abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63598592
Ah, ik wilde ook net posten dat ik het cafe waarschijnlijk niet zou redden, ik wil nog de markt over...

Ik zal nog even een linkje in het Groningen topic plempen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63601447
Ik neem een vriendin mee - zitten we al weer op 6 personen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63601595
Die Luigi die hier gepost heeft maakt wel opvallend veel taalfouten voor een Italiaan
Is het geen clone en zo nee is Luigi dan toch Leo de Wit?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:50:52 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63604751
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:01 schreef JohnDDD het volgende:
Die Luigi die hier gepost heeft maakt wel opvallend veel taalfouten voor een Italiaan
Is het geen clone en zo nee is Luigi dan toch Leo de Wit?
Het is een hoax John! Heel die mozzarella!!

Natte kaas, rrrrright!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63604894
Nee toch?
Hier (Rome) koop ik 'm ook. Als ie goed vers is, druipt het sap nog langs je kin naar beneden als je 'm opeet.
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:03:32 #281
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63605159
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef JohnDDD het volgende:
Nee toch?
Hier (Rome) koop ik 'm ook. Als ie goed vers is, druipt het sap nog langs je kin naar beneden als je 'm opeet.
Je liegt! Je zit zeker in het Grote Kaascomplot. Straks ga je nog vertellen dat er mensen op de maan zijn geweest. HAHA, alsof wij hier gek zijn of zoooow.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63606874
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je liegt! Je zit zeker in het Grote Kaascomplot. Straks ga je nog vertellen dat er mensen op de maan zijn geweest. HAHA, alsof wij hier gek zijn of zoooow.
Ik wil het je wel bewijzen. Kom je eens bij mij mozzarella eten? Met verse "pomodori ciliegine" en basilicum ?
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:54:16 #283
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63607101
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik wil het je wel bewijzen. Kom je eens bij mij mozzarella eten? Met verse "pomodori ciliegine" en basilicum ?
Ik kijk wel uit. Schiet die 'Luigi' me onder tafel even snel in mijn knieschijven zeker.
Mafiosi

Nee, ik neem nog een lekker blokje Goudse en mij maak je niks meer wijs hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63607251
Ik begrijp natuurlijk wel dat je niet toe durft te geven dat je wel eens in Rome bij me langs wilt komen om lekkere mozzarella te eten. Als je het hier nou gewoon blijft ontkennen en me even een PMmetje stuurt, maken we een afspraak wanneer je langs kunt komen
pi_63607488
In Italië hebben ze vieze dioxine mozzarella.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63608227
OK, ik ga mee. Zo. Ik heb het gezegd.
pi_63608543
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk!
pi_63609504
Komt er een fotorep
pi_63609754
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:05 schreef Bluezz het volgende:
Komt er een fotorep
In ieder geval van de buffels en de kaasmakerij. Al hoop ik dan wel dat er mensen zijn die een goed fototoestel meenemen want ik moet het doen met die op mijn telefoon.
En ik sta liever niet met mijn foto op internet.
pi_63610140
Hee MiMu, neem je een bol gerookte mozzarella mee? Dan zal ik je voorzien van het recept van fab rijsttaartjes met aubergine met dat spul. Lekker!
pi_63611169
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
Hee MiMu, neem je een bol gerookte mozzarella mee? Dan zal ik je voorzien van het recept van fab rijsttaartjes met aubergine met dat spul. Lekker!
Ik was eigenlijk van plan om van alles minimaal 1 mee te nemen.
pi_63614352
quote:
Woehoe!

Ik heb een echt fototoestel en ik wil ook niet met mijn snuit op het internet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63614809
Ik heb ook een echt fototoestel, en zet die buffels maar op internet in plaats van mij..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 29 november 2008 @ 09:38:13 #294
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63615086
quote:
Wat leuk!
Jij hoort er als aanstichtster ook gewoon bij!

Veel plezier straks allemaal!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63615101
Ik heb ook een fototoestel en m'n kop mag (na beoordeling van mijn kant) best op internet
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_63615541
Leuk MM dat je meegaat .

Zo te zien hoeft mijn fototoestel niet meer mee Ik hoef ook niet met mijn hoofd op internet.
pi_63615692
Wie wil er nog een lekker en extreem simpel recept?

Koop een scamorza (het liefst de "affumicata", gerookt). snijd hem in plakjes, doe 'm in een ovenschaal, laat even vijf minuten staan tot hij lekker gesmolten is, goed wat peper erop en smullen maar.

Je kunt hem ook flamberen in een beetje cognac, dan is hij in drie seconden klaar.
pi_63615904
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:57 schreef JohnDDD het volgende:
Wie wil er nog een lekker en extreem simpel recept?

Koop een scamorza (het liefst de "affumicata", gerookt). snijd hem in plakjes, doe 'm in een ovenschaal, laat even vijf minuten staan tot hij lekker gesmolten is, goed wat peper erop en smullen maar.

Je kunt hem ook flamberen in een beetje cognac, dan is hij in drie seconden klaar.
Of even grillen en dan door een lauw-warme salade.
Maar flamberen klinkt ook heel goed.
pi_63616171
Nog een eigen receptje hier voor de liefhebbers:

Gnocchi alla Sorrentina (dwz van Sorrento, vlakbij Napels, waar de buffelmozzarella in feite vandaan komt uit dat gebied)

Benodigdheden voor 2 personen:
400 gr gnocchi (verkrijgbaar bij AH, soms bij de Dirk, maar beter nog neem je handgemaakte gnocchi, verkrijgbaar bij diverse Italiaanse speciaalzaken, zoals Basilico in de Jordaan of Feduzzi in de Scheldestraat te Amsterdam)
1 blik gepelde tomaten ("pomodori pelati"), van Italiaanse afkomst. Verkrijgbaar bij AH of Dirk.
Halve ui
1 buffelmozzarella
parmigiano
verse basilicum
Olijfolie extravergine

Snijd de ui in zo klein mogelijke stukjes, en laat 'm in een pan met wat olie op een heel laag vuurtje wat pruttelen maar niet te bruin laten worden of laten verbranden. Haal de pan na een minuut of 10 even van het vuur en doe dan het blik gepelde tomaten erbij. Een lepel olijfolie, twee blaadjes basilicum, en wat zout om het geheel op smaak te brengen.

Het geheel op een laag vuur met de deksel er half op 30 tot 40 minuten laten koken. Af en toe goed roeren en vooral zorgen dat het geheel niet te veel water verliest waardoor je de kans loopt dat hij gaat aanbranden/aankoeken. Mocht de saus te dik worden even wat water toevoegen.

Kook ondertussen de gnocchi, al dan niet met wat zout, en haal ze van het vuur als ze aan de oppervlakte komen. Dat is meestal na 3 minuten.

Snijd tenminste de helft van een grote buffelmozzarella in stukjes.

Haal de saus van het vuur als hij klaar is, haal de 2 blaadjes basilicum eruit en doe er twee nieuwe blaadjes in, voeg nog een lepeltje olie toe en roer even door.

Giet de saus over in een ovenschaal, en meng het met de gnocchi, het liefst met een houten spatel zodat je de gnocchi niet beschadigt of breekt. Doe de stukjes mozzarella erdoor.

Rasp er flink wat parmigiano op en zet even in de oven op 200 graden, ong. 10-15 minuten lang, tot de mozzarella gesmolten is en de parmigiano goud begint te kleuren.

Direct serveren, evt. met extra parmigiano erop.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:01:58 #300
3869 David
Drum the drums
pi_63616632
klinkt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: