abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60141731
Voor veel mensen is het dragen van een pak geen pretje en een noodzakelijk kwaad voor bepaalde beter betaalde functies.
Maar hoe goed is beter betaald?

Vanaf wat voor een maandsalaris en type auto is het dragen van een pak voor mensen acceptabel?

voorbeeldje: als je Corsa of Clio van de zaak krijgt lijkt me dit niet bepaald een functie waarbij een pak vereist is.
Dus ik dacht het volgende:
Dragen van pak verplicht ivm representativiteit? Prima dan dus ook een auto die representatief is, ik denk dan een een catalogusprijs boven de 32500 euro.(in het geval van een Diesel)

Dan het salaris.

Ik kan me voorstellen dat je je voor 2500-3000 euro bruto per maand niet in een pak wenst te hijsen (uitzonderingen zijn natuurlijk bepaalde functies in de Horeca waar zelfs stagiaires in pakken lopen of functies met uniformen).
Maar gaat dit voorbij de 4000 dan zijn deze consessies wel bespreekbaar.

Kortom:
Minimale eis voor dragen van pak: auto van >32500 euro(Passat, A4, BMW 3serie) en bruto maandloon van >4000 euro.

Mijn vraag is nu:
Hoe zijn de meningen hierover van anderen?
pi_60141969
Wat heb je tégen een pak?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_60141971
Zijn daar ook al maatstaven aan verbonden

Ik loop verdomme in een pak wanneer ik dat zelf wil wat maakt mij het nu uit wat andere denken... Al zit ik in een fiat panda met een pak aan
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_60141973
Och nu mag ik geen pak dragen omdat mijn auto maar 30k is

Dit is werkelijk de meest idiote redenering die ik heb gehoord
pi_60141980
Pak hoort bij sommige functies en wat een bedrijf wil uitstralen, niet bij je salaris.

Alleen bij >4000 euro? Dan zouden er veel kledingzaken failliet gaan.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_60142013
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:37 schreef Adfundum het volgende:

Alleen bij >4000 euro? Dan zouden er veel kledingzaken failliet gaan.
Inderdaad ;')
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:42:06 #7
191418 AcerOne
The One and Only
pi_60142082
vertegenwoordigers dragen ook pakken
pi_60142120
Consultants (meestal) ook
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:49:52 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60142279
Hiero geldt juist dat je boven een bepaald inkomen je niets meer aantrekt van dit soort BS. regeltjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60142313
ik denk dat je je moet afvragen wat je wil uitstralen naar je klant en je daarop kleden, dus als je 5000 euro verdient en je klant zit in zijn zelfgebreide trui, ribbroek en sandalen aan tafel, dan is er ook iets niet in orde.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_60142352
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:43 schreef Rekkie het volgende:
Consultants (meestal) ook
Consultants zitten over het algemeen dan ook boven de 4000 euro.
pi_60142370
> PUB!
pi_60142383
Ik snap TS wel, ik wil echt geen pak dragen, idiote dingen. Maar idd voor een bepaald salaris e.d. wil ik het wel gaan doen.
pi_60142396
TS snapt er niks van......
Een zuster heeft een wit jurkje..een monteur een overal en als je naar
klanten toe gaat, doe je een pak aan.
Als je alleen maar op kantoor zit dan is het een ander verhaal..dan gaat het vanaf middle management.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_60142578
Ik vind het juist geweldig een pak te dragen
pi_60142641
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:37 schreef Mastroianni het volgende:
Wat heb je tégen een pak?
Iemand mag van mij zoveel en zo vaak pakken dragen als hij wil alleen ze moeten mij niet verplichten om in een pak te lopen.
Tenzij daar een goede beloning tegenover staat. (maar dan nog: als het niet hoeft dan liever niet)
Dure maatpakken zullen ongetwijfeld wel prettiger zitten dan confectiepakken maar ik ga geen +1000 euro uitgeven voor een pak wat ik misschien 1x per jaar draag (en het volgende jaar waarschijnlijk niet meer past)

Ik heb er een hekel aan om een pak aan te trekken maar zoals vaak het geval is: als er maar genoeg betaald word dan ben ik wel bereid om consessies te doen.
Vandaar deze redenering die uiteraard niet opgaat voor mensen die voor hun plezier in een pak lopen.

Mijn motto is dan ook: bij de verplichting tot dragen van een pak hoort ook een pak salaris....
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:07:55 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60142675
Pak heeft niets met inkomen dan wel prijs van een auto te maken. Het gaat om klantcontacten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:08:51 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60142695
Wat voor werk doe je TS?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60142800
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:54 schreef helldeskr het volgende:
TS snapt er niks van......
Een zuster heeft een wit jurkje..een monteur een overal en als je naar
klanten toe gaat, doe je een pak aan.
Als je alleen maar op kantoor zit dan is het een ander verhaal..dan gaat het vanaf middle management.
Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.

Ga jij naar die klant om hem iets te verkopen, dan draag je meestal wel een pak.
Ga jij naar diezelfde klant als consultant voor advies dan zul je in veel gevallen ook wel een pak dragen, maar ook lang niet altijd.
Ik denk dan ook dat consultancy het grensgeval is tussen wel of geen pak.
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen

Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
pi_60142906
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen

Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
Niet waar, ook ict-consultants gaan bijv. áltijd in pak naar de klant toe. Op het kantoor zie je vaker spijkerbroek+overhemd bijvoorbeeld.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:18:49 #21
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60142909
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:

[..]

Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.

Ga jij naar die klant om hem iets te verkopen, dan draag je meestal wel een pak.
Ga jij naar diezelfde klant als consultant voor advies dan zul je in veel gevallen ook wel een pak dragen, maar ook lang niet altijd.
Ik denk dan ook dat consultancy het grensgeval is tussen wel of geen pak.

Zo we zijn eruit.
.:: Amigo.log::.
pi_60143007
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:08 schreef ioko het volgende:
Wat voor werk doe je TS?
Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.
Als engineer hoef (en wil) ik ook geen pak dragen , maar over een paar maanden krijg ik ook consultancy taken en de enige kledingeis die daarvoor gesteld word is het dragen van blouses ipv t-shirts.

Het salaris en auto komen dan ook boven mijn "pak grens" maar gelukkig is dat nog steeds niet verplicht (sommige collega's kiezen er wel voor maar het blijft vrijwillig).
Dus het pak zal voor mij pas uit de kast komen als het richting de 5000 gaat.
pi_60143132
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:52 schreef solar22 het volgende:

[..]

Consultants zitten over het algemeen dan ook boven de 4000 euro.
Yeah rriiight!

Check hier een aantal IT bedrijven en vraag ze of ze daarvoor willen werken,........
Ik denk dat je een aantal kwijlkoppies krijgt te zien en een aantal huwelijksaanzoeken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:29:16 #24
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60143146
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:23 schreef solar22 het volgende:

[..]

Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.
Als engineer hoef (en wil) ik ook geen pak dragen , maar over een paar maanden krijg ik ook consultancy taken en de enige kledingeis die daarvoor gesteld word is het dragen van blouses ipv t-shirts.

Het salaris en auto komen dan ook boven mijn "pak grens" maar gelukkig is dat nog steeds niet verplicht (sommige collega's kiezen er wel voor maar het blijft vrijwillig).
Dus het pak zal voor mij pas uit de kast komen als het richting de 5000 gaat.
Denk je nou echt dat iedereen die een pak draagt dat alleen doet omdat hij/zij meer dan 5000 euro verdient? Wil je er zelf niet netjes bijlopen als je naar een klant gaat?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:37:34 #25
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60143339
Dan val ik wel op als ik weer drugs sta te dealen achter het centraal in me armani pak....
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_60143508
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:29 schreef ioko het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat iedereen die een pak draagt dat alleen doet omdat hij/zij meer dan 5000 euro verdient? Wil je er zelf niet netjes bijlopen als je naar een klant gaat?
Natuurlijk wil ik er graag netjes bij lopen bij klanten.
Een klant zal een consultant in zijn ouwe kloffie ook minder snel serieus nemen. (of het moet een bestaande klant zijn waar je je al hebt bewezen)

Echter: netjes erbij lopen en een pak dragen zijn twee verschillende dingen.

Een nette zwarte vlotte broek (dus geen pantalon), blouse, nette leren schoenen, geschoren, haar gekamd is imho netjes en representatief maar is bij lange na geen pak.

Als de baas van mening is dat ik een pantalon, overhemd met lange mouwen, stropdas en jasje hieraan toe moet voegen prima maar dan mag hij voor mijn ongemak (want zo ervaar ik dat) ook wat toevoegen aan mijn salaris. (ik bedoel niet als ik voor die ene bijzondere gelegenheid een pak moet dragen maar wel als hij van mij verwacht dit dagelijks te doen)
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:50:11 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60143674
ik heb een commercieele functie en draag altijd een pak.
vroeger toen ik nog een binnendienstje was had ik 1 pak. als je dan een keertje "de wei" in mocht zorg je der ook dat je er goed uitziet. nu heb ik al weer 3 jaar een buitendienst functie en draag ik al 3 jaar lang elke dag een pak.
dan zal je er ook wat meer moeten aanschaffen.

je ziet ook heel erg het verschil tussen mensen waar een pak goedkoop moet zijn en de mensen die elke dag een pak halen.. mijn mening.. pakken onder de 300 euro zijn zwaar waardeloos (tenzij het een pak is wat zwaar is afgeprijsd)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60143766
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Yeah rriiight!

Check hier een aantal IT bedrijven en vraag ze of ze daarvoor willen werken,........
Ik denk dat je een aantal kwijlkoppies krijgt te zien en een aantal huwelijksaanzoeken.
Ik ken een hoop technisch consultants (buiten mijn collega's)
En van een aantal weet ik ook ongeveer wat ze verdienen, maar voor zover ik weet zit er geen enkele beneden de 4000 euro.
Misschien dat een Junior Consultant er iets onder zit maar veel zal het niet zijn.

Een technisch consultant met een gedegen technische kennis in zijn vakgebied, die tevens in staat is adviezen uit te brengen en een inschatting kan maken van de businessimpact, benodigde uren en apparatuur voor de uitvoering van een project, die daarnaast verantwoordelijk is voor het opstellen van designs(waarmee de engineers uiteindelijk aan de slag gaan) zal never nooit niet onder de 4000 euro zitten als word ie gewoon onderbetaald.

Of het is een andere definitie van een consultant.
Want ik heb ook wel een pc monteurs gezien die consultant worden genoemd op hun visitekaartje maar daar heb ik het dus niet over.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:56:47 #29
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60143859
geloof me vriend.. technisch consultants verdienen echt geen 4000 euro per maand. echt niet... zouden ze graag willen maar nee. and im in the business so i would know
stay frosty
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:04:26 #30
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60144049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef ioko het volgende:
Pak heeft niets met inkomen dan wel prijs van een auto te maken. Het gaat om klantcontacten.
Dat dus. Een wasmachineverkopert bij de BCC draagt ook een pak
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:10:31 #31
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_60144186
Ik zou geen problemen hebben met het dragen van een pak er net uitzien is nooit overbodig.
En het blijven natuurlijk prachtige dingen.
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:13:40 #32
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60144273
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

pakken van de we en de v&d

heb laatst een hele mooie gekocht bij de mcgregor outlet store in batavia stad... scheelt een heleboel!
stay frosty
pi_60144370
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

En niet te vergeten de jongens van Poppeliers!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_60144449
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

pakken van de we en de v&d

heb laatst een hele mooie gekocht bij de mcgregor outlet store in batavia stad... scheelt een heleboel!
Dat zal het zijn, het enige pak wat ik heb is een goedkoop pak van V&D van 125 euro en dat zit niet echt prettig.

Een maatpak zal ongetwijfeld beter zitten maar ik durf het niet aan te gaan omdat het dan misschien weggegooid geld is.
Maar wie weet in de nabije toekomst.
pi_60144589
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:18 schreef Aibmi het volgende:
ook ict-consultants gaan bijv. áltijd in pak naar de klant toe.
Dat hangt volledig van hun bedrijf en de opdrachtgever af. Bij sommige opdrachtgevers is het gewenst, bij sommige bedrijven is het onderdeel van het visitekaartje (om over de voorkeur voor blauwe pakken maar te zwijgen), maar dat is geenszins een vaste regel voor de hele sector.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:26:43 #36
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60144592
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:21 schreef solar22 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn, het enige pak wat ik heb is een goedkoop pak van V&D van 125 euro en dat zit niet echt prettig.

Een maatpak zal ongetwijfeld beter zitten maar ik durf het niet aan te gaan omdat het dan misschien weggegooid geld is.
Maar wie weet in de nabije toekomst.
goed opletten bij bv de piet zoomers. die hebben nog wel eens aanbiedingen aan het eind van het seizoen dat je een pak van 400 euro voor 200 kan kopen ofzo. dat zijn mooie pakken om mee te beginnen.
Let er op dat je een mooi neutraal pak koop en dat je het kan combineren met verschillende overhemden en dassen e.d. zodat je er niet elke keer hetzelfde uitziet in een pak.

Als je een echte kerel bent (zoals ik) heb je natuurlijk helemaal geen idee of die dingen goed zitten.
TIP van de dag: Vraag in een van die winkels (piet zoomers, set point, young men shop, en de merkwinkels) aan de grootste homo die je daar rond ziet lopen of hij je wil helpen. trust me die gasten hebben er meer verstand van dan je vriendin en kleden je altijd super netjes aan
stay frosty
pi_60144853
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

goed opletten bij bv de piet zoomers. die hebben nog wel eens aanbiedingen aan het eind van het seizoen dat je een pak van 400 euro voor 200 kan kopen ofzo. dat zijn mooie pakken om mee te beginnen.
Let er op dat je een mooi neutraal pak koop en dat je het kan combineren met verschillende overhemden en dassen e.d. zodat je er niet elke keer hetzelfde uitziet in een pak.

Als je een echte kerel bent (zoals ik) heb je natuurlijk helemaal geen idee of die dingen goed zitten.
TIP van de dag: Vraag in een van die winkels (piet zoomers, set point, young men shop, en de merkwinkels) aan de grootste homo die je daar rond ziet lopen of hij je wil helpen. trust me die gasten hebben er meer verstand van dan je vriendin en kleden je altijd super netjes aan
Eensch, goede tip.
Beter nog als het de eigenaar is..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
pi_60144871
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:54 schreef Targhor het volgende:
Ik snap TS wel, ik wil echt geen pak dragen, idiote dingen. Maar idd voor een bepaald salaris e.d. wil ik het wel gaan doen.
Gelukkig ben jij een man van principes...
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:38:24 #39
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60144881
Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom er over het algemeen altijd zo panisch wordt gedaan over het dragen van een pak. Nog niet zo heel lang geleden was het de normaalste zaak van de wereld dat alle mannen (ook jonge) een pak droegen, al dan niet alleen op zondag. Dat waren misschien niet allemaal dure maatpakken, maar wel pakken en inclusief stropdas.

Persoonlijk vind ik niet dat een pak de status verdient die het tegenwoordig krijgt toebedeeld en ik vind dus ook niet dat een pak gerelateerd zou moeten worden aan inkomen en auto. Maar ja, wie ben ik .
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:03:33 #40
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60145476
ik ook niet... vrienden van me zeggen dat ze een pak vreselijk vinden terwijl ze er nog nooit een hebben aangehad.. het enige verschil is dat je je handen niet aan je pak/overhemd moet afvegen als ze vies zijn maar aan je sokken
stay frosty
pi_60145662
Een maatpak is zijn geld altijd dubbel en dwars waard (IMO)
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:18:25 #42
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60145818
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:11 schreef Rekkie het volgende:
Een maatpak is zijn geld altijd dubbel en dwars waard (IMO)
idd
ik trek ook vaker een maatpak aan (500 euro +) dan dat ik mijn oude pakken aantrek
stay frosty
pi_60146034
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

idd
ik trek ook vaker een maatpak aan (500 euro +) dan dat ik mijn oude pakken aantrek
Ach hoe duur een maatpak is vind ik niet belangrijk.
Ik heb laatst een gekocht voor 450 euro en de maatvoering was perfect. De stof was iets minder fijn dan een duurdere maar nog zeker van zeer hoge kwaliteit.
pi_60146058
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het enige verschil is dat je je handen niet aan je pak/overhemd moet afvegen als ze vies zijn maar aan je sokken
En passant verklaar je direkt waarom witte sokken niet kunnen? .
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:33:26 #45
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60146204
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

En passant verklaar je direkt waarom witte sokken niet kunnen? .

tip 2
zorg dat je riem en schoenen matchen.. bruine schoenen > bruine riem , zwarte schoenen > zwarte riem
stay frosty
pi_60146216
Als je eenmaal aan een made-to-measure begint (vanaf 300/400 euro bij suitsupply), of bespoke (denk aan 8000+ euro) wil je nooit meer iets uit het rek. In mijn ervaring is zelfs de goedkoopste mtm (laten maken in Bangkok), mits goede stoffen gebruikt altijd beter dan een confectiepak.
pi_60146301
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef flipster112 het volgende:
Als je eenmaal aan een made-to-measure begint (vanaf 300/400 euro bij suitsupply), of bespoke (denk aan 8000+ euro) wil je nooit meer iets uit het rek. In mijn ervaring is zelfs de goedkoopste mtm (laten maken in Bangkok), mits goede stoffen gebruikt altijd beter dan een confectiepak.
Ik deel deze mening!
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

tip 2
zorg dat je riem en schoenen matchen.. bruine schoenen > bruine riem , zwarte schoenen > zwarte riem
Dat gaat vaak heel jammerlijk mis
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:38:44 #48
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60146327
quote:
ik heb het voordeel dat ik een erg makkelijke maat heb.
dus ik pas een confectiepak vrij goed alleen moet vaak de broek een cm of 2 langer.
stay frosty
pi_60146487
Studenten doen zo nu en dan ook een pak aan, en dan komen ze op de fiets of met de bus!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:18:21 #50
221683 dudemeister13
The dude y'know
pi_60147241
Pakken zijn veulste mooi om gedragen te worden door lelijke mensen zoals TS.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:28:51 #51
21258 Amigo
Gewoon aanwezig...
pi_60147470
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:44 schreef waht het volgende:
Studenten doen zo nu en dan ook een pak aan, en dan komen ze op de fiets of met de bus!
Ja und? Moet je met de auto komen als je een pakdraagt?
.:: Amigo.log::.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:31:35 #52
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60147529
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:28 schreef Amigo het volgende:

[..]

Ja und? Moet je met de auto komen als je een pakdraagt?
moet wel je vaste vervoermiddel zijn imho.
in de regen met een pak is een big no no
kunnen ze heel slecht tegen.
stay frosty
pi_60147544
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

moet wel je vaste vervoermiddel zijn imho.
in de regen met een pak is een big no no
kunnen ze heel slecht tegen.
Mijn fiets is mijn vaste vervoermiddel en nu oetlul?
pi_60147597
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Neem een glas "doe eens normaal" en gooi er een beetje "fatsoen"
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:37:17 #55
136 V.
Like tears in rain...
pi_60147634
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:27 schreef solar22 het volgende:

...dat je een beetje een vreemde benadering hebt van het fenomeen 'pak'.

Hang jij overal prijskaartjes en voorwaarden aan in je leven?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:37:58 #56
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60147642
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

nu kan je in je pak van 500 euro op de fiets zitten en zodra het een keertje goed regent weggooien.
of je kan gelijk als je het pak koopt hem in de wasmachine doen

dus begin nu niet tegen mij uit te vallen dat je niet het geschikte vervoersmiddel hebt. Het is niet dat ik het je niet gun maar vaak gaat het niet samen
stay frosty
pi_60147713
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nu kan je in je pak van 500 euro op de fiets zitten en zodra het een keertje goed regent weggooien.
of je kan gelijk als je het pak koopt hem in de wasmachine doen

dus begin nu niet tegen mij uit te vallen dat je niet het geschikte vervoersmiddel hebt. Het is niet dat ik het je niet gun maar vaak gaat het niet samen
Vaak... het kan dus wel samen gaan en niet alle pakken zijn 500 euro of duurder
pi_60147761
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:41 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Vaak... het kan dus wel samen gaan
Als het niet regent wel
pi_60147837
Men heeft het hier over maatpakken terwijl het eigenlijk verstelde confectiepakken zijn (in het ergste geval nog gelijmd ook).
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:49:38 #60
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60147882
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:41 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Vaak... het kan dus wel samen gaan en niet alle pakken zijn 500 euro of duurder
als het niet regent kan het... maarja waar wonen we ook al weer?

en nee niet alle pakken zijn 500 euro en duurder. Die prijs heb ik even gebruikt om duidelijk te maken dat het vrij zonde is om iedere keer als het regent een boel geld weg te gooien!

ik begrijp ook niet waar je met deze discussie heen wil gaan..

ow wacht misschien heb ik een goed pak voor je voor op de fiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stay frosty
pi_60147896
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:47 schreef Dementor het volgende:
Men heeft het hier over maatpakken terwijl het eigenlijk verstelde confectiepakken zijn (in het ergste geval nog gelijmd ook).
Schei uit zeg.... als ik praat over maatpak, praat ik niet over verstelde pakken
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:50:48 #62
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60147910
quote:
is dat zo? in welke winkels lijmen ze tegenwoordig nog? want ik ben het in NL nog niet tegengekomen
stay frosty
pi_60147951
Als we het over maatpakken hebben dan hebben we het niet over bedragen van 200-400 euro.
Lijmen doen ze bijvoorbeeld in China, in Nederland nemen ze hooguit wat van het confectiepak in.
Maar ga vooral verder met dit mooie topic
pi_60147958
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

als het niet regent kan het... maarja waar wonen we ook al weer?

en nee niet alle pakken zijn 500 euro en duurder. Die prijs heb ik even gebruikt om duidelijk te maken dat het vrij zonde is om iedere keer als het regent een boel geld weg te gooien!

ik begrijp ook niet waar je met deze discussie heen wil gaan..

ow wacht misschien heb ik een goed pak voor je voor op de fiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60148006
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:54 schreef Dementor het volgende:
Als we het over maatpakken hebben dan hebben we het niet over bedragen van 200-400 euro.
Lijmen doen ze bijvoorbeeld in China, in Nederland nemen ze hooguit wat van het confectiepak in.
Maar ga vooral verder met dit mooie topic

Ik heb dan ook nooit beweerd een maatpak te hebben onder de 450 euro
pi_60148018
Het is volgens mij veel redelijker om te verwachten dat een bedrijf de vereiste kleding levert of vergoed, dan te weigeren om een pak te dragen onder een bepaald salaris.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:00:27 #67
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60148059
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef heiden6 het volgende:
Het is volgens mij veel redelijker om te verwachten dat een bedrijf de vereiste kleding levert of vergoed, dan te weigeren om een pak te dragen onder een bepaald salaris.
het word idd meegenomen in mijn onkostenvergoeding
stay frosty
pi_60149037
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit beweerd een maatpak te hebben onder de 450 euro
Ik doelde niet op jou Rekkie.
pi_60149215
Zou werkelijk niet weten wat anders aan te trekken naar kantoor / klanten dan een (mantel-) pak...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60149297
Een pak idd als het bij je functie hoort of bij de gelegenheid. Ik moest laatst ook naar het buitenland voor contacten en dan vind ik het vanzelfsprekend dat je je netjes kleedt en een pak heeft over het algemeen toch de beste uitstraling in zo'n geval. Keuze makkelijk gemaakt. Waar ik wel om moet lachen zijn de salarissen die ik hier heen en weer zie vliegen, consultants >4000 >5000 eur. Waar meld ik me hiervoor aan? Is de Nederlandse arbeidsmarkt inclusief salarissen gisteren helemaal veranderd of zo
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:18:35 #71
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_60149458
quote:
Hoe kom je in hemelsnaam aan 8000+ euro voor bespoke? Dan moet je wel iets heel speciaals laten maken
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_60149558
Het begrip 'pak' neemt men in veel sectoren tenenkrommend ruim. Vooral vertegenwoordigers in de detailhandel zien er naar mijn mening vaak indrukwekkend slecht gekleed uit. Spekzolen waar je een autoband uit kunt snijden, gecombineerd met een das die regelrecht uit Disneyland geimporteerd is.
n de ogen van de gemiddelde Campina of Calvé vertegenwoordiger is het niet nodig de kreuken uit het budgetpak dat nog sneller kreukt dan aluminiumfolie te halen, en kunnen rood gestreepte button-down shirts rustig gecombineerd worden met een paarse das en een pak dat twee maten te groot is, mét een dikke makelaars-krijtstreep natuurlijk.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_60149757
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:26 schreef Casparovvv het volgende:
Het begrip 'pak' neemt men in veel sectoren tenenkrommend ruim. Vooral vertegenwoordigers in de detailhandel zien er naar mijn mening vaak indrukwekkend slecht gekleed uit. Spekzolen waar je een autoband uit kunt snijden, gecombineerd met een das die regelrecht uit Disneyland geimporteerd is.
n de ogen van de gemiddelde Campina of Calvé vertegenwoordiger is het niet nodig de kreuken uit het budgetpak dat nog sneller kreukt dan aluminiumfolie te halen, en kunnen rood gestreepte button-down shirts rustig gecombineerd worden met een paarse das en een pak dat twee maten te groot is, mét een dikke makelaars-krijtstreep natuurlijk.
Je vergeet de tegelring en het haar in een woest model vol met gel.
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:46:28 #74
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60149885
het valt mij op dat veel mannen waar ik een afspraak mee heb geeneens een stropdas meer dragen, erg onprofessioneel imho
stay frosty
pi_60150051
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:38 schreef Dementor het volgende:

[..]

Je vergeet de tegelring en het haar in een woest model vol met gel.
Oja, de tegelring. Daar zou ik een verwoestende column in de krant over kunnen schrijven. Ze staan in mijn ogen doorgaans synoniem aan zware shag rokende dikke mannen met een bruine plek in hun snor.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_60151413
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:56 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik doelde niet op jou Rekkie.

Oh sorry, ik kreeg die indruk hierdoor:
quote:
This time I see it through the fingers hè
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:06:32 #77
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_60151507
quote:
Voor veel mensen is het dragen van een pak geen pretje en een noodzakelijk kwaad voor bepaalde beter betaalde functies.
Maar hoe goed is beter betaald?

Vanaf wat voor een maandsalaris en type auto is het dragen van een pak voor mensen acceptabel?

voorbeeldje: als je Corsa of Clio van de zaak krijgt lijkt me dit niet bepaald een functie waarbij een pak vereist is.
Dus ik dacht het volgende:
Dragen van pak verplicht ivm representativiteit? Prima dan dus ook een auto die representatief is, ik denk dan een een catalogusprijs boven de 32500 euro.(in het geval van een Diesel)

Dan het salaris.

Ik kan me voorstellen dat je je voor 2500-3000 euro bruto per maand niet in een pak wenst te hijsen (uitzonderingen zijn natuurlijk bepaalde functies in de Horeca waar zelfs stagiaires in pakken lopen of functies met uniformen).
Maar gaat dit voorbij de 4000 dan zijn deze consessies wel bespreekbaar.

Kortom:
Minimale eis voor dragen van pak: auto van >32500 euro(Passat, A4, BMW 3serie) en bruto maandloon van >4000 euro.

Mijn vraag is nu:
Indien je een goed pak hebt zit ie gewoon lekker. In mijn functie, als interimmer in zakelijk bankieren, is het een vereiste om nagenoeg elke dag een pak te dragen. Eerlijk, in het begin voelde ik me ongemakkelijk, maar na een aantal jaar is het een tweede natuur. Sterker nog: Ik voel me ongemakkelijk als ik niet in pak op het werk verschijn.
Naast een startsalaris moet je vooral kijken naar de ontwikkeling die je in je werk doormaakt en de daarbij horende salarisstijging.
En als het dragen van een pak daarbij een vereiste is, dan hijs ik mij in een pak! Simpel!
Ik ben een eckte rapnegert
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:36:39 #78
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_60152229
Ik ken genoeg technische (network/security/etc) consultants die ruim boven de 4000 zitten en niet in een pak lopen maar gewoon in nette casual kleding. De enige mensen die ik altijd in pak heb gezien zijn de projectleiders/managers.

Wat ik ook hoor van technici om me heen is dat mensen met pak minder snel serieus worden genomen bij andere technici. Ik heb dit zelf nog niet ervaren dus dnno of dat waar is, waarschijnlijk zelf verzonnen als excuus om geen pak te dragen.

Anyways, draag gewoon kleding waarmee je serieus overkomt bij de klant. Als je er verzorgd uitziet en goed gekleed bent, iets wat niet direct met een pak moet, is dat meestal genoeg.
idem dito..
pi_60157553
Het lijkt me fantastisch te zien hoe mensen die normaal een pak dragen zich gaan kleden wanneer zij een keer geen pak aan mogen naar een klant! Wie kijkt mee?!
quit quitting
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:42:09 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60159298
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef ioko het volgende:
Toch vreemd... Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen, verword je door een pak aan te trekken al snel tot zo'n eenheidsworst.

Ik vraag me af wie dat nu extra betrouwbaarheid of zakelijkheid vindt uitstralen. Ik niet namelijk.

Persoonlijk draag ik liever geen pak. Wat moet, dat moet, maar ik voel me er niet echt bijzonder door ofzo.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:43:41 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60159312
Ben het overigens met TS eens, in een lulfunctie dragen alleen lulletjes een pak. Dan maar een andere baan
pi_60159327
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen
Bij voorkeur met een das die zegt dat ze òf honderd kilo te licht zijn òf dat ze toch stiekem een carrière als tweedehands autoverkoper ambiëren .
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:57 #83
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60160168
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Toch vreemd... Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen, verword je door een pak aan te trekken al snel tot zo'n eenheidsworst.

Ik vraag me af wie dat nu extra betrouwbaarheid of zakelijkheid vindt uitstralen. Ik niet namelijk.

Persoonlijk draag ik liever geen pak. Wat moet, dat moet, maar ik voel me er niet echt bijzonder door ofzo.
Bij mijn werk is het geen vrije keuze. Als adviseur bij ministeries kom je gewoon meer professioneel over met een pak aan. In technische functies kan dat misschien anders zijn....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60160191
Ik moet altijd lachen om die figuren in het pak die dan verder niets zinnigs weten te vertellen.
*****Kraak........
pi_60160274
Sommige mensen zijn wel kortzichtig hier zeg. TS is er een van. Als je in pak naar je werk toe moet, betekent dat vaak ook dat je met klanten / andere bedrijven in contact komt. Dan kan je het al helemaal niet maken om zo kortzichtig over te komen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:01:08 #86
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160311
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:06 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]
Sterker nog: Ik voel me ongemakkelijk als ik niet in pak op het werk verschijn.
ik ook
stay frosty
pi_60160338
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik moet altijd lachen om die figuren in het pak die dan verder niets zinnigs weten te vertellen.
Maar je moet huilen om figuren in een spijkerbroek die niets zinnings weten te vertellen?
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:03:25 #88
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160348
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:58 schreef DSS24 het volgende:
Sommige mensen zijn wel kortzichtig hier zeg. TS is er een van. Als je in pak naar je werk toe moet, betekent dat vaak ook dat je met klanten / andere bedrijven in contact komt. Dan kan je het al helemaal niet maken om zo kortzichtig over te komen.
De vraag is dan alleen: wat is kortzichtig? Is het kortzichtig te stellen dat een pak je mate van professionaliteit bepaalt? Of is het kortzichtig te stellen dat een pak op zich geen enkele waarde vertegenwoordigt?

Ik denk dat TS' mening niet kortzichtiger is dan de jouwe.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:50 schreef ioko het volgende:

[..]

Bij mijn werk is het geen vrije keuze. Als adviseur bij ministeries kom je gewoon meer professioneel over met een pak aan. In technische functies kan dat misschien anders zijn....
Dat snap ik ook wel.

Wat ik alleen niet snap is waarom een pak je tot een professional maakt. Die notie is anno 2008 toch volstrekt en volledig achterhaald?
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:06:15 #89
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160375
Ik rij op dit moment een leasebak van 21150 euro (goedkope pauperbak van voorganger)
Ik mag maximaal maar tot 30.000 gaan als ik er zelf eentje kies.

en toch draag ik elke dag een pak!
Ik draag hem alleen wel semi-casual, dus geen stropdas en bovenste knoopjes lekker open.
voor mijn werk is het verplicht om er eentje te dragen, aangezien ik in een buitendienstfunctie zit (accountmanagement).

Maar ik vind het geen probleem, ben zelf absoluut geen pakkenmens maar vindt het op werk geen probleem en draag dan graag pakken van wat betere kwaliteit. het is op zich ook wel lekker dat je je s'ochtend niet druk hoeft te maken over wat je aandoet, je trekt een schoon pak uit de kast, kiest er een leuk overhemd bij en je bent klaar.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:11:30 #90
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160455
Het valt me trouwens op dat:

- er hier teveel IT consultants rondhuppelen in dit topic. Voor een IT consultant is het dragen van een pak anders.
(niet lullig bedoelt ofzo) maar als een beheerder zich laat detacheren issie gelijk een it consultant. Met als gevolg dat die mensen een pak dragen als ze op intake gaan en de 1ste dag dat ze daar werkzaam zijn. daarna trekken ze snel weer hun normale kleren aan want als je onder tafels moet kruipen is het niet echt relaxed om een pak aan te hebben.

- je hebt hier ook veel mensen met commerciële functies (inclusief ik) deze personen dragen dag in dag uit een pak en daarvoor is het ook veel belangrijker om goede pakken te hebben dan wanneer je 1x per maand een pak aan hebt. naast het feit dat dure pakken vaak beter zitten en mooier staan komt er ook nog het feit om de hoek kijken dat pakken die je elke dag aan hebt wat langer mee moeten gaan dan pakken die je 1x per maand aan trekt.

In mijn periode als semi binnendienst droeg ik vaak wanneer ik de hele dag binnen zat een pantalon met een overhemd. ik had 3 dure pantalons gekocht (2x boss, 1x hilfiger alle 3 a ¤130 per broek) en 1 goedkope van de WE.... die broek van de WE koste iets van 40 euro en was binnen 3 maanden kapot glimmend versleten noem maar op.
stay frosty
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:11:57 #91
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160463
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:06 schreef RSie het volgende:
Ik rij op dit moment een leasebak van 21150 euro (goedkope pauperbak van voorganger)

Ik draag hem alleen wel semi-casual, dus geen stropdas en bovenste knoopjes lekker open.
voor mijn werk is het verplicht om er eentje te dragen, aangezien ik in een buitendienstfunctie zit (accountmanagement).

Maar ik vind het geen probleem, ben zelf absoluut geen pakkenmens maar vindt het op werk geen probleem en draag dan graag pakken van wat betere kwaliteit. het is op zich ook wel lekker dat je je s'ochtend niet druk hoeft te maken over wat je aandoet, je trekt een schoon pak uit de kast, kiest er een leuk overhemd bij en je bent klaar.
zonder stropdas wordt al een ander verhaal

Overhemd/Pantalon hou ik wel van.
pi_60160483
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Het valt me trouwens op dat:

- er hier teveel IT consultants rondhuppelen in dit topic. Voor een IT consultant is het dragen van een pak anders.
(niet lullig bedoelt ofzo) maar als een beheerder zich laat detacheren issie gelijk een it consultant. Met als gevolg dat die mensen een pak dragen als ze op intake gaan en de 1ste dag dat ze daar werkzaam zijn. daarna trekken ze snel weer hun normale kleren aan want als je onder tafels moet kruipen is het niet echt relaxed om een pak aan te hebben.

- je hebt hier ook veel mensen met commerciële functies (inclusief ik) deze personen dragen dag in dag uit een pak en daarvoor is het ook veel belangrijker om goede pakken te hebben dan wanneer je 1x per maand een pak aan hebt. naast het feit dat dure pakken vaak beter zitten en mooier staan komt er ook nog het feit om de hoek kijken dat pakken die je elke dag aan hebt wat langer mee moeten gaan dan pakken die je 1x per maand aan trekt.

In mijn periode als semi binnendienst droeg ik vaak wanneer ik de hele dag binnen zat een pantalon met een overhemd. ik had 3 dure pantalons gekocht (2x boss, 1x hilfiger alle 3 a ¤130 per broek) en 1 goedkope van de WE.... die broek van de WE koste iets van 40 euro en was binnen 3 maanden kapot glimmend versleten noem maar op.
Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de verschillen in IT-consultants
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:13:51 #93
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160490
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:06 schreef RSie het volgende:

zelfde functie zelfde style. alleen als ik naar een klant ga knoop ik toch gauw even een dasje voor
Ik vind het zo pauper als je underdressed bij een klant aan komt zetten.. sta je al 1-0 achter
stay frosty
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:15:34 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160513
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

zelfde functie zelfde style. alleen als ik naar een klant ga knoop ik toch gauw even een dasje voor
Ik vind het zo pauper als je underdressed bij een klant aan komt zetten.. sta je al 1-0 achter
Je moet je maar eens afvragen wat mensen die echt zo denken precies te verbloemen hebben.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:16:49 #95
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160530
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de verschillen in IT-consultants
trust me... ik detacheer ze.
ik weet dus ook heel goed wat het verschil is.
Tuurlijk heeft een developer of een EPM consultant andere kleding dan een beheerder.
maar die heb je er ook tussenlopen.
stay frosty
pi_60160539
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar je moet huilen om figuren in een spijkerbroek die niets zinnings weten te vertellen?
Geweldige grap deze, ik lig helemaal dubbel.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:18:11 #97
71115 Rnej
I walk the line
pi_60160554
als ik 3000 per maand binnen hark hijs ik mezelf met plezier in een pak hoor....

ga jij lekker in je polootje bij de macdonalds staan dan
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:18:43 #98
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160561
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Je moet je maar eens afvragen wat mensen die echt zo denken precies te verbloemen hebben.
niets. het getuigt gewoon niet van respect voor de persoon aan de andere kant van de tafel.
stay frosty
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:20:11 #99
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160582
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

als ik zoals nu binnen zit hangt me jasje netjes aan een hangertje aan de kapstok in mijn kantoor.
dus eigenlijk heb ik nu ook pantalon/overhemd aan.
stay frosty
pi_60160587
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:18 schreef Rnej het volgende:
als ik 3000 per maand binnen hark hijs ik mezelf met plezier in een pak hoor....

Bruto?
*****Kraak........
pi_60160589
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Geweldige grap deze, ik lig helemaal dubbel.
Nou het was niet als grap bedoeld, maar ik snap niet waarom een pak in deze iets uitmaakt.

Ik zou sowieso lachen om mensen die pretenderen iets te weten en dan niets zinnigs weten te vertellen ongeacht hun kleding.
pi_60160612
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

trust me... ik detacheer ze.
ik weet dus ook heel goed wat het verschil is.
Tuurlijk heeft een developer of een EPM consultant andere kleding dan een beheerder.
maar die heb je er ook tussenlopen.
Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:24:12 #103
71115 Rnej
I walk the line
pi_60160650
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:20 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Bruto?
jahoor, zelfs dan...

moet t werk ook nog wel een beetje uitdagend zijn... kga niet bij de bijenkorf staan
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:03 #104
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160677
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.
ja tuurlijk. maar dat neemt niet weg dat er ook veel mensen zijn die alleen de intake en 1ste dag in pak komen. deze personen zullen een kwalitatief minder goed pak nodig hebben.
was ook helemaal niet negatief bedoeld
stay frosty
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:05 #105
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160680
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.

Overigens hebben wij op vrijdag de welbekende Casual Friday, hier heb ik weleens aan mee gedaan en kwam dan bij klanten binnen die zich hardop afvroegen waarom ik geen pak aan had. na dit een keer of 2 te hebben meegemaakt is ook Casual friday meestal niet casual meer voor mij. (behalve als ik bij vaste klanten langs ga of de deur zeker weten niet uit hoef)
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:28:17 #106
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160711
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

niets. het getuigt gewoon niet van respect voor de persoon aan de andere kant van de tafel.
En waarom dan wel niet?

Dat wordt altijd maar geroepen, maar waar baseren mensen dat op? Raar idee van respect vind ik dat. Erg storend dat iedereen elkaar op dat gebied maar nablaat.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:28:23 #107
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160713
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:26 schreef RSie het volgende:

[..]

maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.

Overigens hebben wij op vrijdag de welbekende Casual Friday, hier heb ik weleens aan mee gedaan en kwam dan bij klanten binnen die zich hardop afvroegen waarom ik geen pak aan had. na dit een keer of 2 te hebben meegemaakt is ook Casual friday meestal niet casual meer voor mij. (behalve als ik bij vaste klanten langs ga of de deur zeker weten niet uit hoef)
ben je mijn kloon?
stay frosty
pi_60160794
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen: wat is kortzichtig? Is het kortzichtig te stellen dat een pak je mate van professionaliteit bepaalt? Of is het kortzichtig te stellen dat een pak op zich geen enkele waarde vertegenwoordigt?

Ik denk dat TS' mening niet kortzichtiger is dan de jouwe.
Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben het overigens met TS eens, in een lulfunctie dragen alleen lulletjes een pak. Dan maar een andere baan
In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.
pi_60160814
Die figuren niet in het pak, zijn voor een groot bedrijf vaak van meer belang.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:34:48 #110
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160844
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ben je mijn kloon?
Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !

en als je me nou gaat vertellen dat jij in de grafische sector zit wordt het helemaal een beetje eng ben ik bang!
pi_60160858
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:33 schreef kraakvandaal het volgende:
Die figuren niet in het pak, zijn voor een groot bedrijf vaak van meer belang.
Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?

Of is hier de schoonmaker van groter belang?
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:06 #112
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160885
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:34 schreef RSie het volgende:

[..]

Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !

en als je me nou gaat vertellen dat jij in de grafische sector zit wordt het helemaal een beetje eng ben ik bang!
Ik heb als vakantiewerk ge-autocad maar verder gaat het niet
stay frosty
pi_60160914
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:35 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?

Of is hier de schoonmaker van groter belang?
Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:39:54 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160941
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:32 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.
Kun je ook uitleggen waarom?
quote:
In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.
Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pak

Toch is het een treffende toevalligheid
pi_60160955
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:38 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.
Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:41:47 #116
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160978
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Ik heb als vakantiewerk ge-autocad maar verder gaat het niet
gelukkig maar, want als je beide een hothatchgeinspireerde username hebt en overeenkomstige ex-woonplaats + beroep etc. Zou je toch bijna denken dat je tegen jezelf zit te ouwehoeren.
pi_60161027
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.
Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.
*****Kraak........
pi_60161082
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:44 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.
Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.
pi_60161143
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:46 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.
Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:51:39 #120
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161171
Okee dan.
pi_60161222
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee dan.
Prima, wij zijn 't eens.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:54:36 #122
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161230
Nou, dat weet ik niet hoor.
pi_60161252
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:39 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen waarom?
[..]
Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellen En het heeft weer betrekking tot sales.
quote:
Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pak

Toch is het een treffende toevalligheid
Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpak
pi_60161341
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:50 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.
Tja ik denk niet dat ik geweldig bent, en wat jij daar van denk zal mij een grote zorg zijn.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:03:41 #125
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161370
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:56 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellen En het heeft weer betrekking tot sales.
Hier geef je toch een prima argument tegen het dragen van pakken als noodzaak om respect te tonen, danwel professioneel over te komen, of zie ik dat nou verkeerd?
quote:
Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpak
Zijn we het toch nog eens
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:04:10 #126
Profeta Pluriforma
pi_60161378
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef heiden6 het volgende:
Dat vind ik wel zo vreemd, dat de werkgever de kosten van je pakken zou moeten vergoeden. Het word van je verwacht dat je in pak verschijnt of niet. Als je dat niet wilt of je hebt het geld er niet voor over, dan maar niet solliciteren naar die functie. Moet een werkgever dan ook makeup van vrouwelijke werknemers gaan vergoeden? Zolang het niet gaat om speciale bedrijfskleding, vind ik dat je voor je eigen kleding moet betalen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:05:39 #127
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_60161406
Voor bepaalde functies is een goed kostuum hetzelfde als een overal voor een automonteur, gewoon werkkleding. Als je tere nekje niet tegen een boord en stropdas kan, zou je eens kunnen beginnen met je overhemden in de goede maat te kopen zodat je ziet gewurgd word dooor je eigen boord...en de das moet per definitie niet strakkker dan je boord, staat lelijk!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:05:47 #128
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161412
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:04 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zo vreemd, dat de werkgever de kosten van je pakken zou moeten vergoeden. Het word van je verwacht dat je in pak verschijnt of niet. Als je dat niet wilt of je hebt het geld er niet voor over, dan maar niet solliciteren naar die functie. Moet een werkgever dan ook makeup van vrouwelijke werknemers gaan vergoeden? Zolang het niet gaat om speciale bedrijfskleding, vind ik dat je voor je eigen kleding moet betalen.
Zie hier de reden waarom de meeste NL'se mannen in pak er nog steeds uitzien als Leger des Heils klanten.

Natuurlijk dient je werkgever daar in bij te dragen. Je hoest niet zomaar even een paar duizend euro op voor een collectie goede pakken.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:06:50 #129
Profeta Pluriforma
pi_60161430
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:06 schreef WRH het volgende:
Zou werkelijk niet weten wat anders aan te trekken naar kantoor / klanten dan een (mantel-) pak...
Er is natuurlijk ook nog de business casual die tegenwoordig ook in contact met klanten redelijk geaccepteerd is, tenzij uitdrukkelijk niet natuurlijk.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:10:37 #130
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60161500
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zie hier de reden waarom de meeste NL'se mannen in pak er nog steeds uitzien als Leger des Heils klanten.

Natuurlijk dient je werkgever daar in bij te dragen. Je hoest niet zomaar even een paar duizend euro op voor een collectie goede pakken.
ik krijg een belastingvrije representatievergoeding van 125 euro per maand.
voor dat bedrag koop je een goed overhemd maar veel verder kom je niet. koop denk ik een pak of 3 per jaar van rond de 500 euro en daar komt dan een kleine 6 overhemden bij. niet omdat ik die dan hard nodig heb maar gewoon omdat ik het leuk vind om af te wisselen en niet iedere week met dezelfde outfit bij de klanten aan tafel te zitten.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:12:25 #131
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60161538
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:41 schreef RSie het volgende:

[..]

gelukkig maar, want als je beide een hothatchgeinspireerde username hebt en overeenkomstige ex-woonplaats + beroep etc. Zou je toch bijna denken dat je tegen jezelf zit te ouwehoeren.
inderdaad straks ga je me ook nog vertellen dat je uit 84 komt
stay frosty
pi_60161627
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hier geef je toch een prima argument tegen het dragen van pakken als noodzaak om respect te tonen, danwel professioneel over te komen, of zie ik dat nou verkeerd?
[..]
Het is gewoon de uitstraling die de werkgever kiest die bij het breffende bedrijf past. Personeel die een hoge functie bij een bank hebben, moeten wat mij betreft een sjiek pak dragen. Als je een dikke sales-functie hebt bij een speelgoedzaak kan je je best anders kleden.
quote:
Zijn we het toch nog eens
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:19:22 #133
Profeta Pluriforma
pi_60161664
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei hingen vroeger in de kledingkast van iedere heer standaard pakken. Een pak was toen dezelfde soort kleding als een spijkerbroek nu. Dat er ergens opeens een omslag heeft plaatgevonden dat iedereen nu zo bijzonder doet over een pak, is natuurlijk niet het probleem van de werkgever.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:20:37 #134
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60161690
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:10 schreef RSie het volgende:

[..]

ik krijg een belastingvrije representatievergoeding van 125 120 euro per maand.
voor dat bedrag koop je een goed overhemd maar veel verder kom je niet. koop denk ik een pak of 3 per jaar van rond de 500 euro en daar komt dan een kleine 6 overhemden, en een paar dasjes bij. niet omdat ik die dan hard nodig heb maar gewoon omdat ik het leuk vind om af te wisselen en niet iedere week met dezelfde outfit bij de klanten aan tafel te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BarraCupraCuda op 17-07-2008 11:30:21 ]
stay frosty
pi_60161706
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zoals ik al zei hingen vroeger in de kledingkast van iedere heer standaard pakken. Een pak was toen dezelfde soort kleding als een spijkerbroek nu. Dat er ergens opeens een omslag heeft plaatgevonden dat iedereen nu zo bijzonder doet over een pak, is natuurlijk niet het probleem van de werkgever.
Wel als de werkgever van de werknemer verwacht dat hij een pak draag voor zijn werk!
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:21:57 #136
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161710
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee natuurlijk, want de werkgever overstiijgt maatschappelijke veranderingen.

Maar je hoeft ook niet, als werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal. Maar als je per se wil doen alsof je een elitair clubje bent en daarmee je bestaan wenst te legitimeren dan kan dat.

Iedereen blij
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:24:38 #137
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60161779
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

inderdaad straks ga je me ook nog vertellen dat je uit 84 komt
1980 ben ik aan de leidsestraat te wereld gekomen!
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:26:48 #138
Profeta Pluriforma
pi_60161823
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wel als de werkgever van de werknemer verwacht dat hij een pak draag voor zijn werk!
Is het nu echt nodig om de zin af te sluiten met een uitroepteken? Denk je dat ik daardoor opeens mijn mening bijstel? JIj vindt dat de werkgever het moet vergoeden in zo'n geval, ik vind van niet.
pi_60161883
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:26 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Is het nu echt nodig om de zin af te sluiten met een uitroepteken? Denk je dat ik daardoor opeens mijn mening bijstel? JIj vindt dat de werkgever het moet vergoeden in zo'n geval, ik vind van niet.
Ja!

Ze hoeven het wat mij betreft niet te vergoeden hoor, dan wens ik wel meer netto-salaris.
pi_60161885
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:26 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Twee vraagtekens in drie zinnen?
En dan moeten wij ineens door twijfel bevangen worden?

Een uitroeptekenfobie, wat schattig!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_60161907
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:29 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Twee vraagtekens in drie zinnen?
En dan moeten wij ineens door twijfel bevangen worden?

Een uitroeptekenfobie, wat schattig!
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:32:44 #142
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60161955
zullen we weer ff ontopic?
stay frosty
pi_60162014
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zullen we weer ff ontopic?
Een vergoeding van de werkgever of niet is niet ontopic??
pi_60162153
quote:
Mijn vraag is nu:
Als mijn werk me verplicht een pak te dragen, dan is het heel simpel, ik hoef dat werk niet. Representatief kan je ook in casual kleding zijn, zolang het maar netjes gestreken en gewassen is. Nette spijkerbroek, blouse, schoenen en je bent klaar.

Pakken vind ik niks, draag ze alleen op een begrafenis..
pi_60162554
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:29 schreef Rekkie het volgende:
Ze hoeven het wat mij betreft niet te vergoeden hoor, dan wens ik wel meer netto-salaris.
Op het moment dat er wél van mij verwacht wordt dat ik in pak rondloop en een netto salaris krijg waarmee ik niet in staat ben die pakken aan te schaffen (over een afschrijfperiode van een paar jaar, een beetje investeren mag best) wordt het toch echt tijd voor ander werk.
pi_60162599
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op het moment dat er wél van mij verwacht wordt dat ik in pak rondloop en een netto salaris krijg waarmee ik niet in staat ben die pakken aan te schaffen (over een afschrijfperiode van een paar jaar, een beetje investeren mag best) wordt het toch echt tijd voor ander werk.
Idem!
pi_60162665
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:41 schreef slakkie het volgende:

[..]

Als mijn werk me verplicht een pak te dragen, dan is het heel simpel, ik hoef dat werk niet. Representatief kan je ook in casual kleding zijn, zolang het maar netjes gestreken en gewassen is. Nette spijkerbroek, blouse, schoenen en je bent klaar.

Pakken vind ik niks, draag ze alleen op een begrafenis..
Tis bijna een neurose, geloof ik. Kostuums zijn ook maar gewoon kleding, hoor.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:08:51 #148
Profeta Pluriforma
pi_60162790
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:02 schreef charon het volgende:

[..]

Tis bijna een neurose, geloof ik. Kostuums zijn ook maar gewoon kleding, hoor.
Dat is dus ook waar ik op heb gewezen, het is niets anders dan kleding van stof. Natuurlijk heeft het een bijzondere status, daarom is het ook een kostuum. Maar een spijkerbroek kent weer een eigen status en imago en hetzelfde geldt voor een polo. Waarom men altijd zo'n ophef maakt over een pak is mij een raadsel.
pi_60162886
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:08 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is dus ook waar ik op heb gewezen, het is niets anders dan kleding van stof. Natuurlijk heeft het een bijzondere status, daarom is het ook een kostuum. Maar een spijkerbroek kent weer een eigen status en imago en hetzelfde geldt voor een polo. Waarom men altijd zo'n ophef maakt over een pak is mij een raadsel.
Ophef vind ik een groot woord. Ik vind de status van een pak echter wel groter dan casual kleding.
Een pak wordt nog steeds niet gezien als kleding voor alle dag en vandaar ook dat de status van een pak wellicht hoger ligt dat (met alle respect) normale kleding.
pi_60163126
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:08 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik maak er dan ook geen ophef over- dat kleding per gelegenheid verschilt is geheel normaal. En dat je in je spijkerbroek geen zakelijke afspraken waarneemt dus ook. Ik ga ook niet in mijn kostuum in de tuin spitten.
quote:
Een pak wordt nog steeds niet gezien als kleding voor alle dag
Eerder: niet meer.
Eigenlijk is de gewoonte sportkleding als kleding voor alledag te zien veel vreemder.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:27:15 #151
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60163173
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Een vergoeding van de werkgever of niet is niet ontopic??
als het een welles niettus spelletje word niet nee

En als je aan mensen vraagt wat de netste kleding is die ze hebben krijg je vaak een pak te horen.
het heeft met correctheid te maken en niet met smaak
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')