Dat dus, maar erbij nog een lekkere simpele salade.. veldsla, tomaat, mozzarella, eitjes, bosuitjes en wat spul eroverheen.. alles was lekkerrquote:Op zondag 29 juni 2008 16:18 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb vandaag twee verse bruine boterhammen met pindakaas op.. met een banaan en een Yakultje.
Vanavond maak ik tomatensoep met daarbij gehaktflapjes en surimiflapjes.
Lekker, alleen ben ik uitgeschoten met de wodka flesquote:Screwdriver
Ingredienten:
1 geschilde sinaasappel
1/2 geschilde citroen
1 eetlepel suiker ( zoetstof of honing)
1/8 liter water
ijsblokjes
1 1/2 scheut wodka
schijfje sinaasappel voor garnering
Bereidingswijze:
Doe de sinaasappel , de citroen met de lepel suiker en het water in de blender en mix dit tot een vloeibaar geheel. Even door de zeef halen.
Vul je longdrinkglas helemaal met ijblokjes, giet de wodka over de ijsblokjes. Vul aan met het sinaasappelsap. Garneer met een schijfje sinaasappel
hij is errug lekkerquote:Op maandag 30 juni 2008 17:04 schreef MinderMutsig het volgende:
Trouwens Qwea, die Turkse salade uit het vorige topic klinkt goed.
recept! recept!!!quote:Op maandag 30 juni 2008 18:37 schreef LastRequest het volgende:
Lekker Tezz!
Ik twijfel nog, ik heb zin in Shepherd's Pie (Engels gerecht) maar dat gaat dan nog wel even duren... en ik weet niet wat ik anders moet eten haha. Hmm pasta carbonara heb ik ook wel zin in. Eén van de twee dus, zo maar eens naar de supermarkt
Je had natuurlijk lekker veel overquote:Op zondag 29 juni 2008 19:29 schreef ColdFeet het volgende:
Kliekjes. Tabouleh, tzatziki, gehaktballetjes, auberginesalade () en een beetje sinaasappelpudding toe!
Papa heeft zakjes voor me meegenomen uit Engelandquote:Op maandag 30 juni 2008 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
recept! recept!!!
Shepherds Pie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~![]()
Mja ik denk het wel dan. Ik dacht dat er een betere vertaling zou zijn voor "mashen".quote:
OT: Ik heb spaghetti carbonara gemaakt volgens deze site: klik. Lekker hoor
The rock candy's melted, only diamonds now remain![]()
Kop thee. Zo maar eens kijken wat voor koekjes in de trommel zitten.We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news![]()
goftedomme!quote:Op maandag 30 juni 2008 20:29 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Papa heeft zakjes voor me meegenomen uit Engeland
Dus ik ga gewoon gehakt + ui + worteltjes + erwten opbakken, met de shepherds pie mix... in een ovenschaal met ..ik kan niet op het woord komen
ik ga aardappels koken en dan ....
tot het aardappelpuree is hahaha... nouja dat erover!
nu heb ik wéér een excuus om in het najaar nog even naar Engeland te moeten...wat rot!!!
Ja doei.![]()
Afgelopen zaterdag haddenen ik een samenwoon/housewarming feestje, en nu gaan we alle gekregen keukengadgets uitproberen. Er zat een raviolimaker bij, zo'n wolvenklem achtig ding. Die ga ik vanavond maken, met hamblokjes-kaas vulling en met ricotta-spinazie.
En omdat we ook een grillpan hebben gekregen (naast de al bestaande gietijzeren nu ook een mooie tefal-pan) daarbij een kipfiletje in parmaham.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
net op de sportschool na 2.5 u sporten een heerlijke salade met frisse komkommer gegeten
Vanaaf eten we denk ik boontjes, met een kip ananas schnitzel, gekookte aardappels en zomervla.
Straks ga ik vanille vla met verse aardbeien maken. Dat moet 24u in de koelkast, en dan morgen eten als toetje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
net op: croissantje, rauwkost, 2 volkoren boterhammen met pindakaas en daar bij zo'n overheerlijk glaasje zoute turkse yoghurtdrank![]()
vanavond pom (staat nu in de oven) met rijst en kouseband met o.a. pepertjes gedroogde (en dus geweekte) garnalen, taugé met ei en pindasaus en vers fruit toe![]()
Een plak zuurdesembrood met sla, tomaat, geitenkaas en gerookte kipfilet.![]()
Nu een glas water met munt en gember en wat we vanavond eten weet ik nog niet.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Je kunt asperges ook best invriezen! Kun je ze door het jaar heen eten!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:50 schreef Xennia het volgende:
Net een pannekoek met stroop op.
Vanavond voor de laatste keer dit jaar asperges. Ik zal ze missen
Ik eet vnvnd of pizza, of een salade, of bij het educatorium want ik blijf vnvnd tot een uur of 10 op de uithof studeren.... Getsie!![]()
![]()
Roosvicee
wat we vanavond gaan eten weet ik nog niet...
Er word voor me gekookt dus dat is nog een verrassing.
[ Bericht 57% gewijzigd door Miam op 01-07-2008 16:45:44 (typfoutt) ]♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
Nu een lekkere energiedrink en er staat een vers kippensoepje op het vuur voor straks. Lekker met bruine bolletjes erbij om te soppen
Ook alvast voor morgen kip gemarineerd, dan wordt het barbecuen!!!
Back in business.![]()
En hier weer bbq (het wordt saai, hihi). Dit maal spiesjes van gemarineerde varkenshaas! Daarbij een aardappelsalade, gegrilde courgette en tomatensalade. Heerlijk!Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
![]()
mango/nectarine/appel salade met pittige suiker/olie/citroen/rode peperdressing en:
Rucolamix met gerookte kipreepjes, witlof, witte+rode grapefruit en sinaasappel, met een dressing van olie/azijn/citroensap/zout/peper/zoetstof.
Allemaal verse ingredienten(even heel erg trots, samen met mn broertje gemaakt terwijl mijn moeder gewoonlijk kookt. En nog wat lopen blunderen, maar uiteindelijk is alles gelukt
).
Hoe lang is verse peper eigenlijk houdbaar? Of kan ik het invriezen? Heb er nog 1 over, en wil die over 2 weken ofzo pas gaan gebruiken ...Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)![]()
Ik denk dat als je het over twee weken gebruikt het gaat verschrompelen. Wat je wel kan doen is het in stukjes snijden en in een potje met wat olie doen (potje wel goed schoonmaken) en dat in de koelkast zetten, dan blijft het langer goed.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:39 schreef Chicolate het volgende:
Hoe lang is verse peper eigenlijk houdbaar? Of kan ik het invriezen? Heb er nog 1 over, en wil die over 2 weken ofzo pas gaan gebruiken ...
![]()
screwdriver cocktail met dit keer de juiste hoeveelheid wodka
Maar ik vind ze specialer als ik ze niet het hele jaar door kan eten.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:19 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Je kunt asperges ook best invriezen! Kun je ze door het jaar heen eten!
Nu een cola light![]()
Ziet er lekker uit.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:39 schreef Chicolate het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]
mango/nectarine/appel salade met pittige suiker/olie/citroen/rode peperdressing en:
[ afbeelding]afbeelding ]
Rucolamix met gerookte kipreepjes, witlof, witte+rode grapefruit en sinaasappel, met een dressing van olie/azijn/citroensap/zout/peper/zoetstof.
Allemaal verse ingredienten(even heel erg trots, samen met mn broertje gemaakt terwijl mijn moeder gewoonlijk kookt. En nog wat lopen blunderen, maar uiteindelijk is alles gelukt
).
Hoe lang is verse peper eigenlijk houdbaar? Of kan ik het invriezen? Heb er nog 1 over, en wil die over 2 weken ofzo pas gaan gebruiken ...Wat vond je moeder er van?
Ik zit lekker in de tuin in de schaduw van de bamboe wakker te worden en ik denk dat ik zo een perziksmoothie ga maken.
There is no love sincerer than the love of food.![]()
roosvicee en cornflakes♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
vanavond eten we
-gebakken schijfjes
-met sla komkommer tomaat en ei met sla saus
-en speklappen
en nu drink ik koffie![]()
Verse pepers zou ik niet invriezen maar drogen, Chico. Invriezen is an sich prima, maar je verliest er veel textuur/stevigheid mee.
Ontbijt vandaag: bosbessensmoothie![]()
![]()
Toch niet door elkaar mag ik hopen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:06 schreef Miam het volgende:
roosvicee en cornflakes![]()
Indien ja: Rare eetgewoontes!There is no love sincerer than the love of food.![]()
Vanavond een lekkere bobotie met rundergehakt, appel en banaan! Erbij rijst of aardappels, dat weet ik nog niet. Ik denk rijst.Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
Whehe, nee niet door elkaar..quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toch niet door elkaar mag ik hopen?![]()
Indien ja: Rare eetgewoontes!
![]()
Al ken ik heel wat mensen die dit inderdaad weten te combineren.
Ik eet nu een peer.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet. Zal wel iets makkelijks worden.♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
Word je die sla nou nooit eens zat?quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:25 schreef Sylvana het volgende:
nu een bak sla met cherrytomaatjes, komkommer en ei
vanavond Chinese zoetzuur
Hier thee. Zometeen door de regen naar de bakker lopen om brood te kopen voor onder m'n hummus![]()
![]()
ben gazpacho aan t maken voor vanavond
met erbij stokbrood en een lenteui/basilicum/olijf/trostomaatjes/olijfolie mengsel erop...♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Gisteren bbq.
Had lekker kippenvleugels gekookt in een marinade van loempiasaus, ketchup, ketjap, sambal, knoflook enzo. Daarna op de bbq gegooid, heerlijk waren ze!
Vanavond, geen idee ik denk een rijk gevulde kippensoep, goed met dit weer! Met lekker broodjes..Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Een zuurdesembroodje met sla, tomaat, gerookte kipfilet en geitenkaas.![]()
En zelfgemaakte ice tea.Met verse munt, gember en citroen.
en hoe maken wij die zelfgemaakte ice tea met munt, gember en citroen?quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Een zuurdesembroodje met sla, tomaat, gerookte kipfilet en geitenkaas.![]()
En zelfgemaakte ice tea.Met verse munt, gember en citroen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
We zouden gaan barbecuen. Denk dat we het maar op de gourmet gooien, is ook lekker.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news![]()
Straks pittig gestoofd geitenvlees (Redang kambing) met rijst en tuinbonen! Staat lekker te pruttelen..
Nu eerst maar een glas ijskoud water...Sweet and innocent...![]()
Rijst, sayoer, sate babi, emping goreng en wat abon sapi.."Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV![]()
Wij hebben een soort van gebarbecued! Omdat het weer hier nogal onvoorspelbaar was (regen, zon ,regen, zon) hebben we de simpele grill buiten gezet en hebben daar lekker vlees op gegrild! Net zo lekker als een BBQ, alleen minder stank en rook.
Gemarineerde kipfiletspiesjes, zelfgemaakte gehaktballetjes en kipsaté, erbij stokbrood met eigengemaakte kruidenboter en salade a la Shirley.
Morgen lekker simpel spaghetti bolognese.Back in business.![]()
Men neme een lekkere groene thee (bij voorkeur losse), plakjes verse gember, stukjes citroen en grof gehakte verse munt. Giet hier kokend water op en zet een flink sterke thee. Laat dit afkoelen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en hoe maken wij die zelfgemaakte ice tea met munt, gember en citroen?
Dan zeven en in een kan gieten. Aanvullen met koud water. Nog wat verse citroen, gember en hele takjes munt erbij (vooral omdat het leuk staat) en eventueel wat suiker/zoetstof/honing. En dan drinken met ijs. En wodka.
Potverdikkie, bookmark maakt..quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Men neme een lekkere groene thee (bij voorkeur losse), plakjes verse gember, stukjes citroen en grof gehakte verse munt. Giet hier kokend water op en zet een flink sterke thee. Laat dit afkoelen.
Dan zeven en in een kan gieten. Aanvullen met koud water. Nog wat verse citroen, gember en hele takjes munt erbij (vooral omdat het leuk staat) en eventueel wat suiker/zoetstof/honing. En dan drinken met ijs. En wodka.
![]()
Thenks♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
zo net gebakken rijst op, nu ff boodschapjes doen en straks courgettevelouté maken...♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
en voor vanavond griekse yoghurt met verse frambozen en een tikkie honing gehaald
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Dit klinkt erg goed.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:09 schreef JMarsden het volgende:
Rijst, sayoer, sate babi, emping goreng en wat abon sapi..
![]()
Maak je dit allemaal zelf en zo ja, zou je de receptjes hier willen plaatsen![]()
![]()
ik lees gebakken rijst, mag ik als noob vragen wat ik me daar bij moet voorstellen?
zoals ik het zelf doe:quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
ik lees gebakken rijst, mag ik als noob vragen wat ik me daar bij moet voorstellen?
Nadat je rijst hebt gekookt in water, laten afkoelen en dan in een pan bakken met kruiden, ei, doperwten en mais erdoor heen. Gewoon lekker makkelijk. Is ook erg handig om te doen als je bv rijst over hebt van een paar dagen oud.![]()
![]()
gebakken rijstquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik maak hem met heel fijn gesneden lente-ui / sjalotje en paprika en wat ik verder aan groente in huis heb. Meestal iets van courgette, wortel, diepvriesdoperwten e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:19 schreef Axia het volgende:
[..]
zoals ik het zelf doe:
Nadat je rijst hebt gekookt in water, laten afkoelen en dan in een pan bakken met kruiden, ei, doperwten en mais erdoor heen. Gewoon lekker makkelijk. Is ook erg handig om te doen als je bv rijst over hebt van een paar dagen oud.
Rijst af laten koelen. In de wok een omeletje bakken en die in reepjes snijden.
Dan de groente even wokken, rijst erbij, omeletje erbij, en afblussen met sojasaus.
Ik was de knoflook vergeten te zeggen!Er moet wel knoflook in!
En veel groente.
Vind ik.
Idd knoflook ! en ei!! ei is lekker..quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik was de knoflook vergeten te zeggen!Er moet wel knoflook in!
En veel groente.
Vind ik.
die kan je ook gewoon even losklusten en dan in de pan waar al olie inzit gooien, even door elkaar roeren als t stolt en daarna de groenten en knof erbij en verder dus zoals beschreven ..
erg lekker
en bevalt mijn darmen heel veel beter dan bijvoorbeeld brood 's ochtends of brinta of cornflakes..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
pasta(macaroni wrsch) met een dille-creme-fraiche-sausje en kleine stukjes kip..
met wat champignons, courgette en misschien een stukje aubergine
Ja doei.![]()
Klinkt uitstekend.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Innocence het volgende:
Straks pittig gestoofd geitenvlees (Redang kambing) met rijst en tuinbonen! Staat lekker te pruttelen..
Ik eet vanavond een maaltijdsalade. Die heeftvoor me gekocht. Ik had migraine en had hem gevraagd om eten voor vanavond te halen en blijkbaar had hij geen zin om te koken.
![]()
![]()
Oh dat is makkelijker dan een omeletje bakken en in reepjes snijden. Dat ga ik de volgende keer ook doen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Idd knoflook ! en ei!! ei is lekker..
die kan je ook gewoon even losklusten en dan in de pan waar al olie inzit gooien, even door elkaar roeren als t stolt en daarna de groenten en knof erbij en verder dus zoals beschreven ..
erg lekker
en bevalt mijn darmen heel veel beter dan bijvoorbeeld brood 's ochtends of brinta of cornflakes..There is no love sincerer than the love of food.![]()
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
looooooooooooooooool lol![]()
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat
Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Als ik rijst eet is het met chicken tonight, of ik maak er nasi vanquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:03 schreef MrKawada het volgende:
[..]
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Gekookt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:03 schreef MrKawada het volgende:
[..]
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?There is no love sincerer than the love of food.![]()
nasi = witte rijstquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik rijst eet is het met chicken tonight, of ik maak er nasi van
nasi goreng = gebakken rijst
dus
looooooooooooooooool lol![]()
Roerbakken. Desnoods met een zak roerbakgroente en een woksausje als je het echt heel makkelijk wilt. Ben je binnen 10 minuten klaar met koken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat
Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Je snelste en simpelste gerecht (maar wel lekker)quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.There is no love sincerer than the love of food.![]()
We zitten middenin een verhuizing; eten koken kost eigenlijk teveel tijd. Vanavond even een snelle hap halen bij een leuk, goedkoop restaurantje hier; ik denk dat ik een salade met ansjovisjes, olijven en feta neem. Ofzo.![]()
Wij hadden aardappels, witlof en een gehaktbal
Nu heb ik wel weer genoeg van de nederlandse pot, dus dat doen we ff paar dagen niet meer![]()
![]()
quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:14 schreef MrKawada het volgende:
[..]
nasi = witte rijst
nasi goreng = gebakken rijst
dusmijn nasi is niet wit heur
Varkenshaas met een champignon-portsausje, stokbroodje met knoflookboter en een salade van eikenbladsla.
Nasi betekent niet witte rijst, maar gewoon rijst. Nasi puti, ja dat betekent witte rijst
Ik eet ook liever witte rijst dan nasi goreng. Nasi goreng is voor mij kliekjes, leftovers van de vorige dag (dat is ook hoe nasi goreng is ontstaan). Witte rijst combineren met allerlei andere Indische gerechten, heerlijk! Nasi goreng is alleen nasi goreng: het is niet lekker om ernaast nog rendang (niet redang), sayoer of opor2 te serveren. Nasi goreng is op zich al een redelijk 'gevuld' gerecht: rijst, vlees, groenten.
Maar goed, mijn nasi goreng is altijd wit, nooit de bruinige kleur die je normaalgesproken verkrijgt door de bumbu en kecap. Het enige wat je erinziet is kleine stukjes gekookte kipfilet, en het groene van cabek rawit. Pedis zoals het hoortWat emping goreng erbij (geen kerupuk!), biertje en klaar!
En zo zijn er nog 1001 manieren om nasi goreng te bereiden.
Maar goed, daar had ik dus vandaag geen zin in: vandaag witte rijst, groentensoep, ayam pedis, sambal goreng kentang, emping goreng.."Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV![]()
Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Innocence het volgende:
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV![]()
Recepten blijven binnen de familiequote:Op donderdag 3 juli 2008 14:13 schreef Axia het volgende:
Dit klinkt erg goed.![]()
Maak je dit allemaal zelf en zo ja, zou je de receptjes hier willen plaatsen
Voor heel goed referentiemateriaal verwijs ik je naar kokkieblanda.nl.. Daar heb ik ook menig 'nieuw' gerecht ontdekt. Soms net iets anders dan hoe ik het gewend ben, dat maakt het soms zo vernieuwend en lekker
Vooral de diversiteit aan sate recepten raadt ik aan. Wat lekker om zoveel nieuwe sate uit te proberen, ook al gebruik je telkens dezelfde vleessoort (alleen andere kruiden).."Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV![]()
Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:56 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!
![]()
Kruiden/boemboe kwam gewoon uit een zakje. Dan hoef je in principe alleen de stukken vlees erbij te gooien en te wachten.![]()
Maar vond het zo ontzettend lekker! Vandaag tussendemiddag de restjes nog op.Sweet and innocent...![]()
Hier ook Rendang, maar dan runderpoulet. Wat wokgroenten en wat rijstrestjes. Simpel, dus.
En vooral op.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
cola light♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."![]()
Geloof me, traditioneel klaarmaken is nog lekkerder! Door dat lange sudderen gaat die smaak helemaal in het vlees zitten. M'n moeder is vaak al een dag van te voren bezig met het vlees koken, and it's worth the effort. Ikzelf heb er ook niet de tijd+geduld voor helaas..quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:03 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.![]()
Kruiden/boemboe kwam gewoon uit een zakje. Dan hoef je in principe alleen de stukken vlees erbij te gooien en te wachten.![]()
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV![]()
Blijft er dan nog wel iets van het vlees over?
Hier had ie nu 3 uur opgestaan en dan gleed het zo van het been af...Sweet and innocent...![]()
Net een huzarensalade op en nu aan het wachten tot ik de gerookte zalmfilet ga verorberen![]()
Straks gaat het simpele bami worden.![]()
Bij rundvlees heb ik dat probleem niet, het blijft redelijk vast. Sowieso gebruiken we alleen lappen vlees, geen stuk vlees dat nog aan een bot oid blijft zitten..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:27 schreef Innocence het volgende:
Blijft er dan nog wel iets van het vlees over?
Hier had ie nu 3 uur opgestaan en dan gleed het zo van het been af...
Een Italiaanse bol met roomkaas, sla en komkommer en Milk&Fruit appel/peer.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Catering troep in de middag....
Vanavond pasta met pesto en garnaaltjes denk ik.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Nu: mueslibammetje
Vanavond: BBQ-en
Mijn foto's op Flickr!
net gesport dus ik heb wederom een salade. Heb hem bij de AH gehaald met komkommer, tomaat, sla en een mosterd honingdressing. Opzich lekker, alleen die dressing is pittig
En een groot glas verse sinaasappelsap-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Er staat lekker stoofvlees op het vuur! Heerlijk ruikt het huis, hmmmmm. Daar komen vanavond nog verse frietjes en een eenvoudige salade (ijsberg, tomaatjes, komkommer, mozzerella) bij.Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
wederom groot glas verse sinaasappelsap
Mijn eerste ham-kaas-prei quiche staat in de koelkast. Strakjes de oven in. Ik vind het spannend![]()
Nu zit ik aan de cheap ass slobber lambrusco.Proud property of hollander172![]()
rucolasalade met tomaat, komkommer, groene peper, gegrilde paprika's, in balsamico-azijn gemarineerde shii take en daarbovenop pecorino
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'![]()
Ik had varkensvlees met zoetzure saus op zijn thais
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Rijst met groenten en kip.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.![]()
Pas om 0.30u 'avondeten' gehad; stukjes brood met aïoli en paar borrelhapjes. Krijg je van een onregelmatig leven
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
ik heb laatst deze gekocht bij Marqt:
rode pepers/parika's gevuld met tonijn. Daar is het vanavond perfect weer voor denk ik, moet er alleen nog iets bij verzinnen.![]()
Ik ga nu een steengoede chili maken (gestoofd met rode wijn en bruine suiker) en daar maak ik vanavond lekkere nacho's con todos mee!!!!!! (regards voor SHE)
Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
Wij gaan barbecueën met vrienden. Hun galgenmaal voor ze papa en mama worden.![]()
- Ik heb kip in de marinade staan voor kipsaté
- kipspiesjes gekruid met gerookte paprikapoeder en omwikkelt met spek
- piri piri drumsticks
- verschillende soorten chipolata
- spareribs
- aardappeltjes in zilverfolie voor tussen de kolen en voor daarbij een prutje van zure room met bieslook
- Turks brood met zelfgemaakte tapenade en knoflookboter
- Komkommersalade met dille
- zelfgemaakte coleslaw
- Natuurlijk zelfgemaakte pindasaus en knoflooksaus
- En als toetje maken we milkshakes met verse aardbeien![]()
Zou ik genoeg hebben?![]()
Oh en omdat zij eigenlijk meer van de oudhollandse barbecue met speklappen, karbonades en kant en klare salades zijn heb ik ook een bak rundvleessaladegekocht.
Ze waren wel ok, maar niet briliant. Ik had er een mediterrane avond van gemaakt, met griekse soep, roergebakken courgette en een restje marokkaanse wortelsaladequote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:23 schreef computergirl het volgende:
rode pepers/parika's gevuld met tonijn. Daar is het vanavond perfect weer voor denk ik, moet er alleen nog iets bij verzinnen.![]()
Vandaag wordt het gemarineerde varkenshaas (Grieks) op de grill, tzaziki (wel uit de winkel, vers is me voor de Zondag iets te ingewikkeld). Komkommertomaatsalade, op basis van olie/azijn/tuinkruiden. Patat denk ik of anders stokbrood (ik heb nog kruidenboter ook zelfgemaakt in de koeling even kijken of die nog leeft
). En anders heb ik nog cassinowit die zo de broodrooster in kan
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human![]()
Vandaag ga ik iets koken uit mijn nieuwe kookboek van Gordon Ramsay.Het wordt erwtensoep met munt en prosciutto, een eenpansgerecht met kipfilet, aubergine, courgette en tomaat en een bananenmousse.
Eindelijk weer eens koken, afgelopen tijd veel te weinig tijd voor gehad.![]()
![]()
Net een smoothie gemaakt van magere yoghurt, aardbeien, banaan en rode sinasappelsap (die laatste dan wel weer uit pak).The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]![]()
De bananenmousse is aangepast naar een chocolade / pecannotencakeje, want mijn neefje blijkt geen bananen te lusten.![]()
Vanavond dit proberen:quote:Ingredients;
For the pork and date skewers
olive oil, for brushing
75g/3oz pork fillet, cut into 5 cubes
5 dates, stones removed
2 tsp soy sauce
2 tsp honey
2 tsp sesame seeds
For the couscous salad
125g/4½oz couscous
125ml/4fl oz hot vegetable stock
1 tbsp olive oil
handful fresh parsley and fresh basil, chopped
3 dates, stones removed, chopped
½ yellow plum, chopped
50g/1¾oz goats' cheese, crumbled
fresh chives, to garnish
Method
1. Lightly oil a griddle pan and place over a high heat. Thread the pork cubes and dates onto a skewer, then place the skewer onto the pan and cook until golden-brown on all sides. 2. Drizzle the soy sauce and honey and sprinkle the sesame seeds over the pork and dates and cook for another 2-3 minutes, or until completely cooked through.
3. Meanwhile, for the couscous salad, place the couscous into a bowl and pour over enough hot vegetable stock to cover the couscous. Cover the bowl with cling film and leave to stand for 4-5 minutes.
4. Remove the cling film, separate the grains of couscous with a fork, then add all of the remaining ingredients to the bowl and mix well.
5. Lightly oil a 6cm/2½in chefs' ring or a small glass bowl and place onto a serving plate. Spoon the couscous salad into the ring or bowl, then remove the ring or turn the bowl out onto the plate and carefully lift off.
6. To serve, place the skewer on top of the couscous salad and garnish with chives.
BBCfoodWhatever I want.![]()
Gister mexicaans wezen eten: nacho's met kaas, jalepeno en tomaat, ossehaaspuntjes met pittige saus, patat, sla en maiskolf.
Vandaag sate van de haas met gebakken uitjes, gepofte aardappel en sla met feta en rode ui![]()
Net een berg zelfgemaakte bami op.
1,5 uur in de keuken, binnen een kwartier schuif je het naar binnen......
Gelukkig heb ik een hoop over om in de vriezer te gooien![]()
Mag ik vragen waar je die kunt kopen?quote:
Lijken me erg lekker namelijk!
Eet nu een croissantje met kaas en milk&fruit aardbei/kers.![]()
www.americangoodies.nlquote:Op maandag 7 juli 2008 09:10 schreef Cici het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je die kunt kopen?
Lijken me erg lekker namelijk!
Eet nu een croissantje met kaas en milk&fruit aardbei/kers.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”![]()
Hetzelfde hier, en vanavond burrito'squote:Op maandag 7 juli 2008 11:52 schreef iamredleader het volgende:
Zo, even een glaasje water, zometeen lunch
.
![]()
vers witbrood met jam en met pasta. En druivensap-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
vanavond witvis uit de oven in een alupakketje: met veel olijfolie, citroenpartjes en beetje sap, lekker veel gehakte peterselie en knoflook..... erbij uit de oven kerstomaatjes aan de tak die meebakken.. en verse worteltjes..en gezond.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Lunch was een boterham hagelslag, een Bonito (soort vegetarische frituurhap), een sinaasappelsap-fruitmix en een kopje kaassoep
En net een kopje thee![]()
![]()
een bakkers gevulde koekheerlijk met van die knapperige randen
Biefstuk met gebakken champs... lekker makkelijk!Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
nu wat blokjes oude kaas
voor vanavond twijfel ik tussen tortelini en burrito's.....It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Ik maak vandaag serranoham met galiameloen, een quiche met zeewolf en Gruyère (recept was eigenlijk met kabeljauw maar dat was meer dan 40 euro per kg bij Schmidt), een salade van rucola met honing-geitenkaas, frambozen, croutons en een dressing met ahornsiroop ( ahornsiroop!
! ). Als toetje de restjes van de choco-pecankoek van gisteren.
![]()
ik ga zometeen rauwe zalm in mosterd-dille saus dippen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'![]()
Ik had vandaag last van de monday-blues. Heb dus een halve dag vrij genomen, een film in de dvd-speler geknald en een pizza besteld. Wel een hele lekkere overigens: met gehakt, ui, champ's en paprika!Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
Ja hoor, dat kan ik! Uiteraard niet als ik het beredruk heb of zo, maar als het rustig is, geen punt (ik ben management assistente).quote:Op maandag 7 juli 2008 19:40 schreef Haijo het volgende:
Kun jij bij jouw bedrijf zomaar een dag vrij nemen?En waar kan ik solliciteren?
En om maar even ontopic te blijven: mijn lijf snakt naar vitamines (misgelopen door de pizza, hihi), dus ik ga maar even een flinke fruitshake maken!Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
De quiche die ik heb gemaakt was![]()
![]()
Dit is het recept:
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq=quiche+kabeljauw&id=265778
Alleen had ik dus zeewolf gebruikt ipv kabeljauw. De sinaasappel is een verrassend ingrediënt en met recht een smaakmaker in dit gerecht!![]()
toevallig één van Van Maanen? oooh wat zijn die lekkerquote:Op maandag 7 juli 2008 16:12 schreef Qwea het volgende:
een bakkers gevulde koekheerlijk met van die knapperige randen
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
ik had voor de tortellini gegaanquote:Op maandag 7 juli 2008 18:04 schreef Muck het volgende:
nu wat blokjes oude kaas
voor vanavond twijfel ik tussen tortelini en burrito's.....
![]()
Heb lekker saai bloemkoolprakkie gegeten en sla met kaas en ei enzo, echte maandaghapWat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
net gebakken rijst op.
vanavond lekker simpel: rundervink, kort gekookte broccoli, gebakken champignons en eventueel een pofaardappeltje♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Net cruesli met yoghurt. En vanavond maak ik een salade met o.a. tonijn en gekookte aardappeltjes erbij.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR![]()
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
toevallig één van Van Maanen? oooh wat zijn die lekker!
quote:Op maandag 7 juli 2008 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik maak vandaag serranoham met galiameloen, een quiche met zeewolf en Gruyère (recept was eigenlijk met kabeljauw maar dat was meer dan 40 euro per kg bij Schmidt), een salade van rucola met honing-geitenkaas, frambozen, croutons en een dressing met ahornsiroop ( ahornsiroop!
! ). Als toetje de restjes van de choco-pecankoek van gisteren.
![]()
en het was ZO lekker!
vooral de salade, en het toetje, en de zeewolf, en en... hmmm
![]()
![]()
Lunch was een heerlijke baguette gerookte zalm, groene sla en komkommer, met een kopje aspergesoep en een glas cola![]()
![]()
Dat klinkt echt heel vreemd, ik ken stroganoff als iets wat je eet met aardappelen (gekookt of puree o.i.d.). Is 't echt lekker met pasta?quote:![]()
ja vind ik ook vreemd, maar ik zie hier ook wel eens mensen macaroni met ragout etenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:12 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat klinkt echt heel vreemd, ik ken stroganoff als iets wat je eet met aardappelen (gekookt of puree o.i.d.). Is 't echt lekker met pasta?![]()
![]()
Huuu, dat klinkt niet lekkerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
ja vind ik ook vreemd, maar ik zie hier ook wel eens mensen macaroni met ragout eten
. Zou dat komen uit het idee dat als iets een beetje een saus-achtige structuur heeft je het ook wel over de pasta heen kunt flikkeren?
Nouja. Anyway. Ieder z'n meug. Ik eet vanavond - ontopic dus - lasagne.
![]()
lasagne.. hm.. ja, fijn.. nu heb ik daar ook trek in..
moet nog boodschappen doen, dus even afwachten watvan dat plan vindt
Doei.![]()
Moblo de sushitafel ziet er top uit!!
Ik heb het nog nooit gegeten, is het niet ongelofelijk veel voor 2p?
Ik ga vanavond met vriendinnen eten... geen idee wat nog. Heb net een pizzabroodje van Bakker Bart op
The rock candy's melted, only diamonds now remain![]()
Boontjes een krokante kipschnitzel, gekookte aardappels en luchtig toetje framboos
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:45 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
gisteravond een sushi-assorti
vanavond denk ik iets van pasta
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.![]()
Ik ga vanavond iets lekker maken uit mijn nieuwe tajine.![]()
Iets met kip en veel groente en dan met couscous.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Ga zo naar de schoolmusical van m'n nichtje, dus ff wat makkelijks. Chicken Tonight Saté met rijst, en een komkommer in kruidenazijn met suiker, peper en wat zout.
Back in business.![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
![]()
en het was ZO lekker!
vooral de salade, en het toetje, en de zeewolf, en en... hmmm
Vandaag restje van de quiche.![]()
![]()
Het was lekker!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga vanavond iets lekker maken uit mijn nieuwe tajine.![]()
Iets met kip en veel groente en dan met couscous.Ik had geen couscous meer dus ik heb er maar rijst bij gemaakt.
Witte rijst, rundergehakt lekker pittig gewokt met een zak wokgroenten en champignonsaus. Heerlijk!Alleen met zelfspot kun je overleven...![]()
Paddo's? Lekkere trippy maaltijd!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:02 schreef ColdFeet het volgende:
Scaloppini met paddo's en sherry en veel peterselie
Erbij gestoomde broccoli.
![]()
Een per ongeluk ontstane cocktail
limoen
tequila
drup honing
groene thee ( lipton clear )
ijs
Daarbij een bakje zonder olie geroosterde pinda's.![]()
Met blauwe kaas gevulde champignons, tournedos met pepersaus, broccoli, patat en als toetje witte chocolademousse met aardbeien en slagroom![]()
eet vanavond couscous salade, met avocado ipv de door mij gewenste rode paprika. Die was gisteren op een of andere manier nergens te krijgen (of nog een paar al helemaal verrimpeld)![]()
bakkie yoghurt. Ik heb eigenlijk wel zin in tortillia's vanaaf, maar ws wordt het groente want anders moet ik 2x koken aangezien mn wederhelft geen totrillia vreet
Even een kopje koffie, straks boodschappen doen bij de appie, en ik denk dat ik mezelf op een heerlijk broodje haring ga tracteren![]()
![]()
Dan maak je toch gewoon chili con carne en gooi je jouw deel nog 5 minuten in een wrap in de oven?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:13 schreef Qwea het volgende:
bakkie yoghurt. Ik heb eigenlijk wel zin in tortillia's vanaaf, maar ws wordt het groente want anders moet ik 2x koken aangezien mn wederhelft geen totrillia vreet
![]()
![]()
Als lunch gegeten: 1 beschuit pindakaas met hagelslag en 1x cracker met pindakaas en suiker + beker melk
Als avondeten gaan we eten: Gekookte aardappelen, wortels, krokante kipsnietzel![]()
Er stond nog een bakje diepgevroren pastasaus in de vriezer. vanavond dus pasta bolognese met lekkere parmezaanse kaas, en een salade met komkommer, cherrytomaatjes en bos-ui.Mijn foto's op Flickr!
Schaaltje met sla, kip, dressing en wat pijnboompitten en daarnaast 2 cracottes,.
Geen trek hebben is niet leuk.Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.![]()
Ok dat eten we dus vanavond, gisteren hadden we zin in broodjes met ossenworst en rosbief enzoquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:37 schreef DarkElf het volgende:
vanavond lekker simpel: rundervink, kort gekookte broccoli, gebakken champignons en eventueel een pofaardappeltje
Morgen maak ik cheddar risotto
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
sambal goreng boontjes met rijst en gehaktballetjes met kokos.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |