abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:54:29 #176
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65514640
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:38 schreef freud het volgende:

[..]

Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen .
[..]

het softe wat je ziet is het out of focus gebied van de lens, (er is namelijk scherp gesteld op de oorbel van het model)

Dit model in de zelfde blik pose vangen is denk ik een zware opgaven aangezien de tato een gezicht laat zien wat helemaal glad getrokken is door de soort make-up. en dat is nu eenmaal niet makkelijk te doen bij een model met een aantal piercings.

een hoger contrast is denk ik ook niet echt een goed idee, aangezien bij een contrast de contrasten hoger worden. 1 van de grote contrasten is de mooi huid van het model tegen over de piercings die ze draagt.
persoonlijk verwacht ik dat bij een hoger contrast de piercings nog meer naar voren komen en de nadruk dus meer op de sieraden van het model gelegd worden als bij het gezicht van het model.
quote:
Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
als je even terug leest zie je dat hij het over gloss had.
dat zorgt voor glimmende lippen. wat jij een plastic gevoel noemt.
pi_65525388
quote:

[..]

Dus de lijn met oogpotlood aanzetten, en dan inkleuren??!! Tof idee! Is er nog een basislaag nodig dan? Het plastic gevoel van de lippen is erg tof namelijk, lekker artificial.
Ja gewoon omlijnen en inkleuren.
Het ziet er dan een beetje streperig uit maar als je de lipgloss er over doet dan smelt het samen met het oogpotlood en wordt het een donkere gelei.
  FOK!fotograaf donderdag 29 januari 2009 @ 20:53:23 #178
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65544050
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef PankPinther het volgende:

[..]

Ja gewoon omlijnen en inkleuren.
Het ziet er dan een beetje streperig uit maar als je de lipgloss er over doet dan smelt het samen met het oogpotlood en wordt het een donkere gelei.
Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!

[ Bericht 8% gewijzigd door freud op 29-01-2009 20:59:00 ]
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:47:56 #179
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_65546382
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.
fijn dat je niet eens ziet welke user er iets post.
kan het begrijpen hoor.
als je al niet ziet wanneer je foto scherp is, waar het focus punt zit, en je bent verblind door je ego.

dacht zal je even uitleggen wat je ziet, en waarom het dan dus een bepaald resultaat geeft.
meteen ook even verteld waarom sommige aanpassingen aan de foto de foto eerder slechter als beter waren.

maar hey, ik fotografeer ook maar wat. dus zou ook niet naar mij luisteren.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_65553337
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:53 schreef freud het volgende:
@bb: misschien had je het niet goed begrepen, maar ik praatte tegen een andere gebruiker. Dat betekent die username in het quote hokje.[..]

Cool! Ga het een keertje met een visa bespreken om eens te testen!
Freud , je weet best veel van fotografie
Maar wat ik wel jammer vind is dat je PK ak BB (wil je iets duidelijkmaken of zo?) zo benaderd alsof hij niet op jou mag reageren????

Iemand post een foto en jij geeft daar je mening op ....prima

Maar doe alstublieft niet zo uit de hoogte dat hij niet mag reageren...
Hij gaf een normaal antwoord op jouw visie van een eventuele bewerking op een foto...
En het is hier een discussieforum!!

Dus iedereen mag reageren toch
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_65570143
quote:

[..]

Strakke foto, misschien tikkie meer contrast of zo, haar gezicht lijkt zo soft op een of andere manier. Wel toffe tattoo in haar nek. Zou geinig zijn als je haar in dezelfde blik/pose kan vangen .
[..]

Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.
Dat met de pose en blik is helemaal goed gekomen
Wat ik me dan weer afvraag door je comment over contrast is of mijn scherm wel okee is, ik calibreer regelmatig maar twijfel erg aan de kwaliteit van het scherm.
( Met printen/drukwerk heb ik eigenlijk nergens last van)

Hoe komt deze over ?

Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.

En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_65577434
Zelfde meisje, andere make-up.

@limpix
ziet er vrij normaal uit hier.
pi_65583045
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)

Levi:

Atakan:

Zelfportret:

Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Photography.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:31:02 #184
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65584081
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:

[..]
.............
Op mijn gecalibreerde scherm is de contrast-strip duidelijk zichtbaar, verschillen in tinten zijn duidelijk,kleuren zijn prima (in ieder geval met hetgeen ik voor ogen had) op het niet gecalibreerde scherm komt het flets en contrastloos over.

En BB of PK,(waarom 2 namen?) die grote letters over de foto is erg bewust gedaan.

omdat ik ooit lang geleden met BB ben begonne, maar verder gegaan ben als PKfotografie
freud vind het nodig om me BB te noemen, maar misschien is het makkelijker als hij me met pk aanspreekt, zodat ook mensen die niet al minimaal 4 jaar op fok komen weten dat hij het tegen mij heeft.
had bb even uit het stof getrokken om te reageren, even duidelijk maken dat het raar is om username pk met bb aan te spreken.

met je contrast is niks mis trouwens. komt goed over en klopt gewoon.
snap ook niet dat daar een opmerking over gemaakt werd.

en dat de grote letters bewust is snap ik, ben er alleen geen voorstander van om het midden door de foto te doen. (gooi zelf altijd mijn naam onder door de foto heen. en stukje kleiner. maar das persoonlijke voorkeur. )
heb liever dat ze me foto jatten en hij er goed bij staat als dat ze van mijn foto afblijven maar ik hem niet kan laten zien zoals ik zou willen
  FOK!fotograaf zaterdag 31 januari 2009 @ 15:05:58 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65595903
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:00 schreef limpix het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk was ik wat aan het snapshotten tijdens het wachten.
Dat met de pose en blik is helemaal goed gekomen
Wat ik me dan weer afvraag door je comment over contrast is of mijn scherm wel okee is, ik calibreer regelmatig maar twijfel erg aan de kwaliteit van het scherm.
( Met printen/drukwerk heb ik eigenlijk nergens last van)

Hoe komt deze over ?
[ afbeelding ]

Het ging me meer om het punt dat de out of focus en meer licht aan de rand van haar gezicht een beetje groot verschil zijn met haar nek bijvoorbeeld. Als je dan selectief iets meer contrast in het lichte gedeelte van haar gezicht hebt, dan is het voor mijn gevoel wat meer in balans. Maar goed, dat is zeker meer een kwestie van smaak, dan dat het technisch niet goed is (want technisch is de plaat gewoon _wel_ goed).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_65596716
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:58 schreef PankPinther het volgende:
Zelfde meisje, andere make-up.

[ afbeelding ]

@limpix
ziet er vrij normaal uit hier.
mooie ogen heeft die meid zeg..
Is ze nog single ?
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  FOK!fotograaf zaterdag 31 januari 2009 @ 16:01:43 #187
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65597179
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en wil graag wat tips! Hierbij wat portretten (ze gaan van meest recent tot oud)

Levi:

[ afbeelding ]

Atakan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zelfportret:

[ afbeelding ]

Alle foto's zijn geschoten met een Canon 40D en 50mm lens. Bij de laatste heb ik geflitst vanaf mijn camera. Bij de meer recentere heb ik ervoor gekozen om met aparte flitsers te werken vanaf de zijkanten. Ik heb nog geen idee wat photoshop allemaal kan en zou daar vooral graag tips over willen krijgen!
Leuk dat je hier de serie neerzet! Vooral een selectie uit verschillende perioden is altijd leuk om vooruitgang in te zien. Werk je ook met Lightroom?

@levi: erg recht van voren genomen, en komt beetje 'vaal' over. Wat meer contrast bijvoorbeeld maakt het wat scherper. Ik heb het gevoel dat je iets te hard geflitst hebt. Bij zijn ogen zien je schaduwen van zijn oogkassen denk ik. De achtergrond is ook flink meebelicht. Probeer eens een kleine flits van voren, en eentje recht achter hem van beneden naar boven flitsend. Je zet het model dan wat verder van je achtergrond, zodat die niet veel licht vangt. Met het licht erachter krijg je dan een mooie definitie van zijn haar.
@atakan: goeie plaat! Enige waar ik over zou kunnen zeuren is dat zijn mond iets teveel in de schaduw valt. Als hij ietsje zijn lippen tuit, dan valt ook op zijn lippen de schaduw in het midden.
@atakan2: weer lekker profiel, maar tikkie te donker voor mijn smaak. Zijn oog mag wat mij betreft meer licht, maar dat is smaak. Wat ik altijd prettig vind werken, is de foto iets te licht nemen, en met levels het perfecte punt bepalen van belichting/profiel.
@jezelf: grappige plaat! Het lijkt alleen alsof die rechter koptelefoon niet op je oor zit . En als je poseert, let er dan op dat er niets achter je hangt . Ik zie nu nog een fuzzy schilderij uit je nek groeien .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_65599768
Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Ik werk niet met Lightroom, ik heb enkel Photoshop CS3 maar snap daar eerlijk gezegd de ballen niet van haha. Enige dat ik qua bewerking doe is curves in raw, dat is het enige waarvan ik enigzins snap wat je bedoelt...

Levi:
Ik had inderdaad problemen met zijn haar belichten, dat viel vaak weg wanneer ik van voren flitste. Goede tip van recht van achteren... dat ga ik eens proberen. Overigens heb ik expres de achtergrond niet helemaal donker gemaakt, ik merk dat ikzelf toch niet zoveel houdt van het klassiek zwarte/witte achtergrond. Kan ik dan het beste denk je een kleine flits voortaan van voren doen, 1tje achter de persoon richting zijn haar en dan nog een naar achteren op het doek zodat dat niet helemaal zwart is?

Atakan2:
Dus gewoon overbelichten bedoel je? Verlies je daarmee dan niet teveel detail?

Mezelf:
Er hangt niks achter me geen idee wat die donkere vlek is! Wellicht een spookschaduw? Volgens mij had ik mn koptelefoon wel juist op

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide feedback!
Photography.
pi_65600728
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:55 schreef Misha023 het volgende:

Levi:

[ afbeelding ]

Je eerste foto leent zich qua belichting enorm voor een "Dave Hill look".
http://www.diyphotography.net/creating-that-dave-hill-look
Persoonlijk trekt het me niet zoveel dat ontzettend geshopte.
Mijn inziens bereik je meer met je manier van belichten, ik zou mijn energie daarin stoppen ipv nabewerking.
Wat tutorials; http://www.outdooreyes.com/editingindex.php3 en zo zijn er er ontzettende veel photoshop tuts te vinden.
Over studio-belichting bijvoorbeeld; http://www.studiolighting.net/studio-lighting-tutorials/

Je zet wel wat neer overigens, leuke stijl !
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_65601237
Dankje!

Ik heb die van Levi eens gephotoshopped om zn huid zo smooth als mogelijk te krijgen, wat zitten experimenteren met de verschillende tools (en ontzettend veel gescholden omdat het soms niet echt werkte ). Hierbij het resultaat:

En bedankt voor je links! Die studio-lighting is erg interessant!
Photography.
  FOK!fotograaf zaterdag 31 januari 2009 @ 18:24:44 #191
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65601389
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef Misha023 het volgende:
Dankje!

Ik heb die van Levi eens gephotoshopped om zn huid zo smooth als mogelijk te krijgen, wat zitten experimenteren met de verschillende tools (en ontzettend veel gescholden omdat het soms niet echt werkte ). Hierbij het resultaat:

[ afbeelding ]

En bedankt voor je links! Die studio-lighting is erg interessant!
Nee, dit is echt imo teveel. Als je wil kan ik wel een voorbeeldje naar je sturen van de bewerking zoals ik het bedoel. PM andes even, om vervuiling hier te voorkomen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_65601518
+1
www.limpeiven.com
pi_65604581
+1?
Photography.
  FOK!fotograaf zaterdag 31 januari 2009 @ 20:45:26 #194
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65605910
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:02 schreef Misha023 het volgende:
+1?
Dat betekend dat limpix de mening van freud deelt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65606871
Oh haha. Ik ben niet zo begaan op het internet, ik heb geen idee wat alles is! [eigenlijk enorm slecht voor een ex-webredacteur]
Photography.
pi_65608908
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:19 schreef Misha023 het volgende:
Oh haha. Ik ben niet zo begaan op het internet, ik heb geen idee wat alles is! [eigenlijk enorm slecht voor een ex-webredacteur]
Ik vind persoonlijk dat je niets aan de huid van Levi moet bewerken... Hij heeft gewoon een mooi stoer gezicht!

Wel zou ik zelf persoonlijk gaan voor een zwarte achtergrond. En idd wat Freud ook al zei : een lampje achter hem zodat die mooie krullen van de achtergrond afkomen.

De 2e foto van je vind ik helemaal goed
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_65622699
Dankje!
Photography.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2009 @ 20:59:06 #198
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65671124
P.F. heeft geholpen met het kennis maken met een nieuwe visagiste. Ze was zeker erg prettig om mee te werken, en weet echt goed wat ze doet! P.F. deed het ook prima als model.

En hier even snel een foto uit de serie:
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_65671452
Tvp
pi_65671610
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:59 schreef freud het volgende:
P.F. heeft geholpen met het kennis maken met een nieuwe visagiste. Ze was zeker erg prettig om mee te werken, en weet echt goed wat ze doet! P.F. deed het ook prima als model.

En hier even snel een foto uit de serie:
[ afbeelding ]
Gave sprekende foto, erg naturel en strak. Ben benieuwd naar de rest van de serie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')