Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De waarde is wat de verkoper er voor vraagt, niet wat jij er voor zou willen betalen.
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:39 schreef Monolith het volgende:
Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.
Welk model?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:50 schreef Monolith het volgende:
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462quote:Internetsocioloog Albert Benschop pleit voor een hbo-opleiding voor moderatoren om zo de webfora van virtuele gemeenschappen een beetje fatsoenlijk te houden.
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Monolith het volgende:
Dat businessmodel.
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.
Dat is een kleine barriere, maar bij lange na geen onoverkoombare. Het werkt misschien wel redelijk bij virusscanners, maar als ik nu gewoon op een website zonder enige vorm van repercussie de laatste versies en updates zou neerzetten dan zou dat voor de producent toch vrij problematisch worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?
Dat denk ik wel. De echte mongolen filteren zichzelf er snel uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.
Washington Postquote:To save chocolate lovers from the agony of a potential candy bar shortage, McLean candy giant Mars is investing $10 million in a five-year project to develop cacao trees that fight drought, disease and poor harvests.
Mars will announce today that it is partnering with IBM and the Department of Agriculture to sequence and analyze the entire cocoa genome. The team will be identifying the characteristics that make a better cacao tree. Then it plans to breed the genetically superior specimens to battle the foes that have shrunk the number of beans to make chocolate over the years.
"We have the ability as a private company to take charge of the future," Howard-Yana Shapiro, global director of plant science for Mars, said.
Unlocking the secrets of the genome and eliminating the guesswork in traditional breeding could bring economic stability to the 6.5 million small family cocoa farmers around the world and help fend off the environmental assaults that inflict $700 million to $800 million in damages to farmers each year, Shapiro said.
Mars plans to make the research results free and accessible through the Public Intellectual Property Resource for Agriculture, a group that supports agricultural innovation, as they become available. The intent is to prevent opportunists from patenting the plant's key genes.
Although chocolate seems ubiquitous, the cocoa on which it depends is a volatile crop. West Africa, which produces 70 percent of the world's cocoa, has been hammered by bad weather in the past few years. Rainfall has dropped, as temperatures rise.
Decades ago, Brazil was a top cocoa exporter. Then a fungus known as witches' broom attacked cacao trees, devastating the industry. About 10 to 15 percent of cocoa comes from the Americas, Shapiro said.
Vive la Republique! Fraternite, liberté..... en geen egalitéquote:Branson: Franse minister vroeg om smeergeld
PARIJS -
Een Franse minister heeft begin jaren negentig de Britse zakenman Richard Branson om een miljoen euro smeergeld gevraagd. In ruil daarvoor zou hij de Virgin-baas helpen om toestemming te krijgen voor de zondagsopening van zijn Virgin Megastore in hartje Parijs. Dat zegt Branson vrijdag in een interview met het Franse zakenblad Capital. Hij noemt de naam van de minister niet.
„Een van jullie ministers vroeg me destijds om smeergeld ter hoogte van een miljoen euro om mijn zaak te steunen, maar ik weigerde”, verklaart de Britse miljardair in het maandblad. Begin jaren negentig kreeg de Virgin Megastore aan de Champs Elysees verscheidene malen een boete omdat de winkel haar deuren op zondag opende.
Sinds december 1993 mogen winkels in Frankrijk die culturele zaken verkopen ook op zondag op. Branson zegt met de kwestie „naar de hoogste autoriteiten” te zijn gegaan. „Mij werd geadviseerd de zaak niet openbaar te maken en te wachten op de volgende kabinetswijziging.” Een paar maanden nadat hij de zaak had aangekaart mocht zijn Megastore op zondag open.
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.
Al vond ik Brechtje een redelijke mod, maar zij was haar tijd ver vooruit.
Dat is puur leedvermaak.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zat vandaag voor de verandering eens in de trein en ik ging de krant maar lezen. Het schijnt dat aantrekkelijke vrouwen hun schoonheid gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Daar is onderzoek naar gedaan...
Maar die brievenpagina (pagina 23)!,
!
quote:Vrouw rent naakt weg na val in mesttank
BERLIJN - Een vrouw is na een val in een Duitse giertank naakt weggerend. Samen met een andere vrouw wilde ze stinkbommen maken door mest in sokken te stoppen. Dat meldde de Duitse politie vrijdag.
Novum Nieuws
De twee vrouwen zochten naar mest op een boerderij in het dorp Eberholzen, ongeveer 45 kilometer ten zuiden van Hannover. De politie vond hun kleding in een veld. Een van hen moet helemaal naakt de plaats van delict hebben verlaten, liet een woordvoerder van de politie weten.
Het was onduidelijk wat de vrouwen met de stinkbommen wilden doen. Ze kunnen hun kleding - ongewassen, benadrukte een zegsman - ophalen bij het lokale politiebureau.
Goed besluit!quote:Ministeries stoppen sponsoring tv-programma's
Gepubliceerd: 27 juni 2008 18:49 | Gewijzigd: 27 juni 2008 19:02
ANP
Den Haag, 27 juni. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het plan van minister Ronald Plasterk (Media) om te stoppen met het door ministeries sponsoren van televisieprogramma's. Volgens de bewindslieden leidt deze vorm van financiering tot aantasting van de onafhankelijkheid van de omroepen of tot ongewenste overheidsbeïnvloeding. Dat bleek vrijdag na afloop van de ministerraad.
Het besluit gaat per 1 augustus in, maar het kabinet zal 'oude' afspraken met zendgemachtigden nog wel nakomen. Hierdoor kan in de rest van dit jaar en volgend jaar nog een aantal door ministeries gefinancierde programma's op televisie komen.
Departementen besteden jaarlijks ongeveer 5 miljoen euro aan coproducties. ,,Als minister van Media zeg ik: lever dat geld maar gauw bij mij in'', grapte Plasterk vrijdag. ,,Maar het gaat natuurlijk om budget van de ministeries zelf, dus zij mogen bepalen hoe ze dat geld voortaan gaan inzetten.''
De PvdA-minister gaf aan dat de meeste coproducties met de beste intenties worden gemaakt, maar hij wil wegblijven van het grensvlak tussen pure journalistiek en overheidsvoorlichting.
,,Een programma als In Europa van Geert Mak was wat mij betreft keurig gemaakt, maar anderen kunnen dat weer anders interpreteren.'' Plasterk denkt dat omroepen niet in financiële problemen komen door het beëindigen van de sponsoring. ,,Wel heb ik brieven gehad van televisieproducenten die de maatregel liever niet ingevoerd zagen.''
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoetquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Lijkt me toch juist goed dat men daarmee bezig blijft
De huidige doet het toch prima?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoet
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:
Zo, de middenklassertjes krijgen weer een zomerprogramma in de openbare ruimte aangeboden, de kosten: 45 euri, wat krijg je daarvoor? je recreatieruimte wordt gegijzeld, maar van Dik Hout, Acda en de Munnik en de Dijk spelen er wel voor dat geld. Goed man! concurrerende stadsdelen, dat biedt echte keuzevrijheid en ontwikkelmogelijkheden
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.quote:
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.
Ik ben er kwaad over dat de gemeente zich geroepen voelt om zomaar openbare ruimtes af te pakken om er iemand een concert te laten programmeren en dan ook nog eens voor een bepaalde doelgroep.
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?
JIJ wilt toch in A'dam wonen?![]()
![]()
Ik kan me voorstellen dat je er achterlijk van wordt, maar zo gaat dat tegenwoordig met gemeentes. Lekker geld uitgeven met geld van anderen, ook als het niet noodzakelijk is.
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.
Als de politiek dan moppert dat ze niets kunnen doen aan de groeiende tweedeling, dat wil dus zeggen burgertrut aan de ene kant en marokkaans etterbakje aan de andere kant, dan zouden ze dit soort onzin niet moeten tolereren. Er gaat een zeker bevoogdende opvoedkundigheid van uit, dat je maar leuk moet vinden wat je ongevraagd aangeboden krijgt.
Het is eigenlijk helemaal niet te begrijpen waar het lonende idee van concurrerende stadsdelen vandaan komt, want volgende maand spelen deze kroegzangers gewoon in een ander stadsdeel. De tickets worden er niet goedkoper van..
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...
Bitter much?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:18 schreef Aoristus het volgende:
nee, ga maar met je homovriendjes spelen
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.
Grappig genoeg heb je aan het einde van de zomer hier een gratis art movie festival wat gesponsord wordt door het Rotterdams filmfestival
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....quote:
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzettenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!
Nee, nu wordt de reden duidelijk waarom ik pjo nooit mochtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzetten![]()
Geniaal festival is dat.
Hier niet hoor, je neemt gewoon je eigen zuipen mee en daarna wordt alles in de fik gestoken. Ze hebben van die ouderwetse vuurkorven en uitgezaagde olievaten waar ze vanalles in verbranden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....
Nou ben ik er wel 1 jaar niet geweest, ik kan me nog wel een soort container herinneren met daarin een woonkamer opgebouwd. Komt wel veel tuig voorbij lopen die er blijkbaar niet inmogen....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hier niet hoor, je neemt gewoon je eigen zuipen mee en daarna wordt alles in de fik gestoken. Ze hebben van die ouderwetse vuurkorven en uitgezaagde olievaten waar ze vanalles in verbranden.
Binnen heb je een keet waar ze disco met oude plaatjes draaien en dan bedoel ik dus kringloopwinkelmateriaal
Hier ook -helaas- het volk wat later carriere gaat maken. Ik had liever gezien dat er ook een Turk met een zwabber bij stondquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou ben ik er wel 1 jaar niet geweest, ik kan me nog wel een soort container herinneren met daarin een woonkamer opgebouwd. Komt wel veel tuig voorbij lopen die er blijkbaar niet inmogen....
Om een gezamenlijke redevoering te houden, zoals tijdens het EK?quote:Ik had liever gezien dat er ook een Turk met een zwabber bij stond
Ja, zoiets als : een supermarkt is een heilig instituutquote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Om een gezamenlijke redevoering te houden, zoals tijdens het EK?
Je bent er vroeg bij. Heel goed!quote:
Er is vastwel ergens een banrequesttopic.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Een weekendban zou wel handig zijn momenteel, fok is me iets te gemakkelijk inzetbaar als middel voor studie-ontwijkend gedrag
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Een weekendban zou wel handig zijn momenteel, fok is me iets te gemakkelijk inzetbaar als middel voor studie-ontwijkend gedrag
Ik durf nietquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Dat kan ik best voor je regelen.
Figuren zoals Jeroen Pauw zouden idd van de buis afgeschopt moeten worden.quote:Nederlanders zijn bang voor fantasie
BRUSSEL - De ene publieke omroep is de andere niet. Het grote verschil tussen de Vlaamse en de Nederlandse televisie is het tempo. Wat de een te veel heeft, heeft de andere te weinig. 'Het cliché van de brutale Nederlander en de beleefde Belg vind je ook terug op het tv-scherm', zegt Hans Beerekamp, tv-criticus van 'NRC Handelsblad'.
van onze redacteur
Het Nederlandse publieke omroepbestel is uniek. Iedere vereniging die staat voor een maatschappelijke, ideologische of filosofische strekking, kan er in principe radio en televisie maken, als ze maar voldoende leden achter zich kan scharen. Zo hebben onze noorderburen niet één maar een hele rist publieke omroepen, waarvan de VPRO, de Vara, de KRO, de Tros, de Avro, de Evangelische Omroep (EO) en BNN de bekendste zijn.
Nederland kiest dus voor een heel andere manier van pluriformiteit. Een schril contrast met Vlaanderen, waar alleen de 'levensbeschouwelijke derden' als Lichtpunt en Braambos nog enkele uren zendtijd hebben. Dat heeft ook gevolgen voor de manier waarop in Nederland programma's gemaakt worden. De makers vertrekken veel meer vanuit de identiteit van de omroep waarvoor ze werken. 'Daar gaat men toch van uit', zegt Hans Beerekamp. 'We hebben actualiteitenrubrieken van verschillende omroepen en die doen eigenlijk allemaal hetzelfde. Wat is nog de legitimatie van dat zuilensysteem als ze allemaal ongeveer dezelfde onderwerpen op dezelfde toon behandelen? Dat is weggegooid geld.'
De Nederlandse politiek wil een sterke publieke omroep en de zuilen in stand houden om het hoofd te kunnen bieden aan de vervlakking en het commerciële denken. 'Maar de publieke omroep moet daarvoor zoveel concessies doen aan de commerciële smaak dat hij zijn bestaansreden ondermijnt', zegt Beerekamp. En hij voegt er verrassend aan toe: 'Ik heb de indruk dat Eén en zeker Canvas veel meer zijn blijven staan op hun oorspronkelijke uitgangspunt en vasthouden aan een vorm van cultuuroverdracht, publiek belang en datgene wat Vlaanderen bindt.'
Het Nederlandse omroepbestel staat onder druk doordat de Nederlanders zich - onder meer door de ontzuiling van de maatschappij - niet langer geroepen voelen om lid te worden van een omroepvereniging. Alleen de omroepen die zich het extreemst profileren, zoals de EO en de jongerenzender BNN, hebben geen moeite om leden te rekruteren. De puriteinse EO, die wel eens documentaires durft te censureren omdat de evolutietheorie aan bod komt, is zo uitgegroeid tot de grootste publieke omroep van Nederland.
Het is ook representatief voor wat in de Nederlandse politiek gebeurt, zegt Hans Beerekamp. Alle centrumpartijen verliezen en extreemlinks en -rechts winnen. 'Dat merk je ook op televisie. Je ziet een soort schreeuwerigheid en het voortdurend zoeken naar extreme standpunten. Gasten die uitgenodigd worden voor de populaire talkshow Pauw & Witteman halen vaak de uitzending niet omdat uit het voorgesprek blijkt dat hun standpunt te genuanceerd is voor televisie.'
Het grote verschil tussen de Vlaamse en Nederlandse publieke omroepen (de commerciële zenders over de grens kunnen we niet bekijken) is volgens Beerekamp het tempo. 'Dat merk je heel goed als je Phara vergelijkt metPauw & Witteman. Bij Phara mogen de mensen uitpraten en er wordt niet steeds geprobeerd om grapjes te maken ten koste van de gasten. Het is veel minder brutaal en met veel meer respect voor de gasten gemaakt.'
'Dat is ook een weerspiegeling van de algemene verhouding tussen Nederlanders en Vlamingen. Het beeld van de brutale Nederlander en de beleefde Belg mag dan wel een cliché zijn, je vindt het ook terug in de toon die op televisie gehanteerd wordt.'
Er wordt volgens Beerekamp op de Nederlandse televisie ook te veel en te oppervlakkig gebabbeld. 'Het gaat wel snel, maar vaak gaat het nergens over. In Vlaanderen worden de zaken met meer rust en degelijkheid aangepakt. Dat merk je ook aan het VRT-journaal. Ik heb echt met bewondering gekeken hoe het VRT-journaal de moord op Joe Van Holsbeek heeft aangepakt. In Nederland zou men er werkelijk van alles bijgesleurd hebben en er enorme sensatie omheen gebouwd.'
Een verrassende uitspraak, want in Vlaanderen leeft de perceptie dat het Nederlandse journaal veel ernstiger is, veel minder human interest en veel meer buitenlands nieuws brengt. 'Als het gaat om het internationale nieuws is het Nederlandse journaal inderdaad stukken beter. De NOS heeft een uitgebreid correspondentennetwerk en brengt meer eigen reportages uit het buitenland. Het Vlaamse nieuws is inderdaad provincialer. Je ziet ook opmerkelijk veel lokale gebeurtenissen. Als er iets in Zwolle gebeurt, dan zul je dat niet snel in het NOS-journaal tegenkomen.'
Ook wat documentaires betreft, spant Nederland absoluut de kroon. Zelfs in Europees opzicht. 'In tegenstelling tot de film is de Nederlandse documentaire altijd toonaangevend geweest, ook in de bioscoop', zegt Hans Beerekamp. 'Dat is volgens mij ook een vorm van calvinisme. Nederlanders leven hun creativiteit het liefst uit op de werkelijkheid, want ze zijn een beetje bang voor de fantasie.'
En dat zou ook meteen moeten verklaren waarom Nederland in tegenstelling met Vlaanderen niet goed is in drama. Met de werkelijkheid kunnen de Nederlanders beter uit de voeten. De kloof is volgens Beerekamp zo groot dat Vlaams-Nederlandse coproducties ook helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. 'De Nederlandse cultuur heeft zich heel erg afgekeerd van Europa. Alle ogen zijn gericht op Amerika. De hele manier van televisie maken is vooral afgekeken van hoe de Amerikanen dat doen.'
Toch ziet hij een mogelijke kentering. 'Iedereen is er intussen wel van overtuigd dat je voor goed theater naar Vlaanderen moet. En ook de Vlaamse literatuur en de Belgische film worden met steeds meer aandacht gevolgd.'
Blijkbaar is die nogal achterhaald. Iedereen het recht geven een wapen te dragen lijkt mij vragen om problemenquote:
Oh, omdat jij dat vindt.. Tsja, dan moeten ze er maar aan geloven.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Blijkbaar is die nogal achterhaald. Iedereen het recht geven een wapen te dragen lijkt mij vragen om problemen.
Tja het lijkt mij gewoon geen slecht idee om een verzameling dogmas uit de 2 helft van de 18e eeuw op z'n tijd eens goed tegen het licht te houden en waar nodig te moderniseren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Oh, omdat jij dat vindt.. Tsja, dan moeten ze er maar aan geloven.
Ik vind het niet nodig, en met mij de meerderheid van de Amerikanen. Dus dan kun jij het anders zien, maar dat heeft niet zoveel waarde natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja het lijkt mij gewoon geen slecht idee om een verzameling dogmas uit de 2 helft van de 18e eeuw op z'n tijd eens goed tegen het licht te houden en waar nodig te moderniseren.
Kloptquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig, en met mij de meerderheid van de Amerikanen. Dus dan kun jij het anders zien, maar dat heeft niet zoveel waarde natuurlijk.
Misschien heeft du_ke liever bloederige messenslachtpartijen zoals in Japan dan slachtpartijen met kogels. Buiten dat is het natuurlijk van de zotte dat je je familie beschermd tegen verkrachters en inbrekers. Die horen vrij toegang te hebben tot je vrouw en je huis.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:10 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben er net een stemming over gehouden, erg dogmatisch klinkt dat niet.
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter planquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien heeft du_ke liever bloederige messenslachtpartijen zoals in Japan dan slachtpartijen met kogels. Buiten dat is het natuurlijk van de zotte dat je je familie beschermd tegen verkrachters en inbrekers. Die horen vrij toegang te hebben tot je vrouw en je huis.
Je moet excel-sheets niet al te snel geloven...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
De verwachte opbrengst van een staatslot overstijgt de kostprijs; kopen of niet?
Wel een effectief middel tegen overbevolking, vooral waar er bloedwraak in het spel is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter plan.
Jaarlijks vele doden door "ongelukjes" met vuruwapens, heerlijk.
Ja, koop ze allemaal. De jackpot is toch 25 miljoen euro....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
De verwachte opbrengst van een staatslot overstijgt de kostprijs; kopen of niet?
Vrijheid heeft risico's, dat moeten we ook gewoon accepteren lijkt me.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
KLlopt willekeurig mensen doodschieten is een veel beter plan.
Jaarlijks vele doden door "ongelukjes" met vuruwapens, heerlijk.
Geef het op, ik heb de winnende alquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:30 schreef Reya het volgende:
Even Apeldoorn bellen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
[upd] Miljoenenhacker gezocht, FOK!ker opgepakt![]()
.
http://forum.fok.nl/user/history/61776quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
.
Het is een vermakelijke gebeurtenis, dat zeker. Dat die MBO'ers nog zoiets paraat krijgen zegquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:41 schreef Reya het volgende:
Vast niet beter dan die van Activision.
Nou ja, als ik hem was, zou ik niet zo bang zijn voor de straf, maar vooral dat hij daarna voor de rest van zijn leven een horde factorers achter zich aan heeft.quote:
Roelant.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:45 schreef Nautilus het volgende:
Reya, wat moet dat plaatje voorstellen?
Wat een gezeur om niks.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_zakkenvullers.html
Politici die zich betrapt voelen. Wat een boevennest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |