abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58109152
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanks Dat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft

Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleen Ik zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk Maar goed, jij weet't ook niet zei je Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!

Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoud Ik hou wel van echte winters en echte zomers
Ah ok dan zul je die kou misschien wel kunnen waarderen. Ik vond -30 er echt te koud! Gelukkig was het de dag erna maar -22 haha.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:30:55 #52
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58109171
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_58109307
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
Haha.. En dan ff het meer inlopen he
pi_58121042
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
pi_58121215
Volgens mij maakt dat geen zak uit, als die mensen die ik sprak in een hostel in Van deden dat
pi_58121298
Oké. Maar ik ga werken voor het bedrijf van mijn oom. Ik heb geen direct contact met mijn oom, maar toch
pi_58123102
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:23 schreef tevebe het volgende:
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...
Dat is tenminste wat ze mij vertelde , maar of het ook waar is...
Als het waar is, is het wel superstreng!

Weet iemand er wat meer over?
 FR
pi_58123765
Ik weet alleen dat je als arts per jaar zowieso altijd maar 2 weken per jaar vakantie hebt hier
pi_58126696
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:47 schreef Cle0 het volgende:
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
Ah waar heb je werk gevonden? En als je weggaat gewoon een weekje notice geven..
pi_58127226
Bij wie mag ik op de bank komen slapen en de auto lenen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58128720
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
pi_58149150
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:01 schreef Cle0 het volgende:
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
Wil wel minimaal een leenauto met een V8 he.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58152023
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanks Dat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft

Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleen Ik zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk Maar goed, jij weet't ook niet zei je Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!

Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoud Ik hou wel van echte winters en echte zomers
Even uit nieuwsgierigheid, voor welk bedrijf werk je?
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:39:15 #64
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58159572
Fun Industries uit Utrecht
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_58229073
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.

eindelijk!
pi_58229305
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.

eindelijk!
Heb je directe vlucht? Indien je in hetzelfde hostel als mij terechtkomt heb je een vrij goed ontbijt daar. De locatie is niet optimaal, maar als je lopen niet erg vind..

Veel plezier in Canada. Jammer dat je niet langer in Vancouver blijft. Misschien kom je nog bekende van me tegen in Banff die je de groeten van me kunt doen
pi_58231125
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:

eindelijk!

je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
pi_58231272
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:37 schreef WooZ het volgende:

[..]

je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
Samesun is inderdaad relaxer dan HI. Ook goedkoper. Heeft ook een betere locatie.
pi_58231305
Betere locatie? Het zit er tegenover zegt WooZ net.
pi_58231366
o wacht het hi hostel central zit er tegenover. Downtown hi hostel zit idd ergens anders
pi_58231849
Ik zat ook met het Downtown in mijn hoofd
pi_58291625
Vanmorgen toen ik opstond en uit m'n raam keek was de wereld weer wit . Het positieve is wel dat alle rommel op straat niet meer te zien is .
pi_58294399
Waar zit jij dan?

Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!
pi_58294416
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Waar zit jij dan?

Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!

ben je al op stap geweeest in van?
pi_58297440
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Het is hier zo schoon en fris!
Dat was vorig jaar zomer wel anders!
pi_58348113
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.

In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
  zondag 27 april 2008 @ 22:24:44 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58348156
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
pi_58356728
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.

In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
Ben je al uitgeweest in Banff? Alleen maandag is een rustige avond
pi_58368578
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef fs180 het volgende:
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
Ik heb alleen maar in een dorp (5.000) in SK en in Regina (200.000 inwoners) en in Edmonton (AB) gewoont, maar wat mij tot nu toe is opgevallen tov NL zijn:

Ruimte: steden kunnen druk zijn ja, maar (meestal) 5 minuten rijden en je bent in een oase van rust. Er zijn overal veel natuurparken. Gisteren even een uurtje door de eindeloze prairie gereden naar familie van mijn vriendin, lekker lange rechte wegen met m'n radio op volluit genieten van het landschap.

Vrijheid: veel minder regeltjes en 'red tape' en regels waar makkelijk overheen worden gekeken zolang je niet al te veel opvalt.

Goede leefomstandigheden: redelijk goed betaalde banen ten opzichte van je maandelijkse kosten, ik hou vrij veel geld over terwijl ik net een nieuw huis heb gekocht en ik hou van goed eten enzo. Healthcare premies zijn vrij laag en is voor een gedeelte gratis.

Schoon! Ik heb nog nooit zo'n schoon land gezien. Natuurlijk geld dit niet voor elke stad en elke straat maar relatief is het toch echt schoon hier, ook natuurparken en stadsparken worden erg schoon gehouden. Er is dan ook bijna nooit hondepoep op straat of in het gras, iedereen ruimt het netjes op met de gratis zakjes die bij de parken hangen.

Vriendelijke en hulpzame mensen: ik maak erg makkelijk vrienden en voel me ergens snel thuis omdat iedereen je meteen behandeld als familie. Voorbeeld: ik was mijn mp3 player verloren op straat en de volgende dag keek ik rond in een straat en iemand deed de deur open en vroeg mij of ik een mp3 speler verloren had. Hij nodigt mij uit om even binnen te komen om de mp3 speler te pakken en hij biedt koffie aan en haalt zijn vrouw erbij en begint vrolijk te babbelen alsof ze mij al jaren kennen. Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad, als ik kinderen heb zal ik die met een gerust hart buiten laten spelen.

Ook toen ik tegen een eland gereden was en mijn auto niet eens erg beschadigd was stopte bijna iedereen om te kijken of alles OK was en boden mij aan om ons terug naar de stad te rijden en de politie en sleepwagen te bellen. Dit gebeurt ook vrij vaak als je gewoon even de benen aan het strekken bent of moet plassen .

Dit alles zijn alleen mijn eigen ervaringen en in een achterbuurt van Toronto of op een (Indianen) Reservaat (waar ik ook af en toe kom) is het waarschijnlijk anders.
  maandag 28 april 2008 @ 22:31:26 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58368930
ah, bedankt voor je reactie Ô^
pi_58369011
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]
Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad,
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
pi_58371387
Ja Vancouver kent ook vast enge plekjesik ben er alleen overdag geweest en een paar keer op doorreis, en dan alleen in de touristen gebieden. Regina kent ook wel wat mindere buurten hoor, maar zelfs toen ik daar dichtbij woonde viel het allemaal erg mee. Je hebt er eigenlijk alleen last van als je zelf problemen zoekt. Toen ik net verhuiste en Regina nog niet goed kende ben ik in straten geweest waarvan veel mensen zeiden dat ik gek was dat ik daar zo rondliep, maar ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld. De buurt waar ik nu woon is een echte familie buurt waar het helemaal goed is (Uplands, voor de Regina kenners).
pi_58372896
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:

[..]

Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
West Hastings loop ik wel overheen hoor. East is een ander verhaal. Toen ik daar reed deed ik ff centrale deurvergendelingsknopje van de auto indrukken en alle ramen dicht.
pi_58372912
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]
flinke lap tekst
Ik heb het niet anders meegemaakt. Kon ik maar terug naar Canada.
pi_58372937
Trouwens East Vancouver wordt langzaam aan ook steeds luxer. Momenteel komt er in een paupergedeelte een heel groot appartementencomplex. Het is wachten tot het daar ook vol komt te staan met glas
pi_58540841
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!

Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
pi_58541440
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:57 schreef Cle0 het volgende:
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!

Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
Ik hoorde dat de sneeuwkwaliteit nu echt bagger is en dat het rustig is bij Sunshine. Dan zal het bij Norquay wel helemaal bagger zijn als die nog open is. Ik zou graag willen meeten maar zit er niet meer Er zit iig nog een andere Nederlander in Banff dat ik weet. Een vriend van me is nu 2 weken thuis. Die woonde ook bij YWCA in staffaccom.
pi_58542912
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.

Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
pi_58557856
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef Cle0 het volgende:
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.

Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
Nee hij werkte niet bij YWCA, maar YWCA biedt ook staffaccom aan voor enkele bedrijven in Banff.
Trouwens Heineken is ECHT niet te drinken daar. Ik had het eens bestelt in de Pump, maar heb het na enkele slokken laten staan. Het was maar iets beter dan het 25cent beer in Aurora op zondag.
pi_58558861
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
pi_58559134
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:31 schreef WooZ het volgende:
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
Tja in Nederland drink ik het al zelden en ik ben blij dat ik het daar maar 1x heb gehad. Kokanee is wel lekker
pi_58564024
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.

dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!

Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
pi_58576550
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 22:50 schreef Cle0 het volgende:
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.

dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!

Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
Ik kwam alleen in de Pump om voetbal te kijken voor de rest kom ik er nooit. Ik was altijd te vinden bij Mel's, Hoodoo's of Wild Bill's.
Waar heb je werk gevonden?
pi_58578557
Groeten vanuit Cold Lake Morgenvroeg 4 uurtjes naar edmonton rijden, ik ben benieuwd.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_58582602
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?

Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).

Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).

Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
pi_58582675
Ambassade belletje geven. Oh en als je in januari naar Montreal wilt gaan dan neem maar goede winterkleren mee...
pi_58583580
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:58 schreef pietjekanarie het volgende:
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?

Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).

Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).

Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
ik zit nu in vancouver ook ivm onderzoeksstage ve universitaire studie en ik kan je vertellen dat je geen visum nodig hebt
pi_58583620
http://www.dfait-maeci.gc(...)any/visa-work-en.asp

en dan onder 'exceptions' ff kijken naar self-funded researchers
pi_58585519
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)

Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
pi_58586242
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef pietjekanarie het volgende:
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)

Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
ik heb idd ook een standaard studiebeurs voor paar maandjes stage. 1300 ofzo geloof ik, maar ze bedoelen idd dat je niet betaald mag krijgen voor de stage vanuit canada
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')