Mrien, wat lastig kan het soms toch zijn

Lotte vertoont heel normaal gedrag voor een baby van die leeftijd, daar zou ik me zeker geen zorgen om maken.
Misschien kan je aan je man uitleggen dat zodra je een flesje kunstvoeding bij gaat geven Lotte waarschijnlijk ook minder aan de borst gaat drinken. Dan gaat jouw productie naar beneden waardoor Lotte de volgende keer nog minder uit de borst krijgt.
Ook heeft ze meer kans op krampjes bij een fles kunstvoeding, haar buikje is het helemaal niet gewend.
Het is heel natuurlijk voor een baby van deze leeftijd om maar korte slaapjes te doen. Ook kinderen die flesvoeding krijgen doen dat vaak, ik durf te wedden dat er meer babies zijn die elke twee uur wakker zijn dan babies die met zes weken al hele blokken achter elkaar slapen. Alleen die verhalen hoor je niet
En dan is het toch heerlijk dat ze als ze wakker is gewoon kan drinken! Zou ze kunstvoeding krijgen dan moet je rekening houden met maximale hoeveelheden. Nu kan ze het helemaal zelf regelen.
Heel veel kinderen van deze leeftijd drinken om de twee uur, helemaal als ze een regelperiode hebben zoals KD al aan geeft. Ze willen dan veel drinken zodat er ook veel melk geproduceerd gaat worden.
Heel goed van je dat je haar laat drinken wanneer ze wil

Als ik jou was zou ik maar niet te veel waarde hechten aan hoe veel ze uit een flesje drinkt. Een fles en een borst zijn niet te vergelijken, de kans is groot dat er uit jouw borst nog veel meer komt.
Het kan ook zo zijn dat ze na die fles helemaal geen echte honger meer had maar wel heel veel behoefte had aan het dicht tegen de blote borst aan liggen.
Weet je, je zal over een tijdje verbaasd staan dat sommige dingen zo moeilijk en onzeker leken. Grofweg de eerste drie maanden bestaan uit veel voeden, veel korte slaapjes, krampjes en onzekerheden. Of je nou borstvoeding, gekolfde melk of kunstvoeding geeft.