Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De waarde is wat de verkoper er voor vraagt, niet wat jij er voor zou willen betalen.
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:39 schreef Monolith het volgende:
Hij kan wel meer vragen, digitale kopieen hadden toch geen waarde? Jij vindt het een volstrekt logisch denkbeeld dat ik wanneer ik een schijfje jat waarvan de waarde bestaat uit 1 euro voor het schijfje en 59 euro voor de digitale informatie ik die volledige 60 euro zou moeten betalen, maar wanneer ik alleen de informatie kopieer dit gewoon zou moeten zijn toegestaan?
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Digitale gegevens kunnen prima een waarde hebben, maar het is geen eigendom. Ik kan bv. prima een softwarepakket maken, die online verkopen op mijn website en daar een x bedrag voor vragen.
Welk model?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:50 schreef Monolith het volgende:
Precies en op het moment dat je die digitale informatie zonder enige repercussie kan kopieren en distribueren, valt dat hele model dus in duigen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462quote:Internetsocioloog Albert Benschop pleit voor een hbo-opleiding voor moderatoren om zo de webfora van virtuele gemeenschappen een beetje fatsoenlijk te houden.
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Monolith het volgende:
Dat businessmodel.
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens de opleidingsniveau's in POL gaan inventariseren en er vervolgens wat uitspraakjes bij zoeken voor meneer de internetsocioloog.
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in KLB of ONZ geweest.
Dat is een kleine barriere, maar bij lange na geen onoverkoombare. Het werkt misschien wel redelijk bij virusscanners, maar als ik nu gewoon op een website zonder enige vorm van repercussie de laatste versies en updates zou neerzetten dan zou dat voor de producent toch vrij problematisch worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kan mijn software toch beveiligen en alleen met betaalde abbonnementen of licenties laten werken?
Dat denk ik wel. De echte mongolen filteren zichzelf er snel uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog erger. Waar het omgaat is dat hier in POL toch redelijk wat hoogopgeleiden zo nu en dan nog wel wat kinderachtig willen reageren.
Washington Postquote:To save chocolate lovers from the agony of a potential candy bar shortage, McLean candy giant Mars is investing $10 million in a five-year project to develop cacao trees that fight drought, disease and poor harvests.
Mars will announce today that it is partnering with IBM and the Department of Agriculture to sequence and analyze the entire cocoa genome. The team will be identifying the characteristics that make a better cacao tree. Then it plans to breed the genetically superior specimens to battle the foes that have shrunk the number of beans to make chocolate over the years.
"We have the ability as a private company to take charge of the future," Howard-Yana Shapiro, global director of plant science for Mars, said.
Unlocking the secrets of the genome and eliminating the guesswork in traditional breeding could bring economic stability to the 6.5 million small family cocoa farmers around the world and help fend off the environmental assaults that inflict $700 million to $800 million in damages to farmers each year, Shapiro said.
Mars plans to make the research results free and accessible through the Public Intellectual Property Resource for Agriculture, a group that supports agricultural innovation, as they become available. The intent is to prevent opportunists from patenting the plant's key genes.
Although chocolate seems ubiquitous, the cocoa on which it depends is a volatile crop. West Africa, which produces 70 percent of the world's cocoa, has been hammered by bad weather in the past few years. Rainfall has dropped, as temperatures rise.
Decades ago, Brazil was a top cocoa exporter. Then a fungus known as witches' broom attacked cacao trees, devastating the industry. About 10 to 15 percent of cocoa comes from the Americas, Shapiro said.
Vive la Republique! Fraternite, liberté..... en geen egalitéquote:Branson: Franse minister vroeg om smeergeld
PARIJS -
Een Franse minister heeft begin jaren negentig de Britse zakenman Richard Branson om een miljoen euro smeergeld gevraagd. In ruil daarvoor zou hij de Virgin-baas helpen om toestemming te krijgen voor de zondagsopening van zijn Virgin Megastore in hartje Parijs. Dat zegt Branson vrijdag in een interview met het Franse zakenblad Capital. Hij noemt de naam van de minister niet.
„Een van jullie ministers vroeg me destijds om smeergeld ter hoogte van een miljoen euro om mijn zaak te steunen, maar ik weigerde”, verklaart de Britse miljardair in het maandblad. Begin jaren negentig kreeg de Virgin Megastore aan de Champs Elysees verscheidene malen een boete omdat de winkel haar deuren op zondag opende.
Sinds december 1993 mogen winkels in Frankrijk die culturele zaken verkopen ook op zondag op. Branson zegt met de kwestie „naar de hoogste autoriteiten” te zijn gegaan. „Mij werd geadviseerd de zaak niet openbaar te maken en te wachten op de volgende kabinetswijziging.” Een paar maanden nadat hij de zaak had aangekaart mocht zijn Megastore op zondag open.
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=929570/sc=462462.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
MBO-ers kunnen dat niet. Die zijn veelste impulsief en kunnen die maatschappelijke druk niet aan.
Al vond ik Brechtje een redelijke mod, maar zij was haar tijd ver vooruit.
Dat is puur leedvermaak.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zat vandaag voor de verandering eens in de trein en ik ging de krant maar lezen. Het schijnt dat aantrekkelijke vrouwen hun schoonheid gebruiken om dingen gedaan te krijgen. Daar is onderzoek naar gedaan...
Maar die brievenpagina (pagina 23)!,
!
quote:Vrouw rent naakt weg na val in mesttank
BERLIJN - Een vrouw is na een val in een Duitse giertank naakt weggerend. Samen met een andere vrouw wilde ze stinkbommen maken door mest in sokken te stoppen. Dat meldde de Duitse politie vrijdag.
Novum Nieuws
De twee vrouwen zochten naar mest op een boerderij in het dorp Eberholzen, ongeveer 45 kilometer ten zuiden van Hannover. De politie vond hun kleding in een veld. Een van hen moet helemaal naakt de plaats van delict hebben verlaten, liet een woordvoerder van de politie weten.
Het was onduidelijk wat de vrouwen met de stinkbommen wilden doen. Ze kunnen hun kleding - ongewassen, benadrukte een zegsman - ophalen bij het lokale politiebureau.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |