abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60494799

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

Mocht iemand een leuke naam voor de titel hebben dan moeten ze die even doorgeven aan een modje. Ik wist even niks.

Vorige delen:
Canada
Canada deeltje 2 Fok!kers in dit mooie land!

Laatste post:
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Ik had je post even gemist. Graag!
pi_60494813
Dank voor het herplaatsen van mijn post, tevebe.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_60495462
Ja, nu voel ik extra druk om mijn boekje erbij te pakken. Er staan daar zoveel namen, adressen en nummers in dat ik voorlopig nog wel even zoet ben met zoeken en een traantje weg te pinken bij een ieder die ik mis.

Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
pi_60495534
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
Ja dat had ik de 1e tijd ook. Ik ben nu al bijna 5(!) maanden terug. Ik denk nog bijna dagelijks aan mijn tijd daar. Een paar vriendinnen van me uit Duitsland die ik daar heb ontmoet vinden het ook helemaal niet meer leuk in Duitsland. Ze zijn nu 2 maanden thuis, maar zijn aan het kijken of ze een werkvisum kunnen regelen.
pi_60495691
Ik heb m'n stagebeoordeling net opgehaald. Klaar nu dus

Vakantie
pi_60495756
tvp!
pi_60495888
Het lijkt bij mij wel of ik daar nooit ben geweest.

Ik mis niet zozeer Canada hoor, meer het reizen.
pi_60503732
Hebben ze in Canada echt niks beters te doen dan Johnathan Roy te gaan vervolgen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:13:48 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60513610
@Cle0

nog bedankt voor je verhaal in het vorige topic Erg nuttig

Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewend In Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben

Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel

Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
The line is a dot to you!
pi_60513864
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0

Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewend In Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben

Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel

Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.
Ik zelf heb voor University Sprinklers gewerkt in Greater Vancouver. Ik heb op boerderijen gewerkt voor eten en slaapplaats. Heb als kok/afwasser gewerkt bij Sunshine Village. Als 'bouwvakker' in Canmore en mijn laatste baantje was vakkenvuller bij Safeway.
pi_60514529
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0

Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?

Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
pi_60514664
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?

Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
pi_60514978
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.

Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
pi_60514998
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:23 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.

Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
De volgende keer zou ik het ook niet meer via TA doen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:35:02 #15
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60524394
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
pi_60526628
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:49:52 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60527971
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:41 schreef tevebe het volgende:

[..]

Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika

Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
pi_60528070
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 15:49 schreef kepler het volgende:

[..]

het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika

Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
Jasper valt in de winter erg mee. Banff is goed te doen en anders is er in Canmore ook werk zat.
pi_60533863
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:01:57 #20
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60534492
@tevebe

Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit

Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_60534656
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef Inukshuk het volgende:
@tevebe

Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit

Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Het ligt in een nieuwe wijk bergop Ik kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:33:22 #22
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60535363
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:08 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het ligt in een nieuwe wijk bergop Ik kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:39:29 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60535504
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:39 schreef Cle0 het volgende:
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
hoezo?
pi_60536622
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:33:06 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60536927
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?

In ieder geval iedereen bedankt voor alle informatie!

Ik weet nu een beetje wat alle mogelijkheden zijn. Komende weken/maanden ga ik een visum regelen en daarna (ergens in januari/februari ofzo) een beetje rondkijken voor een baantje. Het plan is om in februari weg te gaan en dan zal ik van mei t/m augustus in Australie zitten, en dan echt proberen een baantje te vinden in Canada
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')