Nee maar plaatsen meer mensen die er (tijdelijk) wonen/gewoond hebben.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:16 schreef LoggedIn het volgende:
Maar travel is meer vakantie georienteerd, en ik ben hier niet echt op vakantie
Gefeliciteerd! Waar zit je?quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:03 schreef Sloffie het volgende:
Gisteren aangekomen... Wat een super mooi landOver een jaar moet ik al terug
Abbotsford, BC!quote:
Ha ha... Waar in Abby? Ik heb daar 3 maanden gewoondquote:Op maandag 15 september 2008 00:17 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Abbotsford, BC!
Leuke omgeving, straks nog maar even weer rondtoeren maar morgen wel aan het werk:(
Ja ik heb al gehoord en gelezen dat er op meer plaatsen in Canada de winter al aan het komen is. In Banff hadden ze de 1e sneeuw al eind augustus. Hopelijk hebben ze een beter seizoen als vorig jaar.quote:Op maandag 13 oktober 2008 08:42 schreef jeroen1976 het volgende:
Hmm vorig jaar sneeuwde het pas eind October, een paar weken vroeger dus. Gelukkig is het nog niet erg koud, het was -1 overdag.
In Kelowna vriest het alweer enkele dagen, maar 20graden dat is wel relax!. Ik heb het nu al kouder dan toen ik vorig jaar in Banff was. Klote kou hier!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
whaha, hier in Alberta zitten we boven de 20 graden manNog ff geen sneeuw dus
En qua sneeuw? Ben je al wezen snowboarden/skien?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:29 schreef LoggedIn het volgende:
hier wisselt het erg.. paar dagen koud, paar dagen warm, paar dagen koud.. Ik heb dit weekend juist m'n eerste trui gekocht, maar deze blijft dus nog ff in de kast
Vreemd. Eind augustus hadden ze al sneeuw. Zul je zien dat het seizoen even dramatisch wordt als vorig jaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:32 schreef LoggedIn het volgende:
neuh.. Heb in Banff wel wat sneeuw gezien, maar dat was een beetje naar Nederlandse maatstaven.. Net genoeg om op je bek te gaan, maar je moest flink moeite doen om een sneeuwbal te maken
Nauwelijks sneeuwquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:59 schreef LoggedIn het volgende:
eind augustus zat ik in de regen in Vancouver
Wat was er vorig jaar dan?
Zolang Whistler maar genoeg sneeuw heeft over anderhalf jaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef LoggedIn het volgende:
hahaZullen ze niet echt blij mee zijn
Nee, ik ben helaas bijna 8 maanden terug in NL. Ik ben me wel aan het orienteren om terug te gaan. NL bevalt me niet meerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:49 schreef axz0l het volgende:
@ tevebe
Zit je nu in Canada?
Ik ga over 2 maanden een tijd naar kelowna.. heb nog wel wat vraagjes
Heb je er gestudeerd of werkvisum? En hoe heette dat plaatsje ook alweer waar je zat?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, nee, ik kijk er ook niet naar uit om terug te gaan.. Ja, 't is fijn dat ik dan weer in m'n eigen huis zit, en m'n auto weer terug zie (:P), maar verder.. De cultuur, de overheid, de hambugers.. Het is allemaal zo ontzettend kut in NL
En dat het toch al gauw weer een jaar duurt voor ik weer terug kan naar Canada maakt het ook niet echt leuker
Haha neequote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Zit jij continue te F5-en in dit topic oid?
Ik hang hier af en toe rond op de uni, dus ik denk dat ik hier gestudeerd hebHet niveau ligt hier niet echt hoog, wat dus ook bijzonder kut is als je als internationale student hier een master wil gaan doen..
Maar ik zit er over te denken om m'n bachelor afsluiting bij een bedrijf in Vancouver te gaan doen, en dan hopen dat ik daar een contract kan krijgen.. Als dat lukt, is er misschien wel iets te regelen voor m'n Master, en/of ik moet op een of andere manier Canadian citizen status zien te krijgen.
Ja en dan moet je nog onderdak hebben en etenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:48 schreef LoggedIn het volgende:
ik zou dan naar de UBC gaanmaar daar is het iets van $22,000 per jaar
Ik studeer nu in Maastricht en woon bij m'n oudersquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
ik wil wel in Vancouver studerenEn de SFU is wel ontzettend onduidelijk.. Bij de UBC hebben ze gewoon zon calculator dat je het kan berekenen, bij de SFU een lijst met ondoorgrondbare bedragen en dan moet je zelf maar uitzoeken wat van toepassing is bij jou
En eten en onderdak moet je in NL ook regelen, dat doe je gewoon door te werken
Ja het is ook niet makkelijk kan ik je zeggen. Ik heb 10 maanden in Canada gezeten en het is heel erg wennen... UCFV is 'goedkoop'. Ik weet alleen niet of je daar ook je master kunt halen. En het is in Abby. Uurtje rijden van Vancouver.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:11 schreef LoggedIn het volgende:
lol, dat zou ik echt niet kunnen, zeker niet als ik een half jaar weggeweest ben(wonen bij mn ouders)
En UBC is het vetst idd, maar dus ook het duurstMoet het nog maar eens goed bekijken allemaal
Oh dan wil je niet naar Abby gaan. 5e stad van BC qua inwoners, maar het is er vreselijk saaiquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:26 schreef LoggedIn het volgende:
jah.. Uurtje rijden van is niet inIk heb nu een half jaar in een dooie stad gestudeerd, en dat wil ik gwn niet nogeens doen
Volgende keer moet het meer een Utrecht-ervaring zijn
Maar dan zonder al die Nederlandse aspecten
Ja echt he. Eigenlijk wou ik de boozecruise doen, maar dat is er helaas niet van gekomen. Maar savonds met uitgaan dan is het genietenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:32 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, voor de chicks kan je net zo goed naar Vancouver gaanSowieso zie je soms Canadese meisjes voorbij lopen, dan weet je echt niet wat je ziet
Lekker op de boot drinken en de boot vaart door Burrard Inlet. GVD wat doe ik hier nog?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:35 schreef LoggedIn het volgende:
boozecruisedat klinkt leuk
Soort halve spring break ofzow?
Tuition & Ancillary Feesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
HahaJezelf voorbereiden om te emigreren
Da's iig wat je hoort te doen in NL
Ja het blijft natuurlijk stukken duurder als Nederland, maar in vergelijking met UBC, SFU, BCIT valt de prijs mee. Ik denk ook wel dat mijn ouders bij zullen dragen, maar ik zal zeker weten het merendeel moeten betalen. Misschien moet ik me toch maar eens serieus er in gaan verdiepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:08 schreef LoggedIn het volgende:
als je van begin tot eind in CA gaat studeren, is dat wel vetMaar C$10,000 per jaar is nogsteeds veel hoor
Hoop je dat je ouders je daar wel in bij willen staan
Boeken enzow is in mijn ervaring gewoon hetzelfde in NL.. Je moet er voor ieder vak minimaal 1 hebben, maar aan het eind van het verhaal kijk je misschien 2 of 3x per jaar in een boek
Ja ik zal het met mijn ouders moeten overleggen. Ze weten allang dat mn huidige school niet bevalt. En het moet natuurlijk ook maar kunnen met m'n familie. Anders moet ik opzoek naar woonruimte.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:29 schreef LoggedIn het volgende:
Als je het financieel rond kan krijgen is er imo geen beter moment om te vertrekkenJe studententijd is tenslotte hét moment waarop je nog vrij gemakkelijk een sociale groep om je heen kan creeren, als je eenmaal aan het werk bent gaat dat een enorm probleem opleveren..
Ja ik zal toch de tentamens moeten afwachten, maar m'n moeder staat wel achter m'n plannen. M'n vader iets minderquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:38 schreef LoggedIn het volgende:
Die woonruimte komt wel goed, bijna alle universiteiten hier hebben een ruime campus en vooral voor 1e jaars is er makkelijk iets te regelen volgens mij..
Ja het zal voornamelijk zijn dat ze me weer moeten missen en dat ze mee moeten betalenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
Daar zijn het ouders voorMaar waarom vindt je vader het minder? Je bent 21, dan kan je toch wel redelijk serieus nadenken over je toekomst
Zo lang het studeren niet te duur wordt zullen mijn ouders er op zich wel over te spreken zijn, alleen niet dat Canada zo ver weg is. Dit half jaar was al moeilijk voor ze, kan je nagaan als ik hier ga wonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |