abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60347779
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
Kom dan is met wat objectieve, goed uitgewerkte onderzoeken die aantonen dat ADHD onzin is. Wat je tot nu toe doet is nog selectiever details opzoeken dan Micheal Moore ooit deed en die dan vervolgens als feiten presenteren.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:51:02 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60348086
quote:

[..]

kijk dat is dan weer geen hype-aandoening, waar ik op afgeef is de medicatie voor non-aandoeningen. Dat mag hopelijk al wel duidelijk zijn.
en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:57:37 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60353255
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:51 schreef Re het volgende:

[..]

en jouw subjectieve brein bepaalt dat wel ff zeker...
Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:51:01 #224
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60355015
quote:

[..]

Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60355037
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Vroeger had je lastig kids..heel lastig die waren vervelend..
die kregen meer straf in de klas
tegenwoordig denken leraren niet meer na
ze geven geen straf meer maar zeggen ja die is zo!
kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
handig kost een cent maar dan heb je ook wat
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:59:17 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60355112
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

kun je niks aan doen! Dies nie goed zeggen ze niet..of die ouders kunnen niet opvoeden want die werken teveel...neuh!
Ze zijn gewoonweg simpelweg te druk met zeggen dat de farmacie..ze teveel onder druk zet waardoor ze veel meer verdienen...dan voorheen dus heeft elk lastig kind adhd
zeker voor later
heel gezond die ritalin en die ouders hebben ineens een lammetje in huis en hoeven niet meer op te voeden
want slaan mag niet he!
zo fout!
Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.
Onikaan ni ov dovah
pi_60355234
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 01:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier het er ook wel over eens zijn dat het te vaak en te makkelijk voor wordt geschreven. Het gaat echter te ver om het volledig als onzin te bestempelen.
Ben ik met je eens helemaal!
Er zijn vast kinderen en volwassen die echt adhd hebben
maar niet alles dat reageert op kleurstof en smaakstof en vage hormonen in de voeding....
denk dat men eens echt moeite moet doen om te ontdekken waarom er teveel kinderen zg adhd hebben
Ik kan zelf totaal niet tegen koffie...wordt ik heel nerveus van en dan krijg ik het erg benauwd lijkt op hyperventilatie
merkloze artikelen idem...moet echt oppassen hiermee dus de meeste merk artikelen
vaak duurder gaan prima..maar bij de aldi hoef ik niet te shoppen helaas...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:05:00 #228
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60358462
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 01:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bullshit. Jij stelde dat al de medicatie onzin is. Dan moet je niet nu gaan beweren dat dat eigenlijk alleen over sommige medicatie ging. Geef dan gewoon toe dat je het fout had.
Ik heb in het begin van de topic gesteld dat ~90% van de medicatie onzin is. Wat ik bij die ene reacties vergeten bij te plaatsen was, was het feit dat het om fake-aandoeningen gaat. Dus in dat opzicht was ik wat te kort door de bocht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:11:31 #229
52357 Lambiekje
pi_60358550
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 02:08 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ben ik met je eens helemaal!
Er zijn vast kinderen en volwassen die echt adhd hebben
maar niet alles dat reageert op kleurstof en smaakstof en vage hormonen in de voeding....
denk dat men eens echt moeite moet doen om te ontdekken waarom er teveel kinderen zg adhd hebben
Ik kan zelf totaal niet tegen koffie...wordt ik heel nerveus van en dan krijg ik het erg benauwd lijkt op hyperventilatie
merkloze artikelen idem...moet echt oppassen hiermee dus de meeste merk artikelen
vaak duurder gaan prima..maar bij de aldi hoef ik niet te shoppen helaas...
Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.

Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven. Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:13:02 #230
52357 Lambiekje
pi_60358564
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

zeker voor later
want slaan mag niet he!
zo fout!
Een corrigerende tik moet.! Rouvoet met zijn normen en waarden heeft het helemaal verknalt.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:14:25 #231
52357 Lambiekje
pi_60358584
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mensen die zich niet helemaal conform de normen van de maatschappij gedragen een stikker opplakken dat ADHD heet en vervolgens onder de drugs stoppen. Is niet zo subjectief. Maar gebeurt steeds meer blijkbaar.
er valt veel geld te verdienen aan de domheid/onjuiste voorlichting/onwetendheid van mensen en dat is kwalijk.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 12:53:22 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60359220
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voor die 1000 mensen (gewoon even een fictief laag getal) wereldwijd die 'écht ' een afwijking hebben gaat bigpharma geen pillen voor verzinnen. Niet lucratief genoeg. Als we nu stellen dat een tiende druk is dan hebben ze afzet. Ouders zijn stom genoeg om het nog te geven ook terwijl kinderen geheel niets hebben. Je moet blij zijn dat je zo veel energie hebt als bestempeld adhd-er.
Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.
quote:
Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven.
Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.
quote:
Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?
Onikaan ni ov dovah
pi_60365285
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:21 schreef DS4 het volgende:

Wederom ga je OM de vraag heen in plaats van de vraag te beantwoorden (dat is inmiddels verdacht).

Ik herhaal gewoon:

Jij stelt dat al die medicijnen niet helpen en zelfs slecht zijn, de mens zwakker wordt en in ons voedsel vergif zit.

Logischerwijs zouden we nu dus veel EERDER dood moeten gaan. Echter, we blijven juist veel LANGER leven.

Hoe meen jij dat dat te rijmen is?
Lambiekje, ik begrijp dat het vervelend is om deze vraag te beantwoorden (aangezien in het niet goed kunnen beantwoorden opgesloten zit dat jij volledig ongelijk hebt), maar denk niet dat ik jou hiermee niet om je oren zal blijven slaan.

Ik vind het ook goed als je zegt: "ok, jouw constatering gaat volledig in tegen wat ik schreef en omdat jouw constatering feitelijk juist is, heb ik kennelijk ongelijk". Doe ik niet moeilijk over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60372368
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Artsen zullen echt niet voorschrijven door te zeggen probeer eens een maand of wat geen melk, geen aspartaam en eet is een appel .... Een goedkope en juist oplossing is geen optie voor de geldwolven. Bijwerkingen moeten mensen hebben nog meer allergien en stoornissen. Hoe meer hoe beter. Medische Wetenschap is corrupt tot op de bot en zijn naast het Vaticaan het smerigste stuk vuil op aarde.
Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi, gepasteuriseerd ik weet nog dat men er mee begon, de melk was lang zo lekker niet meer en sinds die tijd hoorde je ineens dat men er allergisch voor bleek te zijn.
Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen! Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri. Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Alle goedkope zooi, waar tegenwoordig bijna iedereen wel aan moet door die dure euro, is niet goed! Dat is van slechtere kwaliteit nml.
Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben. De grond is leeg, er zit weinig in, wat nog wat oplevert aan ons voedsel. Plus nog alle antibiotica die men de dieren voert en hormonen en kijk aan de bevolking wordt zo vet als een slak! mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijn Dus wat is het dan wel?
Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
pi_60372795
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je wil het ook niet weten he... ga ajb eens wat inlezen over wat het allemaal is voor je dergelijke domme uitspraken doet.
[..]

Onzin. Er zijn wel degelijk artsen die 'adhd' drukke kinderen bijv naar scouting sturen om ze daar hun energie te laten spuien. 1 simpel voorbeeld die je ongelijk hier in aangeeft.
[..]

Dat zijn best een paar lompe uitspraken. Ga je ze deze keer nou eindelijk wat onderbouwen, of blijft het bij dergelijke smaad?
Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.
No offense maar ik vind hem toch vaak interessant topics maken! Steek je nog eens iets van op, ipv veilig achter je pc te leuren met allerlei nonsens is het soms ook tijd voor de wat dieperliggende oorzaken en gevolgen in het leven.
Toch?
  zondag 27 juli 2008 @ 03:06:56 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60373131
quote:
Op zondag 27 juli 2008 02:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je schreeuwt zo hard dat hij zg dom is, maar denk zelf aub eens dieper na voor je iets zegt en verdiep jij je eens in deze materie voor je anderen onderuit kakt met je zg geweldige inzichten aub.
No offense maar ik vind hem toch vaak interessant topics maken! Steek je nog eens iets van op, ipv veilig achter je pc te leuren met allerlei nonsens is het soms ook tijd voor de wat dieperliggende oorzaken en gevolgen in het leven.
Toch?
Erm.. nee Als je er zo zeker van bent, kan jij dan zijn claims onderbouwen?
Onikaan ni ov dovah
  zondag 27 juli 2008 @ 09:35:03 #237
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60373976
quote:
Op zondag 27 juli 2008 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat zijn idem zeer ongezonde middelen om tot je te nemen.
Melk wordt zo bewerkt tegenwoordig dat zelfs katten die vroeger op de boerderij allemaal melk kregen aan de dunne komen van deze melk!
Dus mensen ook, die link had ik al gelegd. Er is iets mis met die melk zooi, gepasteuriseerd ik weet nog dat men er mee begon, de melk was lang zo lekker niet meer en sinds die tijd hoorde je ineens dat men er allergisch voor bleek te zijn.
Komkommers tegenwoordig worden gekweekt op spons!
Ze zijn niet te vreten!!!!!! Dat is geen normale groeiwijze voor voedsel! Hallo dat kan een kind je nog vertellen! Aspartaam en zoetstof kunnen rare dingen met je uithalen, je kunt er agressief door worden of depri. Ikzelf krijg er een raar gevoel van in de keel alsof alles ineens glad wordt en ik krijg het benauwd.
Alle goedkope zooi, waar tegenwoordig bijna iedereen wel aan moet door die dure euro, is niet goed! Dat is van slechtere kwaliteit nml.
Er zit te weinig vitamine nog in ons voedsel waardoor we niet de helft binnenkrijgen wat we nodig hebben. De grond is leeg, er zit weinig in, wat nog wat oplevert aan ons voedsel. Plus nog alle antibiotica die men de dieren voert en hormonen en kijk aan de bevolking wordt zo vet als een slak! mensen zijn erg dik tegenwoordig ook jeugd kijk om je heen! Zg allemaal door teveel vreten? Ik ken mensen die eten altijd patat en snoep en zijn niet dik, ken mensen die dat nooit eten die wel dik zijn Dus wat is het dan wel?
Voeding is het probleem laat de regering daar maar wat aan doen en dat mensen in ieder geval hun vitamines binnen krijgen, zeker kinderen!
Die nog in de groei zijn.
Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.
  zondag 27 juli 2008 @ 11:11:29 #238
52357 Lambiekje
pi_60374779
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:35 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kattenargument klopt geen schijt van, hier raken de katten niet aan de dunne, of ik ze rauwe melk of halfvol geeft maakt niks uit.
Dat is Donald Duck-praat. Het is common knowledge dat katten GEEN melk mogen.
quote:
Mogen katten melk drinken?
Van meer dan 50 ml melk per dag kunnen katten diarree krijgen. Dat geldt ook voor andere melkprodukten, zoals yoghurt en slagroom. Geef daarom liever speciale kattenmelk of gewoon kraanwater. Dat een kat melk zou moeten drinken komt meer door stripverhalen zoals de Donald Duck. Echt nodig is het dus niet.
quote:
Voeding
Geef uw kat iedere dag een goede en afwisselende voeding. Katten hebben veel behoefte aan vlees. Maar katten hebben ook behoefte aan brokjes om hun tanden te verzorgen en gezond te houden. Een goed voederpatroon is bijvoorbeeld de kat 's ochtends brokjes te geven en 's avonds vlees of vis. Het is belangrijk dat uw kat iedere dag vers water krijgt. Verse melk is af te raden. Bij de meeste katten werkt dit laxerend. Het is beter om gesteriliseerde koffieroom of slagroom te geven. In de winkel kunt u tegenwoordig ook speciale melk kopen voor katten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 27-07-2008 11:21:04 ]
  zondag 27 juli 2008 @ 11:21:45 #239
52357 Lambiekje
pi_60374862
quote:
Op zondag 27 juli 2008 03:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Erm.. nee Als je er zo zeker van bent, kan jij dan zijn claims onderbouwen?
Maar jy vindt dat ons voedsel evenwichtig is?!
  zondag 27 juli 2008 @ 11:32:56 #240
52357 Lambiekje
pi_60374982
quote:
ADHD
Westers gezien (in de gangbare geneeskunde -de allopathie-) heeft men verschillende verklaringen voor ADHD en deze afwijking wordt behandeld met allerlei soorten therapieën variërend van gesprekstherapie tot medicatie en van gezinsbenadering tot ontspanningsoefeningen.
Maar we vergeten een belangrijk punt: wat is feitelijk DE oorzaak?
De oorzaak en de schuldige van al deze “in mooie termen en afkortingen” beschreven aandoeningen en afwijkingen zijn wij, de ouders, de opvoeders van het ADHD-kind!

Vanuit het oogpunt van de natuurgeneeswijze speelt de voeding een belangrijke rol. Misschien wel de belangrijkste!
Voor de acupuncturist heeft het denken een relatie met de darmen. Darmen vervuild door slechte/verkeerde voeding veroorzaken de stoornis in het denken.

[,]
Bij ADHD moet u als ouder/opvoeder allereerst kijken naar de voeding van het kind. Vaak, al te vaak krijgen de kinderen te veel suiker in de vorm van snoepgoed, chocolade, limonade, ijsjes en taartjes toegediend. Ouders hebben geen tijd meer om een volkoren boterham met gezond broodbeleg en een bekertje vruchtensap of kruidenthee klaar te maken zodat het kind dat kan eten tijdens de pauze op school. De kinderen worden liever “zoet” gehouden met geld om iets “lekkers” te kopen of het trommeltje wordt volgestopt met allerlei soorten nepprodukten!
Kijk, en dat vind ik nu ook. Het zijn de ouders.
quote:
Help me mensen..... ik snap het niet meer: de Inspectie der Geneesmiddelen maakt zich ernstig zorgen over enkele simpele kruiden en homeopathische middelen, terwijl in elke supermarkt de rekken gewoon vol staan met stimulerende middelen, die enkele malen sterker zijn dan 'normale' koffie. Men maakt zich druk over drugs op school, terwijl kinderen gewoon dagelijks volgepompt kunnen worden (en dit blijkbaar ook doen, met medeweten van de ouders) met allerlei soorten verslavende middelen die wij als 'opvoeders' zelf gebruiken (koffie, energiedrankjes) en op het eiland gewoon verkocht worden. We zijn bezig met een soort struisvogelpolitiek van de hoogste graad.
En dat is ook het kromme waar ik van krijg. De hypocrisie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')