quote:-Er lagen inderdaad onderdelen, maar die kwamen meer overeen met een Tomahawk, vooral de wielen en
de motor
quote:Berlusconi vergelijkt rechters met kanker
Rome, 26 juni. De Italiaanse premier Silvio Berlusconi kwalificeert de rechterlijke macht in zijn land als „een kankergezwel".
Luttele uren nadat de Senaat, het hogerhuis, het wetsvoorstel van zijn centrum-rechtse regering had aangenomen dat hem moet vrijwaren van strafrechterlijke vervolging, beklaagde de mediamagnaat annex regeringsleider zich over de wijze waarop hij door justitie zou zijn achtervolgd sinds hij veertien jaar geleden in de politiek stapte.
Ach we hebben hier op fok van die figuren die zich profileren als profiteurs van kankergezwellenquote:
Heerlijk nieuws wat mij betreft, alhoewel ik waarschijnlijk de enige ben hier....quote:NEW: Dissent: Ruling jeopardizes "constitutionality of gun laws" throughout nation NEW: Gun control group disagrees with court's interpretation of Second Amendment Ruling could spark debate on whether right to own gun is collective or individual
quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:36 schreef Apropos het volgende:
Fin.
Bij de programmeurs kan naar mijn ervaring toch wel tweederde werkelijk programmeren, de andere kleine helft niet en die rebbelt. De heren consultants en projectmanagers, daar moet je voor oppassen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij grote ICT-bedrijven, diegene die voornamelijk overheidsopdrachten binnenlobbyen, is dat inderdaad erg het geval. Veel omgeschoolde mensen die met een cursusje tot programmeur gebombardeerd worden.![]()
Allemaal onder het motto, iemand met een LOI cursus excel kan prima databases programmeren.![]()
Als ik met mensen van ICT-gebieden buiten mijn eigen expertisegebied praat wordt ik altijd een beetje bedroefd hoe weinig kennis ze hebben en hoe erg ze dat masceren met buzztalk en bureaucratie.
Precies. Er staat nu iets in over een vergoeding voor het OV 2e klas....quote:
3x modaal als tester. Doe je goed.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:51 schreef sigme het volgende:
7 duizend per maand - en dan verdelen de heren souteneur ook nog een dikke 4.000 p/mnd. Dat wordt betaald voor een eenvoudig testertje..
Nee hoor, goede zaak.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:36 schreef Wheelgunner het volgende:![]()
High court strikes down gun ban (CNN)
[..]
Heerlijk nieuws wat mij betreft, alhoewel ik waarschijnlijk de enige ben hier....![]()
![]()
![]()
![]()
Als je geen moslim bent ben je politiek niet interessant genoeg.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:15 schreef Picchia het volgende:
"Misschien kom ik daar ook wel voor in aanmerking"
"Nou ja, dat bedoelen we niet met allochtoon Picchia"
"Ow, ik dacht dat u het over allochtonen had"
Ze willen meer Afrikanen bij de overheid, zeg dat dan meteen.
Een bevestiging voor iets wat je eigenlijk al wist. Meer huilie gedrag vertonen en schreeuwen over discriminatie wordt er vanzelf politiek interessant mits je met voldoende huilies bentquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:22 schreef Picchia het volgende:
Dat was een wandelgangengesprek met een recruiter toen ik informeel de mogelijkheden besprak. Ik wilde het toch voor eens en voor altijd weten of het waar was.
Volgens Wiki.quote:De grootste groep allochtonen in Nederland is van Indonesische afkomst, met 15% en de Duitse allochtonen komen op plaats twee met 14%.
Ik hoop dat alle wapengeilerds zelf een kogel krijgen, dan lost het probleem zelf op en kunnen zij zeggen dat ze met hun geliefde hobby in hun armen gestorven zijn. Iedereen tevreden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:36 schreef Wheelgunner het volgende:![]()
High court strikes down gun ban (CNN)
[..]
Heerlijk nieuws wat mij betreft, alhoewel ik waarschijnlijk de enige ben hier....![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, de aard van de vredelievende wapenverbieder. Alle mensen met wapens moeten dood.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop dat alle wapengeilerds zelf een kogel krijgen, dan lost het probleem zelf op en kunnen zij zeggen dat ze met hun geliefde hobby in hun armen gestorven zijn. Iedereen tevreden.
Het was een grapje.... maar wel een ernstig besluit van het hooggerechtshof. Ernstig is trouwens dat ook steeds meer Nederlanders voor vuurwapenbezit zijn.... Kutland is dit aan het worden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah, de aard van de vredelievende wapenverbieder. Alle mensen met wapens moeten dood.
Die mensen zijn gewoon voor vrijheid, dat zul jij nooit begrijpen. Jij hebt liever dat mensen gedwongen worden te leven volgens jouw denkbeelden, of anders de kogel...quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was een grapje.... maar wel een ernstig besluit van het hooggerechtshof. Ernstig is trouwens dat ook steeds meer Nederlanders voor vuurwapenbezit zijn.... Kutland is dit aan het worden.
Ik zie het verband niet...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:04 schreef Aoristus het volgende:
er is geen drijfjacht meer nodig voor de zwijntjes op de Veluwe, in plaats daarvan is er een team van 8 professionals bezig om dag en nacht alles wat knort neer te schieten. Mooi man, vrijheid.
Dat zul jij nooit snappen, omdat je niet weet wat vrijheid isquote:
Lijkt me toch juist goed dat men daarmee bezig blijftquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Picchia het volgende:
Eeuwen na de invoering weten ze nog steeds niet hoe ze hun grondwet moeten interpreteren. Best triest, eigenlijk.
Ik zie het voordeel van die besluiteloosheid en (rechts)onzekerheid niet.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Lijkt me toch juist goed dat men daarmee bezig blijft
Inderdaad, anders krijg je een soort sharia-achtig geheel. Wetgeving uit het verleden die dogmatisch nageleefd moet worden, maar geen enkel antwoord heeft op moderne vragen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan was slavernij ook nog steeds niet afgeschaft. Groei, ontwikkeling en rerinterpretatie is prima, juist wanneer het vrijheid promoot. En het Hooggerechtshof doet dat niet lichtelijk ofzo, hun uitspraken zijn wat voor ons wet is.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zie het voordeel van die besluiteloosheid en (rechts)onzekerheid niet.
Dat zou opgaan, als je de grondwet niet zou kunnen aanpassen. Maar als genoeg mensen zich niet meer kunnen vinden in de grondwet, dan kan die gewoon aangepast worden. Het is geen goddelijke wet ofzo, zoals de Sharia.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, anders krijg je een soort sharia-achtig geheel. Wetgeving uit 1200 nogwat die dogmatisch nageleefd moet worden, maar geen enkel antwoord heeft op moderne vragen.
Volgens mij heb jij niet door wat er voor een grondswetwijziging nodig is, zoek het eens op zou ik zeggen... Een uitspraak van het Hooggerechtshof is meestal meer dan voldoende. Sowieso kan er alleen een amendement bij, geen eraf, dat moet gedaan worden door te zorgen dat het nieuwe amendement het oude ongeldig maakt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat zou opgaan, als je de grondwet niet zou kunnen aanpassen. Maar als genoeg mensen zich niet meer kunnen vinden in de grondwet, dan kan die gewoon aangepast worden.
Nu kunnen zelfs juristen niet met zekerheid zeggen wat de grondwet inhoud.
In Nederland was slavernij afgeschaft, terwijl men zeker wist of men wel of niet wapens mocht dragen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:26 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan was slavernij ook nog steeds niet afgeschaft.
En stagnatie is niet prima. Men houdt zich nog steeds bezig met eeuwenoude rechtsvragen waar niemand duidelijkheid over durft te geven. Dat durf ik geen groei of ontwikkeling te noemen.quote:Groei, ontwikkeling en rerinterpretatie is prima, juist wanneer het vrijheid promoot.
quote:BRUSSEL - In het Belgische Turnhout heeft de politie een flitspaaldief opgepakt. De man bekende de paal te hebben afgezaagd nadat hij met een hoge snelheid was geflitst. Dat bevestigde de lokale politie donderdag.
De dief heeft het apparaat, dat hij met een slijptol verwijderde, begraven in een bos. Hij weet echter niet meer precies waar. De politie is er nog naar op zoek.
Mogelijk moet de hardrijder een schadevergoeding van meer dan 50.000 euro betalen.
De maatschappelijke wenselijkheid is iets voor de verkiezingen en opiniepeilingen, en daaruit blijkt dat een aanzienlijke meerderheid van de Amerikanen achter het 2e amendement staat.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:38 schreef Picchia het volgende:
[..]
In Nederland was slavernij afgeschaft, terwijl men zeker wist of men wel of niet wapens mocht dragen.
[..]
En stagnatie is niet prima. Men houdt zich nog steeds bezig met eeuwenoude rechtsvragen waar niemand duidelijkheid over durft te geven. Dat durf ik geen groei of ontwikkeling te noemen.
Als men duidelijkheid had dan kon de discussie meer over de maatschappelijke wenselijkheid gaan in plaats van over de interpretatie van een eeuwenoude tekst.
In ieder geval weet ik waar ik het over heb in tegensteling tot gewoon ja of nee roepen..quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
Jij bent gewoon wapengeil en kan niet objectief oordelen.
Jij moet vooral over hellende vlak spreken met die belachelijke overtuigingen en voorstellen van jouquote:Het is gewoon een hellend vlak. Op een gegeven moment zul je een Flak-gun nodig moeten hebben om jezelf te verdedigen.... Het is het recht van de rijksten... en de armen.... die sterven...
Ik sta ook achter de 2e amendement. En nu? Ben ik nu een voor of tegenstander van individueel wapenbezit?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De maatschappelijke wenselijkheid is iets voor de verkiezingen en opiniepeilingen, en daaruit blijkt dat een aanzienlijke meerderheid van de Amerikanen achter het 2e amendement staat.
Ongrondwettelijk? Als de wetgever kon bepalen of het ongrondwettelijk was dan konden ze daar al vooraf op inspelen.quote:Het hooggerechtshof heeft in 230 jaar slechts 6 keer een uitspraak gedaan met betrekking tot het 2e amendement, het is dus niet alsof ze er constant mee bezig zijn. Het speelt pas een rol wanneer er mogelijk ongrondwettelijke zaken aan de hand zijn, zoals nu met het verbod op vuistvuurwapens in DC.
Voorstander, dat is duidelijk, zeker na deze uitspraakquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:53 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik sta ook achter de 2e amendement. En nu? Ben ik nu een voor of tegenstander van individueel wapenbezit?
Dat kunnen ze dus niet, en dat is weer mooi omdat het de macht van de wetgevers beperkt.quote:[..]
Ongrondwettelijk? Als de wetgever kon bepalen of het ongrondwettelijk was dan konden ze daar al vooraf op inspelen.
Maar die macht verdwijnt niet. Die haal je uit handen van de ene partij en leg je in handen van een andere. Die leg je nu in handen van de Supreme Court, die door partijen benoemt zijn voor het leven. Dat is alleen maar nog ondemocratischer. Ik leg de wetgevende macht liever in handen van een instantie die gecontroleerd wordt door een volksvertegenwoordiging.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Voorstander, dat is duidelijk, zeker na deze uitspraak
[..]
Dat kunnen ze dus niet, en dat is weer mooi omdat het de macht van de wetgevers beperkt.
Ieder zijn mening, maar zo zie ik het dus juist niet. Het gaat om de scheiding van de machten, machten die elkaar in evenwicht houden door 'checks and balances'. Ja, de wetgevende (congres) macht kan wetten maken, maar deze moeten goedgekeurd worden door de uitvoerende macht (President), waarna de juridische macht (hooggerechtshof) wanneer nodig deze kan bestempelen als ongrondwettelijk.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar die macht verdwijnt niet. Die haal je uit handen van de ene partij en leg je in handen van een andere. Die leg je nu in handen van de Supreme Court, die door partijen benoemt zijn voor het leven. Dat is alleen maar nog ondemocratischer. Ik leg de wetgevende macht liever in handen van een instantie die gecontroleerd wordt door een volksvertegenwoordiging.
Dat is niet een foutje ofzo, zo is het systeem juist opgezet! Zo wordt de wetgevende macht dus in toom gehouden door mensen die veel van juridische zaken afweten, en wordt zoveel mogelijk voorkomen dat het een politiek en populistisch speeltje zal worden. En die rechters houden met een heleboel zaken rekening, waaronde publieke opinie. Zie Roe vs Wade.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat de Supreme Court deze ondemocratische macht heeft is één van de negatieve gevolgen van zulke onduidelijke wetgeving. Niemand kan met zekerheid zeggen wat de wetgeving is, dus gaan rechters maar op een ondemocratische wijze hun eigen interpretatie eraan geven.
Toeval is het niet echt, maar het had heel gemakkelijk anders kunnen zijn ja. Het was 5 tegen 4 dit keer. Dat maakt overigens de uitspraak ook minder krachtig dan wanneer er een grotere meerderheid was geweest.quote:Toevallig is dit nu in het voordeel van de voorstanders. Het had ook anders kunnen zijn.
The School of Hard Energy Knocksquote:The responsibilities of good parents
The good news as we gather in these troubled times, is that there is much room for improvement. If only five countries — the United States, China, Russia, Canada and Ukraine — achieved the global standard, we would reduce total global energy use by more than 15%.
You, the parents of these difficult students are the allies we need to make this happen.
Dat is vrij simpel te verklaren; Waarom zou je, als (een van de) machtigste land ter wereld ook maar iets van je eigen soevereiniteit opofferen door te buigen naar de wil van de internationale gemeenschap? Als je daar zelf baat bij hebt prima, maar dat is in de meest actuele kwesties zelden het geval voor de VS.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:08 schreef MrX1982 het volgende:
De invulling van democratie in Amerika is een stuk directer dan hier. Dat verdient een pluim hoewel om de Supreme Court een geur van vriendjespolitiek hangt heb ik het idee. Ze worden toch benoemd door de president?
Waar het Amerikaanse systeem wel volkomen in faalt is de abjecte houding van de overheid ten aanzien van de wereld. De Amerikaanse overheid doet qua ernstige symptomen van paranoia niet onder voor die van een willekeurig despotisch geregeerd land. Ik dacht tot voor kort dat men in Amerika een natuurlijke wantrouwen had ten opzichte van het instituut overheid of in ieder geval een te bemoeizuchtige overheid richting de samenleving. Dat beeld heeft de laatste jaren wel schade opgelopen. Misschien was het slechts een illusie of is Bush dermate desastreus geweest kan ook.
Wat dat betreft ben ik benieuwd, mocht hij president worden, hoe Obama daarmee omgaat en of er een verbetering in optreedt.
Clinton zei -of dacht, of hem is toegeschreven, of whatever- dat Amerika nu het machtigste land ter wereld is, maar nu zou moeten handelen met het idee dat het het over een aantal jaren niet meer is.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is vrij simpel te verklaren; Waarom zou je, als (een van de) machtigste land ter wereld ook maar iets van je eigen soevereiniteit opofferen door te buigen naar de wil van de internationale gemeenschap? Als je daar zelf baat bij hebt prima, maar dat is in de meest actuele kwesties zelden het geval voor de VS.
Dubieus, ja. Het Hooggerechtshof bepaalde wie president werd in 2000, en de president bepaalt wie er bij het Hooggerechtshof mag aanschuiven.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:08 schreef MrX1982 het volgende:
De invulling van democratie in Amerika is een stuk directer dan hier. Dat verdient een pluim hoewel om de Supreme Court een geur van vriendjespolitiek hangt heb ik het idee. Ze worden toch benoemd door de president?
Mits er een plaats vrij is en mits de Senaat aftekent dus...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dubieus, ja. Het Hooggerechtshof bepaalde wie president werd in 2000, en de president bepaalt wie er bij het Hooggerechtshof mag aanschuiven.
Volgens mij kwam PNAC voort uit die gedachtequote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Clinton zei -of dacht, of hem is toegeschreven, of whatever- dat Amerika nu het machtigste land ter wereld is, maar nu zou moeten handelen met het idee dat het het over een aantal jaren niet meer is.
Sja...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mits er een plaats vrij is en mits de Senaat aftekent dus...
Integendeel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij kwam PNAC voort uit die gedachte
Ok, zij willen dus voorkomen dat dat over een paar jaar niet meer zo zou zijn.quote:
Het buitenlandse beleid van de VS lijkt de laatste jaren aardig op een soort suïcidale Hannibal tactiek als je überhaupt van een tactiek kunt spreken. Ze gaan tekeer als een olifant in een porseleinen kast. Dan mag je het machtigste land van de wereld zijn dat geeft je niet het recht om op een totaal verkeerde manier de wereld proberen te besturen. Alles wat ze de laatste jaren hebben gedaan werkt averechts en heeft ook zijn weerslag op het land zelf. Dat land kampt met enorme problemen op tal van gebieden maar wel de grote stoere cowboy willen spelen. Wat is dat voor merkwaardig voorbeeld die ze daardoor stellen?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat is vrij simpel te verklaren; Waarom zou je, als (een van de) machtigste land ter wereld ook maar iets van je eigen soevereiniteit opofferen door te buigen naar de wil van de internationale gemeenschap? Als je daar zelf baat bij hebt prima, maar dat is in de meest actuele kwesties zelden het geval voor de VS.
Voor een klein land als Nederland is dat gemakkelijker, we moeten wel internationaal denken en meespelen om bij de groep te horen, want die groep hebben we nodig. De VS natuurlijk ook, maar lang niet zo hard als Nederland.
Is het een goed excuus? De meeste mensen zullen zeggen van niet, maar realistisch gezien ik kan wel begrip opbrengen voor de houding van de VS.
Zij zijn het machtigst, dus in kort bepalen zij dat ze het recht hebben. Jammer maar helaas.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het buitenlandse beleid van de VS lijkt de laatste jaren aardig op een soort suïcidale Hannibal tactiek als je überhaupt van een tactiek kunt spreken. Ze gaan tekeer als een olifant in een porseleinen kast. Dan mag je het machtigste land van de wereld zijn dat geeft je niet het recht om op een totaal verkeerde manier de wereld proberen te besturen. Alles wat ze de laatste jaren hebben gedaan werkt averechts en heeft ook zijn weerslag op het land zelf. Dat land kampt met enorme problemen op tal van gebieden maar wel de grote stoere cowboy willen spelen. Wat is dat voor merkwaardig voorbeeld die ze daardoor stellen?
Ik denk ook dat veel ellende voorkomen had kunnen worden door een ander buitenlands beleid van de VS, ook binnenlands.quote:Het is misplaatste arrogantie en hoogmoed en het is bekend wat er na de hoogmoed komt...
Ik las een poos terug ergens een stuk over Azië. En dat ze Europa steeds meer zien als een koning zonder kleren. Constant denkend dat ze superieur zijn, terwijl veel Aziaten dat reuze vinden meevallen. De welvaart buiten het westen wordt door westerlingen vaak sterk onderschat. Jammer dat ik dat artikel nergens kan terugvinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:11 schreef Picchia het volgende:
Een koning zonder kleren.
Als machtigste land kan je het recht (gemakkelijk) claimen maar dat geeft je nog geen gelijk. Het tegendeel wordt eerder bewezen in de puinhopen van bijv. Irak en Afghanistan. Want om het plat te zeggen hebben ze er daar een teringzooi van gemaakt.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Zij zijn het machtigst, dus in kort bepalen zij dat ze het recht hebben. Jammer maar helaas.
Andere morele positiequote:Ik denk ook dat veel ellende voorkomen had kunnen worden door een ander buitenlands beleid van de VS, ook binnenlands.
Echter vind ik het net zo goed arrogant en hoogmoedig om me in een hogere morele positie te wanen dan die 'cowboys'.
hele artikel: http://www.wereldomroep.nl/actua/regio/afrika/somalie080625quote:Voedselhulp Somalië in gevaar
Door Perro de Jong
25-06-2008
Harer Majesteits Evertsen keert deze week terug naar Den Helder. Het Nederlandse marinefregat begeleidde drie maanden lang voedseltransporten naar Somalië. Geen enkel land heeft nog aangeboden die taak over te nemen. De voedseltransporten - en de levens van honderdduizenden Somaliërs - lopen daardoor gevaar.
Dit jaar zijn al meer dan dertig schepen in de wateren rond Somalië aangevallen door piraten. Het aantal incidenten houdt gelijke tred met de toenemende chaos in het land, waar rebellen vechten tegen de interim-regering van president Abdullahi Yusuf Ahmed.
Door de gevechten wordt de nood onder de bevolking steeds hoger. Het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties wil 2,4 miljoen Somaliërs van hulp voorzien. De aanvoer van voedsel gaat over land uiterst moeizaam door de slechte wegen. Ruim tachtig procent van de transporten vertrekt daarom per schip vanuit Kenia. Maar de scheepvaartroute is gevaarlijk vanwege de talloze piratenbendes.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ook goeiemorgen
Recordhoeveelheid ijs op Antarctica
quote:North Pole May Be Ice Free for First Time This Summer
Arctic warming has become so dramatic that the North Pole may melt this summer, report scientists studying the effects of climate change in the field.
"We're actually projecting this year that the North Pole may be free of ice for the first time [in history]," David Barber, of the University of Manitoba, told National Geographic News aboard the C.C.G.S. Amundsen, a Canadian research icebreaker.
Firsthand observations and satellite images show that the immediate area around the geographic North Pole is now mostly annual, or first-year, ice—thin new ice that forms each year during the winter freeze.
Yup.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:20 schreef Picchia het volgende:
Als Intellectueel eigendom niet bestaat in een libertaire staat, dan mag je daar gewoon alle software kopieren en downloaden, of niet?
Bedrijven zijn natuurlijk helemaal vrij om hun software zo te beschermen zoals ze dat zelf willen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:24 schreef Picchia het volgende:
Ik neem aan dat bedrijven bij de meeste software dan om registratie gaan vragen.
Het is niet stelen. De originele bedenker verliest het idee namelijk niet, net zoals de originele dvd niet verdwijnt als je die ript.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Monidique het volgende:
Bizar. Intellectueel eigendom is reeel en bescherming ervan is niet alleen ethisch juist maar ook noodzakelijk. Bizar dat libertariers er geen moeite mee hebben zonder schroom werk van andere mensen te gebruiken zonder toestemming. Te stelen, als het ware.
Uiteraard mag ik nog wel scifi downloaden...
http://www.thewashingtonn(...)ensions_high_i/#morequote:I've just returned from an epic trip in Russia, Central Asia and China to find this -- a tentative plan by Gazprom to build a direct pipeline from Russia to Abkhazia, a breakaway region in Georgia that is currently the major wedge between Russia and Georgia.
Russia seems to be deliberately stoking the flames. When I lived in Moscow years ago, eating inexpensive Georgian food was one of my favorite things to do. A few weeks ago I spent three days in Moscow and learned that there is no such thing anymore as inexpensive Georgian food. Certainly, the weak dollar and ever-increasing cost of living have much to do with this, but that's not all. Georgian cafe proprietors are apparently raising their prices so they will have the means to leave the city on a moment's notice when the hostilities between Russia and Georgia inevitably begin. I'm getting this from only a couple of sources off the record and I myself am not so certain that war is inevitable, but I'm told that this does represent the general perception -- among Russians, Georgians and expats alike -- in Moscow.
Ik had het ook over DVD's, want wat wordt er precies gestolen als ik een copy maak van jouw gekochte Civilization IV, want die heb je gekocht naar ik aanneem.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef Monidique het volgende:
Je hebt het nu over ideeen en net nog over software. Het overlapt elkaar, maar het is niet hetzelfde. En hetzelfde geldt natuurlijk voor muziek en films.
De libertarische dieven.
Mijn tijd en moeite en de tijd en moeite van de verkopers en de tijd en moeite van de makers van Civilization, die ik uiteraard gekocht heb, worden "gestolen". Ik vind het eerlijk gezegd nogal vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik had het ook over DVD's, want wat wordt er precies gestolen als ik een copy maak van jouw gekochte Civilization IV, want die heb je gekocht naar ik aanneem.
Tijd en moeite stelen?!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:02 schreef Monidique het volgende:
Mijn tijd en moeite en de tijd en moeite van de verkopers en de tijd en moeite van de makers van Civilization, die ik uiteraard gekocht heb, worden "gestolen". Ik vind het eerlijk gezegd nogal vanzelfsprekend.
Ja. Uiteraard. Dat is logisch.quote:
Is economie ook niet ergens een verzameling natuurwetten, met name het behoud van energie, op een bepaald niveau? Producenten en verkopers stoppen er een bepaalde hoeveelheid geld in, wat ongeveer correspondeert met de kosten, in combinatie met de (verwachte?) opbrengsten en de gewenste winst. Jij breekt in in dat systeem. Dus zo'n bedrijf investeert in zo'n spelletje, en jij steelt hun investering, door er niet voor te betalen. Zoals ik zeg: lijkt mij nogal vanzelfsprekend.quote:Jij, nog de verkoper hoeft er extra tijd en/of moeite in te steken als ik een copy maak, het origineel blijft in takt en er is dus niets gestolen. Het is en blijft bij de maker en jij kan nog steeds de hele dag je spelletje spelen.
Ik ben het wel met je eens. Maar ze zullen hun investeringen, marktstrategie, de verwachte opbrengsten en vorm van exploitatie natuurlijk wel bijstellen aan de situatie zonder IE-recht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:09 schreef Monidique het volgende:
Is economie ook niet ergens een verzameling natuurwetten, met name het behoud van energie, op een bepaald niveau? Producenten en verkopers stoppen er een bepaalde hoeveelheid geld in, wat ongeveer correspondeert met de kosten, in combinatie met de (verwachte?) opbrengsten en de gewenste winst. Jij breekt in in dat systeem. Dus zo'n bedrijf investeert in zo'n spelletje, en jij steelt hun investering, door er niet voor te betalen. Zoals ik zeg: lijkt mij nogal vanzelfsprekend.
Je snapt toch zelf ook wel dat het erg problematisch is voor het economische proces? Een producent steekt ergens tijd en geld in en dit wordt terugverdiend doordat een consument het product afneemt. Volgens jouw logica zou ik als ik een hele lading films op DVD zou jatten ook alleen de productiekosten van een DVD-schijfje zelf moeten vergoeden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tijd en moeite stelen?!
Jij, nog de verkoper hoeft er extra tijd en/of moeite in te steken als ik een copy maak, het origineel blijft in takt en er is dus niets gestolen. Het is en blijft bij de maker en jij kan nog steeds de hele dag je spelletje spelen.
Een lading DVD's jatten is fysiek iets stelen. De originele eigenaar heeft die DVD's dan niet meer, dat is niet vergelijkbaar met een copy maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:19 schreef Monolith het volgende:
Volgens jouw logica zou ik als ik een hele lading films op DVD zou jatten ook alleen de productiekosten van een DVD-schijfje zelf moeten vergoeden?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik wil de DVD's best vergoeden, maar ik ga natuurlijk niet betalen voor die kopietjes van digitale informatie die het gros van de zogenaamde waarde van 60 euro bepalen. De waarde van zo'n schijfje is echt hooguit een paar euro.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een lading DVD's jatten is fysiek iets stelen. De originele eigenaar heeft die DVD's dan niet meer, dat is niet vergelijkbaar met een copy maken.
Nee. Dan zouden we nog steeds dezelfde markt met dezelfde waarde hebben als 1000-en jaren geleden. Gelukkig klopt dat niet dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:09 schreef Monidique het volgende:
Is economie ook niet ergens een verzameling natuurwetten, met name het behoud van energie, op een bepaald niveau?
Dan begrijp je niet wat ik zei. Denk ik. Als ik het zelf al begrijp.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee. Dan zouden we nog steeds dezelfde markt met dezelfde waarde hebben als 1000-en jaren geleden. Gelukkig klopt dat niet dus.
De waarde is wat de verkoper er voor vraagt, niet wat jij er voor zou willen betalen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:32 schreef Monolith het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? Ik wil de DVD's best vergoeden, maar ik ga natuurlijk niet betalen voor die kopietjes van digitale informatie die het gros van de zogenaamde waarde van 60 euro bepalen. De waarde van zo'n schijfje is echt hooguit een paar euro.
Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De waarde is wat de verkoper er voor vraagt, niet wat jij er voor zou willen betalen.
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:39 schreef Monolith het volgende:
Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.
Welk model?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:50 schreef Monolith het volgende:
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462quote:Internetsocioloog Albert Benschop pleit voor een hbo-opleiding voor moderatoren om zo de webfora van virtuele gemeenschappen een beetje fatsoenlijk te houden.
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Monolith het volgende:
Dat businessmodel.
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.
Dat is een kleine barriere, maar bij lange na geen onoverkoombare. Het werkt misschien wel redelijk bij virusscanners, maar als ik nu gewoon op een website zonder enige vorm van repercussie de laatste versies en updates zou neerzetten dan zou dat voor de producent toch vrij problematisch worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?
Dat denk ik wel. De echte mongolen filteren zichzelf er snel uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.
Washington Postquote:To save chocolate lovers from the agony of a potential candy bar shortage, McLean candy giant Mars is investing $10 million in a five-year project to develop cacao trees that fight drought, disease and poor harvests.
Mars will announce today that it is partnering with IBM and the Department of Agriculture to sequence and analyze the entire cocoa genome. The team will be identifying the characteristics that make a better cacao tree. Then it plans to breed the genetically superior specimens to battle the foes that have shrunk the number of beans to make chocolate over the years.
"We have the ability as a private company to take charge of the future," Howard-Yana Shapiro, global director of plant science for Mars, said.
Unlocking the secrets of the genome and eliminating the guesswork in traditional breeding could bring economic stability to the 6.5 million small family cocoa farmers around the world and help fend off the environmental assaults that inflict $700 million to $800 million in damages to farmers each year, Shapiro said.
Mars plans to make the research results free and accessible through the Public Intellectual Property Resource for Agriculture, a group that supports agricultural innovation, as they become available. The intent is to prevent opportunists from patenting the plant's key genes.
Although chocolate seems ubiquitous, the cocoa on which it depends is a volatile crop. West Africa, which produces 70 percent of the world's cocoa, has been hammered by bad weather in the past few years. Rainfall has dropped, as temperatures rise.
Decades ago, Brazil was a top cocoa exporter. Then a fungus known as witches' broom attacked cacao trees, devastating the industry. About 10 to 15 percent of cocoa comes from the Americas, Shapiro said.
Vive la Republique! Fraternite, liberté..... en geen egalitéquote:Branson: Franse minister vroeg om smeergeld
PARIJS -
Een Franse minister heeft begin jaren negentig de Britse zakenman Richard Branson om een miljoen euro smeergeld gevraagd. In ruil daarvoor zou hij de Virgin-baas helpen om toestemming te krijgen voor de zondagsopening van zijn Virgin Megastore in hartje Parijs. Dat zegt Branson vrijdag in een interview met het Franse zakenblad Capital. Hij noemt de naam van de minister niet.
„Een van jullie ministers vroeg me destijds om smeergeld ter hoogte van een miljoen euro om mijn zaak te steunen, maar ik weigerde”, verklaart de Britse miljardair in het maandblad. Begin jaren negentig kreeg de Virgin Megastore aan de Champs Elysees verscheidene malen een boete omdat de winkel haar deuren op zondag opende.
Sinds december 1993 mogen winkels in Frankrijk die culturele zaken verkopen ook op zondag op. Branson zegt met de kwestie „naar de hoogste autoriteiten” te zijn gegaan. „Mij werd geadviseerd de zaak niet openbaar te maken en te wachten op de volgende kabinetswijziging.” Een paar maanden nadat hij de zaak had aangekaart mocht zijn Megastore op zondag open.
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.
Al vond ik Brechtje een redelijke mod, maar zij was haar tijd ver vooruit.
Dat is puur leedvermaak.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zat vandaag voor de verandering eens in de trein en ik ging de krant maar lezen. Het schijnt dat aantrekkelijke vrouwen hun schoonheid gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Daar is onderzoek naar gedaan...
Maar die brievenpagina (pagina 23)!,
!
quote:Vrouw rent naakt weg na val in mesttank
BERLIJN - Een vrouw is na een val in een Duitse giertank naakt weggerend. Samen met een andere vrouw wilde ze stinkbommen maken door mest in sokken te stoppen. Dat meldde de Duitse politie vrijdag.
Novum Nieuws
De twee vrouwen zochten naar mest op een boerderij in het dorp Eberholzen, ongeveer 45 kilometer ten zuiden van Hannover. De politie vond hun kleding in een veld. Een van hen moet helemaal naakt de plaats van delict hebben verlaten, liet een woordvoerder van de politie weten.
Het was onduidelijk wat de vrouwen met de stinkbommen wilden doen. Ze kunnen hun kleding - ongewassen, benadrukte een zegsman - ophalen bij het lokale politiebureau.
Goed besluit!quote:Ministeries stoppen sponsoring tv-programma's
Gepubliceerd: 27 juni 2008 18:49 | Gewijzigd: 27 juni 2008 19:02
ANP
Den Haag, 27 juni. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het plan van minister Ronald Plasterk (Media) om te stoppen met het door ministeries sponsoren van televisieprogramma's. Volgens de bewindslieden leidt deze vorm van financiering tot aantasting van de onafhankelijkheid van de omroepen of tot ongewenste overheidsbeïnvloeding. Dat bleek vrijdag na afloop van de ministerraad.
Het besluit gaat per 1 augustus in, maar het kabinet zal 'oude' afspraken met zendgemachtigden nog wel nakomen. Hierdoor kan in de rest van dit jaar en volgend jaar nog een aantal door ministeries gefinancierde programma's op televisie komen.
Departementen besteden jaarlijks ongeveer 5 miljoen euro aan coproducties. ,,Als minister van Media zeg ik: lever dat geld maar gauw bij mij in'', grapte Plasterk vrijdag. ,,Maar het gaat natuurlijk om budget van de ministeries zelf, dus zij mogen bepalen hoe ze dat geld voortaan gaan inzetten.''
De PvdA-minister gaf aan dat de meeste coproducties met de beste intenties worden gemaakt, maar hij wil wegblijven van het grensvlak tussen pure journalistiek en overheidsvoorlichting.
,,Een programma als In Europa van Geert Mak was wat mij betreft keurig gemaakt, maar anderen kunnen dat weer anders interpreteren.'' Plasterk denkt dat omroepen niet in financiële problemen komen door het beëindigen van de sponsoring. ,,Wel heb ik brieven gehad van televisieproducenten die de maatregel liever niet ingevoerd zagen.''
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoetquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De huidige doet het toch prima?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoet
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:
Zo, de middenklassertjes krijgen weer een zomerprogramma in de openbare ruimte aangeboden, de kosten: 45 euri, wat krijg je daarvoor? je recreatieruimte wordt gegijzeld, maar van Dik Hout, Acda en de Munnik en de Dijk spelen er wel voor dat geld. Goed man! concurrerende stadsdelen, dat biedt echte keuzevrijheid en ontwikkelmogelijkheden
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.quote:
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.
Ik ben er kwaad over dat de gemeente zich geroepen voelt om zomaar openbare ruimtes af te pakken om er iemand een concert te laten programmeren en dan ook nog eens voor een bepaalde doelgroep.
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?
JIJ wilt toch in A'dam wonen?![]()
![]()
Ik kan me voorstellen dat je er achterlijk van wordt, maar zo gaat dat tegenwoordig met gemeentes. Lekker geld uitgeven met geld van anderen, ook als het niet noodzakelijk is.
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.
Als de politiek dan moppert dat ze niets kunnen doen aan de groeiende tweedeling, dat wil dus zeggen burgertrut aan de ene kant en marokkaans etterbakje aan de andere kant, dan zouden ze dit soort onzin niet moeten tolereren. Er gaat een zeker bevoogdende opvoedkundigheid van uit, dat je maar leuk moet vinden wat je ongevraagd aangeboden krijgt.
Het is eigenlijk helemaal niet te begrijpen waar het lonende idee van concurrerende stadsdelen vandaan komt, want volgende maand spelen deze kroegzangers gewoon in een ander stadsdeel. De tickets worden er niet goedkoper van..
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...
Bitter much?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:18 schreef Aoristus het volgende:
nee, ga maar met je homovriendjes spelen
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.
Grappig genoeg heb je aan het einde van de zomer hier een gratis art movie festival wat gesponsord wordt door het Rotterdams filmfestival
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....quote:
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzettenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!
Nee, nu wordt de reden duidelijk waarom ik pjo nooit mochtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzetten![]()
Geniaal festival is dat.
Hier niet hoor, je neemt gewoon je eigen zuipen mee en daarna wordt alles in de fik gestoken. Ze hebben van die ouderwetse vuurkorven en uitgezaagde olievaten waar ze vanalles in verbranden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....
Nou ben ik er wel 1 jaar niet geweest, ik kan me nog wel een soort container herinneren met daarin een woonkamer opgebouwd. Komt wel veel tuig voorbij lopen die er blijkbaar niet inmogen....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hier niet hoor, je neemt gewoon je eigen zuipen mee en daarna wordt alles in de fik gestoken. Ze hebben van die ouderwetse vuurkorven en uitgezaagde olievaten waar ze vanalles in verbranden.
Binnen heb je een keet waar ze disco met oude plaatjes draaien en dan bedoel ik dus kringloopwinkelmateriaal
Hier ook -helaas- het volk wat later carriere gaat maken. Ik had liever gezien dat er ook een Turk met een zwabber bij stondquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou ben ik er wel 1 jaar niet geweest, ik kan me nog wel een soort container herinneren met daarin een woonkamer opgebouwd. Komt wel veel tuig voorbij lopen die er blijkbaar niet inmogen....
Om een gezamenlijke redevoering te houden, zoals tijdens het EK?quote:Ik had liever gezien dat er ook een Turk met een zwabber bij stond
Ja, zoiets als : een supermarkt is een heilig instituutquote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Om een gezamenlijke redevoering te houden, zoals tijdens het EK?
Je bent er vroeg bij. Heel goed!quote:
Er is vastwel ergens een banrequesttopic.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Een weekendban zou wel handig zijn momenteel, fok is me iets te gemakkelijk inzetbaar als middel voor studie-ontwijkend gedrag
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Een weekendban zou wel handig zijn momenteel, fok is me iets te gemakkelijk inzetbaar als middel voor studie-ontwijkend gedrag
Ik durf nietquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Dat kan ik best voor je regelen.
Figuren zoals Jeroen Pauw zouden idd van de buis afgeschopt moeten worden.quote:Nederlanders zijn bang voor fantasie
BRUSSEL - De ene publieke omroep is de andere niet. Het grote verschil tussen de Vlaamse en de Nederlandse televisie is het tempo. Wat de een te veel heeft, heeft de andere te weinig. 'Het cliché van de brutale Nederlander en de beleefde Belg vind je ook terug op het tv-scherm', zegt Hans Beerekamp, tv-criticus van 'NRC Handelsblad'.
van onze redacteur
Het Nederlandse publieke omroepbestel is uniek. Iedere vereniging die staat voor een maatschappelijke, ideologische of filosofische strekking, kan er in principe radio en televisie maken, als ze maar voldoende leden achter zich kan scharen. Zo hebben onze noorderburen niet één maar een hele rist publieke omroepen, waarvan de VPRO, de Vara, de KRO, de Tros, de Avro, de Evangelische Omroep (EO) en BNN de bekendste zijn.
Nederland kiest dus voor een heel andere manier van pluriformiteit. Een schril contrast met Vlaanderen, waar alleen de 'levensbeschouwelijke derden' als Lichtpunt en Braambos nog enkele uren zendtijd hebben. Dat heeft ook gevolgen voor de manier waarop in Nederland programma's gemaakt worden. De makers vertrekken veel meer vanuit de identiteit van de omroep waarvoor ze werken. 'Daar gaat men toch van uit', zegt Hans Beerekamp. 'We hebben actualiteitenrubrieken van verschillende omroepen en die doen eigenlijk allemaal hetzelfde. Wat is nog de legitimatie van dat zuilensysteem als ze allemaal ongeveer dezelfde onderwerpen op dezelfde toon behandelen? Dat is weggegooid geld.'
De Nederlandse politiek wil een sterke publieke omroep en de zuilen in stand houden om het hoofd te kunnen bieden aan de vervlakking en het commerciële denken. 'Maar de publieke omroep moet daarvoor zoveel concessies doen aan de commerciële smaak dat hij zijn bestaansreden ondermijnt', zegt Beerekamp. En hij voegt er verrassend aan toe: 'Ik heb de indruk dat Eén en zeker Canvas veel meer zijn blijven staan op hun oorspronkelijke uitgangspunt en vasthouden aan een vorm van cultuuroverdracht, publiek belang en datgene wat Vlaanderen bindt.'
Het Nederlandse omroepbestel staat onder druk doordat de Nederlanders zich - onder meer door de ontzuiling van de maatschappij - niet langer geroepen voelen om lid te worden van een omroepvereniging. Alleen de omroepen die zich het extreemst profileren, zoals de EO en de jongerenzender BNN, hebben geen moeite om leden te rekruteren. De puriteinse EO, die wel eens documentaires durft te censureren omdat de evolutietheorie aan bod komt, is zo uitgegroeid tot de grootste publieke omroep van Nederland.
Het is ook representatief voor wat in de Nederlandse politiek gebeurt, zegt Hans Beerekamp. Alle centrumpartijen verliezen en extreemlinks en -rechts winnen. 'Dat merk je ook op televisie. Je ziet een soort schreeuwerigheid en het voortdurend zoeken naar extreme standpunten. Gasten die uitgenodigd worden voor de populaire talkshow Pauw & Witteman halen vaak de uitzending niet omdat uit het voorgesprek blijkt dat hun standpunt te genuanceerd is voor televisie.'
Het grote verschil tussen de Vlaamse en Nederlandse publieke omroepen (de commerciële zenders over de grens kunnen we niet bekijken) is volgens Beerekamp het tempo. 'Dat merk je heel goed als je Phara vergelijkt metPauw & Witteman. Bij Phara mogen de mensen uitpraten en er wordt niet steeds geprobeerd om grapjes te maken ten koste van de gasten. Het is veel minder brutaal en met veel meer respect voor de gasten gemaakt.'
'Dat is ook een weerspiegeling van de algemene verhouding tussen Nederlanders en Vlamingen. Het beeld van de brutale Nederlander en de beleefde Belg mag dan wel een cliché zijn, je vindt het ook terug in de toon die op televisie gehanteerd wordt.'
Er wordt volgens Beerekamp op de Nederlandse televisie ook te veel en te oppervlakkig gebabbeld. 'Het gaat wel snel, maar vaak gaat het nergens over. In Vlaanderen worden de zaken met meer rust en degelijkheid aangepakt. Dat merk je ook aan het VRT-journaal. Ik heb echt met bewondering gekeken hoe het VRT-journaal de moord op Joe Van Holsbeek heeft aangepakt. In Nederland zou men er werkelijk van alles bijgesleurd hebben en er enorme sensatie omheen gebouwd.'
Een verrassende uitspraak, want in Vlaanderen leeft de perceptie dat het Nederlandse journaal veel ernstiger is, veel minder human interest en veel meer buitenlands nieuws brengt. 'Als het gaat om het internationale nieuws is het Nederlandse journaal inderdaad stukken beter. De NOS heeft een uitgebreid correspondentennetwerk en brengt meer eigen reportages uit het buitenland. Het Vlaamse nieuws is inderdaad provincialer. Je ziet ook opmerkelijk veel lokale gebeurtenissen. Als er iets in Zwolle gebeurt, dan zul je dat niet snel in het NOS-journaal tegenkomen.'
Ook wat documentaires betreft, spant Nederland absoluut de kroon. Zelfs in Europees opzicht. 'In tegenstelling tot de film is de Nederlandse documentaire altijd toonaangevend geweest, ook in de bioscoop', zegt Hans Beerekamp. 'Dat is volgens mij ook een vorm van calvinisme. Nederlanders leven hun creativiteit het liefst uit op de werkelijkheid, want ze zijn een beetje bang voor de fantasie.'
En dat zou ook meteen moeten verklaren waarom Nederland in tegenstelling met Vlaanderen niet goed is in drama. Met de werkelijkheid kunnen de Nederlanders beter uit de voeten. De kloof is volgens Beerekamp zo groot dat Vlaams-Nederlandse coproducties ook helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. 'De Nederlandse cultuur heeft zich heel erg afgekeerd van Europa. Alle ogen zijn gericht op Amerika. De hele manier van televisie maken is vooral afgekeken van hoe de Amerikanen dat doen.'
Toch ziet hij een mogelijke kentering. 'Iedereen is er intussen wel van overtuigd dat je voor goed theater naar Vlaanderen moet. En ook de Vlaamse literatuur en de Belgische film worden met steeds meer aandacht gevolgd.'
Blijkbaar is die nogal achterhaald. Iedereen het recht geven een wapen te dragen lijkt mij vragen om problemenquote:
Oh, omdat jij dat vindt.. Tsja, dan moeten ze er maar aan geloven.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Blijkbaar is die nogal achterhaald. Iedereen het recht geven een wapen te dragen lijkt mij vragen om problemen.
Tja het lijkt mij gewoon geen slecht idee om een verzameling dogmas uit de 2 helft van de 18e eeuw op z'n tijd eens goed tegen het licht te houden en waar nodig te moderniseren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Oh, omdat jij dat vindt.. Tsja, dan moeten ze er maar aan geloven.
Ik vind het niet nodig, en met mij de meerderheid van de Amerikanen. Dus dan kun jij het anders zien, maar dat heeft niet zoveel waarde natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja het lijkt mij gewoon geen slecht idee om een verzameling dogmas uit de 2 helft van de 18e eeuw op z'n tijd eens goed tegen het licht te houden en waar nodig te moderniseren.
Kloptquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig, en met mij de meerderheid van de Amerikanen. Dus dan kun jij het anders zien, maar dat heeft niet zoveel waarde natuurlijk.
Misschien heeft du_ke liever bloederige messenslachtpartijen zoals in Japan dan slachtpartijen met kogels. Buiten dat is het natuurlijk van de zotte dat je je familie beschermd tegen verkrachters en inbrekers. Die horen vrij toegang te hebben tot je vrouw en je huis.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben er net een stemming over gehouden, erg dogmatisch klinkt dat niet.
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter planquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien heeft du_ke liever bloederige messenslachtpartijen zoals in Japan dan slachtpartijen met kogels. Buiten dat is het natuurlijk van de zotte dat je je familie beschermd tegen verkrachters en inbrekers. Die horen vrij toegang te hebben tot je vrouw en je huis.
Je moet excel-sheets niet al te snel geloven...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
De verwachte opbrengst van een staatslot overstijgt de kostprijs; kopen of niet?
Wel een effectief middel tegen overbevolking, vooral waar er bloedwraak in het spel is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter plan.
Jaarlijks vele doden door "ongelukjes" met vuruwapens, heerlijk.
Ja, koop ze allemaal. De jackpot is toch 25 miljoen euro....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
De verwachte opbrengst van een staatslot overstijgt de kostprijs; kopen of niet?
Vrijheid heeft risico's, dat moeten we ook gewoon accepteren lijkt me.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter plan.
Jaarlijks vele doden door "ongelukjes" met vuruwapens, heerlijk.
Geef het op, ik heb de winnende alquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
Even Apeldoorn bellen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
[upd] Miljoenenhacker gezocht, FOK!ker opgepakt![]()
.
http://forum.fok.nl/user/history/61776quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
.
Het is een vermakelijke gebeurtenis, dat zeker. Dat die MBO'ers nog zoiets paraat krijgen zegquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:41 schreef Reya het volgende:
Vast niet beter dan die van Activision.
Nou ja, als ik hem was, zou ik niet zo bang zijn voor de straf, maar vooral dat hij daarna voor de rest van zijn leven een horde factorers achter zich aan heeft.quote:
Roelant.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:45 schreef Nautilus het volgende:
Reya, wat moet dat plaatje voorstellen?
Wat een gezeur om niks.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zakkenvullers.html
Politici die zich betrapt voelen. Wat een boevennest.
Dat zou Kankerende ook zeggen.quote:
Defaitisme.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:49 schreef Picchia het volgende:
Dat is gewoon hoe de EU werkt. Als ze geen werk voor zichzelf creëren dan valt er ook geen drol te doen. Als ze niks doen zijn ze in ieder geval niemand tot last, anders dansen ze toch alleen maar naar de pijpen van lobbygroepen.
Internet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:41 schreef Aoristus het volgende:
waar haal je die propagandistische wijsheid vandaan, Rock?
Waaro?quote:
Die +-75% van jou krijgt helemaal geen extra vrijheid. Ze hebben altijd al alle vrijheid gehad om naar een rookvrije kroeg te gaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De belangrijkste vrijheidsbeperking levert in dit geval voor een ruime meerderheid (+-75%) juist meer vrijheid op. Ze zijn ook doof voor positieve geluiden uit het buitenland (over de leefbaarheid in restaurants en cafe's) en wetenschappelijk onderzoek.
Welke rookvrije kroeg heb jij het over? Weer zo'n kulargument.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die +-75% van jou krijgt helemaal geen extra vrijheid. Ze hebben altijd al alle vrijheid gehad om naar een rookvrije kroeg te gaan.
Ik denk dat ik rookgeurmakers ga verkopen, net zoals ze die in Engeland gebruiken.
Ik zou er bijna weer van gaan roken dat eeuwige gejank en geblijzijn van de anti-rokers. Het ultieme toonbeeld van regeltjes voor anderen en vrijheid voor jezelf.Om kotsmisselijk van te worden.
Dat is niet gebeurd in de VS, Ierland en Italië. Waarom zou dat bij ons wel zo zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waaro?
Ik denk dat het rookverbod de doodssteek is voor de Horeca, maar ik kan niets bewijzen.
Er zijn diverse rookvrije kroegen, maar ze lopen niet of zijn failliet gegaan. Best stom, want een van de grote voorargumenten (terwijl het eigenlijk om een rookvrije werkplek ging) is dat er zoveel potentiele nieuwe bezoekers zijn. die 75% die je zelf al aanhaalt. gat in de markt!!!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welke rookvrije kroeg heb jij het over? Weer zo'n kulargument.
Onzin, in Ierland draait het als een tierelier. Dat gezanik over dat roken moet maar eens afgelopen zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waaro?
Ik denk dat het rookverbod de doodssteek is voor de Horeca, maar ik kan niets bewijzen.
Je bent niet verplicht een kroeg in te gaan Rock. Niemand dwingt je een kroeg binnen te stappen. Het is geen openbaar terrein. De eigenaar bepaalt wie in zijn kroeg wel of niet welkom is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe kan jij als libertarier nou dit soort kromme redenaties loslaten? Jij wordt niet ziek van mijn niet roken maar ik als niet roker wordt wel ziek van jouw (hypothetische) roken.
Ik mis even het stukje waarin de auteur duidelijk aangeeft dat bij meeroken sprake is van een hormese effect.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:29 schreef Monidique het volgende:
Simon Rozendaal: "Weet minister Klink wel dat meeroken gezond is?"
Het rookverbod is trouwens t.b.v. de werknemers, niet de gasten....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn diverse rookvrije kroegen, maar ze lopen niet of zijn failliet gegaan. Best stom, want een van de grote voorargumenten (terwijl het eigenlijk om een rookvrije werkplek ging) is dat er zoveel potentiele nieuwe bezoekers zijn. die 75% die je zelf al aanhaalt. gat in de markt!!!
Maar, nee, zelf rookvrije horeca beginnen is te veel moeite, het is veel makkelijker om je wil op te leggen aan de ander. Lekker rookvrij. dat lossen we samen wel op zo is het goed opgelost.
Dat had ik hierboven al gezegd, maar de anti's gebruiken dat argument nooit, want ze willen de rokers de kroeg uit zodat ze binnen in een kroeg kunnen zuurpruimen en het volgende plannetje bedenken hoe ze andere mensen kunnen dwingen op te rotten waar zij willen zitten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het rookverbod is trouwens t.b.v. de werknemers, niet de gasten....
Waar stond dat dan? Heb ik zeker overheen gelezen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat had ik hierboven al gezegd, maar de anti's gebruiken dat argument nooit, want ze willen de rokers de kroeg uit zodat ze binnen in een kroeg kunnen zuurpruimen en het volgende plannetje bedenken hoe ze andere mensen kunnen dwingen op te rotten waar zij willen zitten.
Het geluid in kroegen en discotheken staat ook onverantwoord hard... Volgens metingen regelmatig op niveau die men vroeger als marteling kwalificeerden...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
De anti-rook hetze is te ver doorgeslagen met een uiterst dubieuze rol voor de overheid.
Straks wordt muziek in kroegen en discotheken ook verboden. Ook schadelijk voor het personeel.
Het is dan ook belachelijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je trekt het allemaal in het belachelijke ouwe zure appel.
Van roken is bekend dat het je levensverwachting met tientallen jaren terugbrengt. Een van de weinige gezondheidsrisico's die redelijk onomstotelijk bewezen is. Hoe kan je dat nou bagatelliseren?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
De anti-rook hetze is te ver doorgeslagen met een uiterst dubieuze rol voor de overheid.
Straks wordt muziek in kroegen en discotheken ook verboden. Ook schadelijk voor het personeel.
Dat laatste is inderdaad zo krom als een banaan. Of helemaal verbieden of niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is dan ook belachelijk.![]()
Het kan mij werkelijk geen reet schelen of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg maar ik wordt pissig als de meerderheid overheid gaat bepalen wat mensen in hun eigendom wel en niet mogen, zeker als het om een legaal product gaat waar 2 miljard aan accijns per jaar op wordt verdient.
Ik ga Ierland niet met Nederland vergelijken. De leeuw kan alleen maar brullen alstie een schorre rookstem heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Onzin, in Ierland draait het als een tierelier. Dat gezanik over dat roken moet maar eens afgelopen zijn.
Roken = ongezond.
In een kroeg waar ik toch met m'n zatte kop heen en weer sta te stuiteren kan het me weinig schelen. Wat mij eigenlijk erg tegenvalt is het conservatieve gedrag van veel uitbaters. De kwaliteit is matig en door in mijn ogen ook overbodige wetgeving wordt eindelijk de kroegbaas gedwongen tot innovatie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is dan ook belachelijk.![]()
Het kan mij werkelijk geen reet schelen of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg maar ik wordt pissig als de meerderheid overheid gaat bepalen wat mensen in hun eigendom wel en niet mogen, zeker als het om een legaal product gaat waar 2 miljard aan accijns per jaar op wordt verdient.
De leeuw brult voorlopig even helemaal niet. Door de adelaar opgepeuzeld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ga Ierland niet met Nederland vergelijken. De leeuw kan alleen maar brullen alstie een schorre rookstem heeft
Daar ben ik het mee-eens. Al blijft het gevaar van de glijdende schaal aanwezig. De willekeur is stuitend.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad zo krom als een banaan. Of helemaal verbieden of niet.
Anderzijds moet je als overheid blijkbaar ingrijpen als men het zelf niet weet te reguleren.
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee-eens. Al blijft het gevaar van de glijdende schaal aanwezig. De willekeur is stuitend.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.
Ik geloof dat er bij restaurants nou juist nog wel een redelijk percentage was dat ook zonder het verbod rookvrij was of in ieder geval een rookvrij gedeelte had.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.
Alleen een grenslijn met een bordje is niet voldoende...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat er bij restaurants nou juist nog wel een redelijk percentage was dat ook zonder het verbod rookvrij was of in ieder geval een rookvrij gedeelte had.
Het gaat mij erom dat de overheid bepaalt wat een uitbater van een kroeg of discotheek voor regels moet hanteren met betrekking tot roken. Waarom kan hij dat niet zelf bepalen? Net zoals een uitbater mag bepalen wat voor muziek er wordt gedraaid.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het geluid in kroegen en discotheken staat ook onverantwoord hard... Volgens metingen regelmatig op niveau die men vroeger als marteling kwalificeerden...
Kijk van mij hoeft het allemaal niet verboden te worden... Maar het kritisch tegen het licht houden daar is niks mis mee. Maar daar schijn je zuur van te worden en betweterig.
,quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat de overheid bepaalt wat een uitbater van een kroeg of discotheek voor regels moet hanteren met betrekking tot roken. Waarom kan hij dat niet zelf bepalen? Net zoals een uitbater mag bepalen wat voor muziek er wordt gedraaid.
Mij zal je bijv. nooit vinden in een skihut achtige kroeg maar mensen die daar wel voor kiezen. Soit. Hetzelfde zou met roken het geval moeten zijn. Houd je niet van rook of kan je er niet tegen moet je niet naar een kroeg gaan waar wordt gerookt. Helaas is die vrijheid vanaf 1 juli de nek om gedraaid.
Ja, misschien is dat wel een idee. Alle kroegen verplichten dezelfde muziek te draaien omdat ik een hekel heb aan bepaalde muziek.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Mij zal je bijv. nooit vinden in een skihut achtige kroeg maar mensen die daar wel voor kiezen. Soit. Hetzelfde zou met roken het geval moeten zijn. Houd je niet van rook of kan je er niet tegen moet je niet naar een kroeg gaan waar wordt gerookt. Helaas is die vrijheid vanaf 1 juli de nek om gedraaid.
Weet je niet dat orkesten niet meer zo hard mogen spelen vanwege de te hoge geluidsbelasting van de orkestleden?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
Kan kan, ja natuurlijk kan dat. Je kan ook even buiten je frisse lucht halen als je niet in de rook wil zitten, kan ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Qua roken/niet roken was er eigen nooit veel keuze. De keuze was of thuisblijven of naar een rokerig cafe/restaurant gaan. Bovendien kan je altijd buiten ff een sigaret opsteken.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
Is echt zo. Er is 'coulance' betracht, de afgelopen tijd, maar vanaf nu gaat de ARBO er op controleren. Musici moeten verder uit elkaar zitten, oordoppen in en mogen niet te veel reperteren.
Het komt van 2 kanten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan kan, ja natuurlijk kan dat. Je kan ook even buiten je frisse lucht halen als je niet in de rook wil zitten, kan ook.
Ik begrijp ook niet waarom er nooit rookvrije kroegen zijn gekomen in de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
,
Qua roken/niet roken was er eigen nooit veel keuze. De keuze was of thuisblijven of naar een rokerig cafe/restaurant gaan. Bovendien kan je altijd buiten ff een sigaret opsteken.
Die zijn er wel geweest en zijn er nog steeds, alleen die lopen voor geen meter of zijn al failliet. Blijkbaar willen al die mensen geen rookvrije kroeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:41 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom er nooit rookvrije kroegen zijn gekomen in de afgelopen jaren.
Dat wist ik niet. Ik had sowieso wel verwacht dat orkestleden met oordoppen zouden spelen. Een orkest kan nogal wat lawaai produceren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
Weet je niet dat orkesten niet meer zo hard mogen spelen vanwege de te hoge geluidsbelasting van de orkestleden?
Is echt zo. Er is 'coulance' betracht, de afgelopen tijd, maar vanaf nu gaat de ARBO er op controleren. Musici moeten verder uit elkaar zitten, oordoppen in en mogen niet te veel reperteren.
Uiteindelijk is de charme toch in een rokerig hol staan waar je moet schreeuwen om een conversatie te kunnen voerenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die zijn er wel geweest en zijn er nog steeds, alleen die lopen voor geen meter of zijn al failliet. Blijkbaar willen al die mensen geen rookvrije kroeg.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.quote:
Me dunkt, ze beweren zelfs dat het goed is tegen sarsquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de charme toch in een rokerig hol staan waar je moet schreeuwen om een conversatie te kunnen voeren.
Zei je vrouw dat ook vannacht?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Dat zijn wel van die plakkers, dus het had zo kunnen zijnquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zei je vrouw dat ook vannacht?
Bewaar je shirt, je zou er later nog wel eens aan willen kunnen ruiken. Of beter, stel voor dat je shirtje mag ruilen, zoals bij het EK, maar dan anders.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga voor het laatst stappen in de oude stijl![]()
.
Rookverbod enzo.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is 'stappen oude stijl'? Dat je bij nieuwe stijl alles binneboord laat?
Succes.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga voor het laatst stappen in de oude stijl![]()
.
Het kankerfeest?quote:
Heb vandaag m'n muziekcollectie uitgebreidtquote:kap eens met die bagger, klopkoek
Had liever een Dikke van Dale aangeschaft....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb vandaag m'n muziekcollectie uitgebreidt
quote:Nederland 1
Najib Amhali: Most wanted (VARA)
20:25 - 22:00 Kunst/Cultuur
Teletekst ondertiteld Herhaling
Najib Amhali: Most wanted
Najib Amhali, ook ruim bekend als de Marokkaan uit de Jordaan, dan wel als de Prince Ali uit Krommenie, treedt aan met Most wanted. Welnu, gewild is hij. Van Nederland tot en met buitenlanden als Nigeria en Suriname. Voor Najib Amhali telt maar een ding, vrolijkheid. En dat zullen we weten. Herhaling van 24-12-2005.
Ontzettend oud en nog "nep" ook. (de vogeltjes staan nog gewoon aan de andere kant)quote:
ik kende hem niet. Waarom staat die eend in het rooster te kijken?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ontzettend oud en nog "nep" ook. (de vogeltjes staan nog gewoon aan de andere kant)
Dat dan weer welquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel een effectief middel tegen overbevolking, vooral waar er bloedwraak in het spel is.
Vrij wapenbezit is mij gewoon een stap te ver en ik ben blij dat we daar in Nederland met z'n allen zo over denkenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Vrijheid heeft risico's, dat moeten we ook gewoon accepteren lijkt me.
Of ben jij ineens voorstander van identificatieplicht, registratie van vingerafdrukken en DNA, opslag telefoon gesprekken en internetverkeer, fouileer-acties, canabis en alcohol verbieden, beperken van verkeersdeelname van bepaalde risicogroepen, avondklokken enz enz? Daarmee zouden ook ontzettend veel 'ongelukjes' en ellende mee voorkomen kunnen worden, maar tegen welke prijs?
Mijn inziens is het nogal hypocriet om een bepaalde vrijheid te willen beperken omdat die jou persoonlijk niet aanstaat, als iedereen zo dacht was binnen de kortste keren alles verboden.
Geen idee, maar hij zal er vast een mening over hebben.quote:
Ik heb geen gevoel voor humor en geen fantasiequote:
bronquote:15 april 2008 De Arbeidsinspectie gaat tot juli 150 controles houden of werknemers in de muziek en theaterwereld voldoende beschermd worden tegen fysieke overbelasting en schadelijk geluid.
Het werk in de muziek- en theaterwereld is lichamelijk zwaar. Veel musici en dansers hebben klachten aan rug, nek en schouders. Technici moeten vaak zware lasten tillen, duwen en trekken bij de opbouw van decors en tijdens voorstellingen.
Bij orkesten is schadelijk geluid een belangrijk arbeidsrisico. De orkestsector heeft inmiddels allerlei maatregelen bedacht om gehoorschade bij musici te voorkomen. De Arbeidsinspectie controleert nu of deze maatregelen ook daadwerkelijk in de praktijk worden toegepast.
Binnen de popsector gaat de inspectie controleren of de sector zich aan de eigen norm van 105 decibel houdt en of de werknemers consequent gehoorbescherming dragen. De sector podiumkunsten kwam eerste met een arbocatalogus, specifiek op het onderwerp schadelijk geluid.
Ik moest stiekem wel een beetje lachen, vervolgd worden voor sodemie klinkt toch grappiger dan vervolgd worden voor homoseksualiteit.quote:Story Highlights:People's Justice Party leader Anwar Ibrahim accused of sodomizing a male aide Former deputy prime minister was imprisoned on similar charges a decade ago Anwar says charges were fabricated to prevent him from exposing corrupt officials Allegations come after Anwar's party made tremendous gains in recent elections
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:40 schreef du_ke het volgende:
Vanavond naar een iets suffe verjaardag, ben benieuwd of er pbeerendsburg is
Welk plaatje dan?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mensen, in pagina 11 met 25 posts-instelling van dit SC staat een virustekst. Graag alle posts van die user verwijderen!
weet ik veel, ik heb nergens last van, maar vermoedelijk gaat het om de eendquote:
Ik ook met Rienzi van Wagner. Een echte aanrader.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb vandaag m'n muziekcollectie uitgebreidt
In hell?quote:*Burn.
Wat? Ik in jouw opzetjes?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
Het is dan ook z'n dochter maar was benieuwd of je erin zou trappen.
Schoondochter.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
Over dochters gesproken:quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben vooral een Wolf met een zonnebril.quote:Op zondag 29 juni 2008 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
Wolf is een wolf in schaapskleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |