Inderdaad ;')quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:37 schreef Adfundum het volgende:
Alleen bij >4000 euro? Dan zouden er veel kledingzaken failliet gaan.
Iemand mag van mij zoveel en zo vaak pakken dragen als hij wil alleen ze moeten mij niet verplichten om in een pak te lopen.quote:
Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:54 schreef helldeskr het volgende:
TS snapt er niks van......
Een zuster heeft een wit jurkje..een monteur een overal en als je naar
klanten toe gaat, doe je een pak aan.
Als je alleen maar op kantoor zit dan is het een ander verhaal..dan gaat het vanaf middle management.
Niet waar, ook ict-consultants gaan bijv. áltijd in pak naar de klant toe. Op het kantoor zie je vaker spijkerbroek+overhemd bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen
Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
Zo we zijn eruit.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef solar22 het volgende:
[..]
Het ligt eraan als wat je naar klanten toegaat.
Ga jij naar die klant om hem iets te verkopen, dan draag je meestal wel een pak.
Ga jij naar diezelfde klant als consultant voor advies dan zul je in veel gevallen ook wel een pak dragen, maar ook lang niet altijd.
Ik denk dan ook dat consultancy het grensgeval is tussen wel of geen pak.
Zo zal een technisch consultant netjes gekleed zijn maar meestal niet in pak, daarintegen zal een business consultant meestal wel in pak een lopen
Maar ga je als techneut/engineer naar die klant dan is dat pak natuurlijk je reinste flauwekul. (het moet natuurlijk wel representatief zijn)
Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.quote:
Yeah rriiight!quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:52 schreef solar22 het volgende:
[..]
Consultants zitten over het algemeen dan ook boven de 4000 euro.
Denk je nou echt dat iedereen die een pak draagt dat alleen doet omdat hij/zij meer dan 5000 euro verdient? Wil je er zelf niet netjes bijlopen als je naar een klant gaat?quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:23 schreef solar22 het volgende:
[..]
Ik ben security engineer en kom regelmatig bij verschillende klanten.
Als engineer hoef (en wil) ik ook geen pak dragen , maar over een paar maanden krijg ik ook consultancy taken en de enige kledingeis die daarvoor gesteld word is het dragen van blouses ipv t-shirts.
Het salaris en auto komen dan ook boven mijn "pak grens" maar gelukkig is dat nog steeds niet verplicht (sommige collega's kiezen er wel voor maar het blijft vrijwillig).
Dus het pak zal voor mij pas uit de kast komen als het richting de 5000 gaat.
Natuurlijk wil ik er graag netjes bij lopen bij klanten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat iedereen die een pak draagt dat alleen doet omdat hij/zij meer dan 5000 euro verdient? Wil je er zelf niet netjes bijlopen als je naar een klant gaat?
Ik ken een hoop technisch consultants (buiten mijn collega's)quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Yeah rriiight!
Check hier een aantal IT bedrijven en vraag ze of ze daarvoor willen werken,........
Ik denk dat je een aantal kwijlkoppies krijgt te zien en een aantal huwelijksaanzoeken.
Dat dus. Een wasmachineverkopert bij de BCC draagt ook een pakquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef ioko het volgende:
Pak heeft niets met inkomen dan wel prijs van een auto te maken. Het gaat om klantcontacten.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus. Een wasmachineverkopert bij de BCC draagt ook een pak
En niet te vergeten de jongens van Poppeliers!quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus. Een wasmachineverkopert bij de BCC draagt ook een pak
Dat zal het zijn, het enige pak wat ik heb is een goedkoop pak van V&D van 125 euro en dat zit niet echt prettig.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
pakken van de we en de v&d
heb laatst een hele mooie gekocht bij de mcgregor outlet store in batavia stad... scheelt een heleboel!
Dat hangt volledig van hun bedrijf en de opdrachtgever af. Bij sommige opdrachtgevers is het gewenst, bij sommige bedrijven is het onderdeel van het visitekaartje (om over de voorkeur voor blauwe pakken maar te zwijgen), maar dat is geenszins een vaste regel voor de hele sector.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:18 schreef Aibmi het volgende:
ook ict-consultants gaan bijv. áltijd in pak naar de klant toe.
goed opletten bij bv de piet zoomers. die hebben nog wel eens aanbiedingen aan het eind van het seizoen dat je een pak van 400 euro voor 200 kan kopen ofzo. dat zijn mooie pakken om mee te beginnen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:21 schreef solar22 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, het enige pak wat ik heb is een goedkoop pak van V&D van 125 euro en dat zit niet echt prettig.
Een maatpak zal ongetwijfeld beter zitten maar ik durf het niet aan te gaan omdat het dan misschien weggegooid geld is.
Maar wie weet in de nabije toekomst.
Eensch, goede tip.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
goed opletten bij bv de piet zoomers. die hebben nog wel eens aanbiedingen aan het eind van het seizoen dat je een pak van 400 euro voor 200 kan kopen ofzo. dat zijn mooie pakken om mee te beginnen.
Let er op dat je een mooi neutraal pak koop en dat je het kan combineren met verschillende overhemden en dassen e.d. zodat je er niet elke keer hetzelfde uitziet in een pak.
Als je een echte kerel bent (zoals ik) heb je natuurlijk helemaal geen idee of die dingen goed zitten.
TIP van de dag: Vraag in een van die winkels (piet zoomers, set point, young men shop, en de merkwinkels) aan de grootste homo die je daar rond ziet lopen of hij je wil helpen. trust me die gasten hebben er meer verstand van dan je vriendin en kleden je altijd super netjes aan
Gelukkig ben jij een man van principes...quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:54 schreef Targhor het volgende:
Ik snap TS wel, ik wil echt geen pak dragen, idiote dingen. Maar idd voor een bepaald salaris e.d. wil ik het wel gaan doen.
iddquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:11 schreef Rekkie het volgende:
Een maatpak is zijn geld altijd dubbel en dwars waard (IMO)
Ach hoe duur een maatpak is vind ik niet belangrijk.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd
ik trek ook vaker een maatpak aan (500 euro +) dan dat ik mijn oude pakken aantrek
En passant verklaar je direkt waarom witte sokken niet kunnen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het enige verschil is dat je je handen niet aan je pak/overhemd moet afvegen als ze vies zijn maar aan je sokken
quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
En passant verklaar je direkt waarom witte sokken niet kunnen?.
Ik deel deze mening!quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef flipster112 het volgende:
Als je eenmaal aan een made-to-measure begint (vanaf 300/400 euro bij suitsupply), of bespoke (denk aan 8000+ euro) wil je nooit meer iets uit het rek. In mijn ervaring is zelfs de goedkoopste mtm (laten maken in Bangkok), mits goede stoffen gebruikt altijd beter dan een confectiepak.
Dat gaat vaak heel jammerlijk misquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
![]()
tip 2
zorg dat je riem en schoenen matchen.. bruine schoenen > bruine riem , zwarte schoenen > zwarte riem
ik heb het voordeel dat ik een erg makkelijke maat heb.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef flipster112 het volgende:
Als je eenmaal aan een made-to-measure begint (vanaf 300/400 euro bij suitsupply), of bespoke (denk aan 8000+ euro) wil je nooit meer iets uit het rek. In mijn ervaring is zelfs de goedkoopste mtm (laten maken in Bangkok), mits goede stoffen gebruikt altijd beter dan een confectiepak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |