ik wist wel dat je daar geyl van zou worden, ouwe gayl0rd van me.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:13 schreef D3nn15 het volgende:
Wel toepasselijk dat je je eigen foto erbij geplaats hebt
Zal ik dan maar een uit de kast kom topic voor je openenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik wist wel dat je daar geyl van zou worden, ouwe gayl0rd van me.
hoi tweaker-nerd.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:16 schreef Vitalogy het volgende:
Weer zo'n lul met een totaal ongrappig topic.
Onder het motto:quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Wees blij, dan blijven er toch meer over voor FOK!kers?
Jow dude... Ben jij gay ?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:37 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Zonder die bril, en met andere kleren is het beste een knappe kerel hoor.
er zijn ook zat aardige marokkanen, toch ergeren we ons universeel aan al die lui (om goede redenen).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:26 schreef Thomass het volgende:
Gast, er zijn echt zat normale bèta studenten. Kom n keertje kijken![]()
En nee ik ga geen foto posten.
gelet op hoe gevoelig men hier reageert, heb ik het idee dat het typische tweaker publiek hier ook vertegenwoordigd is.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Wees blij, dan blijven er toch meer over voor FOK!kers?
Joh, op Fok lopen ook de nerds die te kinderachtig zijn voor gotquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:38 schreef dr.dunno het volgende:
gevoelig onderwerp is dit klaarblijkelijk, zelfs bij de fokkers.
Nee hoor beste bossie,quote:
je hebt gelijk, de foto was niet nodig om te illustreren hoe we over nerds denken.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:44 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Nee hoor beste bossie,
Probeer alleen te zeggen dat TS in zijn poging om toch niet een grappige wending aan dit topic te geven, middels een foto van een nerd.
Die vergelijking alleen alquote:Door SiGNe, zaterdag 12 juli 2008 03:45
Score: 0
Een vrouw is als een Apple computer, als je niet weet hoe ze werkt kan je en niets mee
Zelfkennisquote:[reply] Door masteriiz, vrijdag 11 juli 2008 15:57
Score: 0
haha "Ik wil niet hip zijn". Op tweakers is dat meestal geen kwestie van willen...
Verkapte ik-ben-jaloers-op-je-computer post.quote:Door sjirafje, vrijdag 11 juli 2008 18:37
Score: 1
Verkapte -kijk mij patsen met m'n videokaart- post.
Inderdaad om te huilenquote:Door Eegee, vrijdag 11 juli 2008 21:34
Vriendin
"Must-have": true
"ga jij deze zomer showen": false
Post eens een foto van jezelf, kunnen wij beoordelen of het andersom ook geldt (Pleunquote:
vraag d'r eens of ze nerds wil neuken, dan krijg je een heel ander antwoord.quote:
q.e.d.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:54 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is er mis mee? Je kunt er leuk mee praten en gamen.
Hahaa, wat een kutnaam he.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:53 schreef slindenau het volgende:
[..]
Post eens een foto van jezelf, kunnen wij beoordelen of het andersom ook geldt (Pleunbijvoorbeeld)
.
Kunnen we alle kortzichtige, domme en hokjesdenkende figuren niet opsluiten in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld? :/quote:klacht: herkenbaarheid van nerds in onze samenleving, waarom stoppen we ze niet gewoon allemaal in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld?
hint: de maatschappij ergert zich niet alleen aan het uiterlijk van De Nerd, ook aan het innerlijke, juist hetgeen waarmee ze wel móeten pronken in veel gevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS. Ik erger me juist dood aan al die mooiboy/sjonnie figuren met hun domme onnozele hoofden.
Jij hebt een leuke avatarquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS. Ik erger me juist dood aan al die mooiboy/sjonnie figuren met hun domme onnozele hoofden.
Overigens: probeer je kennis met betrekking tot ironie/sarcasme/satire op te vijzelen. Denk je nou echt dat de mensen die dat soort uitspraken doen dat menen?
[..]
Kunnen we alle kortzichtige, domme en hokjesdenkende figuren niet opsluiten in een gesticht ver afgelegen van de rest van de wereld? :/
Hihi, jij hebt 'First!" in mijn Gallery gepostquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
bla bla
Ben je soms afgewezen door een bèta meisje? (voor zover die er zijnquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hint: de maatschappij ergert zich niet alleen aan het uiterlijk van De Nerd, ook aan het innerlijke, juist hetgeen waarmee ze wel móeten pronken in veel gevallen.
Pleun kan nog best hoor, er zijn ergere namen te bedenkenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaa, wat een kutnaam he.![]()
Ik doe niet aan foto's.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:45 schreef Lyzio het volgende:
Ik vind dat een eng plaatje. Echt zo'n gast die op een dag helemaal nuts gaat en een complet winkelcentrum uitmoordt.
Goeie filmquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
is al verfilmd
Die gast ziet eruit alsof hij compleet strak staatquote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:44 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Nee hoor beste bossie,
Probeer alleen te zeggen dat TS in zijn poging om toch niet een grappige wending aan dit topic te geven, middels een foto van een nerd, hij beter een picca van een echte typische nerd kan posten:
[ afbeelding ]
contradictio in terminis, er zijn (vrijwel) geen bèta meisjes, alleen jongens en potten.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:01 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ben je soms afgewezen door een bèta meisje? (voor zover die er zijn)
zie boven, het ergste voorbeeld van een nerd: een twinstudent die britney spears nummers op de faculteit downloadde met floppies, op z'n linux pc zette, dat dan keihard ging draaien met matige speakertjes en ons daarmee terroriseerde, je pingde om te kijken of je thuis was (NB dezelfde gang in het studentenhuis), ranzige eetgewoonten had, een hygiëne had waar een varken nog jaloers op had kunnen zijn, natuurkundeformules op de muur van onze algemene ruimte schreef in plaats van studentikoze teksten, dronken was na 1 tot 2 biertjes en rondliep in pyjama's met beertjes erop.quote:Doe eens uit de doeken waar al je frustraties vandaan komen kerelt?
o, goed dat je het zegt, Opera laat bij mij gewoon wel het plaatje zienquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:03 schreef slindenau het volgende:
[..]
Goeie film.
Al worden er weinig mensen vermoord in Falling Down
(en je kan niet hotlinken van IMDb)
Maar ze zijn zo schattig...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vraag d'r eens of ze nerds wil neuken, dan krijg je een heel ander antwoord.
net als vrouwen die homo's leuk vinden, kunnen ze ook zo fijn handtasjesmode mee bespreken, echte mannen houden niet van praten over mode en kapsels e.d.
Opera?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:07 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
o, goed dat je het zegt, Opera laat bij mij gewoon wel het plaatje zien
Niettes. Maar als het wel zo is, correct me if I'm wrong. In dat geval heb ik er een lekkere fipo bijquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:00 schreef slindenau het volgende:
[..]
Hihi, jij hebt 'First!" in mijn Gallery gepost
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:06 schreef dr.dunno het volgende:
maar stoor je er maar niet aan hoor, het zijn natuurlijk 'extremen', alle andere bèta's zijn harstikke normaal, net als de rest![]()
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=2368414quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:09 schreef leonpwner1 het volgende:
[..]
Niettes. Maar als het wel zo is, correct me if I'm wrong. In dat geval heb ik er een lekkere fipo bij
Ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
ben ik de enige hier die niet weet wat een beta-student is?
je hebt leuk-normaal en je hebt abnormaal.quote:
Toffe sig btw.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:12 schreef slindenau het volgende:
[..]
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=2368414.
Nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
technische studies (wiskunde, natuurkunde, informatica, etc.); over het algemeen alles wat niet alfa is (talen, psychologie, filosofie, etc.) of biomedisch (biologie, geneeskunde, tandheelkunde, diergeneeskunde).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:11 schreef Dibble het volgende:
vrouwen willen niet een schattig iemand om mee te neuken, die willen iemand die klappen uitdeelt en op z'n borst slaat als een gorilla.quote:
Vind je het heel gek, je bent ook gewoon een kneus die zich verveelt en op zoek is naar serieuze/gefrustreerde reacties zodat je lekker kan flamenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:13 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je hebt leuk-normaal en je hebt abnormaal.
slechts een klein, select groepje hier ergert zich aan de toonzetting van de OP, de rest zie ik nog steeds sympatiseren tegen de abnormalen.
Allebei gamma.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
technische studies (wiskunde, natuurkunde, informatica, etc.); over het algemeen alles wat niet alfa is (talen, psychologie, filosofie, etc.) of biomedisch (biologie, geneeskunde, tandheelkunde, diergeneeskunde).
en gamma is een soort van cross-over tussen alfa- en beta-studies, wat nooit echt van de grond is gekomen.
Dat denk ik niet, de gemiddelde TU-knaller loopt er bij als een mislukte boswachter, dat is toch wel een diepte punt. Om maar niet te beginnen over de meisjes/vrouwen die rondlopen in bv. Delft. Dat is gewoon om te huilen in meer dan 99% van de gevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:58 schreef leonpwner1 het volgende:
Alsof alle tweakers/bèta studenten er als een nerd uitzienDurf te wedden dat de meeste studenten er een stuk stijlvoller uitzien dan de TS.
nee, ik heb echt wel betere dingen te doen, maar ergeren aan bepaalde dingen en deze frustraties uiten moet soms voorrang krijgen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:19 schreef Thomass het volgende:
[..]
Vind je het heel gek, je bent ook gewoon een toffe kerel die zich verveelt en op zoek is naar serieuze/gefrustreerde reacties zodat je lekker kan flamen![]()
als jij een community (tweakers.net) van tienduizenden vaste reageerders en nog tien keer zoveel ongeregistreerde meelezers excessen noemt, dan ben je vast oost-indisch blind.quote:Overigens ben ik het met je eens dat die reacties en het hele "vriendin = gadget" gebeuren volkomen en 100% kansloos is. Maargoed dat zijn dan ook excessen
een ieder die geband is op tweakers verdient in de regel mijn respect.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:22 schreef slindenau het volgende:
Dat zeg ik, Gamma!
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al inquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, ik heb echt wel betere dingen te doen, maar ergeren aan bepaalde dingen en deze frustraties uiten moet soms voorrang krijgen.
[..]
als jij een community (tweakers.net) van tienduizenden vaste reageerders en nog tien keer zoveel ongeregistreerde meelezers excessen noemt, dan ben je vast oost-indisch blind.
Mooi voorbeeld van een `TU-knaller' op fok is thehamsterslayer, zoek zijn postgeschiedenis maar eens na en dan vooral zijn R&P topics als je je een keer verveeltquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:21 schreef Stigma het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de gemiddelde TU-knaller loopt er bij als een mislukte boswachter, dat is toch wel een diepte punt. Om maar niet te beginnen over de meisjes/vrouwen die rondlopen in bv. Delft. Dat is gewoon om te huilen in meer dan 99% van de gevallen.![]()
Jaja ik ben bekend met die boy, in al zijn maagdelijkheidquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al in
[..]
Mooi voorbeeld van een `TU-knaller' op fok is thehamsterslayer, zoek zijn postgeschiedenis maar eens na en dan vooral zijn R&P topics als je je een keer verveelt, prachtgozer is het
de meningen zijn daarover verdeeldquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat de tweakers community representatief is voor de bèta student. Daar ga je de fout al in
Het beeld wat de meeste mensen hebben van beta-studenten is inderdaad ietwat negatief tov de werkelijkheid...en ik kan het wetenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
pas maar op dat je geen kunstacademiestudenten achter je aan krijgt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:34 schreef Impala-neuker het volgende:
Nerts![]()
Daar heb ik een winterjas van![]()
Een nerd kan zichzelf toch ook iedere week kapot zuipen? Zegt helemaal niets daarover.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:35 schreef slindenau het volgende:
[..]
Heb zelf ook een half jaartje een beta-studie gedaan op een TU, het gros van mn medestudenten waren gewoon normale jongeren die elke vrijdag met een kater in de collegebanken zaten etc.
Des te makkelijker zuip je jezelf kapot, slecht argument dus.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:08 schreef slindenau het volgende:
Nee, want echte Nerds kunnen niet tegen alcohol.
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:03 schreef Stigma het volgende:
[..]
Een nerd kan zichzelf toch ook iedere week kapot zuipen? Zegt helemaal niets daarover.
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.
ze staan ingeschreven bij de burgerlijke stand ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:20 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?
Weet niet. Wanneer is iemand een nerd? Ik vind gewone jongens vaak veel leuker en oprechter dan de gasten die zichzelf zo nodig moeten bewijzen met drank drugs en een hoop vrouwen. Vaak zit achter dat gedrag een hoop onzekerheid.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ze staan ingeschreven bij de burgerlijke stand ja.
en geloof me, als je jaren met zo'n persoon opgescheept hebt gezeten, dan snap je waar ik het over heb.
Jup, maar meer het menselijk overschot dat in de natuur allang opgegeten was door wilde dierenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:20 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik vind dit een beetje triest. nerds zijn toch ook mensen?
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef Leanne het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier nou een topic over opent.
Ik denk dat een nerd juist helemaal niet erbij wil horen. Het zijn vaak die opgeblazen macho studenten die bang zijn om af te gaan voor hun peersquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met het verschil dat het in het geval van die nerd kansloos is, in de hoop erbij te horen, maar nooit in een ander bed eindigt dan die van hemzelf, alleen en omringd door z'n knuffelbeertjes.
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef Leanne het volgende:
[..]
Weet niet. Wanneer is iemand een nerd? Ik vind gewone jongens vaak veel leuker en oprechter dan de gasten die zichzelf zo nodig moeten bewijzen met drank drugs en een hoop vrouwen.
niet persoonlijk bedoeld verderquote:Vaak zit achter dat gedrag een hoop onzekerheid.
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?quote:Ik begrijp niet zo goed waarom je hier nou een topic over opent. als je je er zo druk over maakt is het waarschijnlijk bij jezelf ook een 'achilles heel' Tuurlijk zijn er nerds, maar laat die mensen lekker. Wat maakt jou het nou uit wat ze wel of niet doen?
Ja, als als als. Vergeet niet dat de technologische luxe die je vandaag de dag kent (waarmee veel moderne dingen samenhangen, zoals medische zorg), dat je die te danken hebt aan mensen die je hoofdzakelijk kunt plaatsen in de categorie nerds.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:31 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Jup, maar meer het menselijk overschot dat in de natuur allang opgegeten was door wilde dieren
JenDaMan is het zelf ook maar wil dat nog niet erkennenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef JenDaMan het volgende:
Dr. Dunno, goed topic hoorEr heerst hier op dit forum een soort taboe op het 'bashen' van sociaal zwak ingestelde mensen. Misschien omdat het merendeel dat zelf ook is.
Maar wie vind jij dan de echte nerds? De mensen die het echt niet uitmaakt wat anderen van ze vinden, of de mensen die er stiekem toch nog heel erg graag bij willen horen?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.
1. die twee zaken kunnen best samengaan, de gemiddelde geneeskunde/diergeneeskunde/diergeneeskunde student is er een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef floris.exe het volgende:
We leven nu in deze omgeving, waarin je meer hebt aan goede hersenen dan aan een athletisch en sterk lichaam.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niemand heeft gezegd dat 'gewone jongens' zo moeten zijn, wel dat nerds geen gewone jongens zijn; het type dat jij benoemt is het andere extreme in deze.
[..]
het probleem met psychologen en vrouwen (combinaties al helemaal) is dat ze overal ratio achter willen en gaan zoeken; een man steekt z'n leuter in een vrouw omdat het kan en omdat hij dat graag wil, dat is genetisch bepaald (sterker nog, het definieert ons bestaan als zoogdieren) en niet een teken van onzekerheid op een bepaald vlak.
[..]
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?
je studeert nog psychologie en bent voorlopig nog niet klaar, dus ik vergeef het je dat je daar nog niet in slaagt.
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hierquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
niet persoonlijk bedoeld verdermaar het probleem met psychologen en vrouwen (combinaties al helemaal
) is dat ze overal ratio achter willen en gaan zoeken; een man steekt z'n leuter in een vrouw
1. omdat het kan en
2. omdat hij dat graag wil
dat is genetisch bepaald (sterker nog, het definieert ons bestaan als zoogdieren) en niet een teken van onzekerheid op een bepaald vlak.
[..]
je realiseert je toch hopelijk wel dat je nu met omgekeerde-psychologie-tactieken probeert de consensus in dit tipoc om te gooien (of althans deviatie van het onderwerp te bewerkstelligen) he?
je studeert nog psychologie en bent voorlopig nog niet klaar, dus ik vergeef het je dat je daar nog niet in slaagt.
Ben ik met je eens, maar mocht er nu een wereldwijde epidimie of een volledige implosie van de beschaving dan zouden alsnog die mensen met slechte ogen er alsnog als eerste aangaan. Natuurlijke selectie heet zoiets, klinkt lomp maar zo zit het wel in elkaar.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja, als als als. Vergeet niet dat de technologische luxe die je vandaag de dag kent (waarmee veel moderne dingen samenhangen, zoals medische zorg), dat je die te danken hebt aan mensen die je hoofdzakelijk kunt plaatsen in de categorie nerds.
Het is zo'n onzin om een vergelijking te maken met vroeger. Dat hoor je ook vaak over mensen met slechte ogen. Dan zijn er van die lui die dan zeggen, goh, wat sneu zijn mensen met slechte ogen eigenlijk, want in de primitieve natuur zouden ze nooit overleven. Dat klopt misschien, maar zoals je misschien weet gaat het om de omgeving. We leven nu in deze omgeving, waarin je meer hebt aan goede hersenen dan aan een athletisch en sterk lichaam.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hier. Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
en wat zegt deze post nou, je wilt niet in discussie, je voelt je erboven verheven, maar je bent toch onzeker genoeg om te moeten vermelden dat je af gaat studeren over twee maanden? je hoeft je toch niet te bewijzen.... of toch wel?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef Leanne het volgende:
[..]
Ach gos...Weetje, ik ga niet verder met je in discussie, goed?
Excuus als ik de consensus in je topic wilde omgooien, ik had overigens niet echt het idee dat die er was.
Ik studeer in september af als A&O psycholoog. Gelukkig ga ik daar wel in slagen
Psychologie en evolutie staan niet altijd op 1 lijn, vandaar dat jullie het hierover niet snel eens worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hier. Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
1. Natuurlijk kan dat, maar wanneer je alleen de hersens hebt ben je beter af dan alleen de looks. Als je beide hebt, dan ben je natuurlijk gezegend. De looks zijn vooral handig voor het aantrekken van dames, iets wat iedere man natuurlijk graag wilquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
1. die twee zaken kunnen best samengaan.
2. goede hersenen worden gedefineerd door meer dan alleen 'rekenkracht' ; je bent niets zonder social skills en daar ontbeert het ruim aan bij nerds; hence the obvious problems.
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft inquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft in
1. psychologie in algemeen
2. wat middelbare school psychologie zou zijn
3. colleges bij (klaarblijkelijk) de studie geneeskunde, alsmede waar deze over handelen.
dit tipoc handelt niet over de zorgen die ik heb over de maatschappelijke ontwikkeling van nerds, wel over hoe monsterlijk irritant en socially inept ze zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef floris.exe het volgende:
2. Ben ik op zich met je eens, hoewel je zonder social skills niet bang hoeft te zijn dat je in de goot belandt of in een achterstandswijk ofzo. Die komen meestal terecht in banen waar social skills onderschikt zijn aan je intellectuele kwaliteiten. Bovendien is het wel erg kort door de bocht om te stellen dat nerds per definitie zonder social skills zijn. Wat social skills zijn hangt vooral af van de omgeving waarin je verkeert.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef floris.exe het volgende:
[quote]
Bovendien is het wel erg kort door de bocht om te stellen dat nerds per definitie zonder social skills zijn. Wat social skills zijn hangt vooral af van de omgeving waarin je verkeert.
Ik deel die visie wel. Maar waarom op die manier redeneren? Dat doet toch helemaal niet ter zake? Als het zover zou komen, dan zien we het dan wel weer. Ik vind het niet lomp klinken, want zoals je zegt, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar mocht er nu een wereldwijde epidimie of een volledige implosie van de beschaving dan zouden alsnog die mensen met slechte ogen er alsnog als eerste aangaan. Natuurlijke selectie heet zoiets, klinkt lomp maar zo zit het wel in elkaar.
Dat zal voor een deel van die mensen opgaan, maar er is ook nog zoiets als van nature introvert zijn. Dan is het gewoon een karaktertrek die ook veel voorkomt in de familie. Ik denk dat het niet juist is om hier te generaliseren.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef JenDaMan het volgende:
Maar goed, ik ben van mening dat sociaal zwakke mensen vaak gewoon lui en/of bang zijn. Ze hebben nare ervaringen met 'de mens' opgelopen en maken zichzelf en elkaar daarom op internetforums wijs dat ze het gewoon niet leuk vinden om met mensen om te gaan.
ik wil me zo graag bewijzen. zeker tegenover jou.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en wat zegt deze post nou, je wilt niet in discussie, je voelt je erboven verheven, maar je bent toch onzeker genoeg om te moeten vermelden dat je af gaat studeren over twee maanden? je hoeft je toch niet te bewijzen.... of toch wel?
het enkele feit dat je ook nu weer (zo) reageert => q.e.d.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:00 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik wil me zo graag bewijzen. zeker tegenover jou.
Ik denk dat je mijn kennis en scholing onderschat en ik denk dat je jezelf nogal belachelijk maakt door mij een nerd te noemen vanwege mijn signaturequote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft in
1. psychologie in algemeen
2. wat middelbare school psychologie zou zijn
3. colleges bij (klaarblijkelijk) de studie geneeskunde, alsmede waar deze over handelen.
Oke, daar heb je gelijk in. Even een misinterpretatie van mijn kantquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:58 schreef JenDaMan het volgende:
[..]![]()
Sterker nog, in mijn ogen is 'nerd' juist de definitie van iemand zonder social skills. Iemand die extreem slim en sociaal is, is al geen nerd meer.
wat dan, moeten we ze omarmen, knuffelen, vertellen dat we trots op ze zijn en ze een nieuwe gadget geven om mee te spelen, zodat ze weer even bezig zijn?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:59 schreef floris.exe het volgende:
Dat zal voor een deel van die mensen opgaan, maar er is ook nog zoiets als van nature introvert zijn. Dan is het gewoon een karaktertrek die ook veel voorkomt in de familie. Ik denk dat het niet juist is om hier te generaliseren.
ik zeg wel niks meer! ik ga nerdjes versieren. mazzel!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het enkele feit dat je ook nu weer (zo) reageert => q.e.d.
ja, we kunnen allemaal wikipedia erop naslaan om te zien wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:02 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn kennis en scholing onderschat en ik denk dat je jezelf nogal belachelijk maakt door mij een nerd te noemen vanwege mijn signature. Alleen omdat ik veel bewondering heb voor wiskundige modellen wil dat toch niet zeggen dat ik een nerd ben? Een nerd zijn bestaat uit meer kenmerken, waaronder een manier van leven en een manier van doen.
sterkte.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik zeg wel niks meer! ik ga nerdjes versieren. mazzel!![]()
We moeten helemaal niets! Waarom plaats je jezelf boven bepaalde andere mensen? We moeten (dit moeten we wèl) accepteren dat er veel verschillende soorten mensen zijn. De groep mensen waar jij toe behoort neerzetten als de 'default' mensen, de mensen die zijn zoals het bedoeld is, dat is walgelijk en volstrekt onjuist. Dat je met je geneeskunde en rechtenstudie zo redeneert, onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wat dan, moeten we ze omarmen, knuffelen, vertellen dat we trots op ze zijn en ze een nieuwe gadget geven om mee te spelen, zodat ze weer even bezig zijn?
dat zou ik met kinderen doen, maar kinderen kun je vrijwel nooit irritant gedrag kwalijk nemen, omdat dat vrijwel altijd een resultante is van omgeving en/of medische factoren.
Misschien moet je die betreffende Tweakers niet serieuzer nemen dan dat zij zichzelf serieus nemenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja, we kunnen allemaal wikipedia erop naslaan om te zien wat je bedoelt.
doet niets af aan mijn (terechte) klacht, of wilde je die lui die ik citeerde mentaal 'gezond' noemen?
m.b.t. wat je schrijft: of je vriending leest mee, of je stemt pvda, hoe dan ook ook wel behorend tot een groep waar óók een fijn KLB tipoc over te openen is.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
We moeten helemaal niets! Waarom plaats je jezelf boven bepaalde andere mensen? We moeten (dit moeten we wèl) accepteren dat er veel verschillende soorten mensen zijn. De groep mensen waar jij toe behoort neerzetten als de 'default' mensen, de mensen die zijn zoals het bedoeld is, dat is walgelijk en volstrekt onjuist. Dat je met je geneeskunde en rechtenstudie zo redeneert, onvoorspelbaar.
Met andere woorden: je bent gewoon lekker aan het trollenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
m.b.t. wat je schrijft: of je vriending leest mee, of je stemt pvda, hoe dan ook ook wel behorend tot een groep waar óók een fijn KLB tipoc over te openen is.![]()
na alle ergernissen over genoemde nerds als geciteerd in de OP, is het heerlijk om hier zoveel gewillige slachtoffers te vinden, die zich aangesproken voelen en bovendien zo eenvoudig op hun pikkie te trappen zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:15 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Met andere woorden: je bent gewoon lekker aan het trollen.
'quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
na alle ergernissen over genoemde nerds als geciteerd in de OP, is het heerlijk om hier zoveel gewillige slachtoffers te vinden, die zich aangesproken voelen en bovendien zo eenvoudig op hun pikkie te trappen zijn.
maakt m'n dag weer helemaal goed
Hoi, nerd hierquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
Hoe dan?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
jahquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:34 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Hoe dan?
"Hoeveel mb heeft jouw usb stick?"
![]()
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:31 schreef slindenau het volgende:
Ok, dit topic was leuk in het begin, maar nu jullie als psychonerdjes gaan praten hoeft het van mij niet meer.
[..]
Hoi, nerd hier.
nee, ik houd van dit topicquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:41 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij bent hier ook niet weg te slaan he
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:49 schreef slindenau het volgende:
[..]
Kom je mee lan party'en enzulks? Dan laat ik zien hoe groot mijn harde schijf is
Ik voel me ook 'prettig' als ik elke dag lekker uit kan slapen, een boer kan laten wanneer ik wil, in t-shirt naar m'n werk gaan en een sigaret op kan steken op kantoor.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:53 schreef honda1990 het volgende:
Aan de ene kant vind ik ze zielig maar toch ook wel vermakelijk voor op TVAls die mensen er gelukkig mee zijn moeten ze dat vooral doen. Wat ook nog wel een verschil is hoe je op fok denkt en in het echte leven....Als iemand het fijn vind om onverzorgd/met een hoofddoek oid te lopen en hij/zij zich daar prettig bij voelt moet diegene dat ook vooral doen. Toch wil dat niet zeggen dat je af en toe lekker mag zeiken op zulk soort mensen op fok
hihquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:00 schreef slindenau het volgende:
'87 if you must know.
Ik zie trouwens dat je uit '83 komt...goed jaar, toen stapte ARPA over naar TCP/IP
Scheer je weg vlegel, we zijn in gesprek.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:05 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Je bent best een lekker wijf, waarom verlaag je je tot lelijke nerds?
Bohquote:
Ik weet niet wat het betekent maar ik moest lachenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:00 schreef slindenau het volgende:
'87 if you must know.
Ik zie trouwens dat je uit '83 komt...goed jaar, toen stapte ARPA over naar TCP/IP
Whehe op internet durf je welquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:05 schreef slindenau het volgende:
[..]
Scheer je weg vlegel, we zijn in gesprek.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:07 schreef Leanne het volgende:
ik hoef niet zo nodig een supermooie man.
als hij maar slim is en gezellig...en een leuke auto heeft
He kut, ik heb geen autoquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:07 schreef Leanne het volgende:
ook goed!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:09 schreef slindenau het volgende:
[..]
He kut, ik heb geen auto.
Wel een leuke motor?
Ik ben maar een arme student trouwens, dus het is wel een beetje een oudjequote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:12 schreef Leanne het volgende:
[..]
ook goed!![]()
dat van die auto was een geintje hoor..ga van de winter zelf een mooie kopen
ik ben ook een arme studentquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ik ben maar een arme student trouwens, dus het is wel een beetje een oudje
Moet je dat vooral doen, wat maakt mij het uit dat je dan geen fatsoenlijke baan zou kunnen krijgen oidquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:56 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
[quote]Ik voel me ook 'prettig' als ik elke dag lekker uit kan slapen,
quote:een boer kan laten wanneer ik wil,
Ligt er aan wat gebruikelijk is op dat kantoor, als je baas dat zou accepteren tenzij iedereen in 3-delig pak loopt is er eerder wat mis met je baas/manager imoquote:in t-shirt naar m'n werk gaan
Is verboden+vervelend voor anderen kan me niet voorstellen dat stereotype nerd dat doet, beetje hetzelfde als je vorige punt trouwensquote:en een sigaret op kan steken op kantoor.
Klopt, toch vind ik dat als je anderen niet lastig valt met je leefwijze dat je dat vooral moet blijven doenquote:Helaas is het leven niet altijd 'prettig'.
Jamaar, jij bent ouder, dus is je minimum uurloon hoger, dus kan je nooit armer als/dan? ik zijnquote:
dat kan ik wel.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:23 schreef slindenau het volgende:
[..]
Jamaar, jij bent ouder, dus is je minimum uurloon hoger, dus kan je nooit armer als/dan? ik zijn.
wees blijquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:27 schreef slindenau het volgende:
Hmmm, daar had ik even geen rekening mee gehouden nee.
En ik als rasechte nerd heb natuurlijk geen leven en/of hobbys, dus ik geef helemaal niks uit.
dat laatste gebeurt alleen als hij al aan zijn andere prioriteiten heeft voldaanquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:07 schreef Leanne het volgende:
Maar je valt op nerds, dus doe je af voor je sexegenoten. Als vrouw heb je ook verantwoordelijkheden, onder andere om met mannen met sterke genen in zee te gaan.quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:06 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het betekent maar ik moest lachen![]()
![]()
Succes met je date leanne, die nerd heeft kennis!
*Proest* als een echte nerd gelijk een poll presenteren... zieltjes aan het winnen voor een hopeloze zaak?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:17 schreef slindenau het volgende:
Shit, te laat.
Volgens mij is de TS zelf een enorme nerd trouwens, polletje?
Sig van TS:
[..]
Poll: Is de TS een nerd?Ja Nee Wannabee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
ik wil jou wel als een nerd van de überdork-klasse beschrijven, alleen al om deze wanhopige poging tot ontmaagd worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:22 schreef slindenau het volgende:
Ik wil jou ook wel mijn harde schijf laten zien hoor
Zeg, ik ben dan wel geen nerd, maar wel slim genoeg om te zien dat je de boel loopt te belazeren; alle antwoorden komen op 'ja' uit. Hoe kansloos ben je dan, als je dat nodig denkt te hebben om je punt te kunnen maken.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:17 schreef slindenau het volgende:
Poll: Is de TS een nerd?Ja Nee Wannabee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Mannen Homo's die hihi zeggen.quote:
quote:
mobiliseer je mede-nerds van tweakers.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:32 schreef slindenau het volgende:
Maar, maar...anders heb ik toch heul geen medestanders
Dus jij vindt 'homo' een vies woord? Kijk, daar maak je vrienden mee hier op fok.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:32 schreef slindenau het volgende:
Maar, maar...anders heb ik toch heul geen medestanders
[..]
Vrouwen die vieze woorden in de mond nemen
Staat ie ook..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:05 schreef Stigma het volgende:
[..]
Die gast ziet eruit alsof hij compleet strak staat
Je moeder, domme snotkogel, ga naar je kamer!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:51 schreef GasTurbine het volgende:
Wat een paupertopic. En wat is anus voor tyfusmongool?
de nerd-manier van een discussie smoren, bagger posten, maar buiten het uitvechten als een echte vent, ho maar... dan staan ze in groepjes bij elkaar grinnikend met kwijl uit de mondhoeken je horloge te hacken.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:35 schreef JenDaMan het volgende:
Wat een kankertopic gewordendankzij die Slindernau.
en de maatschappij is daarmee een dienst bewezen, omdat?quote:Op zondag 13 juli 2008 00:20 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn papa was ook een nerdje, en nu ben ik er
Kankerturrekequote:Op zondag 13 juli 2008 00:24 schreef Potjandorie het volgende:
Ga lope dan, halve tamme
Internet - slijmbalquote:Op zondag 13 juli 2008 00:19 schreef Stigma het volgende:
Ok, ik vind TS wel een mooie baas eigenlijk. Beter dan die chopper die dat lelijke huppelkutje probeert te versieren.
Dus TS, van mij krijg je een respectje!
Nerd-manier om te verbloemen dat ze zielig zijn is idd om dingen als "Wheheheheh TS is zelf contactgestoord en kan dit niet accepterenquote:Op zondag 13 juli 2008 00:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de nerd-manier van een discussie smoren, bagger posten, maar buiten het uitvechten als een echte vent, ho maar... dan staan ze in groepjes bij elkaar grinnikend met kwijl uit de mondhoeken je horloge te hacken.
Slijmen is niet mijn stijl, en op internet slaat het al helemaal nergens op. Ik zeg gewoon wat ik vind. Jij bent trouwens een pauper, maar dat wist je al neem ik aanquote:Op zondag 13 juli 2008 00:47 schreef slindenau het volgende:
[..]
Internet - slijmbal
Hoe voelt dat nu, in de reet van Dr.Dinges zitten?
stigmaquote:Op zondag 13 juli 2008 11:52 schreef Stigma het volgende:
[..]
Slijmen is niet mijn stijl, en op internet slaat het al helemaal nergens op. Ik zeg gewoon wat ik vind. Jij bent trouwens een pauper, maar dat wist je al neem ik aan
Misschien... Omdat ik je niet knap vind?quote:
gewoon...wilde het weten, waarom je mij een lelijk huppelkutje noemtquote:Op zondag 13 juli 2008 12:11 schreef Stigma het volgende:
[..]
Misschien... Omdat ik je niet knap vind?![]()
Wat is dat nou voor vraag
hmmm..ok...jammer..meestal zijn die meiden helemaal niet gezellig, omdat ze niks eten en saggerijnig worden.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:24 schreef slindenau het volgende:
Hij houdt alleen van anorexia fotomodellen natuurlijk. Zijn vriendin is ook zo knap, jeweets...
Xbox 360 is het tegenwoordigquote:Op zondag 13 juli 2008 12:28 schreef iuvenis het volgende:
De Xbox houdt ze tegenwoordig bezig, toch?
Euhm ja, dat weet ik ook niet zo goed hoor sorryquote:Op zondag 13 juli 2008 00:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en de maatschappij is daarmee een dienst bewezen, omdat?
quote:Op zondag 13 juli 2008 12:57 schreef slindenau het volgende:
Wij hebben geeneens consoles.
Ja sinds 3 dagen een PS2...maarja
Hij zegt dat ie sinds drie dagen een playstation heeft maar ding is niet van hem.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:22 schreef Leanne het volgende:
[..]
wie niet?
ik snap echt totaal niet waar je het over hebt
OK. thanks voor de opheldering. je mag best gezellig blijven hoor!quote:Op zondag 13 juli 2008 13:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie sinds drie dagen een playstation heeft maar ding is niet van hem.
Wtf, waarom reageer ik eigenlijk in dit kankertopic?
quote:Op zondag 13 juli 2008 13:33 schreef Leanne het volgende:
[..]
OK. thanks voor de opheldering. je mag best gezellig blijven hoor!
Heb je die zus nog niet gezien.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:46 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind die Leanne best te happen hoor.
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
1. die twee zaken kunnen best samengaan, de gemiddelde geneeskunde/diergeneeskunde/diergeneeskunde student is er een goed voorbeeld van.![]()
(...)
software: uitsluitend gericht op het (gebrekkige) inzicht van de programmeur, werkt zelden zoals de daadwerkelijke eindgebruiker het wil hebben.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Geneeskunde, pseudowetenschappelijke kwakzalverij.
waarschijnlijk zag hij deze foto:quote:
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
software: uitsluitend gericht op het (gebrekkige) inzicht van de programmeur, werkt zelden zoals de daadwerkelijke eindgebruiker het wil hebben.
en terwijl jullie maagden daaraan prutsen, hebben wij het merendeel aan lekkere chicks met brains tot onze beschikking.
Nee, dat is gewoon een vrouw met een 'grappige' bril.quote:
dude, jij vindt alles wel grappig maar je realiseert je wel dat de rest van de wereld er een andere mening op nahoudt he.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:37 schreef slindenau het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een vrouw met een 'grappige' bril.
Trouwens, nerdheid aan uiterlijk koppelen.
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:40 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
gaat vrijwel altijd gelijk met elkaar op, al is het uiterlijk vaak een gevolg van nerdheid.
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
software: uitsluitend gericht op het (gebrekkige) inzicht van de programmeur, werkt zelden zoals de daadwerkelijke eindgebruiker het wil hebben. (...)
ik kan hier een heel hard antwoord op teruggeven, maar dan zitten we straks met een huilende nerd opgescheept.quote:
en omdat de software die wij gebruiken niet goed functioneert, vinden we niet die oplossing, raken we patiëntgegevens kwijt, kunnen we een dag geen anamneses invoeren in dat o zo geweldige EPD, etc. Bovendien vereist de mate van variatie die het menselijk lichaam brengt daadwerkelijk inzicht en ervaring naast een hoop kennis, elke aap kan een bepaald kunstje herhalen dat onder elke omstandigheid hetzelfde resultaat geeft.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:47 schreef Aaargh! het volgende:
En jullie hebben het relatief makkelijk, in de IT is elk probleem wat je moet oplossen totaal nieuw en uniek (anders pak je een bestaande oplossing). In de geneeskunde werken vele duizenden mensen aan hetzelfde probleem (aids, kanker, whatever) en dan nog vinden ze geen oplossingWaarschijnlijk omdat alle mensen die complexe systemen kunnen bevatten allemaal in de IT werken.
Toevallig onlangs nog een artikel gelezen over hoe absurd het eigenlijk is dat er lotingen zijn voor wat betreft de geneeskunde studie. Daarin werd betoogd, dat geneeskunde in vergelijking met de andere wetenschappen nu niet bepaald de meest ingewikkelde is en dat de loting vooral in stand wordt gehouden om de toestroom te reguleren, zodat de hoge inkomens veilig kunnen worden gesteld.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:47 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Zegt iemand die geneeskunde studeert. Geneeskunde komt niet verder dan: "laten we dit stofje eens proberen, oh, het werk niet, volgende stofje dan maar". Verder dan wat gok werk komen jullie niet. Of heb jij al een oplossing voor AIDS, kanker, ebola, etc. etc. ?
Er is geen enkele vorm van engineering in de geneeskunde. Er wordt maar wat geprobeerd en met een beetje geluk struikelen ze over iets dat toevallig werkt. Jullie hebben zelf geen flauw idee wat je aan het doen bent, jullie prutsen maar wat aan.
En jullie hebben het relatief makkelijk, in de IT is elk probleem wat je moet oplossen totaal nieuw en uniek (anders pak je een bestaande oplossing). In de geneeskunde werken vele duizenden mensen aan hetzelfde probleem (aids, kanker, whatever) en dan nog vinden ze geen oplossingWaarschijnlijk omdat alle mensen die complexe systemen kunnen bevatten allemaal in de IT werken.
en heb je een bronvermelding voor dit artikel, geschreven door iemand die geen snars weet van de huidige opleiding of anderszins inzicht kan hebben in de materie?quote:Op zondag 13 juli 2008 15:52 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Toevallig onlangs nog een artikel gelezen over hoe absurd het eigenlijk is dat er lotingen zijn voor wat betreft de geneeskunde studie. Daarin werd betoogd, dat geneeskunde in vergelijking met de andere wetenschappen nu niet bepaald de meest ingewikkelde is en dat de loting vooral in stand wordt gehouden om de toestroom te reguleren, zodat de hoge inkomens veilig kunnen worden gesteld.
Dat soort idioten is hetzelfde als wat nu in het kabinet zit. GNK is alles behalve een eenvoudige studie, belastingen van 60 uur per week zijn standaard en de eisen die gesteld worden liggen ook aanzienlijk hoger dan bij andere studies. Plus nog eens de langere studieduur, gemis aan salaris en pensioenopbouw, hoge studiekosten, etc.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:52 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Toevallig onlangs nog een artikel gelezen over hoe absurd het eigenlijk is dat er lotingen zijn voor wat betreft de geneeskunde studie. Daarin werd betoogd, dat geneeskunde in vergelijking met de andere wetenschappen nu niet bepaald de meest ingewikkelde is en dat de loting vooral in stand wordt gehouden om de toestroom te reguleren, zodat de hoge inkomens veilig kunnen worden gesteld.
fijn dat je ook inhoudelijk reageert zoals altijd; het is niet zo dat ik vrij vaak dat woord zo spel ofzo, zelfs in dit tipocquote:Op zondag 13 juli 2008 16:00 schreef slindenau het volgende:
[..]
TS kan van alle spanning en sensatie niet meer typen
twee zaken die (terecht) niet in één zin kunnen worden gebruikt, zoals ook jij doet.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:04 schreef slindenau het volgende:
Like i care, het ging over nerds.
En vrouwen.
Nou, dat valt volgens mij nog wel mee. Als je zo om je heen kijkt zie ik erg veel mensen die niet bepaald mooi zijn maar toch een druk sociaal leven leiden. De mensen waar jij het over hebt behoren naar mijn idee tot een extreem kleine groep.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Juist andersom. Je wordt van computers of gebrek aan gezelschap echt niet lelijk.
Meestal zijn het inherent lelijke mensen die sociaal contact uit de weg gaan, en zo "nerd worden".
Héhé, eindelijk gaat 'ie er eens goed op inquote:Op zondag 13 juli 2008 16:05 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
twee zaken die (terecht) niet in één zin kunnen worden gebruikt, zoals ook jij doet.
en het feit dat tweakers.net/got miljarden pageviews per seconde heeft stoort je in deze niet om toch een andere conclusie te overwegen?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:05 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nou, dat valt volgens mij nog wel mee. Als je zo om je heen kijkt zie ik erg veel mensen die niet bepaald mooi zijn maar toch een druk sociaal leven leiden. De mensen waar jij het over hebt behoren naar mijn idee tot een extreem kleine groep.
Waar slaat dit precies opquote:Op zondag 13 juli 2008 16:07 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en het feit dat tweakers.net/got miljarden pageviews per seconde heeft stoort je in deze niet om toch een andere conclusie te overwegen?
Ik vind al die hippe jeugd/kakkers/mooiboys in de kroeg/club ook niet echt knap...maarja, daar zit het probleem; 'knap' is subjectiefquote:Op zondag 13 juli 2008 16:05 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nou, dat valt volgens mij nog wel mee. Als je zo om je heen kijkt zie ik erg veel mensen die niet bepaald mooi zijn maar toch een druk sociaal leven leiden. De mensen waar jij het over hebt behoren naar mijn idee tot een extreem kleine groep.
Ik heb nog nooit een Tweaker in het echt gezien (waarvan ik wist dat hij een Tweaker is), dus hoe kan ik dan oordelen over hun uiterlijk?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:07 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en het feit dat tweakers.net/got miljarden pageviews per seconde heeft stoort je in deze niet om toch een andere conclusie te overwegen?
jij niet, ik vaak genoeg, vrijwel elke keer weer tot mijn spijtquote:Op zondag 13 juli 2008 16:10 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Tweaker in het echt gezien (waarvan ik wist dat hij een Tweaker is), dus hoe kan ik dan oordelen over hun uiterlijk?
Ik wil de studie geneeskunde ook niet aanvallen. Ik geloof best dat het veel vergt van de student, maar dan vooral in de vorm van tijd en toewijding. De stof zelf lijkt mij niet heel erg complex en echt wetenschappelijk is het nu ook niet bepaald. Het komt vooral toch neer op proberen dit, proberen dat.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:02 schreef Anus het volgende:
[..]
Dat soort idioten is hetzelfde als wat nu in het kabinet zit. GNK is alles behalve een eenvoudige studie, belastingen van 60 uur per week zijn standaard en de eisen die gesteld worden liggen ook aanzienlijk hoger dan bij andere studies. Plus nog eens de langere studieduur, gemis aan salaris en pensioenopbouw, hoge studiekosten, etc.
Dan kan ik er nog niet over oordelen, aangezien jouw idee van wat lelijk is misschien niet mijn idee is.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij niet, ik vaak genoeg, vrijwel elke keer weer tot mijn spijt
Floris, ik ben een Tweaker, op basisniveau weliswaar, maar ik ben er een. *Aangenaam, how do you...?*.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:10 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Tweaker in het echt gezien (waarvan ik wist dat hij een Tweaker is), dus hoe kan ik dan oordelen over hun uiterlijk?
quote:Op zondag 13 juli 2008 16:14 schreef Fortitudo het volgende:
boeie
Wijze woorden.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:13 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dan kan ik er nog niet over oordelen, aangezien jouw idee van wat lelijk is misschien niet mijn idee is.
Right, daar ligt 't aanquote:Op zondag 13 juli 2008 15:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en omdat de software die wij gebruiken niet goed functioneert, vinden we niet die oplossing, raken we patiëntgegevens kwijt, kunnen we een dag geen anamneses invoeren in dat o zo geweldige EPD, etc.
Inzicht lijkt het inderdaad aan te ontbreken. Elke aap kan inderdaad een kunstje leren en dat herhalen, daar heb je systeembeheerders en doktoren voor. Voor dingen die wij in de IT een 1, 2 of 3-bananen probleem noemen.quote:Bovendien vereist de mate van variatie die het menselijk lichaam brengt daadwerkelijk inzicht en ervaring naast een hoop kennis, elke aap kan een bepaald kunstje herhalen dat onder elke omstandigheid hetzelfde resultaat geeft.
Arrogantie is ook een groot probleem bij doktoren. En als ze nu ook nog eens resultaat boekten ... maar het is allemaal onterechte arrogantie. prutsers zijn jullie, allemaal.quote:schoenmaker blijf bij je leest.
Bill is ook where it's at, zeg maar.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:17 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Floris, ik ben een Tweaker, op basisniveau weliswaar, maar ik ben er een. *Aangenaam, how do you...?*. [ afbeelding ]
Trouwens, Bill Gates zou ook tot de nerds behoren (vraag ik me nu ineens af hoe hij als puber zou hebben uitgezien...) En okee, het is geen woest mannetjesdier, maar ik vind zijn voorkomen wel heel charmant. Buitengewoon geniaal en toch bescheiden, dat is een zeldzame combinatie die aantrekkelijk gevonden wordt. In elk geval door mij.
Edit: +foto.
hihiquote:Op zondag 13 juli 2008 00:14 schreef Anus het volgende:
[..]
Je moeder, domme snotkogel, ga naar je kamer!
quote:Op zondag 13 juli 2008 16:17 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Floris, ik ben een Tweaker, op basisniveau weliswaar, maar ik ben er een. *Aangenaam, how do you...?*. [ afbeelding ]
Trouwens, Bill Gates zou ook tot de nerds behoren (vraag ik me nu ineens af hoe hij als puber zou hebben uitgezien...) En okee, het is geen woest mannetjesdier, maar ik vind zijn voorkomen wel heel charmant. Buitengewoon geniaal en toch bescheiden, dat is een zeldzame combinatie die aantrekkelijk gevonden wordt. In elk geval door mij.
Edit: +foto.
ik ben een golddigger
Omg, TS is een nerdquote:Op zondag 13 juli 2008 18:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Was deze al geweest? http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/51886
ik ook nietquote:Op zondag 13 juli 2008 18:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik kan het niet bekijken, ik heb geen tweaker account
OMG, jij hebt echt géén idee waar je over praat hè?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:12 schreef floris.exe het volgende:
De stof zelf lijkt mij niet heel erg complex en echt wetenschappelijk is het nu ook niet bepaald. Het komt vooral toch neer op proberen dit, proberen dat.
daar gaat dit tipoc ook over; nerds hebben geen idee waar ze het over hebben als het gaat over iets anders dan bits en bytes.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:28 schreef Ticket het volgende:
[..]
OMG, jij hebt echt géén idee waar je over praat hè?
niets, het is niet mijn accountquote:
quote:
quote:Beroep: niets
Studierichting: vakantie
Waarom ontmoet jij tweakers?quote:Op zondag 13 juli 2008 16:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij niet, ik vaak genoeg, vrijwel elke keer weer tot mijn spijt
Zou ik ook zeggen ja, nu de aap uit de mouw is.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niets, het is niet mijn account
wel prachtig dit, behalve dan dat het wederom afleidt van het hoofdonderwerp.
Ik heb geen geneeskunde gestudeerd als dat is wat je bedoelt, maar kom op man, hoe moeilijk kan het nu in wezen zijn. Ik denk dat het moeilijkste onderdeel de naamgeving is in het Latijn enzo, maar een mens is een soort computer, dus echt het menselijke lichaam zelf doorgronden, kan ook een MBO'er wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:28 schreef Ticket het volgende:
[..]
OMG, jij hebt echt géén idee waar je over praat hè?
Precies, het is vooral heel veel stampen en zoals ik al zei termen in het Latijn kennen. Maar technisch gezien is het niet zo ingewikkeld. Hetzelfde geldt voor rechten, hoewel je daarbij nog wel enige techniek hebt als het gaat om constructies, tactiek enzovoort.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Geneeskunde is ook zwaar, je moet namelijk gewoon enorm veel feitenkennis hebben. Compleet anders dan bijv. wiskunde of technische informatica. Ik zou het nooit kunnen, daar zijn m'n hersenen niet voor gemaakt
Ja. ok. dus? Het kost over het algemeen nog steeds veel meer moeite om al die dingen in je hoofd te stampen dan om het begrip te ontwikkelen voor bijv. Micro-Electronics of Wiskunde.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Precies, het is vooral heel veel stampen en zoals ik al zei termen in het Latijn kennen. Maar technisch gezien is het niet zo ingewikkeld. Hetzelfde geldt voor rechten, hoewel je daarbij nog wel enige techniek hebt als het gaat om constructies, tactiek enzovoort.
Ja. ok. dus? Je bevestigde wat ik zei en ik steunde je. Waarom opeens weer zo terwijl je mij al gelijk gafquote:Op zondag 13 juli 2008 20:03 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ja. ok. dus? Het kost over het algemeen nog steeds veel meer moeite om al die dingen in je hoofd te stampen dan om het begrip te ontwikkelen voor bijv. Micro-Electronics of Wiskunde.
Alleen omdat je het moet doen met feitenkennis ipv begrip zegt niets over de studielast.
Nuance: minderwaardig in wetenschappelijk opzichtquote:Op zondag 13 juli 2008 20:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dan haal ik twee discussies doorelkaar. Ergens werd geneeskunde als minderwaardige studie afgeschilderd, ik dacht door jou.
MBO'ersquote:Op zondag 13 juli 2008 20:35 schreef JenDaMan het volgende:
Universitaire kneusjesals ze geen HBO'ers bashen gaan ze elkaar wel als dom en minderwaardig bestempelen
![]()
snap toch eens dat het leven niet om je opleiding alleen draait, nerds.
Wat heeft dat met mijn post te maken?quote:
ICT'ers uberhaupt alquote:ICT'ers die zichzelf verheven voelen boven geneeskundestudenten
quote:"Ja nou, door de geneeskunde blijft men gemiddeld wel 50 jaar langer leven in vergelijking met vroeger, maar ik heb laatst een hele vette database gemaakt hoor"
bwhehehe, je was me voor.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:41 schreef Biels het volgende:
[..]
MBO'ers![]()
ICT'ers die zichzelf verheven voelen boven geneeskundestudenten
"Ja nou, door de geneeskunde blijft men gemiddeld wel 50 jaar langer leven in vergelijking met vroeger, maar ik heb laatst een hele vette database gemaakt hoor"
Eh. nee. Het is beide wetenschap, en onderzoek wordt in beide vlakken druk gebezigd.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:31 schreef Thomass het volgende:
[..]
Nuance: minderwaardig in wetenschappelijk opzicht
Je bedoelt dat er onderzoek gedaan wordt? Onderzoek gebruiken doen we allemaal namelijkquote:Op zondag 13 juli 2008 21:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Eh. nee. Het is beide wetenschap, en onderzoek wordt in beide vlakken druk gebezigd.
Discussiëren op het niveau van 8-jarigen, het is allemaal mogelijk op Fok!quote:Op zondag 13 juli 2008 21:19 schreef slindenau het volgende:
Zonder ICT zouden we die 50 jaar extra echt nooit halen, maakt niet uit hoeveel geneeskunde je er tegenaan gaat gooien.
En bijna alle informaticastudenten worden gewoon ICT-ers.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:21 schreef Thomass het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er onderzoek gedaan wordt? Onderzoek gebruiken doen we allemaal namelijk
Ligt er overigens maar net aan hoor, een hoop geneeskunde studenten worden namelijk gewoon dokter
Ik niet, hoop ikquote:Op zondag 13 juli 2008 21:29 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
En bijna alle informaticastudenten worden gewoon ICT-ers.
Maar wel hetzelfde mailadresquote:Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niets, het is niet mijn account
wel prachtig dit, behalve dan dat het wederom afleidt van het hoofdonderwerp.
Zo hee, jij hebt een geweldige zelfkennisquote:Op zondag 13 juli 2008 21:21 schreef Stigma het volgende:
[..]
Discussiëren op het niveau van 8-jarigen, het is allemaal mogelijk op Fok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |