abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58589955
Dat is dan weer een meevaller. Heb jij een study permit? Ik las dat je dat wel nodig had als je er langer dan 6 maanden blijft. Hoeveel tijd ben je kwijt met die formaliteiten regelen bij de ambassade (ik las dat alles in Berlijn moet).
Jij woont in Vancouver toch? Heb je makkelijk een huis kunnen vinden? Ik weet niet goed hoe dat in Montreal is, maar ik krijg het idee dat het makkelijker is dan Parijs (daar zal ik toch wel snel 800 euro per maand aan huur moeten gaan ophoesten..).
pi_58589977
ik heb een permit van m'n werkgever via de post gekregen ja, met alle voorwaarden daarin en ondertekend. Heb nooit iets via de ambassade hoeven te regelen

En ik huur gewoon een gemeubileerde kamer, via craigslist.ca is alles wat je maar wilt te vinden
pi_58590523
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58614940
Bedankt voor je antwoorden WooZ. Dat klinkt dus nog redelijk simpel zo zonder visum. Ik ga eens uitzoeken of ik daar misschien die stage kan doen. Ik vind Canada toch wel erg leuk klinken (ja, nog nooit geweest dus).
pi_58615274
quote:
Lekker geruststellend!
 FR
pi_58615983
quote:
Sars!! Ik zeg het je!
pi_58621578
Nee, nog iets engers!
 FR
pi_58799496
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
we stand on guard for thee
pi_58806266
kamer: vancouver.craigslist.ca

En waarom wil je je rijbewijs halen? Even 4 weken lessen en dan met 0,0 rijervaring in Nederland gaan rijden? Dat vraagt om ongelukken
pi_58806338
Ik zou gewoon fijn even wachten. Al die moeite om eventjes sneller je rijbewijs te halen.

Ik snap je wel, ik wilde vroeger ook keigraag en zsm mijn rijbewijs halen, maar na een maandje is die charme eraf. Bewaar het nog ff.

Bovendien zul je hoogstwaarschijnlijk in Canada in een automaat lessen, en het gros is hier handgeschakeld, lijkt me ook niet helemaal bevorderlijk.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58806536
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef DJvearlez het volgende:
Ik ben nog in nederland maar heb me visum al!
weten jullie of ik in een lange vakantie (van een maand ofzo) al mijn rijbewijs zou kunnen halen omdat ik theoretisch natuurlijk al in canada woon? (ik ben 17)
Als je in vancouver naar school gaat kan je dan makkelijk aan een kamer/dorm/room/huis/appartement/doos onder een brug komen??? (nouja, die doos hoeft niet perse hoor)
en weet er iemand nog iets dat ik kan gaan doen(A) qua studie ofzo ik weet het echt nog niet:(
Je mag hier niet rijden met een Canadees rijbewijs als je 17 bent.. Vergis je trouwens ook niet in de kosten van een opleiding in Canada. In Vancouver zou je oa naar UBC kunnen gaan.
pi_58816589
Ik ga volgend jaar een snowboard trip maken van 6 weken.
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.
Iemand nog tips voor leuke hostels?

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
http://www.snowzone.nl
pi_58816786
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:48 schreef micko het volgende:
Waarschijnlijke route Banff, Golden (Kicking Horse), Fernie, Rossland (Red Mountain), Big White, Whistler.

Ik ben ook op zoek naar autohuur, maar zijn winterbanden/sneeuwkettingen niet verplicht in Canada in winter?
Als ik zoek bij autoverhuur bedrijven, zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tyres en is er geen mogelijikheid die erbij te nemen?
Ik heb in de UBC Whistler Lodge geslapen (31$/nacht) en dat was echt uitstekend. 700m van busstop, 5 min vh dorp. Verder zitten in exact dezelfde straat nog de fireside lodge en arts hostel. Bus kost 1,50 per enkeltje, maar je ontmoet al snel lui die dezelfde ochtend ook naar de piste moeten en dan kan je beter een taxi bestellen, kost maar 10$ nml en zet je gelijk af bij de liften

Bij die ubc lodge moest je nog apart voor bedding betalen, dus het is misschien een goeie optie om een slaapzak mee te nemen

Eigenlijk moet je ff iets zien te regelen dat je iets namaakt, betalingsbewijs ofzo, zodat je kunt tonen dat je in Canada woont. Dan kan je gebruik maken van de EDGE pass, dat is een stuk goedkoper.

Daarnaast denk ik dat je wel enorm veel duurder uit bent als je rond gaat reizen, temeer omdat skipassen goedkoper worden naarmate je meer dagen boekt, maar het lijkt me idd wel een vette trip
pi_58816795
En ik weet niet hoe oud je bent, maar autohuur <25 is onbetaalbaar en als je in je eentje reist is de greyhound way veel goedkoper en die zet je overal voor de deur af
pi_58817543
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
pi_58826041
quote:

In Banff is Samesun wel een leuk hostel. Heb ik ook gezeten. Je hebt ook Hi in Banff maar dat ligt niet op een handige plaats. In Banff ben je binnen 10min bij Norquay (niet echt een leuke berg op het park na) Sunshine is 20-25min rijden en Lake Louise is 45min met de bus/auto.

Sneeuwkettingen heb ik niemand mee gezien. Op mijn eigen auto had ik zomerbanden erop liggen en daar heb ik ook gewoon mee rond gereden daar waarvan 5 maanden met sneeuw. Sneeuwkettingen zijn overbodig tenzij je van de weg af gaat.
pi_58826081
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:18 schreef micko het volgende:
Thanks voor de info Wooz, maar ben >25.
Ik zit eerst 2 weken alleen in Banff en dan komt mijn vriendin en reizen we samen. Op het einde zitten we 10 dage in Whistler. Dus alleen tussen Banff en Whistler hebben we een auto nodig.
Maar de Greyhound is dus ook goed te doen daar? Zal eens op de site kijken voor de reistijden.
Vancouver - Banff was al iets van 14u dus tel er nog maar 2 bij om naar Whistler te gaan.
pi_58832545
quote:

Ik ben nu weer terug in NL maar heb een tijdje in Kelowna gewoond en dus ook vaak naar Big White geweest. Je kan gewoon zonder sneeuwkettingen de berg op, veel mensen hebben wel zomer en winterbanden en dus rijden de meeste wel op winterbanden voor de veiligheid.
Big White is volgens mij het grootste ski in-ski out resort in Canada (of althans, daar adverteren ze mee ) en je kan ook bijna vanuit het hostel naar beneden snowboarden.

Hostel is SameSun hostel en goed te doen, wel hostel kwaliteit en gedeelde douche enzo. Heb er 1x overnacht maar het is een gezellige boel, dat zeker. Uitgaan op Big White is ook dikke fun dus zeker doen. Het koste geloof ik 28dollar voor mij, maar ik zat in een dorm room met wat vrienden. private room met z'n 2en zal wel wat duurder zijn.

Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke. Ik ben er zelf niet geweest en heb ik echt spijt van want dat wordt waarschijnlijk 1 van de grootste resorts in noord amerika. Dit seizoen (wat dus nu afgelopen is) was het eerste jaar dat ze met lifts werkten, hiervoor hebben ze alleen met heli's en cat's gewerkt. Het is wel een berg voor gevorderde en met een enorm gebied aan backcountry en grote cliffs. Heb wat vrienden die er naar toe zijn geweest en ze vonden het het beste snowboarden dat ze ooit hebben gedaan. Dusja, ik zou er zeker naartoe gaan! Is ook niet zo duur als Big White en Whistler.

Ik weet niet hoe het is met de meeste vliegtuigmaatschappijen maar als je met Air Canada vliegt kun je je snowboards gratis meenemen.

Nog verdere vragen over Big White of iets anders stel ze gerust.
pi_58926066
quote:
Wat ik je trouwens ook wil aanraden is Revelstoke.
Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?

[ Bericht 17% gewijzigd door micko op 26-05-2008 20:31:15 ]
pi_58927204
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
pi_58927485
quote:
Ik had voor 6 dagen boodschappen gedaan. 100$ aan eten en 50$ aan bier (24 blikjes). Dat was dus voor 1 persoon
Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
pi_58929841
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:19 schreef micko het volgende:

[..]

Daar heb ik ook nog naar gekeken, maar ik wil zeker naar Fernie, Revelstoke ligt dan net niet op de route.
Zijn die gebieden daar trouwens duur m.b.t. eten en drinken?
Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
pi_58931429
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:12 schreef WooZ het volgende:
uit eten is natuurlijk altijd duur, eten uit de supermarkt is trouwens ook duurder dan in NL. Maar ik spreek dus alleen voor Whistler.

Bier is inderdaad niet leuk om te doen. Toen ik in Banff zat gaf ik gemiddeld zon 20-25 per dag uit aan eten. Gelukkig was uitgaan daar goedkoop, maar omdat het zo goedkoop was dronk je veel en iedere dag en was het alsnog duur
pi_58931471
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:24 schreef micko het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we maar ergens in Kelowna ofzo boodschappen doen voor die 11 dagen Whistler.
Die 6 weken boarden kost al een vermogen, maar het is het wel waard natuurlijk
Tis nu bijna zomer, maar kan niet wachten tot de winter...
Boodschappen doen voor 11 dagen Daar zul je echt niet zo heel veel mee besparen hoor. Uiteten valt opzich ook nog wel mee. De prijzen op de menukaart zijn goedkoop, maar dan komt er nog belasting bij en 15-20% fooi!
pi_58931555
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Fiama het volgende:

[..]

Uhm, doe boodschappen in de supermarkt en rij dan de berg op als je er voor een paar dagen blijft. Boodschappen op de berg zijn duurder en ook de alcohol is duurder.

Nu is de alcohol in Canada sowieso belachelijk duur, en in BC het duurst. Voor 6 blikjes kokanee (een welbekend biermerk daar) betaal je, dacht ik,12 dollar, wat zo'n 7,50 euro is. Sterke drank is wat goedkoper als je naar de hoeveelheid alcohol gaat kijken maar nog steeds verschrikkelijk duur vergeleken met Nederlandse prijzen. Normale boodschappen zijn ook wat duurder.

Als je wat in een restaurant gaat halen (spreek ik alleen over Big White) verschilt het natuurlijk per restaurant maar reken op minstens 10 dollar voor een burger met friet.
Bestel maar eens Kokanee (of eigenlijk elk bier) in de kroeg. 5,50 - 6$ voor een 33CL flesje en dan moet je nog fooi geven! Daarom ging ik altijd aan de sterke drank. Veel goedkoper

In restaurant heb je ook lekker eten (niet dat hamburgers niet lekker zijn zo nu en dan) voor 12 - 16$. Earls is mijn favoriet restaurant in Vancouver. Chili's is ook een aanrader. Niet duur, gezellig, lekker, leuke serveersters (vooral Earls @ Robson Street).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')