abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62745118
TVP

Over 2 maanden en 5 dagen mag ik hier ook posten
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62745140
Waarom heb ik hier nog geen TVP geplaatst.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_62757702
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden man Nog ff geen sneeuw dus
pi_62758457
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden man Nog ff geen sneeuw dus
In Kelowna vriest het alweer enkele dagen, maar 20graden dat is wel relax!. Ik heb het nu al kouder dan toen ik vorig jaar in Banff was. Klote kou hier!
Ik zal hier trouwens ook even mijn vraag stellen.
Is het mogelijk om 2x een aanvraag in te dienen voor een werkvisum? En hoeveel geld moet je ongeveer op je rekening hebben staan als je wilt emigreren?
pi_62758582
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
pi_62758628
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
En qua sneeuw? Ben je al wezen snowboarden/skien?
pi_62758663
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
pi_62761481
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:32 schreef LoggedIn het volgende:
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
Vreemd. Eind augustus hadden ze al sneeuw. Zul je zien dat het seizoen even dramatisch wordt als vorig jaar
pi_62763812
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver

Wat was er vorig jaar dan?
pi_62763937
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef LoggedIn het volgende:
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver

Wat was er vorig jaar dan?
Nauwelijks sneeuw Op de bergen was het vooral ijs wat er lag.
pi_62764301
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef LoggedIn het volgende:
haha Zullen ze niet echt blij mee zijn
Zolang Whistler maar genoeg sneeuw heeft over anderhalf jaar
pi_62774397
@ tevebe

Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62775623
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:49 schreef axz0l het volgende:
@ tevebe

Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Nee, ik ben helaas bijna 8 maanden terug in NL. Ik ben me wel aan het orienteren om terug te gaan. NL bevalt me niet meer
pi_62788394
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie ( ), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL

En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
pi_62788456
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie (:P), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL

En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
Heb je er gestudeerd of werkvisum? En hoe heette dat plaatsje ook alweer waar je zat? Ik hoop volgend jaar weer terug te kunnen. Anders moet ik tot de Spelen wachten of bijna 2 jaar als ik hopelijk het 3e leerjaar in Canada kan doen. Als ik het 3e leerjaar haal
pi_62788608
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?

Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd heb Het niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..

Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
pi_62789031
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?

Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd heb Het niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..

Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
Haha nee
Ik had eind vorig jaar/begin dit jaar enkele mensen ontmoet in Banff die ook studeerde in Calgary. Iets met International Business meen ik.
Jammer dat school in Canada zo vreselijk duur is, maar anders zou ik het ook overwegen om daar te studeren.
pi_62789288
ik zou dan naar de UBC gaan maar daar is het iets van $22,000 per jaar
pi_62789461
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:48 schreef LoggedIn het volgende:
ik zou dan naar de UBC gaan maar daar is het iets van $22,000 per jaar
Ja en dan moet je nog onderdak hebben en eten SFU is volgens mij al iets goedkoper. UCFV scheelt wel al veel.
pi_62789698
ik wil wel in Vancouver studeren En de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou

En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
pi_62789797
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
ik wil wel in Vancouver studeren En de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou

En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
Ik studeer nu in Maastricht en woon bij m'n ouders Goedkoper kan niet Volgens mij vallen de prijzen op de campus ook nog best mee. UBC heeft wel een supermooie locatie. SFU is ook niet verkeerd trouwens, maar dat is Burnaby
Jammer dat ik dit jaar niet na de studiebeurs kon gaan. Aantal jaar terug stonden er diverse universiteiten uit BC.
pi_62789898
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben (wonen bij mn ouders)

En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurst Moet het nog maar eens goed bekijken allemaal
pi_62790043
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:11 schreef LoggedIn het volgende:
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben (wonen bij mn ouders)

En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurst Moet het nog maar eens goed bekijken allemaal
Ja het is ook niet makkelijk kan ik je zeggen. Ik heb 10 maanden in Canada gezeten en het is heel erg wennen... UCFV is 'goedkoop'. Ik weet alleen niet of je daar ook je master kunt halen. En het is in Abby. Uurtje rijden van Vancouver.
pi_62790291
jah.. Uurtje rijden van is niet in Ik heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
pi_62790372
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:26 schreef LoggedIn het volgende:
jah.. Uurtje rijden van is niet in Ik heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saai Al werken er ontzettend lekkere chicks bij Sammy J Ik heb er familie wonen dus dat zou studeren voor mij ook weer wat goedkoper maken als ik eventueel daar zou kunnen wonen.
pi_62790481
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaan Sowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet Maar dat was ook een van de eerste dingen die ik op m'n inmiddels overleden weblog had geschreven, de chicks daar waren beter dan Utrecht op zaterdagmiddag
pi_62790507
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:32 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaan Sowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet
Ja echt he. Eigenlijk wou ik de boozecruise doen, maar dat is er helaas niet van gekomen. Maar savonds met uitgaan dan is het genieten
pi_62790575
boozecruise dat klinkt leuk Soort halve spring break ofzow?
pi_62790665
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:35 schreef LoggedIn het volgende:
boozecruise dat klinkt leuk Soort halve spring break ofzow?
Lekker op de boot drinken en de boot vaart door Burrard Inlet. GVD wat doe ik hier nog?
pi_62790771
Haha Jezelf voorbereiden om te emigreren Da's iig wat je hoort te doen in NL
pi_62790856
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
Haha Jezelf voorbereiden om te emigreren Da's iig wat je hoort te doen in NL
Tuition & Ancillary Fees
$10,250

Books & Supplies
$800 - $1,500

UCFV dus. Das echt 'goedkoop' Misschien moet ik nu stoppen met mn huidige opleiding en dan een jaar fulltime werken. Mn huidige school bevalt toch niet en ben toch pas 1e jaars.
pi_62791615
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vet Maar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan

Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
pi_62791909
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:08 schreef LoggedIn het volgende:
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vet Maar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan

Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
Ja het blijft natuurlijk stukken duurder als Nederland, maar in vergelijking met UBC, SFU, BCIT valt de prijs mee. Ik denk ook wel dat mijn ouders bij zullen dragen, maar ik zal zeker weten het merendeel moeten betalen. Misschien moet ik me toch maar eens serieus er in gaan verdiepen.
pi_62792272
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekken Je studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
pi_62792500
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:29 schreef LoggedIn het volgende:
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekken Je studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
Ja ik zal het met mijn ouders moeten overleggen. Ze weten allang dat mn huidige school niet bevalt. En het moet natuurlijk ook maar kunnen met m'n familie. Anders moet ik opzoek naar woonruimte.
pi_62792592
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
pi_62792699
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:38 schreef LoggedIn het volgende:
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
Ja ik zal toch de tentamens moeten afwachten, maar m'n moeder staat wel achter m'n plannen. M'n vader iets minder
pi_62792855
Daar zijn het ouders voor Maar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst

Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
pi_62792962
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
Daar zijn het ouders voor Maar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst

Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
Ja het zal voornamelijk zijn dat ze me weer moeten missen en dat ze mee moeten betalen Maar ze weten allang dat ik hier niet happy ben.
Ze vinden het wel leuk om naar Canada te gaan. Ze willen zelfs een camper kopen daar zodat ze 3-4 maanden per jaar kunnen reizen.
pi_62793471
Hehe Ja, mijn vader kan niet reizen per vliegtuig/ boot/ etc. Na een kwartier hangt ie over de reling/ in een papieren zakje Als ze mij gewoon per auto konden bezoeken was het wel anders geweest

Maarja, dat zijn kleine dingen.. Ik zou het niet erg vinden om een paar keer per jaar een weekendje naar NL te gaan, ik zou het alleen niet kunnen betalen

Maar weet niet.. Ik denk dat als ik terug ben in Nederland, dat ik alle mogelijkheden eens rustig ga bekijken. Ik zit ook met m'n bachelor afsluiting; hoewel het best kut zal zijn, is het denk ik wel slim voor de toekomst om die in Canada te gaan doen. Misschien dat ik dan in de zomer weer ff naar Vancouver ga om te solliciteren, en mss dat ik dan ook bij universiteiten kan gaan kijken En wie weet kan ik dan ook wel wat duidelijkheid krijgen over de mogelijkheden die een werkgever me zou kunnen bieden
pi_62793571
Ja ik ga ook naar de emigratiebeurs toe. Dan weet ik hopelijk meer over eventuele emigratie. Het belangrijkste voor mij momenteel is (proberen te) sparen
Ik zal even bij wat vrienden informeren hoe UCFV staat aangeschreven.
pi_62826400
Ik hoop dat ik in Januari of begin Februari ook weer mag gaan
Ben nu al aan 't aftellen,....hoop zóó dat 't lukt.
(zoniet, ben ik voor een hele lange tijd waarschijnlijk niet te genieten! )
pi_62827717
Waarvoor ga je misschien naar Canada dan? En waarom blijf je daar zo lang over in onzekerheid zitten als je in Jan mss al moet gaan?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:32:14 #105
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_62828821
Vergeten dat ik hier ook nog gepost had
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ha ha... Waar in Abby? Ik heb daar 3 maanden gewoond Waar werk je? Ik woonde zelf vlakbij Yale secondary..
Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saai Al werken er ontzettend lekkere chicks bij Sammy J Ik heb er familie wonen dus dat zou studeren voor mij ook weer wat goedkoper maken als ik eventueel daar zou kunnen wonen.
Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!

Het weer is vandaag gewoon cut geworden. De voorspellingen zijn heel simpel. Regen. 2 weken lang! Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken enorm mooi weer gehad, lekker gevist (vissen van 2.5 meter) en natuurlijk nog steeds genieten van de omgeving!
pi_62830346
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 07:32 schreef Sloffie het volgende:
Vergeten dat ik hier ook nog gepost had
[..]

Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)
[..]

Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!

Het weer is vandaag gewoon cut geworden. De voorspellingen zijn heel simpel. Regen. 2 weken lang! Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken enorm mooi weer gehad, lekker gevist (vissen van 2.5 meter) en natuurlijk nog steeds genieten van de omgeving!
Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".
King Road weet ik niet of ik daar geweest ben. Ik zat meestal aan de andere kant van de snelweg. Waar ben je wezen vissen? Bij Harrison?
pi_62834896
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 01:39 schreef LoggedIn het volgende:
Waarvoor ga je misschien naar Canada dan? En waarom blijf je daar zo lang over in onzekerheid zitten als je in Jan mss al moet gaan?

Omdat ik mijn papierwerk nog niet in orde heb, en ook al heb ik daar nog tot 11 December de tijd voor, ben gewoon heel bang dat mijn 'letter of employment' niet goed genoeg is,..dus dat ze me weigeren.
(ik ga voor een Young Workers Exchange Program, ben vorig jaar al op het W&H visum geweest, dus dat mag nu niet niet meer)
pi_62835057
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Omdat ik mijn papierwerk nog niet in orde heb, en ook al heb ik daar nog tot 11 December de tijd voor, ben gewoon heel bang dat mijn 'letter of employment' niet goed genoeg is,..dus dat ze me weigeren.
(ik ga voor een Young Workers Exchange Program, ben vorig jaar al op het W&H visum geweest, dus dat mag nu niet niet meer)
Dat wil ik ook. Ik ben vorig jaar met TravelActive geweest, maar wil eigenlijk opnieuw een aanvraag indienen voor een nieuw werkvisum.
pi_62835156
Dus dan heb jij ook eerst een werkgever nodig?
De werkgever is bij mij geen probleem,....ben alleen bang dat de baan zelf een probleem word.
(wil nl gewoon in een restaurant werken) Maar ze zeiden me (haha heb al zoveel vragen gestuurd naar de ambassade)
dat het 'loosely related to your field of experience or what you studied'........en dat doet 't ook wel, maar toch.

En dat ik al in Januari/Februari wil gaan, ach ben al (naja 'al') sinds Juni weer thuis,en heb 't echt zoooo gehad, wil zo graag weer terug. Dus hoe eerder hoe beter.
pi_62835221
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:45 schreef missymuffet het volgende:
Dus dan heb jij ook eerst een werkgever nodig?
De werkgever is bij mij geen probleem,....ben alleen bang dat de baan zelf een probleem word.
(wil nl gewoon in een restaurant werken) Maar ze zeiden me (haha heb al zoveel vragen gestuurd naar de ambassade)
dat het 'loosely related to your field of experience or what you studied'........en dat doet 't ook wel, maar toch.

En dat ik al in Januari/Februari wil gaan, ach ben al (naja 'al') sinds Juni weer thuis,en heb 't echt zoooo gehad, wil zo graag weer terug. Dus hoe eerder hoe beter.
Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.

De werkgever zal mss bij mij wel een probleem zijn. Ik heb wel bij een aantal bedrijven gewerkt die me ook teruwillen hebben, maar dat was simpel werk waarvoor ze genoeg mensen kunnen krijgen.
pi_62836097
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:48 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.

De werkgever zal mss bij mij wel een probleem zijn. Ik heb wel bij een aantal bedrijven gewerkt die me ook teruwillen hebben, maar dat was simpel werk waarvoor ze genoeg mensen kunnen krijgen.
Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)
daaorm ben ik bang dat mijn brief niet goed genoeg is. Maar omdat 't opzich maar voor een jaar is hoop ik dat ze er neit zo moeilijk over doen, maja dat weet ik pas als ik het opstuur,...en dan is 't maar afwachten.
(en daar ben ik al zo'n held in) Zou echt niet weten wat ik zou doen als ze het weigeren
pi_62838877
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:21 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)
daaorm ben ik bang dat mijn brief niet goed genoeg is. Maar omdat 't opzich maar voor een jaar is hoop ik dat ze er neit zo moeilijk over doen, maja dat weet ik pas als ik het opstuur,...en dan is 't maar afwachten.
(en daar ben ik al zo'n held in) Zou echt niet weten wat ik zou doen als ze het weigeren
Naja je zegt het zelf al dat de kans vrij klein is. Ik hoop het ook voor je dat je kunt gaan.
Ik ben momenteel mezelf aan t afvragen of ik probeer mn school hier af te maken of iig mijn P probeer te halen. Of dat ik voor een werkvisum ga of daar ga studeren.
pi_62845617
missymuffet, mag ik vragen hoeveel geld je (minimaal) nodig hebt voor het Young Workers Exchange Program? Voor het W&H visum ging het maar om 1500$ ofzo.
pi_62854231
Ging 't bij 't W&H om dat bedrag? Oh dat wist ik niet, maar jij bent met Travel Active gegaan of niet?
Zal dan wel wat anders gaan, ik heb 't namelijk zelf geregeld (gewoon de hele zooi naar Berlijn gestuurd)
En daar stond nergens dat ik een bepaald bedrag moest hebben, gewoon dat ik over genoeg financiele middelen moest beschikken, maar dat is denk ik vooral omdat je met een W&H geen garantie hebt op een baan. (althans niet gelijk) maar met 't Young Workers,...dan heb je gelijk een baan als je begint.
En aangezien je iedere 2 weken krijg betaald. Dus ik denk dat als je rond de $1500/$2000 hebt goed genoeg is. (Is voor jezelf ook wel wat makkelijker natuurlijk als je niet gelijk op een houtje hoeft te bijten)

Wat zou je dan voor een werk willen doen? Maar studeren is wel prijzig daar he?
Dus jij zit nog wel een tijdje in NL of niet? Nee als 't aan mij had gelegen was ik in Augustus gelijk weer teruggegaan,...maja was net te laat,visums waren op. (wat heb ik gebaald toen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan) Dus daarom wil ik ook zo snel weer gaan in Januari of anders Februari op z'n laatst.
(jaja die winter overleef ik nou ook wel )
pi_62855375
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:56 schreef missymuffet het volgende:
Ging 't bij 't W&H om dat bedrag? Oh dat wist ik niet, maar jij bent met Travel Active gegaan of niet?
Zal dan wel wat anders gaan, ik heb 't namelijk zelf geregeld (gewoon de hele zooi naar Berlijn gestuurd)
En daar stond nergens dat ik een bepaald bedrag moest hebben, gewoon dat ik over genoeg financiele middelen moest beschikken, maar dat is denk ik vooral omdat je met een W&H geen garantie hebt op een baan. (althans niet gelijk) maar met 't Young Workers,...dan heb je gelijk een baan als je begint.
En aangezien je iedere 2 weken krijg betaald. Dus ik denk dat als je rond de $1500/$2000 hebt goed genoeg is. (Is voor jezelf ook wel wat makkelijker natuurlijk als je niet gelijk op een houtje hoeft te bijten)

Wat zou je dan voor een werk willen doen? Maar studeren is wel prijzig daar he?
Dus jij zit nog wel een tijdje in NL of niet? Nee als 't aan mij had gelegen was ik in Augustus gelijk weer teruggegaan,...maja was net te laat,visums waren op. (wat heb ik gebaald toen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan) Dus daarom wil ik ook zo snel weer gaan in Januari of anders Februari op z'n laatst.
(jaja die winter overleef ik nou ook wel )
Ja al heb ik via TravelActive nooit hoeven aan te tonen dat ik over dat bedrag beschikte. Ook toen ik een rekening opende bij BMO geloofde ze me wel.

Ik zou bijna al het werk wel aannemen. Het liefst iets wat een beetje aansluit bij m'n opleiding, maar dat maakt me in het begin niet zo uit. Studeren daar is idd behoorlijk prijzig. Ik zal daarom ook nog wel minimaal een jaar in NL zijn Ik kan niet wachten tot het over is en weer terug kan.
Waar wil je heen als je weer in Canada bent?
pi_62858943
Naar Edmonton (AB)
Ik weet dat sommige 't niet zo'n geweldige stad vinden,....maar ik wel.
Voel me daar echt helemaal thuis. Ben in de zomer ook 2 weken naar Vancouver geweest, en iedereen was daar zo vol lof over, maar mij viel 't een beetje tegen. (misschien júist omdat iedereen zei dat 't zo geweldig is)
Maja toen ze vroegen waar ik dan vandaan kwam (Edmonton) dan keken ze me aan van; dáár? Wat moet je daar nou?
Zal volgend jaar ook voor het eerst naar Calgary gaan, dus ben benieuwd. Oh en Vancouver,...haha veels te nat, bah we hebben veel regen gehad, en dat jaar dat ik in Edmonton heb gezeten, heb ik amper regen gezien!
pi_62859321
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:32 schreef missymuffet het volgende:
Naar Edmonton (AB)
Ik weet dat sommige 't niet zo'n geweldige stad vinden,....maar ik wel.
Voel me daar echt helemaal thuis. Ben in de zomer ook 2 weken naar Vancouver geweest, en iedereen was daar zo vol lof over, maar mij viel 't een beetje tegen. (misschien júist omdat iedereen zei dat 't zo geweldig is)
Maja toen ze vroegen waar ik dan vandaan kwam (Edmonton) dan keken ze me aan van; dáár? Wat moet je daar nou?
Zal volgend jaar ook voor het eerst naar Calgary gaan, dus ben benieuwd. Oh en Vancouver,...haha veels te nat, bah we hebben veel regen gehad, en dat jaar dat ik in Edmonton heb gezeten, heb ik amper regen gezien!
Vancouver
Edmonton is mij juist afgeraden om daar heen te gaan. Ze vinden het een onaantrekkelijke stad waar niet veel te doen is. Het enige wat ik weet van Edmonton is dat ze die mega mall hebben. Calgary is trouwens ook behoorlijk saai
De regen vergeef ik Vancouver wel. Wat een stad! Heerlijk om na het werken richting het strand te gaan. Of langs de Seawall lopen. Hopelijk komt er een dag dat ik er woon
pi_62859529
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen! (dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
pi_62859770
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen! (dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
Ja dat is in Vancouver wel jammer ja, maar wat jij met Edmonton hebt heb ik dus met Vancouver. Ik was er bijna 7 jaar niet geweest, maar toen ik er rondliep in m'n eentje voelde ik me er meteen thuis. Jammer dat de huizen er onbetaalbaar zijn
  maandag 10 november 2008 @ 08:05:00 #120
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_63094673
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".
Sporthoofdstad? Nog niks van gemerkt! Laatst wel een keer in de sportbar geweest bij gebrek aan beter. 00:15: laatste drankje
Whistler is wel helemaal aan het verbouwen, vooral highway 99, die ligt helemaal open door de enorm vele wegwerkzaamheden!
quote:
King Road weet ik niet of ik daar geweest ben. Ik zat meestal aan de andere kant van de snelweg.
King road zit net paralel aan de snelweg, tussen de universiteit en Clearbrook road. De gevangenis zit er trouwens ook aan
quote:
Waar ben je wezen vissen? Bij Harrison?
Fraser river, bij Mission het water in en dan bijde kanten op eigenlijk. Sturgeon's gevangen van 1.5 tot 2.5 meter met niet al teveel moeite!
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:53 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vancouver
Edmonton is mij juist afgeraden om daar heen te gaan. Ze vinden het een onaantrekkelijke stad waar niet veel te doen is. Het enige wat ik weet van Edmonton is dat ze die mega mall hebben. Calgary is trouwens ook behoorlijk saai
De regen vergeef ik Vancouver wel. Wat een stad! Heerlijk om na het werken richting het strand te gaan. Of langs de Seawall lopen. Hopelijk komt er een dag dat ik er woon
Tips voor plekken in Vancouver waar je geweest moet zijn (ook nightclubs)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')