Nou het was niet als grap bedoeld, maar ik snap niet waarom een pak in deze iets uitmaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Geweldige grap deze, ik lig helemaal dubbel.
Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
trust me... ik detacheer ze.
ik weet dus ook heel goed wat het verschil is.
Tuurlijk heeft een developer of een EPM consultant andere kleding dan een beheerder.
maar die heb je er ook tussenlopen.
jahoor, zelfs dan...quote:
ja tuurlijk. maar dat neemt niet weg dat er ook veel mensen zijn die alleen de intake en 1ste dag in pak komen. deze personen zullen een kwalitatief minder goed pak nodig hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.
maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
zonder stropdas wordt al een ander verhaal
Overhemd/Pantalon hou ik wel van.
En waarom dan wel niet?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
niets. het getuigt gewoon niet van respect voor de persoon aan de andere kant van de tafel.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:26 schreef RSie het volgende:
[..]
maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.
Overigens hebben wij op vrijdag de welbekende Casual Friday, hier heb ik weleens aan mee gedaan en kwam dan bij klanten binnen die zich hardop afvroegen waarom ik geen pak aan had. na dit een keer of 2 te hebben meegemaakt is ook Casual friday meestal niet casual meer voor mij. (behalve als ik bij vaste klanten langs ga of de deur zeker weten niet uit hoef)
Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De vraag is dan alleen: wat is kortzichtig? Is het kortzichtig te stellen dat een pak je mate van professionaliteit bepaalt? Of is het kortzichtig te stellen dat een pak op zich geen enkele waarde vertegenwoordigt?
Ik denk dat TS' mening niet kortzichtiger is dan de jouwe.
In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben het overigens met TS eens, in een lulfunctie dragen alleen lulletjes een pak. Dan maar een andere baan
Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !quote:
Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:33 schreef kraakvandaal het volgende:
Die figuren niet in het pak, zijn voor een groot bedrijf vaak van meer belang.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:34 schreef RSie het volgende:
[..]
Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !
en als je me nou gaat vertellen dat jij in de grafische sector zit wordt het helemaal een beetje eng ben ik bang!
Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?
Of is hier de schoonmaker van groter belang?
Kun je ook uitleggen waarom?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:32 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.
Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pakquote:In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.
Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:38 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.
gelukkig maar, want als je beide een hothatchgeinspireerde username hebt en overeenkomstige ex-woonplaats + beroep etc. Zou je toch bijna denken dat je tegen jezelf zit te ouwehoeren.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik heb als vakantiewerk ge-autocad maar verder gaat het niet
Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.
Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:44 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.
Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.
Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellenquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kun je ook uitleggen waarom?
[..]
Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpakquote:Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pak
Toch is het een treffende toevalligheid
Tja ik denk niet dat ik geweldig bent, en wat jij daar van denk zal mij een grote zorg zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:50 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.
Hier geef je toch een prima argument tegen het dragen van pakken als noodzaak om respect te tonen, danwel professioneel over te komen, of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:56 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellenEn het heeft weer betrekking tot sales.
Zijn we het toch nog eensquote:Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpak
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |