Weet je iig waar je het kunt kopen.quote:Afgelopen zaterdag organiseerden Jumbo Euroborg en Bianco een demonstratie en proeverij, wat een groot succes was. Binnenkort ligt de mozzarella ook bij Jumbo Groningen (Beren) en Jumbo Drachten in de schappen.
Nee ik bedoel buffelmozzarella. Buffelinnen bestaan namelijk niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:20 schreef dscx het volgende:
Oh god... ik hoop zó dat je 'buffelinnenmozarella' bedoelt...
*ril*
Ik was bij de Jumbo in de Euroborg maar ik heb het laten liggen omdat ik het nog niet direct nodig had en omdat ik van plan was om naar de boerderij zelf te gaan. Ik dacht namelijk dat ik die na twee minuten googelen wel gevonden zou hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Weet je iig waar je het kunt kopen.
Waarschijnlijk hebben ze het adres nergens gemeld om dit soort dingen te voorkomen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik was bij de Jumbo in de Euroborg maar ik heb het laten liggen omdat ik het nog niet direct nodig had en omdat ik van plan was om naar de boerderij zelf te gaan. Ik dacht namelijk dat ik die na twee minuten googelen wel gevonden zou hebben.![]()
Dat soort kleine bedrijven hebben over het algemeen een winkeltje aan huis, daar gokte ik dus op.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:30 schreef Roi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze het adres nergens gemeld om dit soort dingen te voorkomen?
Ik ga het tot de bodem uitzoeken! En ik zal mijn bevindingen posten mét foto's. Detective MinderMutsig to the rescue.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef golfer het volgende:
Volgens mij is het een mooie marketingstunt.
De telefoongids geeft ook geen enkel resultaat op de naam Luigi Bianco (lijkt mij een mooie verzonnen naam) en ook op kaasmakerij in Grootegast is er geen resultaat te vinden.
Whehehe.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:37 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zou mij niks verbazen als Luigi Bianco eigenlijk Leo de Wit heet...
Dan zou dit filmpje ook nep zijn...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:11 schreef golfer het volgende:
Volgens mij is het een mooie marketingstunt.
De telefoongids geeft ook geen enkel resultaat op de naam Luigi Bianco (lijkt mij een mooie verzonnen naam) en ook op kaasmakerij in Grootegast is er geen resultaat te vinden.
Hij klinkt wel Italiaans en hij ziet er ook wel zo uit.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan zou dit filmpje ook nep zijn...
Hij is het ook. Een adres is idd onvindbaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hij klinkt wel Italiaans en hij ziet er ook wel zo uit.
Nu nog uitzoeken waar het bedrijf zit.quote:Daarnaast verkopen Bianco en Veenstra hun mozzarella op hun bedrijf in Opende aan consumenten en toeristen.
Stiekem eerder posten dan ik he?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Kijk wat Oblivion voor mij vond.
[..]
Nu nog uitzoeken waar het bedrijf zit.
Ik gaf je wel alle eer...quote:
quote:
quote:
Ik beloof hierbij plechtig en oprecht dat ik binnenkort met mijn fototoestel naar Opende af zal reizen om mozzarella te kopen bij de boer. En ik zal foto's maken.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik beloof hierbij plechtig en oprecht dat ik binnenkort met mijn fototoestel naar Opende af zal reizen om mozzarella te kopen bij de boer. En ik zal foto's maken.
volgens mij heb ik daar ook iets van langs zien komenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Is hierover een tijdje terug niet ook een item geweest bij 1Vandaag? Meen ik me iets van te herinneren. Dat zal TS misschien niet zo veel verder helpen, maar het is allicht interessant.
http://1vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30166&nav=30166,0quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
volgens mij heb ik daar ook iets van langs zien komen
Waarvan ik eerder dit topic de site van heb gepost.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
http://1vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30166&nav=30166,0
Een boer uit Deurne is het.
Dat leek me duidelijk, Grootegast en Deurne is niet erg bij elkaar in de buurt.quote:
Meerdere zelfs.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:
Oh, ik ga even hier zitten wachten op de fotorepo. Een buffelboer in Nederland.
Kan verschillende dingen zijn:quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze hadden bij de Jumbo van datzelfde merk trouwens ook een soort gedroogde mozzarella aan touwtjes hangen. Kent iemand dat en wat kan ik daar mee?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:
Oh, ik ga even hier zitten wachten op de fotorepo. Een buffelboer in Nederland.
Zo zag het er inderdaad uit maar ik ga sowieso nog kijken en dan zal ik even vragen of ze ook burrata maken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:17 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Kan verschillende dingen zijn:
cacciocavallo (dat is wat ik denk). Lekker om in grote plakken te snijden, te grillen en op een bedje van rucola en tomaten te leggen. Afmaken met olie en peper enzo.
[ afbeelding ]
Caciocavallo
Dat vond ik eigenlijk sowieso al niet zo lekker. Echte wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Het erge van buffelo is, dat je gewone mozzarella in geen honderd jaar nog lekker vindt.
Same here.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk sowieso al niet zo lekker. Echte wel.
Nee dat helpt verder niet, maar ik wist het niet!quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:50 schreef W1ZZ het volgende:
Misschien helpt het dan om in gedachten te houden dat 'gewone' eigenlijk de buffelmelkversie is en koemelkmozzarella daar een slap aftreksel van is
Cool!quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:01 schreef luigibianco het volgende:
Hallo allemaal,
Bij toeval zijn wij op dit forum gekomen.
Wij hebben genoten van het feit hoe een mysterie kan ontstaan.(wij hebben dit niet bewust gedaan,jullie zijn altijd welkom op de boerderij,wij produceren van maandag t/m zaterdag.
0652300409 is het nummer van OROBIANCO,kunnen jullie van te voren even bellen als jullie langs willen komen.)
Twee feiten zijn werkelijkheid,ik ben geen leo of lodewijk maar echt Luigi Bianco en ik maak echt mozzarella di bufala en echt in grootegast/opende.
Ik vind het super om te lezen dat diegene die mijn mozzarella heeft geproefd het zo lekker vind.
Wij zulen doorgaan met het maken van onze topproducten.
Informatie over de caciocavallo kun je binnenkort vinden in de jumbo,elke week komen daar recepten te liggen van onze producten.
En binnenkort ook op onze site www.orobianco.nl.
.De kleine aan de touwtjes heten officieel scamorza,de grotere uitvoeirng heten caciocavallo.
Wij maken super lekkere ricotta en binnekort ook burrata!!
Tot ziens op de boerderij !!!
Un saluto a tutti !
Ik ben eigenlijk niet zo'n meeter maar mocht die meet er komen dan heb ik nog wel wat adresjes die jullie niet over moeten slaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Same here.![]()
Zeg is het een idee, een boerderij-meet?
Of desnoods een boerderijtour-meet, onder jouw bezielende leiding?
Het wordt dan zeer mini hoor, want onze woonplaats ligt volgens velen onder de rook van Reykjavik, dus een drukte van belang wordt het vast niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk niet zo'n meeter maar mocht die meet er komen dan heb ik nog wel wat adresjes die jullie niet over moeten slaan.
Geen Jumbo in de buurt?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tering, moet ik heul dat takke-end gaan reizen om een beetje mozzarella te gaan halen. Treinkaartje is duurder dan de mozzarella..
Ow, wacht je kan er zeker ook niet met de trein komen..
Maar ik wil eigenlijk ook proeven..
Voor zover ik weet alleen de Jumbo in de Euroborg (die is heel groot).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geen Jumbo in de buurt?
Of geldt het alleen voor de Jumbo's in het hoge noorden?
Je zou denken dat als het een succes is dat ze aan meerdere Jumbo;s gaan leveren.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor zover ik weet alleen de Jumbo in de Euroborg (die is heel groot).
Hmm, je weet het niet...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij alleen hoge noorden en iedere supermarkt-franchise koopt ook lokaal in, voordeel van zo'n franchise is dat ze dus ook goedkoper de bekendere producten kunnen inkopen van hun "Franchise", vanwege het groot inkoopbeleid. Maar "streekgebonden" kaas, denk het niet...
Alleen de buffelmelkmozzarella smaakt ambachtelijk in Italië, de koemelkversie in de plastic zakjes is net zo'n ranzige homp plastic als hier in NL.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Laat em lekker even ambachtelijk klein blijven, niet dat ik het em niet gun. Maar anders krijg je van die rubberen prut zoals Arla dat kan produceren...
Het lekkere van Italiaanse Mozzarella was dat het juist nog vrij ambachtelijk gemaakt wordt/werd..
Maar goed, nu zitten ze daar met die dioxine-melk opgescheept van die buffels in Napoli, wordt eens tijd dat ze die puin daar eens opruimen ipv heel de vuilstort te "parfumeren"..
Dan heb ik blijkbaar de "goede" gehad tijdens mijn gastverblijf in Italië. Want toen ik in NL terug kwam en daar eens mozzarella ging kopen in de supermarkt, was het gewoon niet tequote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:23 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Alleen de buffelmelkmozzarella smaakt ambachtelijk in Italië, de koemelkversie in de plastic zakjes is net zo'n ranzige homp plastic als hier in NL.
het voorzetsel : nederlandse buffelquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat klinkt er precies zoslecht
dan?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Laat em lekker even ambachtelijk klein blijven, niet dat ik het em niet gun. Maar anders krijg je van die rubberen prut zoals Arla dat kan produceren...
Joh, dat is geen idolatrie. Gewoon leuk. Iets nieuws.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:32 schreef misteriks het volgende:
[..]
het voorzetsel : nederlandse buffel![]()
maar ja , was dan ook 'n antwoord vanuit m'n buik![]()
om m'n bijdrage dan toch op te waarderen, zal ik zeggen, dat , als ik het het ooit ergens op m'n bord tegenkom, er misschien wel eens zal van proeven ; maar de idolatrie die in dit topic hangt is
Ik ben ook nieuw,quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Joh, dat is geen idolatrie. Gewoon leuk. Iets nieuws.
Dat is gewoon enthousiasme hoor, het merendeel van de posters hier heeft hem zelf nog niet eens geproefd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:32 schreef misteriks het volgende:
[..]
maar ja , was dan ook 'n antwoord vanuit m'n buik![]()
om m'n bijdrage dan toch op te waarderen, zal ik zeggen, dat , als ik het het ooit ergens op m'n bord tegenkom, er misschien wel eens zal van proeven ; maar de idolatrie die in dit topic hangt is
Als je Nederlands bedoelt, da's een bijvoeglijk naamwoordquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:32 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik weet niet of het uit plastic zakjes kwam. Het werd destijds gewoon opgediend bij m'n lunch in het gastverblijf. Dus ik weet niet welk merk ingrediënten ze allemaal gebruikt hadden daar...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:00 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Als je Nederlands bedoelt, da's een bijvoeglijk naamwoord
@Mr.Noodle: en dat was wel uit plastic zakjes? Interessant, welk merk was dat dan?
En is dat inclusief of exclusief Paardenhuifkar?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik vingers zien voor een noordelijke boerderij-tour?
zorg maar dat de buffels jou niet aaienquote:
mijn middelvinger heb jequote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik vingers zien voor een noordelijke boerderij-tour?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:42 schreef misteriks het volgende:
[..]
mijn middelvinger heb je![]()
edit : ok , ga hier wat wegblijven, heb denk ik wat last van de warmte
Nou, daar gaan we dan gewoon over stemmen!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En is dat inclusief of exclusief Paardenhuifkar?
Of een boottochtje over het Leekstermeer.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, daar gaan we dan gewoon over stemmen!
Dat lijkt me leuk!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Of een boottochtje over het Leekstermeer.
Als het aan het formaat van de winkel zou liggen, dan had de jumbo hier in Rotterdam-zuid 'm zeker wetenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor zover ik weet alleen de Jumbo in de Euroborg (die is heel groot).
quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat leek me duidelijk, Grootegast en Deurne is niet erg bij elkaar in de buurt.
Grootste Jumbo van Nederland viert 1-jarig bestaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als het aan het formaat van de winkel zou liggen, dan had de jumbo hier in Rotterdam-zuid 'm zeker wetenIk vraag me af of er uberhaupt in Nederland grotere supermarkten zijn ..
Leuk topic dit!
Die bestaal al langer dan de Wereldmarkt in het oude gebouw van de Entrepot havenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Grootste Jumbo van Nederland viert 1-jarig bestaan.
Maar nu even zonder dat het uit Groningen komt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Oordeel: Lekker, maar 'ziltiger' dan ik van buffelmozzarella gewend ben. De smaak is doordringender en dat ruik je meteen al als je het zakje openmaakt. Het is wel heel prettig om mee te werken. Je kan het mooi scheuren, zonder dat het uit je handen druipt, om het zo maar te zeggen. Nadeel daarvan is wel (vind ik) dat de textuur dus ook wat dradig is, waar die bij andere buffelmozzarella's romiger is.
Hartstikke bijzonder om te zitten smikkelen en te weten dat het van Groningse buffels komt!
Nee zeker geen doorsnee!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar nu even zonder dat het uit Groningen komt?
is het de moeite waard van een bezoek, of is het eigenlijk doorsnee mozzarella?
Nee, dat was een salade vooraf (dat bord was niet voor één persoon!quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef Adelante het volgende:
voorgerechtje?
mijn god da;s een hele maaltijd hierboven
wat Liejannuh zegtquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:30 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om naar Groningen af te reizen voor een buffelknuffel sessie!![]()
Ik wil wel even bellen naar Luigi om wat mogelijke data op een rij te krijgen. Maar ergens binnen nu en anderhalve maand of zo?quote:
Gil!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Wie mee wil, moet maar even gillen. des te sneller weten we of we een groepje bij elkaar kunnen krijgen.
Klinkt lekker!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Erg offtopic, maar ik moest er door het topic aan denken; afgelopen vrijdag uit eten geweest en als amuse kregen we een koude tomatensoep met buffelmozzarella, érg lekker. Volgens mij de eerste keer dat ik (bewust) buffelmozzarella gegeten heb.
Ik zet je er gewoon bij!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil ook wel mee maar weet niet of dat gaat lukken qua afstand e.d.
Ahw....quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[ afbeelding ]
Hopsa, salade (niet voor één persoon) :
[ afbeelding ]
Het gaat wel om de Jumbo in Groningen hè?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:11 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ahw....
Ik ben verkocht!
Dat ziltige klinkt juist super. Ik eet het het liefst zo puur mogelijk (meestal alleen met wat tomaatjes), dan is dat juist het lekkerst. Op naar de Jumbo dus!
Wat stom dat die hier alleen op Zuid zit
Lieve schat, zal ik je eens wat verklappen?quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil wel even bellen naar Luigi om wat mogelijke data op een rij te krijgen. Maar ergens binnen nu en anderhalve maand of zo?
Wie mee wil, moet maar even gillen. des te sneller weten we of we een groepje bij elkaar kunnen krijgen. Tot nu toe:
Ik
ArtyShock wil vast ook wel mee
Liejannuh
MuadDib
Isegrim
Bluezz en golfer, gaan jullie ook mee?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Lieve schat, zal ik je eens wat verklappen?
Ik vind mozzarella eigenlijk helemaal niet lekker.![]()
Dus om daarvoor helemaal naar het verre Noorden af te reizen, zie ik niet zo zitten. Maar als Bluezz wil, gaat ze haar gang maar.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het gaat wel om de Jumbo in Groningen hè?
En nu ook Drachten, begrijp ik uit Luigi's laatste post.
Waarom moet ik nu aan "I dont eat buffalo-wings" denkenquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:24 schreef Duderinnetje het volgende:![]()
![]()
Wat ben je een gezelligerd Luigi!
Ik wil heel graag eens op de boerderij komen kijken. Buffelknuffelen! Every little girl's dream.
zou je ook niet beter eens een topic openen omtrent nieuwe tafellakens ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja sorry, lege borden zien er zelden charmant uit.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
zou je ook niet beter eens een topic openen omtrent nieuwe tafellakens ?
geef toe, klinkt nog chiquer,niet?quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Erg offtopic, maar ik moest er door het topic aan denken; afgelopen vrijdag uit eten geweest en als amuse hors d'oevre, of je bedoelt amuse gueule maar dat is in principe een hapje-kregen we een koude tomatensoep gazpacho met buffelmozzarella, érg lekker. Volgens mij de eerste keer dat ik (bewust) buffelmozzarella gegeten heb.
Ik zie graag dat mensen mijn posts begrijpen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
geef toe, klinkt nog chiquer,niet?![]()
maar wel een goed idee; ga ik ook eens proberen ; maar dan wel met gewone mozarella
Ik zal er even wat hier plaatsen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:22 schreef luigibianco het volgende:
kijk op mijnabum.nl op overige grootegast leuk fotos voor jullie
un saluto a tutti voi a presto
luigi
En blijft de buffel ook al die tijd melk geven?quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:42 schreef luigibianco het volgende:
ciao Amici,
Isegrim even antwoorden op je vragen .
buffels zijn erg lief! Eigenlijk hebben ze en zachter karakter dan een koe,ze moeten alleen even wennen aan de omgeving en dan zijn ze heel aanhankelijk eigenlijk met een hoog aai gehalte. Omdat een buffelt wat langer leeft dan een koe (ongeveer 25 jaar) heeft een verzorger meer kans de buffel te leren kennen.
Euroborg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als ik het goed begrijp ligt die mozarella dus bij de Jumbo in Groningen. Alle Jumbo's of alleen die in de Euroborg?
Ik ook, mag dat?quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik
ArtyShock wil vast ook wel mee
Liejannuh
MuadDib
Isegrim
Sorbootje
Klopt maar die hebben alleen de buffelmozzarella de koe/buffelmozzarella en die belegen mozzarella.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:13 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En Drachten als ik 't goed las.
Ja tuurlijk, leuk! (Buffels houden, niets voor jou?quote:
Een keer op een zaterdag in september!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Een keer op een zaterdag in september?
Sure! Leuk!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:42 schreef teigan het volgende:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de buffels, zou ik ook meekunnen?
Ikquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Sure! Leuk!
Ik zal maandag even bellen met de boerderij en vragen of er daar een go/no go is voor bepaalde data.
Handig. Als anderen dit ook alvast doen, kan ik er rekening mee houden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:49 schreef Liejannuh het volgende:
Alvast even doorgeven wanneer ik niet kan: 26/27 september en 20/21 september.![]()
Owja, en volgende week kan ik ook niet.Maar dat is vast veel te vroeg dag.
Alleen bij de Jumbo in de Euroborg in Groningen en de Jumbo in Drachten hè.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:06 schreef Sowflow het volgende:
Water in mijn mond...buffelmozz uit NL bij Jumbo...good to know!
Lief zegde zojuist romantisch weekendje (met mij ja) op 11 oktober afquote:Op maandag 1 september 2008 17:39 schreef sigme het volgende:
11 oktober kan ik niet.
Dat is mooi, dan kom ik ookquote:Op zaterdag 20 september 2008 08:49 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kom op 11 oktober!![]()
En ik heb een auto, dus ik kan ook vast mensen meenemen.
Dan proosten we op je met een buffelmozarellaatjequote:Op zaterdag 20 september 2008 09:30 schreef Isegrim het volgende:
Dan kom ik niet want dat is mijn verjaardag...
Weet ikquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:30 schreef Isegrim het volgende:
Dan kom ik niet want dat is mijn verjaardag...
quote:Op zaterdag 20 september 2008 08:48 schreef sigme het volgende:
He, wie schrijft in voor 11 oktober? Dan bel ik komende week Luigi wel.
En MinderMutsig, ten eerste moet je mee, en ten tweede post je het lijstje met overige niet-te-missen attracties even?
Is iedereen in bezit van auto's of ander nuttig vervoer? (Ik niet, ik zal proberen een auto'tje te lenen, lukt vast wel)
Na een avond doorzakken is het volgens mij een slecht idee om op een mozzarella-makerij rond te lopen.quote:Op maandag 22 september 2008 21:53 schreef sigme het volgende:
Duderin kan ook al niet de 11e.
Ok. De plannen worden aangepast. Liejannuh, wanneer ben jij terug?
quote:Op maandag 22 september 2008 22:09 schreef sigme het volgende:
en hebben we tijd nodig MinderMutsig te verplichten, dus.
Welnee, jij gaat ons gewoon als rechtgeaarde Groninger wat leuke dingen laten zien. Want dat is namelijk heus niet eng of bah en je doet ons er een groot plezier mee.quote:
ik heb net mijn pm box weer opgeruimd, nu kan ik weer bereikt worden..quote:Op maandag 22 september 2008 21:25 schreef sigme het volgende:
*schop*
Ik heb Duderinnetje en Sorbootje een PM gestuurd, teigan heeft de inbox vol, kan iemand die elders bereiken?
Ik zit tot en met 16 november in Japan. En de 29e heb ik al een verjaardagsfeestje van een vriend die daar om de hoek woont, dus ik vinde 29e een goed idee.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Duderinnetje het volgende:
29 november kunnen wij wel.
Is dat de eerstmogelijke datum dat iedereen kan?
Ik ookquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:52 schreef Pandorah het volgende:
Volgens mij kan ik 29 november ook wel.
Mocht er in of na dat programma nog behoefte zijn aan een dak boven het hoofd ter borrel, snack of rust, dan stellen wij onze stadse stulp beschikbaar. Handig: Op kruipafstand van het station.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:12 schreef sigme het volgende:
Ok. 29 november dus.
Ik zal Luigi bellen en daarna MinderMutsig achter de broek zitten voor het samenstellen van een compleet culinair snobbig verantwoorde reis door de Ommelanden.
Volgens mij heeft hij die wel. De volgende keer dat ik jullie kant op kom wil ik wel wat meenemen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:15 schreef ColdFeet het volgende:
Niet dat het in de verste verte ter zake doet, maar: ik heb gisteren allerverrukkulukst gegeten in een heuse mozzarellabar in Rome. 5 soorten biologische-DOP-mozzarella, en je kon dus ook als hoofdgerecht een proeverij van mozzarella nemen
Ik had echter een rijsttaartje met gerookte mozzarella (oh culinair orgasme) en er ligt nu nog een bol van dat spul in mijn koelkast
Mocht die Luigi ook gerookte mozzarella hebben, dan mag een vrijwilliger een paar flinke bollen voor me inslaan!
Dan lijkt me eind november een prima moment om er een paar in te slaan, nietwaarquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat kon wel eens pas met de kerst worden trouwens.
Ga je mee?quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe staat het met het buffelknuffelen?
Hehehequote:Op woensdag 19 november 2008 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
"Ja met euh... teigan van het euh... fokforum"
Ok, zeg dames & heren(?), hoe laat zijn we waar? 14 uur bij de buffels, of eerder ergens verzamelen?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:11 schreef teigan het volgende:Het kan
29 november om 14.00 uur heb ik afgesproken, voor 10 personen.
Dat is lastig te vinden trouwens!quote:Op maandag 24 november 2008 19:55 schreef teigan het volgende:
in Opende zitten ze.
Aan de Peebos 4, dat is schijnbaar ook een soort van natuurgebied.
Nee niet echt, wij hebben toen ook lopen zoeken. Het was volgens mij vlak voor je de bebouwde kom van Doezum inrijdt naar links. Afhankelijk van welke kant je komt natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2008 21:40 schreef teigan het volgende:
Ik heb dit adres gekregen, en daarmee hoop ik het te vinden...
ik verstond het eerst ook nog verkeerd, maar via map24 kwam ik hierop uit(stond trouwens ook in een stukje op tvnoord dat hij bij dat gebied zit..)
Weet jij wel precies hoe je het beste kan rijden?
quote:Op maandag 24 november 2008 21:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Het lijkt me in ieder geval handig om ergens af te spreken en dan gezamenlijk naar die boerderij te gaan.
Bij Marum de snelweg af is volgens mij wel de beste route.quote:Op maandag 24 november 2008 22:01 schreef Liejannuh het volgende:
Kruisweg in Marum!
Die weet ik namelijk te vinden.
Ik zag in de stomtom inderdaad een peebos (grootegast) met industrieterrein maar hij had ook een peebos zonder industrieterrein. Vermoedelijk weet hij het dan wel te vinden. Naja, dat hoop ik danquote:Op maandag 24 november 2008 22:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Er staat me trouwens iets van bij dat onze stomstom ons naar een industrieterrein stuurde en daar is het dus niet.Misschien dat het met een nieuwere versie wel goed gaat maar zo niet dan weet je in ieder geval dat je niet op dat industrieterrein hoeft te gaan zoeken want daar zit je echt helemaal verkeerd.
Hoe je van dat terrein naar de goede plek moet komen kan ik je dan weer niet vertellen.
Oh mooi, dan moet je dus die andere hebben.quote:Op maandag 24 november 2008 22:28 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik zag in de stomtom inderdaad een peebos (grootegast) met industrieterrein maar hij had ook een peebos zonder industrieterrein. Vermoedelijk weet hij het dan wel te vinden. Naja, dat hoop ik dan.
Het is een hoax John! Heel die mozzarella!!quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:01 schreef JohnDDD het volgende:
Die Luigi die hier gepost heeft maakt wel opvallend veel taalfouten voor een Italiaan
Is het geen clone en zo nee is Luigi dan toch Leo de Wit?
Je liegt! Je zit zeker in het Grote Kaascomplot. Straks ga je nog vertellen dat er mensen op de maan zijn geweest. HAHA, alsof wij hier gek zijn of zoooow.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef JohnDDD het volgende:
Nee toch?
Hier (Rome) koop ik 'm ook. Als ie goed vers is, druipt het sap nog langs je kin naar beneden als je 'm opeet.
Ik wil het je wel bewijzen. Kom je eens bij mij mozzarella eten? Met verse "pomodori ciliegine" en basilicum ?quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je liegt! Je zit zeker in het Grote Kaascomplot. Straks ga je nog vertellen dat er mensen op de maan zijn geweest. HAHA, alsof wij hier gek zijn of zoooow.
Ik kijk wel uit. Schiet die 'Luigi' me onder tafel even snel in mijn knieschijven zeker.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:48 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik wil het je wel bewijzen. Kom je eens bij mij mozzarella eten? Met verse "pomodori ciliegine" en basilicum ?
Leuk!quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
OK, ik ga mee. Zo. Ik heb het gezegd.
In ieder geval van de buffels en de kaasmakerij.quote:
Ik was eigenlijk van plan om van alles minimaal 1 mee te nemen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
Hee MiMu, neem je een bol gerookte mozzarella mee? Dan zal ik je voorzien van het recept van fab rijsttaartjes met aubergine met dat spul. Lekker!
Woehoe!quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat leuk!quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Of even grillen en dan door een lauw-warme salade.quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:57 schreef JohnDDD het volgende:
Wie wil er nog een lekker en extreem simpel recept?
Koop een scamorza (het liefst de "affumicata", gerookt). snijd hem in plakjes, doe 'm in een ovenschaal, laat even vijf minuten staan tot hij lekker gesmolten is, goed wat peper erop en smullen maar.
Je kunt hem ook flamberen in een beetje cognac, dan is hij in drie seconden klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |