Ik ga Ierland niet met Nederland vergelijken. De leeuw kan alleen maar brullen alstie een schorre rookstem heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Onzin, in Ierland draait het als een tierelier. Dat gezanik over dat roken moet maar eens afgelopen zijn.
Roken = ongezond.
In een kroeg waar ik toch met m'n zatte kop heen en weer sta te stuiteren kan het me weinig schelen. Wat mij eigenlijk erg tegenvalt is het conservatieve gedrag van veel uitbaters. De kwaliteit is matig en door in mijn ogen ook overbodige wetgeving wordt eindelijk de kroegbaas gedwongen tot innovatie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is dan ook belachelijk.![]()
Het kan mij werkelijk geen reet schelen of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg maar ik wordt pissig als de meerderheid overheid gaat bepalen wat mensen in hun eigendom wel en niet mogen, zeker als het om een legaal product gaat waar 2 miljard aan accijns per jaar op wordt verdient.
De leeuw brult voorlopig even helemaal niet. Door de adelaar opgepeuzeld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ga Ierland niet met Nederland vergelijken. De leeuw kan alleen maar brullen alstie een schorre rookstem heeft
Daar ben ik het mee-eens. Al blijft het gevaar van de glijdende schaal aanwezig. De willekeur is stuitend.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad zo krom als een banaan. Of helemaal verbieden of niet.
Anderzijds moet je als overheid blijkbaar ingrijpen als men het zelf niet weet te reguleren.
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee-eens. Al blijft het gevaar van de glijdende schaal aanwezig. De willekeur is stuitend.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.
Ik geloof dat er bij restaurants nou juist nog wel een redelijk percentage was dat ook zonder het verbod rookvrij was of in ieder geval een rookvrij gedeelte had.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld restaurants. Ze hebben er schijt aan dat de ene klant een sigaar paft terwijl de andere klant nog aan het eten is. Dan is er toch iets fout.
Alleen een grenslijn met een bordje is niet voldoende...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat er bij restaurants nou juist nog wel een redelijk percentage was dat ook zonder het verbod rookvrij was of in ieder geval een rookvrij gedeelte had.
Het gaat mij erom dat de overheid bepaalt wat een uitbater van een kroeg of discotheek voor regels moet hanteren met betrekking tot roken. Waarom kan hij dat niet zelf bepalen? Net zoals een uitbater mag bepalen wat voor muziek er wordt gedraaid.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het geluid in kroegen en discotheken staat ook onverantwoord hard... Volgens metingen regelmatig op niveau die men vroeger als marteling kwalificeerden...
Kijk van mij hoeft het allemaal niet verboden te worden... Maar het kritisch tegen het licht houden daar is niks mis mee. Maar daar schijn je zuur van te worden en betweterig.
,quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat de overheid bepaalt wat een uitbater van een kroeg of discotheek voor regels moet hanteren met betrekking tot roken. Waarom kan hij dat niet zelf bepalen? Net zoals een uitbater mag bepalen wat voor muziek er wordt gedraaid.
Mij zal je bijv. nooit vinden in een skihut achtige kroeg maar mensen die daar wel voor kiezen. Soit. Hetzelfde zou met roken het geval moeten zijn. Houd je niet van rook of kan je er niet tegen moet je niet naar een kroeg gaan waar wordt gerookt. Helaas is die vrijheid vanaf 1 juli de nek om gedraaid.
Ja, misschien is dat wel een idee. Alle kroegen verplichten dezelfde muziek te draaien omdat ik een hekel heb aan bepaalde muziek.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Mij zal je bijv. nooit vinden in een skihut achtige kroeg maar mensen die daar wel voor kiezen. Soit. Hetzelfde zou met roken het geval moeten zijn. Houd je niet van rook of kan je er niet tegen moet je niet naar een kroeg gaan waar wordt gerookt. Helaas is die vrijheid vanaf 1 juli de nek om gedraaid.
Weet je niet dat orkesten niet meer zo hard mogen spelen vanwege de te hoge geluidsbelasting van de orkestleden?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
De anti-rook hetze is te ver doorgeslagen met een uiterst dubieuze rol voor de overheid.
Straks wordt muziek in kroegen en discotheken ook verboden. Ook schadelijk voor het personeel.
Kan kan, ja natuurlijk kan dat. Je kan ook even buiten je frisse lucht halen als je niet in de rook wil zitten, kan ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Qua roken/niet roken was er eigen nooit veel keuze. De keuze was of thuisblijven of naar een rokerig cafe/restaurant gaan. Bovendien kan je altijd buiten ff een sigaret opsteken.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
Is echt zo. Er is 'coulance' betracht, de afgelopen tijd, maar vanaf nu gaat de ARBO er op controleren. Musici moeten verder uit elkaar zitten, oordoppen in en mogen niet te veel reperteren.
Het komt van 2 kanten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan kan, ja natuurlijk kan dat. Je kan ook even buiten je frisse lucht halen als je niet in de rook wil zitten, kan ook.
Ik begrijp ook niet waarom er nooit rookvrije kroegen zijn gekomen in de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
,
Qua roken/niet roken was er eigen nooit veel keuze. De keuze was of thuisblijven of naar een rokerig cafe/restaurant gaan. Bovendien kan je altijd buiten ff een sigaret opsteken.
Die zijn er wel geweest en zijn er nog steeds, alleen die lopen voor geen meter of zijn al failliet. Blijkbaar willen al die mensen geen rookvrije kroeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:41 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom er nooit rookvrije kroegen zijn gekomen in de afgelopen jaren.
Dat wist ik niet. Ik had sowieso wel verwacht dat orkestleden met oordoppen zouden spelen. Een orkest kan nogal wat lawaai produceren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:39 schreef sigme het volgende:
Weet je niet dat orkesten niet meer zo hard mogen spelen vanwege de te hoge geluidsbelasting van de orkestleden?
Is echt zo. Er is 'coulance' betracht, de afgelopen tijd, maar vanaf nu gaat de ARBO er op controleren. Musici moeten verder uit elkaar zitten, oordoppen in en mogen niet te veel reperteren.
Uiteindelijk is de charme toch in een rokerig hol staan waar je moet schreeuwen om een conversatie te kunnen voerenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die zijn er wel geweest en zijn er nog steeds, alleen die lopen voor geen meter of zijn al failliet. Blijkbaar willen al die mensen geen rookvrije kroeg.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.quote:
Me dunkt, ze beweren zelfs dat het goed is tegen sarsquote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de charme toch in een rokerig hol staan waar je moet schreeuwen om een conversatie te kunnen voeren.
Zei je vrouw dat ook vannacht?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |