mag ik vragen of het spuug is wat ze in haar mondhoek heeft? t komt heel vreemd op me over, de foto is wel mooi, maar dat stukje stoort me omdat het zo donker isquote:Op zaterdag 27 december 2008 11:33 schreef Uierboord het volgende:
@ snopprinses: Gave foto, van mij zou hij harden en korreliger mogen, zit er ook iets van soft focus op?
@ Doodkapje: Stoere foto's, vooral foto 2 vind ik erg goed!
Van de week foto's geschoten met een 100mm prime.
Wel een heel kleine DOF geworden, één oog echt goed scherp.
Ik moet nog een hoop leren...
[ afbeelding ]
Ehm, dat is appelstroop...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag ik vragen of het spuug is wat ze in haar mondhoek heeft? t komt heel vreemd op me over, de foto is wel mooi, maar dat stukje stoort me omdat het zo donker is
Persoonlijk vind ik dat je veeeeeeeeeeel te veel schuin doet. Beetje schuin is best ok, als het de compo helpt. Ik vind het hier eigenlijk best verstorend werken.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:29 schreef Sodje het volgende:
Heb een tijdje terug alweer m'n eerste poging gedaan tot portret/model fotografie.... met dank aan het Dorint Hotel te schiphol voor het beschikbaar stellen van een kamer en een lounge
1#
[ afbeelding ]
2#
[ afbeelding ]
3#
[ afbeelding ]
4#
[ afbeelding ]
expres wat overbelicht
5#
[ afbeelding ]
6#
[ afbeelding ]
@ Doodkapje: Cool, 3 doet het meeste voor mij, maar de andere 2 zijn zeker goed!
SPOILER: EXIF dataOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf kritiek: Ik vind er wat te lichte plekken op der wang en neus. Ze zijn niet uitgebeten volgens mij, maar zou het iets minder willen zien. Verder ben ik er zelf wel erg tevreden over.Geen commentaar
Maakt mij niet dat je er niet veel verstand van hebt, ik ook niet daarom wil ik er veel van leren. Kan je wellicht toelichten wat er apart aan is? De andere ligt iid in de schaduw, is dat het probleem? Tell mequote:Op maandag 19 januari 2009 11:43 schreef Puala het volgende:
Ik vind persoonlijk haar ogen wat apart, maar ik heb niet ontzettend veel verstand van foto's hoor. Het viel me alleen wat op
Ikzelf merk ook dat de DOF op F4 erg klein is. Maar vind je de gedeeltelijke onscherpte ook heel storend?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Jammer dat de dof zo klein is, en het grootste gedeelte van het gezicht daardoor onscherp!
Ja de schaduw vind ik wel jammer, maar dat is te overkomen. Ik denk dat je op het verkeerde punt gefocust hebt. Hierdoor is de foto wat onscherp en mist het net datgene dat een foto krachtig maakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:50 schreef Bond het volgende:
[..]
Maakt mij niet dat je er niet veel verstand van hebt, ik ook niet daarom wil ik er veel van leren. Kan je wellicht toelichten wat er apart aan is? De andere ligt iid in de schaduw, is dat het probleem? Tell me![]()
Erg nette plaat. Ben vooral van de lippen erg te spreken. Waren ze zwart, of is het donkerrood met gloss?quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:58 schreef PankPinther het volgende:
Gisteren tijdens visagie les gemaakt.
Vond em wel aardig.
[ afbeelding ]
Er mag van mij wat meer contrast in. Deze foto is nu grijs/zwart ipv zwart/witquote:Op maandag 26 januari 2009 08:37 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mezelf.
Ik was benieuwd wat jullie er hier van vinden..
Hoe breng ik meer contrast in mijn foto? Ik ben een echte leek nog, dit was ook maar gewoon experimenteren nog eigenlijk. Vond hem persoonlijk best redelijk gelukt..quote:Op maandag 26 januari 2009 16:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er mag van mij wat meer contrast in. Deze foto is nu grijs/zwart ipv zwart/wit![]()
Wellicht dat iets feller belichten dit probleem beter verhelpt dan alleen het contrast wat aanzwengelen.
je mist wat wit in de foto, das eigenlijk het meest storende aan het zwart wit.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Hoe breng ik meer contrast in mijn foto? Ik ben een echte leek nog, dit was ook maar gewoon experimenteren nog eigenlijk. Vond hem persoonlijk best redelijk gelukt..
nette foto, jammer van de tekst.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Gisterenmiddag tijdens de visagie-activiteiten gemaakt.
Je moet wat tijdens het wachten.....
We mochten alleen zwart en wit gebruiken.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:56 schreef freud het volgende:
[..]
Erg nette plaat. Ben vooral van de lippen erg te spreken. Waren ze zwart, of is het donkerrood met gloss?
erg mooie fotoquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:58 schreef PankPinther het volgende:
Gisteren tijdens visagie les gemaakt.
Vond em wel aardig.
[ afbeelding ]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangenquote:Op maandag 26 januari 2009 19:30 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Gisterenmiddag tijdens de visagie-activiteiten gemaakt.
Je moet wat tijdens het wachten.....
Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:44 schreef PankPinther het volgende:
[..]
We mochten alleen zwart en wit gebruiken.
De lippen zijn ingekleurd met zwart oogpotlood en wat gloss er over.
Zwart poeder als rouge.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen.
[..]
als je even terug leest zie je dat hij het over gloss had.quote:Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
Ja gewoon omlijnen en inkleuren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Ja gewoon omlijnen en inkleuren.
Het ziet er dan een beetje streperig uit maar als je de lipgloss er over doet dan smelt het samen met het oogpotlood en wordt het een donkere gelei.
fijn dat je niet eens ziet welke user er iets post.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.
Freud , je weet best veel van fotografiequote:Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.[..]
Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!
Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen.
[..]
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:
[..]
.............
Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.
En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.
Het ging me meer om het punt dat de out of focus en meer licht aan de rand van haar gezicht een beetje groot verschil zijn met haar nek bijvoorbeeld. Als je dan selectief iets meer contrast in het lichte gedeelte van haar gezicht hebt, dan is het voor mijn gevoel wat meer in balans. Maar goed, dat is zeker meer een kwestie van smaak, dan dat het technisch niet goed is (want technisch is de plaat gewoon _wel_ goed).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.
Dat met de pose en blik is helemaal goed gekomen![]()
Wat ik me dan weer afvraag door je comment over contrast is of mijn scherm wel okee is, ik calibreer regelmatig maar twijfel erg aan de kwaliteit van het scherm.
( Met printen/drukwerk heb ik eigenlijk nergens last van)
Hoe komt deze over ?
[ afbeelding ]
Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.
En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.
mooie ogen heeft die meid zeg..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:58 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje, andere make-up.
[ afbeelding ]
@limpix
ziet er vrij normaal uit hier.
Leuk dat je hier de serie neerzet! Vooral een selectie uit verschillende perioden is altijd leuk om vooruitgang in te zien. Werk je ook met Lightroom?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)
Levi:
[ afbeelding ]
Atakan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfportret:
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Je eerste foto leent zich qua belichting enorm voor een "Dave Hill look".quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)
Levi:
[ afbeelding ]
Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Nee, dit is echt imo teveel. Als je wil kan ik wel een voorbeeldje naar je sturen van de bewerking zoals ik het bedoel. PM andes even, om vervuiling hier te voorkomenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef Misha023 het volgende:
Dankje!
Ik heb die van Levi eens gephotoshopped om zn huid zo smooth als mogelijk te krijgen, wat zitten experimenteren met de verschillende tools (en ontzettend veel gescholden omdat het soms niet echt werkte). Hierbij het resultaat:
[ afbeelding ]
En bedankt voor je links! Die studio-lighting is erg interessant!
Ik vind persoonlijk dat je niets aan de huid van Levi moet bewerken... Hij heeft gewoon een mooi stoer gezicht!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:19 schreef Misha023 het volgende:
Oh haha. Ik ben niet zo begaan op het internet, ik heb geen idee wat alles is! [eigenlijk enorm slecht voor een ex-webredacteur]
Gave sprekende foto, erg naturel en strak. Ben benieuwd naar de rest van de serie.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef freud het volgende:
P.F. heeft geholpen met het kennis maken met een nieuwe visagiste. Ze was zeker erg prettig om mee te werken, en weet echt goed wat ze doet! P.F. deed het ook prima als model.
En hier even snel een foto uit de serie:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |