quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ik had je post even gemist. Graag!
Ja dat had ik de 1e tijd ook. Ik ben nu al bijna 5(!) maanden terug. Ik denk nog bijna dagelijks aan mijn tijd daar. Een paar vriendinnen van me uit Duitsland die ik daar heb ontmoet vinden het ook helemaal niet meer leuk in Duitsland. Ze zijn nu 2 maanden thuis, maar zijn aan het kijken of ze een werkvisum kunnen regelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0
nog bedankt voor je verhaal in het vorige topicErg nuttig
Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewendIn Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben
Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel
Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0
nog bedankt voor je verhaal in het vorige topicErg nuttig
Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewendIn Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben
Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel
Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
De volgende keer zou ik het ook niet meer via TA doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:23 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.
Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaadquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerikaquote:Op zondag 3 augustus 2008 14:41 schreef tevebe het volgende:
[..]
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
Jasper valt in de winter erg mee. Banff is goed te doen en anders is er in Canmore ook werk zat.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:49 schreef kepler het volgende:
[..]
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika
Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
Het ligt in een nieuwe wijk bergopquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef Inukshuk het volgende:
@tevebe
Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit![]()
Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:08 schreef tevebe het volgende:
[..]
Het ligt in een nieuwe wijk bergopIk kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
hoezo?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:39 schreef Cle0 het volgende:
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |