abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57764345

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

Post on!

Aangezien dit mijn OP is mogen er ook wel enkele foto's van mij instaan

Ik ben te lui om foto's te plaatsen dus hier zijn enkele linkjes van Facebook van een paar albums.
Niagara: http://www.facebook.com/album.php?aid=19330&l=06a1f&id=721763122
Toronto: http://www.facebook.com/album.php?aid=19046&l=9713a&id=721763122
Roadtrip: http://www.facebook.com/album.php?aid=18975&l=6055c&id=721763122
Vancouver: http://www.facebook.com/album.php?aid=18974&l=c069c&id=721763122
shotgun: http://www.facebook.com/album.php?aid=18973&l=36ddd&id=721763122
wildlife: http://www.facebook.com/album.php?aid=18657&l=5433a&id=721763122
Montreal: http://www.facebook.com/album.php?aid=18497&l=35cf3&id=721763122
Calgary: http://www.facebook.com/album.php?aid=17858&l=6ce8d&id=721763122

Vorige topic:
Canada

[ Bericht 30% gewijzigd door Bora-Bora op 01-04-2008 19:36:01 ]
pi_57764825
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
pi_57764868
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:00 schreef Cle0 het volgende:
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
Ondanks dat Banff een wintersport gebied is is het in de zomer veel drukker dan in de winter. Onderdak zal dan misschien nog wel moeilijker te vinden zijn. Werk is nooit een probleem. Waar zit je nu in Vancouver dan?
pi_57764990
tvp zit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
pi_57765241
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvp zit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
pi_57772748
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!

Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out East Calgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
pi_57785455
quote:
Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:

[..]

London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!

Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out East Calgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
Had je al een auto gekocht? Verder heb ik veel mensen gesproken over de prairies en die raden het allemaal af.
pi_57785814
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen (Seward, Alaska en Detroit)
quote:
Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:

[..]

yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
pi_57785924
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:06 schreef superheist het volgende:

[..]

Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen (Seward, Alaska en Detroit)
[..]

yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
Ik hoop dat dan alles al open is. De winter duurt daar vrij lang..
pi_57800175
Oh Canada!
pi_57803217
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:05 schreef Fiama het volgende:
Oh Canada!
Dàt is pas een tvp!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 FR
pi_57813884
canadees meldt zich! Toronto rulez..
pi_57821392
Ja, canada is een mooi land! Ga alweer bijna terug naar NL, maar ga zeker nog een keer naar Canada!
pi_57839998
Ik zit eraan te denken om rond kerst naar Vancouver te gaan. Vakantie vieren daar
pi_57854125
Morgen naar Calgary voor 2 nachtjes en daarna naar Edmonton voor 2 nachtjes. Drumheller even bezoeken

En couchsurfing wat een uitvinding is dat toch
pi_57872370
Canada is echt een prachtig land. Als ik ooit nog zou gaan emigreren zou dat hoog op mijn lijstje staan! Ga maar eens kijken of er niet wat met studie valt te regelen daar (stage of afstuderen, minor volgen daar, dat soort gein). Echt relaxte mensen daar + het heeft niet het massale en overdrevene van de USA.
pi_57944387
Na 7 jaar is het nog steeds fantastisch hier! Mijn vriendin en ik hebben vorige maand een huis gekocht maar dat viel niet mee door de enorme stijging in huisprijzen in Regina (SK). De prijzen zijn zo'n beetje verdubbeld sinds 2004, vooral vanwege het feit dat onze economie erg sterk is en de gemiddelde huisprijs nog erg laag was 4 jaar geleden (100.00 Euro voor een 2500 sq ft vrij staand huis met alles erop en eraan). Wij hebben ongeveer 140.000 euro betaald voor 1150 sq ft vrijstaande bungalow in een goede buurt, 3 slaapkamers, 3 badkamers, extra slaapkamer en hobbykamer in de kelder en een hot tub in de achtertuin.

Gelukkig is de winter bijna voorbij maar er ligt nog een beetje sneeuw in de achtertuin dat niet smelten wilt, en het was gisteren +15... Als dat weg is de tuin onderhanden nemen want het is nu allemaal gras, een boom en de hot tub. Er moet zowiezo een moestuintje komen want dat zit in mijn bloed! Veel boerderijen in de omgeving hebben moestuinen maar binnen de steden zie je het niet erg vaak. Onze tuin is redelijk groot dus dat moet wel lukken.

In de 7 jaren dat ik hier ben heb ik eigenlijk (jammer genoeg) nog niet veel gezien van het land, Saskatchewan wel natuurlijk. Een paar trips naar Alberta (Calgary en Edmonton, de Rockies) en 1 zomer door BC getrokken. In mijn zomervakantie zit ik altijd een paar weken in Nederland om de familie te bezoeken en dat is natuurlijk erg leuk en belangrijk, maar daardoor heb ik geen vrije dagen over om vooral het noorden en het oosten van Canada te bezoeken. Mijn vriendin heeft familie in de oost-kust provincies dus in principe zal een vakantie daar niet al te duur zijn.

Enfin, het leven in Canada vind ik echt een stuk meer relaxed (ik ben trouwens 31) dan in Nederland; meer vrijheid, goedkoper, veel ruimte, erg schoon, veel mogelijkheden. Nadelen zijn natuurlijk het maar 1 keer per jaar zien van mijn familie en in mindere maten de afstanden en het weer (tot -40 in de winter en +40 in de zomer), maar daar kies ik zelf voor door op de prairie te wonen!
pi_57959577
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
pi_57960830
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
pi_57961394
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:10 schreef Cle0 het volgende:
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
Heel makkelijk. Ik heb daar op 3 plaatsen gewerkt. Het maakt ook niet uit als je voor kortere tijd werkt.. Alleen niet zeggen bij het sollicitatiegesprek. Probeer alleen iets te vinden met staffaccom, want het kan vrij lastig zijn om een kamer te vinden. Chili's heeft/had staffaccom en Keller's ook. En heel veel hotels uiteraard. Vooral die van Fairmont is mooi.
pi_57961837
Heb je misschien websites oid waar ik kan kijken? Ik kom niet ver met google.
pi_57968258
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.

Clearwater River, SK

Cypress Hills, SK

En dichterbij Regina:

Lekker, die ruimte hoor!
pi_57969346
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:22 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.

Clearwater River, SK
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Cypress Hills, SK
[ link | afbeelding ]

En dichterbij Regina:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Lekker, die ruimte hoor!
Ziet er ook mooi uit hoor! Ik ben zelf helemaal gek van Vancouver.
pi_58036162
Ja Vancouver en omgeving is inderdaad prachtig, maar ook erg duur vergeleken met de prairies. Als ik ooit de kans krijg om naar het westen te trekken met een baan die dit kan ondersteunen, ben ik zo weg!

Voor nu is het prettig leven in Regina, voor Saskatchewan standaard verdien ik goed en kan zo ruim leven.
pi_58036272
Zit op dit moment in Regina. Ga morgen maar even naar het RCMP museum, hoorde dat dat een aanrader was!

Dinsdag vertrek ik naar Winnipeg.
pi_58052737
quote:
Op maandag 14 april 2008 05:19 schreef Irrem het volgende:
Zit op dit moment in Regina. Ga morgen maar even naar het RCMP museum, hoorde dat dat een aanrader was!

Dinsdag vertrek ik naar Winnipeg.
Ik ben er nog niet geweest... maar ik heb er goede dingen over gehoord. Maar geen musea for mij vandaag, na m'n werk zal vanmiddag lekker in mijn achtertuintje zitten in de zon, het wordt 27 graden! 'Gelukkig' zit je maar 1 dag in Regina, want er is niet erg veel te doen hier voor een toerist.

Wandel wel even door Wascana Park, het grootste stadspark in Noord Amerika! Ben je tijdens je tocht ook naar WestEd geweest (West Edmonton Mall, ik heb er 5 minuten vanaf gewoont)? Dan ben je naast het grootste stadspark ook in de grootste winkelcentrum van Noord Amerika geweest op je trip .
pi_58057532
Wat een temperatuur ineens, pfff liep vanochtend met m'n jas aan naar buiten, wist niet hoe snel ik hem uit moest trekken.

Ben niet naar het park geweest. Ik vind dat Legislature Building wel mooi

Inderdaad de Edmonton Maill . Zwembad met de hoogste indoor bungee jump, scuba diving, en die ijsbaan. Oh ja, je kan er ook nog winkelen
pi_58058990
ik moet natuurlijk ook even een tvp zetten vanaf Comox st. Vancouver
pi_58059699
Hoe is het weer in Vancouver? zal ik mijn zomerjurkje inpakken?

over tien dagen vlieg ik naar Canada.

Hoe belangrijk is het hebben van een CV bij het solliciteren in Canada? Ik heb eigenlijk geen tijd maar als ze daar altijd naar vragen dan maak ik er binnenkort even tijd voor.
pi_58063359
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:

over tien dagen vlieg ik naar Canada.

Hoe belangrijk is het hebben van een CV bij het solliciteren in Canada? Ik heb eigenlijk geen tijd maar als ze daar altijd naar vragen dan maak ik er binnenkort even tijd voor.
Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.
Oh en altijd zomerkleren meenemen
pi_58063377
TVPtje voor het geval dat.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58064316
Nog mensen hier die proberen kaartjes te krijgen met de Olympics? Ik heb vaker moeten werken op steenworp afstand van de nieuwe oval en die ligt echt heel diicht bij het vliegveld. Ook als ik geen kaartjes kan krijgen wil ik toch naar Vancouver gaan
pi_58067648
Straks (na m'n tentamen) naar Montreal voor 3 daagjes Wordt m'n eerste ervaring via couchsurfing.com! Zit vlakbij Mt. Royal zag ik op google maps
pi_58069247
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:53 schreef tevebe het volgende:

[..]

Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.
Oh en altijd zomerkleren meenemen
Dankje voor de tip! Ik ga mijn CV dus zeker schrijven!
pi_58075679
Een CV is inderdaad goed om op zak te hebben.

Nog wat tips voor het solliciteren in Canada (eigen experience en tips van Canadese vrienden): houd je CV zo compact mogelijk en laat niet-relevante baantjes weg (i.e. vakkenvuller toen je 15 was). In plaats van het insturen of achterlaten bij de desk van je CV, vraag naar de manager en stel je voor aan hem/haar en vertel dat je opzoek bent naar een baan. Persoonlijk contact werkt echt veel beter dan ingezonden brieven.

Hou er rekening mee dat als ze je niet interessant vinden, je meestal geen bericht of feedback krijgt, zelfs geen berichtje dat ze je CV ontvangen hebben. Probeer ook zoveel mogelijk via iemand te gaan die al bij dat bedrijf werkt (die persoon moet je natuurlijk wel aardig vinden) want dan is de kans op een baan een stuk groter.

Tijdens mijn eerste jaar op mijn huidige werkplek heeft management regelmatig gevraagt wat ik van een oud-collega vond (mijn vorige werk liet 250 mensen gaan dus veel ex-collega's solliciteerden bij het bedrijf waar ik nu voor werk). Bijna iedereen die ik een positief review gaf is aangenomen en diegene die ik geen goede werknemers vond zijn nooit door naar de volgende ronde gegaan.

Veel success!
pi_58079192
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:00 schreef jeroen1976 het volgende:
Een CV is inderdaad goed om op zak te hebben.

Nog wat tips voor het solliciteren in Canada (eigen experience en tips van Canadese vrienden): houd je CV zo compact mogelijk en laat niet-relevante baantjes weg (i.e. vakkenvuller toen je 15 was). In plaats van het insturen of achterlaten bij de desk van je CV, vraag naar de manager en stel je voor aan hem/haar en vertel dat je opzoek bent naar een baan. Persoonlijk contact werkt echt veel beter dan ingezonden brieven.

Hou er rekening mee dat als ze je niet interessant vinden, je meestal geen bericht of feedback krijgt, zelfs geen berichtje dat ze je CV ontvangen hebben. Probeer ook zoveel mogelijk via iemand te gaan die al bij dat bedrijf werkt (die persoon moet je natuurlijk wel aardig vinden) want dan is de kans op een baan een stuk groter.
Klopt. Zelf ondervonden Ik heb mijn cv in het engels samen opgestelt met een CEO, want eerst was de mijne schijnbaar niet goed
pi_58079437
/offtopic

Ik lees mijn eigen bericht nu even terug en zie dat mijn Nederlandse taalgebruikt slechter en slechter wordt ...dat zal mijn moeder niet leuk vinden.

@tevebe: Ja dat is inderdaad frapant he, dat het zo anders is in Canada! Iedereen aan wie ik mijn eerste paar engelstalige CV's liet zien had wel iets op te merken en de rode strepen vlogen bijna overal door. En dat terwijl ik een 9.9 had voor het schrijven van CV's tijdens mijn college (ik was een comma vergeten ergens in een zin).
pi_58079485
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:47 schreef jeroen1976 het volgende:
/offtopic

Ik lees mijn eigen bericht nu even terug en zie dat mijn Nederlandse taalgebruikt slechter en slechter wordt ...dat zal mijn moeder niet leuk vinden.

@tevebe: Ja dat is inderdaad frapant he, dat het zo anders is in Canada! Iedereen aan wie ik mijn eerste paar engelstalige CV's liet zien had wel iets op te merken en de rode strepen vlogen bijna overal door. En dat terwijl ik een 9.9 had voor het schrijven van CV's tijdens mijn college (ik was een comma vergeten ergens in een zin).
Ik liet mijn cv zien aan mijn tante (CEO) en die had echt zoiets van.. en dit bekijken ze in Nederland? Alles vloog eruit en toen ff met haar een nieuwe cv aangemaakt. Nu gebruik ik die CV vanuit Canada weer hier

En achja dat Nederlandse taalgebruik moet je maar niet aantrekken.. Dat had ik ook toen ik terug kwam. Ik begin nu langzaam aan weer in het Nederlands te denken en te dromen.
pi_58079949
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:

Het weer is relaxed hier, ik loop al in m'n zomerjas en tshirtje over straat

Gister graad of 15-16 ofzo.

Wat zijn je plannen voor Vancouver?

ik ga ff naar de gym hiernaast
pi_58091013
Ik reis via travelactive, ik denk dat zij mij ook kunnen helpen met mijn CV.

Mijn plannen voor Vancouver zijn niet veel, ik blijf er een paar dagen en ga dan direct door naar Banff. Maar hoe lang ik in Banff blijf weet ik niet. Ik ga in mijn eentje dus het is wat anders gepland dan wanneer ik met vrienden zou gaan.
pi_58102222
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:45 schreef Cle0 het volgende:
Ik reis via travelactive, ik denk dat zij mij ook kunnen helpen met mijn CV.

Mijn plannen voor Vancouver zijn niet veel, ik blijf er een paar dagen en ga dan direct door naar Banff. Maar hoe lang ik in Banff blijf weet ik niet. Ik ga in mijn eentje dus het is wat anders gepland dan wanneer ik met vrienden zou gaan.
In Banff heb je zo vrienden gevonden..Gewoon enkele dagen in een hostel blijven en je hebt meteen vrienden.
pi_58102327
Ja dat was hier in Whistler ook zo, ben elke dag met andere mensen wezen boarden en apres skieen
pi_58102591
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:23 schreef WooZ het volgende:
Ja dat was hier in Whistler ook zo, ben elke dag met andere mensen wezen boarden en apres skieen
Ik hield het altijd bij apres skieen
pi_58102646
Ik vertrek 2 mei voor 2,5 week naar Cold Lake, Alberta voor arbeit. In het weekend heb ik een tripje naar Edmonton staan... ben wel benieuwd naar die Mall daar.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58102676
Binnenkort maar eens enkele vrienden opzoeken die ik in Canada heb ontmoet
pi_58103714
Haha, las op de wiki dat 88 minutes voor een deel in Van is opgenomen, dus ik had em ff gedownload. Ergens in minuut 9 dacht ik wel iets te herkennen, dus ik vandaag even checken (ik dacht eigenlijk ik zal het toch wel verkeerd hebben), is dat gewoon hier om de hoek haha

Screenshots volgens vanavond
pi_58106577
quote:
Op donderdag 17 april 2008 02:59 schreef WooZ het volgende:
Haha, las op de wiki dat 88 minutes voor een deel in Van is opgenomen, dus ik had em ff gedownload. Ergens in minuut 9 dacht ik wel iets te herkennen, dus ik vandaag even checken (ik dacht eigenlijk ik zal het toch wel verkeerd hebben), is dat gewoon hier om de hoek haha

Screenshots volgens vanavond
Klopt.. Romeo must die is ook in Van opgenomen en Fanastic four ook. De tv-serie The 4400 ook. Er ligt een straatje in Burnaby dat een hele populaire filmlocatie is.
Vancouver wordt ook wel Hollywood North genoemd
  donderdag 17 april 2008 @ 11:54:43 #48
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58108335
ff een TVP

Er bestaat een kans dat we gaan uitbreiden met ons bedrijf naar Canada (Toronto) en aangezien ik graag naar de VS wil emigreren is Canada een mooie tussenstap en ik denk ook verstandiger (gezien de leefomstandigheden in Canada en de sociale zekerheid (t'is daar net NL hoorde ik op Shanghai van iemand op het vliegveld, alleen dan met de voordelen van Amerika, ruimte enzo ). Toronto ligt sowieso vrij dichtbij de VS en ik las dat't gemiddeld aantal vakantiedagen in Canada zo'n 26 dagen is (nou kom ik van een NL bedrijf met een NL vestiging dus dan is't sowieso gunstiger).

Als't allemaal doorgaat, die kans is aanwezig, dan ga ik zeker naar Canada en kom ik hier zeker om info vragen . Ben alleen op het vliegveld van Toronto geweest en bij de Niagra Falls, maar Amerika ken ik wel redelijk goed en als't ook maar daarvan in de richting komt ben ik een tevreden mens
Als dat doorgaat kom ik dus zeker terug om te checken hoe't zit met huisjes, visum enzo en natuurlijk blijf ik lurken om wat meer over het land te weten te komen
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_58109008
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:54 schreef SilentChaos het volgende:
ff een TVP

Er bestaat een kans dat we gaan uitbreiden met ons bedrijf naar Canada (Toronto) en aangezien ik graag naar de VS wil emigreren is Canada een mooie tussenstap en ik denk ook verstandiger (gezien de leefomstandigheden in Canada en de sociale zekerheid (t'is daar net NL hoorde ik op Shanghai van iemand op het vliegveld, alleen dan met de voordelen van Amerika, ruimte enzo ). Toronto ligt sowieso vrij dichtbij de VS en ik las dat't gemiddeld aantal vakantiedagen in Canada zo'n 26 dagen is (nou kom ik van een NL bedrijf met een NL vestiging dus dan is't sowieso gunstiger).

Als't allemaal doorgaat, die kans is aanwezig, dan ga ik zeker naar Canada en kom ik hier zeker om info vragen . Ben alleen op het vliegveld van Toronto geweest en bij de Niagra Falls, maar Amerika ken ik wel redelijk goed en als't ook maar daarvan in de richting komt ben ik een tevreden mens
Als dat doorgaat kom ik dus zeker terug om te checken hoe't zit met huisjes, visum enzo en natuurlijk blijf ik lurken om wat meer over het land te weten te komen
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...
Dat is tenminste wat ze mij vertelde , maar of het ook waar is...

Oh het kan trouwens vies koud worden in Toronto.. En niet de -5 die hier koud is en dat iedereen aan het klagen is. En veel sneeuw krijg je er ook in de winter..
  donderdag 17 april 2008 @ 12:27:19 #50
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58109082
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanks Dat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft

Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleen Ik zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk Maar goed, jij weet't ook niet zei je Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!

Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoud Ik hou wel van echte winters en echte zomers
pi_58109152
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:

Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleen Ik zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk Maar goed, jij weet't ook niet zei je Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!

Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoud Ik hou wel van echte winters en echte zomers
Ah ok dan zul je die kou misschien wel kunnen waarderen. Ik vond -30 er echt te koud! Gelukkig was het de dag erna maar -22 haha.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:30:55 #52
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58109171
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
pi_58109307
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
Haha.. En dan ff het meer inlopen he
pi_58121042
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
pi_58121215
Volgens mij maakt dat geen zak uit, als die mensen die ik sprak in een hostel in Van deden dat
pi_58121298
Oké. Maar ik ga werken voor het bedrijf van mijn oom. Ik heb geen direct contact met mijn oom, maar toch
pi_58123102
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:23 schreef tevebe het volgende:
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...
Dat is tenminste wat ze mij vertelde , maar of het ook waar is...
Als het waar is, is het wel superstreng!

Weet iemand er wat meer over?
 FR
pi_58123765
Ik weet alleen dat je als arts per jaar zowieso altijd maar 2 weken per jaar vakantie hebt hier
pi_58126696
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:47 schreef Cle0 het volgende:
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
Ah waar heb je werk gevonden? En als je weggaat gewoon een weekje notice geven..
pi_58127226
Bij wie mag ik op de bank komen slapen en de auto lenen?
pi_58128720
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
pi_58149150
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:01 schreef Cle0 het volgende:
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
Wil wel minimaal een leenauto met een V8 he.
pi_58152023
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:

Even uit nieuwsgierigheid, voor welk bedrijf werk je?
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:39:15 #64
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58159572
Fun Industries uit Utrecht
pi_58229073
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.

eindelijk!
pi_58229305
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.

eindelijk!
Heb je directe vlucht? Indien je in hetzelfde hostel als mij terechtkomt heb je een vrij goed ontbijt daar. De locatie is niet optimaal, maar als je lopen niet erg vind..

Veel plezier in Canada. Jammer dat je niet langer in Vancouver blijft. Misschien kom je nog bekende van me tegen in Banff die je de groeten van me kunt doen
pi_58231125
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:

eindelijk!

je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
pi_58231272
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:37 schreef WooZ het volgende:

[..]

je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
Samesun is inderdaad relaxer dan HI. Ook goedkoper. Heeft ook een betere locatie.
pi_58231305
Betere locatie? Het zit er tegenover zegt WooZ net.
pi_58231366
o wacht het hi hostel central zit er tegenover. Downtown hi hostel zit idd ergens anders
pi_58231849
Ik zat ook met het Downtown in mijn hoofd
pi_58291625
Vanmorgen toen ik opstond en uit m'n raam keek was de wereld weer wit . Het positieve is wel dat alle rommel op straat niet meer te zien is .
pi_58294399
Waar zit jij dan?

Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!
pi_58294416
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Waar zit jij dan?

Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!

ben je al op stap geweeest in van?
pi_58297440
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Het is hier zo schoon en fris!
Dat was vorig jaar zomer wel anders!
pi_58348113
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.

In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
  zondag 27 april 2008 @ 22:24:44 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58348156
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
pi_58356728
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.

In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
Ben je al uitgeweest in Banff? Alleen maandag is een rustige avond
pi_58368578
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef fs180 het volgende:
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
Ik heb alleen maar in een dorp (5.000) in SK en in Regina (200.000 inwoners) en in Edmonton (AB) gewoont, maar wat mij tot nu toe is opgevallen tov NL zijn:

Ruimte: steden kunnen druk zijn ja, maar (meestal) 5 minuten rijden en je bent in een oase van rust. Er zijn overal veel natuurparken. Gisteren even een uurtje door de eindeloze prairie gereden naar familie van mijn vriendin, lekker lange rechte wegen met m'n radio op volluit genieten van het landschap.

Vrijheid: veel minder regeltjes en 'red tape' en regels waar makkelijk overheen worden gekeken zolang je niet al te veel opvalt.

Goede leefomstandigheden: redelijk goed betaalde banen ten opzichte van je maandelijkse kosten, ik hou vrij veel geld over terwijl ik net een nieuw huis heb gekocht en ik hou van goed eten enzo. Healthcare premies zijn vrij laag en is voor een gedeelte gratis.

Schoon! Ik heb nog nooit zo'n schoon land gezien. Natuurlijk geld dit niet voor elke stad en elke straat maar relatief is het toch echt schoon hier, ook natuurparken en stadsparken worden erg schoon gehouden. Er is dan ook bijna nooit hondepoep op straat of in het gras, iedereen ruimt het netjes op met de gratis zakjes die bij de parken hangen.

Vriendelijke en hulpzame mensen: ik maak erg makkelijk vrienden en voel me ergens snel thuis omdat iedereen je meteen behandeld als familie. Voorbeeld: ik was mijn mp3 player verloren op straat en de volgende dag keek ik rond in een straat en iemand deed de deur open en vroeg mij of ik een mp3 speler verloren had. Hij nodigt mij uit om even binnen te komen om de mp3 speler te pakken en hij biedt koffie aan en haalt zijn vrouw erbij en begint vrolijk te babbelen alsof ze mij al jaren kennen. Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad, als ik kinderen heb zal ik die met een gerust hart buiten laten spelen.

Ook toen ik tegen een eland gereden was en mijn auto niet eens erg beschadigd was stopte bijna iedereen om te kijken of alles OK was en boden mij aan om ons terug naar de stad te rijden en de politie en sleepwagen te bellen. Dit gebeurt ook vrij vaak als je gewoon even de benen aan het strekken bent of moet plassen .

Dit alles zijn alleen mijn eigen ervaringen en in een achterbuurt van Toronto of op een (Indianen) Reservaat (waar ik ook af en toe kom) is het waarschijnlijk anders.
  maandag 28 april 2008 @ 22:31:26 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58368930
ah, bedankt voor je reactie Ô^
pi_58369011
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]
Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad,
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
pi_58371387
Ja Vancouver kent ook vast enge plekjesik ben er alleen overdag geweest en een paar keer op doorreis, en dan alleen in de touristen gebieden. Regina kent ook wel wat mindere buurten hoor, maar zelfs toen ik daar dichtbij woonde viel het allemaal erg mee. Je hebt er eigenlijk alleen last van als je zelf problemen zoekt. Toen ik net verhuiste en Regina nog niet goed kende ben ik in straten geweest waarvan veel mensen zeiden dat ik gek was dat ik daar zo rondliep, maar ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld. De buurt waar ik nu woon is een echte familie buurt waar het helemaal goed is (Uplands, voor de Regina kenners).
pi_58372896
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:

[..]

Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
West Hastings loop ik wel overheen hoor. East is een ander verhaal. Toen ik daar reed deed ik ff centrale deurvergendelingsknopje van de auto indrukken en alle ramen dicht.
pi_58372912
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]
flinke lap tekst
Ik heb het niet anders meegemaakt. Kon ik maar terug naar Canada.
pi_58372937
Trouwens East Vancouver wordt langzaam aan ook steeds luxer. Momenteel komt er in een paupergedeelte een heel groot appartementencomplex. Het is wachten tot het daar ook vol komt te staan met glas
pi_58540841
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!

Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
pi_58541440
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:57 schreef Cle0 het volgende:
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!

Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
Ik hoorde dat de sneeuwkwaliteit nu echt bagger is en dat het rustig is bij Sunshine. Dan zal het bij Norquay wel helemaal bagger zijn als die nog open is. Ik zou graag willen meeten maar zit er niet meer Er zit iig nog een andere Nederlander in Banff dat ik weet. Een vriend van me is nu 2 weken thuis. Die woonde ook bij YWCA in staffaccom.
pi_58542912
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.

Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
pi_58557856
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef Cle0 het volgende:
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.

Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
Nee hij werkte niet bij YWCA, maar YWCA biedt ook staffaccom aan voor enkele bedrijven in Banff.
Trouwens Heineken is ECHT niet te drinken daar. Ik had het eens bestelt in de Pump, maar heb het na enkele slokken laten staan. Het was maar iets beter dan het 25cent beer in Aurora op zondag.
pi_58558861
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
pi_58559134
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:31 schreef WooZ het volgende:
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
Tja in Nederland drink ik het al zelden en ik ben blij dat ik het daar maar 1x heb gehad. Kokanee is wel lekker
pi_58564024
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.

dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!

Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
pi_58576550
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 22:50 schreef Cle0 het volgende:
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.

dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!

Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
Ik kwam alleen in de Pump om voetbal te kijken voor de rest kom ik er nooit. Ik was altijd te vinden bij Mel's, Hoodoo's of Wild Bill's.
Waar heb je werk gevonden?
pi_58578557
Groeten vanuit Cold Lake Morgenvroeg 4 uurtjes naar edmonton rijden, ik ben benieuwd.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58582602
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?

Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).

Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).

Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
pi_58582675
Ambassade belletje geven. Oh en als je in januari naar Montreal wilt gaan dan neem maar goede winterkleren mee...
pi_58583580
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:58 schreef pietjekanarie het volgende:
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?

Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).

Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).

Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
ik zit nu in vancouver ook ivm onderzoeksstage ve universitaire studie en ik kan je vertellen dat je geen visum nodig hebt
pi_58583620
http://www.dfait-maeci.gc(...)any/visa-work-en.asp

en dan onder 'exceptions' ff kijken naar self-funded researchers
pi_58585519
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)

Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
pi_58586242
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef pietjekanarie het volgende:
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)

Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
ik heb idd ook een standaard studiebeurs voor paar maandjes stage. 1300 ofzo geloof ik, maar ze bedoelen idd dat je niet betaald mag krijgen voor de stage vanuit canada
pi_58589955
Dat is dan weer een meevaller. Heb jij een study permit? Ik las dat je dat wel nodig had als je er langer dan 6 maanden blijft. Hoeveel tijd ben je kwijt met die formaliteiten regelen bij de ambassade (ik las dat alles in Berlijn moet).
Jij woont in Vancouver toch? Heb je makkelijk een huis kunnen vinden? Ik weet niet goed hoe dat in Montreal is, maar ik krijg het idee dat het makkelijker is dan Parijs (daar zal ik toch wel snel 800 euro per maand aan huur moeten gaan ophoesten..).
pi_58589977
ik heb een permit van m'n werkgever via de post gekregen ja, met alle voorwaarden daarin en ondertekend. Heb nooit iets via de ambassade hoeven te regelen

En ik huur gewoon een gemeubileerde kamer, via craigslist.ca is alles wat je maar wilt te vinden
pi_58590523
pi_58614940
Bedankt voor je antwoorden WooZ. Dat klinkt dus nog redelijk simpel zo zonder visum. Ik ga eens uitzoeken of ik daar misschien die stage kan doen. Ik vind Canada toch wel erg leuk klinken (ja, nog nooit geweest dus).
pi_58615274
quote:
Lekker geruststellend!
 FR
pi_58615983
quote:
Sars!! Ik zeg het je!
pi_58621578
Nee, nog iets engers!
 FR
pi_58799496
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
we stand on guard for thee
pi_58806266
kamer: vancouver.craigslist.ca

En waarom wil je je rijbewijs halen? Even 4 weken lessen en dan met 0,0 rijervaring in Nederland gaan rijden? Dat vraagt om ongelukken
pi_58806338
Ik zou gewoon fijn even wachten. Al die moeite om eventjes sneller je rijbewijs te halen.

Ik snap je wel, ik wilde vroeger ook keigraag en zsm mijn rijbewijs halen, maar na een maandje is die charme eraf. Bewaar het nog ff.

Bovendien zul je hoogstwaarschijnlijk in Canada in een automaat lessen, en het gros is hier handgeschakeld, lijkt me ook niet helemaal bevorderlijk.
pi_58806536
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef DJvearlez het volgende:
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
Je mag hier niet rijden met een Canadees rijbewijs als je 17 bent.. Vergis je trouwens ook niet in de kosten van een opleiding in Canada. In Vancouver zou je oa naar UBC kunnen gaan.
pi_58816589
Ik ga volgend jaar een snowboard trip maken van 6 weken.
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Iemand nog tips voor leuke hostels?

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
http://www.snowzone.nl
pi_58816786
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
Ik heb in de UBC Whistler Lodge geslapen (31$/nacht) en dat was echt uitstekend. 700m van busstop, 5 min vh dorp. Verder zitten in exact dezelfde straat nog de fireside lodge en arts hostel. Bus kost 1,50 per enkeltje, maar je ontmoet al snel lui die dezelfde ochtend ook naar de piste moeten en dan kan je beter een taxi bestellen, kost maar 10$ nml en zet je gelijk af bij de liften

Bij die ubc lodge moest je nog apart voor bedding betalen, dus het is misschien een goeie optie om een slaapzak mee te nemen

Eigenlijk moet je ff iets zien te regelen dat je iets namaakt, betalingsbewijs ofzo, zodat je kunt tonen dat je in Canada woont. Dan kan je gebruik maken van de EDGE pass, dat is een stuk goedkoper.

Daarnaast denk ik dat je wel enorm veel duurder uit bent als je rond gaat reizen, temeer omdat skipassen goedkoper worden naarmate je meer dagen boekt, maar het lijkt me idd wel een vette trip
pi_58816795
En ik weet niet hoe oud je bent, maar autohuur <25 is onbetaalbaar en als je in je eentje reist is de greyhound way veel goedkoper en die zet je overal voor de deur af
pi_58817543
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
pi_58826041
quote:

In Banff is Samesun wel een leuk hostel. Heb ik ook gezeten. Je hebt ook Hi in Banff maar dat ligt niet op een handige plaats. In Banff ben je binnen 10min bij Norquay (niet echt een leuke berg op het park na) Sunshine is 20-25min rijden en Lake Louise is 45min met de bus/auto.

Sneeuwkettingen heb ik niemand mee gezien. Op mijn eigen auto had ik zomerbanden erop liggen en daar heb ik ook gewoon mee rond gereden daar waarvan 5 maanden met sneeuw. Sneeuwkettingen zijn overbodig tenzij je van de weg af gaat.
pi_58826081
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef micko het volgende:
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
Vancouver - Banff was al iets van 14u dus tel er nog maar 2 bij om naar Whistler te gaan.
pi_58832545
quote:

Ik ben nu weer terug in NL maar heb een tijdje in Kelowna gewoond en dus ook vaak naar Big White geweest. Je kan gewoon zonder sneeuwkettingen de berg op, veel mensen hebben wel zomer en winterbanden en dus rijden de meeste wel op winterbanden voor de veiligheid.
Big White is volgens mij het grootste ski in-ski out resort in Canada (of althans, daar adverteren ze mee ) en je kan ook bijna vanuit het hostel naar beneden snowboarden.

Hostel is SameSun hostel en goed te doen, wel hostel kwaliteit en gedeelde douche enzo. Heb er 1x overnacht maar het is een gezellige boel, dat zeker. Uitgaan op Big White is ook dikke fun dus zeker doen. Het koste geloof ik 28dollar voor mij, maar ik zat in een dorm room met wat vrienden. private room met z'n 2en zal wel wat duurder zijn.

Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke. Ik ben er zelf niet geweest en heb ik echt spijt van want dat wordt waarschijnlijk 1 van de grootste resorts in noord amerika. Dit seizoen (wat dus nu afgelopen is) was het eerste jaar dat ze met lifts werkten, hiervoor hebben ze alleen met heli's en cat's gewerkt. Het is wel een berg voor gevorderde en met een enorm gebied aan backcountry en grote cliffs. Heb wat vrienden die er naar toe zijn geweest en ze vonden het het beste snowboarden dat ze ooit hebben gedaan. Dusja, ik zou er zeker naartoe gaan! Is ook niet zo duur als Big White en Whistler.

Ik weet niet hoe het is met de meeste vliegtuigmaatschappijen maar als je met Air Canada vliegt kun je je snowboards gratis meenemen.

Nog verdere vragen over Big White of iets anders stel ze gerust.
pi_58926066
quote:
Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke.
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?

[ Bericht 17% gewijzigd door micko op 26-05-2008 20:31:15 ]
pi_58927204
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
pi_58927485
quote:
Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
pi_58929841
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef micko het volgende:

[..]

Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
pi_58931429
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:12 schreef WooZ het volgende:
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Bier is inderdaad niet leuk om te doen. Toen ik in Banff zat gaf ik gemiddeld zon 20-25 per dag uit aan eten. Gelukkig was uitgaan daar goedkoop, maar omdat het zo goedkoop was dronk je veel en iedere dag en was het alsnog duur
pi_58931471
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:24 schreef micko het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
Boodschappen doen voor 11 dagen Daar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor. Uiteten valt opzich ook nog wel mee. De prijzen op de menukaart zijn goedkoop, maar dan komt er nog belasting bij en 15-20% fooi!
pi_58931555
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Fiama het volgende:

[..]

Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper

In restaurant heb je ook lekker eten (niet dat hamburgers niet lekker zijn zo nu en dan) voor 12 - 16$. Earls is mijn favoriet restaurant in Vancouver. Chili's is ook een aanrader. Niet duur, gezellig, lekker, leuke serveersters (vooral Earls @ Robson Street).
pi_58931708
Ja ik betaal me scheel als ik hier een club induik. Entree, en dan idd 6,50 ofzo voor een pint En dan vragen ze ook nog expliciet om een fooi ook

Ik ben bij Earl's in Whistler geweest, maar had er toen alleen gedronken.

Ik ga meestal naar sushi-tenten, dat is nog eens goed
pi_58932005
North York/Willowdale in Ontario, zijn dat een beetje goeie buurten?
pi_58932941
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:11 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper
Ja, had het over de prijs die je in de liquor store betaald. In de kroeg/clubs varieerd het van 4,50 tot 6 dollar in Kelowna.
pi_58934007
quote:
Boodschappen doen voor 11 dagen Daar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor.
Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.
Heb voor de hele trip 7500 euro (6 weken p.p.) begroot (incl. vliegreis, skipassen, autohuur, heliboarden en 50 euro per dag voor eten/drinken)

50 euro moet toch wel genoeg zijn als we niet teveel uiteten en op stap gaan?
pi_58935407
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:18 schreef WooZ het volgende:
Ja ik betaal me scheel als ik hier een club induik. Entree, en dan idd 6,50 ofzo voor een pint En dan vragen ze ook nog expliciet om een fooi ook

Ik ben bij Earl's in Whistler geweest, maar had er toen alleen gedronken.

Ik ga meestal naar sushi-tenten, dat is nog eens goed
Ik was in Vancouver uitgeweest en toen stond er een flinke rij buiten. De enige manier om snel binnen te komen was om 2x zoveel te betalen
pi_58935449
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:33 schreef micko het volgende:

[..]

Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.
Heb voor de hele trip 7500 euro (6 weken p.p.) begroot (incl. vliegreis, skipassen, autohuur, heliboarden en 50 euro per dag voor eten/drinken)

50 euro moet toch wel genoeg zijn als we niet teveel uiteten en op stap gaan?
Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.
pi_58935467
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:34 schreef Koploperkopper het volgende:
North York/Willowdale in Ontario, zijn dat een beetje goeie buurten?
Ken ik niet
pi_58937681
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:04 schreef tevebe het volgende:

[..]

Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.
In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
pi_58937803
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:

[..]

In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
Het kan slechter
pi_58938877
waar kan je eigenlijk leuk uitgaan in vancouver (18+) ???
pi_58945591
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:

[..]

Met hot tub en pool.
Als je het geld er voor over hebt is er natuurlijk niks mis mee. Maar in Whistler zit niks ver van de piste

Veel hotels/studio's die in het dorp zitten moet je max. 10 minuten lopen naar de lift. Echter deze zijn wel veel en veel duurder dan een hostel. UBC lodge was relaxed man, hot tub erbij, koud biertje in de hand, allemaal jongelui

En ik weet niet wat je nu betaald maar dat was dus maar 31$/nacht
pi_58945641
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:40 schreef DJvearlez het volgende:
waar kan je eigenlijk leuk uitgaan in vancouver (18+) ???
www.clubzone.com

au bar, roxy, caprice. Om in te drinken yaletown brewery co.

En je kunt idd de bouncer gewoon omkopen om niet in de rij te hoeven staan. Echter dit kost je bij elke club 20$ (gewoon in je hand houden en em een handje geven) en dan moet je binnen ook nog entree betalen, en als dan ook het bier nog 6$/stuk kost, tsja
pi_58953045
enneeh...
moet je ook altijd zo veel betalen als je vrouw bent??
pi_58953210
Zes keer met je tieten schudden en het is gratis.
pi_58953342
juist... haha nou ja het is dus iig makkelijker:P
pi_58953883
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
pi_58953895
Overigens moesten wij 90$ betalen met 8 mensen om de rij te 'skippen'.
pi_58953904
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:38 schreef DJvearlez het volgende:
juist... haha nou ja het is dus iig makkelijker:P
ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?
pi_58953926
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:06 schreef tevebe het volgende:
Overigens moesten wij 90$ betalen met 8 mensen om de rij te 'skippen'.
ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maar
pi_58954149
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:08 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maar
Ik ben maar in een paar kroegen geweest, maar zou echt de naam niet meer weten. Eentje was een Irish pub en de ander was een cafeetje met livemuziek, vlakbij Sears maar dat kan ik fout hebben door het nuttigen van alcohol.
pi_58954167
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:07 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?
Au bar heeft toch vaak/regelmatig ladies night.
pi_58954605
ja klopt idd

Maar ik had et niet over de kroegn maar meer de clubs Overigens doet elke club het erom, zelfs als er amper iemand binnen is laten ze gewoon een mega rij staan
pi_58968528
Lange rijen zien er tof uit he, dan lijkt 't net alsof iedereen naar hun club wil.

Net even zitten kijken, veel kun je niet krijgen voor 200-250K CAD in Toronto, maar de keuze die je dan alsnog hebt is niet mis, een niet al te groot apartament met een prive zwembad in het gebouw, eigen berging, ondergrondse parkeerplek etc.

Nog een mooi gebouw ook.

Wat me verder ook nog opviel is dat alle keukens volledig zijn uitgerust, dus je hoeft geen koelkast, zelfs geen vaatwasser meer te kopen of wat dan ook.
pi_58972207
Eind van t jaar ben ik weer ff in Canada om me visum te verzilveren...
daarna weet ik nog niet wanneer.. in ieder geval als ik klaar ben met school vertrek ik voorgoed:D:D:D
pi_58977199
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:41 schreef Koploperkopper het volgende:
Lange rijen zien er tof uit he, dan lijkt 't net alsof iedereen naar hun club wil.

Net even zitten kijken, veel kun je niet krijgen voor 200-250K CAD in Toronto, maar de keuze die je dan alsnog hebt is niet mis, een niet al te groot apartament met een prive zwembad in het gebouw, eigen berging, ondergrondse parkeerplek etc.

Nog een mooi gebouw ook.

Wat me verder ook nog opviel is dat alle keukens volledig zijn uitgerust, dus je hoeft geen koelkast, zelfs geen vaatwasser meer te kopen of wat dan ook.
Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sft

Trouwens doen ze wel vrij makkelijk voor hogere hypotheken.
pi_58977232
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:45 schreef DJvearlez het volgende:
Eind van t jaar ben ik weer ff in Canada om me visum te verzilveren...
daarna weet ik nog niet wanneer.. in ieder geval als ik klaar ben met school vertrek ik voorgoed:D:D:D
Dat staat bij mij op de lange termijn planning
pi_58985161
Heel goed! lekker weg uit nederland!

hoe moet je trouwens quoten?? ja ik ben blond ja
pi_58985224
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:12 schreef DJvearlez het volgende:

pi_58985263
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sft

Trouwens doen ze wel vrij makkelijk voor hogere hypotheken.
Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het. In Nova Scotia kun je namelijk een vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een enorm lap grond krijgen voor 200k.

Weet je toevallig of de hypotheken verder hetzelfde werken als hier?
pi_58985986
quote:

http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikken
pi_58986043
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:17 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het. In Nova Scotia kun je namelijk een vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een enorm lap grond krijgen voor 200k.

Weet je toevallig of de hypotheken verder hetzelfde werken als hier?
Ik meen dat in BC de gemiddelde huizenprijs boven de 430k ligt. Hoe de hypotheken daar in elkaar steken weet ik niet precies. Zal wel niet zoveel schelen. Je moet iig property tax betalen, maar dat is hier ook.
pi_59000367
quote:
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:50 schreef tevebe het volgende:
http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikken
Of op deze: (al naar gelang je lay-out).
 FR
pi_59000724
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, had je al gezegd...

...en ik ben niet blond....
 FR
pi_59007339
quote:
Oh, had je al gezegd...

...en ik ben niet blond....
Kijk het lukt, knap he haha

(ja dat is wel erg... dat mag alleen als je blond bent (A) )
pi_59008291
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:31 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

Kijk het lukt, knap he haha

(ja dat is wel erg... dat mag alleen als je blond bent (A) )
Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?
pi_59009574
quote:
Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?
Ja!!!

OMG ik zieze echt nu pas he onderaan...
hoe bedoel je bord voor je kop
pi_59010573
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:11 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

Ja!!!

OMG ik zieze echt nu pas he onderaan...
hoe bedoel je bord voor je kop
Net nieuw op fok?
pi_59017922
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:55 schreef tevebe het volgende:

[..]

Net nieuw op fok?

zooooo. .. hoe weet je dat?? haha
pi_59025348
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:54 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

zooooo. .. hoe weet je dat?? haha
Goed gokje
pi_59027592
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
True!

Ben net terug van een avondje stappen en ik heb geen dollar uitgegeven!

Zit dus nog steeds in Banff, love it here, and ik heb een tijdje in het YWCA gezeten. Een goedkoop en vooral erg leuk hostel die een minuut lopen van downtown is. Zelfs dichterbij, het is niet eens uit downtown. En volgens mij ook de goedkoopste.

Werk nu hier in Banff en de 18e van juni is mn laatste werkdag. Dan ga ik alle toeristische dingen doen, zoals Lake Louise en Jasper, Whistler en ga zo maar verder. Hiephoi!
pi_59029130
Ik zit nu op een ambulancepost te wachten op een telefoontje. Net bij een reanimatie geweest van een gevalletje overdosis H eastside
pi_59030096
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 08:47 schreef Cle0 het volgende:

[..]

True!

Ben net terug van een avondje stappen en ik heb geen dollar uitgegeven!

Zit dus nog steeds in Banff, love it here, and ik heb een tijdje in het YWCA gezeten. Een goedkoop en vooral erg leuk hostel die een minuut lopen van downtown is. Zelfs dichterbij, het is niet eens uit downtown. En volgens mij ook de goedkoopste.

Werk nu hier in Banff en de 18e van juni is mn laatste werkdag. Dan ga ik alle toeristische dingen doen, zoals Lake Louise en Jasper, Whistler en ga zo maar verder. Hiephoi!

Jammer dat je niet eerder naar Lake Louise gaat. Heel mooi is het daar in de winter met een flink pak sneeuw op het meer. Het is toch maar 45min rijden. Zou je eigenlijk nu nog kunnen gaan en in juni als alles weer weg is.
pi_59030105
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:55 schreef WooZ het volgende:
Ik zit nu op een ambulancepost te wachten op een telefoontje. Net bij een reanimatie geweest van een gevalletje overdosis H eastside
Overdosis en eastside. Iets zegt me dat dat vaker voorkomt daar
pi_59032494
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben

Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
pi_59032556
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben

Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
Wat deed je ook alweer in Vancouver, iets medisch of sensatiezoeker?
pi_59032910
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:

Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.
pi_59037846
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Jammer dat je niet eerder naar Lake Louise gaat. Heel mooi is het daar in de winter met een flink pak sneeuw op het meer. Het is toch maar 45min rijden. Zou je eigenlijk nu nog kunnen gaan en in juni als alles weer weg is.
Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.
Ben al eens eerder bij Lake Louise geweest, 7 jaar geleden.

Iemand nog tips, waar ik heen moet en wat ik perse moet doen?
pi_59037935
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.
Ben al eens eerder bij Lake Louise geweest, 7 jaar geleden.

Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.
pi_59039626
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:19 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.
nee helaas, maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtown
pi_59040254
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

nee helaas ( ), maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtown
Surrey is ook echt een kutplaats. Ik vind het aantal moorden in Vancouver vrij laag voor een grote stad. In Calgary waren begin dit jaar meerdere gang-moorden.
pi_59042973
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:57 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.
Ik heb noch rijbewijs noch auto, en ik ga waarschijnlijk liften.

Thanks voor de tips!
pi_59056359
Uitgaan in Vancouver op zaterdagavond. (On)betaalbaar.

Starten in een club nabij davie. 10$ omdat er net een of ander optreden tijdens het eten was.
Wat frietjes+ halve pizza gegeten en wat biertjes. 50$
Taxi heen en terug granville. 7$
Handjeklap met de bouncer. 20$
Entree. 18 $
Bier in de republic. 7$/stuk. (x10)

zondag 1 juni 2008 @ 21:43:01 #178
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_59056591
Dat gezeik met die uitsmijters is in Amerika ook echt zwaar irritant!
Wat dat betreft zit je in NL dan wel goed, ik hoef hier nooit bouncers om te kopen
pi_59059876
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:32 schreef WooZ het volgende:
Uitgaan in Vancouver op zaterdagavond. (On)betaalbaar.

Starten in een club nabij davie. 10$ omdat er net een of ander optreden tijdens het eten was.
Wat frietjes+ halve pizza gegeten en wat biertjes. 50$
Taxi heen en terug granville. 7$
Handjeklap met de bouncer. 20$
Entree. 18 $
Bier in de republic. 7$/stuk. (x10)

Tja je kunt beter bacardi cola ofzo drinken in de kroeg. Betaal je veel minder voor dat bier In Banff betaalde je 5,50 voor Kokanee terwijl bacardi cola meestal tussen de 1-2$ lag
pi_59061276
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!
pi_59067339
quote:
Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!

Kijk, zo doen we dat he
pi_59070738
quote:
Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet ver
pi_59076958
Jezus ik hoor net de planning voor december als ik even met me ouders heen en weer ga!

's middags aanvliegen op calgary. daar blijven we bij vrienden 1 dag
dan naar edmonton 1 dag (slapen in red deer) dan terug naar calgary voor oud en nieuw volgnde dag naar golden (waar me ouders een huis aan t laten bouwen zijn..) zelfde dag nog terug naar canmore bij vrienden. volgende dag ff snel 1 dagje skien (wordt waarschijnlijk gewoon mount norquay, lekker dichtbij) volgende dag weer terug vliegen

Lekker strak geplanned haha
pi_59077240
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet ver
Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.
pi_59091488
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef DJvearlez het volgende:
Jezus ik hoor net de planning voor december als ik even met me ouders heen en weer ga!

's middags aanvliegen op calgary. daar blijven we bij vrienden 1 dag
dan naar edmonton 1 dag (slapen in red deer) dan terug naar calgary voor oud en nieuw volgnde dag naar golden (waar me ouders een huis aan t laten bouwen zijn..) zelfde dag nog terug naar canmore bij vrienden. volgende dag ff snel 1 dagje skien (wordt waarschijnlijk gewoon mount norquay, lekker dichtbij) volgende dag weer terug vliegen

Lekker strak geplanned haha
Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,
pi_59091517
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:14 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.
Trouwens pubcrawl op maandag? Maandag is het super rustig en saai. Tenminste tot eind januari, want toen ben ik weggegaan.
pi_59098301
Hoe ziet de sociale wetgeving in Canada er uit. Heb je bv een vergelijkbaar AOW systeem?
pi_59107106
Het hoogseizoen is bijna begonnen he.

Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...
pi_59107127
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:

Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...

wat heb je dan in godsnaam in canada gedaan? alleen maar gewerkt in banff en dan weer terug
pi_59118187
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:

Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.
pi_59126421
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,
Ja ik weet dat t allemaal in de buurt ligt maar als je voor alles maar 1 of een halve dag heb dan moet je toch nog best een beetje haasten.
Ik weet dat norquay zuigt. We wilden eigenlijk gewoon naar Kicking horse maarja dat gaan we niet echt meer redden. ben al blij dat ik even kan skien
pi_59131743
Norquay was afgelopen jaar een van de eerste bergen in Noord-Amerika die open was. Het Amerikaans of Canadees team traint daar voordat de officiele opening is. Ze maken alleen veel gebruik van die sneeuwkanonnen.
pi_59135368
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik ben over de Icefields Parkway gereden In m'n uppie op het uitzichtpunt bij Lake Payto gestaan, (waar het in de zomer stikt van de Japanners) Erg mooi en daar ga je ook over als je van Banff naar Jasper rijdt.

Zit er hard over na te denken om te kijken wat mijn kansen zijn om te emigreren. Je kan hier (Thunder Bay) zo ontzettend goedkoop land kopen met een huis. Maar ja, het is nou niet zo'n heel bijzondere plaats. Voor de rest zijn al die Canadezen zo relaxt

Canada
pi_59152419
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.
Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!

[ Bericht 9% gewijzigd door Cle0 op 05-06-2008 19:36:19 ]
pi_59152800
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
pi_59153048
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:

[..]

waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Ik denk dat je komend weekend @ the English Bay wel een kans maakt
pi_59153121
Gister en vandaag naar open dagen geweest van 2 hogescholgen voor IBMS. Ze hebben (nog) geen contacten met scholen in Canada, maar wel met scholen in Amerika. Zal dus wel zelf regelen worden.
pi_59154337
Foto's Kits beach

vrijdag 6 juni 2008 @ 05:27:04 #199
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_59162777
Een Colombiaanse collega van me heeft als droom om een tijdje in Canada te wonen en werken, maar volgens haar schijnt het zo te zijn dat als je voor een visum in aanmerking wil komen je Engels én Frans moet spreken; klopt dat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_59162826
Je krijgt extra punten als je Frans spreekt, maar het is niet noodzakelijk. Als je een goede opleiding hebt en meer dan 67 punten scoort met het puntensysteem is het niet zo moeilijk meer... Alleen veel papierwerk.
pi_59163482
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:

[..]

Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
Ik kon het toen ook wel waarderen.

Maar ik ga naar Nelson met het best bewaarde bluesgeheim van Banff.
pi_59165403
Lekker de hippie uithangen en net zoals in Nederland jointjes roken op straat. Ik ben er niet geweest maar het schijnt hippie central te zijn.
pi_59192016
Is het! En er zijn veel muzikanten, en daar ga ik eigelijk voor. Ik wil mijzelf daar een handdrum kopen en in wat bars spelen. Most be awesome
pi_59265796
Net tussen weet ik het hoeveel Italianen op the Drive voetbal gekeken, GE-WEL-DIG!!
pi_59274060
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:01 schreef WooZ het volgende:
Net tussen weet ik het hoeveel Italianen op the Drive voetbal gekeken, GE-WEL-DIG!!
You're kidding!!
 FR
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:35:24 #206
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59520875
Ik kreeg een e-mail van iemand in Nederland die graag stage in Canada wil lopen. Heeft iemand hier enig evaring mee? Ik heb namelijk geen flauw benul wat je nodig hebt om om stage te kunnen lopen. ( e.g. werkvergunning etc) Waar moet een bedrijf aan denken of opsturen als ze bereid zijn om iemand een stage plek aan te bieden? Is het betaald of onbetaald?

Woon zelf alweer 10 jaar in the Fraser Valley East, en heb nog nooit gehoord van iemand die hier stage liep.
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_59687452
He Tevebe ken je deze uitspraak nog. Veel gehoord in the Yukon vandaar:

yes......... Im sorry?
pi_59689953
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 21:20 schreef Rafiki het volgende:
He Tevebe ken je deze uitspraak nog. Veel gehoord in the Yukon vandaar:

yes......... Im sorry?
Hahahahaha geniaal. Gelukkig raak je ook niet aan de schijt van het eten daar.

I'm sorry?
pi_59691034
Die irritante robot ook. Gelukkig was ze wel goed in het schillen van baby-aardappeltjes. Of hoefde je die niet te schillen?

iig een aanrader in Canada die 'baby aardappeltjes'
pi_59691383
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:40 schreef Rafiki het volgende:
Die irritante robot ook. Gelukkig was ze wel goed in het schillen van baby-aardappeltjes. Of hoefde je die niet te schillen?

iig een aanrader in Canada die 'baby aardappeltjes'
Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.
De grote vraag is alleen, welke boter gebruik je? En welke aardappeltjes? Blauwe, rode of de normale?
pi_59696038
@Wooz (of iemand anders die het weet)

jij zit dus in Canada zonder visum of permit omdat je daarheen kon als "independent-researcher" ? Hoe lang zit jij er dan? Ik heb geprobeerd te vragen aan de ambassade (wat een gedoe, die mag je niet bellen en email beantwoorden ze standaard met gewoon de link van de website waar alles op schijnt te staan), maar ik krijg een beetje verschillende berichten.

Ik hoorde dat als je langer dan 6 maanden blijft je sowieso een permit moet. Ik las een verhaal van iemand die een wetenschappelijke stage (wat ik dus ook ga doen, onderzoek in een lab) heeft gedaan en een study permit had aangevraagd, de ambassade zei dat alles wat op werk lijkt onder een work permit valt. De independent researcher uitzondering werd niet genoemd. Ze zeiden dat als je langer dan 6 maanden bleef je sowieso een permit moest (maar welke?). Nu vind ik dat wel raar, want je mag sowieso 6 maanden blijven in Canada als je studeert of stage loopt zonder permit. Waarom is die uitzondering van " independen researcher" er dan.
Hoe lang blijf jij dus? Ik moet 7 maanden, vandaar.

En hoe zit het eigenlijk als ik tussendoor even in Amerika ben? Dan verlaat ik het land en krijg ik dus een nieuwe stempel waar ik gewoon weer 6 maanden mee kan blijven? (want elke nederlander mag 6 maanden aaneengesloten blijven als visitor).
pi_59696092
die self-funded researcher is in principe zolang als je wilt volgens de site van de ambassade

Ik zit er idd maar 6 maanden overigens
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:50:46 #213
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59722207
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 04:01 schreef pietjekanarie het volgende:
-knip-
Thanks, dit beantwoord tevens mijn vraag, een work permit is dus nodig voor een stage omdat het onder werk valt als ik het goed heb begrepen?
Screw the future...
We're cold now!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:52:09 #214
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59722215
Nog ste
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.
De grote vraag is alleen, welke boter gebruik je? En welke aardappeltjes? Blauwe, rode of de normale?
Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?
Screw the future...
We're cold now!
pi_59725728
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:52 schreef Inukshuk het volgende:
Nog ste
[..]

Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?
Nee heb tot 31 augustus daar gewoond en heb er eind februari nog een weekje gezeten. Voor zo'n grote plaats is er echt heel weinig te doen. Als je van rustig wonen houdt is het wel ideaal.
pi_59825054
Canada day!
pi_59848778
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:24 schreef Cle0 het volgende:
Canada day!
Heb je het ook gevierd?
pi_59899446
Hier in Quebec vieren ze dat niet echt. Ze gebruiken Canada day als Provinciale verhuisdag. Alle huur contracten lopen op die datum af. Overal waar je kijkt verhuis wagens, trailers, trekkers etcetera.
pi_59899724
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:24 schreef Panzerknacker het volgende:
Hier in Quebec vieren ze dat niet echt. Ze gebruiken Canada day als Provinciale verhuisdag. Alle huur contracten lopen op die datum af. Overal waar je kijkt verhuis wagens, trailers, trekkers etcetera.
Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingston
pi_59913951
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:36 schreef tevebe het volgende:

[..]

Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingston
Klopt, Quebec is nu 400 jaar. Prehistorisch voor een Noord Amerikaanse stad. Volgens sommigen de meest Europese stad in Noord Amerika, al ben ik het daar niet mee eens.

Tis goed toeven in quebec, ook als rijden ze als een stel mongolen hier.
pi_59988194
Zijn er eigenlijk verschillen tussen franssprekende en engelstallige canadezen?
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_59988195
Ja heel veel, is een heel ander volk

Wat is de mooiste stad om te wonen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59988200
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja heel veel, is een heel ander volk

O ja? welke dan?

Vancouver lijkt mij het mooiste plaats!
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_59988211
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:27 schreef Nasi het volgende:

[..]

O ja? welke dan?

Vancouver lijkt mij het mooiste plaats!
Vancouver IS het mooiste om te wonen
  woensdag 9 juli 2008 @ 07:36:58 #225
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59988669
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

Vancouver IS het mooiste om te wonen
Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.
Screw the future...
We're cold now!
pi_60113325
Kan je beter in Granada gaan wonen, heb je nog een beter klimaat ook
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 17 juli 2008 @ 01:55:13 #227
161410 nappei
Liberté, Liberté cherie !
pi_60158172
Vive le Québec libre !

Hier in La Rochelle vierden we een paar maanden geleden dat het vierhonderd jaar geleden was dat Samuel de Champlain vertrok richting la Nouvelle France om Québec te stichten...

Heeft iemand daar nog iets van meegekregen?
Ah, tenez, vous êtes de la merde dans un bas de soie...
pi_60176284
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vancouver.
pi_60176340
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 07:36 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.
Voor 500k vind je in Vancouver zelf wel iets, maar verwacht er niet veel van. Een appartement (studio) in Coal Harbour kost zon 400k voor 35m2
pi_60176367
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 05:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je beter in Granada gaan wonen, heb je nog een beter klimaat ook
Vancouver IS de meest leefbare stad ter wereld. Dit jaar volgens mij niet trouwens maar vorig jaar iig wel.
pi_60177549
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Voor 500k vind je in Vancouver zelf wel iets, maar verwacht er niet veel van. Een appartement (studio) in Coal Harbour kost zon 400k voor 35m2
ken een gast hier die een condo in downtown heeft nabij canada place, 2.5 mil
pi_60183339
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:19 schreef WooZ het volgende:

[..]

ken een gast hier die een condo in downtown heeft nabij canada place, 2.5 mil
Ja, maar dan heb je wel iedere dag een mooi uitzicht
pi_60183416
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vancouver IS de meest leefbare stad ter wereld. Dit jaar volgens mij niet trouwens maar vorig jaar iig wel.
Gebasseerd op?
pi_60183493
Granada:

+ Beter klimaat
+ Goedkoper
+ Leukere cultuur
+ Voetbal
+ Beter eten
+ Dichter bij Nederland
+ Ongeregeldheid
+ Geschiedenis
+ 30% van de bevolking onder de 30
+ Latina´s

Vancouver

+ Canucks

Denk toch dat Granada wint
pi_60184200
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Granada:

+ Beter klimaat
+ Goedkoper
+ Leukere cultuur
+ Voetbal
+ Beter eten
+ Dichter bij Nederland
+ Ongeregeldheid
+ Geschiedenis
+ Latina´s

Vancouver

+ Canucks

Wat een argumenten Maar goed, Vancouver staat dit jaar op de 4e plaats.

Edit: Fotootje

[ Bericht 6% gewijzigd door tevebe op 18-07-2008 11:12:20 ]
pi_60184577
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 07:36 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

While the average sale price of a single-family house was $920,644 last month, Brian Naphtali of the Greater Vancouver Real Estate Board noted that the benchmark price for a detached home - the price of a typical home - was $761,342, an increase of 14 per cent from February 2007.

Dit was gepubliceerd in maart dit jaar.
pi_60192930
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat een argumenten Maar goed, Vancouver staat dit jaar op de 4e plaats.

Edit: Fotootje
[ afbeelding ]
Waarom zou dichter bij Nederland geen argument zijn? Waarom is voetbal geen argument en de Canucks wel?

En de prijzen alleen al zou voldoende zijn om daar niet te gaan wonen. Van het geld wat je betaalt aan een huis kan je rentenieren
pi_60193481
Als je Granada zo leuk vind maak je maar een Granada topic aan.

Zit nog in Vancouver en vind het echt heerlijk! Moet helaas snel weer terug naar Nederland.
pi_60195910
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom zou dichter bij Nederland geen argument zijn? Waarom is voetbal geen argument en de Canucks wel?

En de prijzen alleen al zou voldoende zijn om daar niet te gaan wonen. Van het geld wat je betaalt aan een huis kan je rentenieren
Vancouver is een aantal keer de leefbaarste stad ter wereld geweest. De onderzoekers houden dan echt geen rekening ermee of het dichter bij Holland ligt of niet Het kan misschien wel voor jou een argument zijn, maar 9uurtjes vliegen vind ik ook nog wel redelijk dichtbij. Ik ben zelf niet in Granada geweest, maar ik kan me wel voorstellen waarom Vancouver altijd zo hoog scoort. Het is er gewoon goed vertoeven.

Ik ben het met je eens dat de huizenprijzen niet meer leuk zijn. Veel rijke Aziaten kopen een appartement terwijl ze er maar zelden zijn. Toch zou ik graag daar (Downtown) willen wonen in een condo. Lijkt me heerlijk!
pi_60195923
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 17:25 schreef Cle0 het volgende:
Als je Granada zo leuk vind maak je maar een Granada topic aan.

Zit nog in Vancouver en vind het echt heerlijk! Moet helaas snel weer terug naar Nederland.
Hoe is de zomer er dit jaar?
pi_60196029
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe is de zomer er dit jaar?
22 tot hooguit 25 graden, zonnig. Iedereen klaagt
pi_60196046
vandaag maar 15 graden nu overigens
pi_60196068
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef WooZ het volgende:

[..]

22 tot hooguit 25 graden, zonnig. Iedereen klaagt
Hetzelfde als vorig jaar dus. Maximaal 10 zonnige dagen en de rest was grijs en max 23 graden
pi_60196234
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:54 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hetzelfde als vorig jaar dus. Maximaal 10 zonnige dagen en de rest was grijs en max 23 graden
nou we hebben al wel minimaal een maand echt goeie zon gehad denk ik, maar dan is het nooit boven de 22-23 graden, met een enkele uitschieter naar 28-29 2 weekenden geleden. Vandaag is het toevallig gewoon kut weer idd, bewolkt en grijs
pi_60196261
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Granada:

+ Beter klimaat
+ Goedkoper
+ Leukere cultuur
+ Voetbal
+ Beter eten
+ Dichter bij Nederland
+ Ongeregeldheid
+ Geschiedenis
+ Latina´s

Vancouver

+ Canucks

Je kunt in 1 klap alles wegstrepen, want welke stad heeft op 2u rijden een van de beste skioorden ter wereld, met daarnaast nog 3 kleinere gebieden op 30min. rijden en de verse zeelucht naast de deur
pi_60196494
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:05 schreef WooZ het volgende:

[..]

Je kunt in 1 klap alles wegstrepen, want welke stad heeft op 2u rijden een van de beste skioorden ter wereld, met daarnaast nog 3 kleinere gebieden op 30min. rijden en de verse zeelucht naast de deur
Zo kun je het ook zeggen ja
pi_60196510
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:03 schreef WooZ het volgende:

[..]

nou we hebben al wel minimaal een maand echt goeie zon gehad denk ik, maar dan is het nooit boven de 22-23 graden, met een enkele uitschieter naar 28-29 2 weekenden geleden. Vandaag is het toevallig gewoon kut weer idd, bewolkt en grijs
Een stad als Vancouver verdient in de zomer gewoon goed weer. Lekker op een van de stranden liggen en relaxen.
pi_60201720
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:05 schreef WooZ het volgende:

[..]

2 uur is toch te ver voor een dagje skieeen en heb je wel eens uitgerekend hoeveel weken je kan skieen van 7 ton rente per jaar?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 01:44:56 #249
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_60201901
2uur te ver?
pi_60201935
4 uur(snel al 5-6 uur) voor een dagje skieeen inderdaad.
pi_60202015
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
4 uur(snel al 5-6 uur) voor een dagje skieeen inderdaad.

Je rijdt om 7u aan, om 9u zit je al in de lift. Om 4u sluiten de liften en om 6u ben je weer thuis. En niks geen 5-6u, want omkleden etc. is niet nodig omdat je alles gewoon al aandoet natuurlijk behavalve je board
pi_60202024
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

2 uur is toch te ver voor een dagje skieeen en heb je wel eens uitgerekend hoeveel weken je kan skieen van 7 ton rente per jaar?
als inwoner krijg je 20-25% korting op skipassen
pi_60202028
om nog maar niet te spreken van ubc studenten, die betalen 400$ voor een seizoenspas
pi_60202076
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

Je rijdt om 7u aan, om 9u zit je al in de lift. Om 4u sluiten de liften en om 6u ben je weer thuis. En niks geen 5-6u, want omkleden etc. is niet nodig omdat je alles gewoon al aandoet natuurlijk behavalve je board
Files bestaan zeker niet?
pi_60202084
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:54 schreef WooZ het volgende:

[..]

als inwoner krijg je 20-25% korting op skipassen
Wedden dat het in de Sierra Nevada goedkoper is, als je toch gaat euroneuken
  zaterdag 19 juli 2008 @ 02:09:34 #256
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_60202215
ken bergen met mensen die dat elk weekend doen
pi_60202674
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Files bestaan zeker niet?
klopt, nog plek zat hier

Alleen rond spitsuren doordeweeks kan het vaststaan op de bruggen naar downtown. That's it
pi_60202882
Die duizenden mensen die van de berg komen gaan zeker ook allemaal verspreid over 24 uur?
pi_60206492
Ojee het is een DAM topic geworden
  zondag 27 juli 2008 @ 04:23:20 #260
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60373413
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:06 schreef tevebe het volgende:
Ojee het is een DAM topic geworden

Denk dat je een R vergeten bent ergens in DAM.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 03:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die duizenden mensen die van de berg komen gaan zeker ook allemaal verspreid over 24 uur?
Valt allemaal reuze mee. Het zijn in ieder geval de Beerse Bulten niet, of Kaatsheuvel Daarbij zijn er in de Valley nog andere ski-gebieden waar mensen hun wintervertier zoeken.
Screw the future...
We're cold now!
  zondag 27 juli 2008 @ 04:28:11 #261
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60373420
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Shit, ik wist dat ik wat vaker de krant moest lezen, maar dat ik zover achterliep Voor dat bedrag kun je gelukkig in de Valley nog een beetje huis hebben.

Was vorige week even in Van, is toch schitterend om down-town te zien, de haven etc, met een vleugje berg hier en daar. Ook terug rijden door de Valley en Mount Baker zien opdoemen is awesome! Altijd weer een gevoel dat ik op vakantie ben, terwijl ik hier al 10 jaar vertoef.
Screw the future...
We're cold now!
pi_60375881
quote:
Op zondag 27 juli 2008 04:28 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Shit, ik wist dat ik wat vaker de krant moest lezen, maar dat ik zover achterliep Voor dat bedrag kun je gelukkig in de Valley nog een beetje huis hebben.

Was vorige week even in Van, is toch schitterend om down-town te zien, de haven etc, met een vleugje berg hier en daar. Ook terug rijden door de Valley en Mount Baker zien opdoemen is awesome! Altijd weer een gevoel dat ik op vakantie ben, terwijl ik hier al 10 jaar vertoef.
Ja ik vond het altijd mooi om via East Hastings naar Downtown te gaan. Dan zie je de gebouwen steeds dichterbij komen. Of als je naar kits beach gaat. Zodra je het strand op loopt zie je downtown liggen.
Trouwens, de prijzen in Abby liggen ook behoorlijk hoog. Dan is Chiliwack al goedkoper.

Edit:

Kits

[ Bericht 13% gewijzigd door tevebe op 27-07-2008 13:01:21 ]
pi_60383327
maar das niet vreemd met alleen maar landbouwgrond in chilliwack
  maandag 28 juli 2008 @ 10:22:25 #264
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_60391212
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:35 schreef WooZ het volgende:
maar das niet vreemd met alleen maar landbouwgrond in chilliwack
De prijzen zijn hier ook flink gestegen. Een gemiddeld town home is niet meer onder de 250.000 te krijgen, voor tien jaar gelee kon je ze rond een ton vinden. Maar gelukkig niet zo hoog als in de rest van de valley, das waar.
Screw the future...
We're cold now!
pi_60391304
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:22 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

De prijzen zijn hier ook flink gestegen. Een gemiddeld town home is niet meer onder de 250.000 te krijgen, voor tien jaar gelee kon je ze rond een ton vinden. Maar gelukkig niet zo hoog als in de rest van de valley, das waar.
is het geen bedtijd voor jou?
pi_60397031
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:22 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

M'n nicht heeft daar een townhouse gekocht. Dat was 400k Misschien loop je nog steeds achter?
pi_60406631
Terugvindpost.

In januari zal ik beginnen aan mijn promotie aan de University of Alberta in Edmonton. Zijn er meer mensen hier die in Edmonton wonen? Of zelfs studenten aan de UoA? Zo ja: hoe bevalt het?
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_60423212
quote:
Op maandag 28 juli 2008 22:32 schreef Petertje81 het volgende:
Terugvindpost.

In januari zal ik beginnen aan mijn promotie aan de University of Alberta in Edmonton. Zijn er meer mensen hier die in Edmonton wonen? Of zelfs studenten aan de UoA? Zo ja: hoe bevalt het?
Edmonton schijnt geen leuke stad te zijn. Ik ben er zelf niet geweest dus kan er niet over oordelen, maar een aantal vrienden van me vonden het niks. Al vonden ze the mall wel leuk om te zien.
pi_60423760
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Edmonton schijnt geen leuke stad te zijn. Ik ben er zelf niet geweest dus kan er niet over oordelen, maar een aantal vrienden van me vonden het niks. Al vonden ze the mall wel leuk om te zien.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. De sfeer in de stad schijnt er de afgelopen jaren niet op vooruit te zijn gegaan. Persoonlijk heb ik van een onplezierige sfeer niets gemerkt toen ik in mei twee weken in Edmonton was. Sterker nog: ik vond de mensen uitermate behulpzaam en vriendelijk. Dat kan echter ook gelegen hebben aan het feit dat ik het grootste gedeelte van de tijd op en rond de campus van de UoA ben geweest. Bovendien was de lente net begonnen.

The mall vond ook ik leuk om te zien. Wat me er vooral beviel is het casino. Veel toeristen en oude mannetjes die buitengewoon matig poker speelden. Verder lijkt het me super zo nu en dan naar een Oilers game te gaan. De sfeer rond Noord-Amerikaanse sportwedstrijden bevalt me wel.

Waar zit jij? En waarom heb je besloten daar heen te gaan?
pi_60424429
quote:
Op maandag 28 juli 2008 22:32 schreef Petertje81 het volgende:
Terugvindpost.

Ik kwam twee Nederlandse meisjes tegen die ook studeren in Edmonton. Ik zal eens kijken of ik hun email adres nog ergens kan vinden, dan zal ik na vragen voor je.
pi_60424599
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:45 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. De sfeer in de stad schijnt er de afgelopen jaren niet op vooruit te zijn gegaan. Persoonlijk heb ik van een onplezierige sfeer niets gemerkt toen ik in mei twee weken in Edmonton was. Sterker nog: ik vond de mensen uitermate behulpzaam en vriendelijk. Dat kan echter ook gelegen hebben aan het feit dat ik het grootste gedeelte van de tijd op en rond de campus van de UoA ben geweest. Bovendien was de lente net begonnen.

The mall vond ook ik leuk om te zien. Wat me er vooral beviel is het casino. Veel toeristen en oude mannetjes die buitengewoon matig poker speelden. Verder lijkt het me super zo nu en dan naar een Oilers game te gaan. De sfeer rond Noord-Amerikaanse sportwedstrijden bevalt me wel.

Waar zit jij? En waarom heb je besloten daar heen te gaan?
Ik zat 4 maanden in Banff. Ik ben nu alweer bijna 5 maanden thuis nadat ik 10 maanden in Canada heb gewoond. Vriendelijk en behulpzaam zijn ze overal wel in Canada. Casino vond ik Canada zelf tegenvallen. Dat kan komen doordat ze mijn favoriete spel niet hadden maar een variant.
pi_60428366
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik zat 4 maanden in Banff. Ik ben nu alweer bijna 5 maanden thuis nadat ik 10 maanden in Canada heb gewoond. Vriendelijk en behulpzaam zijn ze overal wel in Canada. Casino vond ik Canada zelf tegenvallen. Dat kan komen doordat ze mijn favoriete spel niet hadden maar een variant.
ze boden helaas geen russisch roulette aan?

pi_60428486
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef WooZ het volgende:

[..]

ze boden helaas geen russisch roulette aan?

Haha dat kreeg je aangeboden als je je schulden niet kon betalen hoorde ik

OT: Mijn plan om in december naar Canada te gaan gaat waarschijnlijk niet door. Ik wil kerst en O&N daar doorbrengen, maar de kosten van het ticket staan me niet aan
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:17:23 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60489010
hoi

Ik ben van plan om volgend jaar op wereldreis te gaan en te eindigen in Canada. Het lijkt er nu op dat ik eind 2009 in Canada zal zijn en daar wil ik dan ook voor een paar maanden gaan werken. Het liefste zou ik in een wintersport-gebied gaan werken, zodat ik ook veel kan snowboarden naast het werken

Ik heb heel weinig ervaring in wintersporten zelf, dus ik zal een baantje moeten vinden in de horeca ofzo. Zijn er mensen hier die mij hier meer over kunnen vertellen? Is dit uberhaupt wel mogelijk? Hoever vantevoren moet ik dingen gaan regelen? Zijn ze makkelijk in het aannemen van buitenlanders?

Alvast bedankt voor de antwoorden
The line is a dot to you!
pi_60489189
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:17 schreef kepler het volgende:
hoi

Ik ben van plan om volgend jaar op wereldreis te gaan en te eindigen in Canada. Het lijkt er nu op dat ik eind 2009 in Canada zal zijn en daar wil ik dan ook voor een paar maanden gaan werken. Het liefste zou ik in een wintersport-gebied gaan werken, zodat ik ook veel kan snowboarden naast het werken

Ik heb heel weinig ervaring in wintersporten zelf, dus ik zal een baantje moeten vinden in de horeca ofzo. Zijn er mensen hier die mij hier meer over kunnen vertellen? Is dit uberhaupt wel mogelijk? Hoever vantevoren moet ik dingen gaan regelen? Zijn ze makkelijk in het aannemen van buitenlanders?

Alvast bedankt voor de antwoorden
Dan vraag maar snel je werkvisum aan. Ze zijn maar beperkt leverbaar. Hoe sneller je erbij bent hoe beter. Banen in de horeca zijn geen probleem. Ook als je geen ervaring hebt. Buitenlanders aannemen doen ze niet moeilijk over. Probeer wel een baan te vinden die je korting geeft op een skipas.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:36:01 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60489432
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:24 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan vraag maar snel je werkvisum aan. Ze zijn maar beperkt leverbaar. Hoe sneller je erbij bent hoe beter. Banen in de horeca zijn geen probleem. Ook als je geen ervaring hebt. Buitenlanders aannemen doen ze niet moeilijk over. Probeer wel een baan te vinden die je korting geeft op een skipas.
bedankt voor dit snelle antwoord

Kan ik zomaar een werkvisum aanvragen zonder werk? Of is daar weer een apart visum voor?

Weet jij toevallig een goede site om naar (wintersport)baantjes te zoeken? Ik heb wel wat gevonden via google, maar die waren niet echt heel informatief.
pi_60489631
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:36 schreef kepler het volgende:

[..]

bedankt voor dit snelle antwoord

Kan ik zomaar een werkvisum aanvragen zonder werk?
Ja, Work & Holiday visum

Of is daar weer een apart visum voor?
Zie bovenstaande

Weet jij toevallig een goede site om naar (wintersport)baantjes te zoeken?
www.skibanff.com en anders de site van de berg opzoeken, bijvoorbeeld www.grousemountain.com Dan zie je ook daar staan dat ze werk hebben. Echte specifieke sites voor wintersportbanen ken ik niet. Een grote banensite is www.working.com
Ik heb wel wat gevonden via google, maar die waren niet echt heel informatief.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:49:47 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60489807

Ik ben trouwens weer aan het zoeken via google, en vind deze website: http://www.travelactive.n(...)a/mogelijkheden/3910

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar die had ik nog niet gevonden.
pi_60489866
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:49 schreef kepler het volgende:

Ik ben trouwens weer aan het zoeken via google, en vind deze website: http://www.travelactive.n(...)a/mogelijkheden/3910

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar die had ik nog niet gevonden.
Ik ben via TravelActive geweest. Zij vertelde mij dat er voor Nederland 50 visa beschikbaar zijn. Ik had me ook bijna 2 jaar van te voren ingeschreven.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:02:11 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60490081
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik ben via TravelActive geweest. Zij vertelde mij dat er voor Nederland 50 visa beschikbaar zijn. Ik had me ook bijna 2 jaar van te voren ingeschreven.
50 visa maar... Ik heb ze een mailtje gestuurd voor meer info, want bij die prijs zit ook een vlucht inbegrepen die ik niet nodig zal hebben.

Hoe zijn jou ervaringen met travelactive?
pi_60490144
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:02 schreef kepler het volgende:

[..]

50 visa maar... Ik heb ze een mailtje gestuurd voor meer info, want bij die prijs zit ook een vlucht inbegrepen die ik niet nodig zal hebben.

Hoe zijn jou ervaringen met travelactive?
Je kunt ook een visum regelen via de ambassade in Berlijn. Mijn ervaring met TA is goed. De volgende keer zou ik het zelf regelen. Het enige minpunt was toen ik naar huis vloog. Ik had aangegeven bij TA dat ik 4 maart zou terugvliegen. Ze hadden ook de vluchtinformatie enzo doorgegeven. Alleen toen ik op het vliegveld wou inchecken bleek ik nog op de oude datum te staan. Gelukkig was er plaats, maar het duurde erg lang waardoor ik een kloteplaats in het vliegtuig had.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:11:31 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60490277
Het grootste 'probleem' is dat ik dus in de maanden voordat ik naar Canada ga, niet echt mogelijkheden heb om iets te regelen. Het visum ga ik dus wel proberen te regelen vantevoren, maar een baantje regelen word denk ik een beetje moeilijk.

Ik lees wel overal dat ze Job-fairs hebben in Australie rond augustus, en laat ik in die periode net in Australie zitten (als het goed is). Ik denk dat ik daar dan ga kijken of ik iets kan regelen
pi_60490396
Je hebt in Canada ook jobfairs. Vlak voor de opening van de bergen is er een banenmarkt. Mocht je naar Banff gaan dan is het heel makkelijk om een baan te vinden.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:21:29 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60490477
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:17 schreef tevebe het volgende:
Je hebt in Canada ook jobfairs. Vlak voor de opening van de bergen is er een banenmarkt. Mocht je naar Banff gaan dan is het heel makkelijk om een baan te vinden.
ow mooi, dat is eigenlijk mijn grootste 'angst'

Dat ik daar aankom, met visum, maar dat ik geen werk kan vinden Ik ga nu uitzoeken wanneer en hoe ik zo'n visum moet regelen voor de winter van 2009/2010

Bedankt voor je hulp alvast
pi_60490527
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat ik daar aankom, met visum, maar dat ik geen werk kan vinden Ik ga nu uitzoeken wanneer en hoe ik zo'n visum moet regelen voor de winter van 2009/2010

Je kunt altijd naar een uitzendburo gaan als je niks kunt vinden haha. Toen ik Banff aankwam heb ik eerst 2weken voor een uitzendburo gewerkt. Al ben ik niet iedere dag gegaan dat ik moest. Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daar

Als je voor een 'berg' gaat werken verdien je niet veel, maar je krijgt een gratis skipas. Ook kun je goedkope staffaccom krijgen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:40:37 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60490907
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:

[..]

Je kunt altijd naar een uitzendburo gaan als je niks kunt vinden haha. Toen ik Banff aankwam heb ik eerst 2weken voor een uitzendburo gewerkt. Al ben ik niet iedere dag gegaan dat ik moest. Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daar

Als je voor een 'berg' gaat werken verdien je niet veel, maar je krijgt een gratis skipas. Ook kun je goedkope staffaccom krijgen.
In een wintersport-gebied werken lijkt me echt heel tof, vooral je omdat je dus gratis kan skieen enzo Als ik maar mijn verblijf in Canada kan betalen van het geld dat ik verdien (en eventueel een beetje sparen voor mijn trip door de US daarna)

Uitzendburo is altijd een optie inderdaad, heb ik hier in Nederland ook tijden gedaan. Het zal vast niet veel verschillen
pi_60490968
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door tevebe op 01-08-2008 16:20:27 ]
pi_60490980
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:40 schreef kepler het volgende:

[..]

In een wintersport-gebied werken lijkt me echt heel tof, vooral je omdat je dus gratis kan skieen enzo Als ik maar mijn verblijf in Canada kan betalen van het geld dat ik verdien (en eventueel een beetje sparen voor mijn trip door de US daarna)

Uitzendburo is altijd een optie inderdaad, heb ik hier in Nederland ook tijden gedaan. Het zal vast niet veel verschillen
Sparen zal niet echt makkelijk zijn in een wintersportgebied. Of je moet veel fooi krijgen, maar als je op een berg werkt verdien je 8,50$. Dat was tenminste zo in Banff.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:46:15 #289
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60491054
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:43 schreef tevebe het volgende:

[..]

Sparen zal niet echt makkelijk zijn in een wintersportgebied. Of je moet veel fooi krijgen, maar als je op een berg woont verdien je 8,50$.
Das niet heel veel inderdaad Zit daar dan wel accomodatie bij? (vast niet )
pi_60491897
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Das niet heel veel inderdaad Zit daar dan wel accomodatie bij? (vast niet )
Nee, maar had toen wel een gratis skipas twv 1800$
pi_60493088
Over baantjes hoef je je iig geen zorgen te maken. In Whistler werken alleen maar buitelanders. En dan ook nog een alleen maar mensen die constant van baan verwisselen en weer verder reizen etc.

Iedereen die daar werkt heeft ook onder z'n naam de stad/land waar ze vandaankomen
pi_60493194
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:17 schreef WooZ het volgende:
Over baantjes hoef je je iig geen zorgen te maken. In Whistler werken alleen maar buitelanders. En dan ook nog een alleen maar mensen die constant van baan verwisselen en weer verder reizen etc.

Iedereen die daar werkt heeft ook onder z'n naam de stad/land waar ze vandaankomen
Dat hadden ze in Banff inderdaad ook. Ik heb ook nog mijn naamkaartje liggen met naam en land eronder.
pi_60493491
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Luister, in Banff heb je geen uitzendbureau nodig. Zorg dat je een CV bij de hand hebt (als je wilt scan ik je een document in waarop staat hoe je deze moet maken, wat de regels zijn ed) heb je binnen een dag of wat al een baan. Ze zoeken daar namelijk altijd en overal mensen.
Als je gaat om te skiën moet je eigenlijk bij een ski-resort gaan werken. Lake Louise bijvoorbeeld. Je moet je niet teveel zorgen maken om een baan daar, want mocht je echt zonder geld zitten dan kan je vrijwilligerswerk doen bij een hostel. Je werkt twee uur per dag en hebt een gratis bed.

Geld sparen werkt niet echt in Canada als je het mij vraagt. Het is duur leven daar, en ik las Tevebe zeggen dat uitgaan goedkoop is daar. Je moet weten waar je heen moet gaan, op zondag bij de Aurora's krijg je de restanten uit de vaten van alle cafe's in Banff bij elkaar geflikkerd voor nog geen 25 cent. Maar een goed biertje in een normaal café of pub is al gauw 7 dollar tegenover een 'normaal' salaris van 10 dollar per uur. Ben je een meisje met een lief accent hoef je nooit iets te betalen overigens.

Ook ik heb mijn work and holiday visa geregeld via Travel Active, echter bleek achteraf pas hoe makkelijk het is om het zelf te regelen. Hoewel travel active wel mooie deals heeft met verzekeraars en luchtvaartmaatschappijen. Het is maar net hoeveel tijd je eraan wilt besteden, want zo zag ik het: Of je regelt alles zelf maar steek er meer tijd in, of je betaald wat meer aan travel active maar kan ondertussen je tijd wel besteden aan andere dingen. Verder helpen ze je ook met dingen zoals het vinden van werk, het vinden van een huis danwel kamer (Oh, dit is trouwens de grootste uitdaging als je naar Banff gaat. groter dan het vinden van werk! Zoek daarom naar werk waar je staffaccomodation bij hebt) en ze helpen je sowieso met allerlei zaken waar je hulp bij nodig hebt.
Ik persoonlijk hou wel van de makkelijkste manier... je moet inderdaad wel snel beslissen want het regelen van je visa moet wel ruim van te voren. Ik had geluk dat ik nog binnen een half jaar terecht kon, maar neem het risico niet.

Hoop dat je hier wat aan hebt, Kepler.
pi_60493624
Uitgaan goedkoop?

Ik wil niet weten hoeveel uit heb uitgegeven in 3x Whistler en keer of 8 Vancouver
pi_60493944
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:

[..] Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daar

Ik vind het zo raar dat je dit zei dat ik het nog eens even heb nagelezen, maar je zei het echt hé? Jij durft!
pi_60494307
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:09 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik vind het zo raar dat je dit zei dat ik het nog eens even heb nagelezen, maar je zei het echt hé? Jij durft!
Ja dat geldt wel alleen voor Banff. Andere plaatsen is het wel duurder. Ik vind 1-2$ voor Bacardi Cola niet duur. Bier was op sommige avonden 3-5$. Dinsdag, donderdag, zaterdag bij Mel's highballs 1,75. Hoodoo's tot 11u highball's 1$. Pump & Tap 2$, Devil's Gap ook 2$. Omgerekend is dat nog geen 1,40 voor n bacardi cola.
pi_60494342
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:48 schreef WooZ het volgende:
Uitgaan goedkoop?

Ik wil niet weten hoeveel uit heb uitgegeven in 3x Whistler en keer of 8 Vancouver
Volgens mij was ik laatst afgezet met n paar vrienden van me uit Australie. We liepen een Irish pub binnen in Amsterdam en moesten voor 3 amsterdammetjes 18euro neerleggen.
In Canada is de sterke drank sowieso goedkoper dan bier.
pi_60494378
Ja, maar heb jij je ooit kwiek gevoeld na drie van die goedkope drankjes? Zoals ik al zei, Auroras krijgt van alle pubs in Banff de restjes in de vaten, doet die door elkaar en verkoopt het voor 25 cent. Gegarandeerd katers en hoofdpijn als je dat de hele nacht drinkt. Maar goed, ik hou meer van een goed glas bier bij de Irish pub dan de pislucht in de Pump&Tap.
pi_60494546
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef Cle0 het volgende:
Ja, maar heb jij je ooit kwiek gevoeld na drie van die goedkope drankjes? Zoals ik al zei, Auroras krijgt van alle pubs in Banff de restjes in de vaten, doet die door elkaar en verkoopt het voor 25 cent. Gegarandeerd katers en hoofdpijn als je dat de hele nacht drinkt. Maar goed, ik hou meer van een goed glas bier bij de Irish pub dan de pislucht in de Pump&Tap.
Tuurlijk het is de goedkoopste fles rum die ze kunnen vinden, maar na een paar glazen merk je dat toch niet meer. Dat bier van de Aurora's heb ik 1x geproeft en toen t glas laten staan. Daar dronk ik alleen maar Kokanee. Pump&Tap kwam ik alleen om voetbal te kijken. Ik vond het een klote tent. Ik ging wel soms naar die kroeg tegenover Mac's. Daar hadden ze Hoegaarden.
pi_60494681
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:20 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik kwam twee Nederlandse meisjes tegen die ook studeren in Edmonton. Ik zal eens kijken of ik hun email adres nog ergens kan vinden, dan zal ik na vragen voor je.
Ik had je post even gemist. Graag!
pi_60494705
*kuch* vol *kuch*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')