Goed besluit!quote:Ministeries stoppen sponsoring tv-programma's
Gepubliceerd: 27 juni 2008 18:49 | Gewijzigd: 27 juni 2008 19:02
ANP
Den Haag, 27 juni. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het plan van minister Ronald Plasterk (Media) om te stoppen met het door ministeries sponsoren van televisieprogramma's. Volgens de bewindslieden leidt deze vorm van financiering tot aantasting van de onafhankelijkheid van de omroepen of tot ongewenste overheidsbeïnvloeding. Dat bleek vrijdag na afloop van de ministerraad.
Het besluit gaat per 1 augustus in, maar het kabinet zal 'oude' afspraken met zendgemachtigden nog wel nakomen. Hierdoor kan in de rest van dit jaar en volgend jaar nog een aantal door ministeries gefinancierde programma's op televisie komen.
Departementen besteden jaarlijks ongeveer 5 miljoen euro aan coproducties. ,,Als minister van Media zeg ik: lever dat geld maar gauw bij mij in'', grapte Plasterk vrijdag. ,,Maar het gaat natuurlijk om budget van de ministeries zelf, dus zij mogen bepalen hoe ze dat geld voortaan gaan inzetten.''
De PvdA-minister gaf aan dat de meeste coproducties met de beste intenties worden gemaakt, maar hij wil wegblijven van het grensvlak tussen pure journalistiek en overheidsvoorlichting.
,,Een programma als In Europa van Geert Mak was wat mij betreft keurig gemaakt, maar anderen kunnen dat weer anders interpreteren.'' Plasterk denkt dat omroepen niet in financiële problemen komen door het beëindigen van de sponsoring. ,,Wel heb ik brieven gehad van televisieproducenten die de maatregel liever niet ingevoerd zagen.''
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoetquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Lijkt me toch juist goed dat men daarmee bezig blijft
De huidige doet het toch prima?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me meer tijd om eens een grondwet op te stellen die wel aan de eisen van deze tijd voldoet
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:55 schreef Aoristus het volgende:
Zo, de middenklassertjes krijgen weer een zomerprogramma in de openbare ruimte aangeboden, de kosten: 45 euri, wat krijg je daarvoor? je recreatieruimte wordt gegijzeld, maar van Dik Hout, Acda en de Munnik en de Dijk spelen er wel voor dat geld. Goed man! concurrerende stadsdelen, dat biedt echte keuzevrijheid en ontwikkelmogelijkheden
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.quote:
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een afgesloten buitenconcert op mijn recreatieplek. Bovendien hoor ik dat geblaat van Acda en de Munnik in mijn huis.
Ik ben er kwaad over dat de gemeente zich geroepen voelt om zomaar openbare ruimtes af te pakken om er iemand een concert te laten programmeren en dan ook nog eens voor een bepaalde doelgroep.
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De recreatieplek is openbaar of alleen voor bewoners of zo?
JIJ wilt toch in A'dam wonen?![]()
![]()
Ik kan me voorstellen dat je er achterlijk van wordt, maar zo gaat dat tegenwoordig met gemeentes. Lekker geld uitgeven met geld van anderen, ook als het niet noodzakelijk is.
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik woonde al in Amsterdam voordat er bepaald werd waar ik naar moest luisteren en voordat mij de toegang tot het parkje ontzegt werd. Het parkje is collectieve eigendom. Normaliter kan iedereen er met de hond wandelen, of een stukje fietsen, naar boten kijken, weet ik veel wat nog meer.
Als de politiek dan moppert dat ze niets kunnen doen aan de groeiende tweedeling, dat wil dus zeggen burgertrut aan de ene kant en marokkaans etterbakje aan de andere kant, dan zouden ze dit soort onzin niet moeten tolereren. Er gaat een zeker bevoogdende opvoedkundigheid van uit, dat je maar leuk moet vinden wat je ongevraagd aangeboden krijgt.
Het is eigenlijk helemaal niet te begrijpen waar het lonende idee van concurrerende stadsdelen vandaan komt, want volgende maand spelen deze kroegzangers gewoon in een ander stadsdeel. De tickets worden er niet goedkoper van..
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
vage shit. In rotterdam worden daarvoor parken gebruikt, gratis toegang, geen probleem. Behalve dan dat redbull airrace gezeik, dat mogen ze in hun reet steken door daar geld voor te vragen...
Bitter much?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:18 schreef Aoristus het volgende:
nee, ga maar met je homovriendjes spelen
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar ben ik zeer voor, ik kom graag naar kutje kleien (Motel Mozaiek) of naar Metropolis, the best you've never heard of. Dat kan schijnbaar in Rotterdam wel.
Grappig genoeg heb je aan het einde van de zomer hier een gratis art movie festival wat gesponsord wordt door het Rotterdams filmfestival
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....quote:
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzettenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ook zoiets, IFFR bestaat al jaren, einde zomer nog een openlucht bioscoop. Erg relaxed en ..... GRATIS!
Nee, nu wordt de reden duidelijk waarom ik pjo nooit mochtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je bent erg uit de kast gekomen, daar moet Harrie nog aan wennen. Komt uit een dorp he....
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zoiets heet het hier ook, volgens mij is het van hetzelfde. Ze hebben altijd van die jaren 70 strandligstoelen klaarstaan die je mag neerzetten![]()
Geniaal festival is dat.
Hier niet hoor, je neemt gewoon je eigen zuipen mee en daarna wordt alles in de fik gestoken. Ze hebben van die ouderwetse vuurkorven en uitgezaagde olievaten waar ze vanalles in verbranden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Alleen met boooz en glas doen ze wat lastig, maar daar zijn trucjes voor....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |