij en open -- dit vooral met mensen die je voor het eerst ontmoet, of zelfs in de bus of trein gewoon gezellig babbelen met wildvreemden
> minder aggressie, ik voel mij hier een stuk veiliger op straat dan in elke willekeurige stad in Nederland
> de 'we doen dit wel even met z'n allen' mentaliteit - mensen helpen elkaar echt veel, ook vreemden, als iemand in de problemen zit en zijn beledigt als je iets wilt geven voor hun hulp (zal in NL ook wel gebeuren natuurlijk, maar ik denk toch wel een stuk minder, of met de mentaliteit van 'ik doe dit wel voor jou, maar wat krijg ik er voor terug'
> natuurschoon; er wonen maar 980.000 mensen in Saskatchewan in een gebied dat 3 maal de grootte is als Nederland dus is er veeeeel ruimte en ongerepte natuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')