quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:15 schreef Iksje het volgende:
[..]
Goh, ze krijgt wel andere dingen, maar dat zijn kleine tussendoortjes. Brood lust ze niet zo graag, ik kan natuurlijk niet echt beleg aanbieden (ben tegen confituur en choco en ander suikerbeleg, wat veel van haar leeftijdsgenootjes al wel krijgen).
Ze lust nauwelijks fruit en om groentemousse te maken ben ik wat lui(receptje in boek CB neemt 45 min in beslag, voor iets wat je 1 dag kan bewaren). Dus nu krijgt ze wat boter of een heel dun plakje kaas of een beetje volle platte kaas.
Maar nog niks wat haar echt kan bekoren dus
Ook een crackertje gaat er nog niet vlot in.
Dichter bij een “schema” met vaste eetmomenten zijn we nog niet gekomen. Ze krijgt in de week dat ze bij mijn vader opgevangen wordt (en in het weekend) wel andere dingen, maar dat is nooit op vaste momenten. Dat is dan een rijstwafeltje of een paar kersjes tussendoor, of een stukje brood of wat groentjes uit de hand als we aan tafel zitten. Maar niks de naam maaltijd waardig eigenlijk…![]()
In de week bij de onthaalmoeder zit ze dus op bovenstaand ‘schema’. Ik weet niet of zij de moeite wil doen om Liande te laten knoeien met brood of soep. Zeker aangezien ze dus maar weinig eet en waarschijnlijk nog een flesje toe nodig heeft.
Liande is ook een redelijk kleine eter, qua porties dan.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:44 schreef owlet het volgende:
Klinkt als een prima schema, Iksje.Ronja dronk ook geregeld nog zo veel.
En zolang je haar wel steeds wat aan blijft bieden tijdens jullie maaltijden zal ze vanzelf meer gaan eten. Minder borst geven zal hoogstwaarschijnlijk niet resulteren in meer vast voedsel eten. Op haar eigen tempo, passend bij haar eigen ontwikkeling.
En omdat ze nog vol op borstvoeding krijgt maakt het niet uit dat ze soms weinig eet, de BV vangt dat op.
Liande is misschien wat langzamer op dat gebied dan sommige andere kindjes maar er zijn talloze kinderen die op die leeftijd nog minder vast eten eten dus ik zou me zeker geen zorgen maken.
Voor Ronja een volledige maaltijd mee at was ze dik het jaar over en nog steeds eet ze meestal maar een of twee van de verschillende componenten.
De ene avond gaan er weer met liefde drie aardappels in, de volgende avond laat ze alles staan op tomatensla na.
Als je zelf vindt dat ze te veel aan de borst ligt dan zou je voedingen kunnen gaan vervangen door wat anders te drinken, maar dat zou puur voor jouw eigen gemak zijn. Jouw eigen gemak is ook wat waard, natuurlijk, maar puur voor Liande hoef je het zeker niet te doen.
Moedermelk is de gezondste drank, juist omdat het ook als voeding werkt en je je dus geen zorgen hoeft te maken over hoeveel of hoe weinig ze eet
quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:56 schreef Jelief het volgende:
Emma komt ook nog wel eens 's nachts hoor. Dus ik wacht wel tot ze een jaar 16 is, dan slaapt ze vast wel door
Een eersteklas fabel kan ik je melden...quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:46 schreef Liatris het volgende:
In de krant De Stentor staat vandaag een artikel over borstvoeding 'Langvoedsters stuiten op onbegrip'
Misschien wel interessant om te lezen?
heb even een klein stukje overgetypt:
....Er is geen magische grens tot wanneer moedermelk zijn waarde behoudt. Sterker, hoe langer je voedt hoe groter de voordelen zijn....
...Wie borstvoedt, heeft sneller het normale gewicht terug, verkleint de kans op reuma en de kans op borstkanker. Die kans wordt met het toenemen van de borstvoedingsduur alleen maar kleiner....
Nee hoor, hier werkt het perfectquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:56 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Een eersteklas fabel kan ik je melden...
en leukquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:37 schreef YPPY het volgende:
Hier werkte het totaal niet, nog lang niet alle extra kilo's kwijt.
Doorslapen gebeurt hier soms wel, soms niet. We merken het vanzelf. Soms slaapt ze bij ons, maar dan wil ze om het half uur (hooguit) een paar slokjes drinken, dus ik heb liever dat ze in haar eigen bedje ligt, dan slaap ik ook.
Het duurde hier ook zeker tot een jaar voor ze echt veel binnenkreeg met eten. Daarvoor was het meer als extra. Als jullie het zelf goed vinden zo, is het toch best? Ze leert het vanzelf. Het ene kind is nu eenmaal sneller dat het andere. En bv is hartstikke voedzaam.
ik had daar tijdens mijn eerste ook last van, mij werd toen aangeraden om (tijdelijk) tepelhoedjes te gebruiken, alleen er kleven ook wel wat nadelen aan. lees en oordeel zelf mij hielp het niet echt, maar misschien heb je er wat aan.. succ6quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:57 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik geef nu bijna een week borstvoeding maar heb best last van tepelkloven.
Ik smeer het na het voeden al in met borstvoeding, laat het aan de lucht drogen en daarna gaat er nog bepathen op maar blijf er last van hebben.
Volgens kraamhulp en wijkverpleegkundige leg ik toch wel goed aan alleen Nika wil nog wel eens tussendoor loslaten om weer te happen en ik denk dat daar het probleem zit.
Gelukkig gaat dat sinds vandaag wel beter maar de kloven zijn helaas nog niet minder.
hopenlijk ben ik er snel vanaf.
het voelde ook niet goed, daarom meteen afgezworen (op dat moment) maar mijn toenmalige kraamverzorgster raadde het aan vandaar dat ik het toen geprobeerd heb.. ik let nu wel beter opquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:52 schreef owlet het volgende:
-knip-
DJMO: tepelhoedjes zijn juist bij kloven geen goede oplossing, tenzij je zó veel last hebt dat het stoppen of hoedje is. Maar dan altijd in combinatie met een deskundige blik op het aanleggen
Kraamverzorgsters...tsja... Fijn dat je je eigen gevoel hebt gevolgdquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
het voelde ook niet goed, daarom meteen afgezworen (op dat moment) maar mijn toenmalige kraamverzorgster raadde het aan vandaar dat ik het toen geprobeerd heb.. ik let nu wel beter op
brrr... dan heb je toch een behoorlijke ontsteking zitten! Fijn dat het los komt. Sterkte er mee!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:40 schreef Ticootje het volgende:
niet raar dat jen niet aan rechts wilt, het is alsof je een puist uitknijpt! bloed en pus komt eruit.. maar de schijf wordt wel kleiner.
Hate to say, maar bij mij was zwangerschap echt einde oefening.. Ik kon opvoeren wat ik wilde, maar het had geen enkel effect. Na een paar weken heb ik het toen echt opgegeven (al zal Tijn toen met z'n 7 maanden wel vaker gedronken hebben dan Fons nu nog.. opgeven was dan ook 'makkelijker' .. het kind had hongerquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand enig idee wanneer er weer volop melk is tijdens een zwangerschap?
Ik begin dat uren droogtutteren en wisselen nogal beu te worden....
Tja, hier is het geen kwestie dat ik liever niet wil stoppen, maar Fons die nogal hardnekkig is en constant wil blijven drinken, ook al komt er bijna niks meer. Moest hij gewoon stoppen zou het ook opgelost zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hate to say, maar bij mij was zwangerschap echt einde oefening.. Ik kon opvoeren wat ik wilde, maar het had geen enkel effect. Na een paar weken heb ik het toen echt opgegeven (al zal Tijn toen met z'n 7 maanden wel vaker gedronken hebben dan Fons nu nog.. opgeven was dan ook 'makkelijker' .. het kind had honger)
wordt je daar niet kriegelig van?? Ik merk dat ik al zenuwachtig word als Jen 5 slokken drinkt, vervolgens lacht, weer 5 slokken, dan weer brullen omdat het niet snel genoeg gaat... weer happen, druk doen, weer los, brullen, happen,(TSR) en dan pas rustig gaat drinken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Tja, hier is het geen kwestie dat ik liever niet wil stoppen, maar Fons die nogal hardnekkig is en constant wil blijven drinken, ook al komt er bijna niks meer. Moest hij gewoon stoppen zou het ook opgelost zijn.
Ik hoop eigenlijk wel dat hij er genoeg van heeft tegen de geboorte van zijn broer of zus, of iig niet meer zo dikwijls wil drinken.
Nu ja, tegen dan is hij natuurlijk weer een stuk ouder en valt er hopelijk wat beter mee te praten...
Maar nu is het dus, vijf slokken, "daaaaan!!", andere kant weer hetzelfde, "daaaaaan!!'', en weer naar de eerste borst... en zo verder...
Hier precies dezelfde situatiequote:Op maandag 7 juli 2008 22:13 schreef YPPY het volgende:
Hier is het nu ook na een paar slokken wisselen, maar niet omdat het terugloopt ivm een zwangerschapZe is ook sneller afgeleid, ik ben benieuwd hoe lang ze door blijft drinken.
Ja, best wel, daarom dat ik hoop dat hij ofwel snel stopt ofwel er weer volop melk is zodat hij na vijf minuten propvol zit...quote:
BV liep bij mij dus niet goed, ik had te weinig voedingswaarde, wel genoeg melk maar ze kreeg dus te weinig voeding binnen, daarom moest ik bij gaan voeden.. (waarschijnlijk omdat ik zelf ook heel slecht at door de stress destijds)quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Toch wel knap dat koemelk zogezegd beter zou zijn om allergie tegen te gaan, terwijl koemelk een van de meest voorkoemende allergie-en is.
En DJMO normaliter gezien is vast voedsel het eerste jaar BIJvoeding, en kan een kindje prima teren op alleen BV en komt daardoor geen voedingsstoffen oid tekort als de BV goed loopt.
6 Maanden is gewoon het beste omdat de darmpjes dan gerijpter zijn en het lichaam zo geregeld is dat ze dan de beste slik/hap/kauw reflexen hebben.
ik was toen net 19 .. wist van toeten noch blazen, liet me alles voorkauwen door het CB. ik heb nu wel meer ervaring, en bovendien twee nichtjes in de buurt die allebei in de zorg zitten én beiden net bevallen zijn dus ik heb nu genoeg (ervarings) deskundigen de buurtquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:38 schreef p_iglet het volgende:
te weinig voedingswaarde is onzin!!!
zelfs in hartje afrika hebben ze genoeg voedingswaarde in hun melk...
als je kindje bij 4/5 maanden niet genoeg groeide, dan is op het CB waarschijnlijk vergeleken met dezelfde curve als voor flesvoedingskindjes.
Voor borstvoedingskindjes is het heel normaal om rond die tijd minder te groeien.
Sterker nog, in Afrika wordt het ondervoedingsprobleem juist pas geboren als men stopt met de borstvoedingquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:38 schreef p_iglet het volgende:
te weinig voedingswaarde is onzin!!!
zelfs in hartje afrika hebben ze genoeg voedingswaarde in hun melk...
als je kindje bij 4/5 maanden niet genoeg groeide, dan is op het CB waarschijnlijk vergeleken met dezelfde curve als voor flesvoedingskindjes.
Voor borstvoedingskindjes is het heel normaal om rond die tijd minder te groeien.
Uhm, wat is 'vollop'? Ik herken het niet dat ik minder melk als vorrheen heb tijdens de zwangerschappen. Wél herken ik dat de kindjes ouder werden en hierdoor de productie beter op ze was afgestemd waardoor er geen melk meer 'over' was.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand enig idee wanneer er weer volop melk is tijdens een zwangerschap?
Ik begin dat uren droogtutteren en wisselen nogal beu te worden....
Mijn voorraadje begint weer wat te slinken, opeens wil mevrouwtje meer drinken...quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:13 schreef Neva het volgende:
Hmm zou ook kunnen, persoonlijk zou ik eerder voor afkolf voorraadje hebben, omdat ze reactie veel milder is.
Maar goed het niet kunnen troosten met de borst is ook wel een gemis.
Misscien wat afgekolde melk mengen met wat yoghurt ?
Mag ik vragen waarom ze bijvoeding krijgt? In mijn beleving moet een kleine juist de boel goed op gang helpen. Als je gaat bijvoeden dan drinkt ze dus minder uit de borst en dus ga je minder melk maken, of geef je bv als bijvoeding?quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:19 schreef Llewella het volgende:
Ambertje is ook aan de borst, en het is even tanden op elkaar bij aanleggen, maar eigenlijk gaat het denk vrij goed!
Ze moet alleen we goed wakker gehouden worden, ligt rustig een uur aan de borst iedere keer.
Gisteravond was ik even bang van dit trek ik niet meer van de pijn, terwijl ik het echt wil doorzetten, maar nu door de nacht heen en vandaag gaat het al wat beter.
Schijnt dat m'n tepels als roodharige nog eens extra gevoelig zijn, en zij heeft behoorlijk wat zuigkracht vanaf dag 1, dus dat is een leuke combi
De melk lijkt nu op gang te komen, vannacht zag ik duidelijk ook dat er melk in d'r mondhoek hing na de borst. Ze krijgt wel bijvoeding iov kraamzorg en verloskundige als toetje, pink in de mond en met een spuitje beetje melk erbij.
Ja, maar zelfs als er nog duidelijk druppels opstaan en hij het proeft, heeft hij er geen interesse inquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:28 schreef Ticootje het volgende:
Ja Troel, hij zal wel niet weten dat daar melk uit kan komen... Jammer. (of zou ie dat nog wel weten?)
Ik kom hier niet zo veel meer, en lees dit nu pas. Als je 't echt graag zou willen, zou je bijv een borstvoedingshulpset kunnen gebruiken, zodat hij direct beloond wordt met melk bij zijn pogingen / je het aanhappen uitlokt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:28 schreef Troel het volgende:
Ok, stomme en redelijk intieme vraag.
Ben net in bad geweest, heerlijk, lekker gepoedeld enzo, maar toen ik me aan het afdrogen was, kwamen er uit beide borsten toch echt druppels (rechts zelfs een straaltje). Eerste druppel was helder zeg maar van kleur, daarna werd het echt melkwit. Is dit nou nog melk? Ik heb sinds april geen voeding meer gegeven en daarvoor was het een tijd sporadisch. Zou dit in principe kunnen betekenen dat ik alsnog nu kan proberen Ruben borstvoeding te geven?
Een te traag werkende schildklier: te weinig schildklierhormoon, kan ervoor zorgen dat er meer prolactine wordt afgegeven door de hypothalamus. Dit hormoon stimuleert o.a. de melkproductie.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:51 schreef owlet het volgende:
Is er hier iemand bekend met schildklierschommelingen na de bevalling, de uitwerking daarvan op BV en de mogelijke oplossingen?
Ik sprak een lactatiekundige en we kwamen op de vorige BV-periode, waarin ik vertelde dat ik best wel last had van overproductie. Het hyperlactatie-protocol van Gonneke heeft bij Ronja op zich wel geholpen maar ik was benieuwd naar meer tips.
Zij kwam er mee dat het redelijk normaal is om na een bevalling een ontregelde schildklier te hebben en dat hyperlactatie een van de gevolgen daar van kan zijn.
Nou kwam het verder niet meer ter sprake dus zodra ik haar weer zie zal ik nog eens vragen hoe en wat. Maar misschien is er hier wel iemand die er ervaring mee heeft en weet of het bijvoorbeeld zin heeft om een en ander eens te laten nakijken na de bevalling.
Cup E hier... Maar dat zware gaat wel weg. Nu ik een aardig eindje opweg ben kan ik makkelijk 4 uur zonder Jen aan de borst, dan begint het wel pijnlijk te worden. Ik "mag" alleen niet langer dan 3 uur wachten met het soepel maken van de rechterborst ivm met de ontsteking/ bobbel die er zit.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:21 schreef Llewella het volgende:
Ik heb echt respect voor de dames met cup d of meer! M'n borsten voelen afentoe echt zwaar!
Inmiddels aan de zoogcompressen want ik loop afentoe helemaal leeg
Het werkt duidelijk
En Amber krijgt alleen snachts nog bijvoeding indien nodig, maar volgens mij heeft ze dat ook niet echt nodig, alleen zodra het licht uitgaat is het spoken, dus nu maar eens proberen haar in slaap te laten vallen met licht en dan pas licht uit.
Ze slaapt zo 5 of 6 uur door zonder voeding, we moeten haar echt afentoe wakker maken.
Ook tuttelt ze veel aan de borst, veel wegmijmeren, vrijwel vanaf het begin van een voeding al, anderen die dit zo erg hebben en hoe gaan jullie daar mee om?
Kun je dat ook hier even aan Jennifer uitleggen 's ochtend om kwart voor 8?? Ik wil dan dat ze nog even drinkt voordat ik haar wegbreng, maar vaak denkt mevrouwtje daar heel anders over.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:45 schreef Jelief het volgende:
EN DAT LIEVE DAMES IS ÓÓK VOEDEN OP VERZOEK!
Sorry voor de hoofdletters maar het wordt nogal eens vergeten dat voeden op verzoek ook van mama's kant kan komen.
dat dus, en mijnn kleine laat het maar al te duidelijk merken als ze niet gelijk lopen. Soms is ze wat aan het mekken en denk ik, ja je wacht maar heel even hoor. (als je bijvoorbeeld net even bezig bent.) Dat laat ze dan ook duidelijik merken dat ze het daar niet mee eens is. Als ze dan na 5 minuten wachten aan de borst ligt, dan moet ze ook tussendoor nog even mopperen.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:29 schreef Jelief het volgende:
Tja ik heb niet gezegd dat mama's en kindjes verzoek altijd gelijk loopt, was dat maar zo.
Vrijwel alle kloofjes komen door verkeerd aanleggen. Hoe meer borst de baby in de mond neemt, hoe verder de tepel in de mond van de baby zal liggen, hoe minder wrijving er plaats vindt tussen tepel en gehemelte (dat wil je voorkomen met die hele hap borst). De tepel moet zover naar achteren liggen in de baby's mond dat er geen enkele wrijving ontstaat.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:29 schreef Llewella het volgende:
Hoe de kloofjes zijn ontstaan weet ik niet, ik neem aan verkeerd aanleggen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is alleen m'n rechterborst, eerst 2 kleine kloofjes onderaan de tepel, en nu een wat grotere aan de rechterkant van de tepel, onder haar bovenlip zeg maar. Nu maar afwisselen met de rugby houding, en het lijkt alweer te helen. Die borst is alleen wel ook gevoeliger erdoor, wordt sneller hard, lekt meer en lijkt nu ook groter te worden. Lijkt een beetje overgestimuleerd te worden door de gevoeligheid.
Goed gedaan, hartstikke goed!quote:En Amber kan volgens mij helemaal zonder bijvoeding nu.
Ze geeft het inderdaad zelf aan om de 4 uur, maar soms ook gerust om de 2 of 3 uur.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:33 schreef Jelief het volgende:
Mrien, wat je doet is prima. Je borsten hebben ook tijd nodig om te wennen aan minder vaak drinken. Let op
dat je geen harde schijven of rode plekken krijgt.
Ik vind nu al om de vier uur voeden wat snel maar als ze het zelf zo aangeeft en tussendoor allert is en tevreden en voldoende plast( 6 luiers die een flinke plof geven als je ze op de grond laat vallen) dan kan ik er weinig tegenin brengen.
ik zou haar overdag wel wakker maken na 4 uur. 's nacht kun je het zo doen dat je haar vlak voordat jij gaat slapen uit bed haalt schone luier geeft en probeert of ze wil drinken,sommige babytjes doen dat al slapend (let dan wel op correct aanhappen en drinken). Daaran kun je dan die 6 uur aanhouden. Ik heb het een tijd zo gedaan met Emma en dat scheelde mij een hoop slaap.
Lotte heeft tot gisterennacht bij ons op de kamer geslapen, nu ligt ze op haar eigen kamertje, omdat ik dankzij haar geluiden veel eerder wakker ben dan zij uberhaupt drinken wilquote:Op maandag 14 juli 2008 13:35 schreef owlet het volgende:
Je productie is nog heel onstabiel in de eerste periode, mrien, dus ik zou me niet te veel zorgen maken als je ineens een volle borst lijkt te hebben. Je hebt het prima opgelost door haar te laten drinken. De druk er uit kolven zou ik alleen doen als het echt nodig lijkt en als je haar niet zelf aan kan leggen.
Ik ben zelf nooit zo van het wakker maken 'snachts als het kindje gezond is, goed en op verzoek drinkt overdag, niet ingebakerd slaapt en bij voorkeur bij de ouders op de slaapkamer ligt zodat ook de kleinste hongersignalen opgepikt worden.
Maar ze is nog erg jong dus als je enigzins het idee hebt dat ze die nachtvoeding nodig heeft dan moet je haar gewoon wakker maken. Ik denk dat je moedergevoel daar de beste raadgever in is![]()
Heb je het idee dat ze uit zichzelf na een tijdje wel goed wakker wordt als je haar laat liggen? Natuurlijk wordt ze uiteindelijk wel wakker, maar heb je het idee dat dat dan bij wijze van spreken na 7 uur is?
Ze krijgt sowieso meer dan 5 voedingen per dag (begrepen van de wijkverpleegkundige dat dat het minimum was wat ze moet hebben, daar zit ze inderdaad ruim aan).quote:Op maandag 14 juli 2008 13:35 schreef owlet het volgende:
Een voeding of zes heeft ze zeker per dag nog wel nodig (en da's echt minstens, de meeste babies zitten daar ver boven). Als ze nou al die voedingen goed drinkt, niet suffig of slap is, mooie plasluiers heeft en uit zichzelf stevig drinkt als ze honger heeft dan zou ik zelf me niet druk maken om een doorgeslapen nacht. Dikke kans dat ze vroeg in de ochtend keurig komt.
Jouw borsten wennen daar vanzelf aan, als het nou echt heel vervelend is dat ze vol zitten dan kan je haar ALTIJD aanleggen. Ook midden in de nacht, ook als ze nog (half) slaapt, ook als je haar wakker zou moeten maken. Daar verpest je niets aan bij haar en het is voor jezelf fijner.
Hoe meer je gaat kolven hoe meer je het natuurlijke vraag-aanbod kan verwarren dus als het enigzins mogelijk is zou ik haar zelf aanleggen en niet kolven.
Ja ik eigenlijk ook wel, ook bij brusje wil ik weer zolang als mn lichaam t toelaat borstvoeding geven, ik hoop ook dat het langer lukt dan met mijn dochtertjequote:Op zondag 20 juli 2008 08:23 schreef Kersjes het volgende:
Maffemuts, wat grappig zeg!
Klinkt wel logisch eigenlijk omdat er nu je zwanger bent weer van alles in werking wordt gesteld. Straks ga je waarschijnlijk ook weer melk lekken, benieuwd hoe ze dan reageert als er ineens wel wat uitkomt
8< knip >8
Daar sluit ik me bij aan. En ik vind het bestrijden van de spruw al zo'n gedoe...quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:19 schreef Moonah het volgende:
Nog stééds gedoe Maneki?
Respect voor je doorzettingsvermogen!
Sterkte.
Eva was leidster van de workshop vandaag. Wellicht iets om in de gaten te houdenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:02 schreef Troel het volgende:
Overigens: Eva had het erover dat je bij sommige knopen goed uit moest kijken als je over je borst knoopte, want als het teveel afdrukte had je meer kans op borstontsteking!
quote:Overigens: Eva had het erover dat je bij sommige knopen goed uit moest kijken als je over je borst knoopte, want als het teveel afdrukte had je meer kans op borstontsteking!
quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:14 schreef Webkim het volgende:
Ik doe er niet moeilijk over: ik iets drinken? Dan mag hij ook.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:23 schreef YPPY het volgende:
Leuke foto.Ze lijkt net zelf een banaan met die achtergrond.
Er zijn volgens mij ook lactatiekundigen die het individueel doen, zulke voorbereidingen, maar die zijn dan duurder.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie Tearsong. En naar die ultieme bananenfoto ben ik ook wel benieuwd
Volgensmij zit ik qua bijeenkomsten in het verkeerde (vakantie)seizoen. Ik heb nog wel wat andere dingen gevonden, maar allemaal pas na half september en dat ga ik niet meer redden denk ik.
Ik heb geen idee of je er goed aan doet, of het verantwoord is etc etc.. want dit is gewoon iets dat ikzelf heb uitgeprobeerd. (met niemand over gesproken).quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb mailcontact gehad met Gonneke..ze dacht ook aan hyperlactatie en een hoog gehemelte bij beppie waardoor mijn borsten niet goed leeg worden gedronken. De stekende pijn zou kunnen komen door overvolle borsten die snel weer volstromen na een voeding. Haar oplossing zou zijn om vaker te voeden (elke 2 uur) en een andere aanlegtechniek.
Ik weet het niet..beppie wil nog maar om de 4 uur drinken..als ik haar sneller aanleg gaat ze me bijten. Ook heb ik nu dus weer 2 pijnlijk stekende brulboeien hangen, waarvan rechts wel weer richting ontsteking neigt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |