quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:57 schreef EchnaDarr het volgende:
Gisteren ben ik op het indoor-gothic-'festival' Nox Obscura geweest. Tijdens het optreden van de band Misery stonden er ineens 2 dansende Goth's op het podium. Van een van hen heb ik onderstaand portret geschoten, ik vind het zelf best goed gelukt.
[ link | afbeelding ]
Ja zeg, daar ga ik niet over. Het gaat mij alleen maar om het plaatjequote:Op maandag 20 oktober 2008 16:10 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die houten hark stond gisteren (zondag) ook het beeld te verpesten op het podium
Geweigerd er foto's van te maken.
maar je foto is leuk
Hij is tof iddquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik 'm zo tof vind lekker crossposten.
De eerste twee zijn errug fraaiquote:Op maandag 27 oktober 2008 22:59 schreef I_m_m_0 het volgende:
Afgelopen weekend wat portretjes geschoten op de scouting.
Graag reacties
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke foto. Wat ik alleen jammer vind is dat ze er niet helemaal op staat. Ik denk dat je dit op iets van 18mm gemaakt hebt? Iig heeft de foto iets ruims over zich en dat vind ik leukquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:47 schreef Danielrene het volgende:
Hi mensen, Ik ben nieuw hier op het forum FOK, terwijl ik al jaren meekijk.
Sinds kort heb ik mij ook een cadeautje gedaan, een Canon 1000D met een standaar kit lensje, omdat ik beginnend ben. Al heel wat verschillende dingen gefotografeerd, als (herfst) bos, strand en wat andere leuke kiekjes rondom het huis. Ik was laatst ook op het strand ( bij Petten ), en heb daar een aantal foto's gemaakt o.a. van mijn nichtje. Ik vind het zelf een mooie foto door de mooie vrouwelijke houding+kleding en de bewegingscherpte. Tevens vind ik de ogen erg sprekend.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, moet nog veel leren namelijk.
[ afbeelding ]
Link naar Flickr Photos, nog maar een paar.. http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/
Thnx voor je reactie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:45 schreef I_m_m_0 het volgende:
@Snake:
De eerste foto vind ik erg mooi! Mooi contrast,
de tweede foto vind ik iets minder, de onderkant is erg licht.
Probeer verder je sig niet in het aandachtsvlak van de foto te plaatsen.
Heb je een eigen studio?
[ afbeelding ]
En een zelfportretje!
[ afbeelding ]
die uitdrukking van haar snoetje is super, ook mooi scherp en een geweldige kleuren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:47 schreef Danielrene het volgende:
Hi mensen, Ik ben nieuw hier op het forum FOK, terwijl ik al jaren meekijk.
Sinds kort heb ik mij ook een cadeautje gedaan, een Canon 1000D met een standaar kit lensje, omdat ik beginnend ben. Al heel wat verschillende dingen gefotografeerd, als (herfst) bos, strand en wat andere leuke kiekjes rondom het huis. Ik was laatst ook op het strand ( bij Petten ), en heb daar een aantal foto's gemaakt o.a. van mijn nichtje. Ik vind het zelf een mooie foto door de mooie vrouwelijke houding+kleding en de bewegingscherpte. Tevens vind ik de ogen erg sprekend.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, moet nog veel leren namelijk.
[ afbeelding ]
Link naar Flickr Photos, nog maar een paar.. http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:41 schreef Sugar het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Bedankt alvast.
[ afbeelding ]
Klopt, alleen was het erg lastig, omdat ik achteruit moest rennen, zij achter mij aan rende en ik met mn camere rond mn middel maar wat foto's stond te maken. Bedankt voor de Comment.quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
die uitdrukking van haar snoetje is super, ook mooi scherp en een geweldige kleuren.
Alleen de horizon zou ik of recht maken of echt heel schuin, maar niet zo half om half.
De mensen op de achtergrond zijn storend maar ja, dat is natuurlijk ook erg lastig op een strand.
Ik ben het belichten aan het leren. Dit resultaat met maar 1 lamp laat idd de achtergrond te donker.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:11 schreef Vliegvrager het volgende:
Het is voor een deel smaak, maar ik zou vooral de highlights een flink stuk lichter maken en dan krijg je vanzelf meer contrast. Als ik zo kijk denk ik eigenlijk dat het geen kwestie is van nabewerken, maar van belichten. De achtergrond is te grijs in verhouding tot de huid-highlights, zoals bijvoorbeeld op de neus, en ook in verhouding tot het oogwit (dat nog wel iets witter mag). Met dodge and burn kun je dat nog wel rechttrekken, maar makkelijker is om volgende keer meer licht op de achtergrond te laten vallen. Belichting van het gezicht vind ik wel mooi gedaan.
Ja maar tussen de haren is zo moeilijkquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:49 schreef Ultimato het volgende:
Je ziet tussen dr haren nog een kleur van de achtergrond bij die bewerking
verder leuke foto met mooie blik alleen is t gezicht hier vrij wit en lijkt het alsof haar linkerarm met een schaar is weggeknipt ofzo zo'n rare rechte lijn.
Ik vind m wel beter maar nu is, zoals Ultimato zegt, het gezicht wel erg licht (hoewel niet uitgebeten). Als je de levels in een laag zet, kan je ze in het masker weer weghalen bij het gezicht.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben het belichten aan het leren. Dit resultaat met maar 1 lamp laat idd de achtergrond te donker.
Dank je voor je commentaar, heb er ook wat mee proberen te doen. Is dit al beter?
[ afbeelding ]
Hmmz, zal eens wat spelen met photoshop en kijken of ik zie wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:07 schreef Ultimato het volgende:
foto is op zich mooi qua pose en het verhaal alleen het licht doet daar geen goed aan vind ik persoonlijk.
de achtergrond is volkomen zwart terwijl de lichtval insinueert dat ook de achtergrond licht zou vangen, daarnaast is het licht (alsmede de bjibehorende schaduwen) erg hard wat voor mijn gevoel niet klopt bij de foto.
nu ik nog eens goed kijk komen de kleuren bleek en rauw over, wat zachter licht zou dit al verholpen hebben, misschien eens spelen met de kleur van het licht in photoshop?
edit:
als ik in photoshop met control+U wat ga spelen met de kleurbalans dan kun je je dochter een veel levendiger uitstraling geven, ook de lightness een beetje terugschroeven en het contrast iets verlagen scheelt al een stuk fletsheid.
het voorgaande geldt natuurlijk niet als je die kleur juist opzettelijk hebt weggehaald
Die eenogige panda trekt alle aandacht, en dat doet je model tekort.quote:Op zondag 9 november 2008 11:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik gooi er ook maar eens een portret in. De hele shoot kan je hier zien (modellen>>suzanne).
[ afbeelding ]
op/aanmerkingen zijn welkom
leuke pose, achtergrond lijkt imo ietwat overbelicht--of is dat de bedoeling? Leuk model (quote:Op woensdag 12 november 2008 12:22 schreef An24 het volgende:
Eline! mijn nieuwe oefenmodel!
[ afbeelding ]
leuk model maar die achtergrond trekt inderdaad te veel aandacht, ook vind ik de plant (ingeplakt?) een beetje vervelend om tegenaan te kijkenquote:Op zondag 9 november 2008 11:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik gooi er ook maar eens een portret in. De hele shoot kan je hier zien (modellen>>suzanne).
[ afbeelding ]
op/aanmerkingen zijn welkom
Om eerlijk te zijn vind ik hem niet zo lekker..quote:
Goeie foto's, alleen iets krap gekaderd?quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:21 schreef Danny het volgende:
Sint
[ afbeelding ]
grotere versies
Piet
[ afbeelding ]
grotere versies
Daar zit een kern van waarheid in. Blame it on the panda!quote:Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die eenogige panda trekt alle aandacht, en dat doet je model tekort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |