abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60309311
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sodeju zeg Aandikken en overdrijven is ook een vak he? Dodelijke injectie...
Sterker nog, het is gewoon ziekelijk dat hij mensen wil wijsmaken dat ze goed werkende middelen tegen verschrikkelijke ziektes niet moeten gebruiken. Aan de andere kant gok ik eerder dat mijn onderschrift hier weer eens van toepassing is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:12:48 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60310208
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sterker nog, het is gewoon ziekelijk dat hij mensen wil wijsmaken dat ze goed werkende middelen tegen verschrikkelijke ziektes niet moeten gebruiken. Aan de andere kant gok ik eerder dat mijn onderschrift hier weer eens van toepassing is.
Helemaal mee eens ja Mooi onderschrift ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60310329
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Grootschaligheid van toedienen.

Hoezo kan het niet .. iets is dodelijk of niet ?! Dat is larie.
De ene persoon die gaat binnen 5 minuten dood bij minieme inname pinda's of noten. En ander sterft na korte tijd wespenprik. En weer ander overlijd aan voorvocht. Dus waarom zou vaccinaties dan ook niet kunnen?

deze is eigenlijk ook wel toepasselijk:

pi_60310360
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
ADHD
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:37:54 #125
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60310636
Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over? Klaarblijkelijk denken sommige mensen hier dat AD(H)D verzonnen is door de farmaceutische industrie, maar dit is een idiote conspiracy theorie
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:43:33 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60310713
Jup... deze onzin mag allang richting BNW.
Onikaan ni ov dovah
pi_60310953
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:37 schreef rood_verzet het volgende:
Waar gaat dit topic in hemelsnaam nog over? Klaarblijkelijk denken sommige mensen hier dat AD(H)D verzonnen is door de farmaceutische industrie, maar dit is een idiote conspiracy theorie
Kijk eens in de postgeschiedenis van TS zou ik zeggen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:06:50 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60311037
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk eens in de postgeschiedenis van TS zou ik zeggen.
Dat is ook een optie ja.
Onikaan ni ov dovah
pi_60313001
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is ook een optie ja.
Zou ik wel even een kop koffie bij nemen, al die conspiracies op een lege maag kan niet goed zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60313473
Altijd leuk, de mensen die heilig in conspiracies geloven en de mensen die heilig NIET in conspiracies geloven. Lang leve zwart-wit.

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren. Als je eens wist hoeveel geld in deze branch wordt omgezet.
pi_60313651
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:10 schreef STING het volgende:

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren.
Wie zie jij beweren dat de farmaceutische industrie brandschoon is?

Lambiekje daarentegen meent dat vrijwel alle medicijnen onzinnig zijn, ziektes worden verzonnen, ons dagelijks voedsel vergif is, inentingen bedoeld zijn om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60313874
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:10 schreef STING het volgende:
Altijd leuk, de mensen die heilig in conspiracies geloven en de mensen die heilig NIET in conspiracies geloven. Lang leve zwart-wit.

Ik denk dat het naief is om te denken dat de farmaceutische industrie er niets aan doet om het gebruik van haar producten te stimuleren. Als je eens wist hoeveel geld in deze branch wordt omgezet.
De meeste mensen hier zijn echt niet blind voor de tekortkomingen van welke grote industrie sector dan ook, en die tekortkomingen zijn er ook echt wel, waar ik de streep trek is bij mensen die middels wat vaag knip en plakwerk losstaande incidenten achter elkaar aan rijgen en vervolgens concluderen dat er een groepje mannen is die willens en wetens de hele wereld vergiftigen met zoetstoffen, homoseksuelen uitroeien dmv fake medicatie, wolkenkrabbers opblazen met plasmabommen/mini nukes etc etc.

Maar even terug naar ADHD, er zijn inderdaad misstanden mbt de verstrekking aan kinderen die gewoon wat orde en tucht nodig hebben ipv dope, maar er zijn ook kinderen die er wel degelijk baat bij hebben. Daar zijn genoeg concrete voorbeelden van genoemd in het topic inmiddels, maar daar stormen de conspiracy types gewoon aan voorbij, en doen het af als indoctrinatie van "bigpharma". En en passant worden overige aanwezigen ook nog even voor "godsgruwelijk naïef" verklaard, etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60313973
Ik ben zo te zien iets te snel geweest met m'n opmerking over conspiracists en non-conspiracists, had even wat beter het topic moeten doorlezen. Ben gewend dat in een dergelijk topic het meer daar een welles-nietes spelletje over is, excuus.

Ik denk dat er inderdaad wel degelijk kinderen baat hebben bij ADHD medicatie, echter denk ik dat deze stempel veel te snel wordt gegeven, in situaties waar ouders "last" hebben van hun drukke kind of de huisarts die snel een probleem "opgelost" wil hebben.

Over voeding. Ik sluit niet uit dat in hedendaagse voeding de oorzaak kan liggen voor de toename van moderne ziektes, zoals allergiën en ook hyperactiviteit.
pi_60314373
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:40 schreef STING het volgende:
Ik ben zo te zien iets te snel geweest met m'n opmerking over conspiracists en non-conspiracists, had even wat beter het topic moeten doorlezen. Ben gewend dat in een dergelijk topic het meer daar een welles-nietes spelletje over is, excuus.

Ik denk dat er inderdaad wel degelijk kinderen baat hebben bij ADHD medicatie, echter denk ik dat deze stempel veel te snel wordt gegeven, in situaties waar ouders "last" hebben van hun drukke kind of de huisarts die snel een probleem "opgelost" wil hebben.

Over voeding. Ik sluit niet uit dat in hedendaagse voeding de oorzaak kan liggen voor de toename van moderne ziektes, zoals allergiën en ook hyperactiviteit.
Er zullen inderdaad dingen zijn die sommige effecten versterken/triggeren, maar dat is altijd al zo geweest. Zo werden veel kunstenaars in het oude Egypte niet echt oud, omdat ze met koper poeder en ijzeroxide die muurschilderingen maakten in de piramides, en dat is nou niet echt gezond. Het is hetzelfde met het tegengaan van geluidshinder in een PC, je maakt de voeding stiller, en dan hoor je de CPU koeler, die maak je stiller, en dan is de VGA koeler het luidruchtigste enz enz, totdat die "stille" voeding weer het luidruchtigste is, en zo blijf je aan de gang.

Dankzij het internet kan iedereen alles vinden en delen, maar om daar verregaande conclusies uit te destilleren is een vak apart, en voor de opkomst van het internet was dit voorbehouden aan researchers met een gedegen opleiding. Maar nu zijn er gevallen bekend van bedrijven die hun eigen wiki-pagina's editen, en particulieren die kompleet idiote verhalen over van alles en nog wat verkondigen. Zo was er laatst iemand die een link postte over mensen die tegen het huidige schoolsysteem waren, en dat zag er erg betrokken en legitiem uit, totdat je even verder kijkt, en ziet dat die site van een aantal management consultancy firma's is, en het dus lang niet zo nobel was als het leek.

Wat betreft ADHD ben ik het met je eens, er zitten misstanden tussen, maar je hebt ook duistere autohandelaren, malafide reisbureaus en vage ringtone sites, alleen dit voelt wat erger omdat het om mensen/kinderen gaat.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:05:09 #135
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60314405
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie zie jij beweren dat de farmaceutische industrie brandschoon is?

Lambiekje daarentegen meent dat vrijwel alle medicijnen onzinnig zijn, ziektes worden verzonnen, ons dagelijks voedsel vergif is, inentingen bedoeld zijn om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, enz.
Nee niet dodelijk dan snijden ze in hun eigen vingers. Chronische allergiën dat is wat ze willen. Door pure rotzooi in te enten bewerkstelligen ze dat.

Ons ras zwak maken, dat altijd en iedereen hun producten moeten kopen. Think about it. It's all about the money.

Nee de grootschaligheid van medicijnen ben ik tegen. Verkapte Parkinson medicijnen herintroduceren voor fake-aandoeningen als ADD, ADHD, RLS, HSDD. Alles uit de kokers van GSK en Bayer.

Nee het aantal mineralen en vitamines zijn langzamerhand weggedna'd. Holle rotzooi eten we. En om toch aan onze vitamines te komen moeten we rotzooi van de apotheker met lelijke bijwerkingen. Win-win voor bigpharma. Dat is precies het snode plannetje van de Codex Alimentarius. Monsanto en BigPharma, twee handen op één buik.

Waarom is men zo verdomde blind om de dots te connecten.?! Die Wir haben es nicht gewusst-mentaliteit hier. Wat een onwetendheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60314533
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:05 schreef Lambiekje het volgende:
Volgende aflevering onzin...
Lambiekje, ik stel voor dat jij gewoon geen medicijnen neemt, des te sneller houdt deze onzin op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60314602
quote:

[..]

Nee niet dodelijk dan snijden ze in hun eigen vingers. Chronische allergiën dat is wat ze willen. Door pure rotzooi in te enten bewerkstelligen ze dat.

Ons ras zwak maken, dat altijd en iedereen hun producten moeten kopen. Think about it. It's all about the money.
Kom je even met de microbiologische onderbouwing?
quote:
Nee het aantal mineralen en vitamines zijn langzamerhand weggedna'd. Holle rotzooi eten we. En om toch aan onze vitamines te komen moeten we rotzooi van de apotheker met lelijke bijwerkingen. Win-win voor bigpharma. Dat is precies het snode plannetje van de Codex Alimentarius. Monsanto en BigPharma, twee handen op één buik.
Zie boven.
quote:
Waarom is men zo verdomde blind om de dots te connecten.?! Die Wir haben es nicht gewusst-mentaliteit hier. Wat een onwetendheid.
Het wordt erg vermoeiend om continu dat standaardriedeltje over onwetendheid te horen van iemand die nog niet eens basale genetische kennis bezit. Waarom zijn wij 'blind'? Dat zijn we niet, wij zijn in tegenstelling tot jou wél in staat om de zaak inhoudelijk te doorgronden en beoordelen. Daarom delen we jouw absurdistische hersenspinsels niet.

Natuurlijk, bijna iedereen hier is van mening dat kinderen niet zomaar platgegooid dienen te worden met medicijnen als ze een beetje druk zijn, maar dat neemt niet weg dat medicijnen wel degelijk een gunstig effect kunnen hebben in sommige gevallen.
pi_60314979
quote:

[..]

Nee de grootschaligheid van medicijnen ben ik tegen. Verkapte Parkinson medicijnen herintroduceren voor fake-aandoeningen als ADD, ADHD, RLS, HSDD. Alles uit de kokers van GSK en Bayer.

Weggedna'd? Je bedoelt dat ze ons genetisch stiekum aan het manipuleren zijn? Joh, dat konden ze bij de X-files niet eens bedenken. En nog even over dat geld, de grootste beleggers in die bedrijven zijn de pensioenfondsen die jij en ik gebruiken voor onze oude dag, dus dan ben jij toch zeker medeplichtig, jij hebt immers ook financieel voordeel van die praktijken.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:43:52 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60317494
quote:

[..]

...
...
Dat een medicijn wel geschikt kan zijn voor een andere aandoening blijft een lastig concept he
Onikaan ni ov dovah
pi_60317740
neem een hedendaags gezin.

papa en mama moeten vanwege dit fijne kabinet beiden hele dagen werken.
de kinderen worden van jongs af aan dus ergens gedropt, kindercreche basischool en smiddags alleen thuis.
omdat kinderen nogal veeleisend zijn en je dus quality time met ze moet doorbrengen is dat voor veel ouders iets ongemakkelijks.

dus wat doet een slimme ouder... koop een playstation, wi, tv, stereo, nintendo ds, veel chips, zoutigheid, cola en junkfood en het kind klaagt niet meer.
ondertussen zit he opgroeiende kind de hele dag binnen en krijgt geen gezonde lichaamsbeweging of geestelijke ontspanning.

en dan vinden veel mensen het raar dat kinderen dik, aggressief, vervelend en druk worden.

ik kom uit de nintendo nes (8-bit) generatie en weet nog goed hoe heel veel vriendjes zoiets kregen.
de ene ouder ging er beter mee om dan de andere.
zo was er een vriendje die er een had maar beperkt erop mocht spelen, eigenlijk alleen als het regende buiten of savonds een keer een uurtje.
een ander kind, een halve tokkie, kreeg ook spelcomputers inclusief een jaarvoorraad cola en frikandellen en onbeperkt speeltijd.
nou de verschillen werden groot naar jaren op veel fronten.

en dan had je mijn ouders...ik kreeg niet zo'n ding. moest er zelf maar voor werken en toen ik hem eenmaal had was de leukigheid er na een maandje af.
buiten spelen roeleerde, hutten bouwen, verstoppertje, vissen, crossen, etc.

ik denk dat de meeste geestelijke en lichamelijke problemen waar de meerderheid van de bevolking mee kampt heel simpel op te lossen is met een goede opvoeding en niet met zaken als ritalin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')