abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59868936
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat

Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.
Roerbakken. Desnoods met een zak roerbakgroente en een woksausje als je het echt heel makkelijk wilt. Ben je binnen 10 minuten klaar met koken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59868958
hot ajam
pi_59869007
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat

Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.
Je snelste en simpelste gerecht (maar wel lekker)
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:53:15 #129
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59869883
vanmiddag bij nam kee m'n bek verbrand aan wan tan soep
nu cola light
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59869894
We zitten middenin een verhuizing; eten koken kost eigenlijk teveel tijd. Vanavond even een snelle hap halen bij een leuk, goedkoop restaurantje hier; ik denk dat ik een salade met ansjovisjes, olijven en feta neem. Ofzo.
pi_59871567
Wij hadden aardappels, witlof en een gehaktbal
Nu heb ik wel weer genoeg van de nederlandse pot, dus dat doen we ff paar dagen niet meer
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:46:29 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59871791
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:14 schreef MrKawada het volgende:

[..]

nasi = witte rijst
nasi goreng = gebakken rijst

dus
mijn nasi is niet wit heur
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_59871882
Varkenshaas met een champignon-portsausje, stokbroodje met knoflookboter en een salade van eikenbladsla.
pi_59872084
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

mijn nasi is niet wit heur
ja omdat je erin pist ofzo

maar nasi = witte rijst
looooooooooooooooool lol
pi_59873069
Net tagliatelle met snijbiet en een gestoomd visje op.
Lekker gezond enzo...
Sweet and innocent...
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:53:32 #136
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59873095
Nasi betekent niet witte rijst, maar gewoon rijst. Nasi puti, ja dat betekent witte rijst

Ik eet ook liever witte rijst dan nasi goreng. Nasi goreng is voor mij kliekjes, leftovers van de vorige dag (dat is ook hoe nasi goreng is ontstaan). Witte rijst combineren met allerlei andere Indische gerechten, heerlijk! Nasi goreng is alleen nasi goreng: het is niet lekker om ernaast nog rendang (niet redang), sayoer of opor2 te serveren. Nasi goreng is op zich al een redelijk 'gevuld' gerecht: rijst, vlees, groenten.

Maar goed, mijn nasi goreng is altijd wit, nooit de bruinige kleur die je normaalgesproken verkrijgt door de bumbu en kecap. Het enige wat je erinziet is kleine stukjes gekookte kipfilet, en het groene van cabek rawit. Pedis zoals het hoort Wat emping goreng erbij (geen kerupuk!), biertje en klaar!

En zo zijn er nog 1001 manieren om nasi goreng te bereiden.

Maar goed, daar had ik dus vandaag geen zin in: vandaag witte rijst, groentensoep, ayam pedis, sambal goreng kentang, emping goreng..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:56:56 #137
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59873165
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Innocence het volgende:
Straks pittig gestoofd geitenvlees (Redang kambing) met rijst en tuinbonen! Staat lekker te pruttelen..
Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:58:31 #138
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59873200
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:13 schreef Axia het volgende:
Dit klinkt erg goed.
Maak je dit allemaal zelf en zo ja, zou je de receptjes hier willen plaatsen
Recepten blijven binnen de familie

Voor heel goed referentiemateriaal verwijs ik je naar kokkieblanda.nl.. Daar heb ik ook menig 'nieuw' gerecht ontdekt. Soms net iets anders dan hoe ik het gewend ben, dat maakt het soms zo vernieuwend en lekker
Vooral de diversiteit aan sate recepten raadt ik aan. Wat lekker om zoveel nieuwe sate uit te proberen, ook al gebruik je telkens dezelfde vleessoort (alleen andere kruiden)..
pi_59873263
Vanavond maar een kleine maaltijd: yoghurt met wat chocolade vlokken, en net een kopje koffie
pi_59873309
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:56 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!
Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.
Kruiden/boemboe kwam gewoon uit een zakje. Dan hoef je in principe alleen de stukken vlees erbij te gooien en te wachten.
Maar vond het zo ontzettend lekker! Vandaag tussendemiddag de restjes nog op.
Sweet and innocent...
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:10:28 #141
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_59873475
Kip met cashewnoten thai style
stupidity has become as common as common sense was before
pi_59873704
Hier ook Rendang, maar dan runderpoulet. Wat wokgroenten en wat rijstrestjes. Simpel, dus.

En vooral op.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59874363
cola light
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_59875575
Sla met biefstukreepjes, tauge, paprika, champignons, pijnboompitten en sesam-olie
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:40:33 #145
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59876851
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:03 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.
Kruiden/boemboe kwam gewoon uit een zakje. Dan hoef je in principe alleen de stukken vlees erbij te gooien en te wachten.
Geloof me, traditioneel klaarmaken is nog lekkerder! Door dat lange sudderen gaat die smaak helemaal in het vlees zitten. M'n moeder is vaak al een dag van te voren bezig met het vlees koken, and it's worth the effort. Ikzelf heb er ook niet de tijd+geduld voor helaas..
pi_59882169
Blijft er dan nog wel iets van het vlees over?

Hier had ie nu 3 uur opgestaan en dan gleed het zo van het been af...
Sweet and innocent...
pi_59882206
Net een huzarensalade op en nu aan het wachten tot ik de gerookte zalmfilet ga verorberen
Straks gaat het simpele bami worden.
pi_59882652
vanavond een stoommaaltijd van de AH (in de bonus )
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:01:05 #149
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59882667
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:27 schreef Innocence het volgende:
Blijft er dan nog wel iets van het vlees over?

Hier had ie nu 3 uur opgestaan en dan gleed het zo van het been af...
Bij rundvlees heb ik dat probleem niet, het blijft redelijk vast. Sowieso gebruiken we alleen lappen vlees, geen stuk vlees dat nog aan een bot oid blijft zitten..
pi_59882891
Ik ga zo een kopje koffie halen voor de collega's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')