abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64240973
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_64251636
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Dat verkeer viel me inderdaad op, zelfs op een maandagochtend, ten tijde van de spits was het de stad in eigenlijk niet druk. Pas het laatste stukje net voor het opgaan van de brug naar Stanley Park vanaf North Vancouver stond er een 'file', die wel gewoon met constante snelheid doorreed. Slim als ze daar zijn kunnen ze wel de middelste rijstrook aanpassen welke richting die op gaat afhankelijk van de drukte.
In de ochtend sta je wel soms stil, maar meestal kun je wel gewoon langzaam doorrijden. Vooral bij de Port Mann Bridge kan het een drama zijn. Oh en de tunnel bij Richmond is ook drama
pi_64258797
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:19 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik zo'n stress had? Was zó bang dat ik 't niet zou krijgen,
maja een werkaanbod is een werkaanbod, als er specifieke regels voor zouden zijn, zouden
ze dat eigelijk ook al op de site moeten vermelden.(anders krijgen mensen valse hoop)
(had zelf ook al een mail gestuurd en toen zeiden ze dat de joboffer niet in je voor of nadeel werkt, dus volgens mij zolang je er een hebt,..zit je goed)

(en mijn brief was ook wel goed opgesteld, haha zo gedetailleerd mogelijk, niet alleen 'serveerster' ofzo neer gezet)
Maja het wachten zit er gelukkig op, vertrek over een maand al! Heb d'r zó'n zin in, boeit me niet dat 't nu ontzettend koud is, zolang ik maar kan gaan.
Haha, die stress omtrent het visum is herkenbaar. Maar vanochtend.... YEAH! Eindelijk toch mijn visum binnen!

Ik heb ook maar meteen een vliegticket geboekt. Ik ga op de briljant gekozen datum 1 januari, omdat ik pas op 2 januari mijn kamer in mag. Nog maar een dikke week dus! Tot nu toe ben ik vrij relaxed geweest over mijn vertrek, maar toen ik net het vliegticket boekte begon het toch aardig te kriebelen. Het is toch best een grote stap en hij lijkt er niet kleiner op nu het zo dichtbij komt.
Schoenentellend ziekpubliek.
  woensdag 24 december 2008 @ 01:18:41 #204
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64311525
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja ik zie dat het nu -11.5 is en dat er morgen 'blowing snow' is. M'n tante was er iig helemaal niet blij mee
Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
pi_64311618
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag ook in die sneeuwstorm rond gereden, bijna van de weg afgegleden, 2 meter zicht voor de auto, om de 5 minuten bijna een ongeval en overal problemen. Heerlijk als je dan in een truck rijd met een schuifblad aan de voorkant en een zoutstrooier achterop

Afgelopen weekend heb ik ook in totaal maar 10 uur slaap gehad in 3 dagen ivm de sneeuw die hier valt. Gelukkig is het wel leuk werk om te doen Morgen voorspellen ze 30 centimeter sneeuw dus dat word ook weer lang werken
[..]

Allen vrijdag met die sneeuwstorm heb ik het verkeer hier in Abbotsford op de highway (#1) stil zien staan, de rest van de tijd rijd het altijd wel, ook als er een ongeval is gebeurd. In de stad zetten ze soms alles af als er iets aan de hand is wat enorm irritant is als je even snel wat moet oppikken. Anyway, het bevalt met nog steeds goed zeker nu ik vorige week eindelijk naar een fatsoenlijk huis ben verhuisd.
Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
pi_64322127
ik heb geboekt!! Naja omgezet, had nog 'n ticket staan.
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
pi_64322563
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:07 schreef missymuffet het volgende:
Dus 21 Januari,...om 7.20am (wat een klotetijd maar goed) vertrekt 't vliegtuig, en ik zit erin
Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
pi_64326812
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Das lekker vroeg ja Met welke maatschappij ga je? En non-stop op Edmonton?
Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
pi_64327010
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:25 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Há non-stop, mocht ik willen, nee wat dat betreft is Edmonton niet de geweldigste luchthaven, 9 van de 10 keer moet je overstappen om er te komen.
Vlieg met Air Canada vanaf Brussel, en maak een stop in London, valt nog mee, zag vluchten op 't internet, met een stop in Chicago, en dan moest je 7uur!!! wachten,...kijk daar pas ik voor, dan vertrek ik liever wat vroeger.........máár dan ben ik ook vroeg daar, land al om 13.15
London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
pi_64328086
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:31 schreef tevebe het volgende:

[..]

London vond ik vreselijk om daar te wachten Maar vanaf London dus wel in 1x naar Edmonton?
Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
pi_64328467
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:58 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Yep! Dus dat is wel te doen vind ik. En vind 't ook wel fijn dat ik vroeg land.
Nog precies 4 weken! Kan nog niet echt geloven dat ik zo snel al ga:)
Dat is wel relax dan. Ben ook wel jaloers
pi_64330395
quote:
.

Mooie vlucht heb je ook. Volgens mij de beste verbinding die er mogelijk is, ongeveer.

Rechtstreekse vluchten ben ik namelijk ook nog niet tegen gekomen. Ik moet zelfs twee keer overstappen, omdat ik zo kort van tevoren geboekt heb. In Londen (2 uur wachten) en in Vancouver (4 uur wachten). Maar ach, ik vind het zo'n probleem niet. In Vancouver ben ik rond etenstijd, dus daar ga ik gewoon even in een restaurantje zitten en een boek lezen.
pi_64330465
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:18 schreef Sloffie het volgende:

[..]

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
pi_64365105
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
pi_64365282
Verlate vrolijk kerstfeest.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_64365333
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:58 schreef Koploperkopper het volgende:
Verlate vrolijk kerstfeest.
Fijne 2e kerstdag
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:01:55 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64365380
quote:
tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?
The line is a dot to you!
pi_64373539
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:01 schreef kepler het volgende:

[..]

tof

Mijn reis begint in februari, maar ik ben pas ergens in november in Canada Hopelijk kan ik deze zomer in Australie een baantje regelen in Canada, anders daar ter plekke iets proberen te vinden.

Wat voor werk ga jij eigenlijk doen?

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:29:09 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64373807
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:17 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Maar wil je nou in Australië een baantje regelen voor in Canada? Op wat voor een visum ga je naar Canada? W&H? (ben ook al op W&H geweest en heb toen gewoon via e-mail gesolliciteerd)

Ga daar werken in een restaurant, waar ik vorig jaar ook heb gewerkt, niks byzonders op zich, (wel leuk)maar ik ben wel weer terug, en zie mijn vrienden en familie weer
Ja ik ga op een W&H. In Australie heb je een speciale beurs waar ze je voor 99% zekerheid een baantje kunnen regelen in de wintersport in Canada. In principe is dat alleen voor Australiers, maar als ik zelf mijn visum en ticket zou regelen dan kon ik ook meedoen. Ik moet het nog even goed uitzoeken, maar anders ga ik sowieso vanuit Australie zoeken.
The line is a dot to you!
  woensdag 31 december 2008 @ 06:33:36 #220
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64523530
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Haha ja dat was toen ook zo toen ik in n sneeuwstorm naar Calgary ging. Overal ongelukken en zelf ook van de weg geschoten.

Ik heb het trouwens wel regelmatig gehad dat ik bij afslag vliegveld stil stond, omdat er op een weg parallel aan de snelweg een politieauto stond Waar woon je nu dan?
Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
quote:
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:07 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Gast, cool werk! Hoe ben je daar aan gekomen?
Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:54 schreef tevebe het volgende:
@ Sloffie: Zoutstrooier achterop? Ik heb ze altijd met zand zien strooien?
Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
pi_64629373
Ook tijdelijk woonachtig in Canada! Kelowna (BC)
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64629463
quote:
Op woensdag 31 december 2008 06:33 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Nu woon ik ongeveer 40 meter verderop We woonden eerst in een grote caravan en in de tijd dat we daar leefden hebben we in 3 maanden tijd een oude hooischuur omgebouwd tot een mooi gasthuis met 3 slaapkamers, grote keuken en een badkamer. Als het straks iets wat rustiger word dan gaan we de bovenverdieping helemaal ombouwen tot een relaxplaats met een bar, tv's, banken, pooltafel, uitklapbaar balkon en nog veel meer idioot gave ideeën
[..]

[..]

Kort samengevat: Verjaardag vriendin, roken (ik niet) met vader van haar en vriend van me, praten, hij vertellen over iemand die bij hem werkt en een half jaar in Canada heeft gewerkt, mijn broer werkt daar ook dus ik ken hem wel een beetje. 2 weken later, vriend en ik op een bankje, zondagmorgen, enorm dronken, iemand (nog steeds onbekend) begon over Canada, besloten om het te doen, volgende dag elkaar aangekeken en zonder wat te zeggen wisten we genoeg... Knakker opgebeld, telnr gekregen, naar Canada gebeld, 30 minuten praten en daarna kregen we te horen: 'dan zie ik jullie in september'. Daarna nog een paar keer contact gehad en 12 september op het vliegtuig richting Canada gestapt.
[..]

Zand en 20% zout, wij strooien met puur zout
Wel gaaf dat je er op die manier bent gekomen. Ik hoorde dat er nog steeds een flink pak sneeuw ligt. Iets van 80cm ofzo?
  woensdag 14 januari 2009 @ 06:26:39 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65017416
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_65064323
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 06:26 schreef maartena het volgende:
Ben even op bezoek vanuit de zuiderburen.

Sarnia, ON momenteel mijn verblijfplek, Donderdag via Niagara Falls (die in de winter spectaculair moeten zijn volgens familie) richting Toronto, ON, waar ik net buiten de stad een paar dagen bij een goede kennis blijf. Uiteindelijk weer bij Sarnia de grens over, wellicht nog even langs familie in de buurt van Flint, MI, en woensdag de 21e weer richting LAX.

Sneeuw is leuk.... Maar het is nog leuker om het allemaal achter te kunnen laten om weer terug te keren naar 20-25 graden en een mediterraans klimaat
De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
pi_65080436
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:44 schreef tevebe het volgende:

[..]

De Niagara Falls zijn inderdaad spectaculair in de winter. Vooral omdat het vreemd is om te zien hoe zo'n water massa dat met zoveel geweld omlaag valt kan bevriezen. Of het spectaculairder is dan in de zomer weet ik niet omdat ik ze toen niet gezien heb. Niagara is trouwens leuk voor een uurtje ofzo. Daarna heb je het wel gezien. De hele kermis eromheen is ook niet echt interessant.
De Niagara Falls, was voor mij persoonlijk 1 grote tegenvaller, misschien te hoge verwachtingen over de watervallen zelf, maar die kermis idd. Is in ieder geval 1 plek waar ik niet meer naar terug ga.
pi_65084217

ik mis canada
pi_65086683
Ik zou ze toch wel een keer willen bezoeken..

Sowieso geldt in het algemeen gewoon, zodra er hekken en/of toegangskaartjes in beeld komen, is het meestal kut
pi_65087739
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:

Sowieso geldt in het algemeen gewoon, zodra er hekken en/of toegangskaartjes in beeld komen, is het meestal kut
Het is inderdaad een must-see maar trek er geen dag voor uit om gezellig door het plaatsje te lopen ofzo.
pi_65089014
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef LoggedIn het volgende:

Moet je ook zeker doen!
pi_65089673
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:15 schreef Cle0 het volgende:

ik mis canada
Welkom bij de club
  zaterdag 17 januari 2009 @ 03:25:29 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65133830
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:34 schreef Irrem het volgende:
De Niagara Falls, was voor mij persoonlijk 1 grote tegenvaller, misschien te hoge verwachtingen over de watervallen zelf, maar die kermis idd. Is in ieder geval 1 plek waar ik niet meer naar terug ga.
Het is ook DE tourist trap van Canada. Maar in de winter was ie toch erg mooi om te zien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_65145975
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 03:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is ook DE tourist trap van Canada. Maar in de winter was ie toch erg mooi om te zien.
Zag het er zo uit?
pi_65147193
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:16 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zag het er zo uit?
[ afbeelding ]
Wel mooi ja!
pi_65147767
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:00 schreef Irrem het volgende:

[..]

Wel mooi ja!
Het was iig lekker rustig toen
pi_65899865
Jeej eindelijk tickets geboekt voor 2 weekjes vakantie in NL eind juni. Binnenlandse vluchten met Air Canada (Jazz) zijn nu goedkoop, $149 (normaal $300) voor Regina > Toronto en geen brandstof belasting. Volgens mij is dit ook voor andere vluchten. Toch had ik gehoopt dat de totale kosten minder zou zijn ivm de financiele crisis, maarja, voor het eerst in jaren een zomervakantie!! (ipv niet in het hoogseizoen door te hoge prijzen).

Weet iemand wat Martinair doet dit jaar? Als je via de website probeerd te boeken kan je niet meer vanuit of naar Canada vliegen (Toronto > Amsterdam). Proberen ze kosten te besparen door niet op TO te vliegen? (Teveel concurentie?).

Mijn ma heeft 5 pakjes croquetten ingeslagen alvast, ik hoop dat die niet freezerburned zijn over 5 maanden!
pi_65902266
Erg vooruitziend, je moeder!!
Is ze bang dat ze straks anders uitverkocht zijn?!!
 FR
pi_65926021
Je weet het maar nooit met de crisis he, Mora kan zomaar opgedoekt worden!!

Neu, ze waren in de aanbieding. Ik ben 14 dagen 'thuis' dus dat is 1.43 croquet per dag! Ooit eens croquetten gekocht bij een Nederlands winkeltje in Edmonton (zelf gemaakte) maar dat was net stopverf. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om ze te maken zoals Mora en Van Dobben doen...
pi_65928442
mss moet ik binnenkort toch eens een kroket eten. Vroeger vond ik ze niet lekker, dus ik eet altijd bitterballen.
pi_65933133
Is toch ongeveer hetzelfde? (afhankelijk van de "kok")
 FR
pi_65933774
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:17 schreef Bora-Bora het volgende:
Is toch ongeveer hetzelfde? (afhankelijk van de "kok")
mwah, zo ongeveer wel.. De verhouding prut/ krokant korstje is alleen wel heel anders, dat beinvloed de smaak ook
pi_65934467
Ja dat is idd zo, het krokante korstje vind ik het lekkerste dus moet ik ervoor zorgen dat er ook veel bitterballen op het menu staat! Ik hoop dat ik op de terugreis niet voor 2 zitplekken moet betalen want dat wordt 2 weken flink eten!

Gelukkig kan je steeds meer Nederlands voedsel hier krijgen, ik maak af en toe boerenkool ('kale', in een blik) en andijvie-stamppot met Goudse kaas en spekjes. Ook nasi is nu makkelijk te maken aangezien de Superstore Conimex produkten importeerd (sate saus, atjar tjampur (oid), nasi kruiden)!! Okay ik ben nu officieel erg hongerig, en ik zit nog 10 minuten op 't werk!!
pi_65937545
Ik moet toch eens naar de Superstore. Ik hoor daar veel goede dingen over.
pi_65964529
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 05:45 schreef Petertje81 het volgende:
Ik moet toch eens naar de Superstore. Ik hoor daar veel goede dingen over.
Ik weet niet of elke Superstore dezelfde produkten verkoopt maar aan Nederlandse produkten heb ik de volgende hier (Regina) gezien:

Goudse Kaas (uit Gouda, niet de neppe versie die in Canada gemaakt is en echt anders smaakt)
Diverse Conimex produkten (nasi kruiden, sambal, atjar, ketjap manis)
Kroepoek (niet echt Nederlands, maar hoort wel bij de Nasi!)
Diverse koekjes (Speculaas, gevulde speculaas, stroopwavels, Sprits, Kano's & Scholiertjes)
Drop (munt drop, dubbel zout en katjes)
pi_66361851
Jep hier ook bij de superstore Conimex en Drop!
De koekies heb ik nog niet gevonden, maar ik vermaak me perfect met Oreo's !
De niagara falls is de grootste afknapper die ik ooit heb gezien, je kon amper foto's maken door de duizenden toeristen en het stadje wat erbij is gebouwd deed me meer aan een opgetunede efteling denken!!

Nog 8 weekjes en ik ga weer naar Nederland; maar vind het niet eens zo erg
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_66367335
quote:
Op maandag 23 februari 2009 02:48 schreef axz0l het volgende:
Jep hier ook bij de superstore Conimex en Drop!
De koekies heb ik nog niet gevonden, maar ik vermaak me perfect met Oreo's !
De niagara falls is de grootste afknapper die ik ooit heb gezien, je kon amper foto's maken door de duizenden toeristen en het stadje wat erbij is gebouwd deed me meer aan een opgetunede efteling denken!!

Nog 8 weekjes en ik ga weer naar Nederland; maar vind het niet eens zo erg
Hoe was de rondtrip?
pi_66429363
Hmm.. zowel plus en minpunten.

Toronto is een vieze grauwe saaie stad, de Niagara falls is idd de grootste tourist-trap die ik ooit gezien heb en NY was erg vet, al vind ik dat ook een vieze stad! Wel erg mooi.
Tijd vliegt hier wel trouwens, zit alweer op de helft en minder dan 8 weken ben ik weer in NL.. wow
pi_66456313
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef axz0l het volgende:

Toronto is een vieze grauwe saaie stad, de Niagara falls is idd de grootste tourist-trap die ik ooit gezien heb en NY was erg vet, al vind ik dat ook een vieze stad! Wel erg mooi.
Tijd vliegt hier wel trouwens, zit alweer op de helft en minder dan 8 weken ben ik weer in NL.. wow
Hm ik vond Toronto in de winter wel leuk. Vies kon ik het zeker niet noemen. Niagara Falls moet je niet te lang blijven. Even die watervallen bekijken en meteen weer gaan.
pi_66458325
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef axz0l het volgende:

Vies als in veel industrie enzo of vanwege veel troep op straat? Ik ben nooit in de winter in Toronto geweest dus kan het er allemaal wat viezer uitzien door de vervuilde sneeuw enzo.

Over het algemeen vind ik de Canadese steden een stuk schoner dan Nederlandse steden; mensen gooien veel minder hun troep op straat maar netjes in de prullenbak. Ik heb echt bijna geen kauwgum in de winkelstraten gezien en als ik dan op visite ben in NL heb ik soms het gevoel dat ik op een rubbere/geplastificeerde straat loop!

Ook de parken in de stad vind ik een stuk schoner, moet altijd een beetje walgen als ik in een stadspark ben in Nederland en ik zie gebruikte luiers, ondergoed en (bruin) toiletpapier in de bosjes.

Ook weet ik dat hier in Regina de 'streetsweepers' echt vaak door de stad trekken om de straten netjes te houden. Alleen vaak wel in de vroege vroege ochtend dus dan word ik wel eens wakker van het 'beep beep beep' als ze achteruit gaan, maarja.

Ik denk dat het een combinatie is van dat de mensen hier meer netjes zijn en dat de gemeente er meer aan doet om alles schoon te houden.

Het zal natuurlijk ook wel anders zijn in sommige buurten van de grote steden in Canada maar daar zijn het vooral de achtertuinen en backalleys die smerig zijn, niet de publieke gebieden.

[ Bericht 16% gewijzigd door jeroen1976 op 25-02-2009 20:37:43 ]
pi_66462792
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Vies als in veel industrie enzo of vanwege veel troep op straat? Ik ben nooit in de winter in Toronto geweest dus kan het er allemaal wat viezer uitzien door de vervuilde sneeuw enzo.

Over het algemeen vind ik de Canadese steden een stuk schoner dan Nederlandse steden; mensen gooien veel minder hun troep op straat maar netjes in de prullenbak. Ik heb echt bijna geen kauwgum in de winkelstraten gezien en als ik dan op visite ben in NL heb ik soms het gevoel dat ik op een rubbere/geplastificeerde straat loop!

Ook de parken in de stad vind ik een stuk schoner, moet altijd een beetje walgen als ik in een stadspark ben in Nederland en ik zie gebruikte luiers, ondergoed en (bruin) toiletpapier in de bosjes.

Ook weet ik dat hier in Regina de 'streetsweepers' echt vaak door de stad trekken om de straten netjes te houden. Alleen vaak wel in de vroege vroege ochtend dus dan word ik wel eens wakker van het 'beep beep beep' als ze achteruit gaan, maarja.

Ik denk dat het een combinatie is van dat de mensen hier meer netjes zijn en dat de gemeente er meer aan doet om alles schoon te houden.

Het zal natuurlijk ook wel anders zijn in sommige buurten van de grote steden in Canada maar daar zijn het vooral de achtertuinen en backalleys die smerig zijn, niet de publieke gebieden.
In de zomer van 2007 was Vancouver vies. Toen waren de vuilnismannen wekenlang aan het staken ofzoiets.
pi_66469165
Mijn ervaring hier in Edmonton is ook dat men de straten netjes schoon houdt. Wel is men nogal laks waar het het sneeuw-/ijsvrij maken van de trottoirs betreft. Waarschijnlijk beschouwt men dat als Sisyphusarbeid. Niet onterecht, overigens. Ik zou er ook niet aan beginnen.

De Superstore beviel me overigens wel. Ik vond vooral de bakken met bulkgoederen bijzonder. Die had ik nog niet eerder gezien.
pi_66469189
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Hehe, hier gisteren ook. Aangezien ik on campus woon worden de trottoirs hier schoongemaakt door een door de universiteit ingehuurd bedrijf (Godzijdank!). Dat gebeurt inderdaad vroeg in de ochtend. Om vijf uur, welteverstaan. Beep, beep, beep, BEEP, BEEP, BEEP, BEEP!, BEEP!, BEEP!. Ik toch maar eens uit mijn raam kijken. Kijk ik die man recht in zijn gezicht aan, op nog geen twee meter afstand. Ik heb maar vriendelijk gelachen en mijn hand opgestoken alvorens kreunend onder mijn dekbed te verdwijnen. Hij kan er ook niets aan doen natuurlijk.
  woensdag 11 maart 2009 @ 05:42:03 #252
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_66923099
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef jeroen1976 het volgende:
Ja dat is idd zo, het krokante korstje vind ik het lekkerste dus moet ik ervoor zorgen dat er ook veel bitterballen op het menu staat! Ik hoop dat ik op de terugreis niet voor 2 zitplekken moet betalen want dat wordt 2 weken flink eten!

Gelukkig kan je steeds meer Nederlands voedsel hier krijgen, ik maak af en toe boerenkool ('kale', in een blik) en andijvie-stamppot met Goudse kaas en spekjes. Ook nasi is nu makkelijk te maken aangezien de Superstore Conimex produkten importeerd (sate saus, atjar tjampur (oid), nasi kruiden)!! Okay ik ben nu officieel erg hongerig, en ik zit nog 10 minuten op 't werk!!
We hebben hier zelfs een Nederlandse winkel die allerlei dingen uit Nederland laat verschepen

Safe on Foods heeft trouwens ook veel zooi van knor en dergelijke, speculaasjes & stroopwafels daar ook gehaald en nog veel meer dingen die we ook in Nederland hebben. Maar goed, we gaan nog niet dood want we hebben Boston Pizza nog (met mooie serveersters )
pi_66924720
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 05:42 schreef Sloffie het volgende:

[..]

We hebben hier zelfs een Nederlandse winkel die allerlei dingen uit Nederland laat verschepen

Safe on Foods heeft trouwens ook veel zooi van knor en dergelijke, speculaasjes & stroopwafels daar ook gehaald en nog veel meer dingen die we ook in Nederland hebben. Maar goed, we gaan nog niet dood want we hebben Boston Pizza nog (met mooie serveersters )
Mooie serveersters hebben ze ook bij Sammy J

Trouwens nog steeds flink aan het werk? Ik hoorde op de radio dat er flink wat auto's van de weg waren gegleden maandag door de sneeuwval tussen Abby en Chiliwack.
pi_66947983
Nu mag het toch echt wel voorjaar worden hoor, wind chill van -47 vanochtend. Het is 11 Maart moeder natuur!!!! Wie heeft er een goede baan in BC voor mij?
pi_66958726
Weet iemand of het goed vertoeven is in Vancouver? Hoor van iedereen dat het zeer onveilig is door de vele gangs, zwervers en andere criminaliteit.
Zit daar volgende week een weekendje.
Winkels open op zondag btw?
pi_66959796
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 07:51 schreef axz0l het volgende:
Weet iemand of het goed vertoeven is in Vancouver? Hoor van iedereen dat het zeer onveilig is door de vele gangs, zwervers en andere criminaliteit.
Zit daar volgende week een weekendje.
Winkels open op zondag btw?
Vancouver en zeer onveilig? Dat is nieuw voor me. Ik heb er regelmatig snachts in mn eentje gelopen. Heb me nooit onveilig gevoeld. Je moet alleen wegblijven uit East Vancouver.
Winkels zijn gewoon open op zondag.
Er zijn nu wel meer moorden als eerst, maar een paar jaar terug waren er ook bendes bezig in Calgary en daar heb ik me ook nooit onveilig gevoeld en ik was er in die periode. In NY worden ook superveel mensen vermoord, daar heb ik me ook niet onveilig gevoeld. Ook niet snachts in Brooklyn.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:16:19 #257
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_66963577
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen. Als je er de grond voor hebt dan zet je er zo wat boerenkool in. niets gaat boven verse boerenkool van het land.

Ik weet niet wat er al wel te verkrijgen is?! Ik denk dat de zomer daar goed genoeg is voor het verbouwen van bijvoorbeeld bieten, bonen, peulen, zomerandijvie en meer van dat spul. Lijkt me ideaal.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_66989882
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen. Als je er de grond voor hebt dan zet je er zo wat boerenkool in. niets gaat boven verse boerenkool van het land.

Ik weet niet wat er al wel te verkrijgen is?! Ik denk dat de zomer daar goed genoeg is voor het verbouwen van bijvoorbeeld bieten, bonen, peulen, zomerandijvie en meer van dat spul. Lijkt me ideaal.
Kan je hier bij de betere tuinzaak allemaal krijgen hoor! Zelfs boerenkool ('Cale'). We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf. 'Jammer genoeg' hebben de kinderen het vorig jaar grotendeels overgenomen van de ouders en die kunnen niet echt Nederlands meer spreken.

Vorige zomer/najaar heb ik geoogst van mijn eigen tuintje: aardappelen, tuinbonen, courgettes (lekker groot laten worden, in de winkels kan je alleen maar superkleintjes krijgen), erwten, bonen, peultjes, andijvie, spinazie, worteltjes en radijsjes.
pi_66990122
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Kan je hier bij de betere tuinzaak allemaal krijgen hoor! Zelfs boerenkool ('Cale'). We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf. 'Jammer genoeg' hebben de kinderen het vorig jaar grotendeels overgenomen van de ouders en die kunnen niet echt Nederlands meer spreken.

Vorige zomer/najaar heb ik geoogst van mijn eigen tuintje: aardappelen, tuinbonen, courgettes (lekker groot laten worden, in de winkels kan je alleen maar superkleintjes krijgen), erwten, bonen, peultjes, andijvie, spinazie, worteltjes en radijsjes.
Heb je ook turnip?
pi_66993497
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:38 schreef tevebe het volgende:

[..]

Heb je ook turnip?
Nee nog niet geprobeerd, ik zal zien of ik dit jaar ruimte heb in de tuin . Dat zal wel lukken want we hebben onze hot tub verkocht (kwam met het huis en we gebruikte het nooit) dus is er wat meer ruimte ontstaan.

Hier is een plaatje, vorig jaar was een uitprobeersel aangezien ik pas een jaar in mijn huis zit en niet wist hoe de grond was voor het verbouwen van groentes.

De erwt planten waren 2 meter hoog en de courgettes zijn nog steeds niet allemaal op (ingevroren) dus het zit goed met de grond kwaliteit in Noord-Regina .
pi_67015218
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:51 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Nee nog niet geprobeerd, ik zal zien of ik dit jaar ruimte heb in de tuin . Dat zal wel lukken want we hebben onze hot tub verkocht (kwam met het huis en we gebruikte het nooit) dus is er wat meer ruimte ontstaan.

Hier is een plaatje, vorig jaar was een uitprobeersel aangezien ik pas een jaar in mijn huis zit en niet wist hoe de grond was voor het verbouwen van groentes.

[ link | afbeelding ]

De erwt planten waren 2 meter hoog en de courgettes zijn nog steeds niet allemaal op (ingevroren) dus het zit goed met de grond kwaliteit in Noord-Regina .
Hot tub lijkt me nou echt ideaal. Zeker als het buiten wat kouder is/sneeuwt.
Hoelang duurt het groenteseizoen bij jullie? Toen ik in Dawson zat werd alles eind september al binnen gezet om het te beschermen tegen de kou en rond april/mei zou alles weer buiten worden gezet.
pi_67034642
Dat dacht ik dus ook, maar we hebben nu liever meer ruimte in de achtertuin. Kan altijd weer een hot tub kopen, maar dan op ons toekomstige acreage net buiten de stad. Het groeiseizoen is idd vrij kort, laat april tot begin september. Dat is lang genoeg voor de meeste groenten dus geen probleem!!
  zondag 15 maart 2009 @ 05:07:47 #263
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_67060985
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:04 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mooie serveersters hebben ze ook bij Sammy J

Trouwens nog steeds flink aan het werk? Ik hoorde op de radio dat er flink wat auto's van de weg waren gegleden maandag door de sneeuwval tussen Abby en Chiliwack.
Vandaag ffies bij Sammy's langs gereden, zag er op zich wel leuk uit, binnenkort maar eens proberen. Vanavond was dat niet mogelijk want 'the dragon fort' (van gehoord?) riep ons dus moesten we daar eten

Mensen die niet kunnen rijden Valt er 1 cm sneeuw en dan staan al die grappige figuren gelijk op de rem. Enorme grote auto's, dikke trucks, allemaal gebouwd voor dit soort weersomstandigheden en dan krijg je dit. Er zijn volgens mij maandag 4 mensen omgekomen op de highway naar Chilliwack in 1 ongeluk. Welk radiostation luister je trouwens, wij hebben altijd virgin radio opstaan
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 07:51 schreef axz0l het volgende:
Laatst in 2 weken 13 doden door 'gang related' geweld maar dat is vooral in 1 gedeelte. Soort van tuig ruimt tuig op.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou eigenlijk is een tuinbedrijf in Nederland moeten binnenlopen en is wat zakjes zaad met Nederlands voedsel mee moeten nemen.
Je zou voor de grap eens een willekeurig tuiniers bedrijf of kas in moeten lopen in BC, kans is groot dat er enorm veel Pakistanen en Mexicanen aan het werk zijn maar dat de grote baas een Nederlander of een Duitser is Ik heb een tijdje in die kassen hier gewerkt, heel wat verschillende maar de eigenaren zijn allemaal uit Europa. Trouwens ook nog gewerkt in een kas die groter was dan het hele dorp van waar ik vandaan kom
pi_67061481
quote:
Op zondag 15 maart 2009 05:07 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Vandaag ffies bij Sammy's langs gereden, zag er op zich wel leuk uit, binnenkort maar eens proberen. Vanavond was dat niet mogelijk want 'the dragon fort' (van gehoord?) riep ons dus moesten we daar eten

Mensen die niet kunnen rijden Valt er 1 cm sneeuw en dan staan al die grappige figuren gelijk op de rem. Enorme grote auto's, dikke trucks, allemaal gebouwd voor dit soort weersomstandigheden en dan krijg je dit. Er zijn volgens mij maandag 4 mensen omgekomen op de highway naar Chilliwack in 1 ongeluk. Welk radiostation luister je trouwens, wij hebben altijd virgin radio opstaan
[..]

Laatst in 2 weken 13 doden door 'gang related' geweld maar dat is vooral in 1 gedeelte. Soort van tuig ruimt tuig op.
[..]

Je zou voor de grap eens een willekeurig tuiniers bedrijf of kas in moeten lopen in BC, kans is groot dat er enorm veel Pakistanen en Mexicanen aan het werk zijn maar dat de grote baas een Nederlander of een Duitser is Ik heb een tijdje in die kassen hier gewerkt, heel wat verschillende maar de eigenaren zijn allemaal uit Europa. Trouwens ook nog gewerkt in een kas die groter was dan het hele dorp van waar ik vandaan kom
The dragon fort zegt me niks. Die 4 was toch vanwege die vrachtwaqen die door de berm kwam ofzo en toen een andere auto raakte? Ik luister regelmatig nog 'the Fox' (cfox), omdat de ochtendshow hilarisch is.
pi_67064105
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef jeroen1976 het volgende:
We hebben hier in Regina 'Dutch Growers'; een groot tuinbedrijf van Nederlandse komaf.
Dat doet me aan veel lekkerdere dingen denken dan groentes
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:35:48 #266
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67938037
* Hi_flyer Emigreren wil......
pi_67986658
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:35 schreef Hi_flyer het volgende:
* Hi_flyer Emigreren wil......
Is er iets wat je tegen houdt...?
  zondag 26 april 2009 @ 01:39:13 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_68382661
* Blik is dit moment in Vancouver voor werk.

morgen naar Grouse Mountain, maandag Stanley Park, Gastown en QE park, dinsdag een culinaire tour, afsluiting van het congres meemaken van Alan Greenspan en dan weer naar huis.
pi_68382895
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:39 schreef Blik het volgende:
* Blik is dit moment in Vancouver voor werk.

morgen naar Grouse Mountain, maandag Stanley Park, Gastown en QE park, dinsdag een culinaire tour, afsluiting van het congres meemaken van Alan Greenspan en dan weer naar huis.
Hoe is het weer er nu? Ga je ook nog naar Capilano of Lynn Park?
  zondag 26 april 2009 @ 02:26:01 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_68383039
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:00 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe is het weer er nu? Ga je ook nog naar Capilano of Lynn Park?
Het weer is eigenlijk best prima, 13 graden met een zonnetje. Goed uit te houden in ieder geval. het wordt de komende dagen nog iets warmer, richting de 17 graden.

Capilano ga ik ook nog naartoe, volgens mij kom je daarlangs als je naar Grouse Mountain gaat. Lynn park staat volgens mij niet in de planning.
pi_68383061
Hier in Edmonton is Capilano een mall, dus ik vroeg me af waar jullie het over hadden.

Ik heb het gevonden. Ik heb geen enorme last van hoogtevrees, maar hier zou ik toch wel wat kriebels voelen:

[ Bericht 1% gewijzigd door Petertje81 op 26-04-2009 02:38:37 ]
pi_68383105
Hmm. Edit plus plaatje is blijkbaar geen geslaagde combinatie.

http://www.destination360(...)uspension-bridge.jpg
pi_68385354
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Het weer is eigenlijk best prima, 13 graden met een zonnetje. Goed uit te houden in ieder geval. het wordt de komende dagen nog iets warmer, richting de 17 graden.

Capilano ga ik ook nog naartoe, volgens mij kom je daarlangs als je naar Grouse Mountain gaat. Lynn park staat volgens mij niet in de planning.
Klopt, Lynn ligt ook niet al te ver van Grouse en is (iets) minder bekend. Is ook gratis, alleen minder hoog en minder lang.
pi_68385372
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:32 schreef Petertje81 het volgende:
Hier in Edmonton is Capilano een mall, dus ik vroeg me af waar jullie het over hadden.

Ik heb het gevonden. Ik heb geen enorme last van hoogtevrees, maar hier zou ik toch wel wat kriebels voelen:

[ afbeelding ]
Plaatje werkt toch gewoon? Een vrouw heeft eens een baby van die brug afgegooid.
pi_68396571
Heh, die is een aardig stukje naar beneden gevallen dan Die brug heb ik ook op gelopen, mr was verder niet heel bijzonder eig..
pi_68397116
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:48 schreef LoggedIn het volgende:
Heh, die is een aardig stukje naar beneden gevallen dan Die brug heb ik ook op gelopen, mr was verder niet heel bijzonder eig..
Mwah ik vond het wel even zweten toen ik er op liep. Maar het is wel echt zo'n must om die te bezoeken.
  maandag 27 april 2009 @ 08:50:53 #277
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_68413795
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar California
pi_68433513
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:50 schreef Sloffie het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf! Staat nu op m'n lijstje waar ik nog heen wil. Op dit moment heb ik 2 weken vakantie dus ga ik die tijd in het Amerika-topic lurken. Op dit moment in Garibaldi, Oregon en morgen door naar California
Oregon schijnt ook echt heel mooi te zijn. Plaats je foto's van je roadtrip? Bevalt Abby nog? Volgend jaar ga ik een bezoekje brengen aan UFV.
pi_68742090
Heeft een van de fokkertjes weleens in Winnipeg gezeten?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_68742784
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:24 schreef Wackyduck het volgende:
Heeft een van de fokkertjes weleens in Winnipeg gezeten?
Ik heb er een uitgebreide lunch gehad in die uitkijktoren (soort euromast, ben de naam vergeten) en daarna even rond gekeken in the Forks. Verder, zijn er in de zomer heel veel muskieten.

Mijn bezoek was trouwens maar enkele dagen net buiten Winnipeg.
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:07:03 #281
64191 boerinnetje
Kendime yeni bir ben lazým
pi_68779900
Heb 8 maanden in Winnipeg gewoond, woon nu in de GTA en ik zou zo naar Winnipeg teruggaan... Op de prairies zijn de mensen sowieso aardiger en de zomers zijn daar FANTASTISCH.... De winters een ander verhaal, maar omdat de zon toch veel schijnt wordt je niet zo depressief van al dat grijze gebeuren wat we hier (GTA) hebben...

Nee, geef mij maar Winnipeg!
C'est la vie, et la vie est belle!
pi_68784972
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:07 schreef boerinnetje het volgende:

Dat is mooi om te horen.

Ik heb wellicht de mogelijkheid om daar een paar maanden naar toe te gaan.
pi_68785309
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:07 schreef boerinnetje het volgende:
Heb 8 maanden in Winnipeg gewoond, woon nu in de GTA en ik zou zo naar Winnipeg teruggaan... Op de prairies zijn de mensen sowieso aardiger en de zomers zijn daar FANTASTISCH.... De winters een ander verhaal, maar omdat de zon toch veel schijnt wordt je niet zo depressief van al dat grijze gebeuren wat we hier (GTA) hebben...

Helemaal mee eens! Eindelijk iemand die ook de prairies niet vreselijk saai vindt! De zomers zijn inderdaad prachtig, en de winters ook (als je tegen de kou kan). De mensen zijn inderdaad ook een stuk vriendelijker, behulpzaam en opener hier dan in de grote steden in het Westen en Oosten (kan dat alleen voor Toronto, Vancouver, Edmonton en Calgary zeggen, in andere grote steden ben ik niet geweest).

Om welke reden ben je van Winnipeg naar TO verhuisd?

Ik zit nu al weer 7 jaar in Regina (SK) en heb het nog steeds naar m'n zin. Ik ben nog nooit in Winnipeg geweest maar mijn vriendin heeft er een jaar gewoont en zegt dat het net Regina is, alleen twee keer zo groot.

Ik wacht nog steeds op een mede-fok!ker in mijn omgeving . Het percentage Nederlanders is zeer laag hier - in de 7 jaar heb ik maar 2 mensen ontmoet die hier permanent wonen en nog Nederlands spreken. Ik liep een keertje rond in de locale Home Depot en hoor iemand 'koningin Beatrix' zeggen. Dat was erg vreemd om te horen. Nog een tijdje staan babbelen met deze mannen -- twee (nu oude) NL boeren die in de jaren 70 geemigreerd waren maar nog vloeiend Nederlands spreken.

Ik heb nu al af en toe al moeite om uit mijn woorden te komen omdat mijn gedachtes (en dromen) helemaal in het engels zijn al een paar jaar.
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:49:19 #285
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_68791098
Is onroerend goed nou zo duur geworden de laatste jaren of verbeeld ik me dat?
pi_68818988
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Is onroerend goed nou zo duur geworden de laatste jaren of verbeeld ik me dat?
Dat ligt eraan waar je kijkt. In de steden is het zeker omhoog gegaan (Al is het nog steeds een stuk goedkoper waar ik woon dan een gemiddelde Nederlandse stad of andere Canadese stad).

Voorbeeld van mijn huis:
Stad: Regina, Saskatchewan
Inwoners: 190,000

Vrijstaande Bungalow in rustige suburb
Leefbare ruimte oppervlak:: 220 m2
4 slaapkamers, 2 badkamers (douche/bad/wc/wastafel) en 1 halve badkamer (wc/wastafel)
Gekocht February 2008
Prijs: 141,000 Euro

Prijs die de gemeente aan het begin van 2009 heeft vastgesteld voor mijn huis (ivm belasting): 185,000 Euro

Prijs die de vorige bewoners betaald hadden in 2001 was 100,000 Euro.

Dus ja, sinds 2001 is de waarde/prijs flink omhoog gegaan, zo'n 12k per jaar.

Ter vergelijking met de rest van Canada - hetzelfde type huis is in TO gemiddeld 275,000 Euro en in Vancouver 400,000 Euro.

Net zoals in NL, het platteland is een stuk goedkoper, in SK gemiddeld 75,000 Euro (en dan heb je er ook een lap grond bij).
pi_68848439
Hoe zit het eigenlijk met het Canadese visumbeleid? Op de website van de Canadese ambassade in Nederland verwijzen ze meteen door naar Berlijn, lekker is dat...
pi_68849496
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:58 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het Canadese visumbeleid? Op de website van de Canadese ambassade in Nederland verwijzen ze meteen door naar Berlijn, lekker is dat...
Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.

Toen ik bij de Canadeze douane kwam verteld dat ik 6 maanden op visitors visa wilde verblijven maar omdat ik geen bewijs van een redelijke hoeveelheid geld had kreeg ik een visum voor 3 maanden. Na 2 maanden een verlenging aangevraagd voor nog 3 maanden en die had ik binnen 2 weken terug gekregen en geaccepteerd.

Als je getrouwd ben met een Canadees is dat allemaal een stuk makkelijker. Zodra je al het papierwerk (landed immigrant) hebt ingevuld dan mag je zowiezo in Canada verbijven totdat je antwoord terug heb gekregen. Je mag zelfs al werken, je krijgt een tijdelijke SIN (Social Security Number) en je kan zo'n beetje doen wat je wilt. Als je papierwerk afgewezen wordt moet je natuurlijk alles weer inleveren en terug naar NL, maar dat heb ik niet meegemaakt.

Dit alles was wel in 2001 dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.
pi_68851380
Een SIN nummer, dat klinkt wel spannend natuurlijk.

Maar ik hoorde vanuit daar dat de regels wel eens onduidelijk zijn met betrekking tot wanneer je wel/niet een visum nodig hebt. Maar door die papiermolen moet ik uiteindelijk wel heen zien te komen.
pi_68920050
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:26 schreef Wackyduck het volgende:
Een SIN nummer, dat klinkt wel spannend natuurlijk.

Maar ik hoorde vanuit daar dat de regels wel eens onduidelijk zijn met betrekking tot wanneer je wel/niet een visum nodig hebt. Maar door die papiermolen moet ik uiteindelijk wel heen zien te komen.
Lol ja nu je het zo zegt inderdaad. Mijn SIN is alleen niet 666 of 69 ofzo...

Je hebt ten alle tijden een visum nodig als je langer dan een paar weken (vakantie) verblijft. Tot 6 maanden kan je dus een vakantie visum krijgen zonder veel gedoe, zolang je maar wat geld in je pocket hebt en een geldig vliegtuig ticket terug.

Ga jij voor een werk visum? Ik weet niet hoe moeilijk die nu te verkrijgen zijn ivm de vele ontslagen in vooral Ontario. Je beste kans is dan Manitoba of Saskatchewan die zich nog goed standhouden in de economische crisis.

Familie-visum is natuurlijk het makkelijkst en het papierwerk en kosten zijn goed te doen. Dit kostte mij 7 jaar geleden zo'n $2500 CAD en 4 maanden wachten op papierwerk (ik zat dus al in Canada) -- ik heb geen idee wat dat nu is.
pi_68920202
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:35 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ja het moet inderdaad via Berlijn, al heb ik dat zelf niet gedaan omdat ik destijds met een Canadees getrouwd was. Ik ben gewoon naar Canada vertrokken zonder al dat gedoe met in NL blijven wachten en met het kantoor in Berlijn te communiceren. Had natuurlijk wel het risico genomen dat ik teruggestuurd zou worden, maarja.

Toen ik bij de Canadeze douane kwam verteld dat ik 6 maanden op visitors visa wilde verblijven maar omdat ik geen bewijs van een redelijke hoeveelheid geld had kreeg ik een visum voor 3 maanden. Na 2 maanden een verlenging aangevraagd voor nog 3 maanden en die had ik binnen 2 weken terug gekregen en geaccepteerd.

Als je getrouwd ben met een Canadees is dat allemaal een stuk makkelijker. Zodra je al het papierwerk (landed immigrant) hebt ingevuld dan mag je zowiezo in Canada verbijven totdat je antwoord terug heb gekregen. Je mag zelfs al werken, je krijgt een tijdelijke SIN (Social Security Number) en je kan zo'n beetje doen wat je wilt. Als je papierwerk afgewezen wordt moet je natuurlijk alles weer inleveren en terug naar NL, maar dat heb ik niet meegemaakt.

Dit alles was wel in 2001 dus ik weet niet of de regels veranderd zijn.
En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?
pi_68920205
Ik heb een baantje van 3 maanden aangeboden gekregen in Manitoba, dus zij sturen in principe een uitnodigingsbrief. Ik ben een single student, dus van een familie-visum lijkt me geen sprake.

En $2500 is een behoorlijke smak geld. Heb je niet een nulletje te veel getypt?
pi_68920250
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

En jij hebt niet toevallig leuke Canadadese meisjes van 19 in je omgeving?
Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.
pi_68920398
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:50 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Er staan gelijk 2 (!!) parship ads bij.
Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloeren
pi_68920456
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:54 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Bij mij staan er ads voor aanrechtbladen en vloeren
Jij bent al een stapje verder dan ik dan.
pi_68927968
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:49 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een baantje van 3 maanden aangeboden gekregen in Manitoba, dus zij sturen in principe een uitnodigingsbrief. Ik ben een single student, dus van een familie-visum lijkt me geen sprake.

En $2500 is een behoorlijke smak geld. Heb je niet een nulletje te veel getypt?
Een baan aangeboden krijgen maakt het een stuk makkelijker om een werk visum te krijgen. Dan kan je de contact persoon e.d. op de formulieren invullen en dat versneld de boel meestal flink.

$2500 is niet veel voor een immigratie process hoor! In NL was ik dat al kwijt voor de eerste ronde van papierwerk voor mn toenmalige vriendin, zonder de gezondheidskeuring (ook een paar honderd), de tweede ronde van papierwerk en ten slotte de notaris en de verblijfsvergunning zelf.

Ik ken iemand die een paar jaar geleden met een werk visum is gekomen en die was het dubbele kwijt, immigreren naar een populair land kost vrij veel!
pi_68952652
Maar ik ga niet permanent, maar voor een paar maanden, dan zou $2500 wel veel te duur zijn.

Jij woont nu dus 7 jaar in Canada, heb je al die tijd in Regina gewoond?
pi_69036728
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:38 schreef Wackyduck het volgende:
Maar ik ga niet permanent, maar voor een paar maanden, dan zou $2500 wel veel te duur zijn.

Jij woont nu dus 7 jaar in Canada, heb je al die tijd in Regina gewoond?
Aaah okay, nou dan is het geen $2500 hoor! Dat kost idd zo'n 100 Euro zover ik mij dat kan herinneren.

Mijn eerste jaar woonde ik in het plaatsje Meadow Lake (5000 inw), net op het randje van noord-Saskatchewan en daarmee de rimboe. Ik mis dat wel een beetje, de uitgestrekte bossen en vele meren en riviertjes (met de bijbehorende zwarte beren, wolven, elanden, bevers etc).

Maar dit weekend (+maandag) lekker naar mijn vriendins vader die in het noorden woont en vissen en op de quad door de bossen trekken.

Enfin, daarna dus naar Regina vertrokken, iets dat tijdelijk had moeten zijn, maar na 6 jaar ben ik nog steeds hier.Toch nu maar een huis gekocht vorig jaar en dit of volgend jaar een acreage net buiten de stad. Daar willen we in principe een Bed & Breakfast opzetten maar we zien wel. Diep in mijn hart wil ik eigenlijk naar B.C. verhuizen maarja, ik heb het op dit moment prima naar mijn zin hier (werk, vrienden, goedkoop wonen).
pi_69037365
Dat is al een schappelijker prijsje.

Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
pi_69065922
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef Wackyduck het volgende:
Dat is al een schappelijker prijsje.

Veroorzaakte die wilde beesten zoveel ellende, dat je die smiley erachter zet? Zo een afgelegen dorp zou waarschijnlijk niets voor mij zijn om te wonen. Jij bent een van de weinigen op FOK die definitief in Canada zit dan zeker. Wat was het grootste verschil tussen Canada en Nederland naar jouw oordeel?
Nee hoor, nouja, niet echt veel. Af en toe wordt het aangeraden om je kinderen niet buiten het dorp te laten spelen ivm een rondlopende beer. Ook is het altijd even uitkijken als je naar de lokale vuilnisbelt gaat om een lading te droppen aangezien dat meestal een populaire uithangplek is voor de beren in de omgeving.

Wolven zie je niet veel, die zijn schuw en blijven meestal diep in de bossen. Horen doe je ze zeker wel, in het begin toen ik er woonde was dat wel spannend maar op een gegeven moment ben je er aan gewent en voel je je veilig. Veel mensen hebben een jacht geweer mee in de truck als ze er op uit gaan in de bush dus mochten er aggresieve dieren in de buurt zijn dan heb je snel hulp.

Coyote's (zoals de Willie E. Coyote van Roadrunner) kom je ook regelmatig tegen maar die zijn meestal bang voor mensen. Ze lijken op een wolf maar zijn een stukje kleiner en lichter (30kg vs 65kg).

Volgens mij zijn er wel meer Fok!kers die permanent in Canada wonen toch? De grootste verschillen tussen het wonen in NL en CAN...
> het leven vind ik hier eenvoudiger
> een stuk minder stress
> meer vrijheid om te doen en laten wat je wilt
> de leefkosten zijn een stuk lager dus hou je meer geld over (ik in ieder geval) voor 'leuke' dingen
> over het algemeen vind ik de mensen een stuk vriendelijker, gastvrij en open -- dit vooral met mensen die je voor het eerst ontmoet, of zelfs in de bus of trein gewoon gezellig babbelen met wildvreemden
> minder aggressie, ik voel mij hier een stuk veiliger op straat dan in elke willekeurige stad in Nederland
> de 'we doen dit wel even met z'n allen' mentaliteit - mensen helpen elkaar echt veel, ook vreemden, als iemand in de problemen zit en zijn beledigt als je iets wilt geven voor hun hulp (zal in NL ook wel gebeuren natuurlijk, maar ik denk toch wel een stuk minder, of met de mentaliteit van 'ik doe dit wel voor jou, maar wat krijg ik er voor terug'
> natuurschoon; er wonen maar 980.000 mensen in Saskatchewan in een gebied dat 3 maal de grootte is als Nederland dus is er veeeeel ruimte en ongerepte natuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')