abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63585659
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 06:22 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je vanaf hier dat licht er van ook zou moeten kunnen zien... Ik zal wel niet goed opgelet hebben of zo
[..]

Gemiste kans
  vrijdag 28 november 2008 @ 07:24:49 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63585688
Ik ben in Januari weer eens in Canada. Ditmaal laat ik mijn Nederlandse paspoort gewoon lekker thuis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63708345
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 07:24 schreef maartena het volgende:
Ik ben in Januari weer eens in Canada. Ditmaal laat ik mijn Nederlandse paspoort gewoon lekker thuis.
Amerikaans paspoort?
pi_63721588
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:05 schreef LoggedIn het volgende:
er lag vandaag echt sneeuw
Mag verdomme ook wel eens. Het is december
pi_63751926
Iemand eigelijk enig idee hoe lang het ongeveer duurt eer je antw. krijgt van de ambassade?
(ik ongeduldig? Echt niet...)
Kan me vorig jaar herinneren met mijn WHP dat ik 't voor het jaar om was mijn brief had.
Weet niet of YWEP ook zo snel gaat.
pi_63992570
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mag verdomme ook wel eens. Het is december

Op sommige plekken zak je nu weg tot boven je knieën Beat that NL
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:43:16 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63992672
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef missymuffet het volgende:
Iemand eigelijk enig idee hoe lang het ongeveer duurt eer je antw. krijgt van de ambassade?
(ik ongeduldig? Echt niet...)
Kan me vorig jaar herinneren met mijn WHP dat ik 't voor het jaar om was mijn brief had.
Weet niet of YWEP ook zo snel gaat.
goede vraag, ik heb hem ook deze week op de post gedaan. Nu heb ik nog even de tijd, maar lijkt me wel handig om te weten of ik het visum heb voordat ik vertrek op reis
The line is a dot to you!
pi_63993211
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:39 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Op sommige plekken zak je nu weg tot boven je knieën Beat that NL
Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.
pi_63994047
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:06 schreef tevebe het volgende:

[..]

Waar is die foto gemaakt? Komt me bekend voor nl.
Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).
pi_63995181
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ergens in de buurt van Banff (kwamen we onderweg tegen).
Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweest
pi_63997112
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bow Valley Parkway toevallig? Ik kan de foto niet precies plaatsen, maar weet wel dat ik op hetzelfde punt ben geweest
Hmm, daar hebben we wel gereden idd, dus zou goed kunnen
pi_64038844

Wat een bikkel

Sloffie hoe bevalt de kou/sneeuw in Abby?
pi_64151618
Ik heb mijn visum! (voor YWEP) ben zoo blij, echt een pak van mijn hart.
Was zo gestressed de laatste dagen.
Dus eind Januari ga ik weer
pi_64152554
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
Gefeliciteerd
pi_64153334
nou, het zit er bijna op Vanavond mag ik het vliegtuig weer in, terug naar het land der belastingen, achterlijke verboden en het westerse 3e wereld wegennet
pi_64158965
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:06 schreef LoggedIn het volgende:
nou, het zit er bijna op Vanavond mag ik het vliegtuig weer in, terug naar het land der belastingen, achterlijke verboden en het westerse 3e wereld wegennet
Ik leef met je mee

Goede vlucht gewenst..
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:47:21 #168
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64159189
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef missymuffet het volgende:
cool, wanneer had jij alles opgestuurd?
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:32:09 #169
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64168856
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:58 schreef tevebe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een bikkel

Sloffie hoe bevalt de kou/sneeuw in Abby?
Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)
pi_64171533
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:47 schreef kepler het volgende:

[..]

cool, wanneer had jij alles opgestuurd?
Heb het de 27ste op de bus gedaan.
Duurde iets van 3 weken.
Vrij snel nog eigelijk.
pi_64177522
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:32 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Goed! Wel enorm druk bezig met sneeuwploegen en zout strooien, laatste 3 dagen op weinig normale tijden genoeg geslapen. Zondag begint het weer te sneeuwen hier dus we zijn alweer mooi voorbereid:)
Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij mee
pi_64182568
Aahhh, ik begin ook aardig gestresst te raken. Mijn verklaring van goed gedrag duurde een eeuwigheid, dus die heb ik pas een dikke week geleden op kunnen sturen (de rest hadden ze al wel bij de ambassade). De uni wil dat ik eind december aankom, dus het wordt wel heel erg krap nu. Streeeessss.

Gelukkig heb ik sinds gisteren wel officieel woonruimte:

.

Is een woonwijk waar enkel graduate students wonen, een minuutje of twee lopen van het gebouw waar ik colleges zal volgen en mijn experimenten zal uitvoeren. Ik deel mijn huisje met een andere student, ieder een eigen kamer, maar gezamenlijke keuken, badkamer en woonkamer. Ik ben enorm blij dat ik iets on-campus heb kunnen vinden. Brrrr.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_64182648
Nu ziet het er trouwens ongeveer zo uit:

Op de plaatjes vind ik de sneeuw nog mooi...
pi_64182867
Waar is dat?
pi_64182906
Edmonton. Om heel precies te zijn, East Campus Village aan de University of Alberta.
pi_64182950
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef Petertje81 het volgende:
Edmonton. Om heel precies te zijn, East Campus Village aan de University of Alberta.
Lekker weer is het daar nu Wat ga je er studeren?
pi_64183528
Ja, ik zag het al. Ik heb gisteren maar even een nieuwe muts gekocht.

Neurolinguistiek. Hersenexperimenten naar taalverwerking. Ik heb er zin in.
pi_64183705
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:37 schreef Petertje81 het volgende:
Ja, ik zag het al. Ik heb gisteren maar even een nieuwe muts gekocht.

Neurolinguistiek. Hersenexperimenten naar taalverwerking. Ik heb er zin in.
Verstandig
Je opleiding klinkt uhm moeilijk
pi_64191545
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:40 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik leef met je mee

Goede vlucht gewenst..
Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellende Ik ben niet neergestort, maar daar is dan ook alles mee gezegd
pi_64191630
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Nou, die goeie vlucht is niks van terecht gekomen, het was echt barre ellende Ik ben niet neergestort, maar daar is dan ook alles mee gezegd
Positief blijven denken, gratis rollercoaster ritje bij je vlucht gehad.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_64192002
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

dat nieteens, alle problemen deden zich voort op de verschillende vliegvelden
pi_64192044
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Owh, dan is het wel jammer. Vertel, vertragingen?
pi_64192232
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Inderdaad. Alles nog een beetje erger maken. Vinden de chicks leuk
pi_64192245
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Vliegtuig ijsvrij enzo maken waardoor je uren vertraging oploopt?
pi_64195775
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef Petertje81 het volgende:
Oehh nog een Edmonton-ganger... (hmm lekker Nederlands...)
Daar ga ik eind Januari ook heen, heb eindelijk mijn visum.
Zit alleen aan de andere kant van de rivier.
pi_64196870
Wat ga je in Edmonton doen, missy?
pi_64200708
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vliegtuig ijsvrij enzo maken waardoor je uren vertraging oploopt?
de-icing deden ze niet, maar het was gewoon een klerezooi. In Toronto viel 75cm sneeuw per uur volgens het nieuws, dus enorme vertragingen daar. Daardoor was het op Calgary ook kut, uiteindelijk waren al mn vluchten een uur vertraagd. Daardoor heb in Europa mijn vlucht gemist; gezeik en uren wachten enzow (en na 25u wakker zijn en rondhangen op vliegvelden/ vliegtuigen zit je daar echt niet op te wachten). En om het compleet te maken ligt mijn koffer nu nog ergens in Canada Ik kan straks nieteens een schone onderbroek aantrekken

maar goed, verder valt het wel mee.. Heb gewoon in de Nederlandse nacht geslapen, en gister bitterballen gegeten
pi_64200770
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

de-icing deden ze niet, maar het was gewoon een klerezooi. In Toronto viel 75cm sneeuw per uur volgens het nieuws, dus enorme vertragingen daar. Daardoor was het op Calgary ook kut, uiteindelijk waren al mn vluchten een uur vertraagd. Daardoor heb in Europa mijn vlucht gemist; gezeik en uren wachten enzow (en na 25u wakker zijn en rondhangen op vliegvelden/ vliegtuigen zit je daar echt niet op te wachten). En om het compleet te maken ligt mijn koffer nu nog ergens in Canada Ik kan straks nieteens een schone onderbroek aantrekken

maar goed, verder valt het wel mee.. Heb gewoon in de Nederlandse nacht geslapen, en gister bitterballen gegeten
Een uur vertraging? Vind ik eigenlijk nog best meevallen met dit weer. Wel klote dat je daardoor je aansluiting hebt gemist.

Hoe bevalt Nederland?
pi_64200791
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:36 schreef tevebe het volgende:

[..]

Een uur vertraging? Vind ik eigenlijk nog best meevallen met dit weer. Wel klote dat je daardoor je aansluiting hebt gemist.

Hoe bevalt Nederland?
Pfff, gisteravond op weg naar huis in de auto.. Mijn god wat is het Nederlandse verkeer chaotisch..

Verder, het eerste wat ik van Europa zag...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neuh, ik ben nog niet echt blij dat ik "terug" ben
pi_64200814
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Pfff, gisteravond op weg naar huis in de auto.. Mijn god wat is het Nederlandse verkeer chaotisch..

Verder, het eerste wat ik van Europa zag...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neuh, ik ben nog niet echt blij dat ik "terug" ben
Herkenbaar Ik had dan gelukkig geen regen, maar die drukte in het verkeer is gewoon vreselijk.

Praat je nu Nederlands met een Amerikaans accent?
pi_64200888
Ja, iedereen zwabbert maar van rechts naar links, grote snelheidsverschillen, heel de tijd bochten en opritten enzow.. Pff, relax!

Accent is gewoon nogsteeds hetzelfde, maar hier en daar komen er wel wat engelse woorden door Of dan moet je nadenken hoe je iets ookalweer zegt in het NLs
pi_64200903
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:51 schreef LoggedIn het volgende:
Ja, iedereen zwabbert maar van rechts naar links, grote snelheidsverschillen, heel de tijd bochten en opritten enzow.. Pff, relax!

Accent is gewoon nogsteeds hetzelfde, maar hier en daar komen er wel wat engelse woorden door Of dan moet je nadenken hoe je iets ookalweer zegt in het NLs
Maar je praat dus niet express met zo'n overdreven amerikaans accent Blijft altijd leuk om te horen als er van die mensen zijn de enkele weken/maanden wegblijven en dan ineens moeite hebben met de Nederlandse taal.
pi_64200920
mwah, denk dat ik daar te kort voor weg was.. Mn Engelse accent is ook niet veel beter geworden

Ik luister nu nog wel even naar m'n Canadese radiozender
pi_64200939
quote:
Op zondag 21 december 2008 09:56 schreef LoggedIn het volgende:
mwah, denk dat ik daar te kort voor weg was.. Mn Engelse accent is ook niet veel beter geworden
Je moet juist gebruik maken van je accent.
pi_64201188
quote:
Homeless B.C. woman burns to death while trying to keep warm

ROSEMARY KEEVIL-FAIRBURN
With a report from The Canadian Press

December 20, 2008

VANCOUVER -- A scorched smell still lingered yesterday afternoon at the site where a 47-year-old homeless woman burned to death trying to stay warm as the early morning temperatures plunged below freezing in downtown Vancouver.

Police had visited the woman, known on the street as Tracey, three times to offer her shelter. Each time she refused. During the last visit, at about 12:30 a.m., an officer offered her a cigarette and she asked to borrow his lighter to light a candle, police said.

Four hours later, Lola Funk was travelling in a taxi when she saw the fire. "Originally I thought it was a garbage-can fire on the corner and, as we passed by in the cab, I realized that it was a shopping cart that was totally engulfed in flames and there was a charred body inside."

Constable Jana McGuinness said everything in the woman's possession went up in flames: "There was no way to save her. She died instantly. It was a pretty disturbing scene."

Bouquets of flowers were placed in the snow near the site. There were poinsettia from a group of Vancouver police, including Sergeant Steve Gibson who was one of the first people at the scene. "I never had anything like this in my 30 years of policing," he said. "She died alone."

Constable McGuinness said police are trying to get the homeless into shelters. On Monday night, they offered shelter to 101 people; only 12 accepted, and six accepted blankets, she said.

A homeless man, who called himself Raven, said that he knew the woman and she did not want to go into a shelter: "People will steal your stuff in a heartbeat," he said.

Judy Graves, with Vancouver's Tenant Assistance Program, said Tracey had a slight build and "was an extraordinarily sweet woman." Ms. Graves said Tracey had been living in the West End for years, and she would open doors for everyone in the neighbourhood as a way of panhandling.

Ms. Graves said there's a misconception in Vancouver that all the homeless are in the Downtown Eastside, but there are about 150 homeless people in the West End.

One homeless person, Darrell Mickasko, burned to death last winter. Pamela Erickson was with him and survived the fire. She said she is still haunted by the accident: "I find it hard to get over. I keep hearing him screaming."

The first bouquet of flowers set at the site where Tracey died had an anonymous note attached to it. "Sorry we never met," it said, "but we will see you on the other side."
pi_64201534
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:35 schreef LoggedIn het volgende:
das ook geen manier om aan je eind te komen
Nee idd. Waarom ging ze dan ook niet in op het aanbod?
pi_64203595
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:39 schreef Petertje81 het volgende:
Wat ga je in Edmonton doen, missy?
Ga daar een jaar werken in een restaurant.
(vorig jaar ook gedaan op een W&H visa)
Maar wilde heel graag terug, en dat kon alleen met een werkaanbod,...en dat is gelukt
pi_64221005
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:31 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Ga daar een jaar werken in een restaurant.
(vorig jaar ook gedaan op een W&H visa)
Maar wilde heel graag terug, en dat kon alleen met een werkaanbod,...en dat is gelukt
Ik moet zeggen dat ik vrij verbaasd ben dat ze je toch een visum hebben gegeven. Congrats uiteraard
pi_64232663
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik vrij verbaasd ben dat ze je toch een visum hebben gegeven. Congrats uiteraard
Waarom denk je dat ik zo'n stress had? Was zó bang dat ik 't niet zou krijgen,
maja een werkaanbod is een werkaanbod, als er specifieke regels voor zouden zijn, zouden
ze dat eigelijk ook al op de site moeten vermelden.(anders krijgen mensen valse hoop)
(had zelf ook al een mail gestuurd en toen zeiden ze dat de joboffer niet in je voor of nadeel werkt, dus volgens mij zolang je er een hebt,..zit je goed)

(en mijn brief was ook wel goed opgesteld, haha zo gedetailleerd mogelijk, niet alleen 'serveerster' ofzo neer gezet)
Maja het wachten zit er gelukkig op, vertrek over een maand al! Heb d'r zó'n zin in, boeit me niet dat 't nu ontzettend koud is, zolang ik maar kan gaan.
pi_64240973
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
pi_64251636
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
In de ochtend sta je wel soms stil, maar meestal kun je wel gewoon langzaam doorrijden. Vooral bij de Port Mann Bridge kan het een drama zijn. Oh en de tunnel bij Richmond is ook drama
pi_64258797
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:19 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik zo'n stress had? Was zó bang dat ik 't niet zou krijgen,
maja een werkaanbod is een werkaanbod, als er specifieke regels voor zouden zijn, zouden
ze dat eigelijk ook al op de site moeten vermelden.(anders krijgen mensen valse hoop)
(had zelf ook al een mail gestuurd en toen zeiden ze dat de joboffer niet in je voor of nadeel werkt, dus volgens mij zolang je er een hebt,..zit je goed)

(en mijn brief was ook wel goed opgesteld, haha zo gedetailleerd mogelijk, niet alleen 'serveerster' ofzo neer gezet)
Maja het wachten zit er gelukkig op, vertrek over een maand al! Heb d'r zó'n zin in, boeit me niet dat 't nu ontzettend koud is, zolang ik maar kan gaan.
Haha, die stress omtrent het visum is herkenbaar. Maar vanochtend.... YEAH! Eindelijk toch mijn visum binnen!

Ik heb ook maar meteen een vliegticket geboekt. Ik ga op de briljant gekozen datum 1 januari, omdat ik pas op 2 januari mijn kamer in mag. Nog maar een dikke week dus! Tot nu toe ben ik vrij relaxed geweest over mijn vertrek, maar toen ik net het vliegticket boekte begon het toch aardig te kriebelen. Het is toch best een grote stap en hij lijkt er niet kleiner op nu het zo dichtbij komt.
  woensdag 24 december 2008 @ 01:18:41 #204
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64311525
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij mee
Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
pi_64311618
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
[..]

Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
pi_64322127
ik heb geboekt!! Naja omgezet, had nog 'n ticket staan.
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
pi_64322563
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
pi_64326812
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
pi_64327010
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:25 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
pi_64328086
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:31 schreef tevebe het volgende:

[..]

London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
pi_64328467
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:58 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
Dat is wel relax dan. Ben ook wel jaloers
pi_64330395
quote:
.

Mooie vlucht heb je ook. Volgens mij de beste verbinding die er mogelijk is, ongeveer.

Rechtstreekse vluchten ben ik namelijk ook nog niet tegen gekomen. Ik moet zelfs twee keer overstappen, omdat ik zo kort van tevoren geboekt heb. In Londen (2 uur wachten) en in Vancouver (4 uur wachten). Maar ach, ik vind het zo'n probleem niet. In Vancouver ben ik rond etenstijd, dus daar ga ik gewoon even in een restaurantje zitten en een boek lezen.
pi_64330465
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
pi_64365105
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
pi_64365282
Verlate vrolijk kerstfeest.
pi_64365333
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:58 schreef Koploperkopper het volgende:
Verlate vrolijk kerstfeest.
Fijne 2e kerstdag
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:01:55 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64365380
quote:
tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?
pi_64373539
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:01 schreef kepler het volgende:

[..]

tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:29:09 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64373807
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:17 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
Ja ik ga op een W&H. In Australie heb je een speciale beurs waar ze je voor 99% zekerheid een baantje kunnen regelen in de wintersport in Canada. In principe is dat alleen voor Australiers, maar als ik zelf mijn visum en ticket zou regelen dan kon ik ook meedoen. Ik moet het nog even goed uitzoeken, maar anders ga ik sowieso vanuit Australie zoeken.
  woensdag 31 december 2008 @ 06:33:36 #220
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64523530
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
quote:
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:07 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:54 schreef tevebe het volgende:
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
pi_64629373
Ook tijdelijk woonachtig in Canada! Kelowna (BC)
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64629463
quote:
Op woensdag 31 december 2008 06:33 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
[..]

[..]

Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
[..]

Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
Wel gaaf dat je er op die manier bent gekomen. Ik hoorde dat er nog steeds een flink pak sneeuw ligt. Iets van 80cm ofzo?
  woensdag 14 januari 2009 @ 06:26:39 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65017416
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_65064323
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 06:26 schreef maartena het volgende:
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
pi_65080436
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:44 schreef tevebe het volgende:

[..]

De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
De Niagara Falls, was voor mij persoonlijk 1 grote tegenvaller, misschien te hoge verwachtingen over de watervallen zelf, maar die kermis idd. Is in ieder geval 1 plek waar ik niet meer naar terug ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')