Die creativiteit, energy moet in goede banen geleidt worden. Niet geblokeerd, wat die medicijnen doen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:40 schreef Guncta het volgende:
De mensen die die medicijnen voorschrijven zijn lui en denken in te grote patronen.
Hier alstublieft, Ritalin, slikken maar, 9 uur 's ochtends beginnen, rebound begint tussen de 3 en 4 uren, die voel je vanzelf aan, net daarvoor dus weer innemen. Begin maar bij 2 per keer.
Kom je er terug. Zeg je dat het voor geen meter werkt. Erg last van bijwerkingen en het idee dat je er alleen maar onrustiger wordt. Beginnen ze met de doses te kloten.
Iets van 70% reageert goed op Ritalin, de rest op Dextro. Het verschil is immens tussen deze 2.
Een vriend van mij zat jaren al aan de Ritalin. Baan kwijtgeraakt door de (boze) bijwerkingen.
Slikt nu dextro, eenmaal daags. Super goedlopend eigen bedrijf in de bouw.
Ik heb een dik jaar moeten wachten op dextro, ipv Ritalin.
GGZ: Weet je Guncta? Hier heb je er een lading AD-pillen erbij, waarschijnlijk heb je nu tijd over om over je problemen na te denken. En kan je nu zo goed concentreren dat je heel wat problemen in te halen hebt. Zo gaat het en zo zal het bij kinderen ook wel gaan. Ik moest om de maand maar langskomen, en dan toch het lef hebben om me AD-pillen voor te schrijven. Dan klopt er iets niet.
Je bent een lastige patient als je geniet van je ADHD en je medicijnen persoonlijk toegedient wil hebben. Dus niet hele weken, elke dag van de week. Elk uur van de dag. Het liefst zien ze je kakend en knarsend op bed.
Maar dat wou ik dus absoluut niet. Ik wou ADHD hebben, elke minuut van de dag. Alleen als er dingen van me werden verwacht, of ik structuur nodig hebben wou ik 'normaal' zijn.
In heeeel veel gevallen heeft die 'zielige' adhd-er meer profijt van zijn ADHD dan last.
Precies.quote:Het probleem echter is dat veel van die dingen weg geduwt worden en de nadruk wordt gelegd op de nadeeltjes van ADHD. Elk moment van de dag moet de ADHD'er normaal zijn. Misschien ook wel een schuld van de samenleving, daarin hoor je namelijk vlekkeloos op te gaan. Er is in alle kringen minder persoonlijke aandacht. Terwijl de trieste aandacht-trekjes van de ADHD'er worden geaccepteerd. Niet dat ze dan een knal moeten hebben, maar negeren en zo af en toe de wind van voren geven werkt veel beter, naar mijn idee.
Ze willen het beste dat klopt .. maar ze worden eenzijdig en voornamelijk onjuist voorgelicht. Waarom is ADHD een probleem als je er zelf geen last van hebt. Ik weet wel zeker dat ik het was. Ik was gewoon druk. Klaar. Als ze mijn ouders iets voor me bedachten dan was ik een middag zoet. Ouders van nu willen (kunnen) geen quality time met hun kinderen besteden. Tegenwoordig moeten beide ouders werken om rond te komen. Als men dan uitgeblust thuiskomt heeft geen fut om ook nog druk te gaan monopolien, rummycubben, badmintonnen en andere spelletjes en dingen die kinderen willen. Terwijl in de jaren 80 was het gemakkelijk rond te komen van één inkomen. Moederlief had alle tijd om rustig het huishouden te doen en dergelijk. Kinderen uit school en dan is er ruimte en tijd voor speeltijd. Aandacht een intresse. Er was 15/20 jaar geleden zo onmetelijk veel minder stress gedoe?! Kinderen registreren het of ouders prikkelbaar zijn.quote:Ouders kun je ook niks verwijten. Ouders willen het beste voor hun kind. Kind weet nog minder dan de ouders. Artsen weten het meest. Logisch dus ook dat die het woord krijgt. De arts gaat voor de gangbare dosering.
Heel goed.quote:Ik heb moeten liegen en dingen moeten aandikken om de juiste therapie (zwaar woord, wou veel meer van 'mijn' adhd weten, weten hoe het zo kwam en hoe ik het kon oplossen) te krijgen. Die juiste therapie was er bij VNN.
quote:ik bedenk me nu. Als ik al mijn doosjes Ritalin opstuur hebben we misschien wel een afname van ADHD-medicatie van 247%.
Niet happen, ok?
Dat doen ze wel en op een misdadige schaal. Afrikaantjes pesten. Hoe laag is de industrie. Heéél hééél laag.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand die dat ontkent.
[..]
Wat nog iets anders is dan een groot complot waarbij ziektes worden verzonnen en mensen verslaafd worden gemaakt aan totaal overbodige medicijnen.
Weet je wat de farmaceutische industrie wel echt doet? Patenten die aflopen vervangen voor bijna hetzelfde, net iets anders om een nieuw patent te verkrijgen. Zodat je meer kan vangen. Dat is een bekende truuk. Maar gaat in de verste verte niet over opzettelijk vergiftigen van mensen!
[..]
Jy zit in het wereldje en zal er alles aan doen om het niet een kwaad daglicht te stellen. Begrijpelijk maar wel verkeerd.quote:Vreemd genoeg weten de artsen dat niet. Het maximale bedrag voor kadootjes is 50 euro per geneesmiddelengroep per arts. Daar gaat een arts niet opgewonden van raken.
[..]
Nee, we weten dat de overheid de receptregelvergoeding eind 80-er jaren niet kostendekkend wilde maken, deze bevroor en de apothekers op droeg om kortingen op te halen bij de groothandels. En nu ze daar heel succesvol in zijn mogen de zorgverzekeraars die kortingen ophalen en is de overheid nog steeds niet bereid om een kostendekkend tarief af te spreken, waar de voorzieningenrechter zeer terecht een dikke rode streep doorheen heeft gehaald.
[..]
Everything you know is wrong...
[..]
Nee, een roepende op internet die aantoonbare onzin verkoopt volgen omdat er een kans is dat hij op het spoor is van een groot complot, dat is niet naïef natuurlijk...
Het gaat er helemaal niet om dat men denkt dat onderzoeken heilig zijn, maar om het feit dat Lambiekje geen fatsoenlijke onderbouwing kan bieden.
Dat zal vast, maar dat neemt niet weg dat een heel groot gedeelte ADHD gebruikt om voorrang te krijgen of weet ik veel wat voor speciale regelingen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:56 schreef Sora het volgende:
[..]
Nog zo een. Ga je eerst is inlezen in de materie over wat ADHD inhoud. En alvast op voorhand, dat zijn dus niet kinderen die de hele dag als een stuiterbal door het huis gaan, dat is slechts een zeer klein deel van de groep.
inderdaad aanstellerij. Heb je daar ook nog enige vorm van argumentatie voor? of iets van cijfers?quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:35 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar dat neemt niet weg dat een heel groot gedeelte ADHD gebruikt om voorrang te krijgen of weet ik veel wat voor speciale regelingen.
Net zoals het fenomeen doorgezakte bekken dat werd gebruikt door werknemers die geen lol meer hadden in hun huidige werk.
Aanstellerij.
Was jij ook niet die zweefkees die niet in aids geloofde?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is wederom zo overduidelijk dat het een verzinsel is van BigPharma. Men is geheel niet ziek. Wat is dit nu voor kutgedoe.Onze kinderen zijn echt NIET zo veel drukker als 5 jaar geleden. ADHD is bullshit.
Wel goed zeggen ... in de hyothese HIV > AID$.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Was jij ook niet die zweefkees die niet in aids geloofde?![]()
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef Sora het volgende:
[..]
inderdaad aanstellerij. Heb je daar ook nog enige vorm van argumentatie voor? of iets van cijfers?
PGB krijg je niet enkelt op basis van ADHD, maar voor de meest idiote dingen en daar word absoluut terecht misbruik van gemaakt. (ja terecht, want dan snappen ze tenminste dat er geen moer van klopt en gaat dat idiote idee richting prullenbak)quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.
Het lijkt me dat dat wel wat aangeeft.
Pardon? Begrijpend lezen is blijkbaar echt een probleem? Dat was 1 tot 3 kinderen van de 30 in een klas. Niet 1 van de 3...quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
<knip>
Eén derde is aan de ritalin.
<knip>
Voila, bigpharma zadelt onze kinderen op met hun gevaarlijke opiaatrotzooi.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat onderzoekterug te vinden is, maar ik zag laatst een onderzoek dat liet zien dat in landen waar geen soort PGB of rugzakje/steun vanuit school en of overheid is voor ADHD, de diagnose schrikbarend veel minder gesteld werd.
oke 1 op 10 dan ... maar dat is nog steeds belachelijk. Ze willen zeker naar het 6 op 10 wat in Amerika speelt. geld geld geld is wat hun drijft, Niet het welzijn van onze kinderenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 03:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Pardon? Begrijpend lezen is blijkbaar echt een probleem? Dat was 1 tot 3 kinderen van de 30 in een klas. Niet 1 van de 3...
.. want anders krijg je de wind van voren van een stel omhooggevallen fok-flapdrollen. Maar je denkt het wel, toch.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:26 schreef Guncta het volgende:
Ik zal nooit zeggen dat er zwendel is op de mediicijnmarkt, maar elke arts heeft wel zo zijn voorkeuren.
Omdat de consument kiest voor slecht voedsel... dat is nog even wat anders.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
we worden niet meer ouder we zakken qua leeftijd door sterke afname van kwaliteit voedsel.
Veel 80-jarigen zijn nog gewoon actief.quote:Maar onder welke kwaliteit? Ik vind het bespottelijke dat we 80jarige die in coma zijn in leven houden.
Lulkoek.quote:Eén derde is aan de ritalin.
Beantwoord de vraag nu eens. Hoe komt het dat toen de mens natuurllijk voedsel tot zich nam en geen medicijnen 50 jaar oud was en nu 80 jaar niet bijzonder meer is? Welke verzwakking zie jij daarinquote:We zijn gewoon een zwak ras ...
Nu heb je het over het testen van medicijnen in derde wereldlanden. Dat is iets anders dan wat je eerst schreef en dat was dat ziektes worden verzonnen, zodat verslavende medicijnen kunnen worden gesleten, vaccinaties bedoeld zijn om mensen verslaafd te maken aan medicijnen, enz.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:43 schreef Lambiekje het volgende:
Dat doen ze wel en op een misdadige schaal. Afrikaantjes pesten. Hoe laag is de industrie. Heéél hééél laag.
Nee, ik heb goed contact met de farmaceutische wereld en spreek dus geregeld mensen die verstand van zaken hebben.quote:Jy zit in het wereldje en zal er alles aan doen om het niet een kwaad daglicht te stellen. Begrijpelijk maar wel verkeerd.
Dat geeft vooral iets aan over het effect dat dit soort regelingen heeft: de aanzuigende werking.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef nokwanda het volgende:
Dat klopt .. maar dat wordt dus wel aangepraat. Als die light producten dit. Dieeten dat. En daarnaast er is geen (betaalbaar) alternatief.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat de consument kiest voor slecht voedsel... dat is nog even wat anders.
Daar heb ik het niet over ... ik heb het erover dat er zo veel medische gedoe wordt gedaan dat als een 80plusser in het ziekenhuis beland. Dat moet gewoon anders. Waarom zo idioot lang rekken...quote:[..]
Veel 80-jarigen zijn nog gewoon actief.
[..]
Ouder worden heeft niets met kwaliteit DNA te maken. We hebben alleen maar klachten, allergies en weet ik veel. We zijn gewoon een kreupel diersoort.quote:Lulkoek.
[..]
Beantwoord de vraag nu eens. Hoe komt het dat toen de mens natuurllijk voedsel tot zich nam en geen medicijnen 50 jaar oud was en nu 80 jaar niet bijzonder meer is? Welke verzwakking zie jij daarin
Tuurlijk wel. Lokale groenteboer, groenten afdeling van de supermarkt etc. Dan heb je al een stuk meer controle over wat er in je maaltijd gaat. Of zitten die ook al in een groots complot?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat klopt .. maar dat wordt dus wel aangepraat. Als die light producten dit. Dieeten dat. En daarnaast er is geen (betaalbaar) alternatief.
Pardon? Stel jij hier nu voor om mensen boven een bepaalde leeftijd niet meer (medisch) te helpen?quote:Daar heb ik het niet over ... ik heb het erover dat er zo veel medische gedoe wordt gedaan dat als een 80plusser in het ziekenhuis beland. Dat moet gewoon anders. Waarom zo idioot lang rekken...
onzinquote:Ouder worden heeft niets met kwaliteit DNA te maken. We hebben alleen maar klachten, allergies en weet ik veel. We zijn gewoon een kreupel diersoort.
quote:http://voeding.pilliewill(...)er-mis-mee/melk1.php[..]
Het komt steeds meer voor dat kinderen allergisch blijken te zijn voor melk. Koemelkallergie kan bij kinderen behoorlijke problemen veroorzaken, van ademhalingsproblemen tot en met extreem wild en druk gedrag.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |