Men neme een lekkere groene thee (bij voorkeur losse), plakjes verse gember, stukjes citroen en grof gehakte verse munt. Giet hier kokend water op en zet een flink sterke thee. Laat dit afkoelen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en hoe maken wij die zelfgemaakte ice tea met munt, gember en citroen?
Potverdikkie, bookmark maakt..quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Men neme een lekkere groene thee (bij voorkeur losse), plakjes verse gember, stukjes citroen en grof gehakte verse munt. Giet hier kokend water op en zet een flink sterke thee. Laat dit afkoelen.
Dan zeven en in een kan gieten. Aanvullen met koud water. Nog wat verse citroen, gember en hele takjes munt erbij (vooral omdat het leuk staat) en eventueel wat suiker/zoetstof/honing. En dan drinken met ijs. En wodka.
![]()
Dit klinkt erg goed.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:09 schreef JMarsden het volgende:
Rijst, sayoer, sate babi, emping goreng en wat abon sapi..
zoals ik het zelf doe:quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
ik lees gebakken rijst, mag ik als noob vragen wat ik me daar bij moet voorstellen?
gebakken rijstquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
ik lees gebakken rijst, mag ik als noob vragen wat ik me daar bij moet voorstellen?
Ik maak hem met heel fijn gesneden lente-ui / sjalotje en paprika en wat ik verder aan groente in huis heb. Meestal iets van courgette, wortel, diepvriesdoperwten e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:19 schreef Axia het volgende:
[..]
zoals ik het zelf doe:
Nadat je rijst hebt gekookt in water, laten afkoelen en dan in een pan bakken met kruiden, ei, doperwten en mais erdoor heen. Gewoon lekker makkelijk. Is ook erg handig om te doen als je bv rijst over hebt van een paar dagen oud.
Idd knoflook ! en ei!! ei is lekker..quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik was de knoflook vergeten te zeggen!Er moet wel knoflook in!
En veel groente.
Vind ik.
Klinkt uitstekend.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:43 schreef Innocence het volgende:
Straks pittig gestoofd geitenvlees (Redang kambing) met rijst en tuinbonen! Staat lekker te pruttelen..
Oh dat is makkelijker dan een omeletje bakken en in reepjes snijden. Dat ga ik de volgende keer ook doen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Idd knoflook ! en ei!! ei is lekker..
die kan je ook gewoon even losklusten en dan in de pan waar al olie inzit gooien, even door elkaar roeren als t stolt en daarna de groenten en knof erbij en verder dus zoals beschreven ..
erg lekker
en bevalt mijn darmen heel veel beter dan bijvoorbeeld brood 's ochtends of brinta of cornflakes..
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:19 schreef Qwea het volgende:
Als ik rijst eet is het met chicken tonight, of ik maak er nasi vanquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:03 schreef MrKawada het volgende:
[..]
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?
Gekookt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:03 schreef MrKawada het volgende:
[..]
hoe eet jij je rijst dan meestal? gewoon witte rijst?
nasi = witte rijstquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik rijst eet is het met chicken tonight, of ik maak er nasi van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |