In Kelowna vriest het alweer enkele dagen, maar 20graden dat is wel relax!. Ik heb het nu al kouder dan toen ik vorig jaar in Banff was. Klote kou hier!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden manNog ff geen sneeuw dus
En qua sneeuw? Ben je al wezen snowboarden/skien?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
Vreemd. Eind augustus hadden ze al sneeuw. Zul je zien dat het seizoen even dramatisch wordt als vorig jaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:32 schreef LoggedIn het volgende:
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
Nauwelijks sneeuwquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef LoggedIn het volgende:
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver
Wat was er vorig jaar dan?
Zolang Whistler maar genoeg sneeuw heeft over anderhalf jaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef LoggedIn het volgende:
hahaZullen ze niet echt blij mee zijn
Nee, ik ben helaas bijna 8 maanden terug in NL. Ik ben me wel aan het orienteren om terug te gaan. NL bevalt me niet meerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:49 schreef axz0l het volgende:
@ tevebe
Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Heb je er gestudeerd of werkvisum? En hoe heette dat plaatsje ook alweer waar je zat?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie (:P), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL
En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
Haha neequote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?
Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd hebHet niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..
Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
Ja en dan moet je nog onderdak hebben en etenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:48 schreef LoggedIn het volgende:
ik zou dan naar de UBC gaanmaar daar is het iets van $22,000 per jaar
Ik studeer nu in Maastricht en woon bij m'n oudersquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
ik wil wel in Vancouver studerenEn de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou
En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
Ja het is ook niet makkelijk kan ik je zeggen. Ik heb 10 maanden in Canada gezeten en het is heel erg wennen... UCFV is 'goedkoop'. Ik weet alleen niet of je daar ook je master kunt halen. En het is in Abby. Uurtje rijden van Vancouver.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:11 schreef LoggedIn het volgende:
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben(wonen bij mn ouders)
En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurstMoet het nog maar eens goed bekijken allemaal
Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saaiquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:26 schreef LoggedIn het volgende:
jah.. Uurtje rijden van is niet inIk heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen
Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn
Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
Ja echt he. Eigenlijk wou ik de boozecruise doen, maar dat is er helaas niet van gekomen. Maar savonds met uitgaan dan is het genietenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:32 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaanSowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet
Lekker op de boot drinken en de boot vaart door Burrard Inlet. GVD wat doe ik hier nog?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:35 schreef LoggedIn het volgende:
boozecruisedat klinkt leuk
Soort halve spring break ofzow?
Tuition & Ancillary Feesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
HahaJezelf voorbereiden om te emigreren
Da's iig wat je hoort te doen in NL
Ja het blijft natuurlijk stukken duurder als Nederland, maar in vergelijking met UBC, SFU, BCIT valt de prijs mee. Ik denk ook wel dat mijn ouders bij zullen dragen, maar ik zal zeker weten het merendeel moeten betalen. Misschien moet ik me toch maar eens serieus er in gaan verdiepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:08 schreef LoggedIn het volgende:
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vetMaar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor
Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan
Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
Ja ik zal het met mijn ouders moeten overleggen. Ze weten allang dat mn huidige school niet bevalt. En het moet natuurlijk ook maar kunnen met m'n familie. Anders moet ik opzoek naar woonruimte.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:29 schreef LoggedIn het volgende:
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekkenJe studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
Ja ik zal toch de tentamens moeten afwachten, maar m'n moeder staat wel achter m'n plannen. M'n vader iets minderquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:38 schreef LoggedIn het volgende:
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
Ja het zal voornamelijk zijn dat ze me weer moeten missen en dat ze mee moeten betalenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
Daar zijn het ouders voorMaar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst
Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)quote:Op maandag 15 september 2008 00:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ha ha... Waar in Abby? Ik heb daar 3 maanden gewoondWaar werk je? Ik woonde zelf vlakbij Yale secondary..
Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:29 schreef tevebe het volgende:
[..]
Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saaiAl werken er ontzettend lekkere chicks bij Sammy J
Ik heb er familie wonen dus dat zou studeren voor mij ook weer wat goedkoper maken als ik eventueel daar zou kunnen wonen.
Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:32 schreef Sloffie het volgende:
Vergeten dat ik hier ook nog gepost had
[..]
Ik werk aan King Road, loopt paralel onder de highway. Ik woon daar trouwens ook, nu nog in een grote stacaravan maar over 3 weken is ons zelf (ver)gebouwde huis klaar:)
[..]
Saai is het hier best wel maar sinds de komst van 'the duke' is dat wel heel lichtelijk afgenomen. Stappen kun je ongeveer alleen maar daar (nou ja, stappen?) want de rest zijn allemaal kroegen met heel gezelligd\e tl-verlichting die om 1 uur de boel op slot doen. Binnenkort eens even kijken hoe het nachtleven in Vancouver is!
Het weer is vandaag gewoon cut geworden. De voorspellingen zijn heel simpel. Regen. 2 weken lang! Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken enorm mooi weer gehad, lekker gevist (vissen van 2.5 meter) en natuurlijk nog steeds genieten van de omgeving!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 01:39 schreef LoggedIn het volgende:
Waarvoor ga je misschien naar Canada dan? En waarom blijf je daar zo lang over in onzekerheid zitten als je in Jan mss al moet gaan?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Omdat ik mijn papierwerk nog niet in orde heb, en ook al heb ik daar nog tot 11 December de tijd voor, ben gewoon heel bang dat mijn 'letter of employment' niet goed genoeg is,..dus dat ze me weigeren.
(ik ga voor een Young Workers Exchange Program, ben vorig jaar al op het W&H visum geweest, dus dat mag nu niet niet meer)
Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:45 schreef missymuffet het volgende:
Dus dan heb jij ook eerst een werkgever nodig?
De werkgever is bij mij geen probleem,....ben alleen bang dat de baan zelf een probleem word.
(wil nl gewoon in een restaurant werken) Maar ze zeiden me (haha heb al zoveel vragen gestuurd naar de ambassade)
dat het 'loosely related to your field of experience or what you studied'........en dat doet 't ook wel, maar toch.
En dat ik al in Januari/Februari wil gaan, ach ben al (naja 'al') sinds Juni weer thuis,en heb 't echt zoooo gehad, wil zo graag weer terug. Dus hoe eerder hoe beter.
Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:48 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat ken ik. Ik ben al sinds maart terug en heb het ook gehad hier. Mede omdat school waardeloos is.
De werkgever zal mss bij mij wel een probleem zijn. Ik heb wel bij een aantal bedrijven gewerkt die me ook teruwillen hebben, maar dat was simpel werk waarvoor ze genoeg mensen kunnen krijgen.
Naja je zegt het zelf al dat de kans vrij klein is. Ik hoop het ook voor je dat je kunt gaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:21 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Das nou ook mijn probleem,...restaurant werk kan iedereen doen (alhoewel er wel veel vraag naar is...ook voor buitenlanders)
daaorm ben ik bang dat mijn brief niet goed genoeg is. Maar omdat 't opzich maar voor een jaar is hoop ik dat ze er neit zo moeilijk over doen, maja dat weet ik pas als ik het opstuur,...en dan is 't maar afwachten.
(en daar ben ik al zo'n held in) Zou echt niet weten wat ik zou doen als ze het weigeren
Ja al heb ik via TravelActive nooit hoeven aan te tonen dat ik over dat bedrag beschikte. Ook toen ik een rekening opende bij BMO geloofde ze me wel.quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:56 schreef missymuffet het volgende:
Ging 't bij 't W&H om dat bedrag? Oh dat wist ik niet, maar jij bent met Travel Active gegaan of niet?
Zal dan wel wat anders gaan, ik heb 't namelijk zelf geregeld (gewoon de hele zooi naar Berlijn gestuurd)
En daar stond nergens dat ik een bepaald bedrag moest hebben, gewoon dat ik over genoeg financiele middelen moest beschikken, maar dat is denk ik vooral omdat je met een W&H geen garantie hebt op een baan. (althans niet gelijk) maar met 't Young Workers,...dan heb je gelijk een baan als je begint.
En aangezien je iedere 2 weken krijg betaald. Dus ik denk dat als je rond de $1500/$2000 hebt goed genoeg is. (Is voor jezelf ook wel wat makkelijker natuurlijk als je niet gelijk op een houtje hoeft te bijten)
Wat zou je dan voor een werk willen doen? Maar studeren is wel prijzig daar he?
Dus jij zit nog wel een tijdje in NL of niet? Nee als 't aan mij had gelegen was ik in Augustus gelijk weer teruggegaan,...maja was net te laat,visums waren op. (wat heb ik gebaald toen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan) Dus daarom wil ik ook zo snel weer gaan in Januari of anders Februari op z'n laatst.
(jaja die winter overleef ik nou ook wel)
Vancouverquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:32 schreef missymuffet het volgende:
Naar Edmonton (AB)
Ik weet dat sommige 't niet zo'n geweldige stad vinden,....maar ik wel.
Voel me daar echt helemaal thuis. Ben in de zomer ook 2 weken naar Vancouver geweest, en iedereen was daar zo vol lof over, maar mij viel 't een beetje tegen. (misschien júist omdat iedereen zei dat 't zo geweldig is)
Maja toen ze vroegen waar ik dan vandaan kwam (Edmonton) dan keken ze me aan van; dáár? Wat moet je daar nou?
Zal volgend jaar ook voor het eerst naar Calgary gaan, dus ben benieuwd. Oh en Vancouver,...haha veels te nat, bah we hebben veel regen gehad, en dat jaar dat ik in Edmonton heb gezeten, heb ik amper regen gezien!
Ja dat is in Vancouver wel jammer ja, maar wat jij met Edmonton hebt heb ik dus met Vancouver. Ik was er bijna 7 jaar niet geweest, maar toen ik er rondliep in m'n eentje voelde ik me er meteen thuis. Jammer dat de huizen er onbetaalbaar zijnquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen!(dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
Sporthoofdstad? Nog niks van gemerkt! Laatst wel een keer in de sportbar geweest bij gebrek aan beter. 00:15: laatste drankjequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:33 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Abby de sporthoofdstad wil worden van Canada? Ik ging soms naar Sammy J of naar die sportsbar naast "the tennisbubble".
King road zit net paralel aan de snelweg, tussen de universiteit en Clearbrook road. De gevangenis zit er trouwens ook aanquote:King Road weet ik niet of ik daar geweest ben. Ik zat meestal aan de andere kant van de snelweg.
Fraser river, bij Mission het water in en dan bijde kanten op eigenlijk. Sturgeon's gevangen van 1.5 tot 2.5 meter met niet al teveel moeite!quote:Waar ben je wezen vissen? Bij Harrison?
Tips voor plekken in Vancouver waar je geweest moet zijn (ook nightclubs)?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vancouver![]()
Edmonton is mij juist afgeraden om daar heen te gaan. Ze vinden het een onaantrekkelijke stad waar niet veel te doen is. Het enige wat ik weet van Edmonton is dat ze die mega mall hebben. Calgary is trouwens ook behoorlijk saai
De regen vergeef ik Vancouver wel. Wat een stad! Heerlijk om na het werken richting het strand te gaan. Of langs de Seawall lopen. Hopelijk komt er een dag dat ik er woon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |