Dat vind ik wel zo vreemd, dat de werkgever de kosten van je pakken zou moeten vergoeden. Het word van je verwacht dat je in pak verschijnt of niet. Als je dat niet wilt of je hebt het geld er niet voor over, dan maar niet solliciteren naar die functie. Moet een werkgever dan ook makeup van vrouwelijke werknemers gaan vergoeden? Zolang het niet gaat om speciale bedrijfskleding, vind ik dat je voor je eigen kleding moet betalen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:57 schreef heiden6 het volgende:
Het is volgens mij veel redelijker om te verwachten dat een bedrijf de vereiste kleding levert of vergoed, dan te weigeren om een pak te dragen onder een bepaald salaris.
Zie hier de reden waarom de meeste NL'se mannen in pak er nog steeds uitzien als Leger des Heils klanten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo vreemd, dat de werkgever de kosten van je pakken zou moeten vergoeden. Het word van je verwacht dat je in pak verschijnt of niet. Als je dat niet wilt of je hebt het geld er niet voor over, dan maar niet solliciteren naar die functie. Moet een werkgever dan ook makeup van vrouwelijke werknemers gaan vergoeden? Zolang het niet gaat om speciale bedrijfskleding, vind ik dat je voor je eigen kleding moet betalen.
Er is natuurlijk ook nog de business casual die tegenwoordig ook in contact met klanten redelijk geaccepteerd is, tenzij uitdrukkelijk niet natuurlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:06 schreef WRH het volgende:
Zou werkelijk niet weten wat anders aan te trekken naar kantoor / klanten dan een (mantel-) pak...
ik krijg een belastingvrije representatievergoeding van 125 euro per maand.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom de meeste NL'se mannen in pak er nog steeds uitzien als Leger des Heils klanten.
Natuurlijk dient je werkgever daar in bij te dragen. Je hoest niet zomaar even een paar duizend euro op voor een collectie goede pakken.
inderdaadquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:41 schreef RSie het volgende:
[..]
gelukkig maar, want als je beide een hothatchgeinspireerde username hebt en overeenkomstige ex-woonplaats + beroep etc. Zou je toch bijna denken dat je tegen jezelf zit te ouwehoeren.
Het is gewoon de uitstraling die de werkgever kiest die bij het breffende bedrijf past. Personeel die een hoge functie bij een bank hebben, moeten wat mij betreft een sjiek pak dragen. Als je een dikke sales-functie hebt bij een speelgoedzaak kan je je best anders kleden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hier geef je toch een prima argument tegen het dragen van pakken als noodzaak om respect te tonen, danwel professioneel over te komen, of zie ik dat nou verkeerd?
[..]
quote:Zijn we het toch nog eens
Zoals ik al zei hingen vroeger in de kledingkast van iedere heer standaard pakken. Een pak was toen dezelfde soort kleding als een spijkerbroek nu. Dat er ergens opeens een omslag heeft plaatgevonden dat iedereen nu zo bijzonder doet over een pak, is natuurlijk niet het probleem van de werkgever.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom de meeste NL'se mannen in pak er nog steeds uitzien als Leger des Heils klanten.
Natuurlijk dient je werkgever daar in bij te dragen. Je hoest niet zomaar even een paar duizend euro op voor een collectie goede pakken.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:10 schreef RSie het volgende:
[..]
ik krijg een belastingvrije representatievergoeding van 125 120 euro per maand.
voor dat bedrag koop je een goed overhemd maar veel verder kom je niet. koop denk ik een pak of 3 per jaar van rond de 500 euro en daar komt dan een kleine 6 overhemden, en een paar dasjes bij. niet omdat ik die dan hard nodig heb maar gewoon omdat ik het leuk vind om af te wisselen en niet iedere week met dezelfde outfit bij de klanten aan tafel te zitten.
Wel als de werkgever van de werknemer verwacht dat hij een pak draag voor zijn werk!quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:19 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zoals ik al zei hingen vroeger in de kledingkast van iedere heer standaard pakken. Een pak was toen dezelfde soort kleding als een spijkerbroek nu. Dat er ergens opeens een omslag heeft plaatgevonden dat iedereen nu zo bijzonder doet over een pak, is natuurlijk niet het probleem van de werkgever.
Nee natuurlijk, want de werkgever overstiijgt maatschappelijke veranderingen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:19 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zoals ik al zei hingen vroeger in de kledingkast van iedere heer standaard pakken. Een pak was toen dezelfde soort kleding als een spijkerbroek nu. Dat er ergens opeens een omslag heeft plaatgevonden dat iedereen nu zo bijzonder doet over een pak, is natuurlijk niet het probleem van de werkgever.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
inderdaadstraks ga je me ook nog vertellen dat je uit 84 komt
Is het nu echt nodig om de zin af te sluiten met een uitroepteken? Denk je dat ik daardoor opeens mijn mening bijstel? JIj vindt dat de werkgever het moet vergoeden in zo'n geval, ik vind van niet.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wel als de werkgever van de werknemer verwacht dat hij een pak draag voor zijn werk!
Ja!quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Is het nu echt nodig om de zin af te sluiten met een uitroepteken? Denk je dat ik daardoor opeens mijn mening bijstel? JIj vindt dat de werkgever het moet vergoeden in zo'n geval, ik vind van niet.
Twee vraagtekens in drie zinnen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Is het nu echt nodig om de zin af te sluiten met een uitroepteken? Denk je dat ik daardoor opeens mijn mening bijstel? JIj vindt dat de werkgever het moet vergoeden in zo'n geval, ik vind van niet.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Twee vraagtekens in drie zinnen?
En dan moeten wij ineens door twijfel bevangen worden?![]()
Een uitroeptekenfobie, wat schattig!
Als mijn werk me verplicht een pak te dragen, dan is het heel simpel, ik hoef dat werk niet. Representatief kan je ook in casual kleding zijn, zolang het maar netjes gestreken en gewassen is. Nette spijkerbroek, blouse, schoenen en je bent klaar.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:27 schreef solar22 het volgende:
Mijn vraag is nu:
Hoe zijn de meningen hierover van anderen?
Op het moment dat er wél van mij verwacht wordt dat ik in pak rondloop en een netto salaris krijg waarmee ik niet in staat ben die pakken aan te schaffen (over een afschrijfperiode van een paar jaar, een beetje investeren mag best) wordt het toch echt tijd voor ander werk.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:29 schreef Rekkie het volgende:
Ze hoeven het wat mij betreft niet te vergoeden hoor, dan wens ik wel meer netto-salaris.
Idem!quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op het moment dat er wél van mij verwacht wordt dat ik in pak rondloop en een netto salaris krijg waarmee ik niet in staat ben die pakken aan te schaffen (over een afschrijfperiode van een paar jaar, een beetje investeren mag best) wordt het toch echt tijd voor ander werk.
Tis bijna een neurose, geloof ik. Kostuums zijn ook maar gewoon kleding, hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:41 schreef slakkie het volgende:
[..]
Als mijn werk me verplicht een pak te dragen, dan is het heel simpel, ik hoef dat werk niet. Representatief kan je ook in casual kleding zijn, zolang het maar netjes gestreken en gewassen is. Nette spijkerbroek, blouse, schoenen en je bent klaar.
Pakken vind ik niks, draag ze alleen op een begrafenis..
Dat is dus ook waar ik op heb gewezen, het is niets anders dan kleding van stof. Natuurlijk heeft het een bijzondere status, daarom is het ook een kostuum. Maar een spijkerbroek kent weer een eigen status en imago en hetzelfde geldt voor een polo. Waarom men altijd zo'n ophef maakt over een pak is mij een raadsel.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:02 schreef charon het volgende:
[..]
Tis bijna een neurose, geloof ik. Kostuums zijn ook maar gewoon kleding, hoor.
Ophef vind ik een groot woord. Ik vind de status van een pak echter wel groter dan casual kleding.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:08 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is dus ook waar ik op heb gewezen, het is niets anders dan kleding van stof. Natuurlijk heeft het een bijzondere status, daarom is het ook een kostuum. Maar een spijkerbroek kent weer een eigen status en imago en hetzelfde geldt voor een polo. Waarom men altijd zo'n ophef maakt over een pak is mij een raadsel.
Ik maak er dan ook geen ophef over- dat kleding per gelegenheid verschilt is geheel normaal. En dat je in je spijkerbroek geen zakelijke afspraken waarneemt dus ook. Ik ga ook niet in mijn kostuum in de tuin spitten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:08 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is dus ook waar ik op heb gewezen, het is niets anders dan kleding van stof. Natuurlijk heeft het een bijzondere status, daarom is het ook een kostuum. Maar een spijkerbroek kent weer een eigen status en imago en hetzelfde geldt voor een polo. Waarom men altijd zo'n ophef maakt over een pak is mij een raadsel.
Eerder: niet meer.quote:Een pak wordt nog steeds niet gezien als kleding voor alle dag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |