Ondanks dat Banff een wintersport gebied is is het in de zomer veel drukker dan in de winter. Onderdak zal dan misschien nog wel moeilijker te vinden zijn. Werk is nooit een probleem. Waar zit je nu in Vancouver dan?quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:00 schreef Cle0 het volgende:
Ik kom rond 25 april pas in Banff, blijf eerst een tijdje in Vancouver. Ben van plan om twee maanden te werken en wonen in Banff.
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvpzit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:10 schreef superheist het volgende:
tvpzit nog maar een maandje hier in London... gaat echt veel te snel, gisteren begonnen met het plannen van m'n trip out West. zie Alaska topic in TRV voor meer details
Had je al een auto gekocht? Verder heb ik veel mensen gesproken over de prairies en die raden het allemaal af.quote:Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:
[..]
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!![]()
Ben nu druk aan het plannen voor mijn trip out EastCalgary, Drumheller, Sasketchewan, Manitoba en dan het altijd gezellige Thunder Bay (heb daar familie wonen)
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:23 schreef tevebe het volgende:
[..]
Alaska is stoer. Misschien dat je nog iets te vroeg gaat. Als je tenminste meteen over een maandje gaat. Ivm winter enzo.
yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappenquote:Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Irrem het volgende:
[..]
London, Ontario? Daar ga ik ook heen, heb iemand leren kennen onderweg en die ga ik dus even opzoeken daar!![]()
Ik hoop dat dan alles al open is. De winter duurt daar vrij lang..quote:Op woensdag 2 april 2008 19:06 schreef superheist het volgende:
[..]
Naja, midden Mei wordt het dus, verder geen tijd helaas, moet wel nog erg veel plannen, heb m'n eerste slaapplaasten via couchsurfing.com iig binnen(Seward, Alaska en Detroit)
[..]
yup, al woon ik meer op Western (de uni) dan in London, enige wat ik in de stad zelf doe is uitgaan en boodschappen
Dàt is pas een tvp!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:05 schreef Fiama het volgende:
Oh Canada!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. FR
Heel makkelijk. Ik heb daar op 3 plaatsen gewerkt. Het maakt ook niet uit als je voor kortere tijd werkt.. Alleen niet zeggen bij het sollicitatiegesprek. Probeer alleen iets te vinden met staffaccom, want het kan vrij lastig zijn om een kamer te vinden. Chili's heeft/had staffaccom en Keller's ook. En heel veel hotels uiteraard. Vooral die van Fairmont is mooi.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:10 schreef Cle0 het volgende:
Hoe makkelijk kan je werk vinden in Banff?
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:
Vind je de omgeving niet vrij saai daar in vergelijking met bijvoorbeeld BC?
Ziet er ook mooi uit hoor! Ik ben zelf helemaal gek van Vancouver.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja en nee, we hebben natuurlijk geen bergen hier maar wel mooie heuvel landschappen en rivierdalen. Ook ga ik regelmatig naar het noorden van SK en daar is de natuur erg mooi met bossen, woeste rivieren and veel wild (beren, elanden, wolven etc). Ik hou van de rust; er wonen maar net over een miljoen mensen in deze provincie , dat 3 maal groter dan NL is.
Clearwater River, SK
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cypress Hills, SK
[ link | afbeelding ]
En dichterbij Regina:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekker, die ruimte hoor!
Ik ben er nog niet geweest...quote:Op maandag 14 april 2008 05:19 schreef Irrem het volgende:
Zit op dit moment in Regina. Ga morgen maar even naar het RCMP museum, hoorde dat dat een aanrader was!
Dinsdag vertrek ik naar Winnipeg.
Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:
Hoe is het weer in Vancouver? zal ik mijn zomerjurkje inpakken?
over tien dagen vlieg ik naar Canada.
Hoe belangrijk is het hebben van een CV bij het solliciteren in Canada? Ik heb eigenlijk geen tijd maar als ze daar altijd naar vragen dan maak ik er binnenkort even tijd voor.
Dankje voor de tip! Ik ga mijn CV dus zeker schrijven!quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
Als je naar Banff wilt gaan is het zeker belangrijk. Bijna iedereen die nieuw is daar zie je door het dorp rondlopen met cv's in de hand.
Oh en altijd zomerkleren meenemen
Klopt. Zelf ondervondenquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:00 schreef jeroen1976 het volgende:
Een CV is inderdaad goed om op zak te hebben.
Nog wat tips voor het solliciteren in Canada (eigen experience en tips van Canadese vrienden): houd je CV zo compact mogelijk en laat niet-relevante baantjes weg (i.e. vakkenvuller toen je 15 was). In plaats van het insturen of achterlaten bij de desk van je CV, vraag naar de manager en stel je voor aan hem/haar en vertel dat je opzoek bent naar een baan. Persoonlijk contact werkt echt veel beter dan ingezonden brieven.
Hou er rekening mee dat als ze je niet interessant vinden, je meestal geen bericht of feedback krijgt, zelfs geen berichtje dat ze je CV ontvangen hebben. Probeer ook zoveel mogelijk via iemand te gaan die al bij dat bedrijf werkt (die persoon moet je natuurlijk wel aardig vinden) want dan is de kans op een baan een stuk groter.
Ik liet mijn cv zien aan mijn tante (CEO) en die had echt zoiets van.. en dit bekijken ze in Nederland? Alles vloog eruit en toen ff met haar een nieuwe cv aangemaakt. Nu gebruik ik die CV vanuit Canada weer hierquote:Op woensdag 16 april 2008 00:47 schreef jeroen1976 het volgende:
/offtopic
Ik lees mijn eigen bericht nu even terug en zie dat mijn Nederlandse taalgebruikt slechter en slechter wordt...dat zal mijn moeder niet leuk vinden.
@tevebe: Ja dat is inderdaad frapant he, dat het zo anders is in Canada! Iedereen aan wie ik mijn eerste paar engelstalige CV's liet zien had wel iets op te merken en de rode strepen vlogen bijna overal door. En dat terwijl ik een 9.9 had voor het schrijven van CV's tijdens mijn college (ik was een comma vergeten ergens in een zin).
Het weer is relaxed hier, ik loop al in m'n zomerjas en tshirtje over straatquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:07 schreef Cle0 het volgende:
Hoe is het weer in Vancouver? zal ik mijn zomerjurkje inpakken?
In Banff heb je zo vrienden gevonden..Gewoon enkele dagen in een hostel blijven en je hebt meteen vrienden.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:45 schreef Cle0 het volgende:
Ik reis via travelactive, ik denk dat zij mij ook kunnen helpen met mijn CV.
Mijn plannen voor Vancouver zijn niet veel, ik blijf er een paar dagen en ga dan direct door naar Banff. Maar hoe lang ik in Banff blijf weet ik niet. Ik ga in mijn eentje dus het is wat anders gepland dan wanneer ik met vrienden zou gaan.
Ik hield het altijd bij apres skieenquote:Op donderdag 17 april 2008 00:23 schreef WooZ het volgende:
Ja dat was hier in Whistler ook zo, ben elke dag met andere mensen wezen boarden en apres skieen
Klopt.. Romeo must die is ook in Van opgenomen en Fanastic four ook. De tv-serie The 4400 ook. Er ligt een straatje in Burnaby dat een hele populaire filmlocatie is.quote:Op donderdag 17 april 2008 02:59 schreef WooZ het volgende:
Haha, las op de wiki dat 88 minutes voor een deel in Van is opgenomen, dus ik had em ff gedownload. Ergens in minuut 9 dacht ik wel iets te herkennen, dus ik vandaag even checken (ik dacht eigenlijk ik zal het toch wel verkeerd hebben), is dat gewoon hier om de hoek haha
Screenshots volgens vanavond
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...quote:Op donderdag 17 april 2008 11:54 schreef SilentChaos het volgende:
ff een TVP
Er bestaat een kans dat we gaan uitbreiden met ons bedrijf naar Canada (Toronto) en aangezien ik graag naar de VS wil emigreren is Canada een mooie tussenstap en ik denk ook verstandiger (gezien de leefomstandigheden in Canada en de sociale zekerheid (t'is daar net NL hoorde ik op Shanghai van iemand op het vliegveld, alleen dan met de voordelen van Amerika, ruimte enzo). Toronto ligt sowieso vrij dichtbij de VS en ik las dat't gemiddeld aantal vakantiedagen in Canada zo'n 26 dagen is (nou kom ik van een NL bedrijf met een NL vestiging dus dan is't sowieso gunstiger).
Als't allemaal doorgaat, die kans is aanwezig, dan ga ik zeker naar Canada en kom ik hier zeker om info vragen. Ben alleen op het vliegveld van Toronto geweest en bij de Niagra Falls, maar Amerika ken ik wel redelijk goed en als't ook maar daarvan in de richting komt ben ik een tevreden mens
Als dat doorgaat kom ik dus zeker terug om te checken hoe't zit met huisjes, visum enzoen natuurlijk blijf ik lurken om wat meer over het land te weten te komen
Ah ok dan zul je die kou misschien wel kunnen waarderen. Ik vond -30 er echt te koud! Gelukkig was het de dag erna maar -22 haha.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanksDat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft
Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleenIk zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk
Maar goed, jij weet't ook niet zei je
Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!
Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoudIk hou wel van echte winters en echte zomers
Haha.. En dan ff het meer inlopen hequote:Op donderdag 17 april 2008 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
Als het waar is, is het wel superstreng!quote:Op donderdag 17 april 2008 12:23 schreef tevebe het volgende:
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...
Dat is tenminste wat ze mij vertelde , maar of het ook waar is...
Ah waar heb je werk gevonden? En als je weggaat gewoon een weekje notice geven..quote:Op donderdag 17 april 2008 20:47 schreef Cle0 het volgende:
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
Wil wel minimaal een leenauto met een V8 he.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:01 schreef Cle0 het volgende:
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
Even uit nieuwsgierigheid, voor welk bedrijf werk je?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanksDat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft
Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleenIk zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk
Maar goed, jij weet't ook niet zei je
Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!
Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoudIk hou wel van echte winters en echte zomers
Heb je directe vlucht? Indien je in hetzelfde hostel als mij terechtkomt heb je een vrij goed ontbijt daar. De locatie is niet optimaal, maar als je lopen niet erg vind..quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.
eindelijk!
quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.
eindelijk!
Samesun is inderdaad relaxer dan HI. Ook goedkoper. Heeft ook een betere locatie.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:37 schreef WooZ het volgende:
[..]
je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
quote:Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Waar zit jij dan?
Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!
Ben je al uitgeweest in Banff? Alleen maandag is een rustige avondquote:Op zondag 27 april 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.
In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
Ik heb alleen maar in een dorp (5.000) in SK en in Regina (200.000 inwoners) en in Edmonton (AB) gewoont, maar wat mij tot nu toe is opgevallen tov NL zijn:quote:Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef fs180 het volgende:
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hierquote:Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad,
West Hastings loop ik wel overheen hoor. East is een ander verhaal. Toen ik daar reed deed ik ff centrale deurvergendelingsknopje van de auto indrukken en alle ramen dicht.quote:Op maandag 28 april 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:
[..]
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
Ik hoorde dat de sneeuwkwaliteit nu echt bagger is en dat het rustig is bij Sunshine. Dan zal het bij Norquay wel helemaal bagger zijn als die nog open is. Ik zou graag willen meeten maar zit er niet meerquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:57 schreef Cle0 het volgende:
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!
Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
Nee hij werkte niet bij YWCA, maar YWCA biedt ook staffaccom aan voor enkele bedrijven in Banff.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef Cle0 het volgende:
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.
Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
Tja in Nederland drink ik het al zelden en ik ben blij dat ik het daar maar 1x heb gehad. Kokanee is wel lekkerquote:Op donderdag 8 mei 2008 18:31 schreef WooZ het volgende:
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
Ik kwam alleen in de Pump om voetbal te kijken voor de rest kom ik er nooit. Ik was altijd te vinden bij Mel's, Hoodoo's of Wild Bill's.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:50 schreef Cle0 het volgende:
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.
dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!
Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
ik zit nu in vancouver ook ivm onderzoeksstage ve universitaire studie en ik kan je vertellen dat je geen visum nodig hebtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:58 schreef pietjekanarie het volgende:
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?
Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).
Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).
Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
ik heb idd ook een standaard studiebeurs voor paar maandjes stage. 1300 ofzo geloof ik, maar ze bedoelen idd dat je niet betaald mag krijgen voor de stage vanuit canadaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef pietjekanarie het volgende:
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)
Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
Lekker geruststellend!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:08 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/156(...)der_quarantaine.html Oei.
Sars!! Ik zeg het je!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:08 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/156(...)der_quarantaine.html Oei.
Je mag hier niet rijden met een Canadees rijbewijs als je 17 bent.. Vergis je trouwens ook niet in de kosten van een opleiding in Canada. In Vancouver zou je oa naar UBC kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef DJvearlez het volgende:
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
Ik heb in de UBC Whistler Lodge geslapen (31$/nacht) en dat was echt uitstekend. 700m van busstop, 5 min vh dorp. Verder zitten in exact dezelfde straat nog de fireside lodge en arts hostel. Bus kost 1,50 per enkeltje, maar je ontmoet al snel lui die dezelfde ochtend ook naar de piste moeten en dan kan je beter een taxi bestellen, kost maar 10$ nml en zet je gelijk af bij de liftenquote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Ik ga volgend jaar een snowboard trip maken van 6 weken.
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Iemand nog tips voor leuke hostels?
Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
In Banff is Samesun wel een leuk hostel. Heb ik ook gezeten. Je hebt ook Hi in Banff maar dat ligt niet op een handige plaats. In Banff ben je binnen 10min bij Norquay (niet echt een leuke berg op het park na) Sunshine is 20-25min rijden en Lake Louise is 45min met de bus/auto.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
Vancouver - Banff was al iets van 14u dus tel er nog maar 2 bij om naar Whistler te gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef micko het volgende:
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
Ik ben nu weer terug in NL maar heb een tijdje in Kelowna gewoond en dus ook vaak naar Big White geweest. Je kan gewoon zonder sneeuwkettingen de berg op, veel mensen hebben wel zomer en winterbanden en dus rijden de meeste wel op winterbanden voor de veiligheid.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.quote:Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke.
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.quote:Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef micko het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?
Bier is inderdaad niet leuk om te doen. Toen ik in Banff zat gaf ik gemiddeld zon 20-25 per dag uit aan eten. Gelukkig was uitgaan daar goedkoop, maar omdat het zo goedkoop was dronk je veel en iedere dag en was het alsnog duurquote:Op maandag 26 mei 2008 21:12 schreef WooZ het volgende:
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.
Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Boodschappen doen voor 11 dagenquote:Op maandag 26 mei 2008 21:24 schreef micko het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk![]()
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoperquote:Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Fiama het volgende:
[..]
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.
Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.
Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
Ja, had het over de prijs die je in de liquor store betaald. In de kroeg/clubs varieerd het van 4,50 tot 6 dollar in Kelowna.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:11 schreef tevebe het volgende:
[..]
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper
Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.quote:Boodschappen doen voor 11 dagenDaar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor.
Ik was in Vancouver uitgeweest en toen stond er een flinke rij buiten. De enige manier om snel binnen te komen was om 2x zoveel te betalenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:18 schreef WooZ het volgende:
Ja ik betaal me scheel als ik hier een club induik. Entree, en dan idd 6,50 ofzo voor een pintEn dan vragen ze ook nog expliciet om een fooi ook
Ik ben bij Earl's in Whistler geweest, maar had er toen alleen gedronken.
Ik ga meestal naar sushi-tenten, dat is nog eens goed
Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:33 schreef micko het volgende:
[..]
Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.
Heb voor de hele trip 7500 euro (6 weken p.p.) begroot (incl. vliegreis, skipassen, autohuur, heliboarden en 50 euro per dag voor eten/drinken)
50 euro moet toch wel genoeg zijn als we niet teveel uiteten en op stap gaan?
Ken ik nietquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:34 schreef Koploperkopper het volgende:
North York/Willowdale in Ontario, zijn dat een beetje goeie buurten?
In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.
Het kan slechterquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:
[..]
In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
Als je het geld er voor over hebt is er natuurlijk niks mis mee. Maar in Whistler zit niks ver van de pistequote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:
[..]
In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
www.clubzone.comquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:40 schreef DJvearlez het volgende:
waar kan je eigenlijk leuk uitgaan in vancouver (18+) ???
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
Zes keer met je tieten schudden en het is gratis.
ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:38 schreef DJvearlez het volgende:
juist... haha nou ja het is dus iig makkelijker:P
ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maarquote:Op woensdag 28 mei 2008 00:06 schreef tevebe het volgende:
Overigens moesten wij 90$ betalen met 8 mensen om de rij te 'skippen'.
Ik ben maar in een paar kroegen geweest, maar zou echt de naam niet meer weten. Eentje was een Irish pub en de ander was een cafeetje met livemuziek, vlakbij Sears maar dat kan ik fout hebben door het nuttigen van alcohol.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:08 schreef WooZ het volgende:
[..]
ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maar
Au bar heeft toch vaak/regelmatig ladies night.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:07 schreef WooZ het volgende:
[..]
ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?
Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sftquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:41 schreef Koploperkopper het volgende:
Lange rijen zien er tof uit he, dan lijkt 't net alsof iedereen naar hun club wil.
Net even zitten kijken, veel kun je niet krijgen voor 200-250K CAD in Toronto, maar de keuze die je dan alsnog hebt is niet mis, een niet al te groot apartament met een prive zwembad in het gebouw, eigen berging, ondergrondse parkeerplek etc.
Nog een mooi gebouw ook.
Wat me verder ook nog opviel is dat alle keukens volledig zijn uitgerust, dus je hoeft geen koelkast, zelfs geen vaatwasser meer te kopen of wat dan ook.
Dat staat bij mij op de lange termijn planningquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:45 schreef DJvearlez het volgende:
Eind van t jaar ben ik weer ff in Canada om me visum te verzilveren...
daarna weet ik nog niet wanneer.. in ieder geval als ik klaar ben met school vertrek ik voorgoed:D:D:D
quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:12 schreef DJvearlez het volgende:
Heel goed! lekker weg uit nederland!
hoe moet je trouwens quoten?? ja ik ben blond ja
Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sft
Trouwens doen ze wel vrij makkelijk voor hogere hypotheken.
http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikkenquote:Op donderdag 29 mei 2008 12:12 schreef DJvearlez het volgende:
Heel goed! lekker weg uit nederland!
Ik meen dat in BC de gemiddelde huizenprijs boven de 430k ligt. Hoe de hypotheken daar in elkaar steken weet ik niet precies. Zal wel niet zoveel schelen. Je moet iig property tax betalen, maar dat is hier ook.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:17 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het.In Nova Scotia kun je namelijk een vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een enorm lap grond krijgen voor 200k.
Weet je toevallig of de hypotheken verder hetzelfde werken als hier?
quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:12 schreef DJvearlez het volgende:
Of op deze:quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:50 schreef tevebe het volgende:
http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikken
Kijk het lukt, knap he hahaquote:Oh, had je al gezegd...
...en ik ben niet blond....
Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:31 schreef DJvearlez het volgende:
[..]
Kijk het lukt, knap he haha
(ja dat is wel erg... dat mag alleen als je blond bent (A) )
Ja!!!quote:Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?
Net nieuw op fok?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:11 schreef DJvearlez het volgende:
[..]
Ja!!!
OMG ik zieze echt nu pas he onderaan...![]()
hoe bedoel je bord voor je kop
True!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
Zes keer met je tieten schudden en het is gratis.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 08:47 schreef Cle0 het volgende:
[..]
True!
Ben net terug van een avondje stappen en ik heb geen dollar uitgegeven!
Zit dus nog steeds in Banff, love it here, and ik heb een tijdje in het YWCA gezeten. Een goedkoop en vooral erg leuk hostel die een minuut lopen van downtown is. Zelfs dichterbij, het is niet eens uit downtown. En volgens mij ook de goedkoopste.
Werk nu hier in Banff en de 18e van juni is mn laatste werkdag. Dan ga ik alle toeristische dingen doen, zoals Lake Louise en Jasper, Whistler en ga zo maar verder. Hiephoi!
Overdosis en eastside. Iets zegt me dat dat vaker voorkomt daarquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:55 schreef WooZ het volgende:
Ik zit nu op een ambulancepost te wachten op een telefoontje. Net bij een reanimatie geweest van een gevalletje overdosis H eastside
Wat deed je ook alweer in Vancouver, iets medisch of sensatiezoeker?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben
Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben
Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Jammer dat je niet eerder naar Lake Louise gaat. Heel mooi is het daar in de winter met een flink pak sneeuw op het meer. Het is toch maar 45min rijden. Zou je eigenlijk nu nog kunnen gaan en in juni als alles weer weg is.
Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.
Ben al eens eerder bij Lake Louise geweest, 7 jaar geleden.
Iemand nog tips, waar ik heen moet en wat ik perse moet doen?
nee helaas, maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtownquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.
Surrey is ook echt een kutplaats. Ik vind het aantal moorden in Vancouver vrij laag voor een grote stad. In Calgary waren begin dit jaar meerdere gang-moorden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:43 schreef WooZ het volgende:
[..]
nee helaas (), maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtown
Ik heb noch rijbewijs noch auto, en ik ga waarschijnlijk liften.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:57 schreef tevebe het volgende:
[..]
Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.
Tja je kunt beter bacardi cola ofzo drinken in de kroeg. Betaal je veel minder voor dat bierquote:Op zondag 1 juni 2008 21:32 schreef WooZ het volgende:
Uitgaan in Vancouver op zaterdagavond. (On)betaalbaar.
Starten in een club nabij davie. 10$ omdat er net een of ander optreden tijdens het eten was.
Wat frietjes+ halve pizza gegeten en wat biertjes. 50$
Taxi heen en terug granville. 7$
Handjeklap met de bouncer. 20$
Entree. 18 $
Bier in de republic. 7$/stuk. (x10)
quote:Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!
Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet verquote:Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!
Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef tevebe het volgende:
[..]
Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet ver![]()
Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,quote:Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef DJvearlez het volgende:
Jezus ik hoor net de planning voor december als ik even met me ouders heen en weer ga!
's middags aanvliegen op calgary. daar blijven we bij vrienden 1 dag
dan naar edmonton 1 dag (slapen in red deer) dan terug naar calgary voor oud en nieuw volgnde dag naar golden (waar me ouders een huis aan t laten bouwen zijn..) zelfde dag nog terug naar canmore bij vrienden. volgende dag ff snel 1 dagje skien (wordt waarschijnlijk gewoon mount norquay, lekker dichtbij) volgende dag weer terug vliegen
Lekker strak geplanned haha
Trouwens pubcrawl op maandag? Maandag is het super rustig en saai. Tenminste tot eind januari, want toen ben ik weggegaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:14 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:
Het hoogseizoen is bijna begonnen he.
Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...
Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:
Het hoogseizoen is bijna begonnen he.
Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...
Ja ik weet dat t allemaal in de buurt ligt maar als je voor alles maar 1 of een halve dag heb dan moet je toch nog best een beetje haasten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,
Ik ben over de Icefields Parkway geredenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Iemand nog tips, waar ik heen moet en wat ik perse moet doen?
Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.
Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Ik denk dat je komend weekend @ the English Bay wel een kans maaktquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:
[..]
waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Ik kon het toen ook wel waarderen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:
[..]
Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
You're kidding!!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:01 schreef WooZ het volgende:
Net tussen weet ik het hoeveel Italianen op the Drive voetbal gekeken, GE-WEL-DIG!!
Hahahahaha geniaal. Gelukkig raak je ook niet aan de schijt van het eten daar.quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:20 schreef Rafiki het volgende:
He Tevebe ken je deze uitspraak nog. Veel gehoord in the Yukon vandaar:
yes......... Im sorry?
Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:40 schreef Rafiki het volgende:
Die irritante robot ook. Gelukkig was ze wel goed in het schillen van baby-aardappeltjes. Of hoefde je die niet te schillen?
iig een aanrader in Canada die 'baby aardappeltjes'
Thanks, dit beantwoord tevens mijn vraag, een work permit is dus nodig voor een stage omdat het onder werk valt als ik het goed heb begrepen?quote:Op donderdag 26 juni 2008 04:01 schreef pietjekanarie het volgende:
-knip-
Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:45 schreef tevebe het volgende:
[..]
Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.
De grote vraag is alleen, welke boter gebruik je? En welke aardappeltjes? Blauwe, rode of de normale?
Nee heb tot 31 augustus daar gewoond en heb er eind februari nog een weekje gezeten. Voor zo'n grote plaats is er echt heel weinig te doen. Als je van rustig wonen houdt is het wel ideaal.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:52 schreef Inukshuk het volgende:
Nog ste
[..]
Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?
Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingstonquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:24 schreef Panzerknacker het volgende:
Hier in Quebec vieren ze dat niet echt. Ze gebruiken Canada day als Provinciale verhuisdag. Alle huur contracten lopen op die datum af.Overal waar je kijkt verhuis wagens, trailers, trekkers etcetera.
Klopt, Quebec is nu 400 jaar. Prehistorisch voor een Noord Amerikaanse stad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:36 schreef tevebe het volgende:
[..]
Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingston
O ja? welke dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja heel veel, is een heel ander volk
Wat is de mooiste stad om te wonen?
Vancouver IS het mooiste om te wonenquote:Op woensdag 9 juli 2008 03:27 schreef Nasi het volgende:
[..]
O ja? welke dan?
Vancouver lijkt mij het mooiste plaats!
Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.quote:
Vancouver.quote:Op woensdag 9 juli 2008 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is de mooiste stad om te wonen?
Voor 500k vind je in Vancouver zelf wel iets, maar verwacht er niet veel van. Een appartement (studio) in Coal Harbour kost zon 400k voor 35m2quote:Op woensdag 9 juli 2008 07:36 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.
Vancouver IS de meest leefbare stad ter wereld. Dit jaar volgens mij niet trouwens maar vorig jaar iig wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 05:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je beter in Granada gaan wonen, heb je nog een beter klimaat ook
ken een gast hier die een condo in downtown heeft nabij canada place, 2.5 milquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Voor 500k vind je in Vancouver zelf wel iets, maar verwacht er niet veel van. Een appartement (studio) in Coal Harbour kost zon 400k voor 35m2
Ja, maar dan heb je wel iedere dag een mooi uitzichtquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
ken een gast hier die een condo in downtown heeft nabij canada place, 2.5 mil
Gebasseerd op?quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:29 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vancouver IS de meest leefbare stad ter wereld. Dit jaar volgens mij niet trouwens maar vorig jaar iig wel.
Wat een argumentenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Granada:
+ Beter klimaat
+ Goedkoper
+ Leukere cultuur
+ Voetbal
+ Beter eten
+ Dichter bij Nederland
+ Ongeregeldheid
+ Geschiedenis
+ 30% van de bevolking onder de 30
+ Latina´s
Vancouver
+ Canucks
Denk toch dat Granada wint![]()
While the average sale price of a single-family house was $920,644 last month, Brian Naphtali of the Greater Vancouver Real Estate Board noted that the benchmark price for a detached home - the price of a typical home - was $761,342, an increase of 14 per cent from February 2007.quote:Op woensdag 9 juli 2008 07:36 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.
Waarom zou dichter bij Nederland geen argument zijn? Waarom is voetbal geen argument en de Canucks wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:59 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wat een argumentenMaar goed, Vancouver staat dit jaar op de 4e plaats.
Edit: Fotootje
[ afbeelding ]
Vancouver is een aantal keer de leefbaarste stad ter wereld geweest. De onderzoekers houden dan echt geen rekening ermee of het dichter bij Holland ligt of nietquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom zou dichter bij Nederland geen argument zijn? Waarom is voetbal geen argument en de Canucks wel?
En de prijzen alleen al zou voldoende zijn om daar niet te gaan wonen. Van het geld wat je betaalt aan een huis kan je rentenieren
Hoe is de zomer er dit jaar?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:25 schreef Cle0 het volgende:
Als je Granada zo leuk vind maak je maar een Granada topic aan.
Zit nog in Vancouver en vind het echt heerlijk! Moet helaas snel weer terug naar Nederland.
Hetzelfde als vorig jaar dus. Maximaal 10 zonnige dagen en de rest was grijs en max 23 gradenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:51 schreef WooZ het volgende:
[..]
22 tot hooguit 25 graden, zonnig. Iedereen klaagt
nou we hebben al wel minimaal een maand echt goeie zon gehad denk ik, maar dan is het nooit boven de 22-23 graden, met een enkele uitschieter naar 28-29 2 weekenden geleden. Vandaag is het toevallig gewoon kut weer idd, bewolkt en grijsquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:54 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hetzelfde als vorig jaar dus. Maximaal 10 zonnige dagen en de rest was grijs en max 23 graden
Je kunt in 1 klap alles wegstrepen, want welke stad heeft op 2u rijden een van de beste skioorden ter wereld, met daarnaast nog 3 kleinere gebieden op 30min. rijden en de verse zeelucht naast de deurquote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Granada:
+ Beter klimaat
+ Goedkoper
+ Leukere cultuur
+ Voetbal
+ Beter eten
+ Dichter bij Nederland
+ Ongeregeldheid
+ Geschiedenis
+ 30% van de bevolking onder de 30
+ Latina´s
Vancouver
+ Canucks
Denk toch dat Granada wint![]()
Zo kun je het ook zeggen jaquote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:05 schreef WooZ het volgende:
[..]
Je kunt in 1 klap alles wegstrepen, want welke stad heeft op 2u rijden een van de beste skioorden ter wereld, met daarnaast nog 3 kleinere gebieden op 30min. rijden en de verse zeelucht naast de deur
Een stad als Vancouver verdient in de zomer gewoon goed weer. Lekker op een van de stranden liggen en relaxen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:03 schreef WooZ het volgende:
[..]
nou we hebben al wel minimaal een maand echt goeie zon gehad denk ik, maar dan is het nooit boven de 22-23 graden, met een enkele uitschieter naar 28-29 2 weekenden geleden. Vandaag is het toevallig gewoon kut weer idd, bewolkt en grijs
2 uur is toch te ver voor een dagje skieeen en heb je wel eens uitgerekend hoeveel weken je kan skieen van 7 ton rente per jaar?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:05 schreef WooZ het volgende:
[..]
Je kunt in 1 klap alles wegstrepen, want welke stad heeft op 2u rijden een van de beste skioorden ter wereld, met daarnaast nog 3 kleinere gebieden op 30min. rijden en de verse zeelucht naast de deur
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
4 uur(snel al 5-6 uur) voor een dagje skieeen inderdaad.
als inwoner krijg je 20-25% korting op skipassenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2 uur is toch te ver voor een dagje skieeen en heb je wel eens uitgerekend hoeveel weken je kan skieen van 7 ton rente per jaar?
Files bestaan zeker niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
Je rijdt om 7u aan, om 9u zit je al in de lift. Om 4u sluiten de liften en om 6u ben je weer thuis. En niks geen 5-6u, want omkleden etc. is niet nodig omdat je alles gewoon al aandoet natuurlijk behavalve je board
Wedden dat het in de Sierra Nevada goedkoper is, als je toch gaat euroneukenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:54 schreef WooZ het volgende:
[..]
als inwoner krijg je 20-25% korting op skipassen
klopt, nog plek zat hierquote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Files bestaan zeker niet?
quote:
Valt allemaal reuze mee. Het zijn in ieder geval de Beerse Bulten niet, of Kaatsheuvelquote:Op zaterdag 19 juli 2008 03:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die duizenden mensen die van de berg komen gaan zeker ook allemaal verspreid over 24 uur?
Shit, ik wist dat ik wat vaker de krant moest lezen, maar dat ik zover achterliepquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Voor 500k vind je in Vancouver zelf wel iets, maar verwacht er niet veel van. Een appartement (studio) in Coal Harbour kost zon 400k voor 35m2
Ja ik vond het altijd mooi om via East Hastings naar Downtown te gaan. Dan zie je de gebouwen steeds dichterbij komen. Of als je naar kits beach gaat. Zodra je het strand op loopt zie je downtown liggen.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:28 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Shit, ik wist dat ik wat vaker de krant moest lezen, maar dat ik zover achterliepVoor dat bedrag kun je gelukkig in de Valley nog een beetje huis hebben.
Was vorige week even in Van, is toch schitterend om down-town te zien, de haven etc, met een vleugje berg hier en daar. Ook terug rijden door de Valley en Mount Baker zien opdoemen is awesome! Altijd weer een gevoel dat ik op vakantie ben, terwijl ik hier al 10 jaar vertoef.
De prijzen zijn hier ook flink gestegen. Een gemiddeld town home is niet meer onder de 250.000 te krijgen, voor tien jaar gelee kon je ze rond een ton vinden. Maar gelukkig niet zo hoog als in de rest van de valley, das waar.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:35 schreef WooZ het volgende:
maar das niet vreemd met alleen maar landbouwgrond in chilliwack
is het geen bedtijd voor jou?quote:Op maandag 28 juli 2008 10:22 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
De prijzen zijn hier ook flink gestegen. Een gemiddeld town home is niet meer onder de 250.000 te krijgen, voor tien jaar gelee kon je ze rond een ton vinden. Maar gelukkig niet zo hoog als in de rest van de valley, das waar.
M'n nicht heeft daar een townhouse gekocht. Dat was 400kquote:Op maandag 28 juli 2008 10:22 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
De prijzen zijn hier ook flink gestegen. Een gemiddeld town home is niet meer onder de 250.000 te krijgen, voor tien jaar gelee kon je ze rond een ton vinden. Maar gelukkig niet zo hoog als in de rest van de valley, das waar.
Edmonton schijnt geen leuke stad te zijn. Ik ben er zelf niet geweest dus kan er niet over oordelen, maar een aantal vrienden van me vonden het niks. Al vonden ze the mall wel leuk om te zien.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:32 schreef Petertje81 het volgende:
Terugvindpost.
In januari zal ik beginnen aan mijn promotie aan de University of Alberta in Edmonton. Zijn er meer mensen hier die in Edmonton wonen? Of zelfs studenten aan de UoA? Zo ja: hoe bevalt het?
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. De sfeer in de stad schijnt er de afgelopen jaren niet op vooruit te zijn gegaan. Persoonlijk heb ik van een onplezierige sfeer niets gemerkt toen ik in mei twee weken in Edmonton was. Sterker nog: ik vond de mensen uitermate behulpzaam en vriendelijk. Dat kan echter ook gelegen hebben aan het feit dat ik het grootste gedeelte van de tijd op en rond de campus van de UoA ben geweest. Bovendien was de lente net begonnen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:15 schreef tevebe het volgende:
[..]
Edmonton schijnt geen leuke stad te zijn. Ik ben er zelf niet geweest dus kan er niet over oordelen, maar een aantal vrienden van me vonden het niks. Al vonden ze the mall wel leuk om te zien.
Ik kwam twee Nederlandse meisjes tegen die ook studeren in Edmonton. Ik zal eens kijken of ik hun email adres nog ergens kan vinden, dan zal ik na vragen voor je.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:32 schreef Petertje81 het volgende:
Terugvindpost.
In januari zal ik beginnen aan mijn promotie aan de University of Alberta in Edmonton. Zijn er meer mensen hier die in Edmonton wonen? Of zelfs studenten aan de UoA? Zo ja: hoe bevalt het?
Ik zat 4 maanden in Banff. Ik ben nu alweer bijna 5 maanden thuis nadat ik 10 maanden in Canada heb gewoond. Vriendelijk en behulpzaam zijn ze overal wel in Canada. Casino vond ik Canada zelf tegenvallen. Dat kan komen doordat ze mijn favoriete spel niet hadden maar een variant.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:45 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. De sfeer in de stad schijnt er de afgelopen jaren niet op vooruit te zijn gegaan. Persoonlijk heb ik van een onplezierige sfeer niets gemerkt toen ik in mei twee weken in Edmonton was. Sterker nog: ik vond de mensen uitermate behulpzaam en vriendelijk. Dat kan echter ook gelegen hebben aan het feit dat ik het grootste gedeelte van de tijd op en rond de campus van de UoA ben geweest. Bovendien was de lente net begonnen.
The mall vond ook ik leuk om te zien. Wat me er vooral beviel is het casino. Veel toeristen en oude mannetjes die buitengewoon matig poker speelden.Verder lijkt het me super zo nu en dan naar een Oilers game te gaan. De sfeer rond Noord-Amerikaanse sportwedstrijden bevalt me wel.
Waar zit jij? En waarom heb je besloten daar heen te gaan?
ze boden helaas geen russisch roulette aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik zat 4 maanden in Banff. Ik ben nu alweer bijna 5 maanden thuis nadat ik 10 maanden in Canada heb gewoond. Vriendelijk en behulpzaam zijn ze overal wel in Canada. Casino vond ik Canada zelf tegenvallen. Dat kan komen doordat ze mijn favoriete spel niet hadden maar een variant.
Haha dat kreeg je aangeboden als je je schulden niet kon betalen hoorde ikquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
ze boden helaas geen russisch roulette aan?
Dan vraag maar snel je werkvisum aan. Ze zijn maar beperkt leverbaar. Hoe sneller je erbij bent hoe beter. Banen in de horeca zijn geen probleem. Ook als je geen ervaring hebt. Buitenlanders aannemen doen ze niet moeilijk over. Probeer wel een baan te vinden die je korting geeft op een skipas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:17 schreef kepler het volgende:
hoi
Ik ben van plan om volgend jaar op wereldreis te gaan en te eindigen in Canada. Het lijkt er nu op dat ik eind 2009 in Canada zal zijn en daar wil ik dan ook voor een paar maanden gaan werken. Het liefste zou ik in een wintersport-gebied gaan werken, zodat ik ook veel kan snowboarden naast het werken![]()
Ik heb heel weinig ervaring in wintersporten zelf, dus ik zal een baantje moeten vinden in de horeca ofzo. Zijn er mensen hier die mij hier meer over kunnen vertellen? Is dit uberhaupt wel mogelijk? Hoever vantevoren moet ik dingen gaan regelen? Zijn ze makkelijk in het aannemen van buitenlanders?
Alvast bedankt voor de antwoorden
bedankt voor dit snelle antwoordquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dan vraag maar snel je werkvisum aan. Ze zijn maar beperkt leverbaar. Hoe sneller je erbij bent hoe beter. Banen in de horeca zijn geen probleem. Ook als je geen ervaring hebt. Buitenlanders aannemen doen ze niet moeilijk over. Probeer wel een baan te vinden die je korting geeft op een skipas.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:36 schreef kepler het volgende:
[..]
bedankt voor dit snelle antwoord![]()
Kan ik zomaar een werkvisum aanvragen zonder werk?
Ja, Work & Holiday visum
Of is daar weer een apart visum voor?
Zie bovenstaande
Weet jij toevallig een goede site om naar (wintersport)baantjes te zoeken?
www.skibanff.com en anders de site van de berg opzoeken, bijvoorbeeld www.grousemountain.com Dan zie je ook daar staan dat ze werk hebben. Echte specifieke sites voor wintersportbanen ken ik niet. Een grote banensite is www.working.com
Ik heb wel wat gevonden via google, maar die waren niet echt heel informatief.
Ik ben via TravelActive geweest. Zij vertelde mij dat er voor Nederland 50 visa beschikbaar zijn. Ik had me ook bijna 2 jaar van te voren ingeschreven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:49 schreef kepler het volgende:
Ik ben trouwens weer aan het zoeken via google, en vind deze website: http://www.travelactive.n(...)a/mogelijkheden/3910
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar die had ik nog niet gevonden.
50 visa maar... Ik heb ze een mailtje gestuurd voor meer info, want bij die prijs zit ook een vlucht inbegrepen die ik niet nodig zal hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:52 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik ben via TravelActive geweest. Zij vertelde mij dat er voor Nederland 50 visa beschikbaar zijn. Ik had me ook bijna 2 jaar van te voren ingeschreven.
Je kunt ook een visum regelen via de ambassade in Berlijn. Mijn ervaring met TA is goed. De volgende keer zou ik het zelf regelen. Het enige minpunt was toen ik naar huis vloog. Ik had aangegeven bij TA dat ik 4 maart zou terugvliegen. Ze hadden ook de vluchtinformatie enzo doorgegeven. Alleen toen ik op het vliegveld wou inchecken bleek ik nog op de oude datum te staan. Gelukkig was er plaats, maar het duurde erg lang waardoor ik een kloteplaats in het vliegtuig had.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:02 schreef kepler het volgende:
[..]
50 visa maar... Ik heb ze een mailtje gestuurd voor meer info, want bij die prijs zit ook een vlucht inbegrepen die ik niet nodig zal hebben.
Hoe zijn jou ervaringen met travelactive?
ow mooi, dat is eigenlijk mijn grootste 'angst'quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:17 schreef tevebe het volgende:
Je hebt in Canada ook jobfairs. Vlak voor de opening van de bergen is er een banenmarkt. Mocht je naar Banff gaan dan is het heel makkelijk om een baan te vinden.
Je kunt altijd naar een uitzendburo gaan als je niks kunt vinden haha. Toen ik Banff aankwam heb ik eerst 2weken voor een uitzendburo gewerkt. Al ben ik niet iedere dag gegaan dat ik moest. Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daarquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
ow mooi, dat is eigenlijk mijn grootste 'angst'
Dat ik daar aankom, met visum, maar dat ik geen werk kan vindenIk ga nu uitzoeken wanneer en hoe ik zo'n visum moet regelen voor de winter van 2009/2010
Bedankt voor je hulp alvast
In een wintersport-gebied werken lijkt me echt heel tof, vooral je omdat je dus gratis kan skieen enzoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:
[..]
Je kunt altijd naar een uitzendburo gaan als je niks kunt vinden haha. Toen ik Banff aankwam heb ik eerst 2weken voor een uitzendburo gewerkt. Al ben ik niet iedere dag gegaan dat ik moest. Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daar![]()
Als je voor een 'berg' gaat werken verdien je niet veel, maar je krijgt een gratis skipas. Ook kun je goedkope staffaccom krijgen.
Sparen zal niet echt makkelijk zijn in een wintersportgebied. Of je moet veel fooi krijgen, maar als je op een berg werkt verdien je 8,50$. Dat was tenminste zo in Banff.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:40 schreef kepler het volgende:
[..]
In een wintersport-gebied werken lijkt me echt heel tof, vooral je omdat je dus gratis kan skieen enzoAls ik maar mijn verblijf in Canada kan betalen van het geld dat ik verdien (en eventueel een beetje sparen voor mijn trip door de US daarna)
Uitzendburo is altijd een optie inderdaad, heb ik hier in Nederland ook tijden gedaan. Het zal vast niet veel verschillen
Das niet heel veel inderdaadquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:43 schreef tevebe het volgende:
[..]
Sparen zal niet echt makkelijk zijn in een wintersportgebied. Of je moet veel fooi krijgen, maar als je op een berg woont verdien je 8,50$.
Nee, maar had toen wel een gratis skipas twv 1800$quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Das niet heel veel inderdaadZit daar dan wel accomodatie bij? (vast niet
)
Dat hadden ze in Banff inderdaad ook. Ik heb ook nog mijn naamkaartje liggen met naam en land eronder.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:17 schreef WooZ het volgende:
Over baantjes hoef je je iig geen zorgen te maken. In Whistler werken alleen maar buitelanders. En dan ook nog een alleen maar mensen die constant van baan verwisselen en weer verder reizen etc.
Iedereen die daar werkt heeft ook onder z'n naam de stad/land waar ze vandaankomen
Luister, in Banff heb je geen uitzendbureau nodig. Zorg dat je een CV bij de hand hebt (als je wilt scan ik je een document in waarop staat hoe je deze moet maken, wat de regels zijn ed) heb je binnen een dag of wat al een baan. Ze zoeken daar namelijk altijd en overal mensen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
ow mooi, dat is eigenlijk mijn grootste 'angst'
Dat ik daar aankom, met visum, maar dat ik geen werk kan vindenIk ga nu uitzoeken wanneer en hoe ik zo'n visum moet regelen voor de winter van 2009/2010
Bedankt voor je hulp alvast
Ik vind het zo raar dat je dit zei dat ik het nog eens even heb nagelezen, maar je zei het echt hé? Jij durft!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:
[..] Dat komt doordat uitgaan goedkoop is daar![]()
Ja dat geldt wel alleen voor Banff. Andere plaatsen is het wel duurder. Ik vind 1-2$ voor Bacardi Cola niet duur. Bier was op sommige avonden 3-5$. Dinsdag, donderdag, zaterdag bij Mel's highballs 1,75. Hoodoo's tot 11u highball's 1$. Pump & Tap 2$, Devil's Gap ook 2$. Omgerekend is dat nog geen 1,40 voor n bacardi cola.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:09 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat je dit zei dat ik het nog eens even heb nagelezen, maar je zei het echt hé? Jij durft!
Volgens mij was ik laatst afgezet met n paar vrienden van me uit Australie. We liepen een Irish pub binnen in Amsterdam en moesten voor 3 amsterdammetjes 18euro neerleggen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:48 schreef WooZ het volgende:
Uitgaan goedkoop?![]()
Ik wil niet weten hoeveel uit heb uitgegeven in 3x Whistler en keer of 8 Vancouver
Tuurlijk het is de goedkoopste fles rum die ze kunnen vinden, maar na een paar glazen merk je dat toch niet meer. Dat bier van de Aurora's heb ik 1x geproeft en toen t glas laten staan. Daar dronk ik alleen maar Kokanee. Pump&Tap kwam ik alleen om voetbal te kijken. Ik vond het een klote tent. Ik ging wel soms naar die kroeg tegenover Mac's. Daar hadden ze Hoegaarden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef Cle0 het volgende:
Ja, maar heb jij je ooit kwiek gevoeld na drie van die goedkope drankjes? Zoals ik al zei, Auroras krijgt van alle pubs in Banff de restjes in de vaten, doet die door elkaar en verkoopt het voor 25 cent. Gegarandeerd katers en hoofdpijn als je dat de hele nacht drinkt. Maar goed, ik hou meer van een goed glas bier bij de Irish pub dan de pislucht in de Pump&Tap.
Ik had je post even gemist. Graag!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:20 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Ik kwam twee Nederlandse meisjes tegen die ook studeren in Edmonton. Ik zal eens kijken of ik hun email adres nog ergens kan vinden, dan zal ik na vragen voor je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |