Ja, die foeilelijke Prius en de Aygo/107/C1 en dan heb je het wel gehad. Kun je beter iets meer eigen bijdrage betalen en alsnog voor die Honda gaan hoor!quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:
er zijn meer auto's is in de 14 proccent catagorie vallen
De kwaliteit van het leer inbouwen schijnt weer erg te verschillen per inbouwer. Wel is het zo dat je bij achteraf inbouwen meer keus in kleur hebt. Standaard leer is ook heel netjes.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:35 schreef tong_poh het volgende:
Mijn ouders hebben er 1 besteld. Hij is al binnen, maar ze laten er nog leer in zetten. Bleek goedkoper te zijn, dan het als extra te bestellen en van betere kwaliteit.
Ik ben erg benieuwd. Zelf heb ik een honda accord uit 2003 en die bevalt mij prima.
Klopt. De zaak waar ze hem hebben gekocht zei, dat de kwaliteit van het leer beter was dan het origineel. Gezien mijn ervaringen met hun geloog ik en mijn ouders hun op hun woord. Natuurlijk speelt de kleurkeuze ook mee.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:45 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De kwaliteit van het leer inbouwen schijnt weer erg te verschillen per inbouwer. Wel is het zo dat je bij achteraf inbouwen meer keus in kleur hebt. Standaard leer is ook heel netjes.
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
@Droogdok: Hoezo pauper?? Het is helemaal niet pauper, maar relatief veel auto, voor heel weinig geld. Daarom vliegen ze ook de showroom uit, het is een echte kaskraker.
Of mensen geven wel iets om het milieuquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.
Want laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mensen deze auto kiezen is voor het geld.
Ziet er niet onaardig uit, maar wat een saaie uitstraling zoals de meeste Japanse auto's.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Paar voordelen van deze bolide:
- Mooi!
- CVT automaat (rijdt heerlijk, zeker in bijv file)
- Goede wegligging
- Redelijk vlot
- Goedkoop in bijtelling
- Weinig tanken, want rijdt 1 op 20
Vliegen de showroom uit? Ik heb er nog nooit zo'n Civic sedan gezien en de Civic hatchback slechts enkele keren. Het is een zeldzame verschijning op de weg en slaat denk ik gewoon niet aan bij de gebruikersgroep van Honda: bejaarden.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
@Droogdok: Hoezo pauper?? Het is helemaal niet pauper, maar relatief veel auto, voor heel weinig geld. Daarom vliegen ze ook de showroom uit, het is een echte kaskraker.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens
[..]
Nee hoor want een collega van mij heeft 'm zonder navigatie en zonder leer en hij moet net zo lang wachten. Bovendien wordt de VDO achteraf ingebouwd, het is dus niet het (veel te dure) honda navigatiesysteem af-fabriek.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:24 schreef Countach het volgende:
Een kennis van mij heeft deze auto ook, maar heeft niet gekozen voor de navigatie (daarom heb je nu een wachttijd van zoveel maanden.. Zonder navigatie had je hem sneller gehad, of hebben ze je dat niet verteld?).
Ik heb erin gereden en de wegligging is goed ja, wat heeft het feit dat het een hybride is bovendien met de wegligging te makenquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ziet er niet onaardig uit, maar wat een saaie uitstraling zoals de meeste Japanse auto's.
Goede wegligging en redelijk vlot met een hybride?
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens en zoals Top Gear bewezen heeft, is menig sportieve auto zuiniger als je er een beetje hard mee door rijdt![]()
Desondanks veel plezier met je auto.
[..]
Dat geeft al aan dat je nooit op de weg zit, want ik zie ze regelmatig en ook steeds vaker. Daarmee ben ik eigenlijk al niet eens meer benieuwd wat je zelf rijdt.. maar laat me raden, een 10 jaar oude golf met een dikke paarse taartschep op het dak?quote:Vliegen de showroom uit? Ik heb er nog nooit zo'n Civic sedan gezien en de Civic hatchback slechts enkele keren. Het is een zeldzame verschijning op de weg en slaat denk ik gewoon niet aan bij de gebruikersgroep van Honda: bejaarden.
Nou het geld heb ik wel, maar het was of dit of een Ibiza, 207 etc.. Dus dan is de keus snel gemaakt aangezien dit veel meer auto is voor veel minder geld.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze auto besteld als lease auto, heb je blijkbaar niet het geld voor een fatsoenlijke auto in dezelfde klasse.
Want laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mensen deze auto kiezen is voor het geld.
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb erin gereden en de wegligging is goed ja, wat heeft het feit dat het een hybride is bovendien met de wegligging te makenen inderdaad het is geen golf 2.0 gti maar er gebeurt heus wel iets als je het gas intrapt. Bovendien maak ik zo'n 30-40K km's per jaar dus ik heb een auto nodig die comfortabel is en niet een auto om hard op te trekken als ik voorbij een terrasje rij
[..]
Dat geeft al aan dat je nooit op de weg zit, want ik zie ze regelmatig en ook steeds vaker. Daarmee ben ik eigenlijk al niet eens meer benieuwd wat je zelf rijdt.. maar laat me raden, een 10 jaar oude golf met een dikke paarse taartschep op het dak?
Oh ja en hoeveel benzine-auto's in deze gewichtsklasse ken jij die 1 op 20 halen?
De hybride auto als oplossing voor het klimaatprobleemquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:11 schreef Blik het volgende:
Of mensen geven wel iets om het milieu
Ik zou zeggen ga er eens in rijden en trek dan je conclusies, ipv te concluderen dat de wegligging niks is omdat het een hybride is. En een Thema?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...
Ik rij in verschillende auto's, maar voornamelijk in een laatste serie Thema Turbo LX. Waarom zou ik een Sjonnie zijn omdat ik hybrides belachelijke auto's vind![]()
Een aardig deel van hedendaagse benzine auto's met geen vermogen haalt buiten de bebouwde kom 1 op 20 waar de leaserijder zich voornamelijk zou bevinden.
Dat A-label is er heus niet voor niks. Overigens is dat niet een voor mij doorslaggevende reden geweest om te bestellen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
De hybride auto als oplossing voor het klimaatprobleem
Volgens mij niet..?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef dark_humanity774 het volgende:
mag je er eigenlijk aanhangwagens mee trekken?
mja een sedan waarvan de achterbank niet neerklapbaar is zou voor mij al een dealbreker zijn.. als je er dan ook niks mee mag trekken hoop ik dat jullie een 2e auto hebben ofzoquote:
M'n vriendin heeft er een.. met trekhaakquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:48 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
mja een sedan waarvan de achterbank niet neerklapbaar is zou voor mij al een dealbreker zijn.. als je er dan ook niks mee mag trekken hoop ik dat jullie een 2e auto hebben ofzo
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga er eens in rijden en trek dan je conclusies, ipv te concluderen dat de wegligging niks is omdat het een hybride is. En een Thema?
Ok gelukkig maar, heb 1 keer een sedan gehad zonder zo'n bank en trekhaak.. dat echt nooit meer, ik hoef echt geen mpv ofzo maar dat was wel erg beperkt qua mogelijkheden. als is het maar een zaterdagmorgen bij de bouwmarkt..quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft er een.. met trekhaakMaar och voor die een of 2 keer per jaar dat we die achterbank neerklappen.. Dus voor mij is het eigenlijk geen nadeel, ook al hadden we geen 2e auto.
* proest *quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:59 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...
Oh zodra een auto minder vervuilend is, is het meteen een hippie conceptquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:08 schreef 1299 het volgende:
Mooier dan een Prius, zelfde domme hippie concept
En 7 maanden wachten..![]()
Op de parkeerplaats bij mijn kantoor staat er een. Ik vind ze 10x beter te pruimen dan een Prius, maar ik heb het niet zo op het slag mensen wat doorgaans in zo'n mobiel rijden. (Yayy good for you! THANKSquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oh zodra een auto minder vervuilend is, is het meteen een hippie conceptga er eens een van dichtbij bekijken en er in rijden, dan piep je wel anders
Flink doorgassen is er tegenwoordig niet vaak meer bij op de Nederlandse snelwegenquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Op de parkeerplaats bij mijn kantoor staat er een. Ik vind ze 10x beter te pruimen dan een Prius, maar ik heb het niet zo op het slag mensen wat doorgaans in zo'n mobiel rijden. (Yayy good for you! THANKS)
Kijk voor de grap eens naar het vebruik als je op de snelweg een beetje doorgast, dan laden je batterijtjes niet meer bij door het remmen
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteldquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Flink doorgassen is er tegenwoordig niet vaak meer bij op de Nederlandse snelwegenmaar inderdaad laden ze dan niet op. Maar goed ik lease dus ik hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken om verbruik.
Die ouden knakenbak?quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:59 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Vergeleken die Civic in elk opzicht de betere auto, alleen het verbruik is wat hoger met zo'n 1 op 11-12...
Ja joh! De BMW M3 van de overburen rijdt zelfs 1 op 25 als ie 250 km/u in Duitsland rijdt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef Jimmeh het volgende:
1 op 20 is niet echt zuinig trouwens en zoals Top Gear bewezen heeft, is menig sportieve auto zuiniger als je er een beetje hard mee door rijdt![]()
quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteld
Wat maakt nou uit of iets oud is, tijdloos.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
* proest *
Nou wat is er mis mee:
- Oud
- Burgerlijk
- Lelijk
- Veeel minder modern
- Minder comfort
- Had ik al gezegd oud?
Maar goed ik kan jou eigenlijk niet serieus nemen, duidelijk gevalletje van jaloezie, zo'n prachtwagen afkraken en dan zelf in een ouwe bak rondtuffen.
En ja hij zal best sneller van 0-100 gaan en nee dat vind ik totaal niet belangrijk in een auto.
Maar goed jij zal er wel heel veel verstand van hebben zoals je de Civic afkraakt. Wat me dan wel verbaast is dat je al aangeeft hierboven er nog nooit een gezien te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
QFTquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat als er geen subsidie e.d. op zat dat je waarschijnlijk wat anders had besteld
Die Civic Hybrid is geen beauty, maar dat ding op jouw plaatje is nog net ff wat lelijker (zal wel een kwestie van smaak zijnquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:56 schreef cerror het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een Honda Civic.
Niet dat lelijke kreng uit de OP.
En ja, de civic uit het plaatje staat hier voor 't huis.
of je schroeft die plank voor je schedel weg en komt er achter dat hybride auto's zwaar slecht zijn voor het milieu tenzij ze +-40 jaar meegaan zonder accuwisselquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Of mensen geven wel iets om het milieu
Of mensen houden liever wat meer geld over voor andere activiteiten
Of... (vul iets willekeurigs anders in)
Dan had ik zeker wat anders besteld, want dan had ie niet binnen budget gelegen. Zoals ik al zei, de alternatieven waren Ibiza, 207, Swift etc.. Maar al had ik een categorie hoger mogen leasen dan had ik 'm denk ik nog wel gekozen door de aantrekkelijke prijs. De korting op de BPM bijv is gigantisch, en daar profiteer ik nou lekker van. Er komen straks steeds meer en meer hybrides dus het is afwachten totdat die korting weer (gedeeltelijk) wordt afgeschaft.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:25 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen primaquote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan had ik zeker wat anders besteld, want dan had ie niet binnen budget gelegen. Zoals ik al zei, de alternatieven waren Ibiza, 207, Swift etc.. Maar al had ik een categorie hoger mogen leasen dan had ik 'm denk ik nog wel gekozen door de aantrekkelijke prijs. De korting op de BPM bijv is gigantisch, en daar profiteer ik nou lekker van. Er komen straks steeds meer en meer hybrides dus het is afwachten totdat die korting weer (gedeeltelijk) wordt afgeschaft.
Ik moet overigens wel een beetje lachen om mensen die zich druk maken om hun 'imago' als ze in een hybride auto rijden, of een auto die wat minder schadelijk is voor het milieu. Maar goed dat zijn toch meestal de paupertjes die in een oude golf of een ibiza van 10 jaar oud rondrijden en nog geen 1000km per jaar maken. Geitenwollensokkendragers rijden overigens uberhaupt geen nieuwe auto's want die kunnen ze niet betalen.
Jij maakt je druk of je voor lul rijd of niet op een openbare weg én je "lacht" iemand uit die dat niet doet?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen prima![]()
Nou ja eigenlijk ben ik een beetje moe van het lease verhaal, ik rij al in een auto van de zaak, die ze huren geloof ik, dus ik heb aangegeven dat ik geen haast heb met zoeken...volgend jaar doe ik wel weer een poging, wellicht hebben ze dan het één en ander op de rails daar.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:38 schreef _BR_ het volgende:
[..]
Ja, die foeilelijke Prius en de Aygo/107/C1 en dan heb je het wel gehad. Kun je beter iets meer eigen bijdrage betalen en alsnog voor die Honda gaan hoor!
Ik heb nou ook niet echt het idee dat jij het ver gaat schoppenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij dat wil geloven omdat je daar beter van kan slapen 's nachts en denkt dat je niet voor lul rijdt op 's heren wegen prima![]()
Gierige geitenwollensokken dragende boomknuffelaar
Onzeker zijn over het uiterlijk van je autoquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Gierige geitenwollensokken dragende boomknuffelaar
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:54 schreef tong_poh het volgende:
Jimmeh praat poep. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Nee jouw argumentatie is lekker volwassen; beweren dat de wegligging van de Civic waardeloos is, terwijl je er zelfs nooit een in het echt gezien hebtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoor
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focusquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:49 schreef Lexie het volgende:
[..]
Onzeker zijn over het uiterlijk van je auto.
Laat me raden, je hebt zeker ook een zonnebril met van die lamellen?
Waar heb ik gezegd dat die waardeloos is? Heb alleen gezegd dat in een hybride gewoon geen noemenswaardige wegligging te vinden zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zal het ook niet boven een gemiddelde auto uitsteken... Maar goed zolang jij er maar mee tevreden bent is het goed toch.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee jouw argumentatie is lekker volwassen; beweren dat de wegligging van de Civic waardeloos is, terwijl je er zelfs nooit een in het echt gezien hebt
en is dat een slechte reden?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focus![]()
Maar zoals dit topic weer aantoond is de enige reden dat men voor de Honda kiest de centen zijn.
Als je goed leest dan zie je dat er meedere redenen zijn;quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker over het uiterlijk van mijn auto, maar ik heb dan ook een übercoole Ford Focus![]()
Maar zoals dit topic weer aantoond is de enige reden dat men voor de Honda kiest de centen zijn.
hier ff een quote uit een test gedaan door de redactie van Autoweek. Mensen die het testen en beoordelen van auto's als hun beroep mogen bestempelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:45 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat die waardeloos is? Heb alleen gezegd dat in een hybride gewoon geen noemenswaardige wegligging te vinden zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zal het ook niet boven een gemiddelde auto uitsteken... Maar goed zolang jij er maar mee tevreden bent is het goed toch.
quote:De Civic Hybrid neigt naar sportiviteit, met behoud van comfort. Hij ligt strak op de weg en ook de besturing heeft Honda goed voor elkaar.
Och, heb ik je op je pik getrapt?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:30 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Een kind komt met zulke argumentatie als ze geen weerwoord meer hebben, netjes hoor
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijkenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:47 schreef RSie het volgende:
[..]
en is dat een slechte reden?
Hondakwaliteit is goed, Civic Hybrid ziet er redelijk goed uit, er zit al een flinke subsidie in de aanschaf wat de wagen al goedkoper maakt. in plaats van 25% bijtelling betaal je 14% (op die lagere aanschafprijs). het is een ruime comfortabele auto met alles erop en eraan.
Kom op man, in plaats van denken in de stoerheidsfactor moet je eens overschakelen op denken in de logicafactor.
Als jij een energiezuinige wasmachine kan kopen voor 500 euro dan ga je toch geen energieverslinder van 800 euro kopen omdat er op de ene miele staat en de ander Zanussi (om maar ff een vreemde vergelijking te geven).
nope, geen vrouw, maar was het eerste dat in me opkwam waar ook allerlei milieulabels aan hangen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ben jij niet stiekem een vrouw?...Wasmachines met auto's vergelijken![]()
Het is een bak waar werkelijk geen enkele toevoeging aan zit, deze auto heeft dezelfde doegroep als degene die in 1995 een Opel Astra of Seat Ibiza kocht, smakeloos, goedkoop, en dan toch je aankoop (wacht even nee, erger nog lease) proberen te presenteren of je een megazet hebt gedaan.
Dit valt allemaal in de categorie: ieder zijn kutappartementje, LCD-TV, spaarlampen, leaseauto, semi exclusieve stereoset van japanse makelij, volkstuintje en de 2 weekjes Zuid Frankrijk.
So what?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:05 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Och, heb ik je op je pik getrapt?
Stop dan met poep te praten, dan zal de akelige meneer misschien stoppen met het zeggen van nare dingen.
Och jee een puber met een identiteitscrisis? Wij hebben inderdaad een mooie tweekapper, met een plasma, spaarlampen, een leaseauto, home theatre set, een voor- en achtertuin en we gaan over een paar weken 2,5 week naar Zuid-Frankrijkquote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Het is een bak waar werkelijk geen enkele toevoeging aan zit, deze auto heeft dezelfde doegroep als degene die in 1995 een Opel Astra of Seat Ibiza kocht, smakeloos, goedkoop, en dan toch je aankoop (wacht even nee, erger nog lease) proberen te presenteren of je een megazet hebt gedaan.
Dit valt allemaal in de categorie: ieder zijn kutappartementje, LCD-TV, spaarlampen, leaseauto, semi exclusieve stereoset van japanse makelij, volkstuintje en de 2 weekjes Zuid Frankrijk.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
...............
Paar voordelen van deze bolide:
- Mooi! (Zeker mooier dan de prius)
- CVT automaat (rijdt heerlijk, zeker in bijv file) (Op het moment dat je stopt, stopt de motor ook. Dus lekker wegrijden zit er niet in.)
- Goede wegligging
- Redelijk vlot (Ja, voor een 1.5 is hij behoorlijk snel)
- Goedkoop in bijtelling (Zeker !!!!!!)
- Weinig tanken, want rijdt 1 op 20 (Je rijdt ongeveer 500Km op een tank. Dus zo zuinig is hij niet)
................
Je komt anders behoorlijk gefrustreerd over. Misschien moet je eens wat minder op internetfora zitten, en wat harder werken, dan kun je ook een nieuwere auto betalen ipv in die Turkenbak rond te rijden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoor
Jij zo te zien wel, wat een verzuurd mannetje ben je toch, maar goed als echte azijnpisser rij je natuurlijk ook hybride.
Ik praat nergens poep, probeer dan op z'n minst een argument te geven internet held
- Snel wegrijden kan dus wel, omdat de motor direct weer loopt als je de rem los laat. Het verbaasde mij ook maar het is echt zo. Civic-rijders en testers geven zelfs vaak aan het eerst weg te zijn bij het stoplicht.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:18 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Als je hem alleen daarvoor gebruikt kan je net zo goed een Hummer leasen, want je betaald toch geen bijtelling.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 11:49 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
So what?
Dat is ook de (enige) reden dat mijn volgende lease-auto een hybride zal worden.
Ik gebruik dat ding om van A (thuis) naar B (werk) te rijden en weer terug, en dat alles het liefst redelijk comfortabel en voor zo weinig mogelijk geld.
Het zal me echt worst wezen wat voor "imago" m'n auto heeft. Mijn huidige burgerlijke Peugeot 307 zit altijd onder de vogelpoep. So what.
Als ik met mijn volgende auto ruim 100 euro netto (!) per maand uit kan sparen, dan graag.
Als ik voor de lol wil rijden pak ik m'n motor wel.
Eerlijk gezegd vind ik de huidige Astra en Ibiza mooier dan die Civic.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een opel astra of seat ibiza vergelijken met een honda civic hybrid![]()
ja en? jij vergelijkt hem met je saxo 1.1 (quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]wat rij je zelf en wat heb je zelf op je kamertje staan en waar ga je zelf heen op vakantie?
Argumenten zijn al door anderen gegeven. Die hoef ik niet opnieuw naar voren te brengen. Dat jij je ondanks dat aan je standpunt wil vasthouden zegt best veel over jou.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik op m'n pik getrapt zijn? Ik laat me niet opjutten op een internet forum hoor
Jij zo te zien wel, wat een verzuurd mannetje ben je toch, maar goed als echte azijnpisser rij je natuurlijk ook hybride.
Ik praat nergens poep, probeer dan op z'n minst een argument te geven internet held
Ja, duh. Zo af en toe rij ik ook wel eens prive, en dan zou ik als ik bv. eens naar m'n ouders ga in 1 dag m'n 500 km op hebben.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je hem alleen daarvoor gebruikt kan je net zo goed een Hummer leasen, want je betaald toch geen bijtelling.
Waarschijnlijk ook nog de auto van pappie...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je komt anders behoorlijk gefrustreerd over. Misschien moet je eens wat minder op internetfora zitten, en wat harder werken, dan kun je ook een nieuwere auto betalen ipv in die Turkenbak rond te rijden.
Rijdt een stuk fijner dan zo'n opel hokquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:20 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
ja en? jij vergelijkt hem met je saxo 1.1 ()
welnee man, ga toch zeker niet met mijn dure lichaam in zo'n kleine auto zittenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Rijdt een stuk fijner dan zo'n opel hok
Neuh geen enkel argument gegeven behalve dat hybride goedkoop is.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Argumenten zijn al door anderen gegeven. Die hoef ik niet opnieuw naar voren te brengen. Dat jij je ondanks dat aan je standpunt wil vasthouden zegt best veel over jou.
Dat je de auto niets aan vindt is jouw goed recht. Maar de manier waarop je je hier manifesteert is ronduit kinderachtig. Daarom behandelde ik jouw ook als klein kind. Maar je blijkt de hint niet te begrijpen, dus probeer ik het op een volwassen manier. Niet dat ik denk dat dat zal helpen.
Ik vind het trouwens wel vreemd, dat jij mij azijnpisser noemt. Jij bent toch degene die dit topic is ingewandeld om je gal te spuwen over een auto die je nooit zult kopen. Zoals ik al zei, is het jouw goed recht om een auto niks aan te vinden, maar anderen vinden het wel iets aan en hebben een weloverwogen keuze gemaakt om die auto te kopen. Net zoals mijn vader. Hij gaat waarschijnlijk binnenkort met pensioen en die auto voldeed perfect aan zijn eisen.
Ikzelf rij in een Honda accord 2.4 executive. Daar zit ik persoonlijk een stuk liever in dan jouw thema. Ik vind de thema persoonlijk een kankerlelijke grafbak. Maar ieder zijn eigen keuze. Als jij een topic over die auto zou maken kom ik hem niet vervuilen met crap over die auto. Dat is nou het verschil tussen een volwassene en een klein kind.
Ik hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.
Jij bent typisch een iemand die niks met begrijpend lezen heeft he?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]wat rij je zelf en wat heb je zelf op je kamertje staan en waar ga je zelf heen op vakantie?
Nou overdrijf je wel een beetje.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef MrFl0ppY het volgende:
Iemand met een Lancia die een civic gaat afkraken. Moet niet gekker worden hiero. Verbaas me elke keer weer als een Lancia daadwerkelijk van de dealers parkeerplaats af weet te komen zonder stukken.
Topkwaliteit dus!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:53 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nou overdrijf je wel een beetje.
Ik heb ooit zelf een Lancia (Delta) gehad, en dat ding reed prima. Ik heb er nooit onderdelen van verloren, zoals een toenmalige collega die een Alpha reed.
Wel waren de (sport)stoelen te klein voor iedereen die iets groter is dan een klein Italiaantje, en wel zat er na 4 jaar al behoorlijk wat roest aan.
Lancia is sinds oorsprong de Italiaanse Mercedes, dat jij nog in oude clichés over Italiaanse auto's geloofd zegt ook al weer genoeg. Ja er zijn een paar problematische modellen geweest sinds de Fiat overname, maar de kwaliteit is prima in orde. Maar goed wat de boer niet kent, dat eet ie niet...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef MrFl0ppY het volgende:
Iemand met een Lancia die een civic gaat afkraken. Moet niet gekker worden hiero. Verbaas me elke keer weer als een Lancia daadwerkelijk van de dealers parkeerplaats af weet te komen zonder stukken.
Oude Japanners roesten net zo goed...quote:
Een tijd lang een 14 jaar oude Mazda gehad. Geen roestplekkie te vinden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:06 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Lancia is sinds oorsprong de Italiaanse Mercedes, dat jij nog in oude clichés over Italiaanse auto's geloofd zegt ook al weer genoeg. Ja er zijn een paar problematische modellen geweest sinds de Fiat overname, maar de kwaliteit is prima in orde. Maar goed wat de boer niet kent, dat eet ie niet...
Maakt me ook niet uit, ik zei alleen nadat gevraagd was waar ik voornamelijk in rij en jullie vliegen als Jehova's met hun hybride geloof over me heen
[..]
Oude Japanners roesten net zo goed...![]()
Je plaatst hier overigens wel een goede opmerking.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:22 schreef fruityloop het volgende:
Hier in de straat staat er ook eentje, en vlakbij een prius, nou dan is die honda toch echt 10x mooier naar mijn smaak. (ik zag pas dat het een hybride was toen ik het typeplaatje op de achterkant zag, dat zegt genoeg toch?) Ik zou er ook serieus naar kijken als ik een leasebak zou mogen kiezen, daar kijk je toch wat praktischer naar dan als het om een privé auto gaat die je meer voor de leuk uitkiest.
Het hangt ook wat van de functie af natuurlijk, als je als junior IT-ertje je 1e leaseauto mag uitzoeken zal er weinig lol aan zijn, als je als divisie directeur bij KPN aan de gang gaat zal je wel aardig de vrije hand krijgen. En veel bedrijven willen ook dat je een wat representatieve auto neemt, knalgele cupra's etc zullen wel wat commentaar krijgen van leidinggevenden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:31 schreef RSie het volgende:
[..]
Je plaatst hier overigens wel een goede opmerking.
namelijk dat het om lease gaat, en je in de lease meestal een behoorlijk beperkte keuze voorgelegd krijgt.
Cabrio's = vaak niet niet mogelijk
Coupe's = vaak niet mogelijk
funcar's = vaak niet mogelijk
Budget = krap als je in de categorie ciivic zit.
benzine = Bijna nooit mogelijk (dus moet je aan de diesel, maar daarvan is de aanschaf hoger) je kan ook een gastank laten inbouwen, dat heb ik zelf ook. maar met de huidige trend van kleine motoren met een turbo is dat ook al geen optie meer.
aangezien je dus een beperkte modelkeuze krijgt, beperkte brandstof keuze en een beperkt budget blijven er eigenlijk geen echte liefhebbersauto's over. als je toch al niet je droomauto kan uitzoeken, dan kan je toch net zo goed de voordeligste kiezen!!!
p.s. voordat er opmerkingen komen over dat een civic op benzine rijdt en dus niet mogelijk zou zijn,... de Hybride's zijn een uitzondering op die regel door het lagere verbruik. en aangezien er nog geen Hybride's zijn die ook op diesel lopen is er wat dat betreft geen andere keus.
Jij komt met allemaal onzin aanzetten om aan te geven, dat de civic hybride een kutbak is. Bijvoorbeeld de wegligging. Een tegenargument wordt gegeven op basis van een review. Jij hebt zelf nog niet eens research gedaan naar de hybride. Jouw argumenten zijn puur op basis van aannames. Zo kun je moeilijk een fatsoenlijke discussie voeren. Zeker als je blijft volhoeden dat jouw aannames correct zijn en tegenargumenten op basis van bijvoorbeeld een kundig persoon onjuist zijn. Argumenten op basis van aannames die ook nog eens onjuist zijn is in mijn woordenboek 'poep praten". Kun je er niet mee omgaan, dan zou ik voortaan maar eerst eens je inlezen in onderwerp voordat je gaat blaten. Je zet jezelf voor schut.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:23 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Neuh geen enkel argument gegeven behalve dat hybride goedkoop is.
Waar gedraag ik mij in godsnaam kinderachtig, als je op een publiekelijk forum blij je hybride komt tonen, kan je nou eenmaal verwachten dat er ook mensen die het een hypocriete linkse teringbak vinden.
Plus aangezien American_Nightmare altijd al een reluser is, is het des te leuker om een kritische opmerking te plaatsen.
Ik noemde je zo, omdat je niks meer zei dan 'je praat poep'.
Dat je vader er voor kiest, kan ik prima inkomen, voor stadsverkeer is het ongetwijfeld een prima wagentje.
Die Honda Accord is ook een kankerlelijke grafbak. Dat jij er liever in zit, is omdat je niet beter weet.
Lekker simpel he op zo'n manier, behoorlijk bekrompen weer.
Als het neigt naar sportiviteit, dan lees ik dat niet meteen als goede wegligging, eerder gemiddeld tot iets boven gemiddeld.quote:De Civic Hybrid neigt naar sportiviteit, met behoud van comfort. Hij ligt strak op de weg en ook de besturing heeft Honda goed voor elkaar.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook nog de auto van pappie...
Bij meer dan 30.000 km per jaar is hybride geen optie bij mijn leasemaatschappij volgens mij. Alleen dieselquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:43 schreef fruityloop het volgende:
En ik kan me de keuze voor zo'n civic als deze goed voorstellen als je 30k+ kilometer per jaar rijdt met veel spits ed, dan zou ik ook wel iets met een automaat willen. En dankzij het A label krijg je gewoon veel auto voor je geld.
Ik hen nergens beweerd, dat mijn auto beter is dan die van jou. Ik zei, dat ik leiver in die van mij zit dan die van jouw. Ik schrijf er ook bij, dat eht persoonlijk is en dus een mening. Omdat jij het wil zal ik mijn mening onderbouwen. Ik ken mensen die een Thema gehad hebben. Zat boordevol extra's ja. De extra's deden het alleen vaak niet. Onderhoud was overdreven duur. Door die auto zijn die mensen in contact gekomen met andere lotgenoten. Ze kwamen er pas achter hoe slecht die auto was totdat ze een fiat kochten. Ook niet een merk die de reputatie heeft van betrouwbaarheid, maar een heel stuk betrouwbaarder dan de thema. Ik heb trouwens niet hetzelfde gedaan als jij. Ik gaf een voorbeeld, dat ik niet in een topic over een bepaalde auto ga zieken. Toen heb ik toevallig jouw auto gepakt, omdat ik dat een kutauto vind op basis van ervaringen van anderen en omdat ik hem lelijk vind. Als jij het verschil niet kunt inzien, dan is deze discussie waardeloos.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:02 schreef Jimmeh het volgende:
Ik maak gewoon een heel redelijke aanname, omdat de doelgroep nou eenmaal eco hippies, gierige mensen en bejaarden zijn. Die hoeven sportiviteit niet te hebben, die zoeven comfortabel over de weg, snel hoeft het allemaal niet te gaan.
Kan je wel zeggen, dat het nergens op slaat om zo'n aanname te maken, maar dan zit je zelf ook fout.
Waar blijf ik aanhouden dat mijn aanname correct is? Kan moeilijk zeggen dat ik fout zit met het geweldige tegen argument 'jij praat poep'. Of was dat het argument van een kundig persoon? Chapeau.
Pas totdat RSie een stukje quote, weet ik dat deze minder suf is dan de Prius.
[..]
Als het neigt naar sportiviteit, dan lees ik dat niet meteen als goede wegligging, eerder gemiddeld tot iets boven gemiddeld.
Verder noemde ik dat het ding niet vlot kan zijn, nouja cijfers laten dat wel zien dat, dat klopt. En verder nog dat de Thema Turbo LX in elk opzicht superieur is, behalve het verbruik. Het enige tegenargument was dat het een oude turkenbak is. Geeft alleen maar mijn gelijk aan.
Nee, nog steeds niet op de pik getrapt, vond het alleen nogal ongepast om met die woordkeuze andermans auto te beschrijven. Ik weet welke de betere auto is, jij deed gewoon weer een aanname zonder enig research zoals waar je mij van beschuldigt.
Ik lees me wel degelijk in, in auto's die ik interessant vind, een hybride ga ik logischerwijs met een grote boog omheen. Anders zou ik ook niet van het bestaan van de Thema afweten, misschien door evenementen wie weet.
Als jij je dan zo goed in zou lezen zou je weten dat die Thema Turbo LX een hele goede auto is. Nu precies
15 jaar later is de uitrusting van de auto hier voor m'n deur nog steeds beter dan in menig auto die nu op de markt is. Als concurrent van de E-klasse destijds zit het gewoon vol met dingen die nu nog steeds niet standaard zijn.
Valt inderdaad moeilijk te discusseren als je zegt ik kies voor de Accord volgens mijn eigen eisen...
Heb een paar honderd kilometers in een Accord 2.2 CDTi gereden en ben er nou niet echt onder de indruk van, beetje net niet. Maar goed zolang jij er blij mee bent, prima toch.
Misschien moet je zelf ook maar eens na een jaartje nalezen hoe belachelijk je eerste en tweede reactie zijn, wie weet verbetert het dat zogezegde inzicht in jezelf...
Wat een bekrompen reactiequote:Op donderdag 26 juni 2008 18:20 schreef DroogDok het volgende:
Dit is natuurlijk wel een beetje een auto voor de paupers onder de lease rijders......
Alsof je een Lexus of Mercedes 6 cilinder wél hoort aankomen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.quote:
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Dat slaat werkelijk weer nergens op. Ik weet zeker dat ik meer verdien dan de gemiddelde Leon, Golf, A3 of Focus rijder, maar wij mogen nu eenmaal vanwege onze functie (vraag me niet waarom) uit de laagste cat. kiezen. En dan nog zou ik bovenstaande auto's niet kiezen, want die zouden me maandelijks zo 150 euro meer kunnen kosten en dat heb ik er niet voor over.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom? Iedereen die in dat ding rijdt doet dat toch op financiele overwegingen? Blijkbaar verdient men niet genoeg om in de auto te rijden die ze eigenlijk willen.
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.quote:Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
En ik ben niet jaloers op je 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf (Kijk mij geen audi kunnen betalen)quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:55 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
![]()
Wat Jeremy Clarkson zei over de Prius geldt hier natuurlijk ook voor![]()
"See the trees smile at me as I waft by. And watch the children run into the road, because they haven’t heard me coming."
Maw. zo'n Hybrid is echt not doneen nee ik ben echt niet jaloers en al helemaal niet op een leasebak
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan mensen er in rijden om financiele redenen. Maar mij pa bijvooebeeld verdient meer dan genoeg om dikkere auto te rijden. Hij houdt zijn huidige auto ook aan zolang hij nog werkt en de andere auto als 2e. Wanneer hij met pensioen is gebruikt hij zelf de civic en koopt hij dan een nieuwe 2e auto.
Het probleem met jouw mening is, dat je aanneemt dat iedereen op dezelfde manier denkt over auto's. Dat is niet waar. Iedereen heeft ander eisen. Er zijn mensen bij mij op het werk die in een huis van een hafl miljoen wonen, maar in een mazda 323 uit 1995 rijden. Het interessert ze niet. Hun enige eis voor een auto is: van a naar b.
Wat je zegt over de lease rijders kan misschien waar zijn. Maar zolang er geen cijfers over zijn, kun je niet aannemnen dat jouw aannames ook correct zijn. Er zijn genoeg mensen die de hybride een heerlijke auto vinden, die voldoet aan hun eisen. Dit is mijn ervaring met de mensen die ik ken die de civic gekocht hebben. Ze zijn geen lease rijders. Dus kan ik concluderen dat de 14% procent bijtelling niet de reden hoeft te zijn, voor de aanschaf.
Don't hate the player, hate the game.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.quote:
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat wel erg is, en wat ik jullie persoonlijk zal aanrekenen als het zover is, is dat als die kutdingen dusdanig populair worden dat alles dat een beetje anders is extra wordt belast.
Zonder erover na te denken zal je in de toekomst een hoop autoliefhebbers aan het kortste eind laten trekken, en dit omdat jullie zelfzuchtig gierige egoistische leaserijders, niet enig idee hebben waar de overheid op aanstuurt
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiastquote:Op zondag 29 juni 2008 23:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Leuk, dat jij mij erover aanspreekt, maar:Ik heb geen hybride en ook niet besteld Ik ben geen leaserijder en vreemd genoeg ken ik er ook geen De overheid verzint toch wel wat om de autoliefhebbers te pesten. Heeft 0,0 met lease rijders te maken. Ik heb genoeg geld om dikke auto's te rijden als ik wil. Ik geef werkelijk geen ruk of jij dat wel kan.
De overheid doet wat ze willen. Mensen worden gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen door bepaalde invloeden van de regering. Er is niet veel wat je kunt doen behalve.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Maar natuurlijkquote:Op zondag 29 juni 2008 02:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Face it, als er op alle leaseauto's 100% bijtelling zou zitten zou niemand ze prive rijden. Slaat ook nergens op, net als jouw opmerking. Het blijft een leuke auto en de 14% is EEN VAN DE doorslaggevende redenen geweest om 'm te kiezen, dus niet de enige. Aangezien dat voor meer mensen zal gelden in Nederland neem ik aan klopt het niet wat jij zegt.
De sloomste Fiat Grande Punto die je je kan bedenken haalt zelfs nog geen 1 op 20.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:08 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nou Hybride is natuurlijk voornamelijk gericht op linkse eco hippies die niet door rijden, het moet ook zo comfortabel mogelijk zijn, daardoor mis je wegligging ja...
Ik rij in verschillende auto's, maar voornamelijk in een laatste serie Thema Turbo LX. Waarom zou ik een Sjonnie zijn omdat ik hybrides belachelijke auto's vind![]()
Een aardig deel van hedendaagse benzine auto's met geen vermogen haalt buiten de bebouwde kom 1 op 20 waar de leaserijder zich voornamelijk zou bevinden.
-20quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:49 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ja joh! De BMW M3 van de overburen rijdt zelfs 1 op 25 als ie 250 km/u in Duitsland rijdt.
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:quote:Op maandag 30 juni 2008 08:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mooie auto A_N
Als ik een hybride zou kopen zou het ook deze zijn
Je probeert gewoon je afwijking voor slecht ontworpen benzineslurpende kutbakken te verdedigen. Omdat jij persé in een 1 op 3 rijdende '68 Chevelle wil rondrijden mogen wij geen hybride rijdenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:19 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Oftewel, de persoon buiten schot laten?, nee, ik reken het zowel de overheid als jullie persoonlijk collectief aan.
Je denkt te makkelijk.
Misschien moest je maar helemaal niet gaan denken en ook meegaan als een schaap.
Ik heb nog een tijd meegemaakt waarin mensen geld verdienden als personeel zijnde om een nieuwe auto te kopen voor eigen bezit.
Daar heeft dat leaseplan al een einde aan gemaakt, deze volgende stap om mensen in vage truttenbakken te zetten is de volgende.
Als jij die voor dezelfde prijs kan leveren wil ik er wel 10 hebben.quote:Op maandag 30 juni 2008 09:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:
[ afbeelding ]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3935
Jij hebt zo'n chevelle duidelijk als hobby, en dan kijk je er anders naar dan als het om puur een transportmiddel gaat, dan mag het wat meer kosten, en kijk je ook naar het "leuk en mooi". Daar is niks mis mee, maar zo kijk ik bijvoorbeeld niet naar een auto. (ik zou als leasebak ook serieus kijken naar deze civic) Daarentegen is mijn CD-speler duurder dan de auto van mijn zusje, dat is mijn hobby, dus daar geef ik liever meer geld uit.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:03 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
1. My bad, ik werd een beetje overenthousiast
2. Vreemd, hier in de randstad doet men nieks anders
3. Te makkelijk, de overheid doet alles en wij laten het maar over ons heen komen?, om de dooie donder niet.
4. Jouw inkomen interesseert me helemaal niks, het gaat er juist om dat ze eerst de lage middenklasse leegzuigen, om dan vervolgens naar de hogere middenklasse te gaan, als niemand daarop reageert zijn we ten dode opgeschreven als makke lammetjes die in een rij achter elkaar in de maatschappij lopen, het economisch besef van dit kabinet is dusdanig bedroevend dat het onze toekomst, privacy en hobbies bijna onmogelijk maakt, die ander, die met werken moeilijk maar redelijk rond kan komen is jouw buffer, zodra hij leeg is ben jij aan de beurt.
Dus volgens jou moet ik maar een duurdere, meer vervuilende auto nemen, omdat anders de hybride te populair wordt, en de mensen die een dikke BMW of Mercedes leasen daar de dupe van worden?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Op 2 punten te weerleggen,quote:Op maandag 30 juni 2008 09:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Je probeert gewoon je afwijking voor slecht ontworpen benzineslurpende kutbakken te verdedigen. Omdat jij persé in een 1 op 3 rijdende '68 Chevelle wil rondrijden mogen wij geen hybride rijden. Voor mij is een auto een vervoersmiddel, en met minimaal 30k per jaar aan kilometers mag dat wel enigzins voordelig en comfortabel. Ik heb nu nog een Focus van de baas, maar als het even zou kunnen zou'k best een hybride willen rijden, puur omdat dat een stuk voordeliger is.
Blijkbaar lopen jouw wensen niet helemaal in de pas met de oprakende olie, fijnstof issues en files. Dat kan, en er zal ook altijd de mogelijkheid zijn om dingen voor de hobby te hebben, maar om nou de situatie van 15 jaar geleden 1 op 1 te vergelijken met nu is natuurlijk wel wat krom, er is zoveel veranderd ondertussen. Wat je nu ziet is dat de overheid onder invloed van de publieke opinie en hogere olieprijzen mensen wil stimuleren om zuiniger te rijden, en bewuster te laten consumeren. En dan is een hybride een mooi ding, wel de lusten en vrijheid, maar minder (milieu) lasten. Het is gewoon zo dat we minder fossiele brandstoffen moeten gaan gebruiken, omdat die toch langzaamaan op gaan raken, en gezien de kortzichtigheid van veel mensen, is dat iets wat de overheid zal moeten oppakken.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Op 2 punten te weerleggen,
Ik heb er nog een 6 jaar oude Nissan Primera naast.
Hij doet minimaal het dubbele in verbruik![]()
Voor mij is een auto een hobby, inderdaad 1 van de laatste stukjes echte mannenspeelgoed, voor mijn werk zorg ik gewoon dat ik dicht bij mijn werkgever woon, zodat ik niet afhankelijk ben van dat leasegebeuren en meer eisen kan stellen aan mijn financien.
Zoals ik al zei: 15 jaar geleden kreeg iedere fabrieksarbeider de gelegenheid om een redelijk jonge auto te kopen voor privebezit, een simpel kantoorpikke met Mavo kon met doorsparen zelfs voor nieuw gaan.
Door het leaseplangebeuren icm bepaalde heffingen heeeft dat er voor ons voor gezorgd dat we wel nog steeds op deze standaard kunnen blijven rijden, maar dat het niet meer ons bezit is, de stap die nu wordt uitgevoerd is om iedereen langzaam in de hybridebakken te gooienzodra dat succesvol is en de menigte gaat erin mee, zal de rest automatisch gedwongen worden om in dezelfde soort bakken te rijden.
Als iedereen dit over one heen laat komen, wat is dan de volgende stap, winkelwagentjes met zonnepanelen?
Belasting per 100cc motorinhoud?
Ik wil ook over 20 jaar nog van enige luxe genieten, en dat gaat me vermoedelijk niet lukken als idereen als schaapjes achter elkaar aanrent.
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Als iedereen dit over one heen laat komen, wat is dan de volgende stap, winkelwagentjes met zonnepanelen?
Ik wil ook over 20 jaar nog van enige luxe genieten, en dat gaat me vermoedelijk niet lukken als idereen als schaapjes achter elkaar aanrent.
Je slaat natuurlijk volkomen doorquote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
Die Lexus hierboven is overigens erg luxe als ik het goed heb, kan je ook een puike stereo in krijgen..quote:Op maandag 30 juni 2008 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.
Over 20 a 30 jaar zullen er weinig auto's meer op benzine rondrijden, en daar kan niemand wat aan veranderen. Vanuit het oogpunt van de overheid is het natuurlijk prima om dit soort ontwikkelingen te stimuleren. Ze dwingen in feite de bevolking mee te werken aan een beter milieu.
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom zou een hybride niet luxe kunnen zijn? Het feit dat een electromotor de brandstofmotor ondersteunt heeft weinig te maken met luxe, wegligging etc.
Over 20 a 30 jaar zullen er weinig auto's meer op benzine rondrijden, en daar kan niemand wat aan veranderen. Vanuit het oogpunt van de overheid is het natuurlijk prima om dit soort ontwikkelingen te stimuleren. Ze dwingen in feite de bevolking mee te werken aan een beter milieu.
Om 'hogere' doelen te bereiken moeten mensen soms gedwongen worden. Als je nu een referendum houdt om voor te stellen de inkomstenbelasting te halveren dan is dat er morgen nog door. Maar of we daar als lang beter van worden? Het is de taak van de overheid om dat soort zaken de juiste richting op te sturen.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.
Deze houding tot dwingen staat me niet aan in een wereld die de vrije markt behoort te bevorderen, dit beperkt zowel de commercie als de consument in haar mogelijkheden.
En die ouwe benzineslurper die ik heb, die is zo simpel gebouwd dat ik als veredelde IT-er mijn eigen auto kan onderhouden, dus minus dure garagekosten, minus dure wegenbelasting en plus op rijervaring.
PS, die Hybrid he?.... hoeveel olie is er benodigd om dat ding te produceren?, met name de plastic componenten en de accu?, wat is de technische afschrijvingstermijn van deze auto, 15 jaar+?, hoelang gaan de accu's mee? en hoeveel gewicht mag je hieraan toevoegen?
De belangrijkste vraag vind ik nog wel de technische afschrijvingstermijn, aangezien ik vooralsnog heb gezien dat intelligente elekktronica al vaak binnen 15 jaar niet meer (fatsoenlijk) functioneert.
Dat lijkt mij een riskante uitspraak A_Nquote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
En stel ze zouden na 5 jaar vervangen moeten worden, dan nog lijken me die paar lullige accuutjes een stuk minder schadelijk voor het mileu als de 6000 liter benzine die je anders meer verstookt zou hebben (op basis van 40.000 km / jaar).
Dat is inderdaad een goed punt. maar benzine auto's worden al 100+ jaar doorontwikkeld, en hybrides pas een jaar of 10 serieus, dus daar zullen ook nog veel grote stappen in gemaakt worden lijkt me? En 1 belangrijk voordeel van de hybride is dat je een deel van de uitstoot verplaatst, immers wordt de benzine motor vaak op de snelwegen gebruikt, en de elektromotor in de bebouwde kom, en op de snelweg kan je bijvoorbeeld met een zelfreinigend geluidsscherm een deel van het fijnstof en de NOx er weer uit halen.quote:Op maandag 30 juni 2008 11:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk, met als enige verschil dat ik het niet met deze situatie eens ben, en jij wel.
Deze houding tot dwingen staat me niet aan in een wereld die de vrije markt behoort te bevorderen, dit beperkt zowel de commercie als de consument in haar mogelijkheden.
En die ouwe benzineslurper die ik heb, die is zo simpel gebouwd dat ik als veredelde IT-er mijn eigen auto kan onderhouden, dus minus dure garagekosten, minus dure wegenbelasting en plus op rijervaring.
PS, die Hybrid he?.... hoeveel olie is er benodigd om dat ding te produceren?, met name de plastic componenten en de accu?, wat is de technische afschrijvingstermijn van deze auto, 15 jaar+?, hoelang gaan de accu's mee? en hoeveel gewicht mag je hieraan toevoegen?
De belangrijkste vraag vind ik nog wel de technische afschrijvingstermijn, aangezien ik vooralsnog heb gezien dat intelligente elekktronica al vaak binnen 15 jaar niet meer (fatsoenlijk) functioneert.
Ik geloof dat als je alles meeneemt, dus ook de accuproductie en recyling etc, dat een Hummer gedurende zijn leven evenveel energie kost als een prius, dus dat is inderdaad een erg stellige uitspraak. Dat onderzoek was wel wat dubieus en kort door de bocht, maar het geeft wel aan dat een hybride zoals de civic of prius nog slechts een tussenoplossing is.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een riskante uitspraak A_N
Dus.... ik heb een benzineslurper van 40 jaar oud op de weg die nogal milieuonvriendelijk is, maar ondertussen is het merendeel van de andere bakken van 40 jaar al een keer of 3 gerecycled, terwijl het bij mij af en toe eens bij een onderdeeltje blijft.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Om 'hogere' doelen te bereiken moeten mensen soms gedwongen worden. Als je nu een referendum houdt om voor te stellen de inkomstenbelasting te halveren dan is dat er morgen nog door. Maar of we daar als lang beter van worden? Het is de taak van de overheid om dat soort zaken de juiste richting op te sturen.
Elektronica die niet meer functioneert na 15 jaar? Volgens mij werken computers van 15 jaar geleden nog als nieuw. En bovendien, welke auto gaat er tegenwoordig nog veel langer mee dan 15 jaar? Een auto van begin jaren 90 is tegenwoordig versleten (tenzij het natuurlijk een echt boodschappenautootje is wat altijd binnen heeft gestaan etc, de uitzonderingen).
Verder zit er aan een hybride niet meer plastic dan aan een gewone auto voor zover ik weet. En de accu's? Daar weet ik niet veel van eerlijk gezegd. Wellicht dat die na een aantal jaar vervangen dienen te worden, maar feit is dat ook hier de technologie niet stil staat, die dingen gaan steeds langer mee. En stel ze zouden na 5 jaar vervangen moeten worden, dan nog lijken me die paar lullige accuutjes een stuk minder schadelijk voor het mileu als de 6000 liter benzine die je anders meer verstookt zou hebben (op basis van 40.000 km / jaar).
Precies alle nieuwe technologie moet eerst een aantal jaren doorontwikkelen voordat het echt een serieus alternatief wordt. Tot die tijd dat er echt iets revolutionairs komt op de auto markt is hybride gewoon een goed alternatief wat alleen maar beter wordt. Dat de overheid dit stimuleert is alleen maar positief. Zouden ze in de rest van de wereld ook eens mogen doen. Worden leveranciers gedwongen om meer energie en geld in de nieuwe techniek te steken.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef noutie het volgende:
Dat onderzoek met die Hummer en die Prius was een 100% blaatverhaal. Ze hebben dat ook moeten rectificeren geloof ik. De accu's van een Prius gingen in Canada in taxi's iets van 300.000+ km mee. Dat is dus een autoleven. Dit verbetert alleen nog maar.
Het is toch goed als de overheid een nieuwe ontwikkeling stimuleert dmv. het geven van korting? Dit voor fabrikanten ook een mooie stimulans om nieuwe technologie te blijven ontwikkelen.
Ik verwacht dat er over een paar jaar, zodra de Europese fabrikanten zover zijn dat ze ook betrouwbare hybrides kunnen bouwen, je nog veel meer hybride auto's zult zien. Het is echt heel knap van Honda en Toyota om direct een betrouwbaar product neer te zetten waar zoveel ingewikkelde techniek in zit.
Wat je wel en niet wilt is in deze discussie helemaal niet belangrijk. Het is voor een auto van tientallen jaren oud simpelweg technisch niet mogelijk om nog jarenlang 40000 km / jaar te doen.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:37 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Dus.... ik heb een benzineslurper van 40 jaar oud op de weg die nogal milieuonvriendelijk is, maar ondertussen is het merendeel van de andere bakken van 40 jaar al een keer of 3 gerecycled, terwijl het bij mij af en toe eens bij een onderdeeltje blijft.
Die 40 jaar oude milieuonvriendelijke bak is omdat deze nooit is gereycyled is vriendelijker voor het milieu dan een auto die na 12 jaar levensduur weer op de sloop beland en er met toevoeging van nieuwe grondstoffen als ander model op de weg komt.
En om dan maar eens over milieuvriendelijkheid te spreken, jij rijdt die auto natuurlijk helemaal op na 12 jaar?, of moet er dan weer iets nieuws komen omdat hij weer aan vervanging toe is?, lijkt me niet echt een milieuvriendelijk principe mocht dat zo zijn.
Ik kan me weldegelijk voorstellen dat je met bovenstaande geen 40Dkm wilt rijden, maar datzelfde gevoel heb ik ook over jouw Hybride
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:40 schreef noutie het volgende:
....
Het is toch goed als de overheid een nieuwe ontwikkeling stimuleert dmv. het geven van korting? Dit voor fabrikanten ook een mooie stimulans om nieuwe technologie te blijven ontwikkelen.
......
Weer kan ik je geen ongelijk geven, we beginnen langzaam op dezelfde lijn te komen, ik ben alleen erg bang voor de nabije toekomst als dit een doorslaggevend succes wordt, mogen de mensen die wel de voorkeur geven aan benzine zonder hufterige extra belastingsmaatregelen door blijven rijden?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat je wel en niet wilt is in deze discussie helemaal niet belangrijk. Het is voor een auto van tientallen jaren oud simpelweg technisch niet mogelijk om nog jarenlang 40000 km / jaar te doen.
Natuurlijk is een oude bak die nauwelijks kilometers maakt relatief niet slecht voor het milieu, dat beweer ik ook nergens. Bovendien zijn er genoeg maatregelen die het juist goedkoper maken en dus stimuleren om een klassieker te rijden.
Het zijn juist de auto's tussen de 10 en 15 jaar oud die wel veel kilometers maken, die erg vervuilend zijn. Ten opzichte van dat soort auto's zijn de nieuwe auto's een stuk milieuvriendelijker, en het miluevriendelijkst van die laatste groep zijn weer de kleine autootjes met A-label en de hybrides.
Dus de overheid creeert een prijsdifferentiatie tussen meer en minder vervuilende auto's. Dus men wordt wel degelijk gestimuleerd om een minder vervuilende auto te kopen.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.
Ben ik raar als ik deze nog lelijker vind dan een Prius?quote:Op maandag 30 juni 2008 09:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerder voor deze kiezen:
[plaatje Lexus geknipt]
He bah, dat is dan weer erg jammer, ik ben het nu weer niet met je eensquote:Op maandag 30 juni 2008 13:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus de overheid creeert een prijsdifferentiatie tussen meer en minder vervuilende auto's. Dus men wordt wel degelijk gestimuleerd om een minder vervuilende auto te kopen.
Dat mogen ze wel, maar dat wordt wel steeds duurder denk ik. Er gaan de komende jaren flink meer hybrides uitkomen, van verschillende merken. Ik denk dat die gigantische populair gaan worden. Waarschijnlijk gaat op lange termijn de belasting op hybrides ook wel weer omhoog (de overheid vindt het milieu belangrijk, totdat de inhoud van de schatkist eronder gaat lijden) en dan komt er weer korting op de opvolger van de hybride (de waterstofauto of een auto op volledig elektra?).quote:Op maandag 30 juni 2008 12:58 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Weer kan ik je geen ongelijk geven, we beginnen langzaam op dezelfde lijn te komen, ik ben alleen erg bang voor de nabije toekomst als dit een doorslaggevend succes wordt, mogen de mensen die wel de voorkeur geven aan benzine zonder hufterige extra belastingsmaatregelen door blijven rijden?
Vind ik niet. De 'arbeidersklasse' heeft nog steeds een keuze. Willen ze geen hybride, dan kunnen ze ook voor een Seat Ibiza of een Peugeot 207 gaan. Deze zijn ongeveer net zo duur. Met een hybride krijg je alleen een klasse hoger voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:08 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
He bah, dat is dan weer erg jammer, ik ben het nu weer niet met je eens
Tussen dwingen en stimuleren zit een enorm verschil in mijn ogen, dit is afdwingen op de toch al beperkte portomennee van de arbeidersklasse. En wat denk je at er gebeurd wanneer die voldoende is leeggezogen?, ik moet er eigenlijk niet aan denken
Hier ga je de fout in, hoe kom je erbij dat de arbeidersklasse zich uberhaupt een 308/Leon of 1-serie kan veroorloven?, die werken grotendeels voor 1600 op 40 uur-basis netto wat ze weer thuis kunnen inleveren.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vind ik niet. De 'arbeidersklasse' heeft nog steeds een keuze. Willen ze geen hybride, dan kunnen ze ook voor een Seat Ibiza of een Peugeot 207 gaan. Deze zijn ongeveer net zo duur. Met een hybride krijg je alleen een klasse hoger voor hetzelfde geld.
Maak je een keuze tussen een hybride en een Leon, 308, 1-serie etc, dan kun je flink wat besparen met een hybride. In die zin stimuleert de overheid om voor een milieuvriendelijke variant te gaan.
Les aub het bovenstaande nog es? Je beschrijft letterlijk een stimulerende maatregel, die godbetert nog werkt ook, zie de verkoopcijfers bij de bovag, de X5 bijvoorbeeld is 60% minder verkocht in maart dit jaar t.o.v maart 2007, dus dan doet de maatregel waar het voor bedoelt is?quote:Op maandag 30 juni 2008 12:54 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Even rechtzetten, deze overheid stimuleert niet, geven geen korting, ze belasten alle voertuigen alleen maar extra sinds 2008, op uitzondering van de Label "A" modellen, waarop het iets is achteruitgegaan.
Ik zal netjes blijven want dit soort opmerkingen vreet.quote:Op maandag 30 juni 2008 13:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Les aub het bovenstaande nog es? Je beschrijft letterlijk een stimulerende maatregel, die godbetert nog werkt ook, zie de verkoopcijfers bij de bovag, de X5 bijvoorbeeld is 60% minder verkocht in maart dit jaar t.o.v maart 2007, dus dan doet de maatregel waar het voor bedoelt is?
Nou prima, maar deze auto's worden toch ook niet duurder door de huidige maatregelen (de verhoging van de 22% bijtelling naar 25% bijv)?quote:Op maandag 30 juni 2008 13:24 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hier ga je de fout in, hoe kom je erbij dat de arbeidersklasse zich uberhaupt een 308/Leon of 1-serie kan veroorloven?, die werken grotendeels voor 1600 op 40 uur-basis netto wat ze weer thuis kunnen inleveren.
Die mensen rijden een 12 jaar oude Ibiza, 205, of Almera.
Dat gat is nauwelijks op te vullen, zeker omdat ik denk dat op die 12 jaar de technische afschrijving op dat soort voertuigen ligt.
Dat siert je..quote:Op maandag 30 juni 2008 13:38 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zal netjes blijven want dit soort opmerkingen vreet.
Afdwingen is niet gelijk aan stimuleren, ik referreer je graag adv. de Van Dale.
pffff..... lastig
Dicht bij je werkgever wonen doe ik ook. Woon 15 kilometer van kantoor af. Ben alleen maar 1 keer per week op kantoor, en de rest van de week onderweg door de hele Benelux + Duitsland. 30.000 tot 40.000 Kilometer per jaar met gemak. En over 20 jaar hebben we geen hybrides meer, dan rijden we op waterstof met een beetje geluk. Bovendien als iedereen hier een benzineslurpende V8 zou rijden blijft er helemaal niks over van de luchtkwaliteit. Niks mis met hybrides dus.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Op 2 punten te weerleggen,
Ik heb er nog een 6 jaar oude Nissan Primera naast.
Hij doet minimaal het dubbele in verbruik![]()
Voor mij is een auto een hobby, inderdaad 1 van de laatste stukjes echte mannenspeelgoed, voor mijn werk zorg ik gewoon dat ik dicht bij mijn werkgever woon, zodat ik niet afhankelijk ben van dat leasegebeuren en meer eisen kan stellen aan mijn financien.
Zoals ik al zei: 15 jaar geleden kreeg iedere fabrieksarbeider de gelegenheid om een redelijk jonge auto te kopen voor privebezit, een simpel kantoorpikke met Mavo kon met doorsparen zelfs voor nieuw gaan.
Door het leaseplangebeuren icm bepaalde heffingen heeeft dat er voor ons voor gezorgd dat we wel nog steeds op deze standaard kunnen blijven rijden, maar dat het niet meer ons bezit is, de stap die nu wordt uitgevoerd is om iedereen langzaam in de hybridebakken te gooienzodra dat succesvol is en de menigte gaat erin mee, zal de rest automatisch gedwongen worden om in dezelfde soort bakken te rijden.
Ik geloof niet dat we op waterstof gaan rijden.quote:Op maandag 30 juni 2008 14:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Dicht bij je werkgever wonen doe ik ook. Woon 15 kilometer van kantoor af. Ben alleen maar 1 keer per week op kantoor, en de rest van de week onderweg door de hele Benelux + Duitsland. 30.000 tot 40.000 Kilometer per jaar met gemak. En over 20 jaar hebben we geen hybrides meer, dan rijden we op waterstof met een beetje geluk. Bovendien als iedereen hier een benzineslurpende V8 zou rijden blijft er helemaal niks over van de luchtkwaliteit. Niks mis met hybrides dus.
Dat is propaganda van de olie-industrie.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Quint24 het volgende:
Alleen jammer dat de hybrides slechter voor het milieu zijn om ze te maken en om ze te slopen dan gewone auto`s.
meneertje heeft ook een onderzoek gelezen dat gesponsord werd door grote oliemaatschappijenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Quint24 het volgende:
Alleen jammer dat de hybrides slechter voor het milieu zijn om ze te maken en om ze te slopen dan gewone auto`s.
Ik noemde ook maar een dwarsstraat. Voordeel van waterstof is wel dat je binnen 5 minuten weer je tank vol hebt en je weer x-aantal kilometers kunt rijden. Ik zou er niet op durven wedden wat de "brandstof" van de toekomst gaat worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we op waterstof gaan rijden.
Waterstof is veel te onhandig en geeft veel verlies bij het produceren.
Electriciteit direct opslaan in accu's ipv gebruiken om waterstof te maken lijkt mij logischer.
Accu's worden in sprongen beter momenteel.
(Polymeer-) Lithium Ion batterijen zijn inmiddels zover dat ze veilig genoeg zijn en lichtgewicht in verhouding tot oudere accu's. De opslagcapaciteit groeit nog steeds.
Ze worden al toegepast in de Tesla Roadster.
Tevens hebben electromotoren tegenwoordig al een maximaal rendement van 98%.
Bij verbrandingsmotoren is dit maximaal zo'n 35%.
ligt eraan hoeveel benzine ze op dat moment verbruikenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Alsof je een Lexus of Mercedes 6 cilinder wél hoort aankomen.
Bij dat soort auto's hoor je bij 50km/u ook alleen de banden nog maar op het asfalt.
je kent mijn 20 klepper golf niet, en het is zeker geen 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf, daarbij kan ik wel een audi betalen maar dat doet mij niks....quote:Op zondag 29 juni 2008 14:24 schreef fathank het volgende:
[..]
En ik ben niet jaloers op je 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf (Kijk mij geen audi kunnen betalen)
Je project heb ik gezien in pta, en dat is ook vet. Maar een golf 4 is sowieso 13-in-een-dozijn. Lekker terug scheren over 1 kam. Heb je trouwens niet die hybride gezien die in 4 sec op de honderd zit? Weet niet hoe dat ding heet, maar is ook een topic over in pta.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:09 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
ligt eraan hoeveel benzine ze op dat moment verbruiken![]()
![]()
[..]
je kent mijn 20 klepper golf niet, en het is zeker geen 13-in-een-dozijn 20 klepper Golf, daarbij kan ik wel een audi betalen maar dat doet mij niks....
en die andere 20 klepper golf heb je misschien wel hier in het pta gedeelte gezien en dat is zeker geen 13-in-een-dozijn Golf
Verder nog iets?
Een hybride "auto" is gewoon not done, zoals ouwelui altijd alle (jonge) golf rijders over een kant scheren, scheer ik nu ook elke hybride en zijn bestuurder over een kant![]()
Verlaagde-pauper-golf-met-lelijk-spoioler-setje alert.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:20 schreef kevin20vt het volgende:
ja het klopt dat een golf 4 een 13 in een dozijn saaie auto is, maar die van mij niet echt een standaard golf 4 meer hahahaha![]()
maar daar ging het hier niet om![]()
Ik vind het prachtig dat er een hybride in 4 seconden naar de 100 kan, en perfekt ook dat ze aan nieuwe technieken werken. maar mijn persoonlijke gevoel bij een hybride is gewoon dit -->![]()
Het ziet er niet uit (de honda en de prius), ik krijg er niet op de positieve manier kippenvel van en dan rijden er hier in de omgeving ook nog van die bepaalde "figuren" met zo'n hybride dus tja...![]()
Ik krijg kippenvel van Golfjes als ik zie wat voor figuren daarin rijdenquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:20 schreef kevin20vt het volgende:
ja het klopt dat een golf 4 een 13 in een dozijn saaie auto is, maar die van mij niet echt een standaard golf 4 meer hahahaha![]()
maar daar ging het hier niet om![]()
Ik vind het prachtig dat er een hybride in 4 seconden naar de 100 kan, en perfekt ook dat ze aan nieuwe technieken werken. maar mijn persoonlijke gevoel bij een hybride is gewoon dit -->![]()
Het ziet er niet uit (de honda en de prius), ik krijg er niet op de positieve manier kippenvel van en dan rijden er hier in de omgeving ook nog van die bepaalde "figuren" met zo'n hybride dus tja...![]()
zoals ik al zei, jullie hebben mijn golfje nog niet gezienquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Verlaagde-pauper-golf-met-lelijk-spoioler-setje alert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Als het dat ding in je avatar is weet ik genoegquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:06 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
zoals ik al zei, jullie hebben mijn golfje nog niet gezien(er zitten dus geen spoilers op lieverd
)
@ Fathank: Ik hou ook van jou
Ik denk het wel. Accu's zijn vooral erg zwaar (kilo's dus) en nemen veel ruimte in. En daarbij hebben ze tijd nodig om opgeladen te worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we op waterstof gaan rijden.
Waterstof is veel te onhandig en geeft veel verlies bij het produceren.
Electriciteit direct opslaan in accu's ipv gebruiken om waterstof te maken lijkt mij logischer.
Nou, vet manquote:Op zondag 6 juli 2008 10:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier nog 2 vette foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vinnum wel fraai. Het is jammer dat die dingen geen caravans kunnen trekken anders was dit serieus een kandidaat volgende auto.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier nog 2 vette foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, maar hij is wel lekker zuinig.. En zo'n automaat is ook wel handig.. Niet iedereen koopt een auto voor het snel wegtrekken bij de stoplichten..quote:Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef ShaoliN het volgende:
Een van mijn collega's heeft zo'n electrische grasmaaier. Hij oogt wel aardig, maar rijd ruk. Geen gang in te krijgen.
Precies. bovendien komt ie heel aardig van z'n plek, zoals je ook in alle reviews kunt lezen. Natuurlijk trekt ie er geen golf GTI uit, maar die tijd heb ik wel gehad (itt anderen hier)quote:Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, maar hij is wel lekker zuinig.. En zo'n automaat is ook wel handig.. Niet iedereen koopt een auto voor het snel wegtrekken bij de stoplichten..
Alsof ik dit topic heb geopend om tegenover anderen mijn keuze te rechtvaardigenquote:Op maandag 7 juli 2008 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nou, vet man![]()
Geef nou gewoon toe dat je zonder de financiele voordelen die eraan kleven dat ding nooit en te nimmer gekocht zou hebben, dan kan het topic op slot.
Ik rijd op het moment geen leaseauto meer, maar bij mijn vorige werkgever waren er toch genoeg mensen die zonder bijtelling reden.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:44 schreef nerd4sale het volgende:
Stelling: een lease-auto rijden zonder bijtelling kan alleen als je er nog een 2e auto naast hebt.
Er is een verschil tussen traag en traag. Vlot tot de honderd. Maar als ik een vrachtwagen in wil halen begint hij alleen harder te knetteren ipv van harder te rijden.quote:Op maandag 7 juli 2008 09:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Precies. bovendien komt ie heel aardig van z'n plek, zoals je ook in alle reviews kunt lezen. Natuurlijk trekt ie er geen golf GTI uit, maar die tijd heb ik wel gehad (itt anderen hier)
Ja, maar wie rijdt er nou minder dan 500 prive-kilometers per jaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 09:31 schreef jovak het volgende:
[..]
Ik rijd op het moment geen leaseauto meer, maar bij mijn vorige werkgever waren er toch genoeg mensen die zonder bijtelling reden.
Als je maar een gesloten ritten administratie hebt die 1 op 1 klopt met je zakelijke agenda en je eventuele prive kilometers niet meer dan 500 km zijn.
ok nou niet gaan overdrijven aubquote:Op zondag 6 juli 2008 10:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier nog 2 vette foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smaken verschillen nou eenmaal. ik blijf het kinderachtig vinden om daar altijd zo'n zeik over te bouwen. Er zullen genoeg dingen zijn, die jij mooi vindt wat anderen lelijk vinden.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:32 schreef Fiskus het volgende:
[..]
ok nou niet gaan overdrijven aub![]()
die voorkant damn![]()
Ding is lelijk, mijn excusesquote:Op maandag 7 juli 2008 23:08 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal. ik blijf het kinderachtig vinden om daar altijd zo'n zeik over te bouwen. Er zullen genoeg dingen zijn, die jij mooi vindt wat anderen lelijk vinden.
Ik zal je even iets vertellen. Mischien ben je er een beetje te jong voor om dat nog door te hebben. De wereld draait niet om jou. Wat jij zegt is niet meteen een algemeen aanvaarde waarheid. het is maar dat je het weet.
Eerlijk gezegd...... heb ik dat gevoel inderdaad welquote:Op maandag 7 juli 2008 09:02 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Alsof ik dit topic heb geopend om tegenover anderen mijn keuze te rechtvaardigen
Ik denk dat iedereen dat kan weerleggen door bijvoorbeeld eventjes naar de verkoopcijfers te kijken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Dit is gewoon de Opel Kadett/Astra van de 21ste eeuw, ik denk niet dat iemand me dat kan weerleggen.
Grappig dat veel mensen het toch niet kunnen hebben dat sommige mensen zo slim zijn om geen 300 euro bijtelling per maand te gaan betalen. Dan zijn het meteen paupersquote:Op maandag 7 juli 2008 10:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen traag en traag. Vlot tot de honderd. Maar als ik een vrachtwagen in wil halen begint hij alleen harder te knetteren ipv van harder te rijden.
Dit terwijl de meest standaard dieseltjes veel vlotter zijn.
Ow en Golf GTI is een pauper bak, maar ik prefereer mijn Leon FR uit 07 nog steeds boven een pauperbakkie wat men aanschaft vanwege de lage bijtelling.
Zeik over te bouwen? Kerel ik geef mijn mening, daar is een forum voor.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:08 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal. ik blijf het kinderachtig vinden om daar altijd zo'n zeik over te bouwen. Er zullen genoeg dingen zijn, die jij mooi vindt wat anderen lelijk vinden.
Ik zal je even iets vertellen. Mischien ben je er een beetje te jong voor om dat nog door te hebben. De wereld draait niet om jou. Wat jij zegt is niet meteen een algemeen aanvaarde waarheid. het is maar dat je het weet.
Maar het is wel handig als je ook eens een boer met zijn tractor kunt inhalen op een binnenwegquote:Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, maar hij is wel lekker zuinig.. En zo'n automaat is ook wel handig.. Niet iedereen koopt een auto voor het snel wegtrekken bij de stoplichten..
Of een RET-bus in de stadquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:34 schreef osmo het volgende:
[..]
Maar het is wel handig als je ook eens een boer met zijn tractor kunt inhalen op een binnenweg
Tuurlijk mag dat.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:33 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Zeik over te bouwen? Kerel ik geef mijn mening, daar is een forum voor.
Ik heb geen Golf, en mijn auto is ook niet vooruit te branden, maar het heeft in ieder geval stijlquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja inderdaad dat kan niet met een civic.
Tering wat een triest stel golfsnollen hier.. mening klaar maar nog nooit een HCH van binnen gezien
Hoe kun jij nou weten wat iemand anders verdient terwijl je helemaal niks van die persoon weet?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:30 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik kan je vertellen dat ik hoogstwaarschijnlijk meer verdien dan jij dus wie is hier nou de pauper
Nee ik word niet graag een pauper genoemd door maatschappelijke niksnutten die niks anders doen dan de hele dag op Fok rondhangen en dat al jarenlang.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:36 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou weten wat iemand anders verdient terwijl je helemaal niks van die persoon weet?
En waarom vind je het trouwens om de paar posts nodig om te laten weten dat je oh zo veel verdient (how sad) minderwaardigheidscomplexje?
Zet je loon anders even neer, dan kunnen we vergelijken als jou dat gelukkig maakt.
*uchquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:10 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nee, sorry..... even serieus..... wanneer heeft deze auto zijn debuut op de 24 uur van Le-Mans of de Indy 500?
In dat geval, Hahaha. Pauper.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee ik word niet graag een pauper genoemd door maatschappelijke niksnutten die niks anders doen dan de hele dag op Fok rondhangen en dat al jarenlang.
Ik vind het sowieso triest dat mannen jochies het blijkbaar nodig vinden om alle auto's af te zeiken behalve waar ze zelf in rijden. Grow up, get a life etc.
En als je perse je loon wil vergelijken; als je 2x modaal verdient mag je me komen uitlachen, anders waffel houwe
Je bent trouwens eerder geregistreerd en hebt meer posts. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee ik word niet graag een pauper genoemd door maatschappelijke niksnutten die niks anders doen dan de hele dag op Fok rondhangen en dat al jarenlang.
Ik vind het sowieso triest dat mannen jochies het blijkbaar nodig vinden om alle auto's af te zeiken behalve waar ze zelf in rijden. Grow up, get a life etc.
En als je perse je loon wil vergelijken; als je 2x modaal verdient mag je me komen uitlachen, anders waffel houwe
En ik ken hem zelf ook alleen maar als user die altijd alles en iedereen afzeikt, grappig dat juist hij dan moet huilen als ze zijn autootje niet mooi vindenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Je bent trouwens eerder geregistreerd en hebt meer posts. Maar dat terzijde.
Smaken verschillen, maar als je een auto af gaat kraken omdat je DENKT dat ie geen goede prestaties levert en je er nooit in gereden hebt / 'm van dichtbij gezien hebt moet je gewoon je waffel houden anders ben je echt te dom om te poepen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:37 schreef StrayDog het volgende:
[..]
En ik ken hem zelf ook alleen maar als user die altijd alles en iedereen afzeikt, grappig dat juist hij dan moet huilen als ze zijn autootje niet mooi vinden
quote:
Voordatie ontploft?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:29 schreef wouter37 het volgende:
even over de auto:
tot hoeveel km rij je nu op de elektro motor?
Voor zover ik weet is het altijd een combinatie van benzine / elektra.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:29 schreef wouter37 het volgende:
even over de auto:
tot hoeveel km rij je nu op de elektro motor?
In principe kan hij tot 50 km op zijn elektro motor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het altijd een combinatie van benzine / elektra.
Ik denk dat je in de war bent met de Prius. Sommige bronnen beweren dat de Civic ook soms alleen op z'n electromotor rijdt, maar volgens mij is dit niet zo.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
In principe kan hij tot 50 km op zijn elektro motor.
Ben je nou sarcastisch aan het worden?quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Zo zie je maar, smaken verschillenIk vind de Astra nou echt een 13 in een dozijn hondenhok tov deze sportieve bolide 8)
Tuurlijk, die astra's zijn ook barrels dat geef ik toe. Snap alleen niet dat je die honda zo prachtig vindt. Ben overigens qua rijden prima tevreden met mijn astra (nieuwe type).quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Zo zie je maar, smaken verschillenIk vind de Astra nou echt een 13 in een dozijn hondenhok tov deze sportieve bolide 8)
TS, je hebt een fraai uitziende auto (zowel van binnen als van buiten), met uitstekende verbruikscijfers. Trek je niets aan van de doorsnee simpele fok!ker die je auto een 'pauperbakkie' vindt omdat ie geen 300 pk heeft en niet in 5 sec. naar de 100 km/u schiet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Sja een A3 vind ik natuurlijk wel net wat mooier, maar goed die zat niet in het budget (en dan nog had ik 'm niet gekozen aangezien ie 2x zo duur in bijtelling is als de Civic).
Maar ik vind de Civic echt een mooie wagen inderdaad (zowel van buiten als het futuristische interieur). Op sommige foto's ziet ie er wat raar / hoekig uit, maar bekijk hem eens in het echt, dan is het gewoon echt een mooie wagen, zeker met mooie velgen en een sportpakket, alleen heb ik dat laatste er niet bijgenomen, omdat ik 1500 voor een paar extra randjes iets teveel van het goede vond.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:20 schreef Demarest het volgende:
[..]
TS, je hebt een fraai uitziende auto (zowel van binnen als van buiten), met uitstekende verbruikscijfers. Trek je niets aan van de doorsnee simpele fok!ker die je auto een 'pauperbakkie' vindt omdat ie geen 300 pk heeft en niet in 5 sec. naar de 100 km/u schiet.
Laat de anderen maar rijden in hun afgeragde Golfjes, roestende hondenhokken van 40 jaar oud, en zogenaamd 'snelle' leasehokken. JIJ hebt een auto met fraai design én een uitstekende kwaliteit. Niet voor niets staan Japanse automerken al járen in de top qua betrouwbaarheid.
True, truequote:Op donderdag 10 juli 2008 09:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Aangezien ik lease maakt het me bar weinig uit of een auto na 20 jaar roest gaat vertonen of niet
Chargeren kan je wel. Wat de neuk heb je nu aan uitstekende verbruikscijfersquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:20 schreef Demarest het volgende:
[..]
TS, je hebt een fraai uitziende auto (zowel van binnen als van buiten), met uitstekende verbruikscijfers. Trek je niets aan van de doorsnee simpele fok!ker die je auto een 'pauperbakkie' vindt omdat ie geen 300 pk heeft en niet in 5 sec. naar de 100 km/u schiet.
Laat de anderen maar rijden in hun afgeragde Golfjes, roestende hondenhokken van 40 jaar oud, en zogenaamd 'snelle' leasehokken. JIJ hebt een auto met fraai design én een uitstekende kwaliteit. Niet voor niets staan Japanse automerken al járen in de top qua betrouwbaarheid.
Dat dus!quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:16 schreef osmo het volgende:
Ach ieder het zijne, voor mij is het allemaal goed zolang ik er maar niet mee gezien moet worden
Fijn voor jou, cheapskate!, zou je dan wel zo vriendelijk willen zijn om met je geitenwollensokken een beetje de verkeersregels op de weg toe te passen ipv de gemiddelde onverantwoordelijke leaserijder als een idioot over de weg te gaan en autoBEZITTERS daarmee schade toebrengen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:26 schreef RSie het volgende:
roesten maakt tegenwoordig nog weinig uit welk merk je rijdt. Tegenwoordig zijn bijna alle wagens van een kwalitatief goed niveau en doorroesten is iets van half jaren '90.
en voor leasewagens maakt het inderdaad geen f*ck uit aangezien je daar toch op zijn max 4 jaar in rijdt. (in mijn geval 2,5).
Klopt, tegenwoordig is een auto van plastic, 2 keer een paaltje meepakken en je auto is total loss.
maar wat een gezeik over de looks van een wagen zeg, wees blij dat we niet allemaal kiezen voor een golf anders zou je niet Uniek meer zijn als je er wel eentje hebt (over eenheidsworstwagen gesproken trouwens).
Een Ford Ka is ook uniek met bovenstaand statement, neem niet weg dat ik er liever op schijt dan erin rijd.
Ik ben van mening dat je meer stijl hebt als je met een Civic Hybrid voor de dag komt dan met een golf/Astra/Megane etc. en ik weet ook zeker dat als je met de Civic komt voorrijden bij familiefeestjes dat iedereen hem ff wil zien of erin rijden. terwijl ze anders zouden zeggen, "golf is inderdaad een leuke auto, gefeliciteerd"
Golf/Astra en Meganerijders zijn over het algemeen autoBEZITTERS, dat zijn mensen die hun auto onderhouden alsof het hun eigendom is.....beter nog, het is zelfs eigendom, dat is pas stijl!!, de reden waarom ik behalve de ultieme lelijkheid Hybride gigantisch afkraak is omdat die hele bak gemaakt is van simpel plastic, exclusiviteitswaarde 0,0
Persoonlijk zou ik overigens wachten tot de MiTo uit komt in NL en die direct gaan leasen mooie kar, leuke nieuwe techniek en gebaseerd op de 8c competizione 14.gif . aangezien ik geen reet geef om bijtelling en meer dan bereid ben om veel te veel geld uit te geven aan Auto's.
Wat nou stijl. Het is gewoon een Amerikaanse pooierbak, dat noem ik geen stijl. Een Bentley of een Rolls Royce hebben stijl. Amerikaanse bakken met een 38 liter V8 die 3 op 1 lopen hebben geen stijl. Behalve als je op het kamp woont.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:10 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik heb geen Golf, en mijn auto is ook niet vooruit te branden, maar het heeft in ieder geval stijl
Hoe een HCH er vanbinnen uitziet zal mij worst wezen, al die japanners zien er vanbinnen groetendeels hetzelfde uit, en het is allemaal plastic.
Het kost niks, maar dan heb je ook niet veel.![]()
Nee, sorry..... even serieus..... wanneer heeft deze auto zijn debuut op de 24 uur van Le-Mans of de Indy 500? :
Honda del snol
tegenwoordig auto's van plastic? dat zijn er maar zeer weinig! en wat is er mis aan dat wagens van plastic gemaakt worden? van de buitenkant zie je er niks aan. of ben je alleen maar stoer als je een auto hebt die van metaal is gemaakt en een groot inefficient amerikaans motorblok erin hebt hangen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:34 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt, tegenwoordig is een auto van plastic, 2 keer een paaltje meepakken en je auto is total loss.
Golf/Astra en Meganerijders zijn over het algemeen autoBEZITTERS, dat zijn mensen die hun auto onderhouden alsof het hun eigendom is.....beter nog, het is zelfs eigendom, dat is pas stijl!!, de reden waarom ik behalve de ultieme lelijkheid Hybride gigantisch afkraak is omdat die hele bak gemaakt is van simpel plastic, exclusiviteitswaarde 0,0
Fijn voor jou, cheapskate!, zou je dan wel zo vriendelijk willen zijn om met je geitenwollensokken een beetje de verkeersregels op de weg toe te passen ipv de gemiddelde onverantwoordelijke leaserijder als een idioot over de weg te gaan en autoBEZITTERS daarmee schade toebrengen?
Nu komt de vraag gegarandeerd, ben ik nu opeens een cheapskate omdat....?, JA dat ben je, zonder twijfel!
Het scheelt hooguit 100 euro hoor rekenwonder.....quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:15 schreef okocha het volgende:
...gaat 't uiteindelijk niet om één ding: die ()*&%&*(# regelingen van de overheid? Da's de enige reden dat we een Honda Civic Hybrid of Prius overwegen? Ben nu ook aan het rondneuzen voor een nieuwe leasebak maar als je per maand 200 euro NETTO meer kwijt bent aan een Fiat Bravo (bijvoorbeeld) dan aan een Honda Civic hybride, dan is de keuze voor veel mensen niet zo moeilijk meer... Dat de fabricage van de accu's voor zo'n hybride ietsje minder goed voor het milieu zijn vergeet het Binnenhof dan even... Zouden ze soms aandelen hebben?
Nee, ik ben geen rekenwonder, maar dat is Excel wel!quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het scheelt hooguit 100 euro hoor rekenwonder.....
Beide kosten ongeveer 25.000, bijtelling voor de Honda is dan netto per maand 116 euro en voor de Fiat 208 euro (uiotgaande van 40% loonbelastig overigens)
Lol, ook lezen is een vak!quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:07 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik geniet ervan, zowel van de discussie als mijn loslippigheid
punt 1: Ga ik niet met je aanhalen, hier ga je echt zelf hard de fout in, ik heb er naar mijn mening ook voldoende argumentatie gegeven waarom.
punt 2: Ze KOPEN ze!, dat bedoelde ik.
Punt 3: Dus je kiest voor een voordelige (lees: overheidsgesubsidieerde) auto, zonder trekkracht met een beperkt vermogen en dit soort model omdat het volledig in jouw stijl past? ik heb genoeg redenen om daaraan te twijfelen.
En het is inmiddels feitelijk bewezen dat gemiddeld leaserijders onverantwoorder rijden dan autobezitters, dus mijn waarschuwing is niet geheel onterecht.
Maar goed, ik hou het hier even bij, ik ga weer verder afzeiken op alles dat niet Amerikaans is en na 1980 gebouwd is.
Ik ga verder zodra ik om 17.00 weer thuis ben, blijf erbijquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:29 schreef RSie het volgende:
[..]
Lol, ook lezen is een vak!
punt1: welke fout maak ik hier dan? de meeste auto's zijn nog steeds van metaal! alleen bumpers en grill's niet.
punt 2: En ik bedoelde juist dat de meeste bezitters van nieuwe Astra/Golf/megane's ze allemaal leasen, want slimme kopers die gaan eerder voor een jong gebruikt modelletje.
punt 3: je moet goed lezen, ik kies niet voor een hybride maar voor een andere wagen mede omdat de bijtelling mij niks interesseert.
en dat het feitelijk bewezen is dat leaserijders onverantwoordelijk rijden,.. waar zijn je feiten dan? en nogmaals, je kent mij niet dus kan je me ook niet over 1 kam scheren met het beel dat jij hebt van leaserijders.
Ik kan nu ook wel gaan verkondigen dat mensen die Amerikanen rijden over het algemeen hard rijden, teveel herrie maken, zich niet aan regels houden, veelal asociale kampbewoners zijn etc. etc. maar ik zeg toch ook niet dat jij dat bent of wel? (en ik zeg dus ook niet dat dat mijn mening is, maar dit puur even als voorbeeld. voordat ik hier straks amerikanenliefhebbers over de zeik heb)
dus om het even af te ronden, als je leuk wilt discussieren, zorg dan dat je op inhoud reageerd en goed leest wat de ander post.
Pff van mij mag je wel stoppen. Je bent zeer vermoeiend met je gebral.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:40 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik ga verder zodra ik om 17.00 weer thuis ben, blijf erbij
Dat is ook geen Civic Hybride.......quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
*uch
[ afbeelding ]
Al zit er waarschijnlijk bar weinig hybride technologie in die auto.
Ik weet ook niet wat het is. Er zijn hier een paar mensen die toch wel erg hun gelijk willen krijgen. Ik begrijp alleen niet wat hun punt is. Smaken verschillen nou eenmaal en niet iedereen wil een godsvermogen kwijt aan het autorijden. Nu betaal ik zelf met een 2.4 en 190 pk meer dan iemand die een 1.1 heeft met 60 pk. Moet ik die persoon dan voor alles en nog wat uitmaken? Natuurlijk niet, want ik ben content met wat ik heb en ik ben content met de keuzes van anderen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Mensen zijn wel heel erg snel aangebrand als blijkt dat je voor erg weinig geld toch veel auto kunt krijgen, terwijl zij zelf veel te duur rijden
Iedereen die er al een heeft zegt dat ze enorm veel enthousiaste reacties krijgen. Dan hoor ik van een Golf of een Focus nou nooitquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:18 schreef StrayDog het volgende:
Denk je dat iemand zal omkijken naar een Civic dan
Ik moet wel zeggen dat ik ook eerder de Civic Hybride zou kopen dan zo'n duffe Golf bv, je krijgt in elk geval meer waar voor je geld en het is inderdaad minder afgezaagd.
Maar aangezien ik een echte autoliefhebber, zijn dit allemaal geen auto's die mij aanspreken
De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.quote:Op maandag 30 juni 2008 08:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar natuurlijk![]()
Noem dan eens een niet finiciele afweging om ervoor te kiezen? En kom a.u.b. niet aan met "het milieu" .
Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter isquote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:
[..]
De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)
Zoiets?
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:20 schreef ManInLove het volgende:
[..]
De luxe? Er zit alles in - climatronic, electrische ramen, - spiegels, radio cd-wisselaar met MP3 functie. Alles standaard. Met (qua lease) een vergelijkbare bijtelling als voor auto's als de Renault Grand Modus etc.
De ruimte? Met een kinderzitje + kind achterin, kun je de voorstoel gewoon naar achteren hebben staan zonder dat je kind klem zit.
Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.quote:De ECTV? Electronisch gestuurde daf-automaat waarmee je 100 km/h rijdt bij 1700 toeren (dus stil) en die niet schakelt bij het optrekken.
Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...quote:De goede wegligging? Wij rijden nu een ford mondeo en hadden een peugeot 207 erbij, deze rijdt vergelijkbaar, zoniet beter. Zeker als je de standaard eco-banden vervangt voor gewone banden (scheelt <2% in het verbruik, wordt door 40% van de kopers gedaan, volgens Honda)
Niet dus.quote:Zoiets?
Oh dan doe maar een Audi R8. Oftewel, dat slaat nergens op. De financiele afwegingen zijn altijd het belangrijkst.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
Het is niet alleen dat ie stil is, maar wanneer je in de file rijdt is het enorm irritant om steeds van 1 naar 2 naar 3 en weer naar 2 en weer naar 1 te moeten schakelen / koppelen. Dat heb je met een automaat niet.quote:[..]
Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
[..]
Wegligging is wel degelijk belangrijk, ook als je niet als een ware coureur rijdt. Het is niet prettig rijden in een auto waarin je elk vleugje wind voelt, en die in een bocht aanvoelt alsof je elk moment op je dak kan gaan.quote:Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...![]()
[..]
Niet dus.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:41 schreef DroogDok het volgende:
Voor hetzelfde geld KOOP je een Focus station, die dan qua lease wel weer duurder is, maar financiele afwegingen laten we even buiten beschouwing,
Ja, maar tot je op de snelweg in de 6e versnelling rijdt, is een automaat een voordeel voor wie dat prettig vindt. Vooral voor de leaserijders die meestentijds in de file staan is het prettig.quote:Ik vind een automaat niet persé een pluspunt, handgeschakeld rijdt met een 6de versnelling ook heel rustig en stil op de snelweg.
Wegligging of weggedrag in extreme situaties? En peugeot staat op hetzelfde nivo als ford qua wegligging, volgens de autopers althans.quote:Ik maak me er sterk voor dat de wegligging van een mondeo en focus beter is dan die van de honda, maar in de honda heb ik niet gereden. En tja Peugot...![]()
Wel dus...quote:Niet dus.
Laat ik je uit je droom helpen: Ik heb het bij onze lease-website eens opgezocht. Als norm neem ik mijn model golf V, maar dan als 5deurs 1.6 trendline.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:05 schreef osmo het volgende:
[..]
Noem eens 1 auto op die tegenwoordig niet komt met electrische ramen? (Een Dacia Logan buiten beschouwing gelaten). En tenzij je van plan bent om een reus te baren heeft ook iedere vier- en vijfdeurs auto meer dan ruimte zat om een kinderzitje kwijt te raken op de achterbank. En dat excuus dat de wegligging beter is... hoe vaak snij jij een bocht aan op het scherp van de snede, wanneer is de laatste keer dat je eens vol gas door een chicane ging op de openbare weg?
oh .. .en een CVT versnellingsbak schakelt nooit
Precies, het uiterlijk staat me ook niet aan maar boeit dat je niet of vind je hem wel mooi dan is het een goede, zo niet de beste keuze die je hebt voor dat geld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:49 schreef Fiskus het volgende:
[ afbeelding ]
Godver![]()
![]()
![]()
Wel schrijnend als je dit lego-autootje mooi vindt eigenlijk.
Ikke wel over mijn focusquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Iedereen die er al een heeft zegt dat ze enorm veel enthousiaste reacties krijgen. Dan hoor ik van een Golf of een Focus nou nooitHet is ook gewoon een leuke auto en zeker van binnen heel apart. Overigens ook een klasse hoger dan een Golf, en dat voor uiteindelijk minder geld. Want kwa prijs ligt ie nu eenmaal op 30.000 euro+ als je de BPM korting niet meerekent.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:23 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het ronduit hilarisch, dat de civic hybride haters fanboys maar blijven miepen hier. Ook al worden hun "argumenten" weerlegd, blijven ze ze herhalen. het lijkt wel een 9/11 conspiracy topic
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maak eerst je school maar eens af, dan zullen we over een jaar of 10 eens zien waar jij in rijdt (en nee de auto van je pappa telt niet mee).
Tuurlijk mag dat. Maar vind jij het erg als mensen hem wel mooi vinden?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
Er zijn ook mensen die m niet leasen maar gewoon ouderwets kopen, en dan valt de prijs van de Civic Hybride nog mee t.o.v. de Prius.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Want face it, als er op de hybrides geen 14% bijtelling zou zitten, zou geen enkele lease rijder er in gaan rijden. Een milieu freak daargelaten natuurlijk, maar die kunnen beter gaan fietsen of met het OV.
Och gut, weer zo'n omhooggevallen kutstudent die denkt de garantie te hebben dat hij met z'n nog te behalen papiertje straks tonnen gaat verdienenquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:21 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Doe fiscaal recht dus zal over 10 jaar mijn keuze niet af hoeven te laten hangen van misbaksels die toevallig wel of niet door de overheid zijn gesubsidieerd.
Heb overigens wel begrip voor je keuze en op papier is er niets mis mee, maar ik vind hem wel fucking lelijk, mag dat?
Dat dus.. wat ik me trouwens afvraag:quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat filmpje slaat nergens op, als 't de filmer allemaal te langzaam gaat dan haalt ie toch in? Oh nee dat kan niet, hij is aan het filmen onder het rijden. Wie is dan de idioot kun je je afvragen.
In tegenstelling tot de Prius gebruikt de Civic altijd de benzinemotor. Hij rijdt nooit alleen op de electromotor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de Civic Hybride?? Kan het daarmee wel tot net boven de 50 km pu?
Thnx, dat verklaart ook waardoor het verbruik van de Prius net een fractie lager ligt.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:47 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de Prius gebruikt de Civic altijd de benzinemotor. Hij rijdt nooit alleen op de electromotor.
dan heb je wel baggertraag opgetrokken. aangezien een RS in 7.2 sec op de 100 kan zitten.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:42 schreef Demarest het volgende:
Honda Civic Hybrid traag? Bij 't op groen springen van een verkeerslicht in het stadscentrum vanmiddag werdt ik in m'n Clio RS compleet zoekgereden door een Civic Hyrbrid. Even later werdt ik op de A67 voorbijgevlamd door zo'n hybride die waarschijnlijk 180 km/u op de teller had staan.
Hij zegt ook in het stadscentrum, ik mag hopen dat je daar geen 100 rijdtquote:Op maandag 21 juli 2008 15:38 schreef RSie het volgende:
[..]
dan heb je wel baggertraag opgetrokken. aangezien een RS in 7.2 sec op de 100 kan zitten.
Ik ben nog nooit met mijn RSje zoekgereden door auto's met minder dan 200pk. (even afgezien van de extreem lichtgewicht karretjes)
De eerste meters zal de Honda zeker snel uit de blokken komen. Dit zal wel zijn dankzij de CVT en dat de elekrto motor in 1 keer alle vermogen levert. Op hoger snelheid heb je denk ik toch last, dat het maar een 1.3 benzine motor heeft. Daarom zie ik graag een hybride komen met een combinatie van een 1.6 zoals die in de Civic Esi heeft gezeten en een gewone automaat.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij zegt ook in het stadscentrum, ik mag hopen dat je daar geen 100 rijdt
No shit sherlock.quote:Op woensdag 23 juli 2008 03:03 schreef PNG het volgende:
Plezierig voor Honda dat erg slecht verkoopt afgelopen jaren.
Gewone Civic verkoopt erg slecht, Accord loopt ook onder verwachting.
Hybride verkoopt erg goed, 95% gaat naar leasemaatschappijen.
Heeft te maken met bijtelling. Prive verkoopttie slecht, maar tis een superknaller voor Honda in de afgelopen moeilijke jaren.
Bron: salesman bij Honda. Qua bijtelling en aftrek rijdttie erg voordelig. Tis een klappert voor Honda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Horrible Cunt!
quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:46 schreef tong_poh het volgende:
Hey chevelle ben je er ook weer? Ongelooflijk wat een haat jij hebt voor een auto.
Je begint best grappig te worden.Hij deelt bij mij inderdaad de eerste plaats met de Prius, de Smart komt met afstand op 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind wel dat als je ergens echt een diepe haat voor koestert, dat je dat absoluu niet onder stoelen of banken mag steken.
Maar om eerlijk te zijn is het onterecht om de auto's opzich te haten, het is een nette technologie welke nog in de babyschoenen staat, ik koester deze haat eigenlijk meer voor de bestuurders ervan.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
Hier sla je de plank mis, deze auto's worden helemaal niet gekocht ik heb juist respect voor mensen die hun auto's van hun eigen geld kopen, of het nu een Daihatsu cuore is of een BMW X5 of zelfs een Toyota Prius.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:35 schreef tong_poh het volgende:
Oh je vindt, dat je je haat moet kunnen tentoonstellen.
Vooruit dan:
Ik haat jou en al die mensen die van die dikke amerikaans bakken kopen. Ik denk dat ze allemaal een kleine pik hebben en proberen te compenseren. Ik ken meerdere mensen die van die dikke amerikaanse bakken hebben . En allemaal hebben ze het er vaak over hoe groot hun penis wel niet is. Meestal ook nog als er helemaal geen aanleiding voor is. Voorbeeld:
Persoon: Wat een mooie auto heb je daar?
Redneck: Ja ik moet wel een grote auto hebben, want anders past mijn penis er niet in.
Maar weet je wat ik het ergste vind aan de meeste van deze mensen; Al dat gezeik op anderen die een zuinige auto kopen, maar ondertussen wel even hypocriet op gas gaan rijden, omdat de benzine zo duur is.
Hier sla je de plank wederom mis. Mijn pa heeft die auto gekocht en verdient meer dan jij ooit zult verdienen. Waarom moet je veel geld uitgeven als je het hebt. Ik verdien zelf ook veel en kan met gemak bijvoorbeeld een Audi S5 kopen. Alleen vind ik het persoonlijk niet waard. Ik ben zelfs aan het kijken of ik niet de nieuwe accord ga kopen. Vind ik persoonlijk financieel een beter idee. Ben ik een cheapskate, omdat ik liever 49.000 euro uitgeef, dan een bedrag van over de 80.000 euro? Halllo, 49000 euro is al waarschijnlijk meer dan jij in een jaar verdient.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hier sla je de plank mis, deze auto's worden helemaal niet gekocht ik heb juist respect voor mensen die hun auto's van hun eigen geld kopen, of het nu een Daihatsu cuore is of een BMW X5 of zelfs een Toyota Prius.
Je bent gewoon niet goed wijs dat je mensen die auto's als hobby hebben gaat vergelijken met cheapskates..
Maar goed, ik ga weer eventjes wat penisvergrotingsmiddelen uitproberen.
Dus omdat mensen een goede baan hebben waardoor ze een auto van de zaak mogen uitzoeken. En een Honda Civic Hybride een financiële meevaller is tov andere auto's die vergelijkbaar zijn, alleen geen electromotor hebben zijn het cheapskatesquote:Op woensdag 23 juli 2008 11:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hier sla je de plank mis, deze auto's worden helemaal niet gekocht ik heb juist respect voor mensen die hun auto's van hun eigen geld kopen, of het nu een Daihatsu cuore is of een BMW X5 of zelfs een Toyota Prius.
Je bent gewoon niet goed wijs dat je mensen die auto's als hobby hebben gaat vergelijken met cheapskates..
Maar goed, ik ga weer eventjes wat penisvergrotingsmiddelen uitproberen.
Mensen die roepen dat ze veel verdienen.....quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hier sla je de plank wederom mis. Mijn pa heeft die auto gekocht en verdient meer dan jij ooit zult verdienen. Waarom moet je veel geld uitgeven als je het hebt. Ik verdien zelf ook veel en kan met gemak bijvoorbeeld een Audi S5 kopen. Alleen vind ik het persoonlijk niet waard. Ik ben zelfs aan het kijken of ik niet de nieuwe accord ga kopen. Vind ik persoonlijk financieel een beter idee. Ben ik een cheapskate, omdat ik liever 49.000 euro uitgeef, dan een bedrag van over de 80.000 euro? Halllo, 49000 euro is al waarschijnlijk meer dan jij in een jaar verdient.
Ik denk persoonlijk, dat jij een kronkel in je hoofd hebt. Ergens is iets in jouw leven gebeurd waardoor jij denkt, dat mensen die zuinig aan willen doen eikels zijn. Was je pa zuinig en heeft hij je als kind verkracht waardoor je een trauma hebt?
Het feit dat jij vindt dat ik niet wijs ben, betekent helemaal niks. Want zelf spoor je overduidelijk niet.
Waarom kom je nu opeens met cijfers aanzetten waar ik helemaal niet om vraag?, wat heeft het in godsnaam voor zin om pappie erbij te halen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hier sla je de plank wederom mis. Mijn pa heeft die auto gekocht en verdient meer dan jij ooit zult verdienen. Waarom moet je veel geld uitgeven als je het hebt. Ik verdien zelf ook veel en kan met gemak bijvoorbeeld een Audi S5 kopen. Alleen vind ik het persoonlijk niet waard. Ik ben zelfs aan het kijken of ik niet de nieuwe accord ga kopen. Vind ik persoonlijk financieel een beter idee. Ben ik een cheapskate, omdat ik liever 49.000 euro uitgeef, dan een bedrag van over de 80.000 euro? Halllo, 49000 euro is al waarschijnlijk meer dan jij in een jaar verdient.
Ik denk persoonlijk, dat jij een kronkel in je hoofd hebt. Ergens is iets in jouw leven gebeurd waardoor jij denkt, dat mensen die zuinig aan willen doen eikels zijn. Was je pa zuinig en heeft hij je als kind verkracht waardoor je een trauma hebt?
Het feit dat jij vindt dat ik niet wijs ben, betekent helemaal niks. Want zelf spoor je overduidelijk niet.
Jaloers? Ik wilde alleen iets illustreren. Dat jij er iets anders achter zoekt zegt meer over jou dan over mij. Ik pretendeer niet, dat ik weet wat een ander verdient. Ik zei alleen dat het waarschijnlijk was, omdat de meeste mensen in nederland volgens mij niet boven de 30.000 euro bruto per jaar komen. Dat is wat ze in het engels een educated guess noemen als ik denk dat iemand geen 49000 euro netto per jaar verdient.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat ze veel verdienen.....
Mensen die roepen dat pappa veel verdient.....
Mensen die denken te weten wat een ander verdient....
Je koopt geen barrel als je van gekkigheid niet weet waar je je geld moeten laten, daar geloof ik niet in. Dat het mensen weinig uitmaakt kan ik goed begrijpen. Prima als mensen het liever aan een vakantie of huis uitgeven, ieder zijn ding
Oeh, er mag niks over jou gezegd worden, maar zodra er iemand iets positiefs zegt over een hybride auto issie het nog geeneens het aankijken waard volgens jou. Ik ben blij als dit topic dicht zit en niet meer terugkomt in MyAt, zodat ik niet de hele tijd jou onzin weer tegenkom.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:32 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Waarom kom je nu opeens met cijfers aanzetten waar ik helemaal niet om vraag?, wat heeft het in godsnaam voor zin om pappie erbij te halen?
Wat ik in een jaar verdien gaat je geen tering aan, of je nu denkt dat het lager is of anders wat maak ik mooi jouw probleem van.
Datgene wat ik dikgedrukt heb dat moet je eens afleren joh, jij als grootverdiener in een mooie positie bij een onderneming die er dik voor betaalt is niet gediend van zulk soort teksten
Hierdoor zou ik bijna gaan denken dat je je verhaal iets mooier maakt dan dat het lijkt, wat uiteraard niet zo is, want ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:32 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Waarom kom je nu opeens met cijfers aanzetten waar ik helemaal niet om vraag?, wat heeft het in godsnaam voor zin om pappie erbij te halen?
Heb ik ergens gevraagd dan wat jij per jaar verdient. Interesseert mij vrij weinig. Zelfs al jij 100k per jaar verdient blijf je een idioot.quote:Wat ik in een jaar verdien gaat je geen tering aan, of je nu denkt dat het lager is of anders wat maak ik mooi jouw probleem van.![]()
Och heb ik een gevoelige snaar geraakt?quote:Datgene wat ik dikgedrukt heb dat moet je eens afleren joh, jij als grootverdiener in een mooie positie bij een onderneming die er dik voor betaalt is niet gediend van zulk soort teksten![]()
Je mag denken wat je wil. Al denk je, dat ik op een uitkering teer en dat ik hier alles verzin. Ik vind jou het niet waard om dat te bewijzen.quote:Hierdoor zou ik bijna gaan denken dat je je verhaal iets mooier maakt dan dat het lijkt, wat uiteraard niet zo is, want ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen.
Ik ben ook blij als deze topic dicht is. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ik de moeite doe. Hij blijft toch vasthouden aan zijn bullshit en wat ik ook zeg zal niet helpen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Oeh, er mag niks over jou gezegd worden, maar zodra er iemand iets positiefs zegt over een hybride auto issie het nog geeneens het aankijken waard volgens jou. Ik ben blij als dit topic dicht zit en niet meer terugkomt in MyAt, zodat ik niet de hele tijd jou onzin weer tegenkom.
Zeer apart, ik heb toch geloof ik wel iedereen de kans gegeven om rustig terug te kunnen reflecteren wat hun erover denken, dat ik niet van mijn mening afwijk, dat zit de meesten meer dwarsquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Oeh, er mag niks over jou gezegd worden,
Dat is nou hobby, je hebt Ajax en Feyenoord, Schumacher en Hakkinnen, Sampras en Federer, Smart en Cadillacquote:maar zodra er iemand iets positiefs zegt over een hybride auto issie het nog geeneens het aankijken waard volgens jou.
Veel plezier verderquote:Ik ben blij als dit topic dicht zit en niet meer terugkomt in MyAt, zodat ik niet de hele tijd jou onzin weer tegenkom.
Bedoelde met de Casio meer van dat ie stukken nauwkeuriger is dan een duur mechanisch horloge en daarnaast ook nog eens onderhoudsvrij (op een batterij na), terwijl de mechanische veel meer onderhoud vraagt. Toch is er een grote markt voor mooie mechanische klokken, het is dan ook een statussymbool. Prijs/kwaliteit is bij een echt duur horloge helemaal zoek natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:26 schreef tong_poh het volgende:
Je hebt het over met een casio horloge lopen en TV op een oud beeldbuis kijken. Misschien was ik niet duidelijk. Het gaat om een prijs kwaliteit verhouding. Met honda heb je een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Ik zie zeer zeker niet de auto als alleen een middel van a naar b. De accord is een zeer plezierige auto om mee te rijden. Hij is niet klein, maar als je erin rijdt heb je niet het gevoel, dat je in een grote wagen rijdt. De wegligging is geweldig en je kunt er veel plezier uit halen. Lees eens in de autoweek van geloof ik deze week. Daar staat een klein artikel bij over de accord bij de occasion artikels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |