En mooie, herkenbare foto'squote:Op maandag 10 november 2008 08:05 schreef Sloffie het volgende:
Sporthoofdstad? Nog niks van gemerkt! Laatst wel een keer in de sportbar geweest bij gebrek aan beter. 00:15: laatste drankje
Whistler is wel helemaal aan het verbouwen, vooral highway 99, die ligt helemaal open door de enorm vele wegwerkzaamheden!
Ja dat zijn ze schijnbaar van plan. Property tax gaat heel snel omhoog daar schijnbaar om het maar te kunnen financieren.
King road zit net paralel aan de snelweg, tussen de universiteit en Clearbrook road. De gevangenis zit er trouwens ook aan![]()
Universiteit ben ik wel regelmatig langs gekomen. Dan moet ik dus ook wel een aantal keer op King Road zijn geweest. Ik ben trouwens aan het kijken naar de kosten van UFV. Weet jij hoe die aangeschreven staat?![]()
Fraser river, bij Mission het water in en dan bijde kanten op eigenlijk. Sturgeon's gevangen van 1.5 tot 2.5 meter met niet al teveel moeite!
Ah in Mission. Daar ben ik maar een paar keer geweest. Een keer om de trein te pakken, af en toe naar de bios en ik ben er wezen schieten in het bos. Die snelweg naar Mission wordt toch ook aangepakt?
Tips voor plekken in Vancouver waar je geweest moet zijn (ook nightclubs)?
Voor uitgaanstips moet je bij WooZ zijn. Die is er vaak uitgeweest. Het enige wat ik me kan herinneren is Yuk Yuk's (comedyclub wel een aanrader) en een of andere Irish Pub waar ik de naam niet van zou weten.
quote:Op donderdag 13 november 2008 23:16 schreef kepler het volgende:
vandaag eerste stap gezet naar een Work&Holiday visum voor CanadaDe formulieren voor Verklaring omtrent Gedrag opgestuurd naar de ambassade
Toevallig in de buurt van Whistler? Daar worden namelijk een boel van de olympische winterspelen 2010 gehouden, booming business daar op dit momentquote:Op donderdag 13 november 2008 23:16 schreef kepler het volgende:
vandaag eerste stap gezet naar een Work&Holiday visum voor CanadaDe formulieren voor Verklaring omtrent Gedrag opgestuurd naar de ambassade
Binnenkort begint de applicatie van het visum voor 2009 en daar wil ik op tijd bij zijn. Verder kan ik meedoen aan een soort van Job Fair in Australie komende zomer (aangezien ik daar dan toch ben). Is oorspronkelijk alleen voor Australiers, maar ze willen me wel helpen met het zoeken van een baan. Dan zou ik dus al zeker zijn van een (wintersport)-baantje en een onderkomenHopelijk gaat dat allemaal lukken
Ik zou dan voor 5-6 maanden gaan werken in een wintersportgebied in Canada
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Haha ja kijk,...smaken verschillen. Vind Edmonton juist leuk, heerlijk om langs te River Valley te wandelen, en dan zo de andere kant van de stad te zien. En waar je nog gewoon uit kan gaan zonder dat je overal entree voor moet betalen!(dat viel me toch zó tegen in Vancouver, meeste plekken waar je kwam, een rij van hier tot tokio, en dan moest je ook nog entree betalen, en als je eenmaal binnen bent, en het is niks,...tja dan is 't balen voor je)
Ach heb me ook wel vermaakt in Vancouver hoor, daar niet van, maar toen ik zelfs 2 jaar niet in Edmonton was geweest, en weer terug kwam, voelde het net alsof ik nooit was weggeweest.
nou voor een verklaring van goed gedrag moet de betreffende instantie de formulieren ook invullen (in dit geval de Canadase ambassade). Deze verklaring heb je vervolgens weer nodig om het uiteindelijke visum aan te vragen. Aangezien het aanvragen en verwerken van zo'n verklaring een tijdje kan duren (2-4 weken) heb ik die alvast aangevraagdquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:57 schreef missymuffet het volgende:
[..]
??? Waarom heb je die al naar de ambassade opgestuurd? Mag toch pas vanaf 11 December je papieren opsturen voor 2009?Alles wat te vroeg is sturen ze toch weer terug. Of snap ik 't nou niet?
Kan zelf ook niet wachten totdat 't 11 December is dan kan ik tenminste 't hele boeltje opsturen
Hmmm....dat heb ik zo niet gedaan (ook vorig jaar niet)quote:Op maandag 17 november 2008 23:41 schreef kepler het volgende:
[..]
nou voor een verklaring van goed gedrag moet de betreffende instantie de formulieren ook invullen (in dit geval de Canadase ambassade). Deze verklaring heb je vervolgens weer nodig om het uiteindelijke visum aan te vragen. Aangezien het aanvragen en verwerken van zo'n verklaring een tijdje kan duren (2-4 weken) heb ik die alvast aangevraagd
Dan kan ik, zodra de inschrijving voor het visum begint, gelijk alles opsturen. Althans, zo heb ik het begrepen
hmm, ja zo zou het ook kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:00 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Hmmm....dat heb ik zo niet gedaan (ook vorig jaar niet)
Ik ben gewoon naar de gemeente gegaan, met de uitgeprinte versie van de website waarop staat dat ik een verklaring van goed gedrag nodig heb voor een visum en het adres van de ambassade, en dat was okay. Binnen 2 weken lag mijn verklaring van goed gedrag op de mat.
(nu hoop ik dus wel dat er dus niks veranderd is, want ben van plan om volgende week alles op te sturen)
je kan hem trouwens al eerder opsturenquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:57 schreef missymuffet het volgende:
[..]
??? Waarom heb je die al naar de ambassade opgestuurd? Mag toch pas vanaf 11 December je papieren opsturen voor 2009?Alles wat te vroeg is sturen ze toch weer terug. Of snap ik 't nou niet?
Kan zelf ook niet wachten totdat 't 11 December is dan kan ik tenminste 't hele boeltje opsturen
quote:For citizens of The Netherlands:
Applications for all 2009 Youth Mobility Programs will be accepted as of the 24th of November 2008. Applications which arrive before this date will not be accepted and will be returned to sender.
Jaa ik weet het!quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:59 schreef kepler het volgende:
[..]
je kan hem trouwens al eerder opsturen
[..]
Ja ik had sommige info nog niet eerder gezien, maar ik keek toevallig gister en zag dat ook staan.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:03 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Jaa ik weet het!(maja toen ik dat typte was dat nog niet bekend.
Zie dat er sowieso wat dingen zijn veranderd. Sommige positief,..andere niet zo.
(heel fijn dat je nu wel met een 'one-way ticket' mag reizen.
minder fijn dat je nu voor elk visum maar 1x in aanmerking komt,...maar hoop stiekem dat ze dat volgend
jaar weer terug veranderen)
Maar mijn brief gaat dus volgende week op de bus, en dan duimen draaien maar.
ik ga het dit weekend uitzoeken en invullen. Hopelijk krijg ik snel die verklaring van goed gedrag en dan doe ik ook alles op de postquote:Op woensdag 19 november 2008 00:03 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Jaa ik weet het!(maja toen ik dat typte was dat nog niet bekend.
Zie dat er sowieso wat dingen zijn veranderd. Sommige positief,..andere niet zo.
(heel fijn dat je nu wel met een 'one-way ticket' mag reizen.
minder fijn dat je nu voor elk visum maar 1x in aanmerking komt,...maar hoop stiekem dat ze dat volgend
jaar weer terug veranderen)
Maar mijn brief gaat dus volgende week op de bus, en dan duimen draaien maar.
regels hebben wij hier in NL ookquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
* EelcoIV zegt hallo vanuit Waterloo, ontario.
Studeer aan University of Waterloo, maar Canada valt mij nogal tegen. Heeeeeel veel regels, paspoort meenemen naar de kroeg, geen goed restaurant te vinden etc.
Achjawe kunnen iig sleetje rijden
Kleine stad zeker? Lijkt me niet echt maatgevend voor heel Canadaquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
Studeer aan University of Waterloo, maar Canada valt mij nogal tegen. Heeeeeel veel regels, paspoort meenemen naar de kroeg, geen goed restaurant te vinden etc.
Veel regelsquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
Dat ligt dan denk ik meer aan de omgeving.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me als ik uitga. Zowel hier als toen ik in Canada zat en dat was genoeg. Ik weet niet of je je altijd moet kunnen legitimeren.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef axz0l het volgende:
paspoort meeneemen naar de kroeg?
Hoe zit het eigelijk, moet je in Canada net als in Nederland jezelf altijd kunnen legetimeren.. m.a.w. moet ik altijd mn paspoort meeneemen waar ik ook ga?
Of zal mn ID kaart ook voldoende zijn als 'eerste' legetimatie
Ze zeggen dat je vanaf hier dat licht er van ook zou moeten kunnen zien... Ik zal wel niet goed opgelet hebben of zoquote:Op maandag 24 november 2008 21:03 schreef tevebe het volgende:
Is it a bird? Is it a plane? No its a meteor!
http://www.cbc.ca/news/yourvoice/yourvideo/index.html?playlistId=435b12adba3929ff22fa9d82a12d4ae75ef82e2a&videoId=3213004![]()
ID in de kroeg zijn ze enorm streng om, dat klopt. Voor de rest heb ik van regels nog heel weinig last gehad. Contract tekenen voor werk? Nog nooit van gehoord, ik heb nog niks getekend zelfs en toch elke maand loonquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef EelcoIV het volgende:
Gemiste kansquote:Op vrijdag 28 november 2008 06:22 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je vanaf hier dat licht er van ook zou moeten kunnen zien... Ik zal wel niet goed opgelet hebben of zo
[..]
Amerikaans paspoort?quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:24 schreef maartena het volgende:
Ik ben in Januari weer eens in Canada. Ditmaal laat ik mijn Nederlandse paspoort gewoon lekker thuis.
quote:Op woensdag 3 december 2008 11:52 schreef tevebe het volgende:
[..]
Mag verdomme ook wel eens. Het is december![]()
goede vraag, ik heb hem ook deze week op de post gedaan. Nu heb ik nog even de tijd, maar lijkt me wel handig om te weten of ik het visum heb voordat ik vertrek op reisquote:Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef missymuffet het volgende:
Iemand eigelijk enig idee hoe lang het ongeveer duurt eer je antw. krijgt van de ambassade?
(ik ongeduldig? Echt niet...)
Kan me vorig jaar herinneren met mijn WHP dat ik 't voor het jaar om was mijn brief had.
Weet niet of YWEP ook zo snel gaat.
Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op sommige plekken zak je nu weg tot boven je knieënBeat that NL
Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:06 schreef tevebe het volgende:
[..]
Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.
Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweestquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).
Hmm, daar hebben we wel gereden idd, dus zou goed kunnenquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweest![]()
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
Ik heb mijn visum! (voor YWEP) ben zoo blij, echt een pak van mijn hart.
Was zo gestressed de laatste dagen.
Dus eind Januari ga ik weer
Ik leef met je meequote:Op vrijdag 19 december 2008 16:06 schreef LoggedIn het volgende:
nou, het zit er bijna opVanavond mag ik het vliegtuig weer in, terug naar het land der belastingen, achterlijke verboden en het westerse 3e wereld wegennet
cool, wanneer had jij alles opgestuurd?quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
Ik heb mijn visum! (voor YWEP) ben zoo blij, echt een pak van mijn hart.
Was zo gestressed de laatste dagen.
Dus eind Januari ga ik weer
Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)quote:Op maandag 15 december 2008 19:58 schreef tevebe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een bikkel
Sloffie hoe bevalt de kou/sneeuw in Abby?
Heb het de 27ste op de bus gedaan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:47 schreef kepler het volgende:
[..]
cool, wanneer had jij alles opgestuurd?
Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij meequote:Op zaterdag 20 december 2008 00:32 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)
Lekker weer is het daar nuquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef Petertje81 het volgende:
Edmonton. Om heel precies te zijn, East Campus Village aan de University of Alberta.
Verstandigquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:37 schreef Petertje81 het volgende:
Ja, ik zag het al. Ik heb gisteren maar even een nieuwe muts gekocht.
Neurolinguistiek. Hersenexperimenten naar taalverwerking. Ik heb er zin in.
Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellendequote:Op vrijdag 19 december 2008 19:40 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik leef met je mee![]()
Goede vlucht gewenst..
Positief blijven denken, gratis rollercoaster ritje bij je vlucht gehad.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellendeIk ben niet neergestort, maar daar is dan ook alles mee gezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |