abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60160589
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:17 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Geweldige grap deze, ik lig helemaal dubbel.
Nou het was niet als grap bedoeld, maar ik snap niet waarom een pak in deze iets uitmaakt.

Ik zou sowieso lachen om mensen die pretenderen iets te weten en dan niets zinnigs weten te vertellen ongeacht hun kleding.
pi_60160612
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

trust me... ik detacheer ze.
ik weet dus ook heel goed wat het verschil is.
Tuurlijk heeft een developer of een EPM consultant andere kleding dan een beheerder.
maar die heb je er ook tussenlopen.
Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:24:12 #103
71115 Rnej
I walk the line
pi_60160650
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:20 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Bruto?
jahoor, zelfs dan...

moet t werk ook nog wel een beetje uitdagend zijn... kga niet bij de bijenkorf staan
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:03 #104
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160677
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Trust me, ik werk er tussen en er zijn nog veel meer soorten en zeker soorten die op hoog niveau presteren en daardoor eigenlijk wel geacht worden pakken te dragen.
ja tuurlijk. maar dat neemt niet weg dat er ook veel mensen zijn die alleen de intake en 1ste dag in pak komen. deze personen zullen een kwalitatief minder goed pak nodig hebben.
was ook helemaal niet negatief bedoeld
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:05 #105
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160680
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

zonder stropdas wordt al een ander verhaal

Overhemd/Pantalon hou ik wel van.
maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.

Overigens hebben wij op vrijdag de welbekende Casual Friday, hier heb ik weleens aan mee gedaan en kwam dan bij klanten binnen die zich hardop afvroegen waarom ik geen pak aan had. na dit een keer of 2 te hebben meegemaakt is ook Casual friday meestal niet casual meer voor mij. (behalve als ik bij vaste klanten langs ga of de deur zeker weten niet uit hoef)
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:28:17 #106
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160711
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

niets. het getuigt gewoon niet van respect voor de persoon aan de andere kant van de tafel.
En waarom dan wel niet?

Dat wordt altijd maar geroepen, maar waar baseren mensen dat op? Raar idee van respect vind ik dat. Erg storend dat iedereen elkaar op dat gebied maar nablaat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:28:23 #107
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160713
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:26 schreef RSie het volgende:

[..]

maar zorg wel dat wanneer je verwacht dat er weleens een belangrijke meeting kan komen die dag dat je een bijpassende stropdas bij je hebt.

Overigens hebben wij op vrijdag de welbekende Casual Friday, hier heb ik weleens aan mee gedaan en kwam dan bij klanten binnen die zich hardop afvroegen waarom ik geen pak aan had. na dit een keer of 2 te hebben meegemaakt is ook Casual friday meestal niet casual meer voor mij. (behalve als ik bij vaste klanten langs ga of de deur zeker weten niet uit hoef)
ben je mijn kloon?
stay frosty
pi_60160794
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen: wat is kortzichtig? Is het kortzichtig te stellen dat een pak je mate van professionaliteit bepaalt? Of is het kortzichtig te stellen dat een pak op zich geen enkele waarde vertegenwoordigt?

Ik denk dat TS' mening niet kortzichtiger is dan de jouwe.
Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben het overigens met TS eens, in een lulfunctie dragen alleen lulletjes een pak. Dan maar een andere baan
In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.
pi_60160814
Die figuren niet in het pak, zijn voor een groot bedrijf vaak van meer belang.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:34:48 #110
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160844
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ben je mijn kloon?
Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !

en als je me nou gaat vertellen dat jij in de grafische sector zit wordt het helemaal een beetje eng ben ik bang!
pi_60160858
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:33 schreef kraakvandaal het volgende:
Die figuren niet in het pak, zijn voor een groot bedrijf vaak van meer belang.
Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?

Of is hier de schoonmaker van groter belang?
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:06 #112
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60160885
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:34 schreef RSie het volgende:

[..]

Je zou er haast bang voor zijn ja, ik checkte je Fobo en zag dat je in Hillegom gewoond hebt tot je 7e, Ik tot mijn 5e !

en als je me nou gaat vertellen dat jij in de grafische sector zit wordt het helemaal een beetje eng ben ik bang!
Ik heb als vakantiewerk ge-autocad maar verder gaat het niet
stay frosty
pi_60160914
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:35 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Met andere woorden, bij het bedrijf waar ik nu zit is de man uit de postkamer van meer belang dan de directeuren, de accountmanagers, de business consultants?

Of is hier de schoonmaker van groter belang?
Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:39:54 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60160941
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:32 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het meende, maar opmerkingen zoals onderstaande van jou vind ik kortzichtig.
Kun je ook uitleggen waarom?
quote:
In bijvoorbeeld sales ben je het "visitekaartje" van het bedrijf waar je werkt. De werkgever bepaald in zekere zin hoe het "visitekaartje" eruit gaat zien.
Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pak

Toch is het een treffende toevalligheid
pi_60160955
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:38 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ah je snapt niet dat zo'n bedrijf vanuit een idee moet ontstaan en inderdaad als het er is dan krijg je de strakke pakken mannen.
Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:41:47 #116
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60160978
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Ik heb als vakantiewerk ge-autocad maar verder gaat het niet
gelukkig maar, want als je beide een hothatchgeinspireerde username hebt en overeenkomstige ex-woonplaats + beroep etc. Zou je toch bijna denken dat je tegen jezelf zit te ouwehoeren.
pi_60161027
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dit bedrijf is onstaan uit het idee van een man in een strak pak, deze man heeft toen andere mannen in strakke pakken ingehuurd om als visite-kaartje te fungeren voor het bedrijf.
Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.
*****Kraak........
pi_60161082
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:44 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat kan ook, veel bedrijven vinden een tourrrenner in zijn korte broek en op de fiets weer beter bij hun passen.
Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.
pi_60161143
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:46 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oh zeg dan direct dat je onzin praat, kost het mij niet zoveel tijd op telkens te reageren.
Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:51:39 #120
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161171
Okee dan.
pi_60161222
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee dan.
Prima, wij zijn 't eens.
*****Kraak........
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:54:36 #122
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161230
Nou, dat weet ik niet hoor.
pi_60161252
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:39 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen waarom?
[..]
Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellen En het heeft weer betrekking tot sales.
quote:
Ik heb dan ook geen enkele interesse in sales functies - het summum van het eenheidsworst gevoel. Maar dat is puur mijn mening, en staat los van het al dan niet moeten dragen van een pak

Toch is het een treffende toevalligheid
Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpak
pi_60161341
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:50 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Je kunt nu wel denken dat je geweldig bent en het zal me aan de reet roesten wat jij ervan denkt.
Tja ik denk niet dat ik geweldig bent, en wat jij daar van denk zal mij een grote zorg zijn.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:03:41 #125
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60161370
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:56 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Het zijn vaak vooroordelen, en net als TS in de OP alles indeelt naar bedragen, auto's en functies. Bwhehehe dat heeft helemaal geen zin. Heb geleerd dat je zonder vooroordelen en zonder verwachtingen het beste een gesprek in kan gaan. Als er bijvoorbeeld een gozer komt in een mooi pak maar in een afgeragde Fiat Marbella, dan denken de meeste dus "wat een stakker". maar die gedachte neem je onbewust mee het gesprek in. En dat kan veel beinvloeden. Heb ik mij laten vertellen En het heeft weer betrekking tot sales.
Hier geef je toch een prima argument tegen het dragen van pakken als noodzaak om respect te tonen, danwel professioneel over te komen, of zie ik dat nou verkeerd?
quote:
Het is wel zo dat je vaak een conclusie kan trekken die achteraf ook nog eens waar is. Maar het is lang niet altijd zo. Ik werk het liefste in een sales-functie waar je lekker netjes casual gekleed mag, en niet in een apenpak
Zijn we het toch nog eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')