abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:52:20 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60295963
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je zegt net nog dat 90% voor de flauwekul/winst wordt verstrekt, en nu noem je het al "op grote schaal"? Als je zulke grote nummers als feit presenteert mag ik toch aannemen dat je dat kan onderbouwen?

Als jij weet dat het een "doel" is van die bedrijven, wat doe je dan nog hier? Ga naar de autoriteiten, meld het bij de pers weet ik wat, alleen wat hier roepen staat naar mijn idee gelijk aan medeplichtigheid, iedereen snapt wel dat hier wat om klootviolen er nooit voor zal zorgen dat het grote onwetende publiek gewaarschuwd wordt. Of zitten de aandelen van die bedrijven toevallig ook in jouw pensioenfonds verstopt?
TROS Radar worden op hun vingers getikt dat ze niet met zaken moeten bemoeien ... Die uitzendig over HSDD een medicijn tegen een aandoening dat vrouwen geen zin aan seks hebben. Jaahááá jullie vrouwen zijn ziek!

In die tweeluik uitzendig is wel aangetoond hoe godsgruwelijk misdadig en propagandisch men te werk gaat. Artsen die tegen hun (bigfarma) ingaan zijn dom en dat soort termen. Er IS geen objectieve kijk meer over nieuwe medicijnen en dergelijke.

En ja ik vind dat artsen die dus Ritalin rotzooi voorschrijven dom, naief en vooral gevaarlijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60295973
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

MSG
Jij haalt nooit Aziatisch eten neem ik aan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60296453
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

TROS Radar worden op hun vingers getikt dat ze niet met zaken moeten bemoeien ... Die uitzendig over HSDD een medicijn tegen een aandoening dat vrouwen geen zin aan seks hebben. Jaahááá jullie vrouwen zijn ziek!

In die tweeluik uitzendig is wel aangetoond hoe godsgruwelijk misdadig en propagandisch men te werk gaat. Artsen die tegen hun (bigfarma) ingaan zijn dom en dat soort termen. Er IS geen objectieve kijk meer over nieuwe medicijnen en dergelijke.

En ja ik vind dat artsen die dus Ritalin rotzooi voorschrijven dom, naief en vooral gevaarlijk.
En jij gooit alle medicatie, op basis van een tros uitzending, dus het raam uit? Overigens is radar wel vaker op de vingers getikt, zo hebben ze met compleet misplaatste propaganda een goed werkende slachterij de nek omgedraaid, en staan ze er om bekend veel zaken erg eenzijdig in kaart te brengen. Maar die zijn dan wel te vertrouwen?

Je mening over ritalin is inmiddels gevoegelijk bekend, maar dat is geen feit, zullen we dat onderscheid even helder houden? En tenzij je met fatsoenlijke bewijzen (dus niet je gebruikelijke geknip en plak van vage sites, die later ook nog door bedrijven blijken te zijn opgezet) je mening kan onderbouwen, zal ik hier ook niet meer waarde aan hechten dan dat ik nu doe, en dat zit redelijk dichtbij de waarde die ik hecht aan een uitspraak van een gemiddelde politicus, en dat is niet echt erg veel.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:41:15 #104
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60296943
quote:

[..]

Als je ooit iemand wil overtuigen zul je moeten beginnen aan de vorm van je boodschap te werken.

Je komt nu warrig, gefrustreerd en licht ontoerekeningsvatbaar over.

Je hebt absoluut een punt, maar hij komt maar mondjesmaat over op deze manier.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60296977
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Lambiekje het volgende:
Leg mij eens uit waarom de gros hier in dit topic vóór medicatie is. En dus in de sprookjes van farmaceutische industrie geloven??
In mijn geval: mijn vrouw heeft farmacie gestudeerd en weet dus werkelijk van de hoed en de rand. Als zij mij iets vertelt dan geloof ik haar wat sneller dan iemand die met internetbronnen zaken beweert die dan weer aantoonbaar onjuist zijn, dan weer te onwaarschijnlijk om waar te zijn.

Zoals het idee dat er een aspartaamcomplot is waar tienduizenden aan mee doen en meer dan 90% van die mensen geen enkel belang heeft bij de verkoop van aspartaam. Zoiets kan gewoon niet en je moet een behoorlijk dikke plaat voor je kop hebben als je zoiets niet wil inzien.

Gelet daarop vind ik jou een gevaarlijke charlatan en heb ik meer vertrouwen in de farmaceutische industrie die natuurlijk niet 100% brandschoon is, maar zeker niet Satan op aarde, zoals jij wil doen voorkomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:45:59 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60297044
quote:

[..]

Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60298261
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het wordt minder gebruikt dus er is een stijging van 250% in de afgelopen 5 jaar. Wij zijn hier een inhaal slag aan het doen met veramerikanisering. 1 op 3 is al belachelijk hoog !

Jij handelt naar bullshit talk van bigpharma, dus wie heeft er oogkleppen... en lees dat boek van de Apotheker Fernand Haesbrouck.

Het is gewoon waanzin om te denken dat kinderen gebaat zijn bij Ritalin. De enige die gebaat erbij is bigfarma. Niemand anders.

Opium toe dien is goed ! Ja vast. Ze lekker vroeg op het drugspad plaatsen. helemaal top.

Wake Up!
lezen is een vak ja. 1-3 kinderen per klas van 30 leerlingen. ongeveer 1 op de 10 en dat klopt gewoon met de medische onderzoeken en gegevens. Over je 250% gelul:
quote:
Enorme vraag naar Ritalin
Amsterdam - Het aantal recepten voor Ritalin, dat onder meer wordt voorgeschreven aan hyperactieve kinderen, vertoont een explosieve groei. Als de toename in de eerste helft van 1999 doorzet, zullen er 160 duizend recepten over de toonbank gaan, 60 procent meer dan vorig jaar. Fabrikant Novartis kon midden vorige maand de vraag even niet aan en raakte door zijn voorraad heen.

Dat meldt de Stichting Farmaceutische Kengetallen (SFK) in het Pharmaceutisch Weekblad.

In 1997 werd Ritalin 65.600 maal voorgeschreven en vorig jaar 98.800 maal. De SFK berekent de omzetgroei over de afgelopen twee jaar op 250 procent. Inclusief de apothekersvergoeding haalt Ritalin dit jaar een omzet van zes miljoen gulden.

De meeste recepten zijn voor jongeren. Van de gebruikers zijn 85 procent onder de twintig jaar; ongeveer de helft van hen is jonger dan tien. Twee jaar geleden was het gebruik onder jonge kinderen nog twee maal zo hoog als onder tieners. De eerste helft van dit jaar is het aantal recepten voor pubers bijna verdubbeld.
(BRON: De Volkskrant)
Oftewel je groei van 250% is gelul, ten eerste is die 250% niet het aantal uitgeschreven pillen maar de omzet, ten tweede blijkt dus dat de toename nog niet 1,5 is over de periode vanaf 1997 tot eind 1998. *zucht*
Verder heb ik er even bij gezocht via CBS (link onderaan) dat er in Nederland in 2000 4828894 (2000, van 1999 gaven ze niet meer) mensen onder de 25 jaar zijn. Er zijn 98.800 mensen die Ritalin krijgen, dat geeft dus in totaal HET ENORME GIGANTISCHE OVERWELDIGENDE percentage van wel 2%!!! DAMN! De GEHEEEEEEEEELE jeugd zit aan die pillen hoor. Echt gewoonweg, zo'n enorme hoeveelheid! Big Pharma loopt hier gewoon hard te cashen zeg, zo'n enorme hoeveelheid van de Nederlandse jeugd die ze aan zich hebben gebonden.

De afgelopen jaren zijn er veel meer andere medicijnen op de markt gekomen en is de traditionele ritalin een stuk minder voorgeschreven, mensen stappen meer en meer over naar concerta (en nee dat is NIET hetzelfde als ritalin) of stratera.

Nogmaals: Ga je eerst is inlezen in de materie.

cbs gegevens

[ Bericht 1% gewijzigd door Sora op 23-07-2008 16:41:11 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:01:02 #108
52357 Lambiekje
pi_60301653
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij haalt nooit Aziatisch eten neem ik aan?
ik weet dat het daar inzit .. maar in eten is het minder erg dan dure onnodige medicijnen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:06:08 #109
52357 Lambiekje
pi_60301761
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En jij gooit alle medicatie, op basis van een tros uitzending, dus het raam uit? Overigens is radar wel vaker op de vingers getikt, zo hebben ze met compleet misplaatste propaganda een goed werkende slachterij de nek omgedraaid, en staan ze er om bekend veel zaken erg eenzijdig in kaart te brengen. Maar die zijn dan wel te vertrouwen?

Je mening over ritalin is inmiddels gevoegelijk bekend, maar dat is geen feit, zullen we dat onderscheid even helder houden? En tenzij je met fatsoenlijke bewijzen (dus niet je gebruikelijke geknip en plak van vage sites, die later ook nog door bedrijven blijken te zijn opgezet) je mening kan onderbouwen, zal ik hier ook niet meer waarde aan hechten dan dat ik nu doe, en dat zit redelijk dichtbij de waarde die ik hecht aan een uitspraak van een gemiddelde politicus, en dat is niet echt erg veel.
oke dus geen waarde hechten aan politici . .maar die verkondigen wel dat alle meisjes vanaf 12 jaar gevaccineerd moeten worden. Wat inweze een dodelijk injectie is. Die bazeren hun uitspraken op gemanipuleerde "goede" resultaten en laten gefundeerde negatieve onderzoeken links liggen.

Wat wel duidelijk is is dat farmaceuten publicaties maken met goede resultaten en vanuit daar gewerkt. En zo nodig cijfers, meetwaardes of zaken compleet negeren om maar aan de goede resultaten te komen.

Ik hecht geen waarde aan politici en nog minder aan farmamedische-wetenschappelijk publicaties.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:30:41 #110
52357 Lambiekje
pi_60302362
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

In mijn geval: mijn vrouw heeft farmacie gestudeerd en weet dus werkelijk van de hoed en de rand. Als zij mij iets vertelt dan geloof ik haar wat sneller dan iemand die met internetbronnen zaken beweert die dan weer aantoonbaar onjuist zijn, dan weer te onwaarschijnlijk om waar te zijn.

Zoals het idee dat er een aspartaamcomplot is waar tienduizenden aan mee doen en meer dan 90% van die mensen geen enkel belang heeft bij de verkoop van aspartaam. Zoiets kan gewoon niet en je moet een behoorlijk dikke plaat voor je kop hebben als je zoiets niet wil inzien.

Gelet daarop vind ik jou een gevaarlijke charlatan en heb ik meer vertrouwen in de farmaceutische industrie die natuurlijk niet 100% brandschoon is, maar zeker niet Satan op aarde, zoals jij wil doen voorkomen.
Satan is jaloers ...

Het is leuk dat je vrouw bij bigfarma werkt maar het is wel duidelijk dat ze eenzijdig wordt geinformeerd/voorgelicht/gepropageerd. Precies wat Radar aankaart. Ik geloof meteen dat je vrouw het met goede bedoelingen doet. Maar dat heeft haar bigboss totaal niet. In dat wereldje is geen objectiviteit meer. Ik zie het aan mijn nichtje die werkt sinds een jaar of wat bij een zorgverzekeraar. Best wel allemaal propagandapraat wat ik zo hoor. Ik zie een totale switch onstaan.

Waarom ben ik gevaarlijk die wijst op kwalijk negatieve punten van kutproducten van bigfarma!?! Die logica ontgaat mij compleet . Als er ook maar iets waar is van de negatieve punten of allergien, bijwerkingen en zo dan moet je toch wel gaan twijfelen aan de oprechtheid van bigfarma.

Uit duizenden onderzoeken blijkt dat E951 gewoon puur rattegif is. Dat het hersenbeschadiging oplevert en nog tientallen en tientallen andere aandoeningen.

Het aspartaam sprookje voor frisdrank is nu klaar. De industrie heeft genoeg gebeurt. Patenten/subsidies lopen af. En jawel stevia komt om de hoek kijken. Eerst was het gevaarlijk en niet mogelijk in voedsel, ten minste in Europa/N-Amerika. Maar Coca-Cola heeft een patent op stevia in drinken en Cargill in voedsel en dan kan het opeens wel.

Het is puur en alleen geld waar de industrie omdraait. De instelling van bigfarma zou moeten zijn het helen/genezen van mensen. Wat er nu gebeurt is meer en meer chronische zieken, allergiën en andere ellende. Het is een doffe ellende.
En dient ernstig op de schop genomen te worden. GSK en Bayer verzinnen gewoon wat voor aandoeningen we móéten hebben. Want daar hebben hun middeltjes voor.

US kids : Wat veroorzaakt dat er nu 50% kinderen astma hebben? Waarom dient 60% van de kinderen Ritalin te slikken.?
Waarom is er nu paar jaar later ook een zeer explosieve stijging in Nederland?!! ... Zo als met alles lopen we gewoon 2, 3 stappen achter. We zijn gewoon aan het veramerikaniseren.

Zijn we opeens zo veel zieker en hebben we collectief opeens drukke kinderen?! Ik geloof dat niet. Het is ridicuul om dat geloven. Het enige wat telt is $$$ en dat over de rugge van onze kinderen. Het is gewoon misdadig.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:34:24 #111
52357 Lambiekje
pi_60302453
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:36:28 #112
52357 Lambiekje
pi_60302506
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als je ooit iemand wil overtuigen zul je moeten beginnen aan de vorm van je boodschap te werken.

Je komt nu warrig, gefrustreerd en licht ontoerekeningsvatbaar over.

Je hebt absoluut een punt, maar hij komt maar mondjesmaat over op deze manier.
Het is natuurlijk uit den boze om bigfarma aan te wijzen als misdadigers en aangeven dat er serieuze negatieve kanten zit aan Ritalin.
pi_60302693
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oke dus geen waarde hechten aan politici . .maar die verkondigen wel dat alle meisjes vanaf 12 jaar gevaccineerd moeten worden. Wat inweze een dodelijk injectie is. Die bazeren hun uitspraken op gemanipuleerde "goede" resultaten en laten gefundeerde negatieve onderzoeken links liggen.

Wat wel duidelijk is is dat farmaceuten publicaties maken met goede resultaten en vanuit daar gewerkt. En zo nodig cijfers, meetwaardes of zaken compleet negeren om maar aan de goede resultaten te komen.

Ik hecht geen waarde aan politici en nog minder aan farmamedische-wetenschappelijk publicaties.
In weze dodelijk? Dat kan niet, iets is dodelijk of niet, er is geen tussenweg. Een vaccin bestaat over het algemeen uit verzwakte ziekmakers, en er is soms ook een klein percentage dat van het vaccin ziek wordt, vooral vroeger was dat zo. (het eerste vaccin tegen de pokken was vrij erg wat dat betreft) We hebben het hier zoals met veel dingen over het inperken van risico's, als er een 200 tal per jaar aan dood gaan, en door het vaccin wordt dit teruggebracht naar zeg 10, dan is dat een enorme verbetering.

Maar hoe maak jij de connectie tussen ADHD en baarmoederhalskanker?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:50:17 #114
52357 Lambiekje
pi_60302869
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In weze dodelijk? Dat kan niet, iets is dodelijk of niet, er is geen tussenweg. Een vaccin bestaat over het algemeen uit verzwakte ziekmakers, en er is soms ook een klein percentage dat van het vaccin ziek wordt, vooral vroeger was dat zo. (het eerste vaccin tegen de pokken was vrij erg wat dat betreft) We hebben het hier zoals met veel dingen over het inperken van risico's, als er een 200 tal per jaar aan dood gaan, en door het vaccin wordt dit teruggebracht naar zeg 10, dan is dat een enorme verbetering.

Maar hoe maak jij de connectie tussen ADHD en baarmoederhalskanker?
Grootschaligheid van toedienen.

Hoezo kan het niet .. iets is dodelijk of niet ?! Dat is larie.
De ene persoon die gaat binnen 5 minuten dood bij minieme inname pinda's of noten. En ander sterft na korte tijd wespenprik. En weer ander overlijd aan voorvocht. Dus waarom zou vaccinaties dan ook niet kunnen?
pi_60303205
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Satan is jaloers ...

Het is leuk dat je vrouw bij bigfarma werkt maar het is wel duidelijk dat ze eenzijdig wordt geinformeerd/voorgelicht/gepropageerd. Precies wat Radar aankaart. Ik geloof meteen dat je vrouw het met goede bedoelingen doet. Maar dat heeft haar bigboss totaal niet. In dat wereldje is geen objectiviteit meer. Ik zie het aan mijn nichtje die werkt sinds een jaar of wat bij een zorgverzekeraar. Best wel allemaal propagandapraat wat ik zo hoor. Ik zie een totale switch onstaan.

Waarom ben ik gevaarlijk die wijst op kwalijk negatieve punten van kutproducten van bigfarma!?! Die logica ontgaat mij compleet . Als er ook maar iets waar is van de negatieve punten of allergien, bijwerkingen en zo dan moet je toch wel gaan twijfelen aan de oprechtheid van bigfarma.

Uit duizenden onderzoeken blijkt dat E951 gewoon puur rattegif is. Dat het hersenbeschadiging oplevert en nog tientallen en tientallen andere aandoeningen.

Het aspartaam sprookje voor frisdrank is nu klaar. De industrie heeft genoeg gebeurt. Patenten/subsidies lopen af. En jawel stevia komt om de hoek kijken. Eerst was het gevaarlijk en niet mogelijk in voedsel, ten minste in Europa/N-Amerika. Maar Coca-Cola heeft een patent op stevia in drinken en Cargill in voedsel en dan kan het opeens wel.

Het is puur en alleen geld waar de industrie omdraait. De instelling van bigfarma zou moeten zijn het helen/genezen van mensen. Wat er nu gebeurt is meer en meer chronische zieken, allergiën en andere ellende. Het is een doffe ellende.
En dient ernstig op de schop genomen te worden. GSK en Bayer verzinnen gewoon wat voor aandoeningen we móéten hebben. Want daar hebben hun middeltjes voor.

US kids : Wat veroorzaakt dat er nu 50% kinderen astma hebben? Waarom dient 60% van de kinderen Ritalin te slikken.?
Waarom is er nu paar jaar later ook een zeer explosieve stijging in Nederland?!! ... Zo als met alles lopen we gewoon 2, 3 stappen achter. We zijn gewoon aan het veramerikaniseren.

Zijn we opeens zo veel zieker en hebben we collectief opeens drukke kinderen?! Ik geloof dat niet. Het is ridicuul om dat geloven. Het enige wat telt is $$$ en dat over de rugge van onze kinderen. Het is gewoon [b]misdadig.[/b]
jooehooooeee.... ga je nog inhoudelijk reageren? In Nederland hebben ongeveer 2,5% van mensen mensen ADHD. Niet aangetoont of onderzocht door Big Pharma maar door gerenomeerde wetenschappers.
Maar goed, in jouw ogen moet big pharma flink cashen dus dan zou je verwachten dat er toch wel heeeel veel meer dan die 2,5% pillen slikken. Ze willen immers keihard cashen en iedereen moet desnoods dood zolang zij hun cash maar krijgen. Wat blijkt: ongeveer 2% van de *jongeren* krijgt ritalin. hmmm. en de overige 98% dan? Die slikken zeker allemaal concerta/stratera/dexamphetaminisulfas/dixarit/dippiperon? ehm nee. Voor de zoveelste keer, zet je oogkleppen is af en ga je inlezen in de materie.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:03:58 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60303266
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk plaatje. Wat is de relevantie?
Onikaan ni ov dovah
pi_60306752
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

Het is leuk dat je vrouw bij bigfarma werkt maar het is wel duidelijk dat ze eenzijdig wordt geinformeerd/voorgelicht/gepropageerd.
Ze werkt helemaal niet in de farmaceutische industrie en verder heeft ze gewoon geleerd om dingen te onderzoeken, dus ze wordt helemaal niet voorgelicht: ze zoekt dingen zelf uit.

Dit itt jij, want jij baseert je op wat je hoort/leest/
quote:
Precies wat Radar aankaart.
Radar is riooljournalistiek. De privé, maar dan onbetrouwbaarder.
quote:
Ik geloof meteen dat je vrouw het met goede bedoelingen doet. Maar dat heeft haar bigboss totaal niet.
Mijn vrouw is dus eigen baas...
quote:
In dat wereldje is geen objectiviteit meer.
Nee, jij bent objectief...
quote:
Je bent gevaarlijk omdat er mensen zijn die in jouw onzin gaan geloven en zo noodzakelijke medicijnen niet meer slikken. Op die manier is b.v. Silvia Millecam om het leven gekomen. Omdat er ook mensen waren die haar vertelden dat ze geen medicijnen moest slikken.
quote:
Noem er eens 25.
quote:
Het aspartaam sprookje voor frisdrank is nu klaar.
Probeer mij maar eens uit te leggen waarom tienduizenden liegen over de schadelijke effecten om zodoende aspartaamverkopen in de lucht te houden terwijl ze daar geen enkel belang bij hebben.

Leg mij eens uit waarom mijn vrouw, die nota bene onderzoek gedaan heeft aangaande aspartaam zelf Cola Light drinkt terwijl ze toch zou moeten weten dat het heel ongezond is.

Ik geloof dit soort dingen niet, omdat het gewoon te stupide voor woorden is.
quote:
Waarom is er nu paar jaar later ook een zeer explosieve stijging in Nederland?!! ...
Dat is hierboven ook al onderuit gehaald, maar daar reageer je niet op. Jij filtert. Alles wat in jouw straatje past is "waar" en alles wat niet past is "pharma-leugen". En dan maar zeggen dat de farmaceutische industrie niet objectief is... jaja....
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:50:05 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60308031
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Sodeju zeg Aandikken en overdrijven is ook een vak he? Dodelijke injectie...
Onikaan ni ov dovah
pi_60308493
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De ene persoon die gaat binnen 5 minuten dood bij minieme inname pinda's of noten. En ander sterft na korte tijd wespenprik. En weer ander overlijd aan voorvocht. Dus waarom zou vaccinaties dan ook niet kunnen?

Overlijd aan voorvocht? Jongen toch, heb jij wel goed opgelet bij biologie?
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:07:48 #120
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60308570
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Overlijd aan voorvocht? Jongen toch, heb jij wel goed opgelet bij biologie?
Dat blijkt wel uit meerdere dingen dat dat niet het geval is
Onikaan ni ov dovah
pi_60309311
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sodeju zeg Aandikken en overdrijven is ook een vak he? Dodelijke injectie...
Sterker nog, het is gewoon ziekelijk dat hij mensen wil wijsmaken dat ze goed werkende middelen tegen verschrikkelijke ziektes niet moeten gebruiken. Aan de andere kant gok ik eerder dat mijn onderschrift hier weer eens van toepassing is.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:12:48 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60310208
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sterker nog, het is gewoon ziekelijk dat hij mensen wil wijsmaken dat ze goed werkende middelen tegen verschrikkelijke ziektes niet moeten gebruiken. Aan de andere kant gok ik eerder dat mijn onderschrift hier weer eens van toepassing is.
Helemaal mee eens ja Mooi onderschrift ook.
Onikaan ni ov dovah
pi_60310329
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

deze is eigenlijk ook wel toepasselijk:

pi_60310360
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
ADHD
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:37:54 #125
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60310636
Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over? Klaarblijkelijk denken sommige mensen hier dat AD(H)D verzonnen is door de farmaceutische industrie, maar dit is een idiote conspiracy theorie
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:43:33 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60310713
Jup... deze onzin mag allang richting BNW.
Onikaan ni ov dovah
pi_60310953
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:37 schreef rood_verzet het volgende:
Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over? Klaarblijkelijk denken sommige mensen hier dat AD(H)D verzonnen is door de farmaceutische industrie, maar dit is een idiote conspiracy theorie
Kijk eens in de postgeschiedenis van TS zou ik zeggen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:06:50 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60311037
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk eens in de postgeschiedenis van TS zou ik zeggen.
Dat is ook een optie ja.
Onikaan ni ov dovah
pi_60313001
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is ook een optie ja.
Zou ik wel even een kop koffie bij nemen, al die conspiracies op een lege maag kan niet goed zijn.
pi_60313473
Altijd leuk, de mensen die heilig in conspiracies geloven en de mensen die heilig NIET in conspiracies geloven. Lang leve zwart-wit.

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren. Als je eens wist hoeveel geld in deze branch wordt omgezet.
pi_60313651
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:10 schreef STING het volgende:

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren.
Wie zie jij beweren dat de farmaceutische industrie brandschoon is?

Lambiekje daarentegen meent dat vrijwel alle medicijnen onzinnig zijn, ziektes worden verzonnen, ons dagelijks voedsel vergif is, inentingen bedoeld zijn om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, enz.
pi_60313874
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:10 schreef STING het volgende:
Altijd leuk, de mensen die heilig in conspiracies geloven en de mensen die heilig NIET in conspiracies geloven. Lang leve zwart-wit.

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren. Als je eens wist hoeveel geld in deze branch wordt omgezet.
De meeste mensen hier zijn echt niet blind voor de tekortkomingen van welke grote industrie sector dan ook, en die tekortkomingen zijn er ook echt wel, waar ik de streep trek is bij mensen die middels wat vaag knip en plakwerk losstaande incidenten achter elkaar aan rijgen en vervolgens concluderen dat er een groepje mannen is die willens en wetens de hele wereld vergiftigen met zoetstoffen, homoseksuelen uitroeien dmv fake medicatie, wolkenkrabbers opblazen met plasmabommen/mini nukes etc etc.

Maar even terug naar ADHD, er zijn inderdaad misstanden mbt de verstrekking aan kinderen die gewoon wat orde en tucht nodig hebben ipv dope, maar er zijn ook kinderen die er wel degelijk baat bij hebben. Daar zijn genoeg concrete voorbeelden van genoemd in het topic inmiddels, maar daar stormen de conspiracy types gewoon aan voorbij, en doen het af als indoctrinatie van "bigpharma". En en passant worden overige aanwezigen ook nog even voor "godsgruwelijk naïef" verklaard, etc etc.
pi_60313973
Ik ben zo te zien iets te snel geweest met m'n opmerking over conspiracists en non-conspiracists, had even wat beter het topic moeten doorlezen. Ben gewend dat in een dergelijk topic het meer daar een welles-nietes spelletje over is, excuus.

Ik denk dat er inderdaad wel degelijk kinderen baat hebben bij ADHD medicatie, echter denk ik dat deze stempel veel te snel wordt gegeven, in situaties waar ouders "last" hebben van hun drukke kind of de huisarts die snel een probleem "opgelost" wil hebben.

Over voeding. Ik sluit niet uit dat in hedendaagse voeding de oorzaak kan liggen voor de toename van moderne ziektes, zoals allergiën en ook hyperactiviteit.
pi_60314373
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:40 schreef STING het volgende:
Ik ben zo te zien iets te snel geweest met m'n opmerking over conspiracists en non-conspiracists, had even wat beter het topic moeten doorlezen. Ben gewend dat in een dergelijk topic het meer daar een welles-nietes spelletje over is, excuus.

Ik denk dat er inderdaad wel degelijk kinderen baat hebben bij ADHD medicatie, echter denk ik dat deze stempel veel te snel wordt gegeven, in situaties waar ouders "last" hebben van hun drukke kind of de huisarts die snel een probleem "opgelost" wil hebben.

Over voeding. Ik sluit niet uit dat in hedendaagse voeding de oorzaak kan liggen voor de toename van moderne ziektes, zoals allergiën en ook hyperactiviteit.
Er zullen inderdaad dingen zijn die sommige effecten versterken/triggeren, maar dat is altijd al zo geweest. Zo werden veel kunstenaars in het oude Egypte niet echt oud, omdat ze met koper poeder en ijzeroxide die muurschilderingen maakten in de piramides, en dat is nou niet echt gezond. Het is hetzelfde met het tegengaan van geluidshinder in een PC, je maakt de voeding stiller, en dan hoor je de CPU koeler, die maak je stiller, en dan is de VGA koeler het luidruchtigste enz enz, totdat die "stille" voeding weer het luidruchtigste is, en zo blijf je aan de gang.

Dankzij het internet kan iedereen alles vinden en delen, maar om daar verregaande conclusies uit te destilleren is een vak apart, en voor de opkomst van het internet was dit voorbehouden aan researchers met een gedegen opleiding. Maar nu zijn er gevallen bekend van bedrijven die hun eigen wiki-pagina's editen, en particulieren die kompleet idiote verhalen over van alles en nog wat verkondigen. Zo was er laatst iemand die een link postte over mensen die tegen het huidige schoolsysteem waren, en dat zag er erg betrokken en legitiem uit, totdat je even verder kijkt, en ziet dat die site van een aantal management consultancy firma's is, en het dus lang niet zo nobel was als het leek.

Wat betreft ADHD ben ik het met je eens, er zitten misstanden tussen, maar je hebt ook duistere autohandelaren, malafide reisbureaus en vage ringtone sites, alleen dit voelt wat erger omdat het om mensen/kinderen gaat.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:05:09 #135
52357 Lambiekje
pi_60314405
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie zie jij beweren dat de farmaceutische industrie brandschoon is?

Lambiekje daarentegen meent dat vrijwel alle medicijnen onzinnig zijn, ziektes worden verzonnen, ons dagelijks voedsel vergif is, inentingen bedoeld zijn om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, enz.
Nee niet dodelijk dan snijden ze in hun eigen vingers. Chronische allergiën dat is wat ze willen. Door pure rotzooi in te enten bewerkstelligen ze dat.

Ons ras zwak maken, dat altijd en iedereen hun producten moeten kopen. Think about it. It's all about the money.

Nee de grootschaligheid van medicijnen ben ik tegen. Verkapte Parkinson medicijnen herintroduceren voor fake-aandoeningen als ADD, ADHD, RLS, HSDD. Alles uit de kokers van GSK en Bayer.

Nee het aantal mineralen en vitamines zijn langzamerhand weggedna'd. Holle rotzooi eten we. En om toch aan onze vitamines te komen moeten we rotzooi van de apotheker met lelijke bijwerkingen. Win-win voor bigpharma. Dat is precies het snode plannetje van de Codex Alimentarius. Monsanto en BigPharma, twee handen op één buik.

Waarom is men zo verdomde blind om de dots te connecten.?! Die Wir haben es nicht gewusst-mentaliteit hier. Wat een onwetendheid.
pi_60314533
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:05 schreef Lambiekje het volgende:
Volgende aflevering onzin...
Lambiekje, ik stel voor dat jij gewoon geen medicijnen neemt, des te sneller houdt deze onzin op.
pi_60314602
quote:

[..]

Nee niet dodelijk dan snijden ze in hun eigen vingers. Chronische allergiën dat is wat ze willen. Door pure rotzooi in te enten bewerkstelligen ze dat.

Ons ras zwak maken, dat altijd en iedereen hun producten moeten kopen. Think about it. It's all about the money.
Kom je even met de microbiologische onderbouwing?
quote:
Nee het aantal mineralen en vitamines zijn langzamerhand weggedna'd. Holle rotzooi eten we. En om toch aan onze vitamines te komen moeten we rotzooi van de apotheker met lelijke bijwerkingen. Win-win voor bigpharma. Dat is precies het snode plannetje van de Codex Alimentarius. Monsanto en BigPharma, twee handen op één buik.
Zie boven.
quote:
Waarom is men zo verdomde blind om de dots te connecten.?! Die Wir haben es nicht gewusst-mentaliteit hier. Wat een onwetendheid.
Het wordt erg vermoeiend om continu dat standaardriedeltje over onwetendheid te horen van iemand die nog niet eens basale genetische kennis bezit. Waarom zijn wij 'blind'? Dat zijn we niet, wij zijn in tegenstelling tot jou wél in staat om de zaak inhoudelijk te doorgronden en beoordelen. Daarom delen we jouw absurdistische hersenspinsels niet.

Natuurlijk, bijna iedereen hier is van mening dat kinderen niet zomaar platgegooid dienen te worden met medicijnen als ze een beetje druk zijn, maar dat neemt niet weg dat medicijnen wel degelijk een gunstig effect kunnen hebben in sommige gevallen.
pi_60314979
quote:

[..]

Nee de grootschaligheid van medicijnen ben ik tegen. Verkapte Parkinson medicijnen herintroduceren voor fake-aandoeningen als ADD, ADHD, RLS, HSDD. Alles uit de kokers van GSK en Bayer.

Weggedna'd? Je bedoelt dat ze ons genetisch stiekum aan het manipuleren zijn? Joh, dat konden ze bij de X-files niet eens bedenken. En nog even over dat geld, de grootste beleggers in die bedrijven zijn de pensioenfondsen die jij en ik gebruiken voor onze oude dag, dus dan ben jij toch zeker medeplichtig, jij hebt immers ook financieel voordeel van die praktijken.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:43:52 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60317494
quote:

[..]

...
...
Dat een medicijn wel geschikt kan zijn voor een andere aandoening blijft een lastig concept he
Onikaan ni ov dovah
pi_60317740
neem een hedendaags gezin.

papa en mama moeten vanwege dit fijne kabinet beiden hele dagen werken.
de kinderen worden van jongs af aan dus ergens gedropt, kindercreche basischool en smiddags alleen thuis.
omdat kinderen nogal veeleisend zijn en je dus quality time met ze moet doorbrengen is dat voor veel ouders iets ongemakkelijks.

dus wat doet een slimme ouder... koop een playstation, wi, tv, stereo, nintendo ds, veel chips, zoutigheid, cola en junkfood en het kind klaagt niet meer.
ondertussen zit he opgroeiende kind de hele dag binnen en krijgt geen gezonde lichaamsbeweging of geestelijke ontspanning.

en dan vinden veel mensen het raar dat kinderen dik, aggressief, vervelend en druk worden.

ik kom uit de nintendo nes (8-bit) generatie en weet nog goed hoe heel veel vriendjes zoiets kregen.
de ene ouder ging er beter mee om dan de andere.
zo was er een vriendje die er een had maar beperkt erop mocht spelen, eigenlijk alleen als het regende buiten of savonds een keer een uurtje.
een ander kind, een halve tokkie, kreeg ook spelcomputers inclusief een jaarvoorraad cola en frikandellen en onbeperkt speeltijd.
nou de verschillen werden groot naar jaren op veel fronten.

en dan had je mijn ouders...ik kreeg niet zo'n ding. moest er zelf maar voor werken en toen ik hem eenmaal had was de leukigheid er na een maandje af.
buiten spelen roeleerde, hutten bouwen, verstoppertje, vissen, crossen, etc.

ik denk dat de meeste geestelijke en lichamelijke problemen waar de meerderheid van de bevolking mee kampt heel simpel op te lossen is met een goede opvoeding en niet met zaken als ritalin
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:14:43 #141
52357 Lambiekje
pi_60318190
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kom je even met de microbiologische onderbouwing?
[..]

Zie boven.
[..]

Het wordt erg vermoeiend om continu dat standaardriedeltje over onwetendheid te horen van iemand die nog niet eens basale genetische kennis bezit. Waarom zijn wij 'blind'? Dat zijn we niet, wij zijn in tegenstelling tot jou wél in staat om de zaak inhoudelijk te doorgronden en beoordelen. Daarom delen we jouw absurdistische hersenspinsels niet.

Natuurlijk, bijna iedereen hier is van mening dat kinderen niet zomaar platgegooid dienen te worden met medicijnen als ze een beetje druk zijn, maar dat neemt niet weg dat medicijnen wel degelijk een gunstig effect kunnen hebben in sommige gevallen.
Minder dan 1:10 is enigszins effectief ... maar met zo weinig afzet komen de pillendraaiers niet rond en verzinnen ze dus wel aandoeningen en gedragsstoornissen zo dat het wel uit de kosten komt wordt.

ADHD is gewoon een overgehypte hype. 99% van Ritalin-afgifte is een bullshit beslissing.

Rare of zeldzame ziektes en daar dan een middel voor ontwikkelen kost klauwen met geld. Als vervolgens maar 1 op de miljoen (of nog minder) daadwerkelijk de aandoening heeft. Is met geen mogelijkheid de ontwikkelkosten terug te verdienen (of je moet het tarief op 100.000 euro per pil stellen) . Om het toch terug verdienen worden er maar ziektes en aandoeningen en stoornissen verzonnen. Dat is wat bigfarma bezigt.
En dat is ZEER kwalijk. Het heeft NIETS maar dan ook NIETS met genezing te maken. Het heeft met $$$$ te maken en dat uit naam van onze gezondheid. Voor dit foute beginsel heb je echt geen dna-kennis, microbiologische en weet ik veel kennis voor te bezitten. Het gedachtengoed is fouter dan FOUT.

We maken ons ras zwak met dit foute beleid van BigPharma

Ik snap niet dat mensen zo graag middeltjes en medicijnen willen slikken. Je lichaam kan veel meer zelf helen dan dat bigpharma kan ontwikkelen. De natuur is zo veel intilligenter dan welk flapdrolwetenschapper.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 24-07-2008 13:21:27 ]
pi_60319244
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:14 schreef Lambiekje het volgende:

99% van Ritalin-afgifte is een bullshit beslissing.

Onderbouw dat even en neem daarin mee wat hierboven daar al over werd gezegd a-contrario.
pi_60319425
quote:

[..]
Minder dan 1:10 is enigszins effectief ... maar met zo weinig afzet komen de pillendraaiers niet rond en verzinnen ze dus wel aandoeningen en gedragsstoornissen zo dat het wel uit de kosten komt wordt.
Je 1e getal, geen onderbouwing.
quote:
ADHD is gewoon een overgehypte hype. 99% van Ritalin-afgifte is een bullshit beslissing.
2e getal, wederom geen onderbouwing.
quote:
Rare of zeldzame ziektes en daar dan een middel voor ontwikkelen kost klauwen met geld. Als vervolgens maar 1 op de miljoen (of nog minder) daadwerkelijk de aandoening heeft. Is met geen mogelijkheid de ontwikkelkosten terug te verdienen (of je moet het tarief op 100.000 euro per pil stellen) . Om het toch terug verdienen worden er maar ziektes en aandoeningen en stoornissen verzonnen. Dat is wat bigfarma bezigt.
En dat is ZEER kwalijk. Het heeft NIETS maar dan ook NIETS met genezing te maken. Het heeft met $$$$ te maken en dat uit naam van onze gezondheid. Voor dit foute beginsel heb je echt geen dna-kennis, microbiologische en weet ik veel kennis voor te bezitten. Het gedachtengoed is fouter dan FOUT.
Jouw mening, die ik respecteer, maar wederom geen enkel onderbouwd feit. Mijn mening is dat je volledig mis zit, dus die is in de onderlinge vergelijking wie van ons beiden gelijk heeft, evenveel waard.
quote:
"ons ras"? Welke ons bedoel je precies?
quote:
Ik snap niet dat mensen zo graag middeltjes en medicijnen willen slikken. Je lichaam kan veel meer zelf helen dan dat bigpharma kan ontwikkelen. De natuur is zo veel intilligenter dan welk flapdrolwetenschapper.
Volgens een aantal mensen snap je wel meer niet, vooral goed gedocumenteerde onderzoeken en feiten naar het lijkt, maar wederom de vraag, waar baseer je dat op?
pi_60319787
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is hoe Lambiekje verklaart dat mensen steeds ouder worden op het moment dat ze meer "gevaarlijk" voedsel binnen krijgen, meer inentingen, meer medicijnen slikken... zeg maar gerust: in de welvarende wereld.

Als hij gelijk heeft zouden we juist minder oud moeten worden, maar nee...

Hoe kan dat dan?
pi_60319854
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:15 schreef Monolith het volgende:

Ik schaar mij niet aan de kant van Lambiekje, maar laten we wel even vaststellen dat farmaceuten gewoon spulletjes verkopen om winst te maken, net als andere bedrijven. En net als andere bedrijven worden er ook markten gecreeerd en beperkt men zich niet tot het voorzien in bestaande behoeften omdat hun aandeelhouders uit nobelheid uitsluitend streven naar de verbetering van de gezondheid van de wereldbevolking.

We weten dat de farma-industrie scheppen met geld uitgeeft aan snoepreisjes voor artsen, we weten dat ze bonussen uitdelen aan apothekers. We weten hoop ik allemaal ook dat de uitkomst van complex wetenschappelijk onderzoek sterk afhankelijk is van wie het onderzoek op welke manier laat doen. We weten ook dat er een heleboel onderzoekers zijn die graag willen onderzoeken, maar dat die wel betaald moeten worden en dat er meestal geen onafhankelijk instituut is dat dat gaat doen. We weten ook dat er nogal eens sprake is van wetenschappelijke fraude en we weten dat de industrie grif betaalt voor namen onder een onderzoek zonder dat die naam zelf iets onderzocht heeft.

Concreet kan dat er zomaar toe leiden dat als iemand zou vaststellen dat ADHD, in deze hoedanigheid althans, een hersenspinsel is, dat diegene dan zowel een carriereprobleem als een inkomstenprobleem heeft. Geld wordt doorgaans uitsluitend betaald om er iets voor terug te krijgen, en dan komt dat terug en dan gaan we allemaal roepen dat dat dus de waarheid is? Dat is op zich wel naief ja.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:02:40 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60319884
quote:

[..]

Right Je weet zeker dat het fout zit maar daar hoef je geen kennis van zaken voor te hebben. Klinkt dat echt logisch in jouw oren?
Onikaan ni ov dovah
pi_60320311
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
maar laten we wel even vaststellen dat farmaceuten gewoon spulletjes verkopen om winst te maken, net als andere bedrijven.
Niemand die dat ontkent.
quote:
En net als andere bedrijven worden er ook markten gecreeerd
Wat nog iets anders is dan een groot complot waarbij ziektes worden verzonnen en mensen verslaafd worden gemaakt aan totaal overbodige medicijnen.

Weet je wat de farmaceutische industrie wel echt doet? Patenten die aflopen vervangen voor bijna hetzelfde, net iets anders om een nieuw patent te verkrijgen. Zodat je meer kan vangen. Dat is een bekende truuk. Maar gaat in de verste verte niet over opzettelijk vergiftigen van mensen!
quote:
We weten dat de farma-industrie scheppen met geld uitgeeft aan snoepreisjes voor artsen,
Vreemd genoeg weten de artsen dat niet. Het maximale bedrag voor kadootjes is 50 euro per geneesmiddelengroep per arts. Daar gaat een arts niet opgewonden van raken.
quote:
we weten dat ze bonussen uitdelen aan apothekers.
Nee, we weten dat de overheid de receptregelvergoeding eind 80-er jaren niet kostendekkend wilde maken, deze bevroor en de apothekers op droeg om kortingen op te halen bij de groothandels. En nu ze daar heel succesvol in zijn mogen de zorgverzekeraars die kortingen ophalen en is de overheid nog steeds niet bereid om een kostendekkend tarief af te spreken, waar de voorzieningenrechter zeer terecht een dikke rode streep doorheen heeft gehaald.
quote:
We weten hoop ik allemaal ook dat de uitkomst van complex wetenschappelijk onderzoek sterk afhankelijk is van wie het onderzoek op welke manier laat doen.
Everything you know is wrong...
quote:
Concreet kan dat er zomaar toe leiden dat als iemand zou vaststellen dat ADHD, in deze hoedanigheid althans, een hersenspinsel is, dat diegene dan zowel een carriereprobleem als een inkomstenprobleem heeft. Geld wordt doorgaans uitsluitend betaald om er iets voor terug te krijgen, en dan komt dat terug en dan gaan we allemaal roepen dat dat dus de waarheid is? Dat is op zich wel naief ja.
Nee, een roepende op internet die aantoonbare onzin verkoopt volgen omdat er een kans is dat hij op het spoor is van een groot complot, dat is niet naïef natuurlijk...

Het gaat er helemaal niet om dat men denkt dat onderzoeken heilig zijn, maar om het feit dat Lambiekje geen fatsoenlijke onderbouwing kan bieden.
pi_60320366
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik schaar mij niet aan de kant van Lambiekje, maar laten we wel even vaststellen dat farmaceuten gewoon spulletjes verkopen om winst te maken, net als andere bedrijven. En net als andere bedrijven worden er ook markten gecreeerd en beperkt men zich niet tot het voorzien in bestaande behoeften omdat hun aandeelhouders uit nobelheid uitsluitend streven naar de verbetering van de gezondheid van de wereldbevolking.

We weten dat de farma-industrie scheppen met geld uitgeeft aan snoepreisjes voor artsen, we weten dat ze bonussen uitdelen aan apothekers. We weten hoop ik allemaal ook dat de uitkomst van complex wetenschappelijk onderzoek sterk afhankelijk is van wie het onderzoek op welke manier laat doen. We weten ook dat er een heleboel onderzoekers zijn die graag willen onderzoeken, maar dat die wel betaald moeten worden en dat er meestal geen onafhankelijk instituut is dat dat gaat doen. We weten ook dat er nogal eens sprake is van wetenschappelijke fraude en we weten dat de industrie grif betaalt voor namen onder een onderzoek zonder dat die naam zelf iets onderzocht heeft.

Je hebt inderdaad helemaal gelijk, zomaar alles slikken (haha flauw woordgrapje) van de farmaceutische industrie is niet echt handig, maar zomaar alles wat ze ontwikkelen/verkopen afdoen als een masterplan om geld te verdienen is natuurlijk ook niet waar. Het zal ergens in het midden liggen, en daarvoor zijn er controlerende instanties, de media en oplettende individuen die misstanden aan de kaak stellen. Gewoon wat roepen zoals onze Lambiekje hier doet, lijkt mij niet een overtuigende manier om mensen ergens van te overtuigen. Maar als mensen bij de huisarts meteen vragen om Ritalin etc, dan mag men ook wel eens de hand in eigen boezem steken, en wat helemaal sneu is, dankzij mensen als Lambiekje slaan veel mensen door de andere kant op, en krijgen dus kinderen die er wel baat bij hebben niet de medicatie die ze nodig hebben, (waar hier ook praktijkvoorbeelden van genoemd zijn)
pi_60320368
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:02 schreef ATuin-hek het volgende:

Right Je weet zeker dat het fout zit maar daar hoef je geen kennis van zaken voor te hebben. Klinkt dat echt logisch in jouw oren?
In zijn oren wel. Hij gelooft ook in wereldwijde complotten met tienduizenden insiders, die allemaal hun bek houden.... terwijl het overgrote deel niet eens een belang heeft om dat te doen en zelfs zichzelf en kinderen bloot stelt aan de gevaren om de schijn op te houden.

Ja, dan geloof je ook wel dat leken meer weten dat specialisten.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:24:21 #150
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60320489
Dat zijn flinke claims die je hier in je topic maakt, maar wanneer ga je ze nou eens onderbouwen met dingen als bv. cijfers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')