Lambiekje: de vraag staat nog open...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:02 schreef DS4 het volgende:
Maar je antwoord gaat om de vraag heen: jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Logischerwijs zouden we nu dus veel EERDER dood moeten gaan. Echter, we blijven juist veel LANGER leven.
Hoe meen jij dat dat te rijmen is?
Gratis en doeltreffende oplossingen is geen optie voor de geldwolven. Typischquote:ADHD en voeding
Sinds de jaren zeventig van vorige eeuw is men in wetenschappelijke kringen beginnen denken aan een verband tussen voeding en leer-en gedragsstoornissen. Volgens de westerse visie wordt voeding in dit verband uitsluitend materialistisch en analytisch benaderd.
Deze onderzoeken onderzochten zowel de negatieve als de positieve invloed van voedsel.
Negatieve invloed van voedsel
· De eerste onderzoeker was de allergoloog Benjamin Feingold die in 1973 het verband ontdekte met voedingsallergieën veroorzaakt door suiker, hoge doses vitamines en chemische additieven.
· In 1979 bewees een onderzoek in een jeugdgevangenis in Chessepeak, Virginia, v.s. een verband tussen suiker en frisdrank en asociaal gedrag. Na uitschakeling van deze producten was er na drie maanden een vermindering van 45% van het asociale gedrag. En na een jaar een vermindering van 77%.
In hetzelfde jaar constateerde Saul Miller een verslechtering van technische leesvaardigheid onder invloed van suiker, honing, chocola en banaan.
In 1987 ontwierp Ben Feingold het Feingolddieet. Hij ontdekte dat ADHD-kinderen een overgevoeligheid vertoonden voor salicylaat, een bestanddeel van aspirine. Deze stof zit ook in een aantal voedingsmiddelen die in zijn dieet werden geschrapt: wortelen, broccoli, citrusfruit, appel, pruim, tomaat, paprika, peper, spinazie, kerry, dille, kurkuma, drop en pepermuntjes. Door het dieet werd de helft van de kinderen beter.
Andere onderzoeken gingen in de richting van conserveermiddelen als tartrazine (E 102) en benzoëzuur (E 210) die in chocola en vleeswaren terug te vinden zijn en van smaak- en kleurstoffen (in snoep en zalm). De toestand van ADHD-kinderen verbeterde na het weglaten van die stoffen.
Ook cafeïne (in koffie, thee, cola en pure chocola) blijkt ADHD te verergeren.
Een onderzoek aan de universiteit van Yale in 1990 wees uit dat suiker angst, irritatie, hyperactiviteit, agressie en concentratiegebrek verhoogt.
In een Nederlands onderzoek van het Onderzoekscentrum voor hyperactiviteit en ADHD (2003) besloot Lidy Pelsser dat voeding een sterke invloed heeft op het gedrag van kinderen. In het oriënterend onderzoek kregen veertig kinderen met ADHD tussen drie en zeven jaar enkele weken het ‘fewfood dieet’. Alle allergieopwekkende bestanddelen en medicijnen werden weggelaten. Het dieet bestond uit onbeperkt gebruik van kalkoen, rijst, sla en peer. Aangevuld met tarwe, maïs, appel en honing. Alle andere voeding werd verboden. Na enkele weken had 60% geen gedragsproblemen meer.
Positieve invloed van voedsel
In 1984 bewees een Amerikaans onderzoek dat gedrag en leerproblemen verbeteren met een dieet van volle granen en biologische groenten en peulvruchten.
Diverse studies ontdekten dat magnesium, kalk en kalium de hersenactiviteit positief beïnvloeden.
Daarna volgde de ontdekking van de rol van het vitamine-B complex (o.a. B1) en de werking van het zenuwstelsel. Dit vitamine gaat door raffinage van granen verloren. Door het gebruik van volle granen bleek het zenuwstelsel beter te functioneren.
Later ging men het zoeken in een gebrek aan essentiële vetzuren die via de voeding moeten aangebracht worden, willen we het zenuwstelsel goed laten functioneren. De Durham-studie in de V.S. wees in 2004 uit dat de meervoudig onverzadigde omega-3 en omega-6 vetzuren (o.a. aanwezig in visolie) concentratie en leervaardigheid verhogen. Een studie van 2006 wijst op het positieve effect van deze vetzuren en micronutriënten, waardoor 40 tot 50% van de ADHD-symptomen verminderde.
Door hun te beperkte visie op zowel de mens als voeding zijn deze wetenschappelijke onderzoeken een soort blindemannetje spelen, waarbij men eerder toevallig dan systematisch oorzaken en verbanden ontdekt. Daarnaast vormen de wetenschappers die het verband tussen voeding en ADHD willen aantonen een kleine minderheid die vaak door hun collega’s en daardoor ook door de subsidiërende overheid niet ernstig worden genomen. Bovendien druisen de meeste bevindingen in tegen de belangen van multinationale voedingsindustrieën, zodat die er ook niet happig op zijn om zulke onderzoeken te financieren als die niet in hun kraam passen.
Ah de Nederlandse vereniging van macromalloten. Ga je nou nog inhoudelijk discussiëren of blijf je linkjes spammen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gratis en doeltreffende oplossingen is geen optie voor de geldwolven. Typisch
ik reageer inhoudelijk, gast!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah de Nederlandse vereniging van macromalloten. Ga je nou nog inhoudelijk discussiëren of blijf je linkjes spammen?
Nee je copy paste een linkje van een websiteje van macrobioten. Vervolgens druk je hun mening vet om dit als 'feit' te poneren.quote:
Melk en ADHD is toch echt een serieuze link. Dat jullie Ritalin-junkies dat niét willen zien maakt het nog niet minder waar.quote:Recent Study on Milk and ADHD
Changes in our diets can be used as a treatment intervention for ADHD. And according to a recent study from Norway, it seems that at least a sub-group of children with ADHD have a particular type of protein imbalance that may be contributing to a child’s ADHD symptoms, or may be causing that child’s ADHD problem entirely.
Het is kennelijk lastig voor je, deze totaal niet ingewikkelde inhoudelijke vraag...quote:
Kom nou eens uit je binaire wereldje mafkees. Hoevaak hebben mensen hier nou al aangegeven dat een beetje kritisch houding prima is, dat medicijnen slikken voor zover mogelijk vermeden moet worden, MAAR dat het niet per definitie zinloos is? Ik snap dat een genuanceerdere beeld van de complexiteit van de wereld lastig voor je is, maar probeer het eens.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Melk en ADHD is toch echt een serieuze link. Dat jullie Ritalin-junkies dat niét willen zien maakt het nog niet minder waar.
De kwaliteit is niet beter. De mens is minder gezond dan voor WO2. Dat is zonder meer duidelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is kennelijk lastig voor je, deze totaal niet ingewikkelde inhoudelijke vraag...
Kom op: doe je best!
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kom nou eens uit je binaire wereldje mafkees. Hoevaak hebben mensen hier nou al aangegeven dat een beetje kritisch houding prima is, dat medicijnen slikken voor zover mogelijk vermeden moet worden, MAAR dat het niet per definitie zinloos is? Ik snap dat een genuanceerdere beeld van de complexiteit van de wereld lastig voor je is, maar probeer het eens.
flikker toch op met je statements dat medicatie zinloos isquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.
Eigenlijk is de gehele industrie ZIEK in zijn hoofd.
Ik snap niet dat men zo graag medicatie wil. Mensen zo ongelovelijk onwetend. Onderwijs heeft ze werk goed gedaan als verstomming van de intelligentie van mensen.
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
De kwaliteit is niet beter. De mens is minder gezond dan voor WO2. Dat is zonder meer duidelijk.
Alle medicatie zinloos? Right... wat een onzin weer. Ben benieuwd of je ook zo piept als je een keer door een besmette teek gebeten wordt...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
medicatie is wel zinloos en ZEKER voor adhd. Het is juist een zege als je het hebt. Het enige wat gebeuren moet is de energie en creativiteit in banen leiden. Wie ADHD bestempelt heeft als ziekte is ZIEK in zijn hoofd.
Eigenlijk is de gehele industrie ZIEK in zijn hoofd.
Ik snap niet dat men zo graag medicatie wil. Mensen zo ongelovelijk onwetend. Onderwijs heeft ze werk goed gedaan als verstomming van de intelligentie van mensen.
Erger nog, ik zat hier op m'n school de administratie en planning voor de komende week te doen en m'n lessen voor de herkansers voor te bereiden. Toeval, 1 daarvan is ADHD'r, begon dit jaar zonder ritalin en scoorde d-r-a-m-a-t-i-s-c-h laag al was het wel duidelijk dat het een intelligente jongen was, halverwege het jaar begonnen met dextro en heeft toen in een half jaar tijd de boel alsnog voldoende op een rijtje gekregen zodat hij nu een her heeft. En dat bij 5/6 VWO in een jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef ShadyLane het volgende:
Ik krijg de indruk dat Ritalin nog lang niet vaak genoeg wordt voorgeschreven. Het is verdorie dertig graden en jullie blijven maar als dollemannen aan het drammen.
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
flikker toch op met je statements dat medicatie zinloos isZeg dat lekker tegen mijn moeder die Myastenia Gravis heeft... ophorken met je gebral en nutteloze bijdragen aan deze wereld
Lambiekje...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).
Ik herhaal gewoon:
Jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Logischerwijs zouden we nu dus veel EERDER dood moeten gaan. Echter, we blijven juist veel LANGER leven.
Kom dan is met wat objectieve, goed uitgewerkte onderzoeken die aantonen dat ADHD onzin is. Wat je tot nu toe doet is nog selectiever details opzoeken dan Micheal Moore ooit deed en die dan vervolgens als feiten presenteren.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:51 schreef Re het volgende:
[..]
en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...
Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..
die kregen meer straf in de klas
tegenwoordig denken leraren niet meer na
ze geven geen straf meer maar zeggen ja die is zo!
kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
handig kost een cent maar dan heb je ook wat
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
Ben ik met je eens helemaal!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.
Ik heb in het begin van de topic gesteld dat ~90% van de medicatie onzin is. Wat ik bij die ene reacties vergeten bij te plaatsen was, was het feit dat het om fake-aandoeningen gaat. Dus in dat opzicht was ik wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ben ik met je eens helemaal!
Er zijn vast kinderen en volwassen die echt adhd hebben
maar niet alles dat reageert op kleurstof en smaakstof en vage hormonen in de voeding....
denk dat men eens echt moeite moet doen om te ontdekken waarom er teveel kinderen zg adhd hebben
Ik kan zelf totaal niet tegen koffie...wordt ik heel nerveus van en dan krijg ik het erg benauwd lijkt op hyperventilatie
merkloze artikelen idem...moet echt oppassen hiermee dus de meeste merk artikelen
vaak duurder gaan prima..maar bij de aldi hoef ik niet te shoppen helaas...
Een corrigerende tik moet.! Rouvoet met zijn normen en waarden heeft het helemaal verknalt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..
die kregen meer straf in de klas
tegenwoordig denken leraren niet meer na
ze geven geen straf meer maar zeggen ja die is zo!
kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
handig kost een cent maar dan heb je ook wat
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
er valt veel geld te verdienen aan de domheid/onjuiste voorlichting/onwetendheid van mensen en dat is kwalijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.
Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.
Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.quote:Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven.
Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?quote:Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Lambiekje, ik begrijp dat het vervelend is om deze vraag te beantwoorden (aangezien in het niet goed kunnen beantwoorden opgesloten zit dat jij volledig ongelijk hebt), maar denk niet dat ik jou hiermee niet om je oren zal blijven slaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).
Ik herhaal gewoon:
Jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.
Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.
Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven. Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.
[..]
Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.
[..]
Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?
Erm.. neequote:Op zondag 27 juli 2008 02:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.
No offense maar ik vind hem toch vaak interessant topics maken! Steek je nog eens iets van op, ipv veilig achter je pc te leuren met allerlei nonsens is het soms ook tijd voor de wat dieperliggende oorzaken en gevolgen in het leven.
Toch?
Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.quote:Op zondag 27 juli 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi, gepasteuriseerd ik weet nog dat men er mee begon, de melk was lang zo lekker niet meer en sinds die tijd hoorde je ineens dat men er allergisch voor bleek te zijn.
Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen! Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri. Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Alle goedkope zooi, waar tegenwoordig bijna iedereen wel aan moet door die dure euro, is niet goed! Dat is van slechtere kwaliteit nml.
Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben. De grond is leeg, er zit weinig in, wat nog wat oplevert aan ons voedsel. Plus nog alle antibiotica die men de dieren voert en hormonen en kijk aan de bevolking wordt zo vet als een slak! mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijnDus wat is het dan wel?
Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
Dat is Donald Duck-praat. Het is common knowledge dat katten GEEN melk mogen.quote:Op zondag 27 juli 2008 09:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.
quote:Mogen katten melk drinken?
Van meer dan 50 ml melk per dag kunnen katten diarree krijgen. Dat geldt ook voor andere melkprodukten, zoals yoghurt en slagroom. Geef daarom liever speciale kattenmelk of gewoon kraanwater. Dat een kat melk zou moeten drinken komt meer door stripverhalen zoals de Donald Duck. Echt nodig is het dus niet.
quote:Voeding
Geef uw kat iedere dag een goede en afwisselende voeding. Katten hebben veel behoefte aan vlees. Maar katten hebben ook behoefte aan brokjes om hun tanden te verzorgen en gezond te houden. Een goed voederpatroon is bijvoorbeeld de kat 's ochtends brokjes te geven en 's avonds vlees of vis. Het is belangrijk dat uw kat iedere dag vers water krijgt. Verse melk is af te raden. Bij de meeste katten werkt dit laxerend. Het is beter om gesteriliseerde koffieroom of slagroom te geven. In de winkel kunt u tegenwoordig ook speciale melk kopen voor katten.
Maar jy vindt dat ons voedsel evenwichtig is?!quote:Op zondag 27 juli 2008 03:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm.. neeAls je er zo zeker van bent, kan jij dan zijn claims onderbouwen?
Kijk, en dat vind ik nu ook. Het zijn de ouders.quote:ADHD
Westers gezien (in de gangbare geneeskunde -de allopathie-) heeft men verschillende verklaringen voor ADHD en deze afwijking wordt behandeld met allerlei soorten therapieën variërend van gesprekstherapie tot medicatie en van gezinsbenadering tot ontspanningsoefeningen.
Maar we vergeten een belangrijk punt: wat is feitelijk DE oorzaak?
De oorzaak en de schuldige van al deze “in mooie termen en afkortingen” beschreven aandoeningen en afwijkingen zijn wij, de ouders, de opvoeders van het ADHD-kind!
Vanuit het oogpunt van de natuurgeneeswijze speelt de voeding een belangrijke rol. Misschien wel de belangrijkste!
Voor de acupuncturist heeft het denken een relatie met de darmen. Darmen vervuild door slechte/verkeerde voeding veroorzaken de stoornis in het denken.
[,]
Bij ADHD moet u als ouder/opvoeder allereerst kijken naar de voeding van het kind. Vaak, al te vaak krijgen de kinderen te veel suiker in de vorm van snoepgoed, chocolade, limonade, ijsjes en taartjes toegediend. Ouders hebben geen tijd meer om een volkoren boterham met gezond broodbeleg en een bekertje vruchtensap of kruidenthee klaar te maken zodat het kind dat kan eten tijdens de pauze op school. De kinderen worden liever “zoet” gehouden met geld om iets “lekkers” te kopen of het trommeltje wordt volgestopt met allerlei soorten nepprodukten!
En dat is ook het kromme waar ikquote:Help me mensen..... ik snap het niet meer: de Inspectie der Geneesmiddelen maakt zich ernstig zorgen over enkele simpele kruiden en homeopathische middelen, terwijl in elke supermarkt de rekken gewoon vol staan met stimulerende middelen, die enkele malen sterker zijn dan 'normale' koffie. Men maakt zich druk over drugs op school, terwijl kinderen gewoon dagelijks volgepompt kunnen worden (en dit blijkbaar ook doen, met medeweten van de ouders) met allerlei soorten verslavende middelen die wij als 'opvoeders' zelf gebruiken (koffie, energiedrankjes) en op het eiland gewoon verkocht worden. We zijn bezig met een soort struisvogelpolitiek van de hoogste graad.
ahhh terug naar de jaren 60 en de refrigerator momsquote:Op zondag 27 juli 2008 11:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk, en dat vind ik nu ook. Het zijn de ouders.
[..]
quote:FDA Directs ADHD Drug Manufacturers to Notify Patients about Cardiovascular Adverse Events and Psychiatric Adverse Events
The U.S. Food and Drug Administration (FDA) today directed the manufacturers of all drug products approved for the treatment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) to develop Patient Medication Guides to alert patients to possible cardiovascular risks and risks of adverse psychiatric symptoms associated with the medicines, and to advise them of precautions that can be taken.Ritalin (methylphenidate hydrochloride) Tablets Ritalin SR (methylphenidate hydrochloride) Sustained-Release Tablets Ritalin LA (methylphenidate hydrochloride) Extended-Release Capsules
quote:ADHD-kinderen worden gebruikt voor medisch experiment
Het gebruik van het stof Ritalin, dat met name wordt gegeven aan kinderen en jongeren met de diagnose ADHD, is in Denemarken gestegen met meer dan 900% sinds 1997. Maar experts vinden dit bloedlink, aangezien de lange termijn effecten niet bekend zijn. In de VS wordt Ritalin ervan verdacht de oorzaak te zijn van sterfgevallen onder kinderen en jongeren. Canada heeft het gebruik van Ritalin geheel stopgezet vanwege de onzekerheid rondom sterfgevallen onder jongeren die Ritalin kregen. Deense pyschiaters wegen deze onzekerheden af tegen de voordelen en vinden de voordelen te belangrijk. "Kleinere" bijwerkingen zoals slaapproblemen, gebrek aan eetlust en depressiviteit worden al geaccepteerd. Een aantal Deense psychologen zijn het hier niet mee eens, hieronder Peter la Cour van Center voor onderzoek rondom Bestaan en maatschappij aan het Universiteit van Kopenhagen. Hij noemt het grootschalig voorschrijven van Ritalin een onverantwoord medisch experiment. In Zweden woedt een heftige strijd om het medicijn; sommige Zweedse artsen en psychiaters zijn het eens met de Deense psychiaters; andere, hieronder neurologen, zijn erg kritisch: Ritalin verandert de persoonlijkheid net als cocaïne en zorgt ervoor dat de hersenen uit balans raken. De gevolgen voor kinderen in de groet zijn niet te overzien. Daarnaast wordt gesteld dat ADHD in wezen wetenschappelijk gezien (nog) geen ziekte is en daarom ook (nog) niet met medicijnen bestreden zou mogen worden.
In Denemarken wordt in Børn & Unge, vaktijdschrift voor pedagogen, vastgesteld dat Ritalin op een aantal punten twijfelachtig is:
* de lange termijn werkingen zijn niet bekend; wel is bekend dat Ritalin de persoonlijkheid verandert
* er zijn verdacht veel sterfgevallen onder kinderen en jongeren die Ritalin kregen
* Ritalin beïnvloedt bloeddruk en hartspierfunctie; hiervoor moet het kind geregeld voor contrôle
* Ritalin maakt depressief, dat is bekend; dit wordt als "acceptabele bijwerking" gezien, maar nu zeer ter discussie gesteld - is dat wel acceptabel?
* Vaak wordt Ritalin gegeven omdat de omgeving een rustiger kind wil! De vraag is of dat verantwoord is.
* Ritalin wordt grootschalig gegeven, ongeacht alle onzekerheden.
Bron:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/08/23/101532.htm
En dat is gewoon de beste en simpelste oplossing. Voedsel.quote:Dieet werkt bij ADHD
"ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn", aldus drs. Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven in de e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding. Deze wetenschappelijk onderzoeker boekt goede resultaten met een dieet bij kinderen met ADHD. Zet kinderen met ADHD 5 weken lang op een speciaal dieet en bij circa 60% verbetert het gedrag. `De gedragsverbetering is zo groot, dat er zowel thuis als op school geen sprake meer is van ADHD', vertelt Pelsser in de nieuwsbrief. `Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben.' Het klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn, maar een wetenschappelijke publicatie staat garant voor de kwaliteit van haar onderzoek. Het zogenoemde eliminatiedieet bestaat onder meer uit rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap, bepaald snoepgoed en tussendoortjes. De ADHD-ers waarbij dit dieet werkt, zijn niet gedoemd om dit beperkte dieet levenslang te volgen. Pelsser: `Bij die kinderen gaan we vervolgens uitzoeken op welke voedingsmiddelen ze reageren. Als het gedrag goed blijft, mogen ze het betreffende voedingsmiddel blijven eten.' Gemiddeld blijken 5 verschillende voedingsmiddelen de boosdoeners. En bij ieder kind zijn dat andere. Frappant genoeg gaat het niet mis bij suiker en kleurstoffen, zoals misschien veel mensen denken. Pelsser: `Bij de een gaat het bijvoorbeeld om druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, bij een ander om vanille, smaakversterkers en vis.' Pelsser denkt dat ADHD in een deel van de gevallen wordt veroorzaakt door een overgevoeligheidsreactie: `Net zoals astma en eczeem uitgelokt kunnen worden door triggers als pollen, huisdieren en huisstofmijt. Het doelorgaan is bij eczeem de huid en bij astma de luchtwegen. Waarom zouden bij ADHD niet de hersenen het doelorgaan kunnen zijn en bepaalde voedingsmiddelen de trigger?'
www.nieuwsoverkindervoeding.nl
waarom ?quote:Op zondag 27 juli 2008 11:38 schreef Re het volgende:
[..]
ahhh terug naar de jaren 60 en de refrigerator moms
Ik blijf het gewoon vragen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:
Ik herhaal gewoon:
Katten mogen gewoon geen gewone melk (hoewel sommigen er prima tegen kunnen). Daarom is er ook kattenmelk in de handel.quote:Op zondag 27 juli 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Nee, er is iets mis met jouw redenatie. Katten zijn geen mensen. Jij eet toch ook geen kittekat?quote:Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi,
Voedsel wordt steeds efficiënter geproduceerd. Zodat je meer volume krijgt. Dat gaat ten koste van de smaak, maar het wordt daarmee niet meteen ongezond.quote:Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen!
Er is echt niets mis met aspartaam, tenzij je het in hele hoge doseringen tot je neemt. Maar dan is het water in de frisdrank ook al zo'n beetje dodelijk... dus waar hebben we het over?quote:Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri.
Psychisch? Allergie? Who knowes? Maar aspartaam is veilig. Dat is echt vaak genoeg onderzocht.quote:Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Met een normaal voedingspartoon (dus niet leven op bier en chips, maar gewoon normaal brood + beleg en 1x per dag warm eten, bestaand uit aardappels vlees en groete + tussendoor fruit) krijg je ruim voldoende vitamines binnen. Aldus het voedingscentrum:quote:Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben.
Huh?quote:zo vet als een slak!
Deels aanleg, maar iemand die dik is, eet in de meeste gevallen gewoon teveel en beweegt te weinig. En ja, sommige mensen komen weg met dat eetpatroon en blijven slank. Zo zijn er ook mensen die roken als een ketter en geen longkanker krijgen. Dat wil niet zeggen dat roken niet leidt tot (een verhoogde kans op) longkanker.quote:mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijnDus wat is het dan wel?
Goede voeding is enorm belangrijk. Slechte voeding vergroot de kans op allerhande ziekten. Maar dat doet niets af aan het feit dat iemand die gezond eet ook ziek kan worden en dat als je eenmaal een ziekte hebt het niet zo is dat gezond eten dan ook meteen tot genezing leidt. Daarnaast is de therapietrouw van een pilletje eens per 24 uur vaak beter dan een ingewikkeld dieet...quote:Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
We worden misschien wel ouder maar wel zwakker, allergischer. We maken ook steeds later kinderen. Wat weer zwakkere mensen opleverd. We maken ons zelf zwak. En dat laten we ook nog toe dat geestelijk gehandicapten kinderen mogen maken. We werken ons zelf ten gronde. Ons sperma is al gehalveerd. We zijn gewoon SLECHT bezig en de industrie wordt geloofd. Hoe stom is men ?!quote:Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon vragen...
Lambiekje, ik begrijp dat het vervelend is om deze vraag te beantwoorden (aangezien in het niet goed kunnen beantwoorden opgesloten zit dat jij volledig ongelijk hebt), maar denk niet dat ik jou hiermee niet om je oren zal blijven slaan.
Ik vind het ook goed als je zegt: "ok, jouw constatering gaat volledig in tegen wat ik schreef en omdat jouw constatering feitelijk juist is, heb ik kennelijk ongelijk". Doe ik niet moeilijk over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |