Leuk! Goed scherp alleen is ie wellicht wat flets.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:47 schreef Timmos het volgende:
Ik gooi mijne, de laatstgeplaatste er maar opnieuw in dan..
[ afbeelding ]
Eerste echte poging
Voor mij net iets te veel voorgrond en iets te weinig persoon... Misschien iets croppen en d'r ogen/gezicht ook wat oplichten?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Leuk! Goed scherp alleen is ie wellicht wat flets.
[ afbeelding ]
De bewerking van deze foto maakt het kindje net een pop.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:47 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste echte poging
Wat een koppiequote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:47 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste echte poging
Leuk koppie, dat wel. Maar ik vind 'm verder te smooth, helaas. En contrast op +10 zou 'm goed doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:47 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste echte poging
Zondag in apeldoorn?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:07 schreef Breathtaking het volgende:
Wauw, jullie mogen ook wel ns een portretje van mij schieten zegmooie foto's hier! Tevens tvp
Dan zou ik 2,5 uur in de trein moeten zittenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:27 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Zondag in apeldoorn?
[Meet - 27 juli] Modellenmeet Park Berg en Bos, Apeldoorn
Eventueel kun je met mensen meerijden, waar moet je vandaan komen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dan zou ik 2,5 uur in de trein moeten zitten
Zijn dit nou 2 fotos in 1?quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:28 schreef Tha_Erik het volgende:
@dickies, prachtig model, maar jammer dat ze zo in de felle zon staat want dat geeft harde schaduwen en overbelichte plekken. mooie DOF, maakt de achtergrond lekker donker en ze komt er helemaal los van.
Crosspost-tvp
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:04 schreef An24 het volgende:
[..]
Lijkt die kleine nu enorm op jou, of zie ik dat verkeerd?
quote:
Nicequote:
Cool !quote:Op maandag 28 juli 2008 20:32 schreef An24 het volgende:
Je hebt het schatjes danny! En toffe contrasten, ik hou wel van dat felle![]()
Ook eentje van mij, gister gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Dat is toch Merel? Wauwquote:Op maandag 28 juli 2008 20:32 schreef An24 het volgende:
Je hebt het schatjes danny! En toffe contrasten, ik hou wel van dat felle![]()
Ook eentje van mij, gister gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Tofquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
flitsexperimentje...
Krijg de lucht niet blauwer, en dat lijkt me wel leuker....
Zo?quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
flitsexperimentje...
Krijg de lucht niet blauwer, en dat lijkt me wel leuker....
Nette plaatquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:00 schreef Littlelielo het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje uit een hele grote serie, voor meer picas kijk op www.survivephotography.com![]()
ik ben het niet met je eens (en gelukkig mag dat hier op fokquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:35 schreef freud het volgende:
@Shark: zou het contrast en saturation wat omhoog gooien. Lijkt wat flets zo door het vele zonlicht. Als je in LR de blacks ook wat omhoog gooit, wordt het effect van je inflitsen misschien wat meer duidelijk?
[..]
Nette plaat. Gezicht is wat vlak doordat er geen visagie is, en een klein beetje meer licht op haar haar zodat het niet naar het zwart wegloopt, en los blijft van het kussen. Deze plaat is misschien iets beter met wat meer exposure, en dan wat desaturaten. Door desaturation of z/w is het vaak minder erg dat er geen visagie/makeup gebruikt is. Ik zou ook even kijken of ik de irritatie rond haar piercing weg kan krijgen.
Pose is wel leuk, al zou ik maar 1 hand doen (die bij schouder weg). Nu heb je twee handen die aandacht trekken, en je wilt de aandacht op het gezicht hebben.
Freudjequote:Op maandag 11 augustus 2008 13:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van freud@work, genomen op Extrema Outdoors (ja ok, hij had net een paar shots gemaakt)
Ohwww, de kleurenvariant vind ik echt veeeeeeel mooier!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:29 schreef EricDePeerik het volgende:
Dank! Wat betreft het licht heb je wel gelijk. De bovenkant was overigens weer wat overbelicht.
Op flicker heb ik ook nog de originele kleuren variant staan.
http://www.flickr.com/photos/erickeesen/1980994986/
Ditoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Ohwww, de kleurenvariant vind ik echt veeeeeeel mooier!
Trito, maar wel iets meer blacks en contrast toevoegenquote:
Dat kan je wel een beetje zien...mar tof dat je het toch voor elkaar gekregen hebt!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:36 schreef limpix het volgende:
Goe bezig An !
[ afbeelding ]
Speeltijd in de garage !![]()
3 speedlights, reflectieschermpje en iemand die nooit eerder geposeerd had..
Mooie foto, nette bewerkingquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:11 schreef Obscurus het volgende:
[ afbeelding ]
Grote versie op dA
C&C please
quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:33 schreef prupke het volgende:
@ breda : meer kleur zo leuk geweest zijn , maar veder vind ik hem goed gelukt
@honne : iets minder bewerking (dat softe ) zou misschien beter zijn...
Ik weet niet of je nog andere bewerkingen hebt liggen??
@ freud : mooi model ...maar : piercing in haar oor stoort me en haar nekpartij loopt te veel door (van haar oor naar jurkje )
Haha wat grappig johquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:46 schreef SiETSKE. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige foto en ogen, al had ik liever je rechteroog (op de foto) net zo scherp gezien als de ander, maat neemt niet weg dat het een ontzettend gave foto isquote:
Heerlijk dat koppie erbijquote:Op zondag 19 oktober 2008 03:43 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
na een lange tijd (drukdrukdruk) maar weer eens een shotje van mij!
[ afbeelding ]
Altijd leuk, papa wakker maken met pan en pollepel!
Ja nu zie ik het ook ze is van de ellegirl , goh dat ze hier ook komt .quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:35 schreef Breathtaking het volgende:
Haha wat grappig johik dacht hee dat lijkt die sietske wel die altijd op ellegirl zat, dus ik scroll terug naar je username
en tadaa.
Haha ja grappigquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:19 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Ja nu zie ik het ook ze is van de ellegirl , goh dat ze hier ook komt .
Je hoeft van mij niet te sc'en!quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:21 schreef Breathtaking het volgende:
Maar ik stop met sc'en! Excusez-moi.
Zo die is zeker mooi gelukt, mooi licht ook.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:57 schreef EchnaDarr het volgende:
Gisteren ben ik op het indoor-gothic-'festival' Nox Obscura geweest. Tijdens het optreden van de band Misery stonden er ineens 2 dansende Goth's op het podium. Van een van hen heb ik onderstaand portret geschoten, ik vind het zelf best goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
witbalans ietsje teveel naar het blauw getrokken.... heb m digitaal onder handen genomen en vond het eigenlijk wel gaaf zo, dat blauw, dus gewoon lekker gelatenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:30 schreef Thracier het volgende:
Vet. Maar hoe komt het nou dat de foto blauwig is? Is dat een filmkenmerk of was het licht blauw?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:57 schreef EchnaDarr het volgende:
Gisteren ben ik op het indoor-gothic-'festival' Nox Obscura geweest. Tijdens het optreden van de band Misery stonden er ineens 2 dansende Goth's op het podium. Van een van hen heb ik onderstaand portret geschoten, ik vind het zelf best goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
Ja zeg, daar ga ik niet over. Het gaat mij alleen maar om het plaatjequote:Op maandag 20 oktober 2008 16:10 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die houten hark stond gisteren (zondag) ook het beeld te verpesten op het podium
Geweigerd er foto's van te maken.
maar je foto is leuk
Hij is tof iddquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik 'm zo tof vind lekker crossposten.
De eerste twee zijn errug fraaiquote:Op maandag 27 oktober 2008 22:59 schreef I_m_m_0 het volgende:
Afgelopen weekend wat portretjes geschoten op de scouting.
Graag reacties
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke foto. Wat ik alleen jammer vind is dat ze er niet helemaal op staat. Ik denk dat je dit op iets van 18mm gemaakt hebt? Iig heeft de foto iets ruims over zich en dat vind ik leukquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:47 schreef Danielrene het volgende:
Hi mensen, Ik ben nieuw hier op het forum FOK, terwijl ik al jaren meekijk.
Sinds kort heb ik mij ook een cadeautje gedaan, een Canon 1000D met een standaar kit lensje, omdat ik beginnend ben. Al heel wat verschillende dingen gefotografeerd, als (herfst) bos, strand en wat andere leuke kiekjes rondom het huis. Ik was laatst ook op het strand ( bij Petten ), en heb daar een aantal foto's gemaakt o.a. van mijn nichtje. Ik vind het zelf een mooie foto door de mooie vrouwelijke houding+kleding en de bewegingscherpte. Tevens vind ik de ogen erg sprekend.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, moet nog veel leren namelijk.
[ afbeelding ]
Link naar Flickr Photos, nog maar een paar.. http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/
Thnx voor je reactie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:45 schreef I_m_m_0 het volgende:
@Snake:
De eerste foto vind ik erg mooi! Mooi contrast,
de tweede foto vind ik iets minder, de onderkant is erg licht.
Probeer verder je sig niet in het aandachtsvlak van de foto te plaatsen.
Heb je een eigen studio?
[ afbeelding ]
En een zelfportretje!
[ afbeelding ]
die uitdrukking van haar snoetje is super, ook mooi scherp en een geweldige kleuren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:47 schreef Danielrene het volgende:
Hi mensen, Ik ben nieuw hier op het forum FOK, terwijl ik al jaren meekijk.
Sinds kort heb ik mij ook een cadeautje gedaan, een Canon 1000D met een standaar kit lensje, omdat ik beginnend ben. Al heel wat verschillende dingen gefotografeerd, als (herfst) bos, strand en wat andere leuke kiekjes rondom het huis. Ik was laatst ook op het strand ( bij Petten ), en heb daar een aantal foto's gemaakt o.a. van mijn nichtje. Ik vind het zelf een mooie foto door de mooie vrouwelijke houding+kleding en de bewegingscherpte. Tevens vind ik de ogen erg sprekend.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, moet nog veel leren namelijk.
[ afbeelding ]
Link naar Flickr Photos, nog maar een paar.. http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:41 schreef Sugar het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Bedankt alvast.
[ afbeelding ]
Klopt, alleen was het erg lastig, omdat ik achteruit moest rennen, zij achter mij aan rende en ik met mn camere rond mn middel maar wat foto's stond te maken. Bedankt voor de Comment.quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
die uitdrukking van haar snoetje is super, ook mooi scherp en een geweldige kleuren.
Alleen de horizon zou ik of recht maken of echt heel schuin, maar niet zo half om half.
De mensen op de achtergrond zijn storend maar ja, dat is natuurlijk ook erg lastig op een strand.
Ik ben het belichten aan het leren. Dit resultaat met maar 1 lamp laat idd de achtergrond te donker.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:11 schreef Vliegvrager het volgende:
Het is voor een deel smaak, maar ik zou vooral de highlights een flink stuk lichter maken en dan krijg je vanzelf meer contrast. Als ik zo kijk denk ik eigenlijk dat het geen kwestie is van nabewerken, maar van belichten. De achtergrond is te grijs in verhouding tot de huid-highlights, zoals bijvoorbeeld op de neus, en ook in verhouding tot het oogwit (dat nog wel iets witter mag). Met dodge and burn kun je dat nog wel rechttrekken, maar makkelijker is om volgende keer meer licht op de achtergrond te laten vallen. Belichting van het gezicht vind ik wel mooi gedaan.
Ja maar tussen de haren is zo moeilijkquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:49 schreef Ultimato het volgende:
Je ziet tussen dr haren nog een kleur van de achtergrond bij die bewerking
verder leuke foto met mooie blik alleen is t gezicht hier vrij wit en lijkt het alsof haar linkerarm met een schaar is weggeknipt ofzo zo'n rare rechte lijn.
Ik vind m wel beter maar nu is, zoals Ultimato zegt, het gezicht wel erg licht (hoewel niet uitgebeten). Als je de levels in een laag zet, kan je ze in het masker weer weghalen bij het gezicht.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben het belichten aan het leren. Dit resultaat met maar 1 lamp laat idd de achtergrond te donker.
Dank je voor je commentaar, heb er ook wat mee proberen te doen. Is dit al beter?
[ afbeelding ]
Hmmz, zal eens wat spelen met photoshop en kijken of ik zie wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:07 schreef Ultimato het volgende:
foto is op zich mooi qua pose en het verhaal alleen het licht doet daar geen goed aan vind ik persoonlijk.
de achtergrond is volkomen zwart terwijl de lichtval insinueert dat ook de achtergrond licht zou vangen, daarnaast is het licht (alsmede de bjibehorende schaduwen) erg hard wat voor mijn gevoel niet klopt bij de foto.
nu ik nog eens goed kijk komen de kleuren bleek en rauw over, wat zachter licht zou dit al verholpen hebben, misschien eens spelen met de kleur van het licht in photoshop?
edit:
als ik in photoshop met control+U wat ga spelen met de kleurbalans dan kun je je dochter een veel levendiger uitstraling geven, ook de lightness een beetje terugschroeven en het contrast iets verlagen scheelt al een stuk fletsheid.
het voorgaande geldt natuurlijk niet als je die kleur juist opzettelijk hebt weggehaald
Die eenogige panda trekt alle aandacht, en dat doet je model tekort.quote:Op zondag 9 november 2008 11:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik gooi er ook maar eens een portret in. De hele shoot kan je hier zien (modellen>>suzanne).
[ afbeelding ]
op/aanmerkingen zijn welkom
leuke pose, achtergrond lijkt imo ietwat overbelicht--of is dat de bedoeling? Leuk model (quote:Op woensdag 12 november 2008 12:22 schreef An24 het volgende:
Eline! mijn nieuwe oefenmodel!
[ afbeelding ]
leuk model maar die achtergrond trekt inderdaad te veel aandacht, ook vind ik de plant (ingeplakt?) een beetje vervelend om tegenaan te kijkenquote:Op zondag 9 november 2008 11:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik gooi er ook maar eens een portret in. De hele shoot kan je hier zien (modellen>>suzanne).
[ afbeelding ]
op/aanmerkingen zijn welkom
Om eerlijk te zijn vind ik hem niet zo lekker..quote:
Goeie foto's, alleen iets krap gekaderd?quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:21 schreef Danny het volgende:
Sint
[ afbeelding ]
grotere versies
Piet
[ afbeelding ]
grotere versies
Daar zit een kern van waarheid in. Blame it on the panda!quote:Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die eenogige panda trekt alle aandacht, en dat doet je model tekort.
mag ik vragen of het spuug is wat ze in haar mondhoek heeft? t komt heel vreemd op me over, de foto is wel mooi, maar dat stukje stoort me omdat het zo donker isquote:Op zaterdag 27 december 2008 11:33 schreef Uierboord het volgende:
@ snopprinses: Gave foto, van mij zou hij harden en korreliger mogen, zit er ook iets van soft focus op?
@ Doodkapje: Stoere foto's, vooral foto 2 vind ik erg goed!
Van de week foto's geschoten met een 100mm prime.
Wel een heel kleine DOF geworden, één oog echt goed scherp.
Ik moet nog een hoop leren...
[ afbeelding ]
Ehm, dat is appelstroop...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag ik vragen of het spuug is wat ze in haar mondhoek heeft? t komt heel vreemd op me over, de foto is wel mooi, maar dat stukje stoort me omdat het zo donker is
Persoonlijk vind ik dat je veeeeeeeeeeel te veel schuin doet. Beetje schuin is best ok, als het de compo helpt. Ik vind het hier eigenlijk best verstorend werken.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:29 schreef Sodje het volgende:
Heb een tijdje terug alweer m'n eerste poging gedaan tot portret/model fotografie.... met dank aan het Dorint Hotel te schiphol voor het beschikbaar stellen van een kamer en een lounge
1#
[ afbeelding ]
2#
[ afbeelding ]
3#
[ afbeelding ]
4#
[ afbeelding ]
expres wat overbelicht
5#
[ afbeelding ]
6#
[ afbeelding ]
@ Doodkapje: Cool, 3 doet het meeste voor mij, maar de andere 2 zijn zeker goed!
SPOILER: EXIF dataOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf kritiek: Ik vind er wat te lichte plekken op der wang en neus. Ze zijn niet uitgebeten volgens mij, maar zou het iets minder willen zien. Verder ben ik er zelf wel erg tevreden over.Geen commentaar
Maakt mij niet dat je er niet veel verstand van hebt, ik ook niet daarom wil ik er veel van leren. Kan je wellicht toelichten wat er apart aan is? De andere ligt iid in de schaduw, is dat het probleem? Tell mequote:Op maandag 19 januari 2009 11:43 schreef Puala het volgende:
Ik vind persoonlijk haar ogen wat apart, maar ik heb niet ontzettend veel verstand van foto's hoor. Het viel me alleen wat op
Ikzelf merk ook dat de DOF op F4 erg klein is. Maar vind je de gedeeltelijke onscherpte ook heel storend?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Jammer dat de dof zo klein is, en het grootste gedeelte van het gezicht daardoor onscherp!
Ja de schaduw vind ik wel jammer, maar dat is te overkomen. Ik denk dat je op het verkeerde punt gefocust hebt. Hierdoor is de foto wat onscherp en mist het net datgene dat een foto krachtig maakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:50 schreef Bond het volgende:
[..]
Maakt mij niet dat je er niet veel verstand van hebt, ik ook niet daarom wil ik er veel van leren. Kan je wellicht toelichten wat er apart aan is? De andere ligt iid in de schaduw, is dat het probleem? Tell me![]()
Erg nette plaat. Ben vooral van de lippen erg te spreken. Waren ze zwart, of is het donkerrood met gloss?quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:58 schreef PankPinther het volgende:
Gisteren tijdens visagie les gemaakt.
Vond em wel aardig.
[ afbeelding ]
Er mag van mij wat meer contrast in. Deze foto is nu grijs/zwart ipv zwart/witquote:Op maandag 26 januari 2009 08:37 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mezelf.
Ik was benieuwd wat jullie er hier van vinden..
Hoe breng ik meer contrast in mijn foto? Ik ben een echte leek nog, dit was ook maar gewoon experimenteren nog eigenlijk. Vond hem persoonlijk best redelijk gelukt..quote:Op maandag 26 januari 2009 16:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er mag van mij wat meer contrast in. Deze foto is nu grijs/zwart ipv zwart/wit![]()
Wellicht dat iets feller belichten dit probleem beter verhelpt dan alleen het contrast wat aanzwengelen.
je mist wat wit in de foto, das eigenlijk het meest storende aan het zwart wit.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Hoe breng ik meer contrast in mijn foto? Ik ben een echte leek nog, dit was ook maar gewoon experimenteren nog eigenlijk. Vond hem persoonlijk best redelijk gelukt..
nette foto, jammer van de tekst.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Gisterenmiddag tijdens de visagie-activiteiten gemaakt.
Je moet wat tijdens het wachten.....
We mochten alleen zwart en wit gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:56 schreef freud het volgende:
[..]
Erg nette plaat. Ben vooral van de lippen erg te spreken. Waren ze zwart, of is het donkerrood met gloss?
erg mooie fotoquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:58 schreef PankPinther het volgende:
Gisteren tijdens visagie les gemaakt.
Vond em wel aardig.
[ afbeelding ]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangenquote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:44 schreef PankPinther het volgende:
[..]
We mochten alleen zwart en wit gebruiken.
De lippen zijn ingekleurd met zwart oogpotlood en wat gloss er over.
Zwart poeder als rouge.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen.
[..]
als je even terug leest zie je dat hij het over gloss had.quote:Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
Ja gewoon omlijnen en inkleuren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Ja gewoon omlijnen en inkleuren.
Het ziet er dan een beetje streperig uit maar als je de lipgloss er over doet dan smelt het samen met het oogpotlood en wordt het een donkere gelei.
fijn dat je niet eens ziet welke user er iets post.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.
Freud , je weet best veel van fotografiequote:Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.[..]
Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!
Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen.
[..]
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:
[..]
.............
Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.
En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.
Het ging me meer om het punt dat de out of focus en meer licht aan de rand van haar gezicht een beetje groot verschil zijn met haar nek bijvoorbeeld. Als je dan selectief iets meer contrast in het lichte gedeelte van haar gezicht hebt, dan is het voor mijn gevoel wat meer in balans. Maar goed, dat is zeker meer een kwestie van smaak, dan dat het technisch niet goed is (want technisch is de plaat gewoon _wel_ goed).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.
Dat met de pose en blik is helemaal goed gekomen![]()
Wat ik me dan weer afvraag door je comment over contrast is of mijn scherm wel okee is, ik calibreer regelmatig maar twijfel erg aan de kwaliteit van het scherm.
( Met printen/drukwerk heb ik eigenlijk nergens last van)
Hoe komt deze over ?
[ afbeelding ]
Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.
En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.
mooie ogen heeft die meid zeg..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:58 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje, andere make-up.
[ afbeelding ]
@limpix
ziet er vrij normaal uit hier.
Leuk dat je hier de serie neerzet! Vooral een selectie uit verschillende perioden is altijd leuk om vooruitgang in te zien. Werk je ook met Lightroom?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)
Levi:
[ afbeelding ]
Atakan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfportret:
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Je eerste foto leent zich qua belichting enorm voor een "Dave Hill look".quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)
Levi:
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Nee, dit is echt imo teveel. Als je wil kan ik wel een voorbeeldje naar je sturen van de bewerking zoals ik het bedoel. PM andes even, om vervuiling hier te voorkomenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef Misha023 het volgende:
Dankje!
Ik heb die van Levi eens gephotoshopped om zn huid zo smooth als mogelijk te krijgen, wat zitten experimenteren met de verschillende tools (en ontzettend veel gescholden omdat het soms niet echt werkte). Hierbij het resultaat:
[ afbeelding ]
En bedankt voor je links! Die studio-lighting is erg interessant!
Ik vind persoonlijk dat je niets aan de huid van Levi moet bewerken... Hij heeft gewoon een mooi stoer gezicht!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:19 schreef Misha023 het volgende:
Oh haha. Ik ben niet zo begaan op het internet, ik heb geen idee wat alles is! [eigenlijk enorm slecht voor een ex-webredacteur]
Gave sprekende foto, erg naturel en strak. Ben benieuwd naar de rest van de serie.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef freud het volgende:
P.F. heeft geholpen met het kennis maken met een nieuwe visagiste. Ze was zeker erg prettig om mee te werken, en weet echt goed wat ze doet! P.F. deed het ook prima als model.
En hier even snel een foto uit de serie:
[ afbeelding ]
Niks ten nadele van het model, maar sorry, ik vind de foto brak. Te licht, te veel blur op de huid, en slecht gekaderd. De pluspunten van de foto zijn voor het model en de visagie: mooi gezicht, mooi opgemaakt, en vooral: hele mooie ogen!quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef freud het volgende:
P.F. heeft geholpen met het kennis maken met een nieuwe visagiste. Ze was zeker erg prettig om mee te werken, en weet echt goed wat ze doet! P.F. deed het ook prima als model.
[ afbeelding ]
Dat wordt ook wel "softbox" genoemdquote:Op maandag 2 februari 2009 21:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niks ten nadele van het model, maar sorry, ik vind de foto brak. Te licht, te veel blur op de huid, en slecht gekaderd. De pluspunten van de foto zijn voor het model en de visagie: mooi gezicht, mooi opgemaakt, en vooral: hele mooie ogen!
Ja dat zag ik ook al, maar misschien is het schaduw?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:20 schreef An24 het volgende:
Freud, de visa heft een foutje gemaakt boven de op de foto rechter wenkbrauw. Zou ik ff wegshoppen.
Verder is de foto wel wat aan de lichte kant, (kan jij veel beter Freud) maar het blijft zeker een uitdaging voor ronaldV om deze beter te maken!
Thanx voor de feedback. Had deze uitgekozen om te laten zien wat de visa had gedaan, niet zozeer voor een winnend portret. Had ik er even bij kunnen zetten. Op haar huid zit geen blur actie, ze heeft gewoon een erg goeie huid, en een visagiste gebruikt foundation, misschien is dat de verwarring. Als je met foundation ietsje harder flitst dan de boekjes aangeven, dan wordt de huid wel licht, maar ook zeer mooi effen.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niks ten nadele van het model, maar sorry, ik vind de foto brak. Te licht, te veel blur op de huid, en slecht gekaderd. De pluspunten van de foto zijn voor het model en de visagie: mooi gezicht, mooi opgemaakt, en vooral: hele mooie ogen!
Is geen schaduw, is te verre doortekening van de wenkbrauw. En klopt, ik mocht je ook bewonderen vandaag. Dat heb je met samenwonende fotograafjesquote:Op maandag 2 februari 2009 22:23 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook al, maar misschien is het schaduw?
Jij was er ook vandaag toch? (Je lijkt op je foto en aan je sig te zien..)
Deze heb ik gemist van je.......lekker plaatje, maar idd een klein focus probleempje. Ga je ook wat van afgelopen weekend posten? Please?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de kadering te krap (nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen haha).quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef freud het volgende:
[ afbeelding ]
Misha, no offence, maar het is een beetje not done om een foto ongevraagd in PS te bewerken en opnieuw te posten. Als je met je strijkijzer (lees: portraiture plugin) wil spelen, dan moet je het lekker voor jezelf houden. Kan je de foto uit je post weghalen en als je er echt op gebrand bent, vervangen door een linkje?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:04 schreef Misha023 het volgende:
Ik vind 'm leuk! Mooie dame ook haha
Ik kon het alleen niet laten om er wat mee te klooien in Photoshop...
[ afbeelding ]
Even zonder mezelf in te lezen in voorgaande posts: waarom is dit zo'n gigantisch probleem? Er zit geen watermerk in, dus volgens mij wil iemand alleen maar tonen wat er eventueel meer in de foto zit, en laat dat zien. Als ik een witbalans en contrastcorrectie doe en ik post dezelfde foto met de orginele erbij, dan is er toch geen probleem?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:09 schreef freud het volgende:
Misha, no offence, maar het is een beetje not done om een foto ongevraagd in PS te bewerken en opnieuw te posten. Als je met je strijkijzer (lees: portraiture plugin) wil spelen, dan moet je het lekker voor jezelf houden. Kan je de foto uit je post weghalen en als je er echt op gebrand bent, vervangen door een linkje?
that is Mick and Mandy or Bob and Jilly languagequote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:30 schreef MissBliss het volgende:
A Soft box is a type of photographic lighting device, one of a number of photographic soft light devices. All the various soft light types create soft diffused light by directing light through some diffusing material, or by "bouncing" light off a second surface to diffuse the light. The best known form of bouncing source is the umbrella light where the light from the bulb is bounced off the inside of a metalized umbrella to create a soft indirect light.
Die ken ik niet hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 @ 00:23 schreef prupke het volgende:
[..]
that is Mick and Mandy or Bob and Jilly language
De foto is van mij. Mijn interpretatie, en een weergave van mijn werk. Als je iets van mijn werk gebruikt zonder dat je het even met mij kortsluit, dan is dat niet echt netjes. Als ik had gevraagd om input van mensen om hem beter te maken, dan had je gelijk gehad. Nu postte ik de foto om hem te laten zien. Je kan dan commentaar geven. Ik had ook een andere interpretatie van een foto van Misha gemaakt, die ik in PM naar hem gestuurd had, omdat hij niet helemaal zag wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Even zonder mezelf in te lezen in voorgaande posts: waarom is dit zo'n gigantisch probleem? Er zit geen watermerk in, dus volgens mij wil iemand alleen maar tonen wat er eventueel meer in de foto zit, en laat dat zien. Als ik een witbalans en contrastcorrectie doe en ik post dezelfde foto met de orginele erbij, dan is er toch geen probleem?
Leuk plaatje. Mooie ogen zoquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:48 schreef S-K het volgende:
Laat ik ook maar weer eens wat van me zien, ben hier al vrij lang niet geweest. Shame on me.
Een oudje, van m'n zusje:
[ afbeelding ]
Kijk, dat jij iets niet erg vindt, is geen reden om mijn mening als niet ter zake doende te bestempelen. Heeft niets met troon te maken, maar meer met een zekere nettiquette die ik voor ogen had. Ik begreep dat dat soms niet 100% overkomt (zoals alle ongeschreven zaken), en vroeg dus gewoon in heldere taal of hij het wilde corrigeren. Hij heeft het goed opgepakt, zonder hard feelings over en weer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik geloof dat je even van je troon moet komen: als ik een paintover maak van een 3D model op het gebied waar het beter kan is dat in mijn ogen een steun in je rug en niet het onderuithalen van je werk danwel misbruik van je werk.
En dat gaat ook prima in tekst (wat een heleboel mensen al een aantal jaren bewijzen), en als het niet helemaal helder is, dan kan dat ook anders.quote:Bij een photoshop gaat dat in mijn ogen in een forum als dit ook op: mensen willen elkaar hier laten zien wat ze anders/beter zouden willen zien of iig kijken hoe dat bij de fotograaf overkomt.
Natuurlijk is het leuk dat mensen er moeite in steken, maar dat staat los van mijn punt. Het ging puur om het feit dat ik het niet zo prettig vond, c'est ca.quote:Kijk, ik zou het opvatten als feedback, ik zou er wat mee kunnen, ik zou me lichtelijk gevleid voelen (hell, iemand heeft het over je werk!)
Het is niet dat de betreffende poster ineens commercieel aan de haal gaat met je plaat of deze onder zijn naam publiceert... Er staat ook geen disclaimer onder je posts waarin de kopierechten expliciet vermeld staan.
Mwoah, ik vroeg gewoon of hij het kon verwijderen, wat prima is gegaan. Wij zijn niet degenen die er nu zwaar aan tillenquote:Ik kan begrijpen dat je ervan baalt, maar in mijn ogen neem je het allemaal veel te serieus...
No offence, maar het is normaal gevraagd. Een onvriendelijke wijze zou een factuur zijn aan zijn adres, met sommatie de foto te verwijderen, of door een MOD er aan zijn/haar haartjes bij te slepen om het weg te halen. Ook om dit soort dingen onder de aandacht te brengen zijn dit soort discussie goed. Dat mensen er negativiteit in lezen is imo toch meer een kwestie van projectie, dan werkelijke bedoeling. Als ik harder wil zijn, dan had het echt wel duidelijk geweest.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:31 schreef Isdatzo het volgende:
Dat freud in z'n recht staat valt niet over te twisten.
Maar de manier waarop hij het brengt mag wel wat vriendelijk, Misha023 bedoelde het niet kwaad en dan kan je hem ook vriendelijk er op wijzen dat je er niet van gediend bent als anderen jouw foto bewerken (alhoewel het op sommige fora doodnormaal is). Ik snap je wel hoor freud, voor mij hoeft het ook niet zo nodig tenzij ik er om vraag, maar probeer het volgende keer iets tactvoller te brengen.
Jeps, prima opgepaktquote:Gelukkig pakt Misha023 het goed op en is wmb. het verhaal nu klaar.
Nette foto! Ben we gecharmeerd van de manier waarop je de ogen vast hebt gelegd. Als het wat gecontroleerder was geweest qua setting, zou ik getwijfeld hebben aan de ketting, maar dat is ook een stuk smaak, omdat ik gek ben op eenvoud (geen sieraden, drukke prints op kleding, etc). Heb je nog de ogen iets gedodged voor die tekening erin?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:48 schreef S-K het volgende:
Laat ik ook maar weer eens wat van me zien, ben hier al vrij lang niet geweest. Shame on me.
Een oudje, van m'n zusje:
[ afbeelding ]
Vaak wel _de_ manier om ogen net even wat kracht bij te zettenquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:23 schreef S-K het volgende:
Haha, vraag mij niets over bewerken. Ik klooi namelijk maar wat aan. Ik heb de ogen wat helderder gemaakt, en wat verscherpt.
Als jij niet aangeeft wat jouw idee van nettiquette is dan kan de ander daar lastig mee omgaan, of zie ik dat nou verkeerd? Het ene forum is het andere niet immers, en de ene user ook de ander niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:09 schreef freud het volgende:
[..]
Kijk, dat jij iets niet erg vindt, is geen reden om mijn mening als niet ter zake doende te bestempelen. Heeft niets met troon te maken, maar meer met een zekere nettiquette die ik voor ogen had. Ik begreep dat dat soms niet 100% overkomt (zoals alle ongeschreven zaken), en vroeg dus gewoon in heldere taal of hij het wilde corrigeren. Hij heeft het goed opgepakt, zonder hard feelings over en weer.
Plaatje zegt vaak meer dan woorden.quote:En dat gaat ook prima in tekst (wat een heleboel mensen al een aantal jaren bewijzen), en als het niet helemaal helder is, dan kan dat ook anders.
Prima, bewoording was echter behoorlijk agressief terwijl het IMO nergens over ging, en dan ben ik zo'n lul die zijn neus erin kan steken om herhaling te voorkomenquote:Natuurlijk is het leuk dat mensen er moeite in steken, maar dat staat los van mijn punt. Het ging puur om het feit dat ik het niet zo prettig vond, c'est ca.
Correct, maar ik vond je toon gewoon dermate negatief en agressief dat ik me mengde in het "conflict".quote:Mwoah, ik vroeg gewoon of hij het kon verwijderen, wat prima is gegaan. Wij zijn niet degenen die er nu zwaar aan tillen.
Discussie is zeker goed, daar is zo'n forum toch ook voor meen ik me te herinneren uit een duister verleden. Maar ga die discussie dan aan in de vorm van "zou je de volgende keer toestemming willen vragen? Ik ben namelijk gesteld op mijn werk en auteursrecht" wat het al heel anders maakt.quote:No offence, maar het is normaal gevraagd. Een onvriendelijke wijze zou een factuur zijn aan zijn adres, met sommatie de foto te verwijderen, of door een MOD er aan zijn/haar haartjes bij te slepen om het weg te halen. Ook om dit soort dingen onder de aandacht te brengen zijn dit soort discussie goed. Dat mensen er negativiteit in lezen is imo toch meer een kwestie van projectie, dan werkelijke bedoeling. Als ik harder wil zijn, dan had het echt wel duidelijk geweest.
Ik vind die kleuren ook mooi!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:27 schreef bl0emetjE het volgende:
Dankjulliewel! De kleuren heb ik zelf gedaan, ik hou daar van
Ohh ook echt weer heel erg mooi!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:16 schreef S-K het volgende:
Vandaag heb ik er nog twee gemaakt van mijn zusje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele sterke foto's! Goed gedaanquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:16 schreef S-K het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere kadering en die ogen springen er echt geweldig uitquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:16 schreef S-K het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem wat aan de donkere kant, maar op zich is de compo wel ok. Ik zou hem denk ik iets meer ruimte hebben gegeven rechts (zodat het oog er nog bij komt).quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:13 schreef RicknRoll het volgende:
Laat ik ook maar eens even wat posten:
[ afbeelding ]
Tuurlijk mogen zelfportretten ook!quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:36 schreef MaartenGrendel het volgende:
Mogen zelfportretten hier ook?
Ik wilde iets nieuws voor m'n hyves en fotoboek enz.
[ afbeelding ]
Leuke dromerige blikquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:36 schreef MaartenGrendel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat afstandelijke doet me denken aan die kunstenaar met die maquettes op zn hoofd...quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:36 schreef MaartenGrendel het volgende:
[ afbeelding ]
Tnx voor de reacties. Die halo komt door overdreven gebruik van unsharp mask, vond het zelf wel iets hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leuke dromerige blik.
Pssst. doe nog even iets aan die halo om je nek / achterhoofd, en boven je hoofd. En in mindere mate boven de 'beugel' van de koptelefoon.
Onscherp, ruis, maar juist daardoor een lekkere sfeer. Doet me denken aan een foto uit de jaren 60.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
bij gebrek aan een beter topic (gaat me even niet om het het concert gedeelte).
Wat vinden we van deze foto (al kan ik me bepaalde commentaren nu al bedenken)
[ afbeelding ]
Die tweede is serieus bijzonder goed! Errrg goeie styling! Grote veer in je bips!!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:07 schreef DownPoison het volgende:
Mijn achternichtje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En gewoon twee meisjes die ik tegenkwam:
[ afbeelding ]
bedankt,1 is ook mijn eigen favorietquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:50 schreef Bond het volgende:
@DownPoison:
1 is mijn favo. Heerlijke kleuren. Waar het precies door komt durf ik niet te zeggen (weet er niet genoeg van). Het komt wellicht door de gitaar die je diagonaal het beeld in trekt. Ik weet het niet precies, hij is fijn.
2 vind ik dan weer veel minder. Waarom is het hoofd er half af?
3 is ook goed, ziet er oldschool uit.
4 ondanks dat het heel vertederend moet zijn, doet het me vrij weinig![]()
Ook maar eens geprobeerd mijn gevoel/commentaar bij de foto's weer te geven
dankuquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:37 schreef freud het volgende:
[..]
Die tweede is serieus bijzonder goed! Errrg goeie styling! Grote veer in je bips!!
Hmm, als ik eerlijk ben vind ik foto 1 niet zo heel erg prettig, er springt niet echt iets uit, de foto komt wat grijzig over.quote:
Ik vind het wel fijn dat je reageert, van tips kan ik namelijk leren. Ik begrijp je kritiek wel!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:25 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Hmm, als ik eerlijk ben vind ik foto 1 niet zo heel erg prettig, er springt niet echt iets uit, de foto komt wat grijzig over.
Foto 2 daarentegen komt mede vanwege de kleuren en de houding van het model veel prettiger over, al is op het gezicht en de schouders iets te veel licht.
tenzij zo bedoelt, zorg ervoor dat het model haar kleding gewoon goed zit...quote:
Re ik vind dat jouw antwoord op deze foto niet eens 1 cent waard isquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:13 schreef Re het volgende:
ziet er een beetje "dood"geflitst uit, en niet echt de 2 euro waard
ik denk dat je voor 2 euro best iets mooiers had kunnen maken maar dat is gewoon een meningquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:59 schreef prupke het volgende:
[..]
Re ik vind dat jouw antwoord op deze foto niet eens 1 cent waard is
Ik vat het zelf op als advies en ben gaan photoshoppenquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:59 schreef prupke het volgende:
[..]
Re ik vind dat jouw antwoord op deze foto niet eens 1 cent waard is
Kijk, op dat moment had je dus je foto moeten makenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:04 schreef RicknRoll het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen weekend in Dublin geweest, deze man stond voor de Guinness brouwerij te vertellen dat "The old days are gone!". Hij had vroeger zelf nog met zijn paard en wagen in de brouwerij gewerkt, voordat de toeristen alles verknald hadden. Ik moest hem wel 2 euro betalen voor een foto, een andere jongen deed dat niet en werd behoorlijk uitgescholden.
Leuke koppies, maar kun je wat er over vertellen? Want iets zegt me dat deze fotos niet in Amsterdam-ZO zijn gemaaktquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:14 schreef Spacylectro het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ietsje zachter flitsen, kleurtemp op zonnig gooien, en je sluitertijd drastisch verlengen. Je zit in ieder geval op het goeie spoor. Probeer ook je onderwerp niet precies in het midden te zetten, maar probeer met je compositie ook de achtergrond/omgeving/lucht/ufo's mee te nemen in je foto.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:18 schreef Helenamus het volgende:
[ afbeelding ]
Klik op foto; voor beter beeld (:
a koppel ; Mijn beste vriendin en haar vriend.
Ik ben het met je eensquote:
De idee erachter laat ik altijd aan de kijker: jouw idee erachter kan heel anders zijn dan die van mij, maar daarmee niet 'fout' ofzo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
mooi mooi... alleen iets in de poses zegt mij .. nee ... wat was het idee erachter?
Ze is inderdaad mooiquote:Op zondag 22 februari 2009 00:17 schreef Dakota het volgende:
Mijn poging om mijn verse spruit eens op de foto te zetten, ik ben een totale nitwit wat foto's maken betreft dus er zal wel heel wat op aan te merken zijn (geen idee hoe het met belichting en kleur zit enzo).. maar ik vind m mooi
[ afbeelding ]
klopt hoorquote:Op zondag 22 februari 2009 08:36 schreef ebeaydojraes het volgende:
die titels zie ik er niet bij staan,
grappig toch, want het zijn dezelfde foto'squote:maar dan ziet het er ineens een stuk beter uit idd
Die laatste is erg mooi! Is nog wel wat uit te halen qua kleur etc. Maar super shot.quote:
Psst roze dekentjequote:Op zondag 22 februari 2009 17:35 schreef Noxa het volgende:
[..]
Die laatste is erg mooi! Is nog wel wat uit te halen qua kleur etc. Maar super shot.
@ Dakota, mooi manneke(?) hoor, schitterende kuif
Mijn creatie, snap shot met een verjaardag. Maar met wat post processing toch wel aardig geworden vond ik.
[ afbeelding ]
Leuke portretjes. Niet superspannend of zo, maar gewoon leukquote:Op zondag 22 februari 2009 18:34 schreef Danny het volgende:
Kinderportretten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Coolquote:Op maandag 23 februari 2009 11:04 schreef didotcicero het volgende:
[ afbeelding ]
Foto voor de band Grace
Forum Opties | |
---|---|