Niet. Het kenmerk van dit soort types is dat ze elke inhoudelijke discussie over dit soort onderwerpen mijden. Ik heb hem al meerdere malen een publicatie voorgelegd en gevraagd wat daar nou inhoudelijk aan mankeert, maar hij komt niet verder dan 'het is een samenzwering!'.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:24 schreef Erasmo het volgende:
Dat zijn flinke claims die je hier in je topic maakt, maar wanneer ga je ze nou eens onderbouwen met dingen als bv. cijfers?
Het is in die zin waar dat het masterplan is om geld te verdienen, dat en niets anders. Als ze de kans krijgen verzinnen ze een probleem om de oplossing te kunnen aandragen. Je moet je niet de illusie maken dat ze daarin anders zijn dan andere bedrijven.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, zomaar alles slikken (haha flauw woordgrapje) van de farmaceutische industrie is niet echt handig, maar zomaar alles wat ze ontwikkelen/verkopen afdoen als een masterplan om geld te verdienen is natuurlijk ook niet waar.
Dat lijkt me wat optimistisch. Het is immers niet zo dat controlerende instanties meteen hebben ingegrepen toen farmaceuten probeerden artsen en apothekers te corrumperen. Er wordt toch makkelijk blind vertrouwt op de onafhankelijkheid van een arts, terwijl die veronderstelde onafhankelijkheid de marketingtactieken van de farma-industrie tot geldverspilling zouden maken. En als de industrie net zo benaderd zou worden als normale winstbelusten ipv heilbrengers, dan zou een en ander toch wel wat strenger geregeld zijn.quote:Het zal ergens in het midden liggen, en daarvoor zijn er controlerende instanties, de media en oplettende individuen die misstanden aan de kaak stellen.
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:57 schreef rockdahouse het volgende:
neem een hedendaags gezin.
papa en mama moeten vanwege dit fijne kabinet beiden hele dagen werken.
de kinderen worden van jongs af aan dus ergens gedropt, kindercreche basischool en smiddags alleen thuis.
omdat kinderen nogal veeleisend zijn en je dus quality time met ze moet doorbrengen is dat voor veel ouders iets ongemakkelijks.
dus wat doet een slimme ouder... koop een playstation, wi, tv, stereo, nintendo ds, veel chips, zoutigheid, cola en junkfood en het kind klaagt niet meer.
ondertussen zit he opgroeiende kind de hele dag binnen en krijgt geen gezonde lichaamsbeweging of geestelijke ontspanning.
en dan vinden veel mensen het raar dat kinderen dik, aggressief, vervelend en druk worden.
ik kom uit de nintendo nes (8-bit) generatie en weet nog goed hoe heel veel vriendjes zoiets kregen.
de ene ouder ging er beter mee om dan de andere.
zo was er een vriendje die er een had maar beperkt erop mocht spelen, eigenlijk alleen als het regende buiten of savonds een keer een uurtje.
een ander kind, een halve tokkie, kreeg ook spelcomputers inclusief een jaarvoorraad cola en frikandellen en onbeperkt speeltijd.
nou de verschillen werden groot naar jaren op veel fronten.
en dan had je mijn ouders...ik kreeg niet zo'n ding. moest er zelf maar voor werken en toen ik hem eenmaal had was de leukigheid er na een maandje af.
buiten spelen roeleerde, hutten bouwen, verstoppertje, vissen, crossen, etc.
ik denk dat de meeste geestelijke en lichamelijke problemen waar de meerderheid van de bevolking mee kampt heel simpel op te lossen is met een goede opvoeding en niet met zaken als ritalin
Nog zo een. Ga je eerst is inlezen in de materie over wat ADHD inhoud. En alvast op voorhand, dat zijn dus niet kinderen die de hele dag als een stuiterbal door het huis gaan, dat is slechts een zeer klein deel van de groep.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:48 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Die vervelende kinderen die energie te over hebben moeten lekker een paar rondjes in de buurt gaan rennen alvorens ze naar binnen/bed gaan. Als een ouder er tevens af en toe een corrigerende tik op geeft en duidelijk maakt dat het oogappeltje niet zo moet zeiken, hebben we geen stormloop aan ADHD kinderen.
Ik word een beetje moe van die ouders die bij iedere hoestbui zo'n kind volstoppen met medicijnen.
Dan zit je in dezelfde generatie als ik en mijn zusje en ook een vergelijkbare situatie. Ik had ook geen nintendo en was dus de gehele dag buiten, zusje idem dito. Qua snoep was er alleen maar van die meuk waar je zo ongeveer gezond van word, moeders werkte alleen tijdens de schooluren en was dus thuis op moment dat wij thuis waren. Zo'n beetje het type gezin waar je (volgens de mensen die het daarmee afdoen) dus het minste kans loopt op ADHD. Maar helaas, zowel ik als mijn zusje zijn klassieke schoolvoorbeelden van ADHD'rs ondanks dat we dus:quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:57 schreef rockdahouse het volgende:
neem een hedendaags gezin.
papa en mama moeten vanwege dit fijne kabinet beiden hele dagen werken.
de kinderen worden van jongs af aan dus ergens gedropt, kindercreche basischool en smiddags alleen thuis.
omdat kinderen nogal veeleisend zijn en je dus quality time met ze moet doorbrengen is dat voor veel ouders iets ongemakkelijks.
dus wat doet een slimme ouder... koop een playstation, wi, tv, stereo, nintendo ds, veel chips, zoutigheid, cola en junkfood en het kind klaagt niet meer.
ondertussen zit he opgroeiende kind de hele dag binnen en krijgt geen gezonde lichaamsbeweging of geestelijke ontspanning.
en dan vinden veel mensen het raar dat kinderen dik, aggressief, vervelend en druk worden.
ik kom uit de nintendo nes (8-bit) generatie en weet nog goed hoe heel veel vriendjes zoiets kregen.
de ene ouder ging er beter mee om dan de andere.
zo was er een vriendje die er een had maar beperkt erop mocht spelen, eigenlijk alleen als het regende buiten of savonds een keer een uurtje.
een ander kind, een halve tokkie, kreeg ook spelcomputers inclusief een jaarvoorraad cola en frikandellen en onbeperkt speeltijd.
nou de verschillen werden groot naar jaren op veel fronten.
en dan had je mijn ouders...ik kreeg niet zo'n ding. moest er zelf maar voor werken en toen ik hem eenmaal had was de leukigheid er na een maandje af.
buiten spelen roeleerde, hutten bouwen, verstoppertje, vissen, crossen, etc.
ik denk dat de meeste geestelijke en lichamelijke problemen waar de meerderheid van de bevolking mee kampt heel simpel op te lossen is met een goede opvoeding en niet met zaken als ritalin
Oh tuurlijk worden er fouten gemaakt en verkeerde diagnoses gesteld maar dat is niet de issue. Het punt is dat er hier een randmongool rondloopt die het allemaal als een groot complot ziet van de farmaceutische industrie en sommige mensen van mening zijn dat je ADHD kan voorkomen dmv opvoeding/voeding/veel rondjes laten rennen en dat wilde ik even ontkrachten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:06 schreef nokwanda het volgende:
Tuurlijk zijn er mensen met ADHD. Maar mijn god, wat zijn er veel misdiagnoses en wat wordt er vaak al de diagnose gesteld op bais van gesprekken terwijl het op basis van testen niet aantoonbaar was.
Ik werk als assistent orthopedagoge en kom dit echt heel erg vaak tegen.
Er zijn trouwens heel veel dingen die ook het beeld van ADHD kunnen geven die het toch echt niet zijn.
En dat heeft maar in een paar gevallen met opvoeding te maken. (hoewel structuur wel kan bijdragen aan de oplossing, of een kind nou wel of niet echt ADHD heeft)
we worden niet meer ouder we zakken qua leeftijd door sterke afname van kwaliteit voedsel. Maar onder welke kwaliteit? Ik vind het bespottelijke dat we 80jarige die in coma zijn in leven houden. Er worden meer en meer kinderen geboren met afwijkingen (piemels op ruggen bijvoorbeeld). De kwaliteit sperma is in 50 jaar tijd gehalveerd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:59 schreef DS4 het volgende:
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is hoe Lambiekje verklaart dat mensen steeds ouder worden op het moment dat ze meer "gevaarlijk" voedsel binnen krijgen, meer inentingen, meer medicijnen slikken... zeg maar gerust: in de welvarende wereld.
Als hij gelijk heeft zouden we juist minder oud moeten worden, maar nee...
Hoe kan dat dan?
Begin eens met The Selfish Gene van Dawkins of Almost like a Whale van Steve Jones voordat je weer dergelijke nonsens post zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
Elk ander diersoort verbant de zwakkere maar de mens wordt dat juist ontarmt. Wie laat het toe dat geestelijk gehandicapten kinderen mogen maken. Hoe fucking debiel is men! Idiocracy moet echt een halt toegeroepen worden.
Die creativiteit, energy moet in goede banen geleidt worden. Niet geblokeerd, wat die medicijnen doen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:40 schreef Guncta het volgende:
De mensen die die medicijnen voorschrijven zijn lui en denken in te grote patronen.
Hier alstublieft, Ritalin, slikken maar, 9 uur 's ochtends beginnen, rebound begint tussen de 3 en 4 uren, die voel je vanzelf aan, net daarvoor dus weer innemen. Begin maar bij 2 per keer.
Kom je er terug. Zeg je dat het voor geen meter werkt. Erg last van bijwerkingen en het idee dat je er alleen maar onrustiger wordt. Beginnen ze met de doses te kloten.
Iets van 70% reageert goed op Ritalin, de rest op Dextro. Het verschil is immens tussen deze 2.
Een vriend van mij zat jaren al aan de Ritalin. Baan kwijtgeraakt door de (boze) bijwerkingen.
Slikt nu dextro, eenmaal daags. Super goedlopend eigen bedrijf in de bouw.
Ik heb een dik jaar moeten wachten op dextro, ipv Ritalin.
GGZ: Weet je Guncta? Hier heb je er een lading AD-pillen erbij, waarschijnlijk heb je nu tijd over om over je problemen na te denken. En kan je nu zo goed concentreren dat je heel wat problemen in te halen hebt. Zo gaat het en zo zal het bij kinderen ook wel gaan. Ik moest om de maand maar langskomen, en dan toch het lef hebben om me AD-pillen voor te schrijven. Dan klopt er iets niet.
Je bent een lastige patient als je geniet van je ADHD en je medicijnen persoonlijk toegedient wil hebben. Dus niet hele weken, elke dag van de week. Elk uur van de dag. Het liefst zien ze je kakend en knarsend op bed.
Maar dat wou ik dus absoluut niet. Ik wou ADHD hebben, elke minuut van de dag. Alleen als er dingen van me werden verwacht, of ik structuur nodig hebben wou ik 'normaal' zijn.
In heeeel veel gevallen heeft die 'zielige' adhd-er meer profijt van zijn ADHD dan last.
Precies.quote:Het probleem echter is dat veel van die dingen weg geduwt worden en de nadruk wordt gelegd op de nadeeltjes van ADHD. Elk moment van de dag moet de ADHD'er normaal zijn. Misschien ook wel een schuld van de samenleving, daarin hoor je namelijk vlekkeloos op te gaan. Er is in alle kringen minder persoonlijke aandacht. Terwijl de trieste aandacht-trekjes van de ADHD'er worden geaccepteerd. Niet dat ze dan een knal moeten hebben, maar negeren en zo af en toe de wind van voren geven werkt veel beter, naar mijn idee.
Ze willen het beste dat klopt .. maar ze worden eenzijdig en voornamelijk onjuist voorgelicht. Waarom is ADHD een probleem als je er zelf geen last van hebt. Ik weet wel zeker dat ik het was. Ik was gewoon druk. Klaar. Als ze mijn ouders iets voor me bedachten dan was ik een middag zoet. Ouders van nu willen (kunnen) geen quality time met hun kinderen besteden. Tegenwoordig moeten beide ouders werken om rond te komen. Als men dan uitgeblust thuiskomt heeft geen fut om ook nog druk te gaan monopolien, rummycubben, badmintonnen en andere spelletjes en dingen die kinderen willen. Terwijl in de jaren 80 was het gemakkelijk rond te komen van één inkomen. Moederlief had alle tijd om rustig het huishouden te doen en dergelijk. Kinderen uit school en dan is er ruimte en tijd voor speeltijd. Aandacht een intresse. Er was 15/20 jaar geleden zo onmetelijk veel minder stress gedoe?! Kinderen registreren het of ouders prikkelbaar zijn.quote:Ouders kun je ook niks verwijten. Ouders willen het beste voor hun kind. Kind weet nog minder dan de ouders. Artsen weten het meest. Logisch dus ook dat die het woord krijgt. De arts gaat voor de gangbare dosering.
Heel goed.quote:Ik heb moeten liegen en dingen moeten aandikken om de juiste therapie (zwaar woord, wou veel meer van 'mijn' adhd weten, weten hoe het zo kwam en hoe ik het kon oplossen) te krijgen. Die juiste therapie was er bij VNN.
quote:ik bedenk me nu. Als ik al mijn doosjes Ritalin opstuur hebben we misschien wel een afname van ADHD-medicatie van 247%.
Niet happen, ok?
Dat doen ze wel en op een misdadige schaal. Afrikaantjes pesten. Hoe laag is de industrie. Heéél hééél laag.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand die dat ontkent.
[..]
Wat nog iets anders is dan een groot complot waarbij ziektes worden verzonnen en mensen verslaafd worden gemaakt aan totaal overbodige medicijnen.
Weet je wat de farmaceutische industrie wel echt doet? Patenten die aflopen vervangen voor bijna hetzelfde, net iets anders om een nieuw patent te verkrijgen. Zodat je meer kan vangen. Dat is een bekende truuk. Maar gaat in de verste verte niet over opzettelijk vergiftigen van mensen!
[..]
Jy zit in het wereldje en zal er alles aan doen om het niet een kwaad daglicht te stellen. Begrijpelijk maar wel verkeerd.quote:Vreemd genoeg weten de artsen dat niet. Het maximale bedrag voor kadootjes is 50 euro per geneesmiddelengroep per arts. Daar gaat een arts niet opgewonden van raken.
[..]
Nee, we weten dat de overheid de receptregelvergoeding eind 80-er jaren niet kostendekkend wilde maken, deze bevroor en de apothekers op droeg om kortingen op te halen bij de groothandels. En nu ze daar heel succesvol in zijn mogen de zorgverzekeraars die kortingen ophalen en is de overheid nog steeds niet bereid om een kostendekkend tarief af te spreken, waar de voorzieningenrechter zeer terecht een dikke rode streep doorheen heeft gehaald.
[..]
Everything you know is wrong...
[..]
Nee, een roepende op internet die aantoonbare onzin verkoopt volgen omdat er een kans is dat hij op het spoor is van een groot complot, dat is niet naïef natuurlijk...
Het gaat er helemaal niet om dat men denkt dat onderzoeken heilig zijn, maar om het feit dat Lambiekje geen fatsoenlijke onderbouwing kan bieden.
Dat zal vast, maar dat neemt niet weg dat een heel groot gedeelte ADHD gebruikt om voorrang te krijgen of weet ik veel wat voor speciale regelingen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:56 schreef Sora het volgende:
[..]
Nog zo een. Ga je eerst is inlezen in de materie over wat ADHD inhoud. En alvast op voorhand, dat zijn dus niet kinderen die de hele dag als een stuiterbal door het huis gaan, dat is slechts een zeer klein deel van de groep.
inderdaad aanstellerij. Heb je daar ook nog enige vorm van argumentatie voor? of iets van cijfers?quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:35 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar dat neemt niet weg dat een heel groot gedeelte ADHD gebruikt om voorrang te krijgen of weet ik veel wat voor speciale regelingen.
Net zoals het fenomeen doorgezakte bekken dat werd gebruikt door werknemers die geen lol meer hadden in hun huidige werk.
Aanstellerij.
Was jij ook niet die zweefkees die niet in aids geloofde?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Wel goed zeggen ... in de hyothese HIV > AID$.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Was jij ook niet die zweefkees die niet in aids geloofde?![]()
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef Sora het volgende:
[..]
inderdaad aanstellerij. Heb je daar ook nog enige vorm van argumentatie voor? of iets van cijfers?
PGB krijg je niet enkelt op basis van ADHD, maar voor de meest idiote dingen en daar word absoluut terecht misbruik van gemaakt. (ja terecht, want dan snappen ze tenminste dat er geen moer van klopt en gaat dat idiote idee richting prullenbak)quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.
Het lijkt me dat dat wel wat aangeeft.
Pardon? Begrijpend lezen is blijkbaar echt een probleem? Dat was 1 tot 3 kinderen van de 30 in een klas. Niet 1 van de 3...quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
<knip>
Eén derde is aan de ritalin.
<knip>
Voila, bigpharma zadelt onze kinderen op met hun gevaarlijke opiaatrotzooi.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.
oke 1 op 10 dan ... maar dat is nog steeds belachelijk. Ze willen zeker naar het 6 op 10 wat in Amerika speelt. geld geld geld is wat hun drijft, Niet het welzijn van onze kinderenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 03:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Pardon? Begrijpend lezen is blijkbaar echt een probleem? Dat was 1 tot 3 kinderen van de 30 in een klas. Niet 1 van de 3...
.. want anders krijg je de wind van voren van een stel omhooggevallen fok-flapdrollen. Maar je denkt het wel, toch.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:26 schreef Guncta het volgende:
Ik zal nooit zeggen dat er zwendel is op de mediicijnmarkt, maar elke arts heeft wel zo zijn voorkeuren.
Omdat de consument kiest voor slecht voedsel... dat is nog even wat anders.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
we worden niet meer ouder we zakken qua leeftijd door sterke afname van kwaliteit voedsel.
Veel 80-jarigen zijn nog gewoon actief.quote:Maar onder welke kwaliteit? Ik vind het bespottelijke dat we 80jarige die in coma zijn in leven houden.
Lulkoek.quote:Eén derde is aan de ritalin.
Beantwoord de vraag nu eens. Hoe komt het dat toen de mens natuurllijk voedsel tot zich nam en geen medicijnen 50 jaar oud was en nu 80 jaar niet bijzonder meer is? Welke verzwakking zie jij daarinquote:We zijn gewoon een zwak ras ...
Nu heb je het over het testen van medicijnen in derde wereldlanden. Dat is iets anders dan wat je eerst schreef en dat was dat ziektes worden verzonnen, zodat verslavende medicijnen kunnen worden gesleten, vaccinaties bedoeld zijn om mensen verslaafd te maken aan medicijnen, enz.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:43 schreef Lambiekje het volgende:
Dat doen ze wel en op een misdadige schaal. Afrikaantjes pesten. Hoe laag is de industrie. Heéél hééél laag.
Nee, ik heb goed contact met de farmaceutische wereld en spreek dus geregeld mensen die verstand van zaken hebben.quote:Jy zit in het wereldje en zal er alles aan doen om het niet een kwaad daglicht te stellen. Begrijpelijk maar wel verkeerd.
Dat geeft vooral iets aan over het effect dat dit soort regelingen heeft: de aanzuigende werking.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
Dat klopt .. maar dat wordt dus wel aangepraat. Als die light producten dit. Dieeten dat. En daarnaast er is geen (betaalbaar) alternatief.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat de consument kiest voor slecht voedsel... dat is nog even wat anders.
Daar heb ik het niet over ... ik heb het erover dat er zo veel medische gedoe wordt gedaan dat als een 80plusser in het ziekenhuis beland. Dat moet gewoon anders. Waarom zo idioot lang rekken...quote:[..]
Veel 80-jarigen zijn nog gewoon actief.
[..]
Ouder worden heeft niets met kwaliteit DNA te maken. We hebben alleen maar klachten, allergies en weet ik veel. We zijn gewoon een kreupel diersoort.quote:Lulkoek.
[..]
Beantwoord de vraag nu eens. Hoe komt het dat toen de mens natuurllijk voedsel tot zich nam en geen medicijnen 50 jaar oud was en nu 80 jaar niet bijzonder meer is? Welke verzwakking zie jij daarin
Tuurlijk wel. Lokale groenteboer, groenten afdeling van de supermarkt etc. Dan heb je al een stuk meer controle over wat er in je maaltijd gaat. Of zitten die ook al in een groots complot?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat klopt .. maar dat wordt dus wel aangepraat. Als die light producten dit. Dieeten dat. En daarnaast er is geen (betaalbaar) alternatief.
Pardon? Stel jij hier nu voor om mensen boven een bepaalde leeftijd niet meer (medisch) te helpen?quote:Daar heb ik het niet over ... ik heb het erover dat er zo veel medische gedoe wordt gedaan dat als een 80plusser in het ziekenhuis beland. Dat moet gewoon anders. Waarom zo idioot lang rekken...
onzinquote:Ouder worden heeft niets met kwaliteit DNA te maken. We hebben alleen maar klachten, allergies en weet ik veel. We zijn gewoon een kreupel diersoort.
quote:http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php[..]
Het komt steeds meer voor dat kinderen allergisch blijken te zijn voor melk. Koemelkallergie kan bij kinderen behoorlijke problemen veroorzaken, van ademhalingsproblemen tot en met extreem wild en druk gedrag.
[..]
Als het te erge ingrepen zijn. JAquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Lokale groenteboer, groenten afdeling van de supermarkt etc. Dan heb je al een stuk meer controle over wat er in je maaltijd gaat. Of zitten die ook al in een groots complot?
[..]
Pardon? Stel jij hier nu voor om mensen boven een bepaalde leeftijd niet meer (medisch) te helpen?
[..]
quote:onzin
Met kasplant achtige scenario's wordt het idd lastiger ja, maar als er gewoon een vooruitzicht is op herstel? Dat kan je gewoon als moord door niet handelen zienquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als het te erge ingrepen zijn. JA
Tenminste als je verder gaat als kasplant.
[..]
Waarom? Omdat het de kwaliteit van leven van mensen met een bepaalde aandoening verhoogt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
Is melk drinken niet gewoon het probleem van ADHD kinderen. Waarom idiote middelen als Ritalin.
[..]
Fijn, zijn we daar over uit.quote:
Dat lijkt mij een andere (maar zeker nuttige) discussie.quote:Daar heb ik het niet over ... ik heb het erover dat er zo veel medische gedoe wordt gedaan dat als een 80plusser in het ziekenhuis beland. Dat moet gewoon anders. Waarom zo idioot lang rekken...
Klachten had de mens ook al een paar honderd jaar geleden. Alleen ging men toen al snel dood bij het eerste zuchtje tegenwind.quote:Ouder worden heeft niets met kwaliteit DNA te maken. We hebben alleen maar klachten, allergies en weet ik veel. We zijn gewoon een kreupel diersoort.
Nou, dat is ook weer overdreven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:59 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat kan je gewoon als moord door niet handelen zien
Klopt, het was ook wat kort door de bocht. Komen nog veel aspecten qua praktische haalbaarheid en zo bij kijken. Maar iddquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat is ook weer overdreven.
Zou jij het leven van een 80 jarige met 2 jaar verlengen als de kosten in de miljoenen lopen? Ik zou zeggen van niet.
Daarnaast is de discussie "gaan we voor levenskwaliteit of levenskwantiteit" geen onzinnige discussie, integendeel. Het is wel een heel lastige discussie, want niemand wil vroeg dood... maar ook niemand wil een vervelend einde...
Hoe dan ook: hier niet aan de orde.
Zoals al vaker gezegd en ook al bewezen door de wetenschap: ADHD word je mee geboren en ontstaat niet ergens in je jeugd omdat je verkeerd voedsel naar binnen krijgt. oftewel:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
Is melk drinken niet gewoon het probleem van ADHD kinderen. Waarom idiote middelen als Ritalin.
[..]
true, maar het is wel een feit dat het nu veels te snel wordt voorgeschreven, en dat is niet eens omdat de farmacie zo loopt te pushen maar omdat de behandelaars een beetje lui en ongetraind zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:05 schreef Sora het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd en ook al bewezen door de wetenschap: ADHD word je mee geboren en ontstaat niet ergens in je jeugd omdat je verkeerd voedsel naar binnen krijgt. oftewel:
[ afbeelding ]
Dat wel, maar waarom zit dan nog altijd slechts 2% van de jongeren aan die medicatie volgens al eerder genoemde gegevens? Er word zo hard gebrult dat het te snel word voorgeschreven maar als je dan even gaat rekenen zie je dat het nog aardig overeenkomt met het natuurlijke percentage adhd'rs. Maar volgens de conspiracy nuts kloppen dat soort gegevens natuurlijk niet en zijn die gemanipuleerd door big pharmaquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:09 schreef Re het volgende:
[..]
true, maar het is wel een feit dat het nu veels te snel wordt voorgeschreven, en dat is niet eens omdat de farmacie zo loopt te pushen maar omdat de behandelaars een beetje lui en ongetraind zijn.
ik werk voor de big pharma trouwensquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:32 schreef Sora het volgende:
[..]
Dat wel, maar waarom zit dan nog altijd slechts 2% van de jongeren aan die medicatie volgens al eerder genoemde gegevens? Er word zo hard gebrult dat het te snel word voorgeschreven maar als je dan even gaat rekenen zie je dat het nog aardig overeenkomt met het natuurlijke percentage adhd'rs. Maar volgens de conspiracy nuts kloppen dat soort gegevens natuurlijk niet en zijn die gemanipuleerd door big pharma![]()
![]()
Oequote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:37 schreef Re het volgende:
[..]
ik werk voor de big pharma trouwensen ja het wordt gewoon te vaak en te snel voorgeschreven omdat men te snel een diagnose adhd stelt... dus ja las je adhd krijgt krijg je medicatie daarvoor...
Tjsa er zit zeker wat in. Door dit soort samenzweringsmalloten maar te laten leuteren zorg je ervoor dat het hele idee van misstanden in de farmaceutische industrie uberhaupt niet meer serieus genomen wordt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oe
* ATuin-hek vraagt zich af hoe lang het duurt voor de "de mods zitten ook in het complot!" post's komen.
och tegen conspiracy gasten valt niet op te discussieren, dus laat mij maar in het grote boze complot zitten en alle kinderen aan het vergif wensenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oe
* ATuin-hek vraagt zich af hoe lang het duurt voor de "de mods zitten ook in het complot!" post's komen.
Kloptquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:08 schreef Re het volgende:
[..]
och tegen conspiracy gasten valt niet op te discussieren, dus laat mij maar in het grote boze complot zitten en alle kinderen aan het vergif wensen
het bericht zelf is wel interessant natuurlijk maar ja de TS heeft het weer gekaapt dus dan is bij voorbaat de discussie al biased...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
KloptIs het dan mss een idee om dit draadje naar BNW te trappen?
Kom op zeg !!! het is JUIST voedsel gerelateerd. Dit is precies wat ik al dacht van een medicijnlobbiest. Treurig heel heel treurig.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:05 schreef Sora het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd en ook al bewezen door de wetenschap: ADHD word je mee geboren en ontstaat niet ergens in je jeugd omdat je verkeerd voedsel naar binnen krijgt. oftewel:
[ afbeelding ]
Kom maar op met de relevante wetenschappelijke publicaties om die claim te onderbouwen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kom op zeg !!! het is JUIST voedsel gerelateerd. Dit is precies wat ik al dacht van een medicijnlobbiest. Treurig heel heel treurig.
Dat is ook heel fout wat er in NL speelt. Dissidente kant van zaken mag niet behandeld worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:23 schreef Re het volgende:
[..]
het bericht zelf is wel interessant natuurlijk maar ja de TS heeft het weer gekaapt dus dan is bij voorbaat de discussie al biased...
Hoevaak hebben we jou nou al niet gevraagd om eens een poging te wagen om inhoudelijk te discussiëren? Het probleem is dat je deze verzoeken even zo vaak negeert.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is ook heel fout wat er in NL speelt. Dissidente kant van zaken mag niet behandeld worden.
Lambiekje: de vraag staat nog open...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:02 schreef DS4 het volgende:
Maar je antwoord gaat om de vraag heen: jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Logischerwijs zouden we nu dus veel EERDER dood moeten gaan. Echter, we blijven juist veel LANGER leven.
Hoe meen jij dat dat te rijmen is?
Gratis en doeltreffende oplossingen is geen optie voor de geldwolven. Typischquote:ADHD en voeding
Sinds de jaren zeventig van vorige eeuw is men in wetenschappelijke kringen beginnen denken aan een verband tussen voeding en leer-en gedragsstoornissen. Volgens de westerse visie wordt voeding in dit verband uitsluitend materialistisch en analytisch benaderd.
Deze onderzoeken onderzochten zowel de negatieve als de positieve invloed van voedsel.
Negatieve invloed van voedsel
· De eerste onderzoeker was de allergoloog Benjamin Feingold die in 1973 het verband ontdekte met voedingsallergieën veroorzaakt door suiker, hoge doses vitamines en chemische additieven.
· In 1979 bewees een onderzoek in een jeugdgevangenis in Chessepeak, Virginia, v.s. een verband tussen suiker en frisdrank en asociaal gedrag. Na uitschakeling van deze producten was er na drie maanden een vermindering van 45% van het asociale gedrag. En na een jaar een vermindering van 77%.
In hetzelfde jaar constateerde Saul Miller een verslechtering van technische leesvaardigheid onder invloed van suiker, honing, chocola en banaan.
In 1987 ontwierp Ben Feingold het Feingolddieet. Hij ontdekte dat ADHD-kinderen een overgevoeligheid vertoonden voor salicylaat, een bestanddeel van aspirine. Deze stof zit ook in een aantal voedingsmiddelen die in zijn dieet werden geschrapt: wortelen, broccoli, citrusfruit, appel, pruim, tomaat, paprika, peper, spinazie, kerry, dille, kurkuma, drop en pepermuntjes. Door het dieet werd de helft van de kinderen beter.
Andere onderzoeken gingen in de richting van conserveermiddelen als tartrazine (E 102) en benzoëzuur (E 210) die in chocola en vleeswaren terug te vinden zijn en van smaak- en kleurstoffen (in snoep en zalm). De toestand van ADHD-kinderen verbeterde na het weglaten van die stoffen.
Ook cafeïne (in koffie, thee, cola en pure chocola) blijkt ADHD te verergeren.
Een onderzoek aan de universiteit van Yale in 1990 wees uit dat suiker angst, irritatie, hyperactiviteit, agressie en concentratiegebrek verhoogt.
In een Nederlands onderzoek van het Onderzoekscentrum voor hyperactiviteit en ADHD (2003) besloot Lidy Pelsser dat voeding een sterke invloed heeft op het gedrag van kinderen. In het oriënterend onderzoek kregen veertig kinderen met ADHD tussen drie en zeven jaar enkele weken het ‘fewfood dieet’. Alle allergieopwekkende bestanddelen en medicijnen werden weggelaten. Het dieet bestond uit onbeperkt gebruik van kalkoen, rijst, sla en peer. Aangevuld met tarwe, maïs, appel en honing. Alle andere voeding werd verboden. Na enkele weken had 60% geen gedragsproblemen meer.
Positieve invloed van voedsel
In 1984 bewees een Amerikaans onderzoek dat gedrag en leerproblemen verbeteren met een dieet van volle granen en biologische groenten en peulvruchten.
Diverse studies ontdekten dat magnesium, kalk en kalium de hersenactiviteit positief beïnvloeden.
Daarna volgde de ontdekking van de rol van het vitamine-B complex (o.a. B1) en de werking van het zenuwstelsel. Dit vitamine gaat door raffinage van granen verloren. Door het gebruik van volle granen bleek het zenuwstelsel beter te functioneren.
Later ging men het zoeken in een gebrek aan essentiële vetzuren die via de voeding moeten aangebracht worden, willen we het zenuwstelsel goed laten functioneren. De Durham-studie in de V.S. wees in 2004 uit dat de meervoudig onverzadigde omega-3 en omega-6 vetzuren (o.a. aanwezig in visolie) concentratie en leervaardigheid verhogen. Een studie van 2006 wijst op het positieve effect van deze vetzuren en micronutriënten, waardoor 40 tot 50% van de ADHD-symptomen verminderde.
Door hun te beperkte visie op zowel de mens als voeding zijn deze wetenschappelijke onderzoeken een soort blindemannetje spelen, waarbij men eerder toevallig dan systematisch oorzaken en verbanden ontdekt. Daarnaast vormen de wetenschappers die het verband tussen voeding en ADHD willen aantonen een kleine minderheid die vaak door hun collega’s en daardoor ook door de subsidiërende overheid niet ernstig worden genomen. Bovendien druisen de meeste bevindingen in tegen de belangen van multinationale voedingsindustrieën, zodat die er ook niet happig op zijn om zulke onderzoeken te financieren als die niet in hun kraam passen.
Ah de Nederlandse vereniging van macromalloten. Ga je nou nog inhoudelijk discussiëren of blijf je linkjes spammen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gratis en doeltreffende oplossingen is geen optie voor de geldwolven. Typisch
ik reageer inhoudelijk, gast!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah de Nederlandse vereniging van macromalloten. Ga je nou nog inhoudelijk discussiëren of blijf je linkjes spammen?
Nee je copy paste een linkje van een websiteje van macrobioten. Vervolgens druk je hun mening vet om dit als 'feit' te poneren.quote:
Melk en ADHD is toch echt een serieuze link. Dat jullie Ritalin-junkies dat niét willen zien maakt het nog niet minder waar.quote:Recent Study on Milk and ADHD
Changes in our diets can be used as a treatment intervention for ADHD. And according to a recent study from Norway, it seems that at least a sub-group of children with ADHD have a particular type of protein imbalance that may be contributing to a child’s ADHD symptoms, or may be causing that child’s ADHD problem entirely.
Het is kennelijk lastig voor je, deze totaal niet ingewikkelde inhoudelijke vraag...quote:
Kom nou eens uit je binaire wereldje mafkees. Hoevaak hebben mensen hier nou al aangegeven dat een beetje kritisch houding prima is, dat medicijnen slikken voor zover mogelijk vermeden moet worden, MAAR dat het niet per definitie zinloos is? Ik snap dat een genuanceerdere beeld van de complexiteit van de wereld lastig voor je is, maar probeer het eens.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Melk en ADHD is toch echt een serieuze link. Dat jullie Ritalin-junkies dat niét willen zien maakt het nog niet minder waar.
De kwaliteit is niet beter. De mens is minder gezond dan voor WO2. Dat is zonder meer duidelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is kennelijk lastig voor je, deze totaal niet ingewikkelde inhoudelijke vraag...
Kom op: doe je best!
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kom nou eens uit je binaire wereldje mafkees. Hoevaak hebben mensen hier nou al aangegeven dat een beetje kritisch houding prima is, dat medicijnen slikken voor zover mogelijk vermeden moet worden, MAAR dat het niet per definitie zinloos is? Ik snap dat een genuanceerdere beeld van de complexiteit van de wereld lastig voor je is, maar probeer het eens.
flikker toch op met je statements dat medicatie zinloos isquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.
Eigenlijk is de gehele industrie ZIEK in zijn hoofd.
Ik snap niet dat men zo graag medicatie wil. Mensen zo ongelovelijk onwetend. Onderwijs heeft ze werk goed gedaan als verstomming van de intelligentie van mensen.
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
De kwaliteit is niet beter. De mens is minder gezond dan voor WO2. Dat is zonder meer duidelijk.
Alle medicatie zinloos? Right... wat een onzin weer. Ben benieuwd of je ook zo piept als je een keer door een besmette teek gebeten wordt...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.
Eigenlijk is de gehele industrie ZIEK in zijn hoofd.
Ik snap niet dat men zo graag medicatie wil. Mensen zo ongelovelijk onwetend. Onderwijs heeft ze werk goed gedaan als verstomming van de intelligentie van mensen.
Erger nog, ik zat hier op m'n school de administratie en planning voor de komende week te doen en m'n lessen voor de herkansers voor te bereiden. Toeval, 1 daarvan is ADHD'r, begon dit jaar zonder ritalin en scoorde d-r-a-m-a-t-i-s-c-h laag al was het wel duidelijk dat het een intelligente jongen was, halverwege het jaar begonnen met dextro en heeft toen in een half jaar tijd de boel alsnog voldoende op een rijtje gekregen zodat hij nu een her heeft. En dat bij 5/6 VWO in een jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef ShadyLane het volgende:
Ik krijg de indruk dat Ritalin nog lang niet vaak genoeg wordt voorgeschreven. Het is verdorie dertig graden en jullie blijven maar als dollemannen aan het drammen.
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
flikker toch op met je statements dat medicatie zinloos isZeg dat lekker tegen mijn moeder die Myastenia Gravis heeft... ophorken met je gebral en nutteloze bijdragen aan deze wereld
Lambiekje...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).
Ik herhaal gewoon:
Jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Logischerwijs zouden we nu dus veel EERDER dood moeten gaan. Echter, we blijven juist veel LANGER leven.
Kom dan is met wat objectieve, goed uitgewerkte onderzoeken die aantonen dat ADHD onzin is. Wat je tot nu toe doet is nog selectiever details opzoeken dan Micheal Moore ooit deed en die dan vervolgens als feiten presenteren.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:51 schreef Re het volgende:
[..]
en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...
Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..
die kregen meer straf in de klas
tegenwoordig denken leraren niet meer na
ze geven geen straf meer maar zeggen ja die is zo!
kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
handig kost een cent maar dan heb je ook wat
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
Ben ik met je eens helemaal!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.
Ik heb in het begin van de topic gesteld dat ~90% van de medicatie onzin is. Wat ik bij die ene reacties vergeten bij te plaatsen was, was het feit dat het om fake-aandoeningen gaat. Dus in dat opzicht was ik wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ben ik met je eens helemaal!
Er zijn vast kinderen en volwassen die echt adhd hebben
maar niet alles dat reageert op kleurstof en smaakstof en vage hormonen in de voeding....
denk dat men eens echt moeite moet doen om te ontdekken waarom er teveel kinderen zg adhd hebben
Ik kan zelf totaal niet tegen koffie...wordt ik heel nerveus van en dan krijg ik het erg benauwd lijkt op hyperventilatie
merkloze artikelen idem...moet echt oppassen hiermee dus de meeste merk artikelen
vaak duurder gaan prima..maar bij de aldi hoef ik niet te shoppen helaas...
Een corrigerende tik moet.! Rouvoet met zijn normen en waarden heeft het helemaal verknalt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..
die kregen meer straf in de klas
tegenwoordig denken leraren niet meer na
ze geven geen straf meer maar zeggen ja die is zo!
kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
handig kost een cent maar dan heb je ook wat
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
er valt veel geld te verdienen aan de domheid/onjuiste voorlichting/onwetendheid van mensen en dat is kwalijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.
Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.
Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.quote:Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven.
Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?quote:Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Lambiekje, ik begrijp dat het vervelend is om deze vraag te beantwoorden (aangezien in het niet goed kunnen beantwoorden opgesloten zit dat jij volledig ongelijk hebt), maar denk niet dat ik jou hiermee niet om je oren zal blijven slaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).
Ik herhaal gewoon:
Jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.
Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven. Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.
[..]
Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.
[..]
Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?
Erm.. neequote:Op zondag 27 juli 2008 02:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.
No offense maar ik vind hem toch vaak interessant topics maken! Steek je nog eens iets van op, ipv veilig achter je pc te leuren met allerlei nonsens is het soms ook tijd voor de wat dieperliggende oorzaken en gevolgen in het leven.
Toch?
Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.quote:Op zondag 27 juli 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi, gepasteuriseerd ik weet nog dat men er mee begon, de melk was lang zo lekker niet meer en sinds die tijd hoorde je ineens dat men er allergisch voor bleek te zijn.
Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen! Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri. Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Alle goedkope zooi, waar tegenwoordig bijna iedereen wel aan moet door die dure euro, is niet goed! Dat is van slechtere kwaliteit nml.
Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben. De grond is leeg, er zit weinig in, wat nog wat oplevert aan ons voedsel. Plus nog alle antibiotica die men de dieren voert en hormonen en kijk aan de bevolking wordt zo vet als een slak! mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijnDus wat is het dan wel?
Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
Dat is Donald Duck-praat. Het is common knowledge dat katten GEEN melk mogen.quote:Op zondag 27 juli 2008 09:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.
quote:Mogen katten melk drinken?
Van meer dan 50 ml melk per dag kunnen katten diarree krijgen. Dat geldt ook voor andere melkprodukten, zoals yoghurt en slagroom. Geef daarom liever speciale kattenmelk of gewoon kraanwater. Dat een kat melk zou moeten drinken komt meer door stripverhalen zoals de Donald Duck. Echt nodig is het dus niet.
quote:Voeding
Geef uw kat iedere dag een goede en afwisselende voeding. Katten hebben veel behoefte aan vlees. Maar katten hebben ook behoefte aan brokjes om hun tanden te verzorgen en gezond te houden. Een goed voederpatroon is bijvoorbeeld de kat 's ochtends brokjes te geven en 's avonds vlees of vis. Het is belangrijk dat uw kat iedere dag vers water krijgt. Verse melk is af te raden. Bij de meeste katten werkt dit laxerend. Het is beter om gesteriliseerde koffieroom of slagroom te geven. In de winkel kunt u tegenwoordig ook speciale melk kopen voor katten.
Maar jy vindt dat ons voedsel evenwichtig is?!quote:Op zondag 27 juli 2008 03:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm.. neeAls je er zo zeker van bent, kan jij dan zijn claims onderbouwen?
Kijk, en dat vind ik nu ook. Het zijn de ouders.quote:ADHD
Westers gezien (in de gangbare geneeskunde -de allopathie-) heeft men verschillende verklaringen voor ADHD en deze afwijking wordt behandeld met allerlei soorten therapieën variërend van gesprekstherapie tot medicatie en van gezinsbenadering tot ontspanningsoefeningen.
Maar we vergeten een belangrijk punt: wat is feitelijk DE oorzaak?
De oorzaak en de schuldige van al deze “in mooie termen en afkortingen” beschreven aandoeningen en afwijkingen zijn wij, de ouders, de opvoeders van het ADHD-kind!
Vanuit het oogpunt van de natuurgeneeswijze speelt de voeding een belangrijke rol. Misschien wel de belangrijkste!
Voor de acupuncturist heeft het denken een relatie met de darmen. Darmen vervuild door slechte/verkeerde voeding veroorzaken de stoornis in het denken.
[,]
Bij ADHD moet u als ouder/opvoeder allereerst kijken naar de voeding van het kind. Vaak, al te vaak krijgen de kinderen te veel suiker in de vorm van snoepgoed, chocolade, limonade, ijsjes en taartjes toegediend. Ouders hebben geen tijd meer om een volkoren boterham met gezond broodbeleg en een bekertje vruchtensap of kruidenthee klaar te maken zodat het kind dat kan eten tijdens de pauze op school. De kinderen worden liever “zoet” gehouden met geld om iets “lekkers” te kopen of het trommeltje wordt volgestopt met allerlei soorten nepprodukten!
En dat is ook het kromme waar ikquote:Help me mensen..... ik snap het niet meer: de Inspectie der Geneesmiddelen maakt zich ernstig zorgen over enkele simpele kruiden en homeopathische middelen, terwijl in elke supermarkt de rekken gewoon vol staan met stimulerende middelen, die enkele malen sterker zijn dan 'normale' koffie. Men maakt zich druk over drugs op school, terwijl kinderen gewoon dagelijks volgepompt kunnen worden (en dit blijkbaar ook doen, met medeweten van de ouders) met allerlei soorten verslavende middelen die wij als 'opvoeders' zelf gebruiken (koffie, energiedrankjes) en op het eiland gewoon verkocht worden. We zijn bezig met een soort struisvogelpolitiek van de hoogste graad.
ahhh terug naar de jaren 60 en de refrigerator momsquote:Op zondag 27 juli 2008 11:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk, en dat vind ik nu ook. Het zijn de ouders.
[..]
quote:FDA Directs ADHD Drug Manufacturers to Notify Patients about Cardiovascular Adverse Events and Psychiatric Adverse Events
The U.S. Food and Drug Administration (FDA) today directed the manufacturers of all drug products approved for the treatment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) to develop Patient Medication Guides to alert patients to possible cardiovascular risks and risks of adverse psychiatric symptoms associated with the medicines, and to advise them of precautions that can be taken.Ritalin (methylphenidate hydrochloride) Tablets Ritalin SR (methylphenidate hydrochloride) Sustained-Release Tablets Ritalin LA (methylphenidate hydrochloride) Extended-Release Capsules
quote:ADHD-kinderen worden gebruikt voor medisch experiment
Het gebruik van het stof Ritalin, dat met name wordt gegeven aan kinderen en jongeren met de diagnose ADHD, is in Denemarken gestegen met meer dan 900% sinds 1997. Maar experts vinden dit bloedlink, aangezien de lange termijn effecten niet bekend zijn. In de VS wordt Ritalin ervan verdacht de oorzaak te zijn van sterfgevallen onder kinderen en jongeren. Canada heeft het gebruik van Ritalin geheel stopgezet vanwege de onzekerheid rondom sterfgevallen onder jongeren die Ritalin kregen. Deense pyschiaters wegen deze onzekerheden af tegen de voordelen en vinden de voordelen te belangrijk. "Kleinere" bijwerkingen zoals slaapproblemen, gebrek aan eetlust en depressiviteit worden al geaccepteerd. Een aantal Deense psychologen zijn het hier niet mee eens, hieronder Peter la Cour van Center voor onderzoek rondom Bestaan en maatschappij aan het Universiteit van Kopenhagen. Hij noemt het grootschalig voorschrijven van Ritalin een onverantwoord medisch experiment. In Zweden woedt een heftige strijd om het medicijn; sommige Zweedse artsen en psychiaters zijn het eens met de Deense psychiaters; andere, hieronder neurologen, zijn erg kritisch: Ritalin verandert de persoonlijkheid net als cocaïne en zorgt ervoor dat de hersenen uit balans raken. De gevolgen voor kinderen in de groet zijn niet te overzien. Daarnaast wordt gesteld dat ADHD in wezen wetenschappelijk gezien (nog) geen ziekte is en daarom ook (nog) niet met medicijnen bestreden zou mogen worden.
In Denemarken wordt in Børn & Unge, vaktijdschrift voor pedagogen, vastgesteld dat Ritalin op een aantal punten twijfelachtig is:
* de lange termijn werkingen zijn niet bekend; wel is bekend dat Ritalin de persoonlijkheid verandert
* er zijn verdacht veel sterfgevallen onder kinderen en jongeren die Ritalin kregen
* Ritalin beïnvloedt bloeddruk en hartspierfunctie; hiervoor moet het kind geregeld voor contrôle
* Ritalin maakt depressief, dat is bekend; dit wordt als "acceptabele bijwerking" gezien, maar nu zeer ter discussie gesteld - is dat wel acceptabel?
* Vaak wordt Ritalin gegeven omdat de omgeving een rustiger kind wil! De vraag is of dat verantwoord is.
* Ritalin wordt grootschalig gegeven, ongeacht alle onzekerheden.
Bron:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/08/23/101532.htm
En dat is gewoon de beste en simpelste oplossing. Voedsel.quote:Dieet werkt bij ADHD
"ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn", aldus drs. Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven in de e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding. Deze wetenschappelijk onderzoeker boekt goede resultaten met een dieet bij kinderen met ADHD. Zet kinderen met ADHD 5 weken lang op een speciaal dieet en bij circa 60% verbetert het gedrag. `De gedragsverbetering is zo groot, dat er zowel thuis als op school geen sprake meer is van ADHD', vertelt Pelsser in de nieuwsbrief. `Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben.' Het klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn, maar een wetenschappelijke publicatie staat garant voor de kwaliteit van haar onderzoek. Het zogenoemde eliminatiedieet bestaat onder meer uit rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap, bepaald snoepgoed en tussendoortjes. De ADHD-ers waarbij dit dieet werkt, zijn niet gedoemd om dit beperkte dieet levenslang te volgen. Pelsser: `Bij die kinderen gaan we vervolgens uitzoeken op welke voedingsmiddelen ze reageren. Als het gedrag goed blijft, mogen ze het betreffende voedingsmiddel blijven eten.' Gemiddeld blijken 5 verschillende voedingsmiddelen de boosdoeners. En bij ieder kind zijn dat andere. Frappant genoeg gaat het niet mis bij suiker en kleurstoffen, zoals misschien veel mensen denken. Pelsser: `Bij de een gaat het bijvoorbeeld om druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, bij een ander om vanille, smaakversterkers en vis.' Pelsser denkt dat ADHD in een deel van de gevallen wordt veroorzaakt door een overgevoeligheidsreactie: `Net zoals astma en eczeem uitgelokt kunnen worden door triggers als pollen, huisdieren en huisstofmijt. Het doelorgaan is bij eczeem de huid en bij astma de luchtwegen. Waarom zouden bij ADHD niet de hersenen het doelorgaan kunnen zijn en bepaalde voedingsmiddelen de trigger?'
www.nieuwsoverkindervoeding.nl
waarom ?quote:Op zondag 27 juli 2008 11:38 schreef Re het volgende:
[..]
ahhh terug naar de jaren 60 en de refrigerator moms
Ik blijf het gewoon vragen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Ik herhaal gewoon:
Katten mogen gewoon geen gewone melk (hoewel sommigen er prima tegen kunnen). Daarom is er ook kattenmelk in de handel.quote:Op zondag 27 juli 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Nee, er is iets mis met jouw redenatie. Katten zijn geen mensen. Jij eet toch ook geen kittekat?quote:Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi,
Voedsel wordt steeds efficiënter geproduceerd. Zodat je meer volume krijgt. Dat gaat ten koste van de smaak, maar het wordt daarmee niet meteen ongezond.quote:Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen!
Er is echt niets mis met aspartaam, tenzij je het in hele hoge doseringen tot je neemt. Maar dan is het water in de frisdrank ook al zo'n beetje dodelijk... dus waar hebben we het over?quote:Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri.
Psychisch? Allergie? Who knowes? Maar aspartaam is veilig. Dat is echt vaak genoeg onderzocht.quote:Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Met een normaal voedingspartoon (dus niet leven op bier en chips, maar gewoon normaal brood + beleg en 1x per dag warm eten, bestaand uit aardappels vlees en groete + tussendoor fruit) krijg je ruim voldoende vitamines binnen. Aldus het voedingscentrum:quote:Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben.
Huh?quote:zo vet als een slak!
Deels aanleg, maar iemand die dik is, eet in de meeste gevallen gewoon teveel en beweegt te weinig. En ja, sommige mensen komen weg met dat eetpatroon en blijven slank. Zo zijn er ook mensen die roken als een ketter en geen longkanker krijgen. Dat wil niet zeggen dat roken niet leidt tot (een verhoogde kans op) longkanker.quote:mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijnDus wat is het dan wel?
Goede voeding is enorm belangrijk. Slechte voeding vergroot de kans op allerhande ziekten. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand die gezond eet ook ziek kan worden en dat als je eenmaal een ziekte hebt het niet zo is dat gezond eten dan ook meteen tot genezing leidt. Daarnaast is de therapietrouw van een pilletje eens per 24 uur vaak beter dan een ingewikkeld dieet...quote:Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
We worden misschien wel ouder maar wel zwakker, allergischer. We maken ook steeds later kinderen. Wat weer zwakkere mensen opleverd. We maken ons zelf zwak. En dat laten we ook nog toe dat geestelijk gehandicapten kinderen mogen maken. We werken ons zelf ten gronde. Ons sperma is al gehalveerd. We zijn gewoon SLECHT bezig en de industrie wordt geloofd. Hoe stom is men ?!quote:Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon vragen...
Lambiekje, ik begrijp dat het vervelend is om deze vraag te beantwoorden (aangezien in het niet goed kunnen beantwoorden opgesloten zit dat jij volledig ongelijk hebt), maar denk niet dat ik jou hiermee niet om je oren zal blijven slaan.
Ik vind het ook goed als je zegt: "ok, jouw constatering gaat volledig in tegen wat ik schreef en omdat jouw constatering feitelijk juist is, heb ik kennelijk ongelijk". Doe ik niet moeilijk over.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 27 juli 2008 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar jy vindt dat ons voedsel evenwichtig is?!
Nog afgezien van het feit dat je je claims overt zwakker worden niet onderbouwt: hier ging de vraag niet om.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:14 schreef Lambiekje het volgende:
We worden misschien wel ouder maar wel zwakker, allergischer. We maken ook steeds later kinderen. Wat weer zwakkere mensen opleverd. We maken ons zelf zwak. En dat laten we ook nog toe dat geestelijk gehandicapten kinderen mogen maken. We werken ons zelf ten gronde. Ons sperma is al gehalveerd. We zijn gewoon SLECHT bezig en de industrie wordt geloofd. Hoe stom is men ?!
De stijging in leeftijdstoename is afgenomen (tot aan 2050 verwacht het CBS een toename). Maar er is nog steeds een stijging. Je verzint dus dat we minder oud worden. Anders gezegd: je bent weer keihard op je duim aan het zuigen. Als er al een afname van levensverwachting aan komt, dan zal dat vooral te maken hebben met welvaartsziektes, die samenhangen met het feit dat de wortel als tussendoortje is ingeruild voor chips. Dat heeft dus niets met aspartaam te maken, laat staan met medicijnen.quote:Maar de laatste generatie met overmatig gebruik van aspartaam, medicijn en andere rotzooi worden we MINDER oud.
Dat kunnen wij ook niet. Maar wij nemen astma, adhd, kortlontje, aggressie, acne en allergie op de koop toe.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Katten mogen gewoon geen gewone melk (hoewel sommigen er prima tegen kunnen). Daarom is er ook kattenmelk in de handel.
Heeft gewoon te maken met het feit dat ze koeienmelk niet kunnen verdragen en niets met de productie/toevoegingen.
[..]
Zijn wij koeien dan?!quote:Nee, er is iets mis met jouw redenatie. Katten zijn geen mensen. Jij eet toch ook geen kittekat?
[..]
QUE? Efficienter. We hebben nog nooit op z'n extreme schaal ons eten verknalt en verknoeid.quote:Voedsel wordt steeds efficiënter geproduceerd. Zodat je meer volume krijgt. Dat gaat ten koste van de smaak, maar het wordt daarmee niet meteen ongezond.
[..]
Nee vast !! Onderzoek na onderzoek toont aan dat het rattegif is !? Het is ook niets voor niets gedeponeert als chemisch wapen.quote:Er is echt niets mis met aspartaam, tenzij je het in hele hoge doseringen tot je neemt. Maar dan is het water in de frisdrank ook al zo'n beetje dodelijk... dus waar hebben we het over?
[..]
Psychisch? Allergie? Who knowes? Maar aspartaam is veilig. Dat is echt vaak genoeg onderzocht.
[..]
De lijst van klachten is niet misselijk. Als er ook maar een fractie waar is waar is dan haalt het de propagandapraat van Monsanto geen stand.quote:According to research conducted by Dr. H.J. Roberts, a diabetes specialist, a member of the ADA, and an authority on artificial sweeteners, aspartame:1) Leads to the precipitation of clinical diabetes. 2) Causes poorer diabetic control in diabetics on insulin or oral drugs. 3) Leads to the aggravation of diabetic complications such as retinopathy, cataracts, neuropathy and gastroparesis. 4) Causes convulsions.
http://www.naturalnews.com/aspartame.html
Dat neemt niet weg dat ons eten beroerd is.quote:Met een normaal voedingspartoon (dus niet leven op bier en chips, maar gewoon normaal brood + beleg en 1x per dag warm eten, bestaand uit aardappels vlees en groete + tussendoor fruit) krijg je ruim voldoende vitamines binnen. Aldus het voedingscentrum:
In het algemeen geldt: wie voldoende eet uit de vakken van de Schijf van Vijf, krijgt voldoende vitamines en mineralen binnen.
[..]
Huh?![]()
[..]
Deels aanleg, maar iemand die dik is, eet in de meeste gevallen gewoon teveel en beweegt te weinig. En ja, sommige mensen komen weg met dat eetpatroon en blijven slank. Zo zijn er ook mensen die roken als een ketter en geen longkanker krijgen. Dat wil niet zeggen dat roken niet leidt tot (een verhoogde kans op) longkanker.
Een pilletje beter ... echt het is zo OVERDUIDELIJK dat je in het bigpharm-wereldje vertoeft. Wat een subjectiviteit en eezijdigheid.quote:[..]
Goede voeding is enorm belangrijk. Slechte voeding vergroot de kans op allerhande ziekten. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand die gezond eet ook ziek kan worden en dat als je eenmaal een ziekte hebt het niet zo is dat gezond eten dan ook meteen tot genezing leidt. Daarnaast is de therapietrouw van een pilletje eens per 24 uur vaak beter dan een ingewikkeld dieet...
Goh... gek he? Medicijnen zijn niet perfect.quote:
Natuur namaken lukt nog niet echt goed...quote:Op zondag 27 juli 2008 12:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goh... gek he? Medicijnen zijn niet perfect.
Zoals al 1048921034872836749821675487215683475328764 x gezegd, ADHD is een stoornis waarbij de 2 hersenhelften niet goed samenwerken, daar word je mee geboren en kan je dus niet genezen. Als er een vorm voedsel is die de nodige stoffen aanmaakt zodat de 2 helften weer beter samenwerken was, dan gebruikte iedereen dat allang achterlijke bosmongool. En nu snel terug naar BNW.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat is gewoon de beste en simpelste oplossing. Voedsel.
Dat is precies wat bigpharma ons wil onthouden, zelf nadenken.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:55 schreef Sora het volgende:
[..]
Zoals al 1048921034872836749821675487215683475328764 x gezegd, ADHD is een stoornis waarbij de 2 hersenhelften niet goed samenwerken, daar word je mee geboren en kan je dus niet genezen. Als er een vorm voedsel is die de nodige stoffen aanmaakt zodat de 2 helften weer beter samenwerken was, dan gebruikte iedereen dat allang achterlijke bosmongool. En nu snel terug naar BNW.
Je lult dus echt uit je nek.quote:http://www.syntyche.nl/ADHD.html
De precieze oorzaak van ADHD is nog steeds niet vastgesteld. Waarschijnlijk is het een combinatie van genetische en neurofysiologische afwijkingen zegt de wetenschap.
En dat is het .. wat een gevaarlijke onzinnigheid schotelen we onze kinderen voor.quote:De ondertussen achter ons liggende Pokémonrage was daar weer een typisch voorbeeld van. Als je er als kind niet aan meedoet, ben je een vreemde eend in de bijt en lig je er meestal ook gelijk uit. Bovendien veroorzaakt het bij sommige kinderen bijna criminele gedragingen.
Maar dit negatieve neveneffect geldt voor meerdere kinderprogramma's. Soms zijn het uitstekende babysitters, oppassers, etc, met zo nu en dan hele leuke en interessante tekenfilms en programma's. Maar als je kritisch gaat kijken naar allerlei andere kinderprogramma's, dan hoor je niet zelden een taalgebruik, dat onder de grofste zeelui niet voorkomt en je ziet dingen gebeuren, die enkel en alleen aan zeer ernstige psychopaten zijn toe te schrijven. Het is allemaal getekend,dus geen probleem, zeggen veel mensen.
Dat is onjuist. Alleen moet je zuivel niet in te grote hoeveelheden nemen.quote:
Vergeleek ik de mensen met koeien? Nee.quote:Zijn wij koeien dan?!
Dan maar even met betrouwbare bron.quote:QUE? Efficienter. We hebben nog nooit op z'n extreme schaal ons eten verknalt en verknoeid.
Overgefok heeft tot geleidt dat er veelste weinig vitamines en mineralen in de groente en fruit zit.
En nu vergelijk jij mensen met ratten. Sterk...quote:Nee vast !! Onderzoek na onderzoek toont aan dat het rattegif is !?
Bewijs?quote:85% van alle lichamelijk klachten is terug te herleiden tot aspartaam.
De genoemde bijwerkingen zijn extreem divers, maar geen enkele bijwerking werd significant vaak genoemd. Als ik een groep pillen geef met alleen maar aardappelzetmeel krijg ik vanzelf deze lijst, mits ik de groep groot genoeg maak. Immers, alle dingen die mensen meemaken worden dan ineens gekoppeld aan het placebo...quote:De lijst van klachten is niet misselijk.
Ik geloof onmiddellijk dat jij beroerd eten tot je neemt.quote:Dat neemt niet weg dat ons eten beroerd is.
Dat stond er niet, kennelijk is lezen erg moeilijk voor je (dat verklaart dat jij allerhande vreemde conclusies trekt). Er stond dat de therapietrouw beter is.quote:Een pilletje beter ... echt het is zo OVERDUIDELIJK dat je in het bigpharm-wereldje vertoeft. Wat een subjectiviteit en eezijdigheid.
Ach, ik kan onderbouwen op zo'n manier dat het niet in gaat tegen feiten, ik hoef niet te liegen over feiten en ik kan betrouwbare bronnen geven die mijn verhaal bevestigen.quote:Kijk eens wat verder dan de nonsense-folders van BigPharma die je vrouw meeneemt. Het is klinkklare bullshit.
Lambiekje? Reactie graag...quote:Op zondag 27 juli 2008 12:43 schreef DS4 het volgende:
Dat gezegd hebbende: we worden dus wel OUDER, terwijl we volgens jou massaal GIF innemen. Dat klopt niet, dat rijmt niet.
Verklaar het of geef je ongelijk toe. Er zijn maar twee smaken in dezen.
ik heb al lang antwoord gegeven op de vraag .quote:
Jy deed met katten ...quote:Op zondag 27 juli 2008 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Alleen moet je zuivel niet in te grote hoeveelheden nemen.
[..]
Vergeleek ik de mensen met koeien? Nee.
[..]
dat is juist onbetrouwbaar. Doorspekt met prietpraat van de industrie.quote:Dan maar even met betrouwbare bron.
[..]
in gevaarlijke onzin van BigPharma zeker.quote:En nu vergelijk jij mensen met ratten. Sterk...
[..]
Bewijs?
[..]
De genoemde bijwerkingen zijn extreem divers, maar geen enkele bijwerking werd significant vaak genoemd. Als ik een groep pillen geef met alleen maar aardappelzetmeel krijg ik vanzelf deze lijst, mits ik de groep groot genoeg maak. Immers, alle dingen die mensen meemaken worden dan ineens gekoppeld aan het placebo...
Het gaat dus niet om de lengte van de lijst (die zegt alleen maar iets over het aantal geteste mensen en dus weet je met een lange lijst dat er zeer zorgvuldig is getest), maar om de frequentie van bepaalde klachten.
Dat zou je weten als JIJ EENS EEN KEER JEZELF IN LEEST!
[..]
Mensen zijn dom en worden dom klaargestoomd op school. Zelf nadenken kan men niet meer.quote:Ik geloof onmiddellijk dat jij beroerd eten tot je neemt.
[..]
Dat stond er niet, kennelijk is lezen erg moeilijk voor je (dat verklaart dat jij allerhande vreemde conclusies trekt). Er stond dat de therapietrouw beter is.
Waarom is dat van belang? Nou, als je mensen etensvoorschriften meegeeft en ze zijn niet in staat om zich daar aan te houden, dan helpen die voorschriften niet. Dan is het beter om een pilletje te geven dat wel wordt ingenomen.
Klopt. Maar de oorsprong ligt in foute voorlichting en prodcuten van de industrie. Misleiding.quote:Natuurlijk is het beter als mensen gezond eten. Maar kijk om je heen: dat doen velen niet.
[..]
Vraagje, Waarom heb je zo veel fiducie een misdadige industrie?!quote:Ach, ik kan onderbouwen op zo'n manier dat het niet in gaat tegen feiten, ik hoef niet te liegen over feiten en ik kan betrouwbare bronnen geven die mijn verhaal bevestigen.
Als jij eens op één van die punten een voldoende ging scoren, dan zou het al zoveel beter gaan.
Nee, je hebt zelfs gelogen over het feit dat mensen ouder worden (je stelde dat mensen nu ineens minder oud werden), om daar aan te hangen dat die ontwikkeling past bij jouw stelling dat we gif innemen.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:32 schreef Lambiekje het volgende:
ik heb al lang antwoord gegeven op de vraag .
Ik stel dat we zwakker worden door het gif (en niet doodgaan). Want dan snijden bigpharam in hun vingers .We moeten chronisch afhankelijk worden van ze.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je hebt zelfs gelogen over het feit dat mensen ouder worden (je stelde dat mensen nu ineens minder oud werden), om daar aan te hangen dat die ontwikkeling past bij jouw stelling dat we gif innemen.
Dat is dus onwaar.
We worden wel ouder en dat gaat linea recta in tegen jouw stelling dat we gif innemen. De voorlopige conclusie is dus dat jij ongelijk hebt, of er een tweede ontwikkeling is die we nu nog niet meegenomen hebben. Het is aan jou om die tweede ontwikkeling te noemen... als jou dat niet lukt blijft staan:
Lambiekje heeft onzin verkocht.
(ok, dat laatste heb je aantoonbaar meermaals gedaan, maar nu zou het ineens jouw gehele verhaal onderuit halen ipv slechts key-elements)
Nee, dat was Zhe-devil en ik wees haar er dan ook op dat dat onzinnig is.quote:
Je toont het gelijk van jouw opponenten aan: iedere bron die tegen jou ingaat noem jij onbetrouwbaar. Zonder enige onderbouwing ook nog.quote:dat is juist onbetrouwbaar. Door spekt met prietpraat van de industrie.
Ga eens in op wat ik schrijf. Je bent nu wel erg laf.quote:in gevaarlijke onzin van BigPharma zeker.
Met jouw taalkundige kwaliteiten zou ik om te beginnen een minder grote broek aantrekken over "dommigheid". En verder:quote:Mensen zijn dom en worden dom klaargestoomd op school. Zelf nadenken kan men niet meer.
Die "onbetrouwbare bron die een vazal is van de industrie", het voedingscentrum geeft weldegelijk voorlichting over gezond eten. Niet dat mensen dat interesseert en jou ook niet, omdat het in gaat tegen jouw stellingen.quote:Maar de oorsprong ligt in foute voorlichting
Het is heel simpel: ik gebruik mijn hersens. Feiten komen in grote lijnen overeen met de claims van die industrie. Daarnaast heb ik enig inzicht in de materie en kan dus diverse zaken testen. Daarnaast bestaat het niet om complotten te hebben met tienduizenden, waarvan het merendeel niet of nauwelijks een financieel belang heeft en die tienduizenden om de schijn op te houden ook zichzelf en hun kinderen willen vergiftigen.quote:Vraagje, Waarom heb je zo veel fiducie een misdadige industrie?!
Zwakker worden EN ouder worden gaat niet samen. Daarnaast heb je nog op geen enkele wijze aangetoond dat we zwakker worden.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:42 schreef Lambiekje het volgende:
Ik stel dat we zwakker worden door het gif (en niet doodgaan). Want dan snijden bigpharam in hun vingers .We moeten chronisch afhankelijk worden van ze.
Jij bent gewoon niet vies van een leugentje en als je daarop wordt betrapt verzin je gewoon een nieuwe theorie. En maar zeuren dat "bigfarma" onbetrouwbaar is. Man, JIJ bent AANTOONBAAR onbetrouwbaar.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:14 schreef Lambiekje het volgende:
Maar de laatste generatie met overmatig gebruik van aspartaam, medicijn en andere rotzooi worden we MINDER oud.
Niet relevant. Het is een feit die jouw ongelijk aantoont.quote:... en ouder worden is dat wel zo goed ?! Het levert alleen maar problemen op. Waarom is het zo belangerijk ouder te worden?
Nee, ik sla het fundament onder jouw stelling uit. En dat kost verrassend weinig moeite.quote:DS4 verkondigd flyer-propaganda praat van BigPharma.
Nee, ik kan zelf aardig tegen bepaalde theorieën ingaan. Ik kan dat echter op een inhoudelijke manier. Jouw verhalen zijn lachwekkend. Ware het niet dat je af en toe levensgevaarlijk bezig bent.quote:
Weer je bigpharma gelul. Ik geef 't op, jij bent echt te hopeloosquote:Op zondag 27 juli 2008 13:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is precies wat bigpharma ons wil onthouden, zelf nadenken.
Niet te genezen maar je moet wel medicijnen slikken ... mijn god wat een WAANZIN!!
En de samenwerking tussen de helften is niet te stimuleren of kapot te maken ?! Jezus komop zeg. Wat een onzin weer.
ADHD wordt gedeeltijk aangeboren. Aspartaam tast je hersens niet aan. !? Een klap op je kop kan het niet veroorzaken.
Blinde mensen kunnen opeens weer zien na een klap op hun hoofd. Mensen ruiken kleuren. Zien geuren.
voor de 1048921034872836749821675487215683475328765 x .. lees je in. Wat een megaquatsch weer.
[..]
Je lult dus echt uit je nek.
En al zou het aangeboren zijn dan is het nog steeds voedsel en stress gerelateerd tijdens zwangerschap.
[..]
En dat is het .. wat een gevaarlijke onzinnigheid schotelen we onze kinderen voor.
?! hoezo jy bent diegene die bigpharma geneuzel napraatquote:Op zondag 27 juli 2008 14:06 schreef Sora het volgende:
[..]
Weer je bigpharma gelul. Ik geef 't op, jij bent echt te hopeloos
quote:Op zondag 27 juli 2008 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik kan zelf aardig tegen bepaalde theorieën ingaan. Ik kan dat echter op een inhoudelijke manier. Jouw verhalen zijn lachwekkend. Ware het niet dat je af en toe levensgevaarlijk bezig bent.
.quote:ADHD kinderen gaan het criminele pad op.
Nadeel van medicijnen is dat ze ongewenste effecten lijken te hebben op het gedrag. Er is een grotere kans dat kinderen gaan experimenteren met alcohol en drugs en ook is het risico wat groter dat ze met de politie in aanraking komen door diefstal of vechtpartijen. Dat ligt niet aan het feit dat ze ADHD hebben; in het onderzoek werden gebruikers en niet-gebruikers vergeleken. Uit een ander onderzoek blijkt dat kinderen die Ritalin gebruiken korter worden en lichter blijven; gemiddeld 2,5 centimeter korter en ongeveer 2 kilo lichter. Het achterblijven in de groei werd aanvankelijk beschouwd als het gevolg van ADHD was, maar dat bleek niet het geval
Ik weet niet waar het vandaan komt dat een nerd zoals jij meent dit soort teksten naar mijn hoofd te moeten kunnen gooien, maar het zal wel te maken hebben met het feit dat je veilig achter je beeldscherm zit.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:34 schreef Lambiekje het volgende:
DS4 en Sora zijn toch wel de meeste domme reageerders. oh oh oh waar moet de mensheid heen met zulke fascistische bigfarma idioten.
Heb je wel gelezen wat ik schreef dan?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Katten mogen gewoon geen gewone melk (hoewel sommigen er prima tegen kunnen). Daarom is er ook kattenmelk in de handel.
Heeft gewoon te maken met het feit dat ze koeienmelk niet kunnen verdragen en niets met de productie/toevoegingen.
[..]
Nee, er is iets mis met jouw redenatie. Katten zijn geen mensen. Jij eet toch ook geen kittekat?
[..]
Voedsel wordt steeds efficiënter geproduceerd. Zodat je meer volume krijgt. Dat gaat ten koste van de smaak, maar het wordt daarmee niet meteen ongezond.
[..]
Er is echt niets mis met aspartaam, tenzij je het in hele hoge doseringen tot je neemt. Maar dan is het water in de frisdrank ook al zo'n beetje dodelijk... dus waar hebben we het over?
[..]
Psychisch? Allergie? Who knowes? Maar aspartaam is veilig. Dat is echt vaak genoeg onderzocht.
[..]
Met een normaal voedingspartoon (dus niet leven op bier en chips, maar gewoon normaal brood + beleg en 1x per dag warm eten, bestaand uit aardappels vlees en groete + tussendoor fruit) krijg je ruim voldoende vitamines binnen. Aldus het voedingscentrum:
In het algemeen geldt: wie voldoende eet uit de vakken van de Schijf van Vijf, krijgt voldoende vitamines en mineralen binnen.
[..]
Huh?![]()
[..]
Deels aanleg, maar iemand die dik is, eet in de meeste gevallen gewoon teveel en beweegt te weinig. En ja, sommige mensen komen weg met dat eetpatroon en blijven slank. Zo zijn er ook mensen die roken als een ketter en geen longkanker krijgen. Dat wil niet zeggen dat roken niet leidt tot (een verhoogde kans op) longkanker.
[..]
Goede voeding is enorm belangrijk. Slechte voeding vergroot de kans op allerhande ziekten. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand die gezond eet ook ziek kan worden en dat als je eenmaal een ziekte hebt het niet zo is dat gezond eten dan ook meteen tot genezing leidt. Daarnaast is de therapietrouw van een pilletje eens per 24 uur vaak beter dan een ingewikkeld dieet...
Hij heeft bronnen geplaatst, die zijn ook al niet goed genoeg?quote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het vandaan komt dat een nerd zoals jij meent dit soort teksten naar mijn hoofd te moeten kunnen gooien, maar het zal wel te maken hebben met het feit dat je veilig achter je beeldscherm zit.
Inhoudelijk breng je NIETS. Concrete vragen van mij ga je uit de weg na eerst geprobeerd te hebben ze met een leugen te pareren.
Ik had heel goed gelezen wat je schreef en het klopt niet.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Heb je wel gelezen wat ik schreef dan?
Vroeger had je geen kattenmelk, maar kregen alle katten alleen maar melk op de boerderij!
Nooit hadden die katten ergens last van.
Tegenwoordig wel, en dat is sinds die pasteurisatie van de melkproducten!
Hij plaatst van conspiracy-sites en aanverwante sites lappen tekst, maar die teksten bevatten nog steeds geen onderbouwing.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:52 schreef zhe-devilll het volgende:
Hij heeft bronnen geplaatst, die zijn ook al niet goed genoeg?
Iemand die meent dat 9-11 doorgestoken kaart is en er geen vliegtuigen in de twin towers zijn gevlogen, iemand die meent dat AIDS een leugen is, enz.quote:Waarom wordt hij zo afgezeken hier, begrijp ik niet goed.
Hij praat poep en ik heb dacht ik het recht om daar op in te gaan. Ik doe dat met onderbouwing. Om dan vervolgens voor fascist uitgemaakt te worden...quote:dus dit is gewoon een hetze tegen Lambiek
Jij bent ook niet helemaal lekker... Op een inhoudelijke reactie van mij krijg ik ofwel niets terug, ofwel dat ik dom ben, een malloot, een vazal van de industrie ofwel dat ik een fascist ben. En dan meen jij dat ik topics loop te vernachelen?quote:Schei daar eens mee uit topics vernaggelen kan iedereen, of je praat mee over het onderwerp of je gaat een ander onderwerp bekijken, reageer dan gewoon niet.
Klaar
Sorry? Hij plaatst bronnen? Hooguit wat linkjes naar een enkel detail, als je er dan inhoudelijk op in gaat geeft meneer niet thuis. Als je daarintegen met bronnen van gerenomeerde wetenschappers komt dan is het opeens gelul van big pharma en gaat hij er weer niet op in, laat je zien dat de cijfers die hij plaatst niet kloppen dan ben je big pharma dom aan het nablaten en gaat hij er verder niet op in, laat je zien dat zijn opmerkingen/argumenten geen hout snijden dan ben je dom big pharma aan het nablaten en gaat hij er verder niet op in EN WIJ ZIJN DAN DEGENE DIE EEN TOPIC VERNAGGELEN? dit is echt te idioot voor woorden.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hij heeft bronnen geplaatst, die zijn ook al niet goed genoeg?
Waarom wordt hij zo afgezeken hier, begrijp ik niet goed. het is niburu gehalte, xerson ja, maar is daar iets mis mee als iemand hier topics over maakt.
Ik denk van niet, vraag me af of jullie op die sites ook zo tekeer gaan tegen de mensen die daar posten, ik denk het niet dus dit is gewoon een hetze tegen Lambiek..jammer toch?
Schei daar eens mee uit topics vernaggelen kan iedereen, of je praat mee over het onderwerp of je gaat een ander onderwerp bekijken, reageer dan gewoon niet.
Klaar
In de natuur ga je over het algemeen dood als je goed ziek bent. Dat wil ik idd niet nastreven nee.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Natuur namaken lukt nog niet echt goed...
Wat je vergeet is dat "Big Pharma" geen persoon is, maar een industrie bestaande uit een heleboel intelligente mensen met een geweten.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De industrie is lachwekkend. LEES LEES LEES. Niet imbecielentalk na praten wat in die kutflyers staat van BigPharma.
DE INDUSTRIE IS GODVERDOMME GEVAARLIJK niet ik. Wake up. jezus christus wat een ongelovelijk domheid hier.
Wat zijn jullie een stel verrekte potentiele kindervernaggelaars.
DS4 en Sora zijn toch wel de meeste domme reageerders. oh oh oh waar moet de mensheid heen met zulke fascistische bigfarma idioten.
Sinds wanneer is de natuur perfect?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Natuur namaken lukt nog niet echt goed...
No shit sherlockquote:Op zondag 27 juli 2008 13:08 schreef Lambiekje het volgende:
...
Niet te genezen maar je moet wel medicijnen slikken ... mijn god wat een WAANZIN!!
Nee dat gaat niet zomaar. Dan moet je vooral het Corpus Calosum zien te herstellen. Wederom, lees je in.quote:En de samenwerking tussen de helften is niet te stimuleren of kapot te maken ?! Jezus komop zeg. Wat een onzin weer.
ADHD wordt gedeeltijk aangeboren. Aspartaam tast je hersens niet aan. !? Een klap op je kop kan het niet veroorzaken.
Blinde mensen kunnen opeens weer zien na een klap op hun hoofd. Mensen ruiken kleuren. Zien geuren.
voor de 1048921034872836749821675487215683475328765 x .. lees je in. Wat een megaquatsch weer.
En daar valt je gebrek aan kennis weer eens door de mand. Ik stel voor dat je je eens wat inleest over wat een neurofysiologische afwijking in kan houden.quote:Je lult dus echt uit je nek.
Ondertussen is toch behoorlijk duidelijk gemaakt dat je vooral onzin spuwt. Wie is er hier dan potentieel gevaarlijk bezig?quote:...
En dat is het .. wat een gevaarlijke onzinnigheid schotelen we onze kinderen voor.
De natuur is perfect .. wij niet. maar wij zijn deels ook niet aardsquote:
Oooh PUH-LEEAAASEE echt.quote:Op maandag 28 juli 2008 08:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De natuur is perfect .. wij niet. maar wij zijn deels ook niet aards
Blij te zien dat na een weekendje weg mijnerzijds men hier gewoon doorgaat...quote:Op maandag 28 juli 2008 08:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De natuur is perfect .. wij niet. maar wij zijn deels ook niet aards
Dat in tegensteling tot Ritalin, daar word je psychotisch, epileptisch, allergisch, (manisch) depressief, aangebrand of terwijl een wrak. Daarnaast kan je spontaan dood gaan net als met de uberfoute baarmoederhalskanker-vaccinatie. Niet voor niets heeft Canada het kutmedicijn ingetrokken.quote:
Neurofeedback
Neurofeedback of EEG-biofeedback is voor een aantal aandoeningen een bewezen techniek om hersenactiviteit te normaliseren. Expliciet wordt door de adviesraad voor verzekeringen gesteld dat neurofeedback werkzaam is bij adhd en epilepsie. Hersencentrum was de eerste praktijk in Amsterdam waar neurofeedback in experimentele vorm werd gegeven. Dit in navolging van enkele pioniers in overige plaatsen die reeds begonnen met toepassen van deze techniek.
De techniek is voornamelijk ontwikkeld in de voormalige Sowjetunie en de Verenigde Staten. De meest waarschijnlijke reden voor de vroege ontwikkeling in de Sowjetunie was dat daar aan kinderen met aandoeningen als adhd geen medicatie mag worden voorgeschreven. Voor behandeling van psychiatrische aandoeningen bij kinderen moest daarom actiever dan elders worden gezocht naar alternatieve hersentherapie (neurotherapie).
[..]
Er zijn geen bekende risico’s verbonden aan neurofeedback wanneer dit onder professionele begeleiding plaatsvindt.
Jij bent anders geweldig bewijs a-contrario.quote:
Lees het boek de Twaalfde Planeet. Volgens de kleitabletten van de Sumeriers zijn wij afkomstig van een andere planeet.quote:Op maandag 28 juli 2008 08:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Blij te zien dat na een weekendje weg mijnerzijds men hier gewoon doorgaat...Ik moet zeggen, dit is toch wel je mooiste kreet tot nu toe..
Zou je dit misschien wél willen onderbouwen?
quote:Scientists find Extraterrestrial genes in Human DNA
A group of researchers working at the Human Genome Project indicate that they made an astonishing scientific discovery: They believe so-called 97% non-coding sequences in human DNA is no less than genetic code of extraterrestrial life forms.
Dat lijkt zo als je in een bekrompen basisschool-denkwereld leeft.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent anders geweldig bewijs a-contrario.
Vertel eens lambiekje... heb jij meer dan MBO afgerond? Want dat zou mij ernstig verbazen...quote:Op maandag 28 juli 2008 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
Dat lijkt zo als je in een bekrompen basisschool-denkwereld leeft.
O, dus nu bevestig je meteen even dat de natuur niet perfect is. En maar volhouden dat anderen dom zijn...quote:Maar technisch gezien zijn we het meest slechte product wat God gemaakt heeft.
Ik geloof niet in god. Dat is het meest trieste wat de mens ooit heeft bedacht. Ik vind het ook dieptreurig dat een derde in onwaarschijnlijk waanzin geloofd.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel eens lambiekje... heb jij meer dan MBO afgerond? Want dat zou mij ernstig verbazen...
[..]
O, dus nu bevestig je meteen even dat de natuur niet perfect is. En maar volhouden dat anderen dom zijn...![]()
Snel over iets anders beginnen.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
Ik geloof niet in god. Dat is het meest trieste wat de mens ooit heeft bedacht. Ik vind het ook dieptreurig dat een derde in onwaarschijnlijk waanzin geloofd.
Dit van iemand die meent dat de hele wereld is voorgelogen over 9-11...quote:Op maandag 28 juli 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het ook dieptreurig dat een derde in onwaarschijnlijk waanzin geloofd.
Quote je de rest dan ook even?quote:Op maandag 28 juli 2008 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat in tegensteling tot Ritalin, daar word je psychotisch, epileptisch, allergisch, (manisch) depressief, aangebrand of terwijl een wrak. Daarnaast kan je spontaan dood gaan net als met de uberfoute baarmoederhalskanker-vaccinatie. Niet voor niets heeft Canada het kutmedicijn ingetrokken.
1+1 =2 bij mij, het is overduidelijk dat bigfarma ons chronisch zwak ziek en misselijk willen (moet) hebben en dat op een z'n vroegst mogelijk stadium. Anders er GEEN verklaring voor de idiote hoge toenames van medicatie.
En vriend lanmbiekje, wat je vergeet te vermelden is dat gezondheidszorg geld kost, en dat is niet ongelimiteerd voor handen. En voor de prijs van 40 uur van een specialist inclusief apparatuur kan je ook in sommige gevallen ook medicatie voorschrijven, iets wat al meermalen hier met voorbeelden is aangegeven, en in het bovenstaande stuk staat ook dat het succes erg afhankelijk van de individuele gevallen, en het zeker geen wondermiddel is.quote:Neurofeedback
Neurofeedback of EEG-biofeedback is voor een aantal aandoeningen een bewezen techniek om hersenactiviteit te normaliseren. Expliciet wordt door de adviesraad voor verzekeringen gesteld dat neurofeedback werkzaam is bij adhd en epilepsie.
Hersencentrum was de eerste praktijk in Amsterdam waar neurofeedback in experimentele vorm werd gegeven. Dit in navolging van enkele pioniers in overige plaatsen die reeds begonnen met toepassen van deze techniek.
De techniek is voornamelijk ontwikkeld in de voormalige Sowjetunie en de Verenigde Staten. De meest waarschijnlijke reden voor de vroege ontwikkeling in de Sowjetunie was dat daar aan kinderen met aandoeningen als adhd geen medicatie mag worden voorgeschreven. Voor behandeling van psychiatrische aandoeningen bij kinderen moest daarom actiever dan elders worden gezocht naar alternatieve hersentherapie (neurotherapie).
In de loop der jaren hebben wij veel ervaring kunnen opdoen met neurofeedback bij diverse aandoeningen. Bij sommige aandoeningen, zoals adhd, add en sommige vormen van epilepsie is neurofeedback onomstreden bewezen (gedeeltelijk) effectief. Voor andere aandoeningen blijkt de werking minder duidelijk of zelfs in het geheel niet effectief, op basis van literatuur en onze eigen ervaringen in Hersencentrum.
Hoe werkt neurofeedback?
Door electrodes op de schedel te plaatsen meten we het EEG (electro-encefalogram). Een EEG geeft de electrische activiteit weer die door onze hersenen geproduceerd wordt. Diverse hersengebieden produceren een eigen ‘ritme’ van activiteit en verschillende ritmes worden geassocieerd met een bepaalde mentale toestand. De door de electrodes geregistreerde gegevens worden via een computer gepresenteerd (visueel en/of auditief) aan de therapeut en cliënt. De presentatie aan de therapeut is het EEG terwijl de cliënt de terugkoppeling krijgt door middel van een computerspel, film of muziek. De hersenen ‘spelen’ het computerspel of bepalen de kwaliteit van de film door de gewenste hersenactiviteit te produceren. Langdurig en goed trainen kan de hersenen blijvend in een betere conditie brengen.
Ondanks alle positieve berichten die via de media worden verspreid is het belangrijk te vermelden dat neurofeedback geen wondermiddel is. Op basis van diverse gepubliceerde onderzoeken, alsmede onze klinische ervaring kan worden gesteld dat neurofeedback een geschikte methode is voor het verminderen van klachten bij ad(h)d. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat ook voor overige aandoeningen zoals bijvoorbeeld dyslexie, ocd en slaapstoornissen mogelijkheden zijn voor interventie met behulp van neurofeedback. In alle gevallen echter blijkt individuele diagnostiek de beste voorspeller voor mogelijkheden met deze techniek en is succes niet gegarandeerd. Voor vragen over specifieke klachten kunt u contact opnemen.
Op dit moment lopen er vele onderzoeken naar neurofeedback bij diverse aandoeningen en bij klachtenvrije mensen die hun prestaties willen verbeteren. Ook onze praktijk is actief betrokken bij wetenschappelijk onderzoek, zowel in Nederland (Vrije Universiteit Amsterdam) als in het buitenland.
Zijn er risico’s aan neurofeedback verbonden?
Er zijn geen bekende risico’s verbonden aan neurofeedback wanneer dit onder professionele begeleiding plaatsvindt.
Hoe gaat dat in de praktijk?
Voordat neurofeedbacktraining begint is uitgebreide diagnostiek essentieel. De eerste afspraak bestaat altijd uit een intake waarin de klachten worden besproken. Tevens wordt standaard een neuropsychologische screening gedaan (kort NPO) en een (q)EEG onderzoek. Na de diagnostische fase wordt een individueel trainingsprogramma gemaakt met als doel om ‘klachten te verminderen en krachten te benutten’. Alle onderzoeken kunnen zowel plaatsvinden in Alkmaar als Amsterdam.
Wanneer deze doelen (mede) kunnen worden bereikt door middel van de training volgen meestal 20 tot 40 sessies (ongeveer 1 uur per sessie).
Waarom staat dat dan niet gewoon op de website van het genoom project, maar op het "untold mysteries forum"?quote:Op maandag 28 juli 2008 09:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lees het boek de Twaalfde Planeet. Volgens de kleitabletten van de Sumeriers zijn wij afkomstig van een andere planeet.
[..]
Nee jij gelooft in buitenaardse wezens, dat is ook een vorm van geloof, alleen het onderwerp is anders, en van beiden is tot op heden geen onomstotelijk bewijs geleverd dat ze bestaan, dus waar haal jij het recht vandaan om het geloof van iemand anders te veroordelen, en al helemaal als die jou persoonlijk nooit iets aangedaan heeft. (of was je vroeger misdienaar bij meneer pastoor? Dat zou veel verklaren, maar dan heb ik niks gezegd....) Overigens, elke psychiater zal je vertellen dat een mens als primaire emotionele levensbehoefte hoop nodig heeft, en waar men dat dan uit put is van secundair belang.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik geloof niet in god. Dat is het meest trieste wat de mens ooit heeft bedacht. Ik vind het ook dieptreurig dat een derde in onwaarschijnlijk waanzin geloofd.
Sodeju... wat heb je eigenlijk ook een verwrongen wereldbeeld.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat lijkt zo als je in een bekrompen basisschool-denkwereld leeft.
Maar technisch gezien zijn we het meest slechte product wat God gemaakt heeft. Als wij naar zijn evenbeeld zijn geschappen stond hij vast strak van de Ritalin. Wat een prutser!
Het is alweer een tijdje geleden dat je direct intellectueel overkomt als je religie bekritiseerd.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bronquote:Kort nieuws binnenland
Nederlanders worden steeds ouder. De levensverwachting is sinds 1980 met gemiddeld vier jaar toegenomen, meldt het CBS. Vrouwen worden gemiddeld ruim 82 jaar oud en mannen 78.Het verschil in levensverwachting tussen mannen en vrouwen werd bovendien iets kleiner.
Linkje naar het bericht op de site van het CBSquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |