abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:51:48 #51
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59906105
Maneki, je had er direct een piercing doorheen moeten laten jagen! Had je vast een stuk minder gevoeld tijdens het voeden
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:45:33 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59913321
de melk ziet er wel normaal uit. vandaag kwam er nog maar een drupje goor spul uit, maar jen heeft nu al 2x geweigerd, kolven en dan geven bleek de oplossing. daarna goed masseren en met arnicazalf smeren, en net op half 7 eindelijk jen weer aan de borst. de schijf is echt kleiner, het voelt beter zo, het is nog niet weg maar ik ben blij dat ik nog steeds geen ab hoef.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 20:27:10 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59913961
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand enig idee wanneer er weer volop melk is tijdens een zwangerschap?
Ik begin dat uren droogtutteren en wisselen nogal beu te worden....
Hate to say, maar bij mij was zwangerschap echt einde oefening.. Ik kon opvoeren wat ik wilde, maar het had geen enkel effect. Na een paar weken heb ik het toen echt opgegeven (al zal Tijn toen met z'n 7 maanden wel vaker gedronken hebben dan Fons nu nog.. opgeven was dan ook 'makkelijker' .. het kind had honger )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59914577
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 20:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hate to say, maar bij mij was zwangerschap echt einde oefening.. Ik kon opvoeren wat ik wilde, maar het had geen enkel effect. Na een paar weken heb ik het toen echt opgegeven (al zal Tijn toen met z'n 7 maanden wel vaker gedronken hebben dan Fons nu nog.. opgeven was dan ook 'makkelijker' .. het kind had honger )
Tja, hier is het geen kwestie dat ik liever niet wil stoppen, maar Fons die nogal hardnekkig is en constant wil blijven drinken, ook al komt er bijna niks meer. Moest hij gewoon stoppen zou het ook opgelost zijn.
Ik hoop eigenlijk wel dat hij er genoeg van heeft tegen de geboorte van zijn broer of zus, of iig niet meer zo dikwijls wil drinken.
Nu ja, tegen dan is hij natuurlijk weer een stuk ouder en valt er hopelijk wat beter mee te praten...

Maar nu is het dus, vijf slokken, "daaaaan!!", andere kant weer hetzelfde, "daaaaaan!!'', en weer naar de eerste borst... en zo verder...
  maandag 7 juli 2008 @ 15:45:46 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59949653
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 21:07 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Tja, hier is het geen kwestie dat ik liever niet wil stoppen, maar Fons die nogal hardnekkig is en constant wil blijven drinken, ook al komt er bijna niks meer. Moest hij gewoon stoppen zou het ook opgelost zijn.
Ik hoop eigenlijk wel dat hij er genoeg van heeft tegen de geboorte van zijn broer of zus, of iig niet meer zo dikwijls wil drinken.
Nu ja, tegen dan is hij natuurlijk weer een stuk ouder en valt er hopelijk wat beter mee te praten...

Maar nu is het dus, vijf slokken, "daaaaan!!", andere kant weer hetzelfde, "daaaaaan!!'', en weer naar de eerste borst... en zo verder...
wordt je daar niet kriegelig van?? Ik merk dat ik al zenuwachtig word als Jen 5 slokken drinkt, vervolgens lacht, weer 5 slokken, dan weer brullen omdat het niet snel genoeg gaat... weer happen, druk doen, weer los, brullen, happen,(TSR) en dan pas rustig gaat drinken.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:13:15 #56
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59959074
Hier is het nu ook na een paar slokken wisselen, maar niet omdat het terugloopt ivm een zwangerschap Ze is ook sneller afgeleid, ik ben benieuwd hoe lang ze door blijft drinken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:08:45 #57
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59965223
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:13 schreef YPPY het volgende:
Hier is het nu ook na een paar slokken wisselen, maar niet omdat het terugloopt ivm een zwangerschap Ze is ook sneller afgeleid, ik ben benieuwd hoe lang ze door blijft drinken.
Hier precies dezelfde situatie
Als ik eerlijk ben denk ik dat het een beetje klaar lijkt te zijn. Hij is al vanaf 7 uur wakker maar heeft nog niet bij me willen drinken, op 5 slokken na ofzo...
Kan natuurlijk ook komen doordat hij snotverkouden is, maar ik ga hem nu toch maar iets anders te drinken geven denk ik...
.... met gevoel voor drama....
pi_59965738
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

wordt je daar niet kriegelig van??
Ja, best wel, daarom dat ik hoop dat hij ofwel snel stopt ofwel er weer volop melk is zodat hij na vijf minuten propvol zit...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 17:37:37 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60000797
(ik hoor nog niet in dit topic thuis, maar wilde dit even delen met de moeders die borstvoeding geven)

Vast voedsel voor baby's bepleit

misschien hebben jullie wat aan de info, over een mand of wat ga ik me er ook weer in verdiepen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60001083
Nou ja ik ben sterk van mening dat koemelk voor kalfjes is en niet voor babies

Let er vooral ook even op dat er bij dit onderzoek dus alleen gekeken is naar huidallergie en eczeem
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:57:48 #61
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60001188
mmm hetenige wat het met borstvoeding te maken heeft is dat er benadrukt wordt dat minstens een half jaar borstvoeding nog steeds erg goed is. Verder vind ik het erg apart, het staat haaks op wat er nu geadviseerd wordt, wachten met bijvoeding tot 6 maanden en rustig aan met allergenen, zeker als er allergieën in de familie zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 17:58:20 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60001203
ik ben zelf ook van mening dat het onderzoek vrij weinig nut had tearsong, toen mijn eerste geboren werd mocht (moest) ik van het cb vanaf vier/vijf maanden bijvoeden, met oa vast voedsel, (die potjes fruit van olvarit) omdat ze aan alleen borstvoeding te weinig had. ik zie dus eigenlijk meer een bevestiging van wat ik tien jaar geleden al wist/deed.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 9 juli 2008 @ 19:00:58 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60002336
Toch wel knap dat koemelk zogezegd beter zou zijn om allergie tegen te gaan, terwijl koemelk een van de meest voorkoemende allergie-en is.

En DJMO normaliter gezien is vast voedsel het eerste jaar BIJvoeding, en kan een kindje prima teren op alleen BV en komt daardoor geen voedingsstoffen oid tekort als de BV goed loopt.
6 Maanden is gewoon het beste omdat de darmpjes dan gerijpter zijn en het lichaam zo geregeld is dat ze dan de beste slik/hap/kauw reflexen hebben.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 20:35:22 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60004634
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Toch wel knap dat koemelk zogezegd beter zou zijn om allergie tegen te gaan, terwijl koemelk een van de meest voorkoemende allergie-en is.

En DJMO normaliter gezien is vast voedsel het eerste jaar BIJvoeding, en kan een kindje prima teren op alleen BV en komt daardoor geen voedingsstoffen oid tekort als de BV goed loopt.
6 Maanden is gewoon het beste omdat de darmpjes dan gerijpter zijn en het lichaam zo geregeld is dat ze dan de beste slik/hap/kauw reflexen hebben.
BV liep bij mij dus niet goed, ik had te weinig voedingswaarde, wel genoeg melk maar ze kreeg dus te weinig voeding binnen, daarom moest ik bij gaan voeden.. (waarschijnlijk omdat ik zelf ook heel slecht at door de stress destijds)

pi_60004715
te weinig voedingswaarde is onzin!!!
zelfs in hartje afrika hebben ze genoeg voedingswaarde in hun melk...

als je kindje bij 4/5 maanden niet genoeg groeide, dan is op het CB waarschijnlijk vergeleken met dezelfde curve als voor flesvoedingskindjes.
Voor borstvoedingskindjes is het heel normaal om rond die tijd minder te groeien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 20:44:03 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60004817
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:38 schreef p_iglet het volgende:

als je kindje bij 4/5 maanden niet genoeg groeide, dan is op het CB waarschijnlijk vergeleken met dezelfde curve als voor flesvoedingskindjes.
Voor borstvoedingskindjes is het heel normaal om rond die tijd minder te groeien.
ik was toen net 19 .. wist van toeten noch blazen, liet me alles voorkauwen door het CB. ik heb nu wel meer ervaring, en bovendien twee nichtjes in de buurt die allebei in de zorg zitten én beiden net bevallen zijn dus ik heb nu genoeg (ervarings) deskundigen de buurt

pi_60004957
Het hele artikel staat hier: http://pediatrics.aappublications.org/cgi/reprint/122/1/e115

Er wordt daarin wel gezegd dat langdurige borstvoeding ook helpt bij het voorkomen van allergieen.
En ze hebben FV en gewone melkproducten in 1 grote categorie gegooid. En dat lijkt me nogal simpel. Vind het in ieder geval geen sterk onderzoek..
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:28:15 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_60007311
Ok, stomme en redelijk intieme vraag.

Ben net in bad geweest, heerlijk, lekker gepoedeld enzo, maar toen ik me aan het afdrogen was, kwamen er uit beide borsten toch echt druppels (rechts zelfs een straaltje). Eerste druppel was helder zeg maar van kleur, daarna werd het echt melkwit. Is dit nou nog melk? Ik heb sinds april geen voeding meer gegeven en daarvoor was het een tijd sporadisch. Zou dit in principe kunnen betekenen dat ik alsnog nu kan proberen Ruben borstvoeding te geven?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:34:33 #69
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60007485
zomaar als schot voor de boeg zou ik denken dat het kan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:37:31 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_60007568
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:38 schreef p_iglet het volgende:

Sterker nog, in Afrika wordt het ondervoedingsprobleem juist pas geboren als men stopt met de borstvoeding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:40:47 #71
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60007660
Je kunt altijd nog proberen borstvoeding te gaan geven. In principe is het zo dat wanneer de borst maar voldoende gestimuleerd wordt (aanleggen) er weer melkproductie mogelijk is.
pi_60010384
@Troel : Ja.. je kan nu nog bv geven als je zou willen. Voeding blijft soms nog een jaar na stoppen aanwezig.
Je hebt nu wel de ideale omstandigheden gecreeert om de melk er makkelijk uit te krijgen (warmte en druk), vaak merk je er niks van dat je nog 'melk hebt'.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_60010584
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Iemand enig idee wanneer er weer volop melk is tijdens een zwangerschap?
Ik begin dat uren droogtutteren en wisselen nogal beu te worden....
Uhm, wat is 'vollop'? Ik herken het niet dat ik minder melk als vorrheen heb tijdens de zwangerschappen. Wél herken ik dat de kindjes ouder werden en hierdoor de productie beter op ze was afgestemd waardoor er geen melk meer 'over' was.
Mijn jongste van 2jr en 2 mnd drinkt nu gewoon door tijdens de zwangerschap, soms heb ik het idee dat hij gewoon drinkt om te 'tutteren'. Hij is dan niet actief aan het drinken maar meer aan het klungelen, gewoon voor de geborgenheid ofzo. Als ik niet beter zou weten zou ik kunnen denken dat hij hongerig is.
Mijn andere zoontje heeft destijds ook de gehele zwangerschap door nog bv gekregen, en na de bevalling samen gevoed.
Misschien heb ik wel gewoon geluk gehad hoor, maar ik had nooit 'minder' of 'te weinig'.
Komt wel weer goed
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_60012540
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat de onderzoekers kunstvoeding en gewone koemelk op 1 hoop hebben gegooit. Dat zou betekenen dat ik Jen maar gewoon melk moet geven om haar niet allergisch te maken...

Koemelk allergie is samen met kippenei en gluten een veel voorkomende allergie, ik denk dat je als ouders zijnde best een beetje voorzichtig mag zijn met melk. Wat ook al is gezegd is dat melk helemaal niet zo gezond is. Melk is voor kalfjes. (maar wel heel lekker)

Morgen hebben wij weer een afspraak met de dietist. Ik zal eens even opperen om te proberen of Jen reageerd op melk. Het staat voor zover alleen vast dat ze duidelijk reageerd op ei. Of is een kippeneiallergie altijd samen met een melkallergie?
pi_60013030
Hier krijgt Lotte ook borstvoeding, die gaat gelukkig hardstikke goed!
Ze begint nu echt een bollere toet te krijgen, heel lief
Van kloofjes heb ik gelukkig geen last gehad, alleen een paar "bloedblaartjes" op de tepel, maar dat was alleen de eerste 2 dagen ongeveer.
Hopelijk blijft het zo goed gaan!
Vorige week ook wat gekolfd (kraamhulp wilde laten zien hoe het werkte enzo) en had zo al 50 cc te pakken 2/3 minuten, ideaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')