Psychologie en evolutie staan niet altijd op 1 lijn, vandaar dat jullie het hierover niet snel eens worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Och och och, wat zijn we weer het intellectuele haantje hier. Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
1. Natuurlijk kan dat, maar wanneer je alleen de hersens hebt ben je beter af dan alleen de looks. Als je beide hebt, dan ben je natuurlijk gezegend. De looks zijn vooral handig voor het aantrekken van dames, iets wat iedere man natuurlijk graag wilquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
1. die twee zaken kunnen best samengaan.
2. goede hersenen worden gedefineerd door meer dan alleen 'rekenkracht' ; je bent niets zonder social skills en daar ontbeert het ruim aan bij nerds; hence the obvious problems.
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft inquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Man, je praktiseert middelbare school psychologie hier. Volgens mij heb jij je colleges nooit begrepen en niet alleen op vrijdag.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft in
1. psychologie in algemeen
2. wat middelbare school psychologie zou zijn
3. colleges bij (klaarblijkelijk) de studie geneeskunde, alsmede waar deze over handelen.
dit tipoc handelt niet over de zorgen die ik heb over de maatschappelijke ontwikkeling van nerds, wel over hoe monsterlijk irritant en socially inept ze zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef floris.exe het volgende:
2. Ben ik op zich met je eens, hoewel je zonder social skills niet bang hoeft te zijn dat je in de goot belandt of in een achterstandswijk ofzo. Die komen meestal terecht in banen waar social skills onderschikt zijn aan je intellectuele kwaliteiten. Bovendien is het wel erg kort door de bocht om te stellen dat nerds per definitie zonder social skills zijn. Wat social skills zijn hangt vooral af van de omgeving waarin je verkeert.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef floris.exe het volgende:
[quote]
Bovendien is het wel erg kort door de bocht om te stellen dat nerds per definitie zonder social skills zijn. Wat social skills zijn hangt vooral af van de omgeving waarin je verkeert.
Ik deel die visie wel. Maar waarom op die manier redeneren? Dat doet toch helemaal niet ter zake? Als het zover zou komen, dan zien we het dan wel weer. Ik vind het niet lomp klinken, want zoals je zegt, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar mocht er nu een wereldwijde epidimie of een volledige implosie van de beschaving dan zouden alsnog die mensen met slechte ogen er alsnog als eerste aangaan. Natuurlijke selectie heet zoiets, klinkt lomp maar zo zit het wel in elkaar.
Dat zal voor een deel van die mensen opgaan, maar er is ook nog zoiets als van nature introvert zijn. Dan is het gewoon een karaktertrek die ook veel voorkomt in de familie. Ik denk dat het niet juist is om hier te generaliseren.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:52 schreef JenDaMan het volgende:
Maar goed, ik ben van mening dat sociaal zwakke mensen vaak gewoon lui en/of bang zijn. Ze hebben nare ervaringen met 'de mens' opgelopen en maken zichzelf en elkaar daarom op internetforums wijs dat ze het gewoon niet leuk vinden om met mensen om te gaan.
ik wil me zo graag bewijzen. zeker tegenover jou.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en wat zegt deze post nou, je wilt niet in discussie, je voelt je erboven verheven, maar je bent toch onzeker genoeg om te moeten vermelden dat je af gaat studeren over twee maanden? je hoeft je toch niet te bewijzen.... of toch wel?
het enkele feit dat je ook nu weer (zo) reageert => q.e.d.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:00 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik wil me zo graag bewijzen. zeker tegenover jou.
Ik denk dat je mijn kennis en scholing onderschat en ik denk dat je jezelf nogal belachelijk maakt door mij een nerd te noemen vanwege mijn signaturequote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
leg mij eens uit wat een nerd met a2 + b2 = c2 in zijn signature en geen relevante medische of psychologische professionele scholing in zijn curriculum vitae voor inzicht heeft in
1. psychologie in algemeen
2. wat middelbare school psychologie zou zijn
3. colleges bij (klaarblijkelijk) de studie geneeskunde, alsmede waar deze over handelen.
Oke, daar heb je gelijk in. Even een misinterpretatie van mijn kantquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:58 schreef JenDaMan het volgende:
[..]![]()
Sterker nog, in mijn ogen is 'nerd' juist de definitie van iemand zonder social skills. Iemand die extreem slim en sociaal is, is al geen nerd meer.
wat dan, moeten we ze omarmen, knuffelen, vertellen dat we trots op ze zijn en ze een nieuwe gadget geven om mee te spelen, zodat ze weer even bezig zijn?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:59 schreef floris.exe het volgende:
Dat zal voor een deel van die mensen opgaan, maar er is ook nog zoiets als van nature introvert zijn. Dan is het gewoon een karaktertrek die ook veel voorkomt in de familie. Ik denk dat het niet juist is om hier te generaliseren.
ik zeg wel niks meer! ik ga nerdjes versieren. mazzel!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het enkele feit dat je ook nu weer (zo) reageert => q.e.d.
ja, we kunnen allemaal wikipedia erop naslaan om te zien wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:02 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn kennis en scholing onderschat en ik denk dat je jezelf nogal belachelijk maakt door mij een nerd te noemen vanwege mijn signature. Alleen omdat ik veel bewondering heb voor wiskundige modellen wil dat toch niet zeggen dat ik een nerd ben? Een nerd zijn bestaat uit meer kenmerken, waaronder een manier van leven en een manier van doen.
sterkte.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
ik zeg wel niks meer! ik ga nerdjes versieren. mazzel!![]()
We moeten helemaal niets! Waarom plaats je jezelf boven bepaalde andere mensen? We moeten (dit moeten we wèl) accepteren dat er veel verschillende soorten mensen zijn. De groep mensen waar jij toe behoort neerzetten als de 'default' mensen, de mensen die zijn zoals het bedoeld is, dat is walgelijk en volstrekt onjuist. Dat je met je geneeskunde en rechtenstudie zo redeneert, onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wat dan, moeten we ze omarmen, knuffelen, vertellen dat we trots op ze zijn en ze een nieuwe gadget geven om mee te spelen, zodat ze weer even bezig zijn?
dat zou ik met kinderen doen, maar kinderen kun je vrijwel nooit irritant gedrag kwalijk nemen, omdat dat vrijwel altijd een resultante is van omgeving en/of medische factoren.
Misschien moet je die betreffende Tweakers niet serieuzer nemen dan dat zij zichzelf serieus nemenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja, we kunnen allemaal wikipedia erop naslaan om te zien wat je bedoelt.
doet niets af aan mijn (terechte) klacht, of wilde je die lui die ik citeerde mentaal 'gezond' noemen?
m.b.t. wat je schrijft: of je vriending leest mee, of je stemt pvda, hoe dan ook ook wel behorend tot een groep waar óók een fijn KLB tipoc over te openen is.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
We moeten helemaal niets! Waarom plaats je jezelf boven bepaalde andere mensen? We moeten (dit moeten we wèl) accepteren dat er veel verschillende soorten mensen zijn. De groep mensen waar jij toe behoort neerzetten als de 'default' mensen, de mensen die zijn zoals het bedoeld is, dat is walgelijk en volstrekt onjuist. Dat je met je geneeskunde en rechtenstudie zo redeneert, onvoorspelbaar.
Met andere woorden: je bent gewoon lekker aan het trollenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
m.b.t. wat je schrijft: of je vriending leest mee, of je stemt pvda, hoe dan ook ook wel behorend tot een groep waar óók een fijn KLB tipoc over te openen is.![]()
na alle ergernissen over genoemde nerds als geciteerd in de OP, is het heerlijk om hier zoveel gewillige slachtoffers te vinden, die zich aangesproken voelen en bovendien zo eenvoudig op hun pikkie te trappen zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:15 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Met andere woorden: je bent gewoon lekker aan het trollen.
'quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
na alle ergernissen over genoemde nerds als geciteerd in de OP, is het heerlijk om hier zoveel gewillige slachtoffers te vinden, die zich aangesproken voelen en bovendien zo eenvoudig op hun pikkie te trappen zijn.
maakt m'n dag weer helemaal goed
Hoi, nerd hierquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
Hoe dan?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Leanne het volgende:
[..]
jahquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:34 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Hoe dan?
"Hoeveel mb heeft jouw usb stick?"
![]()
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:31 schreef slindenau het volgende:
Ok, dit topic was leuk in het begin, maar nu jullie als psychonerdjes gaan praten hoeft het van mij niet meer.
[..]
Hoi, nerd hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |