Roerbakken. Desnoods met een zak roerbakgroente en een woksausje als je het echt heel makkelijk wilt. Ben je binnen 10 minuten klaar met koken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat
Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.
Je snelste en simpelste gerecht (maar wel lekker)quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
Zeg, nu ik hier toch ben. Vriendlief heeft bedacht dat vrijdag vette hap dag is. Want dat is lekker makkelijk. Ik heb zojuist bedacht dat dat mooi niet doorgaat
Nu wil ik morgen iets maken wat niet te lang duurt, maar wél lekker is. Liefst met veel groente. Ooh saillant detail, meneer eet gaan pasta's.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:14 schreef MrKawada het volgende:
[..]
nasi = witte rijst
nasi goreng = gebakken rijst
dus
Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Innocence het volgende:
Straks pittig gestoofd geitenvlees (Redang kambing) met rijst en tuinbonen! Staat lekker te pruttelen..
Recepten blijven binnen de familiequote:Op donderdag 3 juli 2008 14:13 schreef Axia het volgende:
Dit klinkt erg goed.![]()
Maak je dit allemaal zelf en zo ja, zou je de receptjes hier willen plaatsen
Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:56 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Geweldig! Rendang vind ik alleen lekker als het echt heet is (lees: pedis!), en rendang kambing eet ik sowieso al zelden. It's a bitch om het zelf klaar te maken (duurt lang), daarom gebruik ik liever rundvlees. Rendang kambing eet ik meestal buiten de deur (luïigheid), dus meestal van een Indisch eethuisje of pasar malam. Hoop dat het heeft gesmaakt!
Geloof me, traditioneel klaarmaken is nog lekkerder! Door dat lange sudderen gaat die smaak helemaal in het vlees zitten. M'n moeder is vaak al een dag van te voren bezig met het vlees koken, and it's worth the effort. Ikzelf heb er ook niet de tijd+geduld voor helaas..quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:03 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik het traditioneel heb klaargemaakt hoor, ben ook nogal lui.![]()
Kruiden/boemboe kwam gewoon uit een zakje. Dan hoef je in principe alleen de stukken vlees erbij te gooien en te wachten.![]()
Bij rundvlees heb ik dat probleem niet, het blijft redelijk vast. Sowieso gebruiken we alleen lappen vlees, geen stuk vlees dat nog aan een bot oid blijft zitten..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:27 schreef Innocence het volgende:
Blijft er dan nog wel iets van het vlees over?
Hier had ie nu 3 uur opgestaan en dan gleed het zo van het been af...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |