Ondanks dat Banff een wintersport gebied is is het in de zomer veel drukker dan in de winter. Onderdak zal dan misschien nog wel moeilijker te vinden zijn. Werk is nooit een probleem. Waar zit je nu in Vancouver dan?quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:00 schreef Cle0 het volgende:
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvpzit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvpzit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
Had je al een auto gekocht? Verder heb ik veel mensen gesproken over de prairies en die raden het allemaal af.quote:Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:
[..]
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!![]()
Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out EastCalgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:23 schreef tevebe het volgende:
[..]
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappenquote:Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:
[..]
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!![]()
Ik hoop dat dan alles al open is. De winter duurt daar vrij lang..quote:Op woensdag 2 april 2008 19:06 schreef superheist het volgende:
[..]
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen(Seward, Alaska en Detroit)
[..]
yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
Dàt is pas een tvp!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:05 schreef Fiama het volgende:
Oh Canada!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. FR
Heel makkelijk. Ik heb daar op 3 plaatsen gewerkt. Het maakt ook niet uit als je voor kortere tijd werkt.. Alleen niet zeggen bij het sollicitatiegesprek. Probeer alleen iets te vinden met staffaccom, want het kan vrij lastig zijn om een kamer te vinden. Chili's heeft/had staffaccom en Keller's ook. En heel veel hotels uiteraard. Vooral die van Fairmont is mooi.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:10 schreef Cle0 het volgende:
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
Ziet er ook mooi uit hoor! Ik ben zelf helemaal gek van Vancouver.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.
Clearwater River, SK
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cypress Hills, SK
[ link | afbeelding ]
En dichterbij Regina:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekker, die ruimte hoor!
Ik ben er nog niet geweest...quote:Op maandag 14 april 2008 05:19 schreef Irrem het volgende:
Zit op dit moment in Regina. Ga morgen maar even naar het RCMP museum, hoorde dat dat een aanrader was!
Dinsdag vertrek ik naar Winnipeg.
Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:
Hoe is het weer in Vancouver? zal ik mijn zomerjurkje inpakken?
over tien dagen vlieg ik naar Canada.
Hoe belangrijk is het hebben van een CV bij het solliciteren in Canada? Ik heb eigenlijk geen tijd maar als ze daar altijd naar vragen dan maak ik er binnenkort even tijd voor.
Dankje voor de tip! Ik ga mijn CV dus zeker schrijven!quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.
Oh en altijd zomerkleren meenemen
Klopt. Zelf ondervondenquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:00 schreef jeroen1976 het volgende:
Een CV is inderdaad goed om op zak te hebben.
Nog wat tips voor het solliciteren in Canada (eigen experience en tips van Canadese vrienden): houd je CV zo compact mogelijk en laat niet-relevante baantjes weg (i.e. vakkenvuller toen je 15 was). In plaats van het insturen of achterlaten bij de desk van je CV, vraag naar de manager en stel je voor aan hem/haar en vertel dat je opzoek bent naar een baan. Persoonlijk contact werkt echt veel beter dan ingezonden brieven.
Hou er rekening mee dat als ze je niet interessant vinden, je meestal geen bericht of feedback krijgt, zelfs geen berichtje dat ze je CV ontvangen hebben. Probeer ook zoveel mogelijk via iemand te gaan die al bij dat bedrijf werkt (die persoon moet je natuurlijk wel aardig vinden) want dan is de kans op een baan een stuk groter.
Ik liet mijn cv zien aan mijn tante (CEO) en die had echt zoiets van.. en dit bekijken ze in Nederland? Alles vloog eruit en toen ff met haar een nieuwe cv aangemaakt. Nu gebruik ik die CV vanuit Canada weer hierquote:Op woensdag 16 april 2008 00:47 schreef jeroen1976 het volgende:
/offtopic
Ik lees mijn eigen bericht nu even terug en zie dat mijn Nederlandse taalgebruikt slechter en slechter wordt...dat zal mijn moeder niet leuk vinden.
@tevebe: Ja dat is inderdaad frapant he, dat het zo anders is in Canada! Iedereen aan wie ik mijn eerste paar engelstalige CV's liet zien had wel iets op te merken en de rode strepen vlogen bijna overal door. En dat terwijl ik een 9.9 had voor het schrijven van CV's tijdens mijn college (ik was een comma vergeten ergens in een zin).
Het weer is relaxed hier, ik loop al in m'n zomerjas en tshirtje over straatquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:
Hoe is het weer in Vancouver? zal ik mijn zomerjurkje inpakken?
In Banff heb je zo vrienden gevonden..Gewoon enkele dagen in een hostel blijven en je hebt meteen vrienden.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:45 schreef Cle0 het volgende:
Ik reis via travelactive, ik denk dat zij mij ook kunnen helpen met mijn CV.
Mijn plannen voor Vancouver zijn niet veel, ik blijf er een paar dagen en ga dan direct door naar Banff. Maar hoe lang ik in Banff blijf weet ik niet. Ik ga in mijn eentje dus het is wat anders gepland dan wanneer ik met vrienden zou gaan.
Ik hield het altijd bij apres skieenquote:Op donderdag 17 april 2008 00:23 schreef WooZ het volgende:
Ja dat was hier in Whistler ook zo, ben elke dag met andere mensen wezen boarden en apres skieen
Klopt.. Romeo must die is ook in Van opgenomen en Fanastic four ook. De tv-serie The 4400 ook. Er ligt een straatje in Burnaby dat een hele populaire filmlocatie is.quote:Op donderdag 17 april 2008 02:59 schreef WooZ het volgende:
Haha, las op de wiki dat 88 minutes voor een deel in Van is opgenomen, dus ik had em ff gedownload. Ergens in minuut 9 dacht ik wel iets te herkennen, dus ik vandaag even checken (ik dacht eigenlijk ik zal het toch wel verkeerd hebben), is dat gewoon hier om de hoek haha
Screenshots volgens vanavond
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...quote:Op donderdag 17 april 2008 11:54 schreef SilentChaos het volgende:
ff een TVP
Er bestaat een kans dat we gaan uitbreiden met ons bedrijf naar Canada (Toronto) en aangezien ik graag naar de VS wil emigreren is Canada een mooie tussenstap en ik denk ook verstandiger (gezien de leefomstandigheden in Canada en de sociale zekerheid (t'is daar net NL hoorde ik op Shanghai van iemand op het vliegveld, alleen dan met de voordelen van Amerika, ruimte enzo). Toronto ligt sowieso vrij dichtbij de VS en ik las dat't gemiddeld aantal vakantiedagen in Canada zo'n 26 dagen is (nou kom ik van een NL bedrijf met een NL vestiging dus dan is't sowieso gunstiger).
Als't allemaal doorgaat, die kans is aanwezig, dan ga ik zeker naar Canada en kom ik hier zeker om info vragen. Ben alleen op het vliegveld van Toronto geweest en bij de Niagra Falls, maar Amerika ken ik wel redelijk goed en als't ook maar daarvan in de richting komt ben ik een tevreden mens
Als dat doorgaat kom ik dus zeker terug om te checken hoe't zit met huisjes, visum enzoen natuurlijk blijf ik lurken om wat meer over het land te weten te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |