quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ik had je post even gemist. Graag!
Ja dat had ik de 1e tijd ook. Ik ben nu al bijna 5(!) maanden terug. Ik denk nog bijna dagelijks aan mijn tijd daar. Een paar vriendinnen van me uit Duitsland die ik daar heb ontmoet vinden het ook helemaal niet meer leuk in Duitsland. Ze zijn nu 2 maanden thuis, maar zijn aan het kijken of ze een werkvisum kunnen regelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
Ben nu dus twee weken terug en vind het allemaal maar naar in Nederland. Vorige week was nog erger, toen was alles kut. Kut weer, kut mensen, kut alles.
Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0
nog bedankt voor je verhaal in het vorige topicErg nuttig
Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewendIn Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben
Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel
Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:13 schreef kepler het volgende:
@Cle0
nog bedankt voor je verhaal in het vorige topicErg nuttig
Ik ga gewoon over een paar maanden beginnen met het regelen van een visum en neem de 'gok' dat ik daar snel een baantje kan vinden. Sparen moet altijd wel een beetje lukken, zuinig leven ben ik als student nu wel gewendIn Nieuw Zeeland kreeg ik ook iets van 9 dollar (5 euro) per uur en daar kon ik ook prima mee rond komen. Bier was daar ook een beetje dezelfde prijs
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik dan geen geld kwijt ben (van mn spaargeld) en een onwijs leuke tijd kan hebben
Het visum is een jaar geldig begreep ik, dus als ik nu al ga beginnen met regelen krijg ik hem dadelijk te snel
Wat voor werk hebben jullie daar gedaan en wat kunnen jullie eventueel aanraden?
Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Klopt. Maar via TravelActive kun je je wel al aanmelden. Zij beginnen echter pas na December met het papierwerk.
De volgende keer zou ik het ook niet meer via TA doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:23 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Yep. Ook zij krijgen hun visums pas nadat ze in Berlijn vrij worden gegeven...December dus.
Overigens: het is heel makkelijk om zelf zo'n visum te regelen als je de diensten van Travel Active niet nodig hebt.
Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaadquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:58 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Ik wil je pret niet bederven hoor maar volgens mij kun je je aanvraag pas indienen in December. Ik neem aan dat je voor het Working Holiday Program gaat?
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen December.
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, daarom zei ik dat ik hem nu nog niet ga aanvragen want dan ben ik te vroeg. Ik ben pas volgend jaar november in Canada, dus ik begin pas met aanvragen ergens in december inderdaad
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerikaquote:Op zondag 3 augustus 2008 14:41 schreef tevebe het volgende:
[..]
Waar gaat de wereldreis allemaal heen? Australie, Canada, Amerika...?
Had je ook al in gedachte waar je wilt werken in Canada? Er zijn namelijk heel veel skiresorts.
Jasper valt in de winter erg mee. Banff is goed te doen en anders is er in Canmore ook werk zat.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:49 schreef kepler het volgende:
[..]
het plan is nu: Nepal/India, Thailand (misschien over land naar Vietnam), Australie, Zuid/Midden-Amerika (over land naar Mexico ofzo), Canada en dan over land van West naar Oost Amerika
Ik weet nog niet waar ik wil gaan werken, ben paar jaar geleden in de zomer naar Banff, Jasper en Lake Louise geweest. Maar ik ben nu een beetje aan het orienteren, over wat de mogelijkheden zijn qua visa enzo. Nu weet ik dus dat werken in Canada prima te doen is, en komende maanden ga ik dus alles beter uitzoeken
Het ligt in een nieuwe wijk bergopquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:01 schreef Inukshuk het volgende:
@tevebe
Ja 400.000 dollar voor een townhome is dus niet in de wack, maar meer west. Hier op de boer is alles nog betrekkelijk goedkoop dan. Daarbij zijn wij net aangesloten op het openbare riolerings systeem, we gaan dus met sprongen vooruit![]()
Sorry, nog maar ff van het vorige topic, ben af en toe een beetje slow
Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:08 schreef tevebe het volgende:
[..]
Het ligt in een nieuwe wijk bergopIk kwam in ieder geval langs heel veel boerderijen.
hoezo?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:39 schreef Cle0 het volgende:
Qua werk zoeken in Banff raad ik je zeer aan iets te zoeken met staffhousing.
hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Dan ben je altijd verzekerd van een kamer, zelfs als je al je eigen verblijfplaats heb gevonden daar. Je eigen appartement huren is makkelijk, maar wel ruim voor het hoogseizoen al gaan zoeken en ook een huisgenoot heb je zeker nodig omdat het in je eentje te duur is. (en ongezellig, uiteraard.) Mocht je geen appartement of een kamer vinden, of het is gewoon te duur (zeker als je wilt sparen heb je dan 2 banen nodig denk ik) kan je altijd nog vrij goedkoop in staffaccom zitten.
Geen ideequote:Op zondag 3 augustus 2008 21:33 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Aha, bij de Watcom exit, toch? Kom d'r altijd langs als ik weer eens op bezoek ga naar de grote stad. Mis je ons hier niet een beetje?
Uhm toch niet Hasting I hope?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Geen ideeIk ben er maar 1x geweest, maar ik herinner me dat het op een berg ligt en dat de huizen pas net waren opgeleverd toen ze het kregen. Volgens mij is het nu iets langer als een jaar geleden.
Als ik de kans heb sta ik morgen op het vliegveld. Abbotsford is voor een grote stad vreselijk saai, maar als je rustig wilt wonen is het er wel ideaal. Mijn droom is om ooit in downtown Van te wonen.
1721 comox ftwquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Geen ideeIk ben er maar 1x geweest, maar ik herinner me dat het op een berg ligt en dat de huizen pas net waren opgeleverd toen ze het kregen. Volgens mij is het nu iets langer als een jaar geleden.
Als ik de kans heb sta ik morgen op het vliegveld. Abbotsford is voor een grote stad vreselijk saai, maar als je rustig wilt wonen is het er wel ideaal. Mijn droom is om ooit in downtown Van te wonen.
Lijkt me heerlijk om tegenover de bibliotheek op hastings te wonenquote:
Meestal hebben hotels staffaccom. Maar ook de coffeebar waar ik werkte had staffaccom omdat ze anders geen mensen konden vinden. Dus iedereen zoekt een baantje met staffaccom. Als je daarmee start kan je ondertussen op zoek naar een eigen kamer danwel appartement.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
hmm dat klinkt wel goed inderdaad. Maar ik neem aan dat dit ook gewoon aan de werkgever ligt? Ik denk niet dat alleen housing-staff een kamer krijgt?
In ieder geval iedereen bedankt voor alle informatie!
Ik weet nu een beetje wat alle mogelijkheden zijn. Komende weken/maanden ga ik een visum regelen en daarna (ergens in januari/februari ofzo) een beetje rondkijken voor een baantje. Het plan is om in februari weg te gaan en dan zal ik van mei t/m augustus in Australie zitten, en dan echt proberen een baantje te vinden in Canada
quote:Canada: Most liveable city also bright green
Google "the world's most liveable city" and Vancouver comes up. The city is also classed as one of the world's most sustainable. With four of the Hemingways either working in or studying urban design - and with yours truly being half-Canadian and only ever having visited there once before for a two-day stopover in Quebec - I thought it was about time we visited Vancouver.
When you start the descent in the plane, you see that Vancouver is blessed with snow-capped mountains, a massive river delta and huge coastal inlets. The airport is crisp and modern but not "up itself" like some of the architectural airport statements. You can travel to downtown within 20 minutes, passing through "liveable" suburbs of streets with trees, coffee shops, local retailers, green spaces ... nothing iconic, nothing that tries too hard, just good, old-fashioned, homely places.
Sometimes a destination just feels right, and in so many ways Vancouver felt right to us. The Hemingways like shopping: we like our vintage clothes, and our 70s and 80s vinyl soul music, and our furniture and interior products. We like the serendipity that enthusiastic and knowledgeable independent store owners bring to the shopping experience.
Most cities seem to think that if they can attract some international designer labels or a branch of some global chain store they have achieved urban regeneration. But isn't that another step towards wearing the badge of "clone town" unless it's mixed with serendipity? London, New York and Paris are great places to shop because they have retail areas that all have a different feel. And Vancouver does the same.
It isn't big as world cities go - population around 600,000 - but it still manages to provide variety and a whole series of areas to visit. And it's easy to get around; the city is compact, with a fantastic public transport system, from old-fashioned trolley buses to the retro-futuristic sky train.
But we walked. I love walkable cities. We walked from downtown, through Gastown, along Main St and Commercial Rd, finding vintage store after thrift store after vinyl record store. This is a wealthy city that enjoys thrift.
But Vancouver is not afraid to celebrate high-quality architecture and public spaces. Our first day was spent doing this in incessant rain, but it's a sign of a great city when the rain doesn't get you down (just as well because it rains a lot in Vancouver).
Walk around the wonderfully landscaped waterfronts, zig-zag across the harbour on the cute Aquabuses, marvel at the magnificent residential glass towers with their verdant roof gardens, terraces and green roofs, and hop off to visit the wonderful food markets of Granville Island and what must be the most mouth-watering supermarket in the world, Urban Fare, in the regenerated textile district of Yaletown.
Vancouver also has its gritty side. Scrape the laid-back San Francisco-style surface of its bohemian suburbs and there are potheads everywhere.
On one bus ride along Hastings Street, we seemed to pass through an Escape from New York film set of thousands of drug addicts and prostitutes.
But Vancouver never seems threatening. Get your map out and you can be sure that almost immediately someone will ask if you need help. If you take a taxi, the driver is invariably friendly and turns into a tour guide. This friendly, modern, hippie vibe is a very attractive element of Vancouver.
A highlight of our time in the city was riding bikes. (There are cycle hire outlets across Vancouver.) We cycled around Stanley Park and its city beaches, picnic, recreation and play areas and on to the beautiful and wild Wreck Beach by the lovely University of British Columbia. You can put your bikes on bike racks on the front of buses ... and the bus drivers help you to put them on. That's an integrated sustainable transport system.
Vancouver has the skiing facility of Grouse Mountain on its doorstep, but we chose to take the two-hour ski bus to North America's premier ski resort, Whistler.
The journey up was great and Whistler is a nice town.
Great skiing - so my kids tell me - by day, and an amazing selection of outdoor gear shops to browse in the late afternoon, and good-quality restaurants - and even a club with 80s old-school hip-hop icon Afrika Bambaataa performing while we were there - for the evening.
Vancouver is certainly sustainable. It has a climate change action plan with an aim to reduce carbon emissions by 20 per cent between 2004 and 2010. The newspapers are full of stories about plans to turn all the city's waste into power, and discussion about how to grow the city sustainably. On the streets, it seems as if every other car and taxi is a hybrid-fuel Toyota Prius.
But to me, Vancouver's sustainable strengths are the ability to walk it, cycle it, access great public transport, and that it understands and enjoys thrift.
Its council and architects pride themselves on building sustainability into the buildings (their green building strategy is to be applauded).
Unlike in many other cities, the high-density apartment blocks add to the city. This is a city where I could bring up a family and live within spitting distance of a downtown office. And Vancouver is also blessed with a great location.
Hiking, beach walks, stimulating cycling, skiing, access to wilderness, watersports, fly fishing for salmon and trout are all on the doorstep. Sustainability is intrinsically linked to liveability and happiness. Even as a visitor, I could see why Vancouver comes right on top of that pile.
- INDEPENDENT
Visum hier binnen een week binnenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:27 schreef tevebe het volgende:
[..]
Volgens mij duurt het 6 weken voor je de visumpapieren krijgt nadat je het hebt opgestuurd.
Ik zelf heb voor University Sprinklers gewerkt in Greater Vancouver. Ik heb op boerderijen gewerkt voor eten en slaapplaats. Heb als kok/afwasser gewerkt bij Sunshine Village. Als 'bouwvakker' in Canmore en mijn laatste baantje was vakkenvuller bij Safeway.
Aangezien je in de winter naar Canada gaat... Zorg dat je warme kleren bij je hebtquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:37 schreef Sloffie het volgende:
Hoi!
Over precies 4 weken zit ik in het vliegtuig onderweg naar canada om daar voor een jaar te gaan werken. Werk, visum en onderdak allemaal gelukkig goed geregeld. Maar nog iemand tips van wat ik nog mee moet mee nemen om naar canada te gaan (denk hierbij aan stroom voorziening oid)
[..]
Visum hier binnen een week binnen
en een snowboardquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:36 schreef tevebe het volgende:
[..]
Aangezien je in de winter naar Canada gaat... Zorg dat je warme kleren bij je hebt
Hoezo te laat? Ik heb vorige week dus mijn visum via het Young Workers Exchange Program binnen gekregenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:50 schreef missymuffet het volgende:
Was nl net te laat voor 't Young Workers Exchange Program(dat was goed balen)
Lucky you!!quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:35 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Hoezo te laat? Ik heb vorige week dus mijn visum via het Young Workers Exchange Program binnen gekregen
Óf dan heb ik heel veel geluk gehad of dan heb je het mis... Ik heb via iemand die er eerder is geweest een link gekregen naar een pdf formulier (staat op m'n vaste pc, ik zal um opzoeken), deze ingevuld, verklaring van goed gedrag, 2 pasfoto's en een kopie van m'n paspoort in een enveloppe gestopt en naar berlijn opgestuurd.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Lucky you!!
Nee was te laat, als in, kon 't niet meer opsturen want op de website staat dat er geen meer zijn voor 2008![]()
Mag ik vragen hoe je precies die hebt gekregen? m.a.w wat voor een job offer heb je?
En hoe lang duurde 't eer je 't terug had?
Wil dus nu 't gewone werk visum gaan proberen,...dus ben benieuwd.
Ik werk bij een Nederlander (28 jaar terug verhuisd) die eigenlijk 4 bedrijven heeft met de meest uiteen lopende werkzaamheden. Officieel staan wij ingeschreven bij een bedrijf wat doet aan ongedierte bestrijdingquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef missymuffet het volgende:
[..]
m.a.w wat voor een job offer heb je?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:14 schreef Sloffie het volgende:
[..]
Ik werk bij een Nederlander (28 jaar terug verhuisd) die eigenlijk 4 bedrijven heeft met de meest uiteen lopende werkzaamheden. Officieel staan wij ingeschreven bij een bedrijf wat doet aan ongedierte bestrijdingZoals ik in de post hierboven beschreef heb ik geen moeite gehad met de aanvraag. Ik denk ook n.a.v. mijn afgeronde opleiding, goed bedrijf en een niet langere periode dan 12 maand het visum voor weinig problemen heeft gezorgd
Haha dan heb je dus geluk gehad,maar of ik lees 't niet goed, maar bij jou staat niet dat je er een joboffer hebt bij gedaan. Want als je die niet hebt, dan ben je voor 't Work and Holiday visum gegaan, die waren nog iets langer beschikbaar,....maja die heb ik al gehad, en je mag ze geen 2x achter mekaar.quote:
Weet ik nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:36 schreef maartena het volgende:
Canada.... is dat niet dat land waar de Stanley Cup al sinds 1993 niet meer te vinden is?![]()
Het voelde er warmer aan als Toronto! Alleen Montreal had meer sneeuw. Montreal vond ik zelf ook aantrekkelijker als Toronto. Hoe dat in de zomer is weet ik nietquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:40 schreef pietjekanarie het volgende:
Vanaf januari mag ik meepraten in dit topic, dan woon ik namelijk in Montréal! Wel erg koud zal dat worden...
Haha, nou volgens mij is dat warmer maar relatief. In vergelijking met wat we in Nederland hebben vries ik sowieso dood. Maar ik heb er zin in!quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:18 schreef tevebe het volgende:
[..]
Het voelde er warmer aan als Toronto! Alleen Montreal had meer sneeuw. Montreal vond ik zelf ook aantrekkelijker als Toronto. Hoe dat in de zomer is weet ik niet
Haha ja dat zeker! Alleen is de kou er wel anders als hier. Alleen in Toronto is het ijskoud doordat het aan het water ligt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef pietjekanarie het volgende:
[..]
Haha, nou volgens mij is dat warmer maar relatief. In vergelijking met wat we in Nederland hebben vries ik sowieso dood. Maar ik heb er zin in!
Nee ga weg!quote:Op donderdag 11 september 2008 20:12 schreef LoggedIn het volgende:
Mogen mensen die tijdelijk in Canada wonen ook in dit topic komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |