abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:36:59 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60496778
Wat leuk he Mrien, als je kindje zo goed groeit!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:12:43 #277
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60500302
Mrien, fijn dat het kolven en drinken uit een flesje zo goed gaat!

Eergisteren heb ik ook weer eens gekolfd, voor het eerst nadat alle spruw weer verdwenen is. Marlien heeft in de 5e week 1x een flesje afgekolfde melk gehad en dat ging heel goed, maar door de spruw heb ik het kolven en flesvoeden maar even nagelaten. Nu de spruw verdwenen is, heb ik dus weer gekolfd, nadat Marlien eens een nachtje doorgeslapen had. Mijn borst deed om 6:00 uur zo zeer, dat ik er niet meer van kon slapen en dus heb ik toen (220 ml !!) gekolfd. Diezelfde avond hebben we een flesje met 70 ml. proberen te geven, maar dat was geen succes, ze wilde niet aan de speen zuigen. Judith (4 jr.) heeft de melk opgedronken, ze vond het erg lekker!
Vanavond weer een poging gedaan met 50 cc en dat heeft Marlien gretig opgedronken!
Binnenkort maar weer wat kolven, zodat ze kan blijven oefenen en zodat ik een voorraadje kan aanleggen.

Over die borstvoedingscursussen, ik kan ze van harte aanbevelen. Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik ook zo'n cursus gevolgd en dat gaf me het nodige zelfvertrouwen in de kraamtijd. Bij mijn oudste kreeg ik van alle kanten adviezen en wist ik er te weinig vanaf om te kunnen beoordelen welke adviezen ik wel en welke ik niet moest opvolgen. Bij de 2e keer had ik daar geen last van en ging ik m'n eigen gang. En nu hoeft niemand met meer wat te vertellen... nee hoor, je vergeet nog wel eens wat in 4 jaar tijd!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60505362
Ik heb even een vraagje voor moeders die al eens een keer gestopt zijn met borstvoeding.

Ben nu 2 maanden gestopt en merkte vanmorgen onder mn tepel wat kleine bobbeltjes. Tijdens het douchen probeerde ik het weg te masseren omdat het melkkliertjes leken.
Nu kwam er wat gele melk uit, wat daarna wat witter werd.

Is dit normaal, 2 maanden na het stoppen? Van melkverlies na het stoppen heb ik gelezen, maar gele melk wat lijkt op colostrum?
pi_60505613
Ja hoor, dat is normaal!
Simpel gezegd wordt de melk steeds geconcentreerder en hoe geconcentreerder hoe geler. Als je het zou proeven zou je ook merken dat het zoutig is
pi_60505918
ik ben geloof ik iets van 10 maanden geleden gestopt en heeeeeel af en toe komt er ook nog iets uit
pi_60506007
Bedankt voor jullie reactie dames!

Ik kon er weinig over vinden op internet (over de kleur geel dan). Behalve dan
in combinatie met zwanger zijn en net na de bevalling.
pi_60516466
Wat een megahoeveelheid om te kolven Grijs! Fijn dat Marlien zo goed dronk. En dat de spruw weg is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60537073
Ik heb mailcontact gehad met Gonneke..ze dacht ook aan hyperlactatie en een hoog gehemelte bij beppie waardoor mijn borsten niet goed leeg worden gedronken. De stekende pijn zou kunnen komen door overvolle borsten die snel weer volstromen na een voeding. Haar oplossing zou zijn om vaker te voeden (elke 2 uur) en een andere aanlegtechniek.
Ik weet het niet..beppie wil nog maar om de 4 uur drinken..als ik haar sneller aanleg gaat ze me bijten. Ook heb ik nu dus weer 2 pijnlijk stekende brulboeien hangen, waarvan rechts wel weer richting ontsteking neigt
Saartje
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:43:07 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60538878
Zou het je kunnen helpen als je zelf tussendoor zou kolven?
Maar dan zou je productie toch ook nooit afnemen/afstemmen op de vraag van beppie?
Wat balen zeg...
  maandag 4 augustus 2008 @ 07:28:49 #285
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60542650
Was er bij hyperlactatie niet ook een methode waarbij je je borsten eenmalig helemaal leegkolft om ze soort van te resetten en daarna weer beginnen met blokvoeden? (http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie-tijdens-de-lactatieperiode.html).
Is misschien alleen minder geschikt ivm aanlegtechniek en hoog gehemelte.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:01:48 #286
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60576767
Maneki, hoe gaat het nu?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60622899
Pff...wat kun je je soms onzeker voelen zeg
Ondanks het feit dat Lotte gewoon wel goed aangekomen is..

Het "probleem" is dat ze goed drinkt, vervolgens genoeg heeft of in slaap valt (drinkt vaak dan 10-15 min, soms korter als ze erg moe is) , je legt haar weg en ze is weer wakker. Vervolgens zit ze dan ook heel vaak weer te happen alsof ze honger heeft..
's nachts slaapt ze gelukkig wel vrij goed, ze komt van vaak om de 3/4/5/6 uur (wisselt dus heel veel).

M'n man heeft nu dus het idee dat ze niet genoeg binnen krijgt om in slaap te vallen en wilde een flesje gewone flesvoeding geven aan haar. Ik wil dat eigenlijk niet, maar op een gegeven moment (zo gaat het de hele dag door namelijk, wakker zijn, veel drinken --> om de 2 uur eigenlijk) weet je het ook niet meer en wordt je zo onzeker..

Van de week heeft ze een flesje afgekolfde melk gekregen, eerst 30cc en dat ging heel snel op. Toen nog een grote fles afgekolfde melk klaar gemaakt (tja...je probeerd maar wat, ik had het even gehad met aan de borst leggen) en daar ging nog 80cc van op..en vervolgens had ze nog honger...

Ik geef d'r nu gewoon elke keer als ze wilt, maar soms drinkt ze echt maar een paar minuten en valt dan in slaap en is even later weer klaar wakker..

En heb met manlief afgesproken dat hij even moet ophouden met het zeuren over flesvoeding een keer proberen, dat mij het heel onzeker maakt..maar ondertussen blijft het in m'n hoofd malen van of ze wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt...
pi_60623391
Mrien, lastig hè die eerste periode, zo vol onzekerheden.

Ik werd ook kriebelig van die (goedbedoelde) commentaar, bvb “ja, met borstvoeding weet je natuurlijk niet wat ze binnenkrijgt”, “och, dat komt door je melk” (honger, krampjes, teruggeven…) etc

Maar zolang ze goed bijkomt, lijkt er mij geen probleem. Dan krijgt ze zeker voldoende binnen.
Ik ben even in het baby’tjestopic gaan spieken hoe oud Lotte is… bijna 6 weken dus?
Dan is om de 2 uur drinken overdag normaal volgens mij.

Misschien enkele tips om haar tijdens het drinken wakker te houden, zodat ze de kans krijgt om wat meer te drinken…
- uitkleden tot op rompertje – als het frisser is vallen ze niet zo snel in slaap
- armpje op en neer bewegen als ze doezelig wordt
- voetjes kriebelen
- onder het kinnetje kriebelen

Het wangetje streel je best niet terwijl je voedt, sommige baby’s hebben nog de zoekreflex en zullen loslaten en richting van de streling uitkijken.

Maar dat gefriemel hielp hier in het begin heel goed om haar wakker te houden. Ze zijn nog zo klein en drinken is flink vermoeiend voor hen bij momenten.

Oh, en uit een flesje drinken veel baby’s heel vlot. De melk komt ook zo gemakkelijk. Vandaar dat ze soms na een drinkbeurt bij mama nog wat lusten maar dan drinken ze eigenlijk te veel in vele gevallen. Dat is an sich dus geen teken dat ze te kort komt, als ze nog vlot uit de fles wil.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:10:40 #289
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60623437
mrien, Nika heeft dat ook wat jij beschrijft, hier helpt het om haar eerst 1 borst te geven, als ze dan in slaap valt dan de luier verschonen zodat ze weer even wakker wordt en dan aan de andere borst te leggen.
door de toeschietreflex van die borst neemt ze weer even een paar flinke happen en dan is ze weer verzadigd en wordt ze niet meer wakker omdat ze toch nog wat wil eten.

Maar heeft ze nu niet haar regeldagen? Ze heeft er de leeftijd voor ( rond de 6 weken),Nika heeft er ook last van.
Veel succes!
pi_60623720
Ik heb het idee dat ze de regeldagen vrijdag-zaterdag-zondag zo'n beetje al gehad heeft..toen was het nog erger
Het verschonen tussen beide kanten door helpt niet altijd, soms slaapt ze gewoon verder tijdens het verschonen, maar zodra je d'r dan weer opppakt/weglegt is ze weer wakker..
Nja, ooit zal het wel beter gaan
pi_60623759
Mrien, wat lastig kan het soms toch zijn Lotte vertoont heel normaal gedrag voor een baby van die leeftijd, daar zou ik me zeker geen zorgen om maken.

Misschien kan je aan je man uitleggen dat zodra je een flesje kunstvoeding bij gaat geven Lotte waarschijnlijk ook minder aan de borst gaat drinken. Dan gaat jouw productie naar beneden waardoor Lotte de volgende keer nog minder uit de borst krijgt.
Ook heeft ze meer kans op krampjes bij een fles kunstvoeding, haar buikje is het helemaal niet gewend.

Het is heel natuurlijk voor een baby van deze leeftijd om maar korte slaapjes te doen. Ook kinderen die flesvoeding krijgen doen dat vaak, ik durf te wedden dat er meer babies zijn die elke twee uur wakker zijn dan babies die met zes weken al hele blokken achter elkaar slapen. Alleen die verhalen hoor je niet
En dan is het toch heerlijk dat ze als ze wakker is gewoon kan drinken! Zou ze kunstvoeding krijgen dan moet je rekening houden met maximale hoeveelheden. Nu kan ze het helemaal zelf regelen.

Heel veel kinderen van deze leeftijd drinken om de twee uur, helemaal als ze een regelperiode hebben zoals KD al aan geeft. Ze willen dan veel drinken zodat er ook veel melk geproduceerd gaat worden.

Heel goed van je dat je haar laat drinken wanneer ze wil Als ik jou was zou ik maar niet te veel waarde hechten aan hoe veel ze uit een flesje drinkt. Een fles en een borst zijn niet te vergelijken, de kans is groot dat er uit jouw borst nog veel meer komt.
Het kan ook zo zijn dat ze na die fles helemaal geen echte honger meer had maar wel heel veel behoefte had aan het dicht tegen de blote borst aan liggen.

Weet je, je zal over een tijdje verbaasd staan dat sommige dingen zo moeilijk en onzeker leken. Grofweg de eerste drie maanden bestaan uit veel voeden, veel korte slaapjes, krampjes en onzekerheden. Of je nou borstvoeding, gekolfde melk of kunstvoeding geeft.
pi_60623774
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:22 schreef mrien het volgende:
Nja, ooit zal het wel beter gaan
Dat weet ik wel zeker
pi_60623837
Thx dames!
Het kan inderdaad erg moeilijk, lastig en frustrerend zijn..
Gelukkig is er met de productie niets aan de hand (in overvloed zelfs), dat maakt het wat gemakkelijker..
(krijg nu alleen wel elke keer last van stuwing..fijn..)
Ben weer wat gerustgestelder!
pi_60624532
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb mailcontact gehad met Gonneke..ze dacht ook aan hyperlactatie en een hoog gehemelte bij beppie waardoor mijn borsten niet goed leeg worden gedronken. De stekende pijn zou kunnen komen door overvolle borsten die snel weer volstromen na een voeding. Haar oplossing zou zijn om vaker te voeden (elke 2 uur) en een andere aanlegtechniek.
Ik weet het niet..beppie wil nog maar om de 4 uur drinken..als ik haar sneller aanleg gaat ze me bijten. Ook heb ik nu dus weer 2 pijnlijk stekende brulboeien hangen, waarvan rechts wel weer richting ontsteking neigt
Ik heb geen idee of je er goed aan doet, of het verantwoord is etc etc.. want dit is gewoon iets dat ikzelf heb uitgeprobeerd. (met niemand over gesproken).
Ik had één borst die echt pijn deed, maar niet echt ontstoken was. Toch deed iedere aanraking, zelfs een kind dat op schoot komt knuffelen pijn.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is die borst één hele dag niet aanleggen. (wel onder de douche wat laten utlekken).
Na die dag aanleggen en helemaal leeg laten drinken.
de dag erna ging het al een stuk beter, en binnen 3 dagen was de gevoeligheid weg.

Toeval? misschien.. maar dit is wat ik uiteindelijk heb gedaan.

en mensen.. wat goed om al die spekkies te zien of erover te horen!

zeker als je je realiseert dat je dat echt helemaal zelf hebt gedaan.
pi_60624888
Amber heeft regel-uurtjes Elke avond weer
Maar ik ga eens proberen om d'r savonds gewoon lekker in de wieg te leggen ipv beneden in de box of bij ons.
Want overdag slaapt ze prima, alleen s avonds is het veel drinken, happen, onrust e.d.
En ook de nacht gaat ze prima in; nu lijkt het dus een standaard te worden dat ze gewoon prima van 23:00 tot 06:00 doorslaapt.
Alleen als ze dus meerdere/andere mensen om zich heen heeft wordt ze onrustig, en terecht, dat zijn meer indrukken. Vanaf het moment dat paps thuiskomt is het raak hier merk ik de laatste dagen, totdat ze de laatste voeding krijgt.

En Mrien; laat dat flesje maar weg hoor (zou ik zelf althans zeggen uit eigen ervaring); hier had vriendlief ook er een handje van; van huilen; volproppen met extra voeding terwijl het eigenlijk al niet meer nodig was. Ben blij dat ze nu volledig op de borst is; en ook hier is er meer dan genoeg!

Gewoon je gevoel blijven volgen en blijven puzzelen wat Lotte nodig heeft en wat haar ritme is.
Beetje bij beetje kom je er samen dan wel uit denk ik!

Nu maar eens voeden; Amber maar eens wakker maken, want die zal ook geen kick geven Maar ik voel de boel alweer redelijk trekken in de boezem.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60625052
heel normaal die "regeluurtjes"... zo slaan ze hun voorraadje voor de nacht in!
pi_60625372
Je doet het goed zo te lezen mrien Anna dronk ook om de twee uur: tussendoor steeds een kwartiertje niet. Zo klein slapen ze maar kleine stukjes. Mijn man maakte zich in het begin ook veel zorgen, zeker omdat Anna maar weinig groeide, na een tijd werd hij juist de bv fanatiekeling.

Bij ons CB hebben ze een spreekuur waar je een keertje extra kunt gaan wegen. Misschien dat zoiets je meer gerust stelt? Het gedrag is echt normaal, maar dat zeiden een boel anderen ook al.

Wat slaapt Amber goed zeg, na die regeluurtjes! Dat lijkt me heerlijk. Slaap jij dan ook Llewella?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60625685
Rimpelhond lief dat je meedenkt! Tis alleen zo dat als Beppie een keer een voeding wat minder drinkt aan die kant, de hele boel meteen weer roodgloeiend staat
Tis echt elke keer diezelfde kant die problemen geeft..gisteravond wilde ze die kant al niet goed leegdrinken (zat een hele grote harde plek in die echt heel pijnlijk was) en vanmorgen hetzelfde euvel. ze gaat echt huilen als ze aan die kant moet drinken, alsof de melk daarvandaan smerig is. Net een half uur een warme pittenzak erop gehad, daarna beppie aan die kant gedronken..hing op zich goed maar er zit nog steeds een harde klont in. De andere kant wil ze wel goed drinken.
Ik zit er nu ernstig aan te denken om verder te voeden met alleen links..alleen hoe kan ik rechts op laten drogen zonder weer ontstekingen in de hand te werken?
Saartje
pi_60625963
Maneki: voeden met 1 kant kan heel goed en waarom ook niet, als die ene borst steeds problemen geeft en de andere kant niet...lijkt me een goed plan!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60626147
Ik kan me geen andere afbouwmanier voorstellen dan heeeeeeeel langzaam steeds een voeding laten vervallen. Als rechts maar problemen blijft geven kan ik me goed voorstellen dat je die wilt afbouwen. En voeden met één borst is prima mogelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')