abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58589977
ik heb een permit van m'n werkgever via de post gekregen ja, met alle voorwaarden daarin en ondertekend. Heb nooit iets via de ambassade hoeven te regelen

En ik huur gewoon een gemeubileerde kamer, via craigslist.ca is alles wat je maar wilt te vinden
pi_58590523
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58614940
Bedankt voor je antwoorden WooZ. Dat klinkt dus nog redelijk simpel zo zonder visum. Ik ga eens uitzoeken of ik daar misschien die stage kan doen. Ik vind Canada toch wel erg leuk klinken (ja, nog nooit geweest dus).
pi_58615274
quote:
Lekker geruststellend!
 FR
pi_58615983
quote:
Sars!! Ik zeg het je!
pi_58621578
Nee, nog iets engers!
 FR
pi_58799496
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
we stand on guard for thee
pi_58806266
kamer: vancouver.craigslist.ca

En waarom wil je je rijbewijs halen? Even 4 weken lessen en dan met 0,0 rijervaring in Nederland gaan rijden? Dat vraagt om ongelukken
pi_58806338
Ik zou gewoon fijn even wachten. Al die moeite om eventjes sneller je rijbewijs te halen.

Ik snap je wel, ik wilde vroeger ook keigraag en zsm mijn rijbewijs halen, maar na een maandje is die charme eraf. Bewaar het nog ff.

Bovendien zul je hoogstwaarschijnlijk in Canada in een automaat lessen, en het gros is hier handgeschakeld, lijkt me ook niet helemaal bevorderlijk.
pi_58806536
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef DJvearlez het volgende:
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
Je mag hier niet rijden met een Canadees rijbewijs als je 17 bent.. Vergis je trouwens ook niet in de kosten van een opleiding in Canada. In Vancouver zou je oa naar UBC kunnen gaan.
pi_58816589
Ik ga volgend jaar een snowboard trip maken van 6 weken.
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Iemand nog tips voor leuke hostels?

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
http://www.snowzone.nl
pi_58816786
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
Ik heb in de UBC Whistler Lodge geslapen (31$/nacht) en dat was echt uitstekend. 700m van busstop, 5 min vh dorp. Verder zitten in exact dezelfde straat nog de fireside lodge en arts hostel. Bus kost 1,50 per enkeltje, maar je ontmoet al snel lui die dezelfde ochtend ook naar de piste moeten en dan kan je beter een taxi bestellen, kost maar 10$ nml en zet je gelijk af bij de liften

Bij die ubc lodge moest je nog apart voor bedding betalen, dus het is misschien een goeie optie om een slaapzak mee te nemen

Eigenlijk moet je ff iets zien te regelen dat je iets namaakt, betalingsbewijs ofzo, zodat je kunt tonen dat je in Canada woont. Dan kan je gebruik maken van de EDGE pass, dat is een stuk goedkoper.

Daarnaast denk ik dat je wel enorm veel duurder uit bent als je rond gaat reizen, temeer omdat skipassen goedkoper worden naarmate je meer dagen boekt, maar het lijkt me idd wel een vette trip
pi_58816795
En ik weet niet hoe oud je bent, maar autohuur <25 is onbetaalbaar en als je in je eentje reist is de greyhound way veel goedkoper en die zet je overal voor de deur af
pi_58817543
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
pi_58826041
quote:

In Banff is Samesun wel een leuk hostel. Heb ik ook gezeten. Je hebt ook Hi in Banff maar dat ligt niet op een handige plaats. In Banff ben je binnen 10min bij Norquay (niet echt een leuke berg op het park na) Sunshine is 20-25min rijden en Lake Louise is 45min met de bus/auto.

Sneeuwkettingen heb ik niemand mee gezien. Op mijn eigen auto had ik zomerbanden erop liggen en daar heb ik ook gewoon mee rond gereden daar waarvan 5 maanden met sneeuw. Sneeuwkettingen zijn overbodig tenzij je van de weg af gaat.
pi_58826081
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef micko het volgende:
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
Vancouver - Banff was al iets van 14u dus tel er nog maar 2 bij om naar Whistler te gaan.
pi_58832545
quote:

Ik ben nu weer terug in NL maar heb een tijdje in Kelowna gewoond en dus ook vaak naar Big White geweest. Je kan gewoon zonder sneeuwkettingen de berg op, veel mensen hebben wel zomer en winterbanden en dus rijden de meeste wel op winterbanden voor de veiligheid.
Big White is volgens mij het grootste ski in-ski out resort in Canada (of althans, daar adverteren ze mee ) en je kan ook bijna vanuit het hostel naar beneden snowboarden.

Hostel is SameSun hostel en goed te doen, wel hostel kwaliteit en gedeelde douche enzo. Heb er 1x overnacht maar het is een gezellige boel, dat zeker. Uitgaan op Big White is ook dikke fun dus zeker doen. Het koste geloof ik 28dollar voor mij, maar ik zat in een dorm room met wat vrienden. private room met z'n 2en zal wel wat duurder zijn.

Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke. Ik ben er zelf niet geweest en heb ik echt spijt van want dat wordt waarschijnlijk 1 van de grootste resorts in noord amerika. Dit seizoen (wat dus nu afgelopen is) was het eerste jaar dat ze met lifts werkten, hiervoor hebben ze alleen met heli's en cat's gewerkt. Het is wel een berg voor gevorderde en met een enorm gebied aan backcountry en grote cliffs. Heb wat vrienden die er naar toe zijn geweest en ze vonden het het beste snowboarden dat ze ooit hebben gedaan. Dusja, ik zou er zeker naartoe gaan! Is ook niet zo duur als Big White en Whistler.

Ik weet niet hoe het is met de meeste vliegtuigmaatschappijen maar als je met Air Canada vliegt kun je je snowboards gratis meenemen.

Nog verdere vragen over Big White of iets anders stel ze gerust.
pi_58926066
quote:
Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke.
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?

[ Bericht 17% gewijzigd door micko op 26-05-2008 20:31:15 ]
pi_58927204
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
pi_58927485
quote:
Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
pi_58929841
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef micko het volgende:

[..]

Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
pi_58931429
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:12 schreef WooZ het volgende:
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Bier is inderdaad niet leuk om te doen. Toen ik in Banff zat gaf ik gemiddeld zon 20-25 per dag uit aan eten. Gelukkig was uitgaan daar goedkoop, maar omdat het zo goedkoop was dronk je veel en iedere dag en was het alsnog duur
pi_58931471
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:24 schreef micko het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
Boodschappen doen voor 11 dagen Daar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor. Uiteten valt opzich ook nog wel mee. De prijzen op de menukaart zijn goedkoop, maar dan komt er nog belasting bij en 15-20% fooi!
pi_58931555
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Fiama het volgende:

[..]

Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper

In restaurant heb je ook lekker eten (niet dat hamburgers niet lekker zijn zo nu en dan) voor 12 - 16$. Earls is mijn favoriet restaurant in Vancouver. Chili's is ook een aanrader. Niet duur, gezellig, lekker, leuke serveersters (vooral Earls @ Robson Street).
pi_58931708
Ja ik betaal me scheel als ik hier een club induik. Entree, en dan idd 6,50 ofzo voor een pint En dan vragen ze ook nog expliciet om een fooi ook

Ik ben bij Earl's in Whistler geweest, maar had er toen alleen gedronken.

Ik ga meestal naar sushi-tenten, dat is nog eens goed
pi_58932005
North York/Willowdale in Ontario, zijn dat een beetje goeie buurten?
pi_58932941
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:11 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper
Ja, had het over de prijs die je in de liquor store betaald. In de kroeg/clubs varieerd het van 4,50 tot 6 dollar in Kelowna.
pi_58934007
quote:
Boodschappen doen voor 11 dagen Daar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor.
Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.
Heb voor de hele trip 7500 euro (6 weken p.p.) begroot (incl. vliegreis, skipassen, autohuur, heliboarden en 50 euro per dag voor eten/drinken)

50 euro moet toch wel genoeg zijn als we niet teveel uiteten en op stap gaan?
pi_58935407
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:18 schreef WooZ het volgende:
Ja ik betaal me scheel als ik hier een club induik. Entree, en dan idd 6,50 ofzo voor een pint En dan vragen ze ook nog expliciet om een fooi ook

Ik ben bij Earl's in Whistler geweest, maar had er toen alleen gedronken.

Ik ga meestal naar sushi-tenten, dat is nog eens goed
Ik was in Vancouver uitgeweest en toen stond er een flinke rij buiten. De enige manier om snel binnen te komen was om 2x zoveel te betalen
pi_58935449
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:33 schreef micko het volgende:

[..]

Tja, moet ergens op besparen, als we ook nog wel eens uiteten willen en de kroeg in.
Heb voor de hele trip 7500 euro (6 weken p.p.) begroot (incl. vliegreis, skipassen, autohuur, heliboarden en 50 euro per dag voor eten/drinken)

50 euro moet toch wel genoeg zijn als we niet teveel uiteten en op stap gaan?
Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.
pi_58935467
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:34 schreef Koploperkopper het volgende:
North York/Willowdale in Ontario, zijn dat een beetje goeie buurten?
Ken ik niet
pi_58937681
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:04 schreef tevebe het volgende:

[..]

Rijst enzo kun je wel kopen, maar ik zou echt geen vlees kopen voor 11 dagen. In hostels zijn wel koelkasten enzo, maar veel mensen trekken de koelkast open en kijken wat er in ligt en pakken andermans spullen.
In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
pi_58937803
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:

[..]

In Whistler konden we niet echt een hostel vinden wat in de buurt van de piste zat, dus daar zitten we luxe in een studio.
Met hot tub en pool.
Het kan slechter
pi_58938877
waar kan je eigenlijk leuk uitgaan in vancouver (18+) ???
pi_58945591
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:45 schreef micko het volgende:

[..]

Met hot tub en pool.
Als je het geld er voor over hebt is er natuurlijk niks mis mee. Maar in Whistler zit niks ver van de piste

Veel hotels/studio's die in het dorp zitten moet je max. 10 minuten lopen naar de lift. Echter deze zijn wel veel en veel duurder dan een hostel. UBC lodge was relaxed man, hot tub erbij, koud biertje in de hand, allemaal jongelui

En ik weet niet wat je nu betaald maar dat was dus maar 31$/nacht
pi_58945641
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:40 schreef DJvearlez het volgende:
waar kan je eigenlijk leuk uitgaan in vancouver (18+) ???
www.clubzone.com

au bar, roxy, caprice. Om in te drinken yaletown brewery co.

En je kunt idd de bouncer gewoon omkopen om niet in de rij te hoeven staan. Echter dit kost je bij elke club 20$ (gewoon in je hand houden en em een handje geven) en dan moet je binnen ook nog entree betalen, en als dan ook het bier nog 6$/stuk kost, tsja
pi_58953045
enneeh...
moet je ook altijd zo veel betalen als je vrouw bent??
pi_58953210
Zes keer met je tieten schudden en het is gratis.
pi_58953342
juist... haha nou ja het is dus iig makkelijker:P
pi_58953883
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
pi_58953895
Overigens moesten wij 90$ betalen met 8 mensen om de rij te 'skippen'.
pi_58953904
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:38 schreef DJvearlez het volgende:
juist... haha nou ja het is dus iig makkelijker:P
ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?
pi_58953926
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:06 schreef tevebe het volgende:
Overigens moesten wij 90$ betalen met 8 mensen om de rij te 'skippen'.
ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maar
pi_58954149
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:08 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja met een hele groep zal het ongetwijfeld goedkoper zijn, maar over het algemeen is 20 gangbaar. En daar komt de entree binnen dus ook nog bij, tussen de 7-15$ zeg maar
Ik ben maar in een paar kroegen geweest, maar zou echt de naam niet meer weten. Eentje was een Irish pub en de ander was een cafeetje met livemuziek, vlakbij Sears maar dat kan ik fout hebben door het nuttigen van alcohol.
pi_58954167
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:07 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja niet dus of je moet toevallig een ladies night treffen. Wanneer ben je in Van?
Au bar heeft toch vaak/regelmatig ladies night.
pi_58954605
ja klopt idd

Maar ik had et niet over de kroegn maar meer de clubs Overigens doet elke club het erom, zelfs als er amper iemand binnen is laten ze gewoon een mega rij staan
pi_58968528
Lange rijen zien er tof uit he, dan lijkt 't net alsof iedereen naar hun club wil.

Net even zitten kijken, veel kun je niet krijgen voor 200-250K CAD in Toronto, maar de keuze die je dan alsnog hebt is niet mis, een niet al te groot apartament met een prive zwembad in het gebouw, eigen berging, ondergrondse parkeerplek etc.

Nog een mooi gebouw ook.

Wat me verder ook nog opviel is dat alle keukens volledig zijn uitgerust, dus je hoeft geen koelkast, zelfs geen vaatwasser meer te kopen of wat dan ook.
pi_58972207
Eind van t jaar ben ik weer ff in Canada om me visum te verzilveren...
daarna weet ik nog niet wanneer.. in ieder geval als ik klaar ben met school vertrek ik voorgoed:D:D:D
pi_58977199
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:41 schreef Koploperkopper het volgende:
Lange rijen zien er tof uit he, dan lijkt 't net alsof iedereen naar hun club wil.

Net even zitten kijken, veel kun je niet krijgen voor 200-250K CAD in Toronto, maar de keuze die je dan alsnog hebt is niet mis, een niet al te groot apartament met een prive zwembad in het gebouw, eigen berging, ondergrondse parkeerplek etc.

Nog een mooi gebouw ook.

Wat me verder ook nog opviel is dat alle keukens volledig zijn uitgerust, dus je hoeft geen koelkast, zelfs geen vaatwasser meer te kopen of wat dan ook.
Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sft

Trouwens doen ze wel vrij makkelijk voor hogere hypotheken.
pi_58977232
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:45 schreef DJvearlez het volgende:
Eind van t jaar ben ik weer ff in Canada om me visum te verzilveren...
daarna weet ik nog niet wanneer.. in ieder geval als ik klaar ben met school vertrek ik voorgoed:D:D:D
Dat staat bij mij op de lange termijn planning
pi_58985161
Heel goed! lekker weg uit nederland!

hoe moet je trouwens quoten?? ja ik ben blond ja
pi_58985224
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:12 schreef DJvearlez het volgende:

pi_58985263
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Moet je eens kijken in downtown Vancouver. Met name Coal Harbour. Dan begint het van 350k en dan heb je 550sft

Trouwens doen ze wel vrij makkelijk voor hogere hypotheken.
Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het. In Nova Scotia kun je namelijk een vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een enorm lap grond krijgen voor 200k.

Weet je toevallig of de hypotheken verder hetzelfde werken als hier?
pi_58985986
quote:

http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikken
pi_58986043
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:17 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Al zitten kijken ja, hoe verder je naar het westen gaat, hoe duurder het wordt lijkt het. In Nova Scotia kun je namelijk een vrijstaand huis met 2 verdiepingen en een enorm lap grond krijgen voor 200k.

Weet je toevallig of de hypotheken verder hetzelfde werken als hier?
Ik meen dat in BC de gemiddelde huizenprijs boven de 430k ligt. Hoe de hypotheken daar in elkaar steken weet ik niet precies. Zal wel niet zoveel schelen. Je moet iig property tax betalen, maar dat is hier ook.
pi_59000367
quote:
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:50 schreef tevebe het volgende:
http://i.fokzine.net/templates/new/i/quote.gif op dat tekentje klikken
Of op deze: (al naar gelang je lay-out).
 FR
pi_59000724
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, had je al gezegd...

...en ik ben niet blond....
 FR
pi_59007339
quote:
Oh, had je al gezegd...

...en ik ben niet blond....
Kijk het lukt, knap he haha

(ja dat is wel erg... dat mag alleen als je blond bent (A) )
pi_59008291
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:31 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

Kijk het lukt, knap he haha

(ja dat is wel erg... dat mag alleen als je blond bent (A) )
Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?
pi_59009574
quote:
Valt daar ook het gebruik van smilies van msn onder?
Ja!!!

OMG ik zieze echt nu pas he onderaan...
hoe bedoel je bord voor je kop
pi_59010573
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:11 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

Ja!!!

OMG ik zieze echt nu pas he onderaan...
hoe bedoel je bord voor je kop
Net nieuw op fok?
pi_59017922
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:55 schreef tevebe het volgende:

[..]

Net nieuw op fok?

zooooo. .. hoe weet je dat?? haha
pi_59025348
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:54 schreef DJvearlez het volgende:

[..]

zooooo. .. hoe weet je dat?? haha
Goed gokje
pi_59027592
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef Koploperkopper het volgende:
True!

Ben net terug van een avondje stappen en ik heb geen dollar uitgegeven!

Zit dus nog steeds in Banff, love it here, and ik heb een tijdje in het YWCA gezeten. Een goedkoop en vooral erg leuk hostel die een minuut lopen van downtown is. Zelfs dichterbij, het is niet eens uit downtown. En volgens mij ook de goedkoopste.

Werk nu hier in Banff en de 18e van juni is mn laatste werkdag. Dan ga ik alle toeristische dingen doen, zoals Lake Louise en Jasper, Whistler en ga zo maar verder. Hiephoi!
pi_59029130
Ik zit nu op een ambulancepost te wachten op een telefoontje. Net bij een reanimatie geweest van een gevalletje overdosis H eastside
pi_59030096
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 08:47 schreef Cle0 het volgende:

[..]

True!

Ben net terug van een avondje stappen en ik heb geen dollar uitgegeven!

Zit dus nog steeds in Banff, love it here, and ik heb een tijdje in het YWCA gezeten. Een goedkoop en vooral erg leuk hostel die een minuut lopen van downtown is. Zelfs dichterbij, het is niet eens uit downtown. En volgens mij ook de goedkoopste.

Werk nu hier in Banff en de 18e van juni is mn laatste werkdag. Dan ga ik alle toeristische dingen doen, zoals Lake Louise en Jasper, Whistler en ga zo maar verder. Hiephoi!

Jammer dat je niet eerder naar Lake Louise gaat. Heel mooi is het daar in de winter met een flink pak sneeuw op het meer. Het is toch maar 45min rijden. Zou je eigenlijk nu nog kunnen gaan en in juni als alles weer weg is.
pi_59030105
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:55 schreef WooZ het volgende:
Ik zit nu op een ambulancepost te wachten op een telefoontje. Net bij een reanimatie geweest van een gevalletje overdosis H eastside
Overdosis en eastside. Iets zegt me dat dat vaker voorkomt daar
pi_59032494
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben

Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
pi_59032556
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:
holy crap, ik kom net terug van een gevalletje uit de hand gelopen verkeersruzie. 3 gasten plat op de grond, overal bloed, bleek er eentje een honkbalknuppel gebruikt te hebben

Zit ik daar achterin de ambulance, gast met heel z'n kop onder het bloed, politie met sirene erachteraan, ik waande me net in een hollywood movie
Wat deed je ook alweer in Vancouver, iets medisch of sensatiezoeker?
pi_59032910
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef WooZ het volgende:

Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.
pi_59037846
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Jammer dat je niet eerder naar Lake Louise gaat. Heel mooi is het daar in de winter met een flink pak sneeuw op het meer. Het is toch maar 45min rijden. Zou je eigenlijk nu nog kunnen gaan en in juni als alles weer weg is.
Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.
Ben al eens eerder bij Lake Louise geweest, 7 jaar geleden.

Iemand nog tips, waar ik heen moet en wat ik perse moet doen?
pi_59037935
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Hier in Banff is geen sneeuw meer te vinden trouwens.
Ben al eens eerder bij Lake Louise geweest, 7 jaar geleden.

Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.
pi_59039626
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:19 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb je nog geen schietpartijen gehad? Vorig jaar waren er wel een paar in East Vancouver/Chinatown.
nee helaas, maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtown
pi_59040254
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

nee helaas ( ), maar de kans dat dat net op jou shift gebeurd is ook wel vrij klein. Die gast waarmee ik was had wel een afrekening gehad 2 weken geleden, kogel door iemand z'n kop. En gister bv waren er 4 (!!!) stabs in surrey, maarja wij zaten rond vgh en downtown
Surrey is ook echt een kutplaats. Ik vind het aantal moorden in Vancouver vrij laag voor een grote stad. In Calgary waren begin dit jaar meerdere gang-moorden.
pi_59042973
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:57 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bij Lake Louise naar het restaurantje lopen boven op die berg. In Jasper moet je naar Maligne lake gaan. Als je met de auto gaat kun je ook de Bow Valley Parkway nemen. Toch weer iets leuker dan de snelweg. Die gletsjer met zon bus opgaan is ook wel leuk om gedaan te hebben.
Ik heb noch rijbewijs noch auto, en ik ga waarschijnlijk liften.

Thanks voor de tips!
pi_59056359
Uitgaan in Vancouver op zaterdagavond. (On)betaalbaar.

Starten in een club nabij davie. 10$ omdat er net een of ander optreden tijdens het eten was.
Wat frietjes+ halve pizza gegeten en wat biertjes. 50$
Taxi heen en terug granville. 7$
Handjeklap met de bouncer. 20$
Entree. 18 $
Bier in de republic. 7$/stuk. (x10)

zondag 1 juni 2008 @ 21:43:01 #178
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_59056591
Dat gezeik met die uitsmijters is in Amerika ook echt zwaar irritant!
Wat dat betreft zit je in NL dan wel goed, ik hoef hier nooit bouncers om te kopen
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_59059876
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:32 schreef WooZ het volgende:
Uitgaan in Vancouver op zaterdagavond. (On)betaalbaar.

Starten in een club nabij davie. 10$ omdat er net een of ander optreden tijdens het eten was.
Wat frietjes+ halve pizza gegeten en wat biertjes. 50$
Taxi heen en terug granville. 7$
Handjeklap met de bouncer. 20$
Entree. 18 $
Bier in de republic. 7$/stuk. (x10)

Tja je kunt beter bacardi cola ofzo drinken in de kroeg. Betaal je veel minder voor dat bier In Banff betaalde je 5,50 voor Kokanee terwijl bacardi cola meestal tussen de 1-2$ lag
pi_59061276
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!
pi_59067339
quote:
Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Ik ga vanavond voor een derde pub crawl in Banff en weet je, ik neem geen geld mee maar mijn charmes!

Kijk, zo doen we dat he
pi_59070738
quote:
Op maandag 2 juni 2008 02:34 schreef Cle0 het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet ver
pi_59076958
Jezus ik hoor net de planning voor december als ik even met me ouders heen en weer ga!

's middags aanvliegen op calgary. daar blijven we bij vrienden 1 dag
dan naar edmonton 1 dag (slapen in red deer) dan terug naar calgary voor oud en nieuw volgnde dag naar golden (waar me ouders een huis aan t laten bouwen zijn..) zelfde dag nog terug naar canmore bij vrienden. volgende dag ff snel 1 dagje skien (wordt waarschijnlijk gewoon mount norquay, lekker dichtbij) volgende dag weer terug vliegen

Lekker strak geplanned haha
pi_59077240
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb ik ook eens geprobeerd maar kwam niet ver
Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.
pi_59091488
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef DJvearlez het volgende:
Jezus ik hoor net de planning voor december als ik even met me ouders heen en weer ga!

's middags aanvliegen op calgary. daar blijven we bij vrienden 1 dag
dan naar edmonton 1 dag (slapen in red deer) dan terug naar calgary voor oud en nieuw volgnde dag naar golden (waar me ouders een huis aan t laten bouwen zijn..) zelfde dag nog terug naar canmore bij vrienden. volgende dag ff snel 1 dagje skien (wordt waarschijnlijk gewoon mount norquay, lekker dichtbij) volgende dag weer terug vliegen

Lekker strak geplanned haha
Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,
pi_59091517
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:14 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik was wel ver heen. Heeft me tien dollar gekost, daarna heb ik niets meer uitgegeven.
Trouwens pubcrawl op maandag? Maandag is het super rustig en saai. Tenminste tot eind januari, want toen ben ik weggegaan.
pi_59098301
Hoe ziet de sociale wetgeving in Canada er uit. Heb je bv een vergelijkbaar AOW systeem?
pi_59107106
Het hoogseizoen is bijna begonnen he.

Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...
pi_59107127
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:

Nuja, ik ga over een paar weken weg hier en vertrek naar Nelson. Schijnt daar een goede muziek scene te zijn en ik wil heel graag hand drums kopen daar. Ookal moet ik daarna terug naar Banff voor Canada day! En twee dagen later moet ik alweer in Vancouver zijn voor mn vliegtuig terug naar Holland. Ik wil niet weg...

wat heb je dan in godsnaam in canada gedaan? alleen maar gewerkt in banff en dan weer terug
pi_59118187
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 03:08 schreef Cle0 het volgende:

Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.
pi_59126421
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:24 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zover ligt het allemaal niet uit elkaar. Trouwens als je ervaring hebt met skien dan zuigt Norquay echt,
Ja ik weet dat t allemaal in de buurt ligt maar als je voor alles maar 1 of een halve dag heb dan moet je toch nog best een beetje haasten.
Ik weet dat norquay zuigt. We wilden eigenlijk gewoon naar Kicking horse maarja dat gaan we niet echt meer redden. ben al blij dat ik even kan skien
pi_59131743
Norquay was afgelopen jaar een van de eerste bergen in Noord-Amerika die open was. Het Amerikaans of Canadees team traint daar voordat de officiele opening is. Ze maken alleen veel gebruik van die sneeuwkanonnen.
pi_59135368
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Ik ben over de Icefields Parkway gereden In m'n uppie op het uitzichtpunt bij Lake Payto gestaan, (waar het in de zomer stikt van de Japanners) Erg mooi en daar ga je ook over als je van Banff naar Jasper rijdt.

Zit er hard over na te denken om te kijken wat mijn kansen zijn om te emigreren. Je kan hier (Thunder Bay) zo ontzettend goedkoop land kopen met een huis. Maar ja, het is nou niet zo'n heel bijzondere plaats. Voor de rest zijn al die Canadezen zo relaxt

Canada
pi_59152419
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan ben je niet lang in Canada geweest. Trouwens Vancouver is ook relax met Canada Day.. Lekker op het strand vieren als het goed weer is.
Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!

[ Bericht 9% gewijzigd door Cle0 op 05-06-2008 19:36:19 ]
pi_59152800
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Klopt maar ik moet om redenen die jullie niets aan gaan, terug naar Nederland in july. En ik werk nu inderdaad in Banff (Coffeeshop Evelyn's, misschien kennen jullie die wel) en ga voordat ik terug ga nog wat rondreizen. Hoewel ik alle toeristische dingen zoals de Icefields jaren terug al eens allemaal heb bezocht met mn ouders. Dus echt goede tips... waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
pi_59153048
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:30 schreef Cle0 het volgende:

[..]

waar zijn de Indianen die mijn handdrum gaan maken en waar kan ik naakt het water in rennen zonder geflitst te worden door Japanners?!
Ik denk dat je komend weekend @ the English Bay wel een kans maakt
pi_59153121
Gister en vandaag naar open dagen geweest van 2 hogescholgen voor IBMS. Ze hebben (nog) geen contacten met scholen in Canada, maar wel met scholen in Amerika. Zal dus wel zelf regelen worden.
pi_59154337
Foto's Kits beach

vrijdag 6 juni 2008 @ 05:27:04 #199
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_59162777
Een Colombiaanse collega van me heeft als droom om een tijdje in Canada te wonen en werken, maar volgens haar schijnt het zo te zijn dat als je voor een visum in aanmerking wil komen je Engels én Frans moet spreken; klopt dat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_59162826
Je krijgt extra punten als je Frans spreekt, maar het is niet noodzakelijk. Als je een goede opleiding hebt en meer dan 67 punten scoort met het puntensysteem is het niet zo moeilijk meer... Alleen veel papierwerk.
pi_59163482
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:

[..]

Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
Ik kon het toen ook wel waarderen.

Maar ik ga naar Nelson met het best bewaarde bluesgeheim van Banff.
pi_59165403
Lekker de hippie uithangen en net zoals in Nederland jointjes roken op straat. Ik ben er niet geweest maar het schijnt hippie central te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')