abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59163482
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:46 schreef tevebe het volgende:

[..]

Coffeeshop Evelyn's ligt die naast The Keg? Je zegt het zelf.. Je hebt ze jaren terug bezocht. Altijd leuk om toch nog even langs te gaan toch. 7 jaar geleden vond ik die natuur niet zo interessant en bleef ik in de auto als mn ouders weer naar een waterval wouden kijken. Toen ik er nu weer was kon ik het wel waarderen..
Ik kon het toen ook wel waarderen.

Maar ik ga naar Nelson met het best bewaarde bluesgeheim van Banff.
pi_59165403
Lekker de hippie uithangen en net zoals in Nederland jointjes roken op straat. Ik ben er niet geweest maar het schijnt hippie central te zijn.
pi_59192016
Is het! En er zijn veel muzikanten, en daar ga ik eigelijk voor. Ik wil mijzelf daar een handdrum kopen en in wat bars spelen. Most be awesome
pi_59265796
Net tussen weet ik het hoeveel Italianen op the Drive voetbal gekeken, GE-WEL-DIG!!
pi_59274060
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 00:01 schreef WooZ het volgende:
Net tussen weet ik het hoeveel Italianen op the Drive voetbal gekeken, GE-WEL-DIG!!
You're kidding!!
 FR
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:35:24 #206
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59520875
Ik kreeg een e-mail van iemand in Nederland die graag stage in Canada wil lopen. Heeft iemand hier enig evaring mee? Ik heb namelijk geen flauw benul wat je nodig hebt om om stage te kunnen lopen. ( e.g. werkvergunning etc) Waar moet een bedrijf aan denken of opsturen als ze bereid zijn om iemand een stage plek aan te bieden? Is het betaald of onbetaald?

Woon zelf alweer 10 jaar in the Fraser Valley East, en heb nog nooit gehoord van iemand die hier stage liep.
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_59687452
He Tevebe ken je deze uitspraak nog. Veel gehoord in the Yukon vandaar:

yes......... Im sorry?
pi_59689953
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 21:20 schreef Rafiki het volgende:
He Tevebe ken je deze uitspraak nog. Veel gehoord in the Yukon vandaar:

yes......... Im sorry?
Hahahahaha geniaal. Gelukkig raak je ook niet aan de schijt van het eten daar.

I'm sorry?
pi_59691034
Die irritante robot ook. Gelukkig was ze wel goed in het schillen van baby-aardappeltjes. Of hoefde je die niet te schillen?

iig een aanrader in Canada die 'baby aardappeltjes'
pi_59691383
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:40 schreef Rafiki het volgende:
Die irritante robot ook. Gelukkig was ze wel goed in het schillen van baby-aardappeltjes. Of hoefde je die niet te schillen?

iig een aanrader in Canada die 'baby aardappeltjes'
Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.
De grote vraag is alleen, welke boter gebruik je? En welke aardappeltjes? Blauwe, rode of de normale?
pi_59696038
@Wooz (of iemand anders die het weet)

jij zit dus in Canada zonder visum of permit omdat je daarheen kon als "independent-researcher" ? Hoe lang zit jij er dan? Ik heb geprobeerd te vragen aan de ambassade (wat een gedoe, die mag je niet bellen en email beantwoorden ze standaard met gewoon de link van de website waar alles op schijnt te staan), maar ik krijg een beetje verschillende berichten.

Ik hoorde dat als je langer dan 6 maanden blijft je sowieso een permit moet. Ik las een verhaal van iemand die een wetenschappelijke stage (wat ik dus ook ga doen, onderzoek in een lab) heeft gedaan en een study permit had aangevraagd, de ambassade zei dat alles wat op werk lijkt onder een work permit valt. De independent researcher uitzondering werd niet genoemd. Ze zeiden dat als je langer dan 6 maanden bleef je sowieso een permit moest (maar welke?). Nu vind ik dat wel raar, want je mag sowieso 6 maanden blijven in Canada als je studeert of stage loopt zonder permit. Waarom is die uitzondering van " independen researcher" er dan.
Hoe lang blijf jij dus? Ik moet 7 maanden, vandaar.

En hoe zit het eigenlijk als ik tussendoor even in Amerika ben? Dan verlaat ik het land en krijg ik dus een nieuwe stempel waar ik gewoon weer 6 maanden mee kan blijven? (want elke nederlander mag 6 maanden aaneengesloten blijven als visitor).
pi_59696092
die self-funded researcher is in principe zolang als je wilt volgens de site van de ambassade

Ik zit er idd maar 6 maanden overigens
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:50:46 #213
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59722207
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 04:01 schreef pietjekanarie het volgende:
-knip-
Thanks, dit beantwoord tevens mijn vraag, een work permit is dus nodig voor een stage omdat het onder werk valt als ik het goed heb begrepen?
Screw the future...
We're cold now!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 01:52:09 #214
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59722215
Nog ste
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

Er zijn meerdere therorien daarover. De baby-aardappeltjes kun je schillen, maar hoeft niet. Als je ze kookt en je doet er daarna boter over dan smaakt dat echt heerlijk.
De grote vraag is alleen, welke boter gebruik je? En welke aardappeltjes? Blauwe, rode of de normale?
Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?
Screw the future...
We're cold now!
pi_59725728
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 01:52 schreef Inukshuk het volgende:
Nog ste
[..]

Hee, nog steeds woon/werk/leef in Abbotsford?
Nee heb tot 31 augustus daar gewoond en heb er eind februari nog een weekje gezeten. Voor zo'n grote plaats is er echt heel weinig te doen. Als je van rustig wonen houdt is het wel ideaal.
pi_59825054
Canada day!
pi_59848778
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:24 schreef Cle0 het volgende:
Canada day!
Heb je het ook gevierd?
pi_59899446
Hier in Quebec vieren ze dat niet echt. Ze gebruiken Canada day als Provinciale verhuisdag. Alle huur contracten lopen op die datum af. Overal waar je kijkt verhuis wagens, trailers, trekkers etcetera.
pi_59899724
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:24 schreef Panzerknacker het volgende:
Hier in Quebec vieren ze dat niet echt. Ze gebruiken Canada day als Provinciale verhuisdag. Alle huur contracten lopen op die datum af. Overal waar je kijkt verhuis wagens, trailers, trekkers etcetera.
Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingston
pi_59913951
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:36 schreef tevebe het volgende:

[..]

Quebec (city?) was toch 400 jaar? Helaas ben ik mijn foto's ervan kwijt. Net als van Ottawa en Kingston. Al mis je niks aan Kingston
Klopt, Quebec is nu 400 jaar. Prehistorisch voor een Noord Amerikaanse stad. Volgens sommigen de meest Europese stad in Noord Amerika, al ben ik het daar niet mee eens.

Tis goed toeven in quebec, ook als rijden ze als een stel mongolen hier.
pi_59988194
Zijn er eigenlijk verschillen tussen franssprekende en engelstallige canadezen?
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_59988195
Ja heel veel, is een heel ander volk

Wat is de mooiste stad om te wonen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59988200
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja heel veel, is een heel ander volk

Wat is de mooiste stad om te wonen?
O ja? welke dan?

Vancouver lijkt mij het mooiste plaats!
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_59988211
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:27 schreef Nasi het volgende:

[..]

O ja? welke dan?

Vancouver lijkt mij het mooiste plaats!
Vancouver IS het mooiste om te wonen
  woensdag 9 juli 2008 @ 07:36:58 #225
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_59988669
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 03:43 schreef WooZ het volgende:

[..]

Vancouver IS het mooiste om te wonen
Agree, Vancouver heeft echt alles, bergen, zee, strand, mooie winkels, goede restaurants, etc. Alleen heel duur om te wonen. Als ik me niet vergis kost het gemiddelde huis 500.000 dollar.
Screw the future...
We're cold now!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')