Lekker geruststellend!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:08 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/156(...)der_quarantaine.html Oei.
Sars!! Ik zeg het je!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:08 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/156(...)der_quarantaine.html Oei.
Je mag hier niet rijden met een Canadees rijbewijs als je 17 bent.. Vergis je trouwens ook niet in de kosten van een opleiding in Canada. In Vancouver zou je oa naar UBC kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef DJvearlez het volgende:
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
Ik heb in de UBC Whistler Lodge geslapen (31$/nacht) en dat was echt uitstekend. 700m van busstop, 5 min vh dorp. Verder zitten in exact dezelfde straat nog de fireside lodge en arts hostel. Bus kost 1,50 per enkeltje, maar je ontmoet al snel lui die dezelfde ochtend ook naar de piste moeten en dan kan je beter een taxi bestellen, kost maar 10$ nml en zet je gelijk af bij de liftenquote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Ik ga volgend jaar een snowboard trip maken van 6 weken.
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Iemand nog tips voor leuke hostels?
Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
In Banff is Samesun wel een leuk hostel. Heb ik ook gezeten. Je hebt ook Hi in Banff maar dat ligt niet op een handige plaats. In Banff ben je binnen 10min bij Norquay (niet echt een leuke berg op het park na) Sunshine is 20-25min rijden en Lake Louise is 45min met de bus/auto.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
Vancouver - Banff was al iets van 14u dus tel er nog maar 2 bij om naar Whistler te gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef micko het volgende:
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
Ik ben nu weer terug in NL maar heb een tijdje in Kelowna gewoond en dus ook vaak naar Big White geweest. Je kan gewoon zonder sneeuwkettingen de berg op, veel mensen hebben wel zomer en winterbanden en dus rijden de meeste wel op winterbanden voor de veiligheid.quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.quote:Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke.
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.quote:Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef micko het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?
Bier is inderdaad niet leuk om te doen. Toen ik in Banff zat gaf ik gemiddeld zon 20-25 per dag uit aan eten. Gelukkig was uitgaan daar goedkoop, maar omdat het zo goedkoop was dronk je veel en iedere dag en was het alsnog duurquote:Op maandag 26 mei 2008 21:12 schreef WooZ het volgende:
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.
Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Boodschappen doen voor 11 dagenquote:Op maandag 26 mei 2008 21:24 schreef micko het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk![]()
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoperquote:Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Fiama het volgende:
[..]
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.
Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.
Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |