abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:02:55 #81
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60294797
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:06 schreef Sora het volgende:

[..]

Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Het enige waar jij het over hebt is: Kinderen zijn druk, bla, gelul, bla. Dat groep die daadwerkelijk opvallend druk is met ADHD is ongeveer 5-10% van alle ADHD'rs. Ritalin is slechts een van de vele mogelijke medicijnen en word steeds minder gebruikt. Echt je hebt geen fucking idee van waar je het over hebt. Je komt met een website aanzetten die gericht is op de USA waar die medicatie overmatig gebruikt word en toont daarmee nog maar weer een keer aan dat je geen idee van de situatie in Nederland hebt, die is absoluut niet te vergelijken. Even een simpel voorbeeldje: in de USA had je op sommige scholen 15-18 kinderen met ritalin in een klas van 30, in Nederland ligt dat gemiddelde op 1-3 wat overeen komt met de medische kennis die we nu hebben. En ja er is een enorme stijging geweest, net zoals wel vaker gebeurd op moment dat de technologie en wetenschap vooruit gaan. Doe die oogkleppen is af en ga je eerst is inlezen in de materie, je opmerkingen slaan echt als een lul op een drumstel.
Het wordt minder gebruikt dus er is een stijging van 250% in de afgelopen 5 jaar. Wij zijn hier een inhaal slag aan het doen met veramerikanisering. 1 op 3 is al belachelijk hoog !

Jij handelt naar bullshit talk van bigpharma, dus wie heeft er oogkleppen... en lees dat boek van de Apotheker Fernand Haesbrouck.

Het is gewoon waanzin om te denken dat kinderen gebaat zijn bij Ritalin. De enige die gebaat erbij is bigfarma. Niemand anders.

Opium toe dien is goed ! Ja vast. Ze lekker vroeg op het drugspad plaatsen. helemaal top.

Wake Up!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 23-07-2008 14:08:13 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:07:12 #82
52357 Lambiekje
pi_60294884
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:13 schreef rood_verzet het volgende:
Het gebruik van Ritalin wordt uitbetaald door je zorgverzekeraar, terwijl er behoorlijk veel kritiek is op het gebruik van deze medicatie, hier kan dus inderdaad wel vraagtekens bij gezet worden. Maar het staat buiten kijf dat AD(H)D niet zo maar 'verzonnen' is, het is wetenschappelijk aangetoond dat dit een lichte afwijking in de hersenen zijn.
waarom krijgt iemand die geloofd géén medicijnen ook dat is wetenschappelijk aangetoond dat het een hersenenafwijking is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 23-07-2008 14:14:23 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:07:19 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60294888
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het wordt minder gebruikt dus er is een stijging van 250% in de afgelopen 5 jaar. Wij zijn hier een inhaal slag aan het doen met veramerikanisering. 1 op 3 is al belachelijk hoog !

Jij handelt naar bullshit talk van bigpharma, dus wie heeft er oogkleppen... en lees dat boek van de Apotheker Fernand Haesbrouck.

Het is gewoon waanzin om te denken dat kinderen gebaat zijn bij Ritalin. De enige die gebaat erbij is bigfarma. Niemand anders.

Wake Up!
En nu met argumenten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60294895
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:02 schreef Lambiekje het volgende:

Wake Up!
Deed jij dat maar eens. Kom eens uit die schijnwerkelijkheid waar er perfecte oplossingen bestaan en realiseer je eens dat echte werkelijkheid een stuk weerbastiger is. Er bestaan geen wondermiddelen. Medicijnen hebben nou eenmaal vaak bijwerkingen, zullen niet in 100% van de gevallen effectief zijn en hebben op verschillende mensen verschillende uitwerkingen. Verdiep je eens echt in biologie voordat je klakkeloos allerlei onzin aanneemt omdat het op een websiteje staat of dat het geschreven is door iemand die er zogenaamd verstand van heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:11:11 #85
52357 Lambiekje
pi_60294995
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deed jij dat maar eens. Kom eens uit die schijnwerkelijkheid waar er perfecte oplossingen bestaan en realiseer je eens dat echte werkelijkheid een stuk weerbastiger is. Er bestaan geen wondermiddelen. Medicijnen hebben nou eenmaal vaak bijwerkingen, zullen niet in 100% van de gevallen effectief zijn en hebben op verschillende mensen verschillende uitwerkingen. Verdiep je eens echt in biologie voordat je klakkeloos allerlei onzin aanneemt omdat het op een websiteje staat of dat het geschreven is door iemand die er zogenaamd verstand van heeft.
Hoe kan ik aan jullie verstand brengen dat voor 90% van de medicijnengebruik BULLSHIT is.

Ik heb sterk het idee dat hier alleen maar bigfarmapropagandisten aanwegzig zijn. Mijn god wat is mijn allejezus naief en orthodoxdenkend.

Vergiftig en trap je kind maar naar de vernieling. Be my guest

Wie Ritalin voorschrijft is gewoon een potentiele moordenaar. Punt.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:12:40 #86
52357 Lambiekje
pi_60295042
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:43 schreef rockdahouse het volgende:
ritalin is een behoorlijk gevaarlijk geneesmiddel waar al doden mee zijn gevallen bij normaal gebruik.
daarnaast heb ik een keer een heel artikel gelezen dat ADHD een verzinzel is van psychologen en de pharmaceutische industrie.
destijds lag de psychologie een beetje op zijn gat en werden drukke kinderen geclassificeerd als ADHD gevallen, eigenlijk heel veel kinderen waar "iets" mee aan de hand was.

ws was ik ook een dergelijk geval.
had "concentratie"problemen op school maar voor zover ik weet had dat te maken met de stof die wij aangeboden kregen.
ik voelde me soms net een zwakzinnige bij de opdrachtjes die je moest doen, ik verveelde me dood dus.

mijn broertje was ook een druk geval, ook "concentratie" problemen en een juffrouw die zelf overspannen was en een absoluut slechte lerares (zijn rechtzaken om geweest die ze verloren heeft).
Mijn broertje had dus ADHD, kreeg het fijne ritalin en veranderde van een levendig ventje in een heel klein zielig hoopje ellende. MAAAAr hij was wel rustig in de klas, ook niet zo verwonderlijk na die rotzooi.

hij moest naar het vmbo en daar is die gestopt met die rotzooi.
ging steeds beter met hem en nu doet die mbo waar hij alles zonder moeite haalt.
alle leraren te spreken over hem en hij heeft nu als bijbaan installateur waarbij hij zelfs werkt voor de leraren en veel geld mee verdient.

ondertussen sport hij veel en werkt veel waarin hij dus op een gezonde manier zijn energie kwijt raakt en een extreem gespierd lichaam aan overhoudt.
volgend jaar gaat hij naar het HBO, iets dat hij makkelijk kan maar aangezien hij nu extreem veel verdiend ook voor hem minder aantrekkelijk is.

ik ken meer mensen die ritalin voorgeschreven hebben en al die mensen kon je ook helpen door ze goede begleiding te geven en een sport waar ze hun energie in kwijt kunnen.
kijk aan, krijg ik toch nog wat bijval.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:13:27 #87
52357 Lambiekje
pi_60295064
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet want A) ik ben geen vrouw, B) al helemaal geen 12 jaar, C) wat heeft dat in de verste verte met ADHD te maken? En je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op mijn post waarin ik je vroeg wat je eigen opleding/werk is, waardoor je blijkbaar zoveel meer weet van de medische wereld dan de gemiddelde fok bezoeker..
opgedrongen medicatie .. dat is de link met elkaar.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:17:41 #88
52357 Lambiekje
pi_60295179
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:12 schreef Sora het volgende:

[..]

Dit is echt de grootste grap van de eeuw zeg. Ja we weten nog niet wat de werking van ritalin e.d. op lange termijn is.... waaaaannt! We werken er nog niet zo lang mee, nog maar zeer korte ervaring met die medicatie. Dus no shit sherlock, maar het alternatief is dat je met kinderen zit die niet kunnen leren & presteren op school omdat ze zich niet kunnen concentreren en daardoor afglijden en in de problemen komen. Maar goed, liever dat ze de rest van hun dagen in de criminaliteit slijten dan dat ze hun pilletje nemen he. is de enige toepasselijke reactie. Nogmaals, ga je inlezen.
dat moet jy doen, inlezen. Eenzijdig bigfarma gelul.Het is om eng van te worden.

Dit met kinderen die rustig moeten zijn in school is precies waar waaromonderwijs.nl tegenin gaat. Het is kennelijk dus doelbewust om onze nieuwe generatie ten gronden te richten. Creativiteit vermoorden, niet meer zelf kunnen nadenken of out-of-the-box denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 23-07-2008 14:23:58 ]
pi_60295266
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe kan ik aan jullie verstand brengen dat voor 90% van de medicijnengebruik BULLSHIT is.

Ik heb sterk het idee dat hier alleen maar bigfarmapropagandisten aanwegzig zijn. Mijn god wat is mijn allejezus naief en orthodoxdenkend.

Vergiftig en trap je kind maar naar de vernieling. Be my guest

Wie Ritalin voorschrijft is gewoon een potentiele moordenaar. Punt.
Als ik geen medicatie had gekregen vroeger voor mijn hart + de daaropvolgende operatie was ik nu dood geweest, daarnaast kon mijn opa dankzij de chemo nog paar jaar van oa zijn achterkleinkinderen genieten, dus dat is voorbeeld 2 waar medicijngebruik een duidelijk positief effect heeft op het leven van iemand. is erg sim-pel hoor, wat wil je daar niet aan snappen?

Ik ben geen propagandist voor welke bedrijfstak dan ook, en ik gok de overige poster hier ook niet, maar wat jij niet schijnt te willen begrijpen is dat 1 persbericht niet meteen betekend dat er een stel mensen in een bestuurskamer alle kinderen v/d wereld aan de dope willen hebben. Ja er worden fouten gemaakt met het voorschrijven van medicatie, en ja ouders voeden hun kinderen ook lang niet altijd goed op, maar dat betekend niet dat medicatie per definitie fout is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60295312
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Door uberhaupt de materie te begrijpen en inhoudelijk aan te geven wat er mis is in plaats van continu te smijten met linkjes naar samenzweringswebsitejes en termen als 'bigpharma'. Iemand die denkt dat lentivirussen uberhaupt niet bestaan kan ik gewoon niet al te serieus nemen.
quote:
Dat is nou precies jouw hele probleem. jij blijft hangen in dit soort termen, zonder inhoudelijk te reageren. Ik heb je al meerdere malen in dit soort topics gevraagd om eens inhoudelijk aan te geven wat er mis wat met een voorbeeld van een onderzoek dat ik gaf, maar dat negeer je consequent. Dat is ook niet zo vreemd aangezien je gewoon geen flauw benul hebt van de meest basale biologie.
pi_60295371
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat moet jy doen, inlezen. Eenzijdig bigfarma gelul.Het is om eng van te worden.

Dit met kinderen die rustig moeten zijn in school is precies waar waaromonderwijs.nl tegenin gaat. Het is kennelijk dus doelbewust om onze nieuwe generatie ten gronden te richten. Creativiteit vermoorden.

Kijk es op die site bij "partners"? Allemaal management/consultancy bedrijven, maar die bedrijven hebben uiteraard het beste voor met onze jeugd, en willen helemaal geen winst maken oid, neeheee dat doen alleen de grote pharmacie bedrijven..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60295403
Ik ben er niet per definitie tegen. Maar als 90.000 kinderen het krijgen vanwege een gedragsstoornis, dan is dat dús geen gedragsstoornis maar gedrag.

Het is natuurlijk gewoon een industrie die het stadium van objectieve wetenschap al lang voorbij is en die goed geld verdiend aan medicalisering van alle problemen. Er wordt geld gestoken in onderzoeken met een bepaalde opzet, en rara hoe is het mogelijk, daar rolt dan een aandoening uit die commercieel interessant is.

Als je maar beursgenoteerd bent mag je proberen de hele bevolking durgsverslaafd te maken. De kinderen aan de retalin, de jongeren aan de prozac en de 30 plussers aan de seresta's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:27:45 #93
52357 Lambiekje
pi_60295438
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als ik geen medicatie had gekregen vroeger voor mijn hart + de daaropvolgende operatie was ik nu dood geweest, daarnaast kon mijn opa dankzij de chemo nog paar jaar van oa zijn achterkleinkinderen genieten, dus dat is voorbeeld 2 waar medicijngebruik een duidelijk positief effect heeft op het leven van iemand. is erg sim-pel hoor, wat wil je daar niet aan snappen?

Ik ben geen propagandist voor welke bedrijfstak dan ook, en ik gok de overige poster hier ook niet, maar wat jij niet schijnt te willen begrijpen is dat 1 persbericht niet meteen betekend dat er een stel mensen in een bestuurskamer alle kinderen v/d wereld aan de dope willen hebben. Ja er worden fouten gemaakt met het voorschrijven van medicatie, en ja ouders voeden hun kinderen ook lang niet altijd goed op, maar dat betekend niet dat medicatie per definitie fout is.
ik heb toch nooit over gehad dat medicatie voor een specifiek erg hartfalen slect is. Ik zeg dat op grote schaal wegzetten van medicijnen slecht is.

Het is een doel van bigfarma om mensen verslaafd te maken aan hun rotzooi. Er worden stofjes toegevoegd net als in chips dat je meer en meer wilt. Er worden doelbewust extra stoffen toegevoegd zo dat er bijwerkingen zijn waardoor men daarnaast dus ook andere medicijnen moet slikken om de bijwerkingen tegen te gaan.

Hoe fucking naief is men om te denken dat problemen worden opgelost met medicatie.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:29:55 #94
52357 Lambiekje
pi_60295490
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben er niet per definitie tegen. Maar als 90.000 kinderen het krijgen vanwege een gedragsstoornis, dan is dat dús geen gedragsstoornis maar gedrag.
precies. Dus een rustig kind is ziek en moet aan de suiker-medicatie.
quote:
Het is natuurlijk gewoon een industrie die het stadium van objectieve wetenschap al lang voorbij is en die goed geld verdiend aan medicalisering van alle problemen. Er wordt geld gestoken in onderzoeken met een bepaalde opzet, en rara hoe is het mogelijk, daar rolt dan een aandoening uit die commercieel interessant is.

Als je maar beursgenoteerd bent mag je proberen de hele bevolking durgsverslaafd te maken. De kinderen aan de retalin, de jongeren aan de prozac en de 30 plussers aan de seresta's.
jij snapt het waar ik op doel
pi_60295678
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb toch nooit over gehad dat medicatie voor een specifiek erg hartfalen slect is. Ik zeg dat op grote schaal wegzetten van medicijnen slecht is.

Het is een doel van bigfarma om mensen verslaafd te maken aan hun rotzooi. Er worden stofjes toegevoegd net als in chips dat je meer en meer wilt. Er worden doelbewust extra stoffen toegevoegd zo dat er bijwerkingen zijn waardoor men daarnaast dus ook andere medicijnen moet slikken om de bijwerkingen tegen te gaan.

Hoe fucking naief is men om te denken dat problemen worden opgelost met medicatie.
Je zegt net nog dat 90% voor de flauwekul/winst wordt verstrekt, en nu noem je het al "op grote schaal"? Als je zulke grote nummers als feit presenteert mag ik toch aannemen dat je dat kan onderbouwen?

Als jij weet dat het een "doel" is van die bedrijven, wat doe je dan nog hier? Ga naar de autoriteiten, meld het bij de pers weet ik wat, alleen wat hier roepen staat naar mijn idee gelijk aan medeplichtigheid, iedereen snapt wel dat hier wat om klootviolen er nooit voor zal zorgen dat het grote onwetende publiek gewaarschuwd wordt. Of zitten de aandelen van die bedrijven toevallig ook in jouw pensioenfonds verstopt?
pi_60295709
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Welke verslavende stof zit er in chips dan?

Zag er op canvas een docu over, paar maanden terug en hij is vast niet terug te zien, maar de strekking was wel dat het ook regelmatig 'recreatief' gebruikt werd en om beter te kunnen studeren. Dit betekent echter totaal niet dat er geen groep is die wel baat heeft bij het gebruik.
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:43:01 #97
52357 Lambiekje
pi_60295758
Leg mij eens uit waarom de gros hier in dit topic vóór medicatie is. En dus in de sprookjes van farmaceutische industrie geloven??

Als er geluiden zijn dat het slecht is. Dan bedenk je je toch 2 keer.

I don't get it waarom men zo graag hun kinderen willen plat spuiten mt opiaat rotzooi?
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:45:48 #98
52357 Lambiekje
pi_60295816
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Welke verslavende stof zit er in chips dan?

Zag er op canvas een docu over, paar maanden terug en hij is vast niet terug te zien, maar de strekking was wel dat het ook regelmatig 'recreatief' gebruikt werd en om beter te kunnen studeren. Dit betekent echter totaal niet dat er geen groep is die wel baat heeft bij het gebruik.
MSG
pi_60295865
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Lambiekje het volgende:
Leg mij eens uit waarom de gros hier in dit topic vóór medicatie is. En dus in de sprookjes van farmaceutische industrie geloven??
Omdat het werkt? Natuurlijk niet op de heilmanier die jij continu lijkt te verwachten, maar dat komt gewoon omdat jij nog niet eens basisschoolniveau kennis over biologie bezit. Het gros van de mensen die 'voor medicatie' is, nuanceert dit hier ook vaak genoeg. Ik ben het bijvoorbeeld best eens met de stelling dat medicatie niet onnodig voorgeschreven dient te worden. Het probleem is dat jij alleen zwart wit kan denken. Of een medicijn is geweldig óf het is een grote gemene samenzwering van de 'bigpharma' en het is allemaal troep. Helaas voor jou is de fysiologische werkelijkheid vele malen complexer.
pi_60295913
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

MSG
Ah. Ik weet dat alles er hetzelfde door gaat smaken en ik weet dat knorr, maggi en die andere pakjesmaaltijden er vol mee zitten. Ook kunnen sommige mensen hier overgevoelig op reageren (het chinees restaurant syndroom), maar ik heb nog NOOIT gehoord dat het verslavend is. Overigens kan je prima chips eten zonder MSG binnen te krijgen, bijvoorbeeld met naturelchips.
Met medicatie kan je last hebben van bijwerkingen, kunnen er fouten zijn met voorschrijven, doseringen of interacties, maar het meerendeel heeft een positieve werking. Anders zou een medicijn niet op de markt komen. Nu zou je best met een of andere uitzondering kunnen komen, en ja het is belachelijk dat er een patent is aangevraagd over de diepere breeklijn van bepaalde medicatie, maar zonder zou het leed vele malen groter zijn.
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')