Ja und? Moet je met de auto komen als je een pakdraagt?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:44 schreef waht het volgende:
Studenten doen zo nu en dan ook een pak aan, en dan komen ze op de fiets of met de bus!
moet wel je vaste vervoermiddel zijn imho.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:28 schreef Amigo het volgende:
[..]
Ja und? Moet je met de auto komen als je een pakdraagt?
Mijn fiets is mijn vaste vervoermiddel en nu oetlul?quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
moet wel je vaste vervoermiddel zijn imho.
in de regen met een pak is een big no no
kunnen ze heel slecht tegen.
Neem een glas "doe eens normaal" en gooi er een beetje "fatsoen"quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn fiets is mijn vaste vervoermiddel en nu oetlul?
...dat je een beetje een vreemde benadering hebt van het fenomeen 'pak'.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:27 schreef solar22 het volgende:
Hoe zijn de meningen hierover van anderen?
nu kan je in je pak van 500 euro op de fiets zitten en zodra het een keertje goed regent weggooien.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn fiets is mijn vaste vervoermiddel en nu oetlul?
Vaak... het kan dus wel samen gaanquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nu kan je in je pak van 500 euro op de fiets zitten en zodra het een keertje goed regent weggooien.
of je kan gelijk als je het pak koopt hem in de wasmachine doen
dus begin nu niet tegen mij uit te vallen dat je niet het geschikte vervoersmiddel hebt. Het is niet dat ik het je niet gun maar vaak gaat het niet samen
Als het niet regent welquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vaak... het kan dus wel samen gaan![]()
als het niet regent kan het... maarja waar wonen we ook al weer?quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vaak... het kan dus wel samen gaanen niet alle pakken zijn 500 euro of duurder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
Schei uit zeg.... als ik praat over maatpak, praat ik niet over verstelde pakkenquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:47 schreef Dementor het volgende:
Men heeft het hier over maatpakken terwijl het eigenlijk verstelde confectiepakken zijn (in het ergste geval nog gelijmd ook).
quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:47 schreef Dementor het volgende:
Men heeft het hier over maatpakken terwijl het eigenlijk verstelde confectiepakken zijn (in het ergste geval nog gelijmd ook).
quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
als het niet regent kan het... maarja waar wonen we ook al weer?
en nee niet alle pakken zijn 500 euro en duurder. Die prijs heb ik even gebruikt om duidelijk te maken dat het vrij zonde is om iedere keer als het regent een boel geld weg te gooien!
ik begrijp ook niet waar je met deze discussie heen wil gaan..
ow wacht misschien heb ik een goed pak voor je voor op de fiets:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb dan ook nooit beweerd een maatpak te hebben onder de 450 euroquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:54 schreef Dementor het volgende:
Als we het over maatpakken hebben dan hebben we het niet over bedragen van 200-400 euro.
Lijmen doen ze bijvoorbeeld in China, in Nederland nemen ze hooguit wat van het confectiepak in.
Maar ga vooral verder met dit mooie topic
het word idd meegenomen in mijn onkostenvergoedingquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef heiden6 het volgende:
Het is volgens mij veel redelijker om te verwachten dat een bedrijf de vereiste kleding levert of vergoed, dan te weigeren om een pak te dragen onder een bepaald salaris.
Ik doelde niet op jou Rekkie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit beweerd een maatpak te hebben onder de 450 euro
Hoe kom je in hemelsnaam aan 8000+ euro voor bespoke?quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:34 schreef flipster112 het volgende:
Als je eenmaal aan een made-to-measure begint (vanaf 300/400 euro bij suitsupply), of bespoke (denk aan 8000+ euro) wil je nooit meer iets uit het rek. In mijn ervaring is zelfs de goedkoopste mtm (laten maken in Bangkok), mits goede stoffen gebruikt altijd beter dan een confectiepak.
Je vergeet de tegelring en het haar in een woest model vol met gel.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:26 schreef Casparovvv het volgende:
Het begrip 'pak' neemt men in veel sectoren tenenkrommend ruim. Vooral vertegenwoordigers in de detailhandel zien er naar mijn mening vaak indrukwekkend slecht gekleed uit. Spekzolen waar je een autoband uit kunt snijden, gecombineerd met een das die regelrecht uit Disneyland geimporteerd is.
n de ogen van de gemiddelde Campina of Calvé vertegenwoordiger is het niet nodig de kreuken uit het budgetpak dat nog sneller kreukt dan aluminiumfolie te halen, en kunnen rood gestreepte button-down shirts rustig gecombineerd worden met een paarse das en een pak dat twee maten te groot is, mét een dikke makelaars-krijtstreep natuurlijk.
Oja, de tegelring. Daar zou ik een verwoestende column in de krant over kunnen schrijven. Ze staan in mijn ogen doorgaans synoniem aan zware shag rokende dikke mannen met een bruine plek in hun snor.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je vergeet de tegelring en het haar in een woest model vol met gel.
quote:
This time I see it through the fingers hčquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:47 schreef Dementor het volgende:
Indien je een goed pak hebt zit ie gewoon lekker. In mijn functie, als interimmer in zakelijk bankieren, is het een vereiste om nagenoeg elke dag een pak te dragen. Eerlijk, in het begin voelde ik me ongemakkelijk, maar na een aantal jaar is het een tweede natuur. Sterker nog: Ik voel me ongemakkelijk als ik niet in pak op het werk verschijn.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:27 schreef solar22 het volgende:
Voor veel mensen is het dragen van een pak geen pretje en een noodzakelijk kwaad voor bepaalde beter betaalde functies.
Maar hoe goed is beter betaald?
Vanaf wat voor een maandsalaris en type auto is het dragen van een pak voor mensen acceptabel?
voorbeeldje: als je Corsa of Clio van de zaak krijgt lijkt me dit niet bepaald een functie waarbij een pak vereist is.
Dus ik dacht het volgende:
Dragen van pak verplicht ivm representativiteit? Prima dan dus ook een auto die representatief is, ik denk dan een een catalogusprijs boven de 32500 euro.(in het geval van een Diesel)
Dan het salaris.
Ik kan me voorstellen dat je je voor 2500-3000 euro bruto per maand niet in een pak wenst te hijsen (uitzonderingen zijn natuurlijk bepaalde functies in de Horeca waar zelfs stagiaires in pakken lopen of functies met uniformen).
Maar gaat dit voorbij de 4000 dan zijn deze consessies wel bespreekbaar.
Kortom:
Minimale eis voor dragen van pak: auto van >32500 euro(Passat, A4, BMW 3serie) en bruto maandloon van >4000 euro.
Mijn vraag is nu:
Hoe zijn de meningen hierover van anderen?
Toch vreemd... Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen, verword je door een pak aan te trekken al snel tot zo'n eenheidsworst.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef ioko het volgende:
Pak heeft niets met inkomen dan wel prijs van een auto te maken. Het gaat om klantcontacten.
Bij voorkeur met een das die zegt dat ze ņf honderd kilo te licht zijn ņf dat ze toch stiekem een carričre als tweedehands autoverkoper ambiėrenquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen
Bij mijn werk is het geen vrije keuze. Als adviseur bij ministeries kom je gewoon meer professioneel over met een pak aan. In technische functies kan dat misschien anders zijn....quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Toch vreemd... Buiten het feit dat de meeste mannen in NL lelijke en slecht zittende pakken dragen, verword je door een pak aan te trekken al snel tot zo'n eenheidsworst.
Ik vraag me af wie dat nu extra betrouwbaarheid of zakelijkheid vindt uitstralen. Ik niet namelijk.
Persoonlijk draag ik liever geen pak. Wat moet, dat moet, maar ik voel me er niet echt bijzonder door ofzo.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:06 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Sterker nog: Ik voel me ongemakkelijk als ik niet in pak op het werk verschijn.
Maar je moet huilen om figuren in een spijkerbroek die niets zinnings weten te vertellen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik moet altijd lachen om die figuren in het pak die dan verder niets zinnigs weten te vertellen.
De vraag is dan alleen: wat is kortzichtig? Is het kortzichtig te stellen dat een pak je mate van professionaliteit bepaalt? Of is het kortzichtig te stellen dat een pak op zich geen enkele waarde vertegenwoordigt?quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:58 schreef DSS24 het volgende:
Sommige mensen zijn wel kortzichtig hier zeg. TS is er een van. Als je in pak naar je werk toe moet, betekent dat vaak ook dat je met klanten / andere bedrijven in contact komt. Dan kan je het al helemaal niet maken om zo kortzichtig over te komen.
Dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:50 schreef ioko het volgende:
[..]
Bij mijn werk is het geen vrije keuze. Als adviseur bij ministeries kom je gewoon meer professioneel over met een pak aan. In technische functies kan dat misschien anders zijn....
zonder stropdas wordt al een ander verhaalquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:06 schreef RSie het volgende:
Ik rij op dit moment een leasebak van 21150 euro (goedkope pauperbak van voorganger)
Ik mag maximaal maar tot 30.000 gaan als ik er zelf eentje kies.
en toch draag ik elke dag een pak!
Ik draag hem alleen wel semi-casual, dus geen stropdas en bovenste knoopjes lekker open.
voor mijn werk is het verplicht om er eentje te dragen, aangezien ik in een buitendienstfunctie zit (accountmanagement).
Maar ik vind het geen probleem, ben zelf absoluut geen pakkenmens maar vindt het op werk geen probleem en draag dan graag pakken van wat betere kwaliteit. het is op zich ook wel lekker dat je je s'ochtend niet druk hoeft te maken over wat je aandoet, je trekt een schoon pak uit de kast, kiest er een leuk overhemd bij en je bent klaar.
Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de verschillen in IT-consultantsquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Het valt me trouwens op dat:
- er hier teveel IT consultants rondhuppelen in dit topic. Voor een IT consultant is het dragen van een pak anders.
(niet lullig bedoelt ofzo) maar als een beheerder zich laat detacheren issie gelijk een it consultant. Met als gevolg dat die mensen een pak dragen als ze op intake gaan en de 1ste dag dat ze daar werkzaam zijn. daarna trekken ze snel weer hun normale kleren aan want als je onder tafels moet kruipen is het niet echt relaxed om een pak aan te hebben.
- je hebt hier ook veel mensen met commerciėle functies (inclusief ik) deze personen dragen dag in dag uit een pak en daarvoor is het ook veel belangrijker om goede pakken te hebben dan wanneer je 1x per maand een pak aan hebt. naast het feit dat dure pakken vaak beter zitten en mooier staan komt er ook nog het feit om de hoek kijken dat pakken die je elke dag aan hebt wat langer mee moeten gaan dan pakken die je 1x per maand aan trekt.
In mijn periode als semi binnendienst droeg ik vaak wanneer ik de hele dag binnen zat een pantalon met een overhemd. ik had 3 dure pantalons gekocht (2x boss, 1x hilfiger alle 3 a ¤130 per broek) en 1 goedkope van de WE.... die broek van de WE koste iets van 40 euro en was binnen 3 maanden kapot glimmend versleten noem maar op.
zelfde functie zelfde style. alleen als ik naar een klant ga knoop ik toch gauw even een dasje voorquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:06 schreef RSie het volgende:
Ik rij op dit moment een leasebak van 21150 euro (goedkope pauperbak van voorganger)
Ik mag maximaal maar tot 30.000 gaan als ik er zelf eentje kies.
en toch draag ik elke dag een pak!
Ik draag hem alleen wel semi-casual, dus geen stropdas en bovenste knoopjes lekker open.
voor mijn werk is het verplicht om er eentje te dragen, aangezien ik in een buitendienstfunctie zit (accountmanagement).
Maar ik vind het geen probleem, ben zelf absoluut geen pakkenmens maar vindt het op werk geen probleem en draag dan graag pakken van wat betere kwaliteit. het is op zich ook wel lekker dat je je s'ochtend niet druk hoeft te maken over wat je aandoet, je trekt een schoon pak uit de kast, kiest er een leuk overhemd bij en je bent klaar.
Je moet je maar eens afvragen wat mensen die echt zo denken precies te verbloemen hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zelfde functie zelfde style. alleen als ik naar een klant ga knoop ik toch gauw even een dasje voor
Ik vind het zo pauper als je underdressed bij een klant aan komt zetten.. sta je al 1-0 achter
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de verschillen in IT-consultants
Geweldige grap deze, ik lig helemaal dubbel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar je moet huilen om figuren in een spijkerbroek die niets zinnings weten te vertellen?
niets. het getuigt gewoon niet van respect voor de persoon aan de andere kant van de tafel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je moet je maar eens afvragen wat mensen die echt zo denken precies te verbloemen hebben.
als ik zoals nu binnen zit hangt me jasje netjes aan een hangertje aan de kapstok in mijn kantoor.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
zonder stropdas wordt al een ander verhaal
Overhemd/Pantalon hou ik wel van.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:18 schreef Rnej het volgende:
als ik 3000 per maand binnen hark hijs ik mezelf met plezier in een pak hoor....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |