Ah ok dan zul je die kou misschien wel kunnen waarderen. Ik vond -30 er echt te koud! Gelukkig was het de dag erna maar -22 haha.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanksDat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft
Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleenIk zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk
Maar goed, jij weet't ook niet zei je
Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!
Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoudIk hou wel van echte winters en echte zomers
Haha.. En dan ff het meer inlopen hequote:Op donderdag 17 april 2008 12:30 schreef SilentChaos het volgende:
Hahaha, zwembroek aan en naar het strand
Als het waar is, is het wel superstreng!quote:Op donderdag 17 april 2008 12:23 schreef tevebe het volgende:
In Canada moet je vakantie min of meer verdienen. Als nieuweling heb je volgens mij 2 weken per jaar en langzaam bouw je dat op. De eerste maanden mag je je ook niet ziek melden of vrij vragen want dan mogen ze je ontslaan...
Dat is tenminste wat ze mij vertelde , maar of het ook waar is...
Ah waar heb je werk gevonden? En als je weggaat gewoon een weekje notice geven..quote:Op donderdag 17 april 2008 20:47 schreef Cle0 het volgende:
Jaja, gelukt! Ik heb werk gevonden in Banff. Zometeen teken ik het contract en fax ik hem even door. Ik teken niet voor een einddatum, dus hoe lang ik daar blijf werken is niet officeel. Wel hebben we afgesproken dat ik mei en juni daar ga werken.
Als je eerder wilt stoppen, hoe onbeleefd is het in Canada om gewoon iets eerder weg te gaan dan je had beloofd? Ik wil namelijk korter werken dan ik van te voren had toegezegd.
Wil wel minimaal een leenauto met een V8 he.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:01 schreef Cle0 het volgende:
Bij mij, ik zoek nog een roommate voor de maand mei!
Even uit nieuwsgierigheid, voor welk bedrijf werk je?quote:Op donderdag 17 april 2008 12:27 schreef SilentChaos het volgende:
Gelukkig zit ik dan gewoon op een NL vestiging in Canada
Maar thanksDat zijn tips waar iedereen zeker wat aan heeft
Beetje lullig als je echt helemaal naar de klote bent en doodziek bent alleenIk zat't gister ff uit te zoeken maar heb daar niks over gelezen eigenlijk
Maar goed, jij weet't ook niet zei je
Maar goed om in het achterhoofd te houden natuurlijk!
Ik zat in Cleveland tijdje terug, was ook ijskoudIk hou wel van echte winters en echte zomers
Heb je directe vlucht? Indien je in hetzelfde hostel als mij terechtkomt heb je een vrij goed ontbijt daar. De locatie is niet optimaal, maar als je lopen niet erg vind..quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.
eindelijk!
quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:05 schreef Cle0 het volgende:
Ik vertrekmorgen ochtend om half 8 vanuit Amsterdam en kom om half 2 Canadeese tijd aan in Vancouver! Ik verblijf dan in het Hi Hostel downtown.
eindelijk!
Samesun is inderdaad relaxer dan HI. Ook goedkoper. Heeft ook een betere locatie.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:37 schreef WooZ het volgende:
[..]
je moet daar tegenover gaan slapen, het samesun, dat is een relaxed hostel. Onbeperkt pannenkoeken eten bij het ontbij
quote:Op vrijdag 25 april 2008 06:20 schreef Cle0 het volgende:
Waar zit jij dan?
Ik zit momenteel dus in Vancouver, vertrek morgen naar Banff. Het is hier zo schoon en fris!
Ben je al uitgeweest in Banff? Alleen maandag is een rustige avondquote:Op zondag 27 april 2008 22:22 schreef Cle0 het volgende:
Ik vond Vancouver eigelijk niet zo heel bijzonder, ben er maar een dag of 2 geweest met een enorme jetleg.
In Banff ben ik meer op mn plaats merk ik nu. Zit in het YWCA hostel, en geniet met volle teugen!
Ik heb alleen maar in een dorp (5.000) in SK en in Regina (200.000 inwoners) en in Edmonton (AB) gewoont, maar wat mij tot nu toe is opgevallen tov NL zijn:quote:Op zondag 27 april 2008 22:24 schreef fs180 het volgende:
Ben beetje kijken welk land me wat lijkt..
maar mn vraag is, hoe is canada anders dan nederland? ja behalve de taal en het landschap
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hierquote:Op maandag 28 april 2008 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Het gevoel dat het ergens niet veilig is heb ik nog niet gehad,
West Hastings loop ik wel overheen hoor. East is een ander verhaal. Toen ik daar reed deed ik ff centrale deurvergendelingsknopje van de auto indrukken en alle ramen dicht.quote:Op maandag 28 april 2008 22:34 schreef WooZ het volgende:
[..]
Loop een keertje 's avonds door E/W Hastings hier
Ik hoorde dat de sneeuwkwaliteit nu echt bagger is en dat het rustig is bij Sunshine. Dan zal het bij Norquay wel helemaal bagger zijn als die nog open is. Ik zou graag willen meeten maar zit er niet meerquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:57 schreef Cle0 het volgende:
Ik geniet met volle teugen van Banff!!!
Iemand daar toevallig in de buurt en zin om te meeten?
Nee hij werkte niet bij YWCA, maar YWCA biedt ook staffaccom aan voor enkele bedrijven in Banff.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef Cle0 het volgende:
Ja, de sneeuw is kut. Nu ski ik niet, maar ik hoor mensen wel klagen.
Ik ben vaak bij de YWCA en ken de staff. Wie kende jij dan die bij de Y heeft gewerkt?
Ben trouwens nog geen Nederlander hier tegengekomen. Mensen hier houden van mn accent en dus hoef ik nergens mn bier af te rekenen. (Y) HEINEKEN PLEASE!
Tja in Nederland drink ik het al zelden en ik ben blij dat ik het daar maar 1x heb gehad. Kokanee is wel lekkerquote:Op donderdag 8 mei 2008 18:31 schreef WooZ het volgende:
heineken wordt gewoon bij de plaatselijke brouwer gemaakt hier onder licentie, maar ik neem toch aan dat ze hetzelfde recept gebruiken
Ik kwam alleen in de Pump om voetbal te kijken voor de rest kom ik er nooit. Ik was altijd te vinden bij Mel's, Hoodoo's of Wild Bill's.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:50 schreef Cle0 het volgende:
Oh ik hou van de Irish pub hier, en Kilkenny beer.
dat goedekope bier bij de Auroras is inderdaad niet te zuipen. Wel een fijne place to be op zondag though!
Ik heb werk gevonden hier! woehoe, ondanks de dikke vette sneeuw is het hier heel fijn. Bovenal verfrissend!
ik zit nu in vancouver ook ivm onderzoeksstage ve universitaire studie en ik kan je vertellen dat je geen visum nodig hebtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:58 schreef pietjekanarie het volgende:
Kan iemand van de Canada-gangers mij misschien helpen?
Ik moet nog 1 stage lopen voor mijn studie. Nu wilde ik die in Frankrijk doen. Ik wilde ook gelijk mijn Frans bijspijkeren. Echter blijkt er nu een erg leuk instituut te zitten in Montreal. Nu is dat wellicht niet geweldig voor mijn Frans, want ja, dat Frans wat ze daar spreken is toch iets anders. Maar zo'n stage zou wel leuk kunnen zijn. Dus nu ben ik eigenlijk best enthousiast. Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik zocht zo even wat info. En ik heb wat vragen over het visum.... Ik krijg namelijk de indruk dat ik er never nooit in kom. Als ik nu alles in werking zet heb ik misschien over een jaar een visum. Maar er zijn toch wel meer mensen die stage lopen in Canada? Ik las wel op de site van de ambassade over wat organisaties die je daarbij kunnen helpen, maar die organisaties zijn gericht op andere studies lijkt het (agrarisch enzo).
Even op een rijtje:
Stage van ongeveer 7 maanden in Montreal. Een onderzoeksstage ihkv een universitaire studie.
Als het instituut ter plekke toestemt, hoe snel is zo'n visum dan te regelen? Ik lees dat individuele aanvragen meer dan 6 maanden duren.... Dus daarom adviseert de canadese ambassade die organisaties http://www.dfait-maeci.gc(...)incanada1soui-nl.asp Dit lijken me vaste programma's, dat heeft niks met mijn studie te maken (wat moet ik met Travel Active??).
Het zou overigens gaan om januari. Iemand misschien ervaring of wat info? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik krijg een beetje de neiging om gewoon voor Frankrijk te gaan, omdat dit toch niet lukt. Maarja misschien is dat juist zonde en zou Montreal heel leuk zijn..
ik heb idd ook een standaard studiebeurs voor paar maandjes stage. 1300 ofzo geloof ik, maar ze bedoelen idd dat je niet betaald mag krijgen voor de stage vanuit canadaquote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:13 schreef pietjekanarie het volgende:
WooZ: Hoe lang zit jij er dan? Want het zou dus bij mij wel gaan om langer dan 6 maanden. Ik dacht dat je echt niks mocht doen dat ook maar leek op werk zonder visum. Bij mij zou het gaan om een laboratorium stage. Echt onderzoek dus. Ik las inderdaad het stukje over self-funded researchers, maar hoe zit dit: Individuals doing research as part of their field of study at a Canadian academic institution and who are not receiving any official funding for that research to simply enter Canada as visitors/temporary residents. ...Is een beurs voor studie in het buitenland niet ook official funding? Of heb jij helemaal geen geld voor je stage gekregen? Bij mijn vorige buitenlandstage had ik toch wel 2000 euro uit fondsen losgekregen. Of bedoelen ze specifiek funding vanuit Canada? (weten zij veel als ik geld uit NL krijg..)
Oh, en ik weet dat het koud is ja... Ik las dat er gemiddeld meer sneeuw valt dan in Moskou (daar heb ik gestudeerd, ik dacht het ergste te hebben gehad...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |